سوال :
حوادث کشور نشان داد انقلاب موجب مشکلات برای شیعه شده پس روایت اول دیباچه صحیفه سجادیه مبنی بر منع قیام قبل از قائم (عج) در اوج اعتبار است.
پاسخ :
آن عبارت در دیباچه کتاب اصل نیست. صدق حوادث علی فرض قبول نمی تواند به کتابی که عبارتی ندارد عبارت تزریق کند. این جزء واضحات است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
استاد استدعا دارم درباره مولف کتاب مصباح الشریعه اطلاعاتی که دارید بیان کنید قطره قطره اطلاعات ندهید لطفا .
✅پاسخ: گویا واقع این است یک راهزن خطر ناکی با تعدادی از اراذل و اوباش در پیرامون خود مدتهای مدید جاده #سرخس به بی رود را می بسته اند و اموال مسافران را #غارت می کرده اند تا اینکه روزی در اثر حادثه بسیار بد و با شنیدن آیه 16سوره حدید وجدان این ابر راهزن بیدار می شود و از شغل کثیف راهزنی دست می کشد و #توبه واقعی می کند و میرود در #مکه همجوار بیت می ماند سپس در اثر #زهد در جهان اسلام طوری مقام پیدا می کند که حتی هارون رشید از او اذن ملاقات می گیرد تمام زهاّد زمان خود را پشت سر می گذارد. و این زهد کاری می کند هم #عالم_رجالی شیعه #نجاشی او را #ثقه و دارای کتاب معرفی می کرده و از شاگردان امام صادق !! محسوب میکند و هم علمای #سنی درحق او و مقام او کتاب مستقل می نویسند!! و این کسی نیست جز همان ابوعلی فضیل ابن عیاض ابن مسعود بخاری سمرقندی #بصری نسائی !!
راهزن معروف در تاریخ.
این شخص گویا مولف اولیه مصباح الشریعه است. و با گذر زمان مختصر تغییراتی در آن ایجاد شده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال اصولی:
در پایان کتاب حواله می فرمایند اگر محیل و حواله دهنده بگوید طرفی که من به اوحواله کردم (محال علیه ) پولی به فرد حواله شده(محتال) بدهد و داده بخاطر این بوده که به من بدهکار بوده ، و محال علیه بگوید نه بمن حواله کرد تا بعدا من از او بگیرم. عده می فرمایند اصل و قاعده این است که محال علیه بدهکار نبوده و عده ای میفرمایند اصل این است محیل بخاطر طلبش حواله کرده و اصل صحت جریان حواله است که محال علیه بدهکار بوده و نه فرد بریئ. کدام نظر درست است.؟
✅پاسخ: نظر بنده این است که اساسا در افعال موجود اختیاری یعنی انسان در مقام تنازع پیش از تحقیق میدانی هیچ اصلی حجت نیست اصلا و ابدا. اصل در جایی جاری می شود که دارای جریان طبیعی واحد باشد مثلا اصل این است هنوز فلان حادثه رخ نداده. اما در رفتار انسان هیچ چیز خارج از طبیعی نیست. هر تصمیمی بگیرد می تواند. لذا اول تحقیق میدانی و اگر حاصلی نداشت اصل از باب ناچاری.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
استاد! در تفسیرتسنیم جلد 6 صفحه 43 دو تا روایت آورده مبنی بر این که تمام آیاتی که در قرآن با عبارت یاایها الذین آمنوا آمده ،در تورات با عبارت یاایها المساکین آمده چه برداشتی دارید؟
این اولا 👆
و ثانیا در مواردی دیده شده شما در سند یک روایت کسانی را تضعیف کرده اید ولی در قرون اخیر بزرگانی آنها را توثیق فرموده اند!
✅پاسخ: اول پاسخ سوال دوم را بدهم بنده حقیر به کنار ولی چرا مرحوم آیت الله #خویی قدس سره الشریف در #رجالش ذیل ترجمه جعفر ابن احمد متیل می فرماید #توثیق متاخرین هیچ ارزشی ندارد.؟!
《لاعبره بمدح المتاخرین وتوثیقهم》و اما پاسخ سوال اول:
اولا : در حوزه تحقیق بنده حقیر , #تورات هیچ خطابی به غیر بنی اسرائیل ندارد همه اش یا بنی اسرائیل است. و اگر جنابعالی چنین خطابی پیدا کردید که مساکین کره زمین را مورد خطاب قرار داده باشد بر گردن حقیر منت بگذارید آدرس آنرا برسانید تا من #کتاب خود را اصلاح کنم بنده مصون از خطا نیستم .
ثانیا : آن دو روایت در #بحار هم در جلد 13 صفحه 345 و هم در جلد 93 صفحه 142 و 143 آمده که در #عیون_اخبار و تفسیر #عیاشی و #قمی و #صحیفه_الرضا بصورت پراکنده آمده است لکن مشکل اول اشتراک جعفرابن احمدها است . مشکل دوم نبودن چنین آیه ای در #تورات است مشکل سوم :
تورات موجود که هیچ آیه ای برای کمک به مسکین بشر ندارد و حتی خروجی آن شده پروتکل های #صهیونیسم که می گوید 《اگر مسکین و غیر مسکین به چاه افتاد نه تنها تکلیفی ندارید او را در بیاورید یک سنگ بزرگ هم بیاندازید تا بمیرد.》چگونه مخاطبش شده نجات #مساکین؟!
مشکل چهارم :در روایات #اهلبیت این همه تفسیر آمده مصداق اتم یا ایها الذین آمنوا , #امیرالمومنین است و سائر اهلبیت چگونه شدند مصداق مساکین؟ مشکل پنجم این است همان طوری که مولف عظیم الشان والمنزله #تسنیم همانجا آورده اند یکی از تفسیر کنندگان و یا ناقلین چنین مطلبی خیثمه است که خودش چنین می گوید و نه این که از معصومی نقل کرده باشد .مشکل ششم این است که روایاتی در همان آدرسها(بحار جلد 13 صفحه 345 خبر 28 )با 3 سند نقل کرده که ایها المساکین نیست ایها الناس است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
آیا ابان ابن عیاش با فضیل ابن عیاض رابطه داشته ؟
✅ پاسخ : ابان ابن ابی عیاش استادش بوده مراجعه کنید به ترجمه فضیل در تاریخ ابن عساکر.
➖➖➖➖➖➖
سوال :
در تفسیر تسنیم جلد 5 صفحه 707 می فرمایند: گویا علم اعداد و اوفاق همان علم جفر است.
✅پاسخ : نه خیر علم جفر همان است که قریب به 20 سال پیش بنده درباره آن کتاب نوشته و منتشر کرده ام و در مقدمه نوشته ام آنچه علامه حسن زاده آملی حفظه الله معرفی فرموده جفر نیست جفر همان است که ما معرفی کرده ایم در پاساژ قدس در شعبه انتشارات دار الفکر بیروت. موجود است برای فروش به اهل مطالعه.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
نظرتان درباره کشف الحقایق عبدالعزیز نسفی چیست؟
✅پاسخ : به صفحه 126 نگاه کنید می گوید بعضی از صوفیان معتقد بوده اند کمال همه انبیا پیش از سلوک بوده بعد می رسد به این مطلب: سلوک شرط ، سِمت و مکان ندارد .خانگاه و کاخ شاه و کلیسا نقشی ندارد.
