eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
803 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
چون می گذرد 🔴 این نیز بگذرد ✅ «این نیز بگذرد» مثل قدیمی و البته بسیار مشهور است که معنایی عمیق و در عین حال عبرت آموز دارد. واقعیت و حقیقتی که نمی دانم تلخ است یا شیرین، خوب است یا بد، دلگرم کننده است یا دلهره آور. این جمله به گونه ای حالت گرگ و میش دارد که شنیدن آن در دل انسان متفاوتی ایجاد می کند. اما هر چه هست قطعی و حتمی است. عمر انسان به سرعت برق و باد می گذرد و خیلی زودتر از آن چه فکرش را بکنیم فرصت ما هم به پایان خواهد رسید پس باید لحظات آن را مغتنم بشماریم و بدانیم و آگاه باشیم که به تعبیر امیرالمومنین علیه اسلام «دنيا دو روز است: ✅ روزى به سود تو و روزى به زيان تو . هرگاه به سود تو بود، سركشى نكن و وقتى به زيان تو بود، شكيبايى پيشه كن» گاهی انسان در خوشی ها و ناخوشی ها آن قدر بیقرار و از خود بیخود می شود و هیجان زده رفتار می کند که گویی فراموش کرده است این چهار صباح دنیا همچون ابر بهاری گذراست و باید به گونه ای رفتار کند که انگار در هر لحظه آماده هجرت است. مراقبت از رفتار و گفتار و مهم ترین دستاورد این گونه نگرش است که سبب می شود انسان خود را در معرض هجرت بداند و بر خویشتن تسلط بیشتری یابد. 🔴 حرف باد هوا نیست ✅ مراقبت کنید اهل تلافی و انتقام نباشید، حال مردم را نگیرید و بدی را با بدی پاسخ نگویید که زودتر از آن چه فکرش را بکنید زمان شما هم به سر خواهد آمد و عمر شما نیز می گذرد و تمام می شود. راستش را بخواهید اصلاً قبول ندارم «حرف باد هواست!» حرف باد هوا نیست، حرف بمب و دینامیت است، ساتور و تبر است، زلزله و آتشفشان است. اگر باد هوا بود این گونه همه چیز را به هم نمی ریخت. وقتی با یک جمله، نه حتی با یک کلمه می توان چنان آرامش، آبرو، علاقه و دودمان یک را به باد داد چرا می گویند حرف باد هواست. برخی عادت کرده اند هرز باشند. ✅ هر چه دلشان می خواهد به این و آن بگویند و دست آخر هم که از ناراحتی دیگران باخبر می شوند بلافاصله می گویند: حرف باد هواست. منظوری نداشتم. این زبانی که در بین سایر اندام های بدن حجم زیادی هم ندارد می تواند مستقیم انسان را به قعر جهنم ببرد. پس مراقبش باشید. گاهی می توان همچون با یک جمله سر یک نفر را برید، ریشه اش را زد، حالش را گرفت، دلش را شکست و خلاصه بلایی به سرش آورد که شاید مدت ها طول بکشد حالش جا بیاید. پس مراقب همین باد هوا باشید که همچون طوفانی دین و دنیای شما را خراب نکند. 🔴 چون می گذرد ✅ هر چند تا بگذرد کمی نیست اما «چون می گذرد دیگر غمی نیست» پس نباید دیگر نگران باشیم، غصه بخوریم و زندگی را برای خود و دیگران سخت بگیریم. هر اتفاق و مشکلی هر چند سخت و بغرنج باشد می گذرد و تمام می شود پس نباید بخاطر آن خود را ببازیم و زندگی را برای خود و اطرافیانمان تلخ و غیرقابل تحمل کنیم. این خاصیت دنیای فانی است که هیچ چیز درآن دوام و قوام ندارد. لذا باید مراقب باشیم و این جمله را فراموش نکنیم که به قول بزرگی: «بگذارید و بگذرید، ببینید و دل مبندید، چشم بیاندازید و دل مبازید که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت» ✅ ممکن است عده ای این مسائل را شعار یا کلیشه بدانند و دسترسی به آن در واقعیت را مشکل پندارند اما بدون شک می توان به آن دست یافت. باید تمرین و تلاش کرد و دست از هر آنچه برای ما وبال و اذیت ایجاد می کند برداشت. شاید بعد از سلامتی مهم ترین ارمغان و نعمت برای زندگی هر انسانی «آرامش» است. چیزی که دستیابی به آن در دنیا بسیار سخت و دور از دسترس است. تغییرات محیطی بسیار گسترده و پیچیده و از مهم ترین ویژگی های عصر حاضر است پس باید توانایی خلق و نگهداری آرامش در «ذهن و ضمیر» و «گفتار و رفتار» خویش را به دست آوریم. 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه 5 شهریورماه 1402، شماره 4022 www.modiryar.com @modiryar
مدل کسب و کار چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ ✅ اصطلاح (Business Model) در دهه گذشته به عنوان یکی از مهمترین روشهای نزدیک شدن به نوآوری ها و استراتژی های کسب و کاری محبوبیت باورنکردنی پیدا کرده است. شاید مانند بیشتر صاحبان کسب و کار، استفاده از مدل کسب و کار را به عنوان برنامه ای برای کسب درآمد در فعالیت های تجاری خود تعریف کنید. ما در اینجا قصد داریم به شما نشان دهیم که مدل کسب و کار مفهومی بسیار گسترده تر دارد. ✅ اصطلاح هنوز مفهومی نسبتاً جدید در فضای کسب و کار است و هنوز ابهامات زیادی در مورد تعریف و نحوه عملکرد آن وجود دارد. در واقع، یک مدل تجاری کارآمد بسیار جامع تر و عمیق تر از مواردی همچون: نحوه پرداخت هزینه شرکت توسط مشتریان، شناسایی گروه های مشتری، کانال های توزیع، شرکای کلیدی و تعیین نحوه درآمدزایی یک کسب و کار است. www.modiryar.com @modiryar
مدل کسب و کار جامع چیست؟ ✅ مفهوم مدل کسب و کار که در انگلیسی به عنوان Business Model شناخته می شود و توسط ، در کتابی با عنوان خلق مدل کسب و کار، توضیح داده شده. در اینجا با مفهوم دیگری آشنا میشویم که Holistic Business Model یا “مدل کسب و کار جامع” نامیده می شود. ✅ خانم فعال در زمینه برندینگ و بازاریابی است که تجربیات بسیاری در ایجاد برندها دارد و مقالات آموزشی خود را با برندشخصی خود منتشر میکند. این مفهوم یا مدل، توسط خانم چاپلین ایجاد شده که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهم داد. ✅ مزیت این مدل، این است که مفاهیم مهم راه اندازی ، با چیدمانی معنادار، در کنار هم قرار گرفته‌اند و به شما کمک میکند تا تصویری از آن را در ذهن خود بسپارید و همچنین، در زمان ارزیابی و سنجش کسب و کار و برند خود از آن استفاده کنید. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ تحلیل محیط مدل کسب و کار #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modirya
تحلیل محیط مدل کسب و کار ✅ از آنجایی‌که هیچ کسب و کار و سازمانی در خلاء فعالیت نمی‌کند، برای طراحی و تدوین مدل کسب و کار شرکت، بایستی به عوامل محیط بیرونی توجه داشت. عواملی که بر عملکرد و فعالیت کسب و کارتان موثرند و تحت کنترل شما نیستند. اساساً بدون مطالعه، تحلیل و در نظرگرفتن عوامل محیطی -به ویژه هنگام فرضیه سازی در هریک از بخش‌های مدل کسب و کار- کار طراحی مدل کسب و کار با مشکل مواجه شده و ناقص خواهد بود. ✅ به عبارت بهتر، ایجاد درک مناسب از شرایط سازمان به شما کمک می‌کند، مدل کسب وکار رقابتی‌تری را به تصویر بکشید. بررسی مداوم محیط، به دلیل پیچیدگی در حال رشد فضای اقتصادی (مثل مدل‌های کسب و کار شبکه‌ای)، افزایش ریسک و عدم قطعیت (مثل نوآوری‌های فناوری) و جهش‌های شدید بازار (مثل آشفتگی اقتصادی و ارزش‌های پیشنهادی جهشی) بیشتر از همیشه اهمیت دارد. درک کمک می‌کند تا مدل کسب و کارتان را به شیوه‌ای مؤثرتر باتحولات نیروهای بیرونی تطبیق دهید. ✅ تصورتان از به‌عنوان «فضایی برای طراحی» ممکن است کمک کننده باشد. منظور این است که محیط بیرونی را به عنوان فضایی که با توجه به آن مدل کسب وکارتان را ایجاد و تطبیق می‌دهید، درنظر بگیرید و تعدادی از پیش‌ران‌های طراحی (مانند روندهای قانونی، رقبای برجسته و غیره) را نیز لحاظ کنید. ✅ این محیط به‌هیچ وجه نباید نوآوری‌های شما را محدود کند یا مدل کسب و کارتان را از پیش طراحی کند، اگرچه می‌تواند بر انتخاب‌های طراحی شما تأثیر بگذارد و به شما کمک کند که تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید. با تدوین مدل کسب و کار جهشی، حتی می‌توانید شکل‌دهنده و متحول کننده محیط باشید و استانداردهای جدیدی را برای صنعت خود تعریف کنید. از سوی دیگر محیط بیرونی هر کسب و کاری حامل فرصت‌ها و تهدیدات بسیاری است. 🔴 بعضی از عوامل محیطی که در هنگام تدوین مدل کسب و کار بایستی درنظر گرفته شوند؛ عبارتند از: 1⃣ نیروهای بازار در محیط مدل کسب و کار ‌منظور از نیرو‌های بازار، مسائل بازار، بخش‌های بازار، نیازها و تقاضا، هزینه‌های تعویض و جذابیت درآمدی از مؤلفه‌های این بخش از محیط مدل هستند و با مطالعه آنها می‌توان دید بهتری از این بخش از محیط پیدا کرد 2⃣ نیروهای صنعت در محیط مدل کسب و کار نیرو‌های صنعت، شامل اطلاعاتی درباره رقبا، تازه واردها، محصولات و خدمات جایگزین، تأمین کنندگان و سایر بازیگران زنجیره ارزش و ذی‌نفعان است. 3⃣ روندهای کلیدی در محیط مدل کسب و کار با بررسی روندهای فناوری،‌ تنظیم مقررات، روندهای اجتماعی و فرهنگی و روندهای اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی می‌توان درمورد روندهای کلیدی اطلاعاتی کسب کرد. 4⃣ نیروهای اقتصاد کلان در محیط مدل کسب و کار با مطالعه وضعیت جهانی بازار، بازارهای سرمایه، مواد مصرفی و سایر منابع و زیرساخت‌های اقتصادی می‌توان به پایش نیروهای اقتصاد کلان پرداخت. www.modiryar.com @modiryar
مدل کسب و کار وابسته وابسته، سایت فروش و مشتری (بازدیدکننده).سایت وابسته، سایت فروش را تبلیغ می کند، فهرست گلچین شده ای از معاملات و پیشنهادات هزاران فروشنده به بازدیدکنندگان ارائه می دهد، وقتی بازدیدکنندگان می خواهند خرید کنند، به سایت فروش ارجاع داده می شوند. ✅ بعد از انجام یک مبادله ی موفق، سایت وابسته بخشی از پرداخت را به عنوان جایزه ی خرید دریافت می کند. فهم این مدل آسان، اما اجرا کردنش سخت است. به عبارت ساده تر، شرکت وابسته برای محصولات و خدمات شرکت دیگری تبلیغ کرده و هنگامی که تبلیغات به خرید منجر شد، حق خود را به عنوان جایزه دریافت می کند. www.modiryar.com @modiryar
محدودیت‌های رویکرد سنتی در مدیریت ریسک www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ محدودیت‌های رویکرد سنتی در مدیریت ریسک #مدیریت_ریسک #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modi
محدودیت‌های رویکرد سنتی در مدیریت ریسک اگر چه محول کردن مسئولیت ریسک های حوزه های مختلف تجاری به کارشناسان همان واحدها، یک امر منطقی به نظر می‌رسد اما این رویکرد سنتی در مدیریت ریسک دارای محدودیت‌هایی است بدین صورت که ممکن است ریسک های قابل‌توجهی پیش روی باشد که قادر هستند سازمان را تحت تاثیر قرار بدهد و توسط مدیریت شناسایی نشوند. در این مقاله مدیریت ریسک سازمانی چند مورد را بررسی می‌کنیم و بعد از آن به تعریف مدیریت ریسک یکپارچه خواهیم پرداخت: ✅ محدودیت شماره ۱: در رویکری سیلویی مدیریت ریسک ممکن است که ریسک هایی بین قرار بگیرد که مدیران آن سیلوها قادر به کشف آن‌ها نیستند. ریسک ها از چارت سازمانی پیروی نمی‌کنند بنابراین ممکن است هر جایی اتفاق بیفتند. در نتیجه، ممکن است ریسکی در افق و پیش روی سازمان باشد که توجه هیچ یک از رهبران سیلوها را جلب نمی‌کند و باعث می‌شود که این ریسک تا زمانی که یک رویداد فاجعه‌بار را ایجاد کند نادیده گرفته شود. به عنوان مثال، ممکن است هیچ یک از رهبران سیلو توجهی به تغییرات جمعیتی در بازار، که باعث جابجایی جمعیت به سمت مناطق بزرگ شهری با سرعتی بالاتر از آنچه پیش بینی سازمان بوده می‌شود، نداشته باشند. این اتفاق ممکن است به طور چشمگیری استراتژی یک سازمان خرده‌فروشی را، که در جستجوی انبارهایی در حومه شهر و یا مناطق روستایی اطراف شهرهای کوچک‌تر است تحت‌تاثیر قرار دهد. ✅ محدودیت شماره ۲: برخی ریسک ها بر چندین سیلو تاثیر می‌گذارند. بنابراین، در حالی که رهبر یک سیلو ممکن است ریسک بالقوه را تشخیص دهد، اما ممکن است اهمیت آن ریسک را به جنبه‌های دیگر آن کسب‌وکار درک نکند. ریسکی که برای یکی از واحدهای کسب‌وکار نسبتا بی‌ضرر به نظر می‌رسد، اگر قرار باشد به طور همزمان چندین کارکرد سازمان را تحت‌تاثیر قرار دهد ممکن است تاثیر قابل‌توجهی بر سازمان داشته باشد. برای مثال، رئیس بخش قوانین و مقررات ممکن است از آیین نامه‌های پیشنهادی جدید که برای مشاغل فعال در برزیل اعمال خواهد شد آگاه باشد و با توجه به این واقعیت که این شرکت در حال حاضر فقط در آمریکای شمالی و اروپا تجارت می‌کند، این تغییرات نظارتی بالقوه را نادیده می‌گیرد. چیزی که رئیس بخش قوانین و مقررات درک نمی‌کند این است که یک عنصر کلیدی از برنامه استراتژیک شامل ورود به مشارکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک با در برزیل و آرژانتین است و روسای برنامه‌ریزی و عملیات استراتژیک از این مقررات پیشنهادی آگاه نیستند. ✅ محدودیت شماره ۳: در یک رویکرد سنتی برای مدیریت ریسک، رهبران سیلو ممکن است درک نکنند که چگونه پاسخ فردی به یک ریسک خاص ممکن است جنبه‌های دیگر یک کسب‌وکار را تحت‌تاثیر قرار دهد. در آن شرایط، یک رهبر سیلو ممکن است بگیرد که به روشی خاص به ریسک خاصی که سیلوی خود را تحت تأثیر قرار می دهد، پاسخ دهد، اما با این پاسخ می‌تواند ریسک قابل توجهی را در قسمت دیگری از سازمان ایجاد کند. به عنوان مثال، در پاسخ به نگرانی‌های رو به رشد در مورد خطرات سایبری، بخش IT ممکن است پروتکل‌های امنیتی را تشدید کند، اما با انجام این کار، کارکنان و مشتریان، پروتکل‌های جدید را گیج و سردرگم کننده می‌دانند، که ممکن است منجر به افزیش هزینه و یا حتی از دست دادن مشتریان شود. ✅ محدودیت شماره ۴: در مدیریت ریسک سنتی برای تشخیص و واکنش به ریسک‌ها اغلب تمرکز بر روی داخل سازمان است یعنی، مدیریت بر ریسک‌های مرتبط با عملیات داخلی سازمان تمرکز می‌کند و حداقل تمرکز را بر ریسک‌هایی که ممکن است خارج از کسب‌وکار ظاهر شوند دارد. به عنوان مثال، سازمان ممکن است بر فعالیت یک رقیب تجاری که بر روی جدیدی کار می‌کند و پتانسیل مختل کردن روند فروش سازمان را دارد، نظارت نکند. ✅ محدودیت شماره ۵: علی‌رغم این حقیقت که اغلب رهبران کسب‌وکار رابطه بنیادین “ریسک و بازده” را درک می‌کنند، گاهی تقلا می‌کنند که تلاش‌های خود در مدیریت ریسک را به مرتبط ‌کنند. به عنوان مثال، توسعه و اجرای برنامه استراتژیک سازمان ممکن است به ریسک ها توجه کافی نداشته باشد چون رهبران واحدهای داخلی سازمان که مدیریت ریسک را به صورت سنتی اجرا می کنند در روند برنامه ریزی استراتژیک دخیل نبوده‌اند. استراتژی‌های جدید ممکن است منجر به ریسک‌های جدیدی شود که در روند سنتی مدیریت ریسک توسط سیلوها در نظر گرفته نمی‌شوند. ✅ تأثیر این محدودیت ها بر سازمان چیست؟ همانطور که در شکل نشان داده شده، یک طیف گسترده‌ای از ریسک ها در افق و پیشروی سازمان وجود دارد که رویکرد سنتی مدیریت قادر به دیدن آنها نیست. متاسفانه، برخی از سازمان‌ها زمانی به این محدودیت ها پی می‌برند که خیلی دیر شده است. www.modiryar.com @modiryar
سه گام برای ایجاد سیستم شاخص کلیدی ریسک (KRI) www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ سه گام برای ایجاد سیستم شاخص کلیدی ریسک (KRI) #مدیریت_ریسک #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com
سه گام برای ایجاد سیستم شاخص کلیدی ریسک (KRI) گفتیم که یک روش ساده برای ایجاد و توسعه شاخص کلیدی ریسک (KRI) این است که آن‌ها را براساس شاخص کلیدی (KPI) تنظیم کنید و بعد از آن یک روند مناسب برای گزارش دهی به افراد ذی نفع ایجاد کنید. در اینجا یک روند سه مرحله‌ای ساده برای ایجاد این سیستم را بیان می‌کنیم: ✅ ریسک های خود را انتخاب کنید ابتدا این نکته را یادآوری کنیم که، شاخص های کلیدی ریسک (KRIs) قرار است در مورد رویدادهای احتمالی که می‌توانند اهداف سازمانی را تهدید کنند هشدار دهند، به این معنی که قبل از تعیین شاخص کلیدی ریسک (KRI)، لازم است اهداف و اولویت‌های سازمان و ریسک‌های اصلی تاثیر گذار بر اهداف را بشناسید و بر روی ریسک‌های با اولویت بالا، به خصوص آن‌هایی که دارای تاثیر، سرعت وقوع بالا، یا قدرت کنترل پایین هستند تمرکز کنید. ✅ مثال: ▪تصور کنید که ما در واحد ERM (مدیریت ریسک سازمانی) یک کار می‌کنیم و مدیران سازمان یک تصمیم جدید استراتژیک برای تولید نوعی ابزار گرفته‌اند و هدف آن‌ها تولید ۱ میلیون واحد از این ابزار تا پایان سال است. در فرایند برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف، مدیریت به این نتیجه رسیده است که نیروی کار موجود می‌تواند ۵۰۰۰ ابزار را در یک شیفت ۶ ساعته تولید کند و طبق این استراتژی با تامین کنندگان و فروشندگان مناسب برای ارتقای ماشین آلات تولید، خرید مواد اولیه و ارسال محصولات ساخته شده برای توزیع در فروشگاه‌ها، قراردادهای لازم را منعقد کرده است. ▪از این داده های کلیدی برای (KPI) استفاده می‌شود. با گذشت زمان، مدیران اجرایی این شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند در مسیر درست قرار دارند. ده ها ریسک خاص وجود دارد که می تواند باعث کُند شدن روند تولید شود، اما ما روی ریسک‌های سطح بالا تمرکز خواهیم کرد. در اینجا ریسک هایی مورد توجه ماست که بتواند سرعت تولید را پایین بیاورد و باعث شود مهلت تعیین شده برای تولید را از دست بدهیم. ✅ شاخص کلیدی ریسک (KRI) خود را ایجاد کنید ▪هنگامی که ریسک هایی را که می خواهید برای آن هشدار زودهنگام ایجاد کنید شناسایی کردید، آماده ایجاد شاخص های کلیدی ریسک (KRIs) هستید. ▪ (KPI) که سازمان برای خود طراحی کرده است برای ایجاد شاخص های کلیدی ریسک (KRIs) خود استفاده کنید. این موضوع مزایای مختلفی دارد: ▪زمان و منابع لازم برای بسیار کاهش می یابد و بوروکراسی های اداری نیز با ادغام با سایر حوزه های سازمان به حداقل می رسد. ✅ هنگام ایجاد (KRIs) ، اطمینان حاصل کنید که داده ها مشخصات زیر را داشته باشند: ▪وابستگی: باید یک همبستگی مستقیم با ریسک وجود داشته باشد. ▪قابلیت اندازه گیری: برای موثر بودن به عنوان یک شاخص هشدار سریع، شاخص کلیدی ریسک (KRI) باید کمی باشد. ▪به راحتی قابل دسترس باشد: اگر اطلاعات ریسک به راحتی در قابل دسترسی نیست، آن را دنبال نکنید. www.modiryar.com @modiryar
کاربردی شناسایی و ارزیابی ریسک ✅ در ، وقايعي به وجود مي آيند كه باعث صدمه به افراد و خسارت به اموال و دارايي سازمان مي شوند. اكثر مردم خواهان ضرر و زيان نيستند، با اين وجود خودشان شرايطي را كه نتيجه آن زيان و صدمه باشد را به وجود مي آورند. ، را به عنوان يك عامل بالقوه در تشخيص ناخواسته ها و نتايج نامطلوب يك حادثه تعريف مي كند. ✅ مديريت و ارزيابي قلب سامانه هاي مديريتي مرتبط با سلامت، ايمني و محيط زيست (HSE) به شمار رفته و با استفاده از آن ضمن شناسايي خطرات محيط كار، مي توان نسبت به اولويت بندي اقدامات كاهش ريسك و اختصاص منابع لازم براي اين كار اقدام نمود. www.modiryar.com @modiryar
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی تو نیستی ⛱ چشم انتظار و دل بی قرار، درد بی درمان و سر بی سامان، حال عجیب و حس غریب، سوز عاشق و یار فارغ همه و همه شرح حال همان وقت هایی است که تو نیستی و من هستم. ⛱ وقتی تو نیستی آتش برق نگاهت در ذهنم جرقه می زند، خرمن دل رسوای مرا به آتش می کشد، همه ى جهانم را می سوزاند، دودش به چشمم می رود و بغض مرا می شکند. ⛱ از تو چه پنهان حال و هوای «وقتی تو نیستی»ها را نمی توانم برایت شرح دهم. اصلاً مگر می شود که تو نباشی و من باشم؟ فقط یک‌ جمله بگویم و بعد «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل». ⛱ به خدا سوگند وقتی تو نیستی یادم تو را فراموش نمی کند، قلبم آرام نمی گیرد و لحظه‌های زندگی ام انتقام نبودن هایت را بی رحمانه از من می گیرد. پس یار بی همتای من، انتخاب با توست یا بمان و مرا در گلستان آغوشت آرام کن یا از راه دور سوختنم را تماشا کن. www.modiryar.com @modiryar