eitaa logo
Modiryar | مدیریار
214 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
🍄 مدیریت قارچی #Mushroom_management #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
🍄 مدیریت قارچی 🍄 تعریف مدیریت قارچی به معنی اغفال کارکنان یک شرکت است که با آن‌ها همانند قارچ رفتار می‌شود: در تاریکی نگه‌داری می‌شوند، با لجن پوشیده می‌شوند و زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند خورده (اخراج) می‌شوند. 🍄 تحلیل مدیریت قارچی مدیریت قارچی روشی رایج در است که بر مبنای آن کارکنان از اهداف، راهبردها و ایده‌های کلی شرکت مطلع نیستند و ارتباط میان کارهای محوله با اهداف شرکت نیز برای آن‌ها مشخص نیست. در‌ واقع، درست شبیه به پرورش قارچ؛‌ کارکنان به مانند قارچ در تاریکی، در اینجا یعنی عدم دسترسی و آگاهی از اهداف کاری و اصلی شرکت، قرار می‌گیرند و نیز به شیوه‌‌ای که از کود برای پرورش و رشد قارچ استفاده می‌شود، آن‌ها فقط به اطلاعات و منابعی دسترسی دارند که برای به انجام رساندن کار و وظیفه به عهده‌ی ایشان سپرده شده است. 🚢 مثالی از کشتی تایتانیک تا ساعت‌ها بعد از برخورد با کوه یخ فقط کاپیتان و تعداد انگشت شماری از ملوانان ارشد می‌دانستند که کشتی غرق خواهد شد. مطابق تحلیل کارشناسان، بی‌خبر نگاه‌داشتن کارکنان و مسافران به فاجعه‌ای منجر شد که در صورت اطلاع آن‌ها از وضعیت موجود می‌توانست سبب کاهش میزان خسارات‌ شود. بی‌خبر نگاه‌‌ داشتن، نشانه‌ی اصلی مدیریت قارچی است که مبنای آن بی‌اطلاعی و یا کم‌اطلاعی کارکنان در مورد عملکرد، راهبردها و وضعیت سازمان است. 🍄 نتایج یک تحقیق مدیریتی ➊ بیش از ۸۰٪ کارکنان می‌خواهند مدیران اطلاعات بیشتری در مورد سازمان در اختیار آن‌ها قرار دهند. ➋ بیش از ۲۵٪ افراد بین اطرافیان خود کسانی را می‌شناسند که کارشان را به‌دلیل نبود شفافیت لازم در مورد رویکرد و راهبرد سازمان ترک کرده‌اند. ➌ بیش از ۵۰٪ کارکنان باور دارند که دسترسی