eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
804 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
✍ طراحی مدل مدیریت برند #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modirya
طراحی مدل مدیریت برند 🔴 مدیریت برند 🔻 فعالیت‌هایی نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده مبتنی بر تحقیقات بازار جهت حفظ و بهبود جایگاه برند در عرصه رقابتی است. برند (نام و نشان تجاری) ترکیبی از عنوان، لوگو و تجاربی است که در کنار هم تصویر ذهنی ویژه‌ای نزد مشتریان فراهم می‌کند. ✅ هدف مدیریت برند ارائه راهکارهایی برای بهبود این تصویر ذهنی برند نزد مشتریان و جامعه است. مدیریت نام تجاری در مجموع تلاش دارد تا با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل، برای نام تجاری ایجاد ارزش کند. سپس در جهت حفظ و ارتقای آن بکوشد. ✅ در راستای مدیریت برند ابتدا باید معیارهایی براساس ارزش‌های محوری نام تجاری شناسایی شوند. چگونگی خلق یک منسجم به بیان معیارهایی که مصرف‌کنندگان با آن نام تجاری را ارزیابی می‌کنند، بستگی دارد. ✅ شناسایی این معیارها لزوم انجام تحقیقات بازاریابی را خاطر نشان می‌سازد. در این تحقیقات، صفاتی که در مصرف‌کننده اهمیت دارد شناسایی و تحلیل می‌شود. د با استفاده از این صفات و درجه‌بندی آنها توسط مصرف‌کنندگان، ارزیابی ذهنی ایشان را از نام تجاری شناسایی می‌شود. ✅ در ادامه با استفاده از چارچوبی که بر این معیارها استوار است، راهبرد‌هایی متناسب با موقعیت‌های مختلف هر ارائه می‌گردد. با انتخاب یک راهبرد و اجرای آن نوبت به ارزیابی و ارائه بازخورد برای کنترل و اصلاح می‌رسد. معیارهایی که برای این کار ارائه شده می‌توانند در ارزیابی عملکرد نام تجاری ما را یاری دهند. 🔴 مدل مدیریت برند ✅ طراحی برند یک مساله اساسی مدیران بازاریابی است. استفاده از این مدل برای خلق و نگهداری برند بدون برنامه‌ریزی‌های لازم مشکلات بسیاری را به همراه دارد. برای مدلسازی نام‌تجاری کسب‌وکار باید شناخت درستی از ویژگی‌های نام تجاری (brand) وجود داشته باشید. نبود شناخت روش‌های صحیح مدیریت نام تجاری نمی‌توانند به صورت اثربخشی، محصول را با نام تجاری پیوند بزنند. ساخت ایده، تخصیص منابع، تدوین استراتژی و بکارگیری اجرای اصلی مدیریت برند هستند. ✅ بیشتر و یا مدیران برند، مفاهیم بازاریابی را از قبیل شناخت نیازهای مشتری، موضع‌یابی، فعالیت‌های ترفیعی و تبلیغی به‌خوبی می‌دانند و تجربه فراوانی در اجرای آنها دارند، اما در مجموع آنچه آنها را در بازاریابی محصولات و خدمات دچار مشکل می‌کند، آن است که نمی‌توانند مفاهیم بازاریابی را در راه ارتقای ارزش نام تجاری به کار گیرند. www.modiryar.com @modiryar
گام‌های مدیریت برند (نام تجاری) ✅ یک نام تجاری در صورتی موفق می‌شود که برند درک درستی از گام‌های مدیریت برند داشته باشند. مدیریت نام‌ونشان تجاری در چهار گام صورت می‌گیرد: 1⃣ پیش از فروش 2⃣ هنگام فروش 3⃣ پس از فروش 4⃣ نگهداشت در گام نخست که پیش از فروش آغاز می‌شود باید تمام نقاط تماسی که در ارزیابی و پردازش اطلاعات محصولات و خدمات است، رصد شود. به‌هنگام فروش باید بهترین تجربه برای مشتری فراهم شود و مدیریت تجربه حرف نخست را می‌زند. پس از فروش کار به پایان نرسیده است و باید رابطه با مشتریان تداوم یابد. نگهداشت مشتری نیز دستاورد نهایی مدیریت برند است. 🔴 گام‌های مدیریت برند در این راستا باید در مدیریت به ترتیب تمام چارچوبهایی را که در مدیریت یک سازمان به کار می‌بریم رعایت کرد. همان‌گونه که مدیریت سازمان ابتدا با بیان مأموریت خود مشخص می‌کند که سازمان چه رسالتی را می‌خواهد به انجام برساند و سپس اهداف مجموعه را بر اساس آن بیانیه مأموریت تعریف می‌کند و با تدوین استراتژی سعی در دستیابی به اهداف سازمان دارد، در اینجا نیز، برای نام تجاری یک بیانیه یا گزاره مأموریت بیان کرده، سپس اهداف را براساس آن تعریف می‌کنیم. در نهایت از روی آن استراتژی‌هایی را تدوین کرده، با استفاده از بازخور، کنترل می‌کنیم که تا چه حد به اهداف خود دست یافته‌ایم. www.modiryar.com @modiryar
تعریف شایستگی چیست؟ 🔴 تعریف در کتاب‌ها و مقالات مختلف متفاوت است و همه‌ی نویسندگان و دانشمندان رفتار سازمانی و منابع انسانی روی آن اتفاق‌نظر ندارند. از میان همه‌ی تعریف‌هایی که ارائه شده، تعریف زیر را منابع بیشتری پسندیده و به کار برده‌اند: 🔴 یعنی مشخصه‌هایی که فرد از آن بهره‌مند است و با تکیه‌ی پیوسته‌ به آن‌ها به سطح عملکرد مطلوب دست پیدا می‌کند. این مشخصه‌ها می‌توانند شامل دانش، مهارت، تصویر از خود،‌ صفات شخصیتی، انگیزه‌های اجتماعی، الگوهای فکری، مدل ذهنی، شیوه‌ی اندیشیدن، احساس کردن و عمل کردن باشند. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
خطر سیاهچاله جمعیتی ✅ «کمترین نرخ زاد و ولد در سال های اخیر» این عنوان کوتاه مطلع گزارشی مفصل از موضوعی مهم است که می تواند را شدید تحت تأثیر قرار دهد. مرور آمارهای ۱۰ ماهه اخیر سازمان ثبت احوال کشور، از تولد ۸۹۳ هزار و ۷۸۶ کودک تا انتهای دیماه ۱۴۰۱ حکایت دارد. بر این اساس و به گواه آمار شمار تولدهای ۱۰ ماه امسال در قیاس با سال قبل، ۴.۷٪ کاهش داشته است. این که عامل اصلی این اتفاق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و یا تغییر سبک زندگی است یک بحث و این که تداوم این روند کشور را در معرض چه بحرانی قرار می دهد موضوع وابسته ای است که باید بدان پرداخت. ✅ چیزی که پیامدهای این بحران را می تواند خطرناک تر نماید عدم دغدغه، توجه و حتی باور به آن در گروه قابل توجهی از مردم و حتی مسئولان است. نشان به آن نشان که بودجه حمایت از خانواده در لایحه ۱۴۰۲ کاهش ۳۷.۵٪ داشته است که می تواند روند نزولی را سرعت بخشد و نگرانی ها درباره مواجهه با سیاهچاله جمعیتی و ایران ۱۴۳۰ را بیش از پیش نمایان سازد. ✅ ابلاغ سیاست های کلی جمعیت و تصویب و اجرای قانون جوانی جمعیت هر چند حساسیت ها را افزایش داده اما توفیق آنچنانی نداشته و قادر به متوقف ساختن روند نزولی کشور نبوده است. البته این حرف صحیح است که باید برای تحقق قانون به آن فرصت کافی داد اما اجرای ۳۵٪ در سال اول و پیشنهاد کاهش ۳۷.۵٪ بودجه آن در سال دوم خود گواهی بر مسیر نامتعارف و ناصحیح و میزان کم توفیق این قانون است. 🔴 پیری جمعیت در کمین است ✅ غفلت جامعه‌شناسان، جمعيت‌شناسان و آینده پژوهان در دهه هفتاد، خواب، غفلت، جهل راهبردي و فقدان دانش ، کشور را وارد معركه‌اي با دسيسه سازمان‌هاي جهاني کرد که اکنون ما را در مخاطره و در صورت عدم توجه در برابر يك ابر بحران قرار خواهد داد. متأسفانه ما آنچنان که باید به پیشگیری اعتقادی نداریم. پیری جمعیت را چون هنوز به چشمان خود ندیده ایم جدی نمی‌گیریم و به آن اهمیت نمی دهیم اما در زمان وقوع متوجه خواهیم شد که با چه چالش بزرگی مواجه شده ایم. ✅ کارشناسان جمعیت اعتقاد دارند اگر در این سیاهچاله بیفتیم حداقل ۱۵۰‌ سال طول خواهد کشید که از این بحران خارج شویم. تا چند سال پیش ۶‌٪ جمعیت بودند و الان این عدد به ۱۰‌٪ رسیده است. وقتی جمعیت کشور سالمند می‌شود با خود تبعات بسیاری دارد. بار تکفل افزایش می یابد و باید نظام بهداشت و درمان پنج‌ برابر شود. به راستی نظام سلامت ما (خصوصاً با درگیری هایی از جنس کرونا) با چه سرعتی باید حرکت کند که توانایی پوشش این مسأله را داشته باشد؟ ✅ البته این پیری جمعیت در اروپا هم رخ داده است. ولی به دلایلی بحران برای ما کمی جدی تر است و از آن در نگاه کارشناسی به ابربحران تعبیر می شود یا در مقایسه با آن ها اروپا برای ما سیاهچاله خواهد بود: ▪اول اینکه پیر شدن جمعیت در اروپا طی بازه زمانی بسیار طولانی تر و با شیب آرام تری رخ داد که باعث شدجامعه توان انطباق خود با شرایط را داشته باشد و بتواند مشکلاتش را حل کند. (هر چند آن ها کماکان مشکلاتی دارند و در چاله جمعیتی قرار گرفته اند) در حالی که این اتفاق در کشور ما در زمان بسیار کوتاه تر و در یک دوره سی ساله رخ داده است یعنی با سرعت ده برابر بیشتر از اروپایی ها! برای همین به آن سیاهچاله جمعیتی گویند. ▪️دلیل دیگر این امر از منظر توسعه یافتگی است. اروپایی ها بعد از توسعه به سمت پیری رفتند ولی ما درحال پیر می شویم و این امر می تواند برای ما مشکلات اقتصادی و چالش های اجتماعی ایجاد نماید. ▪️تفاوت بعدی در اینست که اروپایی ها با هم پیر شدند در حالی که ما پیر می شویم ولی کشورهای اطراف ما جوان می مانند که این از لحاظ امنیتی می تواند مسأله قابل توجهی باشد. ✅ برخی تلاش دارند این موضوع را مقوله ای سیاسی جلوه دهند و یا عدم توجه به آنرا به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور توجیه نمایند اما نباید فراموش کرد این امر حیاتی اهمیتی بسیار فراتر از این موارد دارد و مقوله ای کلان است که در آینده کشور نقش اساسی دارد. محدودیت های کشور امری غیرقابل انکار است اما نباید سبب شود در بحران جمعیت کشور تنها عامل تعیین کننده تلقی گردد. ✅ موضوعی که هرگز سیاسی و حکومتی نبوده بلکه مصالح و منافع امروز و آتی یک ملت را تحت تأثیر قرار می دهد. اکنون قوای ۳ گانه، نخبگان و مسئولان کشور و دهه هفتادي ها‌ و دهه هشتادي‌ ها براي جبران اين غفلت تاريخي وظيفه مهمی بر عهده دارند. سیاست های کلی و قانون «حمايت از خانواده و جواني جمعيت» اگر مورد توجه قرار گیرد میتواند مسیر مناسبی براي فرار از سقوط در سياهچاله جمعيتي باشد. 🔺منبع: ، 🔻شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۳۸۹۰ @modiryar