eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
801 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ تدقیق وظایف شورا و شهرداری 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰، شماره ۳۴۲۳ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ تدقیق وظایف شورا و شهرداری #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی 🔺منبع: #روزنامه_شهرآرا، 🔻پنجشنبه ۱۰ تیر
تدقیق وظایف شورا و شهرداری ▪️«شورای اسلامی شهر» و «شهرداری» دو رکن اصلی مدیریت شهری هستند که باید هر یک در چارچوب قانون، با حد و مرزی مشخص از اختیارات و مسئولیت ها، نسبت به انجام مطلوب وظایف خود در اداره شهر اقدام نمایند. نکته ی حائز اهمیت در ارتباط با نحوه ی عملکرد مدیریت شهری مبتنی بر تشکیل پارلمان های محلی، به وجود آمدن یک سیستم یکپارچه و منسجم مدیریتی منظم و دقیق است که علاوه بر این که هر یک از اجزای آن وظایف خود را به صورت مناسبی انجام می دهند از مرز خود خارج نشده و در امور دیگری دخالت نمی کنند. ▪️به بیان دیگر و شورای شهر هر کدام زیر سیستمی هستند برای سیستم کلان مدیریت شهری که ضمن ارتباط منطقی و سیستماتیک با یکدیگر و اثر گذاری متقابل بر هم می بایست از وارد شدن به حریم دیگری پرهیز نمایند. به بیان ساده تر نه عناصر مدیریتی شهرداری شأن سیاست گذاری، قانون گذاری و تفسیر و تشریح اسناد بالادستی را دارند و نه هرگز اعضای شوراهای شهر از جایگاه اجرایی و دخالت در امور روزمره ی مدیریت شهرداری بهره مند هستند. بر همین اساس برگزیدگان شوراها در ادوار مختلف نباید ژست مدیریت اجرایی به خود بگیرند و یا در امور جاری شهرداری به جز نظارت بر حسن اجرای قوانین دخالت کنند. ▪️امری که در پنج دوره کشور در استقرار شوراهای شهر بسیار نقض شده و سبب آسیب های فراوانی نیز گردیده است. در کشور ما در ادوار گذشته برخی شوراها فراوان در امور اجرایی شهرداری ها خصوصاً از حیث نیروی انسانی، ترکیب مدیریتی و پروژه های کلان اجرایی فراتر از جایگاه قانون گذاری، نظارت و سیاست گذاری کلان حرکت کرده اند تا جایی که در دوره پنجم تعداد بسیاری از منتخبان شوراهای مختلف درگیر مسائل قانونی با اتهامات فساد مالی و اداری گردیده اند. برخی شوراها آنقدر درگیر مسائل اجرایی شده اند که شهردار و معاونانش کناری ایستاده و نظاره گر رتق و فتق امور توسط اعضای شورا بودند. ▪️اکنون که عمر پنجمین دوره به پایان رسیده و به زودی شورای ششم زمام امور را به دست می گیرد چه خوب است منتخبان ملت با آسیب شناسی دقیق نسبت به این مسأله و موارد مشابه آن زمینه بهبود عملکرد را فراهم آورند و از انحرافات احتمالی شوراها از شأن، قانون و یا مسئولیت های مهم خود جلوگیری به عمل آورند. این خیلی بد است که شورایی خود را تافته جدابافته از شهرداری بداند که بر همه ی امور کارکنان و فرآیندهایش مسلط است و یا شهرداری ها شورا را مهمان ناخوانده ای بداند که خیلی زود امور را به گروه دیگری تحویل می دهد. باید این سیستم کلان با مرز بندی مشخص بین عناصر آن مبتنی بر قانون اقدام نماید و با روحیه هم افزایی زمینه پیشرفت و آبادانی شهر را فراهم آورد. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰، شماره ۳۴۲۳ www.modiryar.com @modiryar
فرآیند تحویل مدیریت شهری   🔺منبع: ، 🔻سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰، شماره ۳۴۲۷ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ فرآیند تحویل مدیریت شهری #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی   🔺منبع: #روزنامه_شهرآرا، 🔻سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱
فرآیند تحویل مدیریت شهری   ▪️این روزها اعضای شوراهای اسلامی شهر در سراسر کشور بیشتر کلامشان رنگ گزارش عملکرد دارد و بوی خداحافظی می دهد. امری که کاملاً طبیعی است. به هر حال وقتی یک مجموعه ی مدیریتی می خواهد امور را به گروه دیگری تحویل دهد باید توصیف مناسبی از وضعیت موجود برای صاحبان اصلی امور که همانا مردم هستند داشته باشد و شفاف و صادقانه رسانه ها و را از چگونگی اوضاع با خبر کند. ▪️حالا این که چقدر گزارش هایی که ارائه می شود صحیح، به دور از اغراق و نگاه تبلیغاتی است هر چند در جای خود اهمیت دارد ولی موضوع این بحث نیست. غرض از بیان این مقدمه اشاره به این نکته است که تحویل عرصه گسترده ای از یک مجموعه ی به عنوان امانتی ارزشمند به گروه بعدی (که بر اساس روالی قانونی اختیارات را در دست می گیرند) کاری است مهم و جدی که باید طبق فرآیندی دقیق، علمی، اصولی، منطقی و مبتنی بر اسناد مثبته صورت پذیرد. ▪️هر چقدر فرآیند انتقال تجربیات، اسناد اداری و مالی، امور امانی و پیمانی و سایر موارد و مسائل مربوط به شهرداری ها با دقت بیشتر و طی فرآیندی تعریف شده و قابل قبول صورت پذیرد اشراف بر امور و اداره آن برای گروه جدید آسان تر، با هزینه های کمتر و با صرفه جویی قابل توجهی در زمان رخ خواهد داد. موضوع مهمی که در ارتباط با آن کاستی های فراوانی در کشور داریم. ▪️شاید غیر از چند فرم ساده که برای تحویل در سازمان های ما (آن هم بیشتر از حیث مسائل مالی) تعریف گردیده است برای این امر مستندات جدی و هدایتگری نداشته باشیم. سئوال اساسی اینجاست که فرآیند تحویل مدیریت (حالا چه در حوزه مدیریت شهری و چه سایر حوزه های مدیریتی) چقدر زمان لازم دارد؟ چگونه باید صورت پذیرد؟ نقش ها و وظیفه های تحویل دهنده و تحویل گیرنده چیست؟ ▪️مستندسازی و تجربه نگاری باید چگونه و در چه زمینه هایی انجام شود؟ فهرست مهم ترین تهدیدها، فرصت ها، چالش ها، محدودیت ها و نقاط ضعف، قوت چیست؟ و خلاصه اینکه باید سرنخ تمامی مسائل و موارد برای دست اندرکاران تازه وارد مشخص و شفاف گردد. این وظیفه هر چند بسیار مهم و اساسی است و به عنوان آخرین مسئولیت هر مدیری مطرح است اما در کشور ما چندان به آن توجه نمی شود و یا مراحل آن به صورت کامل و اثرگذار طی نمی گردد. ▪️به نظر می رسد باید هر سازمان به اقتضای شرایط خود و چگونگی فرآیند و جابجایی مدیرانش برای این امر مهم برنامه و محتوای علمی و کاربردی داشته باشد.   🔺منبع: ، 🔻سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰، شماره ۳۴۲۷ www.modiryar.com @modiryar
📖 صفحه ۲۹۵ ✍ .ع ۞ إيّاكَ وَالكَسَلَ وَالضَّجَرَ؛ فَإِنَّهُما مِفتاحُ كُلِّ سوءٍ ۞ از تنبلى و بى حوصلگى بپرهيز؛ كه آن دو كليد هر زشتى اند. www.modiryar.com @modiryar
راه‌های افزایش اعتماد به نفس ▪️خودت را با دیگران مقایسه نکن ▪️خودت را دوست داشته باش ▪️تحت تأثیر نظر دیگران قرار نگیر ▪️کارهایی که در قوی هستی را شناسایی کن ▪️رشد و پیشرفت خود را رصد کن ▪️ورزش را فراموش نکن ▪️به خودت حرف های مثبت بزن ▪️مدام در حال بهتر شدن باش ▪️هدف داشته باش و برایش وقت بگذار www.modiryar.com @modiryar
یک موی کوخ نشینان 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه۱۷ تیر ۱۴۰۰، شماره  ۸۷۹ www.modiryar.com @modiryar