این حقیر قبلا انحرافی و اسرائیلی بودن کتب همه خانگاهی ها را طی 82 ساعت برنامه ماهواره ای ثابت کرده ام. و خلاصه آن را در مشکات آورده اند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال : طبق منطق قرآن از چه کسانی نمی شود باز خواست و بازپرسی کرد؟
✅ پاسخ: در سوره انبیا آیه 23
می فرماید: لایُسئل عما یفعل وهم یسئلون (فقط ) از خدای متعال نمی شود بازخواست کرد غیر او (در هر سطحی) زیر تیغ بازپرسی قرار دارند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام علیکم , آیا داستان امام رضا علیه السلام و ضمانت آهو افسانه هست یا حقیقت؟ و اینکه لطفا متن داستان رو کامل بگوئید و اگر هم ممکن هست منابع و اسناد آنرا هم ذکر کنید . ممنون سیدنا
✅پاسخ :
سلام علیکم ریشه ندارد بلی قصه ای هست مربوط به زمان پس از شهادت امام رضا(ع) .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام علیکم
سیدنا روایاتی که در کتاب حجت کافی وجود دارد ، در بابا نهی قیام و خروج ، قبل از قیام حضرت حجت سلام الله علیه، را عده ای توجیه میکنند و رد میکنند ، نظر شما چیست بطوری که روایت در این زمینه بسیارند و ائمه نهی کرده اند از خروج قبل از قیام حضرت حجت ، ولی عده ای روایت را رد میکنند
✅پاسخ :
سلام علیکم مربوط به قیامهای موجود در عصر اهلبیت است که فرمودند تا قیامت قیامهای این چنینی مورد قبول ما نیست. نه مربوط به تاسیس دولت توسط مردم در طول زمان که از نوع حکومت مردم بر مردم در مقابل حکومت یک طبقه و یا چند خانواده
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
کجا بحث معراج آمده ؟ آیا رسول خدا(ص) با جسمش به معراج نرفته ؟
✅پاسخ: در 100 صفحه آخر جلد 18 بحار . اگر ثابت شود عرج فاعل مادی بر می دارد پس با جسم رفته. ولی عرج فاعل مادی بر نمی دارد. تمام فرمایشات علامه مجلسی و دیگران آن وقت حجت است که ثابت شود عرج می تواند فعل و عمل ماده و جسم بشود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
یکی از دوستان نظر شما را درباره کتاب فوق خواستند
✅پاسخ : گویا صد تا صد و پنجاه سال پیش یک سلسله از عمال یهود وارد کشورهای اسلامی شده اند و سپس به مراکز مذهبی نفوذ کرده اند که دو نفر از همین قماش پس از انقلاب وارد قم شده بودند که یکی در حین بردن نوار محرمانه آقای خرازی از دفتر جامعه مدرسین قم . من مانع شدم که از دست مرحوم آقای شرعی می خواست بگیرد در همان تاریخ در مقدمه کتاب حجیم گفتگوی تمدنها هشدار داده ام و دیگری که مسلط به سه زبان هست نمی دانم الان کجاست ،و یک قرن پیش یکی مطالب کل کتب خطی کتابخانه بزرگ بغداد را به انگلیس منتقل کرد این ایادی این قبیل کتاب ها را چاپ می کنند تا سر متفکرین را با آن مشغول کنند و اصلی ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سلام علیکم
استاد یک گزارشی از نتایج مطلبی که شما اخیرا در کانال مشکات منتشر فرموده اید بدهم مبنی بر اینکه《 چون در تعدادی از منابع به وجود دختر سوم برای امام حسین (ع) دست پیدا کردم با 9اسم مختلف مانند زینب ،خدیجه وووو پس برای من دختر سوم ثابت شد ولی بین این اسامی فقط اسم رقیه نیست پس آن قبر شریف مال دختر امام حسین است اگر چه اسمش رقیه نیست 》 به تعدادی از دوستان فرستادم و گفتم آقای موسوی زنجانی مسلم گرفته که آن قبر شریف در شام بنام رقیه دختر امام حسین است . اگر چه اسمش رقیه نباشد. عده ای از دوستان دو آتشه بی اطلاع در یک جلسه ای داد و فریاد راه انداختن نه خیر آقای فلان آیت الله و فلان منبری و فلان کتاب صد مدرک می آورم که در آن کتابها تمام آنچه که روضه خوانها می خوانند درست است و درست نوشته اند گفتم مشکلی ندارد برویم مدارک شما را ببینیم ما هم مستفیض شویم بلند شدیم و رفتیم منزل یکی از این مدعیان . گفتم کتاب بی سند و بی مدرک هزاران بار این مطلب را نوشته همه دروغ از آب در آمده اگر کامل بهایی را بیاورید که هیچ سندی برای این قضیه ندارد جز نقل از کتابی که وجود ندارد بنام حاویه و اگر این کتاب را بیاورید آبروی نرفته شما اینجا می رود و معلوم می شود غیر از این کتاب فاقد مدرک , دیگر شما سندی ندارید و خواهش می کنم این کذب و مطلب بی مدرک را نیاورید گفتند چشم هر چه کتاب آوردند در هیچکدام ننوشته بود امام حسین(ع) دختری داشته بنام رقیه و در خرابه شام بی تابی کرد و سر پدر را گرفت و شهید شد رفتند کتاب شبلنجی را آوردند خبری از ماجرای رقیه در شام نبود!! رفتند بحار را آوردند نبود رفتند منتهی آمال را آوردند جریان شام ووو نبود جز اشاره به کتابی که آنجا هم ماجرای و کیفیت شهادت حضرت رقیه نبود رفتند کتابی ظاهرا بنام لباب ...مال یک سنی بود اوردند نوشته بود رقیه و امام سجاد اصلا شهید نشدند. وقتی گفتم حالا چه شما و چه کسانی که در مقابل محققین اسلام سوار مرکب جهل شده اند هنر دارید بلند بگوئید الا لعنه الله علی الکاذبین حاج آقا هی کتاب آوردند هی چهره شان از شرمندگی ناشی از جهلشان سرخ می شد یکی گفت آقای فلان عالم گفت فلان مرجع گفت من گفتم مرجع در کربلا نبوده مدرکش کو.... مگر فقه است مقلد شویم تاریخ است , مدرک می خواهیم. استاد آن قدر این قوم فاقد استعداد تفکر هستند یک جمله گفتم و خارج شدم گفتم مقصد قافله جهل به خیال خود بسوی بهشت است اما بسوی شیطان سرکرده جاهلان است شما این قدر جاهلید که نمی فهمید یک مقوله تاریخی باید در کتب تاریخی باشد وقتی در کتب تاریخی نیست حرف امروز افراد که در کربلا نبوده اند بدرد خودشان می خورد چون از قدیم گفته اند ای بابا فلان مطلب حرف است یعنی بی ارزش است گفتم بدانید قاتلین امام حسین هم فاقد مدرک برای قتل بودند. پس کسی که بی مدرک از چیز غیر موجود دفاع می کند همین کس بی مدرک هم سر حسین را می برد. منتها دست شما از آن عصر کوتاه است و الا سرمایه قاتلین امام حسین(ع) همین تعصب جاهلی بود و بس و این قشر وارث تعصب اند.
✅پاسخ: خدا توفیقتان دهد فقط کوشش کنید در بحث با این افراد فاقد حداقل سواد با نرمی سخن بگویید همانطوریکه توجه دارید اینها خیلی کشش ندارند در طول تاریخ اسلام از جهال بیش از کفار ضربه دیده اند من 50 سال است از اسلام دفاع می کنم و تجربه نیم قرنه دارم تنها سرمایه وهابیون برای کوبیدن شیعه فقط اعمال و حرفهای این جهال است و بس.
کوشش کنید در برخورد با این جهال از عبارات تند هیچ وقت استفاده نکنید چون توان درک ندارند و تندی نتیجه عکس می دهد. انس جاهل با جهل شیرین تر از انس کودک با سینه مادر است. اینها دشمن قسم خورده استدلال ومنطقند . اهلبیت کشته شده بدست جهل اند و نه بدست منطق .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany