eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
درخت دیجیتال مارکتینگ (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف که به گفته جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سئوال دیجیتال مارکتینگ چیست این گونه پاسخ می دهد: « به هرگونه‌ ای از بازاریابی محصولات و خدمات می گویند که از طریق دستگاه‌ های الکترونیکی انجام می‌ شود.» www.modiryar.com @modiryar
اینجا منطقه ممنوعه نداریم 🔺منبع: ، 🔻چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، کدخبر ۷۶۱۰۰۲ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ اینجا منطقه ممنوعه نداریم #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی 🔺منبع: #قدس_آنلاین، 🔻چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰،
اینجا منطقه ممنوعه نداریم   ▪️حتماً شنیده اید منتخب کمتیه ای متشکل از روسای دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی برای تدوین راهکارها و اصلاح بسترهای فساد زا در دولت تشکیل داده است. بدون شک ایجاد کمیته ضد فساد توسط بالاترین مقام اجرایی کشور آن هم درست در زمانی که دیگر جایی برای تعارف و لاپوشانی چالش های عظیم نظام اداری کشور وجود ندارد و همه می دانیم فساد اداری و مالی در دستگاه های اجرایی بسیار توسعه یافته است نشان از برخورد واقع بینانه رئیسی با مقولۀ فساد و قاطعیت وی در اصلاح و سالم سازی فرآیندها دارد.   ▪️وقتی به یاد آوریم رئیس دولت سیزدهم در زمان حضور در دستگاه قضا با بسیاری از دانه درشت ها برخوردی جدی و بدون مصلحت اندیشی های کاذب داشت و در اقدامی قابل توجه اصلاح امور را از خود دستگاه قضا با اِعمال قانون در مورد فردی مثل آغاز کرد بسیار امیدوار هستیم همین رویکرد در دولت سبب مبارزه جدی با فساد گردد. اما نباید فراموش کرد که وظیفه دولت در ارتباط با اصلاح امور با وظیفۀ دستگاه قضا در این رابطه تفاوت هایی دارد.   ▪️به یاد دارم در جریان تبلیغات انتخاباتی رئیسی اعلام کرد به دولت می آیم که به جای برخورد با فاسد در ، با ریشه های فساد در دولت مبارزه کنم و با صراحتاً گفت برای مبارزه با فساد هیچ منطقه ممنوعه ای نداریم. البته در این راستا باید چند اصل به عنوان پیش نیاز مورد توجه قرار گیرد:   ● اول بحث است؛ مسلماً هر چه شفافیت بیشتر باشد و دلیل هر گونه واگذاری، انتصاب، تصمیم گیری و سرمایه گذاری برای مردم و رسانه ها به صراحت مشخص گردد زمینه های بروز فساد به شدت کاهش می یابد. ● دوم ضرورت است؛ افراد صاحبِ صلاحیت، متعهد، متخصص و امانت دار که متولی مناصب کلیدی شوند هم خود اهل فساد نیستند و هم مانعی جدی در برابر کجروی ها و رانت خواری ها خواهند بود. ● سوم اصلاح و است؛ دربسیاری موارد فساد حاصل خلأهای قانونی و یا دور زدن قانون توسط برخی افراد است. ضمن اینکه فرآیندهای موازی، پیچیده و نامطلوب خود می تواند سبب بروز فساد گردد. ● چهارم خلع ید است؛ این امر مکمل شایسته سالاری است. افراد زیادی هستند که با وابستگی های خاص همواره گلوگاه ها را در اختیار دارند و سلطان های ارز، فولاد، سیمان و ... را خلق می کنند. باید بدون کوچک ترین مماشات این افراد را کنار زد و برای همیشه راه نفوذ آن ها را کور نمود.   ▪️اگر پیش نیازهای ذکر شده به خوبی تحقق یابد و کمتیه ضد فسادی که تشکیل داده است به وظایف خود به نحو احسن عمل کند گام بلندی در مبارزه با فساد و اصلاح امور برداشته خواهد شد. در سال های اخیر با تنبلی و مماشات دولت مردم خسارات زیادی را متحمل شدند و دیگر هرگز تحمل رانت خواری، ژن های خوب، فساد، کم کاری و ... را ندارند.     🔺منبع: ، 🔻چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، کدخبر ۷۶۱۰۰۲ www.modiryar.com @modiryar
پاشنه آشیل مدیریت شهری  منبع: ، پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰، شماره ۸۸۰ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
پاشنه آشیل مدیریت شهری   ▪️آن چه مسلم است یکی از مهم ترین کاستی ها و نقاط ضعف مدیریتی در پنج دوره گذشته استقرار شوراهای اسلامی شهر در سراسر کشور حوزه مدیریت بوده است. با توجه به اینکه ورود و خروج نیروها در شهرداری ها با محدودیت های قانونی و سفت و سخت (از جنس آنچه در وزارت خانه ها و سایر نهادهای دولتی وجود دارد) مواجه نیست یا به بیان دیگر در این زمینه راه های مختلفی برای دور زدن و یا تفسیر متفاوت از قانون وجود دارد   ▪️همواره ترکیب و خصوصاً ترکیب مدیریتِ سطح کلان شهرداری ها (به ویژه در کلان شهرها) سیاسی، بی نظم و سلیقه ای بوده که این مسأله آسیب های فراوانی به کیفیت عملکرد مدیریت شهری در کشور وارد کرده و به پاشنه آشیل مدیریت شهری تبدیل شده است.   ▪️نشان به آن نشان که در طی سال های مختلف ریزش فراوان نیروهای شهرداری ها چه از لحاظ ترک خدمت پس از اتمام یک دوره شورا و چه از لحاظ مواردی که انحرافات عملکردی از حیث عدم رعایت قانون بوده ضربات فراوانی به حوزه های تخصصی اداره شهر وارد نموده است. اکثراً مسیر ارتقا در شهرداری ها شفاف و طبیعی طی نمی شود و این به گروه و یا حزب خاص سیاسی هم محدود نبوده و نیست و گویی فرهنگ غالب همین است.   ▪️هر چند استثنائاتی وجود داشته و دارد که فرد بر اساس روند طبیعیِ رشد در طول سازمانی پیشرفت کرده باشد ولی بیشتر رویکرد همانی بود که عرض کردم. نمی خواهم بگویم گرایش های سیاسی در فرآیند جذب، ارتقا و انتصاب در مناصب مدیریتی کلاً نادیده گرفته شود و اساس کار صرفاً بر مبنای صلاحیت، دانش، تخصص و مهارت باشد چون شاید خیلی رویایی و دست نیافتنی باشد.   ▪️اما به هر حال این که فارغ از عملکرد منابع انسانی سیستم همواره مورد ارزیابی قرار بگیرد و افراد شایسته دیده شوند و امیدوار به پیشرفت باشند هم عادلانه است هم عاقلانه. چرا با پیروزی هر حزبی در شورای شهر باید بخش عظیمی از منابع انسانی نادیده گرفته شوند، استرس پیدا کنند، به حاشیه بروند و کار فقط به همان گروه محدود خودی های شورا واگذار گردد؟   ▪️خیلی امیدواریم این رویکرد در دوره جدید مورد بازبینی قرار گیرد. در این راستا باید با توجه به تورم نیروی انسانی در اکثر شهرداری ها اولاً حتی المقدور از ورود نیروهای جدید به بدنه سیستم پرهیز گردد، ثانیاً با سرعت زیاد فرآیند احصا صلاحیت ها و شناسایی نیروهای انسانی فعلی در شهرداری ها صورت پذیرد و سپس بر اساس یک منشور علمی و اخلاقی مناسب هر کسی در جایی که صلاحیت آن را دارد بنشیند.   ▪️ردای نه باید برای افراد بزرگ باشد نه کوچک. بلکه باید هر کسی به اندازه توان و شایستگی خود مسئولیت داشته و پاسخگو باشد. که تحقق این مهم هم عدالت است و شایسته سالاری. خیلی هم سخت نیست هم ممکن است و هم لازم. باید قبول کنیم اصالتِ بخش وسیعی از فعالیت های شهرداری ها کاملاً تخصصی، فنی و حرفه ای است که برای آن شاخص تخصص مهم ترین فاکتور در انتصاب مدیران است.   ▪️اگر قرار باشد نیروهای مجرب و کاربلد سیستم نادیده گرفته شوند وضعیت همانی می شود که الان به وجود آمده است. متأسفانه در سال های اخیر بدنه تخصصی و حرفه ای نیروهای شهرداری ها با همین نگاه حداقلی آسیب های فراوانی دیده اند و با نگاه های سیاسی به حاشیه رانده شده اند. شهرداری ها نیروهای اجاره ای که چهار سال با یک شورا بیایند و بروند نیاز ندارد و نباید به گونه ای عمل کرد که کارمندان با سابقه و آن به عنوان چرخ پنجم به حساب آیند و به حاشیه رانده شوند.   ✍منبع: ، پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰، شماره ۸۸۰ www.modiryar.com @modiryar
13.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پروانه ای که دور سرت می چرخید ✍   ⛱ پروانه ای که دور سرت می چرخید، در زیبایی همانند نداشت، خالصانه محبت به پایت می ریخت، عشق و مهربانی را بی محابا کادو پیچ می کرد و تقدیم حضور جنابعالی، بی رحمانه و مغرورانه با مگس کشی کشتی و حالا داد از تنهایی می زنی؟! داستان تو روایت تلخ قدرنشناسی و سنگدلی است، حکایت همان هایی که در برابر عاشق فارغند و در فراغ خود راسخ، مرغ همسایه را غاز می بینند و سیب سرخی را در دست بچه یتیم تاب نمی آورند. خدا وکیلی چگونه توانستی کسی را که خودش داشت برایت می مرد بی رحمانه بکشی و فراموش کردی دل شکستن هنر نمی باشد و تاوان آن تنهایی و اضطراب دایمی است؟ آن هم دلباخته ای که خودش قبل از اینکه برایت بمیرد در آتش اشتیاق تو می سوخت و حتی لازم نبود برایش تب کنی! هر چند در رسم روزگار غدار عاشق کشی «عادت مألوف» بوده و «طریق معروف» اما فراموش نکن «آزردن دوستان جهل است» و «راندن عاشقان کفران نعمت مهربانی» که کمترین جزایش خشکسالی است؛ خدا به داد تو برسد زیرا آن چنان شود که هیچ گاه در برهوت بیابان های دلت باران نبارد و هرگز مهربانی را به یاد نیاوری! www.modiryar.com @modiryar
زمان را از دست ندهید... 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰، شماره ۹۵۷۸ www.modiryar.com @modiryar