eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*•═•••🌸◈﷽◈🌸•••═•* مروری بر زندگینامه امام رضا علیه السلام ⬅️ فعالیت امام رضا در زمان ولایت‌عهدی ↩️ یکی از فعّالیت‌های امام علیه السلام در این دوران آن بود که به شهرهای متعدّدی سفر کرد و مردم را به دیدار خویش برخوردار ساخت. 👈آن امام همام علیه السلام، پیش از سفر، کسانی را به مقصد می‌فرستاد تا مردم را آگاه کنند و مقدمات سفر را آماده سازند. 👌این تدبیر امام موجب می‌گشت که کسان بیش‌تری از وجود امام بهره‌مند شوند و از آن سو نیز حکومت به هراسی بیش‌تر افتد. 🍃 ولایت‌عهدی امام رضا علیه السلام سه سال  طول کشید که همه آن در عصر مأمون بود. ⬅️ انگیزه مأمون از ولایت‌عهدی امام رضا ↩️ مأمون برای فریب مردم و در حقیقت نظارت بیش‌تر بر امام علیه السلام، ایشان را به پایتخت خویش آورد و واداشت تا منصب ولایت‌عهدی را بپذیرد.   👈مأمون از این کار چند هدف را پی می‌جست: الف. راضی ساختن شیعیان؛ ب. فروکش ساختن قیام‌های علویان؛ ج. استوار کردن پایه‌های حکومت خویش از گذر ربط آن به امام رضا علیه السلام؛ د. ترساندن و تنبیه عبّاسیان متمرّد؛ ه. لکه‌دار ساختن شخصیت معنوی امام علیه السلام به آلودگی‌های حکومت.  این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۷۴ سوره بقره 👈ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذَٰلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ۚ وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهَارُ سپس دل های شما بعد از آن [معجزه شگفت انگیز] سخت شد، مانند سنگ یا سخت تر؛ زیرا پاره ای از سنگ هاست که از آنها نهرها می‌جوشد. ثُمَّ : حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. قَسَتْ : فعل ماضی، مبنی بر فتح مقدره قُلُوبُ : فاعل ومرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری كُمْ : ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه مِنْ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. بَعْدِ : اسم مجرور به حرف جرّ ، علامت جرّ کسره ظاهری مِنْ بَعْدِ: جار و مجرور، متعلق به «قَسَتْ» ذَٰلِكَ: اسم اشاره، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه فَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. هِيَ: ضمیرمنفصل، مبنی، محلا مرفوع ، مبتدا كَ: حرف جرّ، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. الْحِجَارَةِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری كَالْحِجَارَةِ: جار و مجرور، متعلق عامل مقدر (محذوف). شبه جمله با متعلّق مقدر خبر برای «هیَ»، محلا مرفوع أَوْ: حرف عطف، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. أَشَدُّ: خبر برای مبتدای محذوف «هی» و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری قَسْوَةً: تمییز و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری وَ: حرف استیناف، مبنی برفتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. إِنَّ : حرف مشبهةبالفعل ،مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. مِنَ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. الْحِجَارَةِ : اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری مِنَ الْحِجَارَةِ: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر. شبه جمله با متعلّق مقدر، خبر «إِنَّ» و محلا مرفوع لَ: لام‌ ابتدا یا لام مزحلقه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. مَا : اسم موصول، مبنی، محلا منصوب، اسم «إِنَّ» يَتَفَجَّرُ : فعل مضارع و مرفوع ، علامت رفع ضمه ظاهری مِنْ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُ : ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ مِنْهُ: جار و مجرور، متعلق به «يَتَفَجَّرُ» الْأَنْهَارُ: فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرانی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اسم تفضیل 👈اَلمُرادُ بِالفَضل، اَلزّیادَةُ مُطلَقاً فی کَمالٍ اَو نَقصٍ. اسم تفضیل، اسمی است که بر زیادی وصفِ موصوفی، نسبت به موصوف دیگر، در کمال یا نقص، دلالت می کند. مثال۱: علیٌّ اَعلَمُ مِن سعیدٍ. 🍃علی داناتر از سعید است. مثال۲: «أُولَٰٓئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» 🍃آنان مانند چهارپایانند بلكه گمراه‌ترند. 🔷 وزن اسم تفضیل در ثلاثی مجرد اسم تفضیل مذکر، در ثلاثی مجرد بر وزن «اَفعَل» و مؤنث آن بر وزن «فُعلیٰ» است. مثال: اَکبَر 👈مذکر / کُبریٰ👈 مؤنث ⁉️ سوال: اسم تفضیل از چه فعلی ساخته می شود؟ از فعلی که: ثلاثی، مجرد، معلوم، مثبت، متصرف، تامّ، قابل زیادت و نقصان باشد، و همچنین بر رنگ، عیب ظاهری و زینت ظاهری دلالت نکند. مثال: فَضُلَ ⬅️ اَفضَلُ 🍃فعل «فَضُلَ»، تمام خصوصیات مذکور را داراست. ✔️بنابراین از کلمات زیر، مستقیماً اسم تفضیل ساخته نمی شود: زَلزَلَ(رباعی)، اِستَخرَجَ(ثلاثی مزید)، کُتِبَ(مجهول)، ماکَتَبَ(منفی)، کانَ(ناقص)، نِعمَ(غیر متصرف)، ماتَ(غیر قابل زیادت و نقصان)، خَضِرَ(دالّ بر رنگ)، عَوِرَ(دالّ بر عیب)، بَلِخَ(دالّ بر زینت) 👈 برای ساختن اسم تفضیل از کلماتی که دارای شرایط مذکور نیستند، باید مصدر اصلی فعل را به صورت منصوب، بعد از کلماتی همچون: «اَشَدّ، اَکثر، اَعظم، اَوسَع، اَقَلّ و اَضعَف»، بیاوریم. مثال: هذَاالوَرَقُ اَشَدُّ خُضرَةً مِن ذاکَ. این برگ، سبزتر از آن برگ است. 💥 از کلماتی که غیر متصرف باشند یا قابل زیادت و نقصان نباشند، مطلقاً اسم تفضیل ساخته نمی شود. 💥 دو کلمه «خیر» و«شرّ» گاهی به عنوان مصدر یا اسم مصدر و گاهی به معنای اسم تفضیل به کار می روند. مثال۱: «وَنَبلُوَکُم بِالشَّرِ وَ الخَیرِ فِتنَةً» (وشما را به بدی و نیکی می آزماییم.) 🍃در این آیه شریفه، «خیر» و «شرّ» مصدر می‌باشند. مثال۲: «خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآنَ و عَلَّمَهُ» ( بهترين شما كسى است كه قرآن آموزد و آن را آموزش دهد) 🍃در این مثال، کلمه «خیر»، اسم تفضیل هست. 👈 اسم تفضیل گاهی به معنای صفت مشبهه یا اسم فاعل به کار می رود. مثال: «هُوَ اَهوَنُ عَلَیهِ» این (برانگیختن) بر او آسان است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅ در آیه ۷۴ بقره، در مورد افراد سنگدل که بر عیب دلالت می کند، از مصدر قساوت(قَسوَةّ) به همراه کلمه«اَشَدّ»، استفاده کرده است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (بر مبنای کتب صرف متوسطه، موسوعة النحو و الصرف) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ دلم خوش‌است به تو ای بهشتِ عطرآگین تو ای ذخیره ی پروردگار، روی زمین تو ای که گستره‌ی آسمان در آغوشت و زیر پای تو پهن است عالَمِ تکوین تو آمدی و از آن پس شکوفه ها بستند به شوق آمدنت بر درخت ها آذین نگاه گرم تو افتاد بر دل سرداب و سلسبیل شد از چشم‌های تو تامین یهود و هندو و بودا تو را دعا کردند مسیحیان همه گفتند یکصدا آمین تویی که معجزه‌ی صد مسیح را داری عجیب نیست که احیاشود به‌دستت دین تو وارث همه‌ی انبیائی و انگار شده تمامی قرآن خلاصه در یاسین نوشته اند که روزی بهار می آید شکوفه می‌دهد این انتظارها به یقین ظهور می‌کنی و با تو می‌رسد حتی صف نماز جماعت به مَعبدی در چین... ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
احادیث مهدوی🍃 ✅ از امام ‌حسن ‌مجتبی علیه‌السلام نقل شده که فرمود: «خداوند در آخرالزمان مردی را برمی‌انگیزاند که کسی از منحرفان و فاسدان نمی‌ماند مگر اینکه اصلاح گردد».[1]✨ ✅امام‌ باقر علیه‌السلام می‌فرماید: «هنگامی ‌که قائم ما قیام کند، دستش را بر سر بندگان خدا می‌گذاردو خِرَدهایشان را جمع کرده (تمرکز می‌بخشد و رشد می‌دهد) اخلاقشان را کامل می‌کند».[2] ✅رسول‌ خدا به حضرت‌ فاطمه علیها‌السلام می‌فرماید: «خداوند از نسل این دو (حسن و حسین علیهماالسلام) شخصی را برمی‌انگیزد که دژهای گمراهی را می‌گشاید و دل‌های سیاه قفل‌خورده را تسخیر می‌نماید».[3] 📚1. اثبات‌الهداة، ج3، ص524. 2. کافی، کلینی، ج1، ص25. 3. عقدالدور، ص152؛ اثبات‌الهداة، ج3، ص448. ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢گـنـاهـانـے کـہ دعـا را رد مےکنند: 🌹امام سجاد(ع): گناهانى كه دعا را رد مى كنند، عبارت انداز: ✅بدى نيّتـــــ ، شامل نیت های غیرالهی و شوم... ✅بد ذاتـــــى ، یعنی فرد دعاکننده، خیرخواه مردم نباشد، ✅ حالت حسودی و یا خوشحالی از گرفتاری مردم داشته باشد... ✅ ، یعنی با مردم دوروئی داشته باشد... ✅ یقین نداشتن به اجــابت دعـــا، باید آنچنان یقین به اجابت داشته باشد،گویا حاجات او همین الآن آماده است وبه سرعت برآورده می شود... ✅به تأخير انداختن نمازهاى واجبـــ ، تقرّب نجستن به خدا با نيكى و صدقه... ✅بدزبانـــى و ناســـزا گفتن، فحش و ناسزا نکته ای که مردم خیلی کم به آن توجّه دارند... 📚معانى الأخبار، ص271 @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎 🌹امام علی(ع) از گذشته های دنیا برای باقیمانده ی آن، عبرت آموز. زیرا پاره های دنیا شبیه یکدیگرند. نهج البلاغه از نامه 69 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••🌸◈﷽◈🌸•••═•* ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ 🌺موضوع :امداد غیبی جایگزین امداد اقوام «مَنْ ضَيَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِيحَ لَهُ الْأَبْعَدُ؛ کسی را که نزدیکانش او را رها سازند آنان که دورند برای (حمایت از او و یاری اش) آماده می شوند». طبق تحید افعالی بازگشت همه امور به دست خداست، اگر می بینیم در این دنیا، انسان ها فاعل امور هستند، به خواست و حکمت الهی است که اراده کرده امور از مجرای طبیعی انجام شوند، اگر غیر از این بود قاعده اختیار، نقض می شد. گاهی به دلایلی عواملی که بطور طبیعی انتظاراتی از آنان می رود، از انجام کارهای محوله، سر باز می زنند. لذا خداوندی که بینا و قادر به هر امری است، اسباب دیگری برای آن کار برمی گزیند. بسیار دیده شده افرادی برای رضای خدا تصمیم های بزرگی گرفته اند و در این راه با وجود توکل بر خدا، به یاری هم نوعان نیاز پیدا کرده اند . مرسوم است در این موارد، خانواده، اقوام و دوستان اولین کسانی باشند که اعلام آمادگی می کنند ولی گاهی هم اوضاع به عکس می شود و نزدیکان از کمک امتناع می کنند، در این موارد خداوند افراد بیگانه و دور را مأمور به این امر می کند. امیرمؤمنان علی علیه السلام در این حکمت اخلاقی اجتماعی که روش برخورد با خویشاوندان را می آموزد، به کسانی که از جانب نزدیکان بی مهری و بی توجهی می بینند امید و دلداری می دهد.این نکته بسیار حائز اهمیت است که خداوند عزیز و حکیم برای یاری بندگانش محتاج کمک یک دسته افراد خاص نیست زیرا لشکریان زمین و آسمان از آن خداوند متعال است و هرگاه بخواهد، از جایی که گمان نمی رود اسباب کار را فراهم می آورد. مثال بارز در این زمینه خاتم النبیاء است که در امر بزرگ، مهم و خطیر رسالت، نه تنها سران قریش، ایشان را حمایت نکردند بلکه به تکذیب و آزار وجود نازنین آن حضرت پرداختند. اما شهر مدینه و قبایل اوس و خزرج با آغوش باز از اسلام و پیامبرش استقبال کردند و یاران مخلص و متعهدی از نقاط دوردست زمین گرد پیامبر خدا جمع شدند و دین حق را یاری کردند. 🌸اقارب چه کسانی هستند و رابطه با آنان ملازم چه آدابی است؟ قرابت و نزدیکی دو نوع است یکی پیوند نسبی که همان خویشاوندی است مثل پدر مادر خاله عمو و... که خدادادی است دیگری پیوند سببی است که انسان به خواست الهی و مهارت خود آن را کسب می کند مثل دوستان. اما مهم تر اینکه انسان در برابر هر رابطه ای موظف به انجام و یا ترک برخی امور خواهد بود برای مثال در قلمرو روابط با اقارب التزام به برخی امور از جمله موارد ذیل لازم است: 🌸بخشندگی «فمن آتاه الله مالا فلیصل به القرابة؛ آن کس که خدا او را مالی بخشید پس باید به خویشاوندان خود بخشش نماید». حمایت «أيها الناس إنه لا يستغني الرجل و إن كان ذا مال عن [عشيرته‏] عترته و دفاعهم‏ عنه‏ بأيديهم و ألسنتهم و هم أعظم الناس حيطة من ورائه و ألمهم لشعثه‏ و أعطفهم عليه عند نازلة إذا [إن‏] نزلت به‏؛ ای مردم انسان هر مقدار که ثروتمند باشد باز از خویشاوندان خود بی نیاز نیست که از او با زبان و دست دفاع کنند خویشاوندان انسان، بزرگ ترین گروهی هستند که از او حمایت می کنند و اضطراب و ناراحتی او را می زدایند و در هنگام مصیبت ها نسبت به او پر عاطفه ترین مردم می باشند». ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ 📌توجه:هرگونه نشر یاکپی برداری ازتمام یا بخشی ازپیام بدون ذکرنام کانال اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکزتخصصی تفسیروعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘﷽⚘ ⚘الســـــــــــــلام علیکــــــــ یامـولانا یا صـاحب الزمـان (عج)⚘ نگاهے به شهر بیندازیم چه غریبانه و مظلومانه از کنار ما میگذرید و نظاره گرید که چگونه شما را فراموش کردیم و از بهار عبور کرده و به تابستان رسیده ایم فصلها بےمعنےاند بے شما پدر مهربانم. آقا جان در گذر عبور ثانیه ها و ساعت ها و روزها و سالها بےشما پیرشدیم اے کاش تمام میشود روزهاے سخت نبودنتان اے کاش از راه مےرسیدید و بهار را مهمان همیشگے قلبهاے فراموشکارمان میکردید شرمنده ایم که هیچ گاه شبیه منتظران واقعے ات نبودیم ...😔 السَّلاَمُ عَلَى مُحْيِي الْمُؤْمِنِينَ ٖدر افق آرزوهایم تنها ♡أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج♡ را میبینم... ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
هر کسی باشیم و نباشیم! هر چی داشته باشیم و نداشته باشیم! این دنیا میگذره و تموم میشه... توی این دنیای فانی و گذرا که هیچی توش ثبات نداره دلخوشیمون ب اینه که تو رو داریم عزیز دلم! گوشه ی چشم تو از ملک جهان ما را بس! مهدی جان (سلام الله علیه) اللهم عجل لولیک الفرج @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5983150422720776138.mp3
5.92M
حکایتی بسیار زیبا و شنیدنی در مورد بی قراری منتظران امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و نظر لطف حضرت به ایشان @moassese_nooralyaghin
4_5816802508235869043.mp3
2.62M
🍀 🔷قسمت دوم 🎙استاد حسن محمودی 🌺رجعت در زمان ظهور و راهکارهای آن @moassese_nooralyaghin
🥣 غذاهامون نذر امام حسن عسکری علیهم‌السلام 💠پنجشنبه به نام امام حسن عسکری(علیه‌السلام) است. در زیارت آن حضرت بگو: 💠السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِىَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَخَالِصَتَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثَ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِينَ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَنَا مَوْلىً لَكَ وَلِآلِ بَيْتِكَ، وَهٰذَا يَوْمُكَ وَهُوَ يَوْمُ الْخَمِيسِ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَمُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ، فَأَحْسِنْ ضِيافَتِى وَإِجارَتِى بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَاهِرِينَ. 💠سلام بر تو ای ولی خدا، سلام بر تو ای حجّت حق و بنده‌ی پاک خدا، سلام بر تو ای پیشوای مؤمنان و وارث پیامبران و برهان محکم پروردگار جهانیان، درود خدا بر تو و اهل‌بیت پاکیزه و پاکت باد، ای سرور من، ای ابا محمّد حسن بن علی، من دل‌بسته تو و اهل‌بیت توأم، این روز، روز پنجشنبه و روز توست و من در آن میهمان و پناهنده به توأم، پس به نیکی پذیرایم باش و پناهم ده، به حق خاندان پاکیزه و پاکت. @moassese_nooralyaghin
تسبيح امام زمان (عج) از روز هجدهم تا آخر هر ماه 🔵 علاّمۀ مجلسى رحمه اللّه در «بحار الأنوار» ضمن نقل تسبيح چهارده معصوم عليهما السّلام از «دعوات راوندى» تسبيح مولاى مان امام زمان ارواحنا فداه را چنين نقل مى نمايد: 🌕 سبْحانَ اللَّهِ عَدَدَ خَلْقِهِ، سُبْحانَ اللَّهِ رِضى نَفْسِهِ، سُبْحانَ اللَّهِ مِدادَ كَلِماتِهِ، سُبْحانَ [اللَّهِ] زِنَةَ عَرْشِهِ، وَالْحَمْدُ للَّهِِ مِثْلَ ذلِكَ پاك و منزّه است خداوند، به تعداد موجوداتى كه آفريده است؛ پاك و منزّه است خداوند، به مقدار رضايت خودش؛ پاك و منزّه است خداوند، به گستردگى و پهناى كلماتش؛ پاك و منزّه است خداوند، به بزرگى عرش او؛ حمد و سپاس مخصوص خداوند است، همانند آن چه گفته شد. 🔺 اين دعا از روز هجدهم تا آخر هر ماه (قمری) خوانده مى شود. 📚 دعوات راوندى ص۹۴/ بحار الأنوار ج۹۴ ص ۲۰۷ 📚 صحیفه مهدیه بخش پنجم دعای ۱۸ @moassese_nooralyaghin