🔺مدیریت ارزش تجربه
🔻نقش تجربه مشتری در خلق ارزش
#مدیریت_مشتری
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
🔺مدیریت ارزش تجربه 🔻نقش تجربه مشتری در خلق ارزش #مدیریت_مشتری #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.co
🔺مدیریت ارزش تجربه
🔻نقش تجربه مشتری در خلق ارزش
✅ امروزه ایجاد #وفاداری در مشتریان باعث شده شركتها به هر آب و آتشی زده و از تعریف برنامههای وفاداری و ایجاد باشگاههای مشتری گرفته تا ارائه تخفیفهای گاه و بیگاه و حتی بیبرنامه، سعی در جذب مخاطبان جدید و نگهداشت مشتریان فعلی خود کنند. اما آیا انجام اولین خرید به معنی تكرار خرید خواهد بود؟ یا آیا میدانیم ارزش مورد انتظار مشتری در تجربهای كه كسب کرده چیست و نیز در تجربه خرید خود بیش از آن ارزش را كسب کرده است یا خیر؟ آیا ارزش تجربه كسب شده، این اولویت اساسی را در مشتری برای اینكه از شما مجددا خرید و آن را به دیگران توصیه کند ایجاد خواهد کرد؟
✅ طبیعتاً این واقعیت كه ما چگونه وفاداری را میسازیم مهم است. وقتی كه مشتری تعاملی برقرار میكند #تجارب و بخشهای موجود در آن، میتواند دارای ارزش یا بیارزش باشد. بهطور شفاف، مردم برخی از تجاربشان را به سایر آنها ترجیح میدهند. این اولویت بندی مبتنی بر هر دو بخش ارزشهای احساسی و كاركردی بوده كه بهطور مشخص از تجربه مشتق شده است. بهطور كلی زمانی كه ما تجربهای را كسب کرده و آن را به سایر تجاربمان ترجیح میدهیم، به آن متعهد شده و آنرا بیش از پیش دنبال میكنیم و این یعنی ما تبدیل به یك مشتری وفادار شدهایم.
✅ باید دقت داشت كه به منظور اهرم کردن متغیر تجربه بهعنوان یك #ارزش پیشنهادی، بسیار حیاتی است كه ابعاد مختلف تجربه مشتری و چگونگی درك نتیجه تجربه در خلق ارزش را شناسایی کنیم. مدل اولویتبندی تجربه مشتری شامل سه محدوده بوده و در این مدل هر دو موضوع تجربه كلی مشتری و ابعاد تجربه در طول یك زنجیره با محدوده منفی، خنثی و مثبت نشان داده میشود.
✅ ارزیابی با ارزش مثبت ناشی از تجربه كسب شده از تعامل با یك خدمت یا كالاست كه ترجیح و اولویت را تعیین كرده و نهایتاً باعث وفاداری میشود. بهصورت كلی، واكنشها و برداشتها از تجارب شكل گرفته و ممكن است در یكی از سه محدوده #مدل موردنظر قرار گیرد. این سه محدوده مبتنی بر ادراك مشتری ناشی از تجربه كلی كسب شدهاش بوده و به شرح ذیل توصیف میشود:
▪️محدوده منفی یا ترجیح به رد:
جایی كه #تجربه، آتش سوزان خلق میكند: تجربیاتی هستند كه بهصورت منفی درك شده و باعث میشوند مشتری نسبت به كالا یا خدمتی حس نامناسبی درك كرده و آن را رد كند.مشتریانی كه تجاربشان در این محدوده طبقهبندی میشود به احتمال خیلی زیاد همان كسانی هستند که منبع تفسیرهای منفی نسبت به كالا یا محصول شما بوده و دهان به دهان علیه آن تبلیغ منفی میكنند.
▪️محدوده خنثی یا بیتفاوتی:
این تجربیات منجر به خلق احساسی قوی در هردو حالت منفی یا مثبت نخواهند شد. در اصل مشتری چیزی را درك میكند كه به آن منطقه تعادل یا ثابت میگویند یعنی جایی كه تجربههای ناشی از یك #خدمت یا كالا در آن بهتر یا بدتر است یا هیچ تمایزی نسبت به سایر كالاها و خدمات ندارد.
▪️محدوده مثبت یا دارای اولویت بالا؛
تجاربی كه مخاطبان متعهد خلق میکنند: تجاربی هستند كه به وضوح در خارج از منطقه تعادل حركت کرده و تعهد بر تكرار تجربه و صحبت درباره آن با دیگران را در #مشتری پرورش میدهند. تجاربی كه توسط مشتری در این محدوده طبقهبندی میشود نوعی وفاداری بلندمدت در وی پدید خواهد آورد.
✅ در یك نگاه كلی، بخش منفی تجربه باعث كاهش ارزش درك شده توسط مشتری شده و كلیه راههای ایجاد وفاداری را تخریب خواهد کرد. درخصوص بخش خنثی باید گفت این بخش از ارزش تجربه نخواهد كاست اما احساسات قوی نیز ایجاد نخواهد كرد، به عبارت دیگر تجربه كسب شده تقریباً مورد انتظار مشتری بوده است و در نهایت بخش مثبت آن به ارزشهای تجربهای، بسیار كمك کرده و نیز كل تجربه را تقویت و آن را بهشدت متمایز خواهد کرد. تجارب مثبت، بعد عاطفی را در مشتری و تمایل به بازگشت دوباره را در وی تقویت كرده و آنها را به داستانسرایی در خصوص كالا و خدمات شما تشویق خواهند کرد و این دقیقا همان بخشی است كه سنگ بنایی بر #بازاریابی دهان به دهان و نیز بازاریابی همهمهای خواهد بود.
#مدیریت_مشتری
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
#مسئولیت من #هدف من است. بدون آن نمی توانم باشم.
✍ #سولانژ_نیکول
#جملات_برگزیده
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دستگاه عجیب آمازون برای تعامل کودکان و بزرگترها
✅ آمازون از دستگاه عجیبی به نام؛
#Amazon_Glow
رونمایی کرده که وسیله ای برای ارتباط کودکان با معلم ها یا بزرگترهاشون هست و به اونها امکان انجام کارهای تعاملی میده.
✅ این دستگاه دارای یک نمایشگر ۸ اینچی هست که تصویر صورت طرف مقابل رو نشون میده، یک پروژکتور داره که میتونه یک تصویر ۱۹ اینچی رو روی سطح نشون بده و دارای دوربینی برای ارتباطات تصویری هست.
✅ با استفاده از این دستگاه کودکان میتوانند با اشخاصی که پدر و مادرشان تایید کردن مثل معلم ها یا مادربزرگشون ارتباط تصویری برقرار کنن و با هم به انجام کارها و بازی تعاملی مختلف بپردازن. مثلا با هم کتاب بخونن یا بازی کنن.
✅ این دستگاه همچنین دارای سنسور مادون قرمز هست که باعث میشه بتونه دست های کاربر رو تشخیص بده که برای تعامل و کنترل بازی ها و دیگه ابزارها مورد استفاده قرار میگیره.
✅ اما Amazon Glow دارای محدودیت های عجیبی هست. مثلا از یک کودک باید این دستگاه رو داشته باشه ولی طرف مقابل باید برای تماس تصویر اپ مخصوصی رو نصب کنه. علاوه بر این دوتا از این دستگاه ها نمیتونن بهم زنگ بزنن بلکه طرف مقابل باید تبلت داشته باشه.
✅ آمازون در حال حاضر این دستگاه رو فقط به صورت دعوت نامه ای و با قیمت اولیه ۳۰۰ دلار عرضه میکنه. در اینده و با عرضه گسترده این محصول، قیمت اون ۴۰۰ دلار خواهد بود.
#کلیپ_کوتاه
#فناوری_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
13.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 روند تغییر پرفروشترین برندهای تجاری کامپیوتر
#کلیپ_کوتاه
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
14.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #آمازون از ربات هوشمند خودش به نام؛
#Amazon_Astro
رونمایی کرده است که ترکیبی از فناوری های مختلف این شرکت و در واقع الکسایی وجود دارد که حرکت می کند. این ربات کارهای مختلف و البته محدودی در خانه میتواند انجام دهد. از دور زدن در خانه تا رفتن به اتاق همسر و انجام تماس تصویری تا کارهای معمولی که دستیار هوشمند الکسا انجام میدهد.
✅ ربات آمازون دارای نمایشگری هست که برای نمایش اطلاعات مختلف به کاربر مورد استفاده قرار میگیرد ولی در حالت عادی روی این نمایشگر چشم های آن نمایش داده می شوند که به آن شخصیت میبخشند و آن را از لحاظ احساسی به کاربر نزدیک تر میکنند. علاوه بر این این ربات چهره افراد در منزل را تشخیص میدهد و روی نمایشگر اطلاعات شخصی سازی شده ای به آنها نشان میدهد.
#کلیپ_کوتاه
#فناوری_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ ایران در بستر «اقتصاد دستوری»
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔴 قسمت اول:
▪️زمانی که در #اقتصاد_دولت اجازه طی شدن روندهای عادی و جاری بازار آزاد را نمیدهد و خودش تعیین میکند چه محصولی به چه میزان تولید و با چه قیمتی فروخته شود و علاوه بر این نحوه سرمایهگذاری و حتی میزان درآمد را مشخص میکند اصطلاحاً به آن «اقتصاد دستوری» یا «اقتصاد برنامهریزیشده» اطلاق میگردد. شاید خاستگاه اساسی اینچنین رویکردی در اقتصاد، کشورهای #کمونیستی همانند کره شمالی، کوبا، شوروی سابق باشد که از این امر بهره میبردند.
▪️در چنین حالتی استراتژیها، رویکردها و برنامهریزیهای اصلی #نظام_اقتصادی توسط دولت انجام میپذیرد که خود ابزارهای تولید یا نظارت بر تولید در سطح جامعه را نیز در اختیار دارد. در اقتصاد برنامهریزیشده برخلاف اقتصاد آزاد بهای کالاها و خدمات بر اساس عرضه و تقاضا مشخص نمیشود بلکه دولت فرآیند تولید، تعیین، کنترل و نظارت بر قیمت را انجام میدهد و در برخی موارد بخش خصوصی را محدود نموده و بهصورت کلی مانع رقابت میگردد. در اقتصادهای دستوری رادیکال #رقابت بهصورت کامل وجود ندارد و اقتصاد و تجارت منحصر دولت مرکزی است.
ادامه ... 👇
🔺منبع: #خبرگزاری_بازار، (مؤسسهتحلیلبازارفردا)،
🔻پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰، کد خبر: ۱۱۰٬۱۷۳
https://www.tahlilbazaar.com/news/110173
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ ایران در بستر «اقتصاد دستوری»
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔴 قسمت دوم:
✅ مدافعان اقتصاد دستوری:
طرفداران اقتصاد دستوری؛
#Planned_economy
با چند استدلال مبنایی آن را بهجای اقتصاد بازار آزاد توصیه میکنند:
▪️اول اینکه؛
اعتقاددارند هدف اقتصاد برنامهریزیشده یا همان دستوری تخصیص منابع در جهت به حداکثر رساندن رفاه و #توسعه_اجتماعی است. امر مهمی که در اقتصاد آزاد مغفول مانده یا بهعنوان هدف ثانویه مطرح میگردد و حداکثر رساندن سود بهجای آن اولویت دارد.
▪️دوم اینکه:
مدافعان این سیستم مدعی هستند اقتصاد دستوری نسبت به اقتصاد #بازار_آزاد بر سطح اشتغال کنترل بهتری دارد و میتواند در صورت لزوم برای آحاد جامعه شغل ایجاد نمایند حتی اگر به آن شغل نیاز جدی از حیث قانونی نباشد.
▪️سوم اینکه:
بر این باور هستند که سیستم #اقتصاد برنامهریزیشده از قاطعیت و قدرت هماهنگی بیشتری در جریان بروز بحرانهای گستردهی عمومی همچون؛ جنگ، سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی برخوردار است. با این توجیه که حتی بسیاری از دولتها و یا جوامعی که اقتصاد آزاد دارند هنگام مواجهه با بحرانها به محدود کردن حقوق مالکیت و همچنین گسترش قدرت مرکزی حتی بهصورت موقت اقدام نمینمایند.
✅ مشکلات
هنگامیکه قدرت در دستان #تصمیم_گیران و برنامهریزان دولتی قرار میگیرد (یعنی هنگام غیبت تقریبی یا کامل بازار آزاد برای کنترل قیمت و ایجاد هماهنگی بین مشاغل) اقتصادهای دستوری در جریان برنامهریزی کارا و مناسب اقتصادی با دودسته مشکلات اساسی به شرح زیر روبرو میشوند:
1⃣ مشکلات انگیزشی:
▪️پیشروی در #اقتصاد_دستوری مستلزم «راضی کردن کارفرمایان حزبی و جناحی و داشتن روابط مناسب» است، نه «به حداکثر رساندن ارزش سهامداران یا برآورده کردن مطالبات مصرفکننده»، لذا در این حالت فساد میل به فراگیری دارد و سبب میشود چالشهای بین کارکنان، مدیران، تولیدکنندگان و مصرفکنندگان بهصورت قابلتوجهی افزایش یابد. گروههای مبارز سیاسی و منازعه کنندگان قدرت و منابع، مایل هستند (حتی در اقتصادهای مختلط یا عمدتاً سرمایهداری) بر فرآیند سیاستگذاری از طریق اقتصاد دستوری تسلط یابند، زیرا آنها با محدودیتهایی مثل؛ رتبهبندیهای اعتباری حاکمیتی یا فرار سرمایه درگیر نیستند.
▪️بنابراین این روال سبب ایجاد اثرات مضر میگردد. در همین راستا پیروان تئوری انتخاب عمومی روشهای مختلفی را توصیف کردند که از طریق آن تصمیمگیری مقامات دولتی به نفع خودشان میتواند هزینههای اجتماعی و ضررهای سنگین را ایجاد نماید، که برای منافع ملی زیان فراوانی دارد. مشکلات انگیزشی اقتصاد دستوری محدود به برنامه ریزان و تصمیم گیران دولتی نیست. ازآنجاکه حقوق و دستمزدها توسط دولت تعیینشده و سودها نیز در جهت تصمیمگیریهای اقتصادی کاهشیافته و یا از بین میروند، مدیران و کارکنان شرکتهای دولتی انگیزه کمی برای افزایش #بهرهوری_کاری، کنترل هزینهها و یا تلاش بیشتر برای کارایی بیشتر و حفظ جایگاه خود در سلسلهمراتب سازمانی دارند.
2⃣ مشکلات محاسبه اقتصادی:
▪️ازآنجاکه در اقتصاد برنامهریزیشده (یا دستوری)؛ «مبادله آزاد کالاهای اقتصادی و عوامل تولیدی، فرایندهای طبیعی عرضه و تقاضا و همچنین حق مالکیت امن» عملیاتی نمیشود برنامه ریزان و تصمیم گیران مرکزی برای تراز کردن تولید و ساماندهی توزیع کالاها و سایر عوامل تولیدی و اقتصادی (با مدنظر قرار دادن اولویتهای مصرفکننده و کمبود واقعی منابع) از هیچ روش منطقی بهرهمند نیستند. لذا مازاد و کمبود #منابع_تولیدی و کالاهای مصرفی و همچنین اختلال درروند زنجیره تأمین از چالشهای اساسی محسوب میشود.
▪️تصمیم گیران و برنامه ریزان مرکزی #اقتصاد_دستوری باید بتوانند محاسبه کنند که چه چیزی، توسط چه کسی، در کجا، با کدام فناوری، با کدام روش، با چه ترکیب خاص عوامل تولید (زمین، کار، سرمایه) و در چه زمانی باید عرضه گردد. بهبیاندیگر آنها باید بتوانند محاسبه نمایند از هر کالا یا خدمتی چه مقدار برای تولید و عرضه موردنیاز است. در روال بازار آزاد این امر بهصورت غیرمتمرکز و از طریق تعاملات طبیعی عرضه و تقاضا برحسب اولویتهای مصرفکنندگان و کمبود نسبی کالاهای مختلف و عوامل تولیدی انجام میگردد مسئلهای که برای اقتصاد دستوری چالشی جدی محسوب میشود.
ادامه ... 👇
🔺منبع: #خبرگزاری_بازار، (مؤسسهتحلیلبازارفردا)،
🔻پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰، کد خبر: ۱۱۰٬۱۷۳
https://www.tahlilbazaar.com/news/110173
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ ایران در بستر «اقتصاد دستوری» #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی 🔴 قسمت دوم: ✅ مدافعان اقتصاد دستوری:
✍ ایران در بستر «اقتصاد دستوری»
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔴 قسمت سوم:
✅ وضعت ایران
▪️امروز دولت سیزدهم در حالی وارث اقتصادی کاملاً بیمار است که با توجه به شرایط موجود فرصتی هم برای آزمونوخطا کردن ندارد. اقتصاد ما یک #اقتصاد_دستوری است و ریشه بسیاری از مشکلات و چالشهای نامحدودی که در اقتصاد کشور وجود دارد، همین ویژگی دستوری بودن آن است. امروز دولت در عرصه اقتصاد با چالشهای اساسی از قبیل؛ کسری شدید بودجه و افزایش بدهیهای دولت، فساد مالی گسترده، حکمرانی نامطلوب اقتصادی دولت، شکاف طبقاتی، ظهور ابر طبقه و سلطانها اقتصادی، نابسامانی بازار مصرف و سرمایه، نابسامانی سکه دلار و ارز، بحرانهای زیستمحیطی، کاهش اعتماد عمومی، بحرانهای اقتصادی ناشی از #کرونا و رکود نامتعارف کسبوکار و ... مواجه است.
▪️تصمیمات غلط سالهای قبل امروز اقتصاد کشور را دچار بحرانی کرده که برای خروج از آن نیازمند تلاش شبانهروزی، عزمی جدی و رویکرد جهادی هستیم. اگر #بانک_مرکزی از توان لازم برای کاهش نرخ ارز و تورم، کاهش قیمتها و هزینه زندگی مردم، کنترل بازار طلا و سکه و ... برخوردار نیست، اگر زمینه اختلاس و رانت خواریهای فراوان و خلق مکرر سطلان ها، رانتخوارها، مافیا، ژنهای خوب و ... فراهمشده است، اگر روزی جوجههای یکروزه به بهانه فراهم نشدن غذای موردنیاز مرغداریها قتلعام میگردند و روزی دیگر قحطی مرغ میشود، اگر مافیای شکر، سیمان، قیر، سکه و ... در کشور ایجاد میشود و دهها مصداق دیگر از این موارد، یعنی در بستر اقتصاد دستوری طی سالهای اخیر آنقدر توسط دولتها خواسته یا ناخواسته منافذ و حفرههایی آشکار و نهان ایجادشده است که توان صدور دستور عملیاتی و اجرایی برای پایان دادن به آن از سوی هیچکسی ساخته نیست.
✅ ما برای ایجاد تغییر و بهبود #شرایط_اقتصادی کشور هرگز ناامید نیستیم اما خودمان را نیز فریب نمیدهیم و بهخوبی میدانیم با روش و روند عادی فعلی اتفاق قابلتوجهی در جهت نجات اقتصاد کشور نخواهد افتاد. تا وقتی درهای اقتصاد ایران بر پاشنه اقتصاد دستوری میچرخد، وقوع هر اتفاق ناخوشایندی دور از ذهن نیست پس باید کار به کاردان سپرده شود و روند شاخصهای اقتصادی در بستری طبیعی و سالم تعیین گردد. امید آنکه دولت جدید از اشتباهات فراوان و مکرر دولتهای قبلی عبرت بگیرد و با تحقق وعدههای خود زمینه درمان #اقتصاد و بهبود زندگی مردم را فراهم سازد.
🔺منبع: #خبرگزاری_بازار، (مؤسسهتحلیلبازارفردا)،
🔻پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰، کد خبر: ۱۱۰٬۱۷۳
https://www.tahlilbazaar.com/news/110173
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
درآمدهای پایدار و حیات اقتصادی شهر
✍ #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔺منبع: #روزنامه_شهرآرا،
🔻یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰، شماره ۳۴۹۹
#مدیریت_شهری
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar