مدل معماری منابع انسانی
✍ لپاک و اسنل ۲۰۰۲
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ دایره زندگی (دغدغه، تأثیر، کنترل)
🔴 دایره دغدغه
✅ مسائلی که برای ما مهم هستند یا ایجاد نگرانی می کنند ولی تحت تأثیر یا کنترل ما نیستند. این موارد را بپذیریم و روی آن ها تمرکز نکنیم.
▪️جنگ
▪️مرگ
▪️اخبار
▪️گذشته
▪️ترافیک
▪️اقتصاد
▪️آب و هوا
▪️بلای طبعیی
▪️رفتار افراد غریبه
🔴 دایره تأثیر
✅ چیزهایی که ما نمی توانیم کنترل کنیم ولی می توانیم روی آن ها تأثیر بگذاریم. باید روی این موارد تمرکز کنیم و انرژی بگذاریم.
▪️دوستان
▪️خانواده
▪️سلامتی
▪️آینده خود
▪️محیط کار
🔴 دایره کنترل
✅ دایره کنترل ماست. یعنی مواردی که مستقیماً تحت کنترل ماست. باید روی این موارد تمرکز کنیم و انرژی بگذاریم.
▪️رفتار
▪️افکار
▪️کلمات
▪️طرز فکر
▪️انتخاب ها
▪️عکس العمل ها
#مدیریت_تغییر
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ روند ایجاد تغییر
1⃣ ایده:
✅ با یک فکر یا ایده شروع می شود
2⃣ ذهنیت:
✅ افکار و احساسات خود را به دقت بررسی کنید.
3⃣ برنامه:
✅ برنامه عملیاتی و اقدامات لازم را درذهن خود مجسم کنید
4⃣ روتین:
✅ بخش های کوچکی از آن برنامه را در تمام کارهای روزمره خود پیاده سازی کنید.
5⃣ تعهد:
✅ تمام توان خود را برای انجام کارهایتان طبق برنامه به کار بگیرید و اولین قدم را بردارید
#تغییر
#مدیریت_تغییر
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ سه گانۀ ذهن انسان
1⃣ ذهنی منطقی
✅ (فکر)
▪️براساس تحقیق
▪️تجربه گذشته
▪️دلیل و منطق
▪️آمار
2⃣ ذهن خردمند
✅ (آگاهی)
▪️تفکر آگاهانه
▪️تعادل
▪️بینش
3⃣ ذهن احساسی
✅ (احساس)
▪️وابسته به خلق و خو
▪️هیجانی و نسنجیده
▪️پرشور و شدید
▪️ناراحتی
▪️ترس
▪️لذت
#مدیریت_ذهن
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ هفت سطح آگاهی
🔺#دکتر_بروس_دیاشنایدر
🔻خالق متدولوژی رهبری انرژی
🔴 توجه کنید؛ این مدل می تواند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد!
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#مدیریت_محتوا
#مدیریت_دانایی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ هفت سطح آگاهی 🔺#دکتر_بروس_دیاشنایدر 🔻خالق متدولوژی رهبری انرژی 🔴 توجه کنید؛ این مدل می تواند زن
✍ هفت سطح آگاهی
🔺#دکتر_بروس_دیاشنایدر
🔻خالق متدولوژی رهبری انرژی
🔴 توجه کنید؛ این مدل می تواند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد!
✅ #تغییر در #سطح_آگاهی یکی از بنیادی ترین مفاهیم رشد و تغییر در انسان به شمار می رود. اغلب وقتی حرف از آگاهی می شود ما در معنا و مفهوم آن دچار خطا می شویم! ، آگاهی مفهومی است بسیار عمیق که هیچ وجهی با علم و دانش و انواع اندوخته های ذهنی ندارد.
✅ شاید هر یک از ما دانش و #اطلاعات فراوانی در حوزه های مختلف و متنوع داشته باشیم که این دانش ما ناشی از مطالعات و آموزش هایی است که دیده ایم ولی این به مفهوم آگاه بودنمان نخواهد بود!
✅ حالا پرسش اینجاست که تفاوت بین دانش و آگاهی چیست؟ «دانش» در فضای ذهن است و حاصل تفکر یا درک فرد در طول #زندگی، چیزی مانند : اطلاعات و یا مهارتهایی که از طریق تجربه یا آموزش فرد به دست میآید.
✅ #تفکر به مفهوم فکر کردن متمرکز بر روی یک موضوع است، در حالی که آگاهی حضور و توجه به موضوع و درک شرایط در زمان حال حاضر است . تفکر؛ زمانی اتفاق می افتد که ذهن ما افکار را در شرایط و وضعیتی که در آن بسر می بریم تولید می کند.
✅ آگاهی؛ یعنی توجه و مشاهدۀ شرایط در همین وضعیت با استفاده از مشاهده افکار و احساسات ناشی از همان افکار. فراموش نکنیم که تفکر، ما را از وضعیت زمان حالمان مستقیماً جدا می سازد در حالی که آگاهی اجازۀ درک مستقیم، دقیق و صحیح از وضعیت موجود را به ما می دهد.
✅ عده ای در این میان دچار توهم آگاهی هستند و گمان می کنند که قدرت #تحلیل و درک همه امور جهان را دارند با نام آگاهی درباره همه چیز اظهار نظر می کنند و گاه نقطه اتکا شان دانش و اطلاعاتی است که دارند غافل از اینکه این آگاهی است که علم را تولید می کند نه اینکه علم باشد که آگاهی را تعریف کند!
✅ آگاهی، نیرو و ناشناخته ای است که #علم هنوز قادر به شناخت کامل او نشده است. برای اینکه اصولاً نقش علم بعد از وقوع حادثه است. عقل و خرد در نبود و عدم تعصب به #دانش می روید. در حالیکه دانش در تو کاشته می شود. آگاهی هدف غایی ماست، در حالیکه دانش و علم وسیله ای برای نیل به هدف غایی ماست. عقل و خرد که آگاهی به او می دمد، نشانه ها و نمادهایی دارد:
💢 نشانه های عقل و خرد در انسان
▪️آسودگی
▪️سلامت روان
▪️پذیرش و تسلیم
▪️ملاقات با خود واقعی
▪️لذت بردن از حضور در دنیا
💢 خصوصیات عدم خرد و عقل در انسان
▪️ستیزه
▪️تخریب
▪️ناامیدی
▪️خشونت
▪️ناخوشنودی
▪️تحریف
▪️آشفتگی
▪️سانسور
▪️قضاوت
▪️انکار ناشناخته
▪️غرور و تکبر
▪️بیحوصلگی
▪️جزم اندیشی
▪️اضطراب و ترس
▪️بیقراری و نگرانی
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#مدیریت_محتوا
#مدیریت_دانایی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ شهروند خانواده مدار
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔺منبع: #روزنامه_شهرآرا،
🔻سهشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، شماره ۳۵۴۸
https://shahraranews.ir/fa/publication/content/12377/338783
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ شهروند خانواده مدار
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
✅ «خانواده» اصلی ترین نهاد اجتماعی و بنیادی ترین واحد جامعه است که در بستر آن انواع نیازهای آدمی شامل: مادی، معنوی، روانی، احساسی، عاطفی، اقتصادی و رفاهی بر طرف می گردد. در میان جوامع گوناگون نقش، پایگاه و منزلت خانواده متغیر است و با وجودی که این هسته کوچکترین #نهاد_اجتماعی به حساب می آید در زندگی مردم تأثیر فراوانی دارد. هر چند در سال های اخیر در سطح جهان به صورت حداکثری و در سطح کشور ما به صورت نسبی جایگاه خانواده تا حد بسیاری مورد هجمه و آسیب قرار گرفته است اما این مسأله هرگز خللی در اهمیت آن وارد نمی سازد و چه بسا اگر این بنیان جایگاه واقعی خود را به دست آورد بسیاری از معضلات اجتماعی از بین می رود. بر همین اساس شهروندِ «قانون مدار، محترم، فعال، علاقه مند، متعهد و متعلق به شهر و همشهریان» باید خود در بستر خانواده ای سالم رشد و تربیت یافته و اصول و فرهنگ مردم داری، همسایه داری، احترام به محیط و عناصر آن را آموزش دیده باشد. خانواده و جامعه به صورت متقابل و مستمر با یکدیگر تعامل دارند و بر هم اثر می گذارند. به بیان دیگر از یک طرف خانواده همچون آیینه ای عناصر اصلی جامعه را دربردارد و انعکاسی از اوضاع #اجتماعی است.
✅ و از طرف دیگر تأثیرپذیری شدیدی از جامعه دارد به گونه ای که جامعه سالم فقط در سایه خانواده سالم امکان ظهور و بروز می یابد. از آن جا که شهرداری ها در سه دوره حیات خود از دوران «خدماتی و عمرانی» گذر کرده و اکنون ماهیت «اجتماعی» پیدا کرده اند یکی از وظایف مهم #مدیریت_شهری توسعه آموزش های شهروندی و همچنین کمک در جهت تشکیل، تحکیم و توسعه اخلاقی نظام خانواده آحاد شهروندان است. شهرداری ها باید با طراحی و ارائه الگوی تربیت شهروند مطلوب در نهاد خانواده با ابعاد سه گانه «شناختی، نگرشی و مهارتی» تعامل دوگانه مطلوب بین جامعه شهری و خانواده را ایجاد نمایند. با درک این اهمیت در بسیاری از کلان شهرها امروز فرهنگ سراهای موضوعی در حوزه خانواده به فعالیت می پردازند که تحقق این مهم را دنبال می کنند. مردم در مراحل مختلف زندگی خویش نیازمند آموزش ها و تخصص های متناسب با تربیت #شهروندی هستند. که هدف اساسی و بنیادی این آموزش انتقال مجموعه ای از دانش، نگرش، و جهت گیری های رفتاری ضروری برای باقی ماندن و دوام و رفاه جامعه شهری است. به همین سبب «آموزش شهروندی» به دنبال جلب توجه و حمایت شهروندان از فرهنگ مدنی جامعه و تحقق «شهروند خانواده مدار» است که جز وظایف جداناپذیر شهرداری هاست.
🔺منبع: #روزنامه_شهرآرا،
🔻سهشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، شماره ۳۵۴۸
https://shahraranews.ir/fa/publication/content/12377/338783
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ عنابی
#مهدی_یاراحمدی_خراسانی
⛱ لم داده بود روی کاناپه. خم می شد از قندان روی میز چند دانه عناب بر می داشت و یک دانه یک دانه می خورد. عناب که آب ندارد اما آن چنان با آب و تاب و ملچ و ملوچ می خورد که دور لبانش تمام عنابی شده بود. با اشتیاق نگاهش می کردم. به یکباره مثل کسی که تازه متوجه نگاه خیره من شده باشد برگشت و گفت: چیزی شده؟ گفتم نه! دیدم مثل بچه ها تمام لب و لوچه ات را رنگی کرده ای خوشم آمد. سرش را پایین انداخت و همان طور که دانه بعدی را بالا می انداخت در حالتی که می خواست من هم بخواهم و دلم غنج برود گفت: عناب مفید است برای خونسازی، برای پوست و ... این شیطنت دقیقاً همان چیزی بود که منتظرش بودم.
⛱ کم نیاوردم و سریع گفتم کاش آدم در جمع که چیزی می خورد مراعات دیگران را هم بکند. بی صدا، محترم و با شخصیت باشد. بعد هم زیر لب با صدای آرام تر گفتم: ندید بدید عناب نخورده! گفت: خیلی هم دلت بخواهد. تازه حالا که این جوری گفتی هسته هایش را هم این طرف و آن طرف می اندازم. گفتم مرا می ترسانی؟ کارى ندارد من هم لیوان آبی که دستم بود را هورت کشیدم و گفتم بقیه اش را نمی خواهم. و ته مانده آب را روی میز ریختم. او هم بلافاصله بالشتکی که در آغوش داشت سمت من پرت کرد. خلاصه یک عناب خوردن جنجالی به پا کرد که تمام زندگی را به هم ریخت. وسط بمباران از بس خندیدم روی زمین غش کردم! زیر لب گفتم خدایا شکر! همین شادی های ساده را از ما نگیر! سلامتی و مهربانی را همدم دائمی ما گردان و عزیزانمان را به ما ببخش!
#دلنوشته
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ فساد روندی
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔺منبع: #هفته_نامه_نخست،
🔻پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰، شماره ۹۰۰
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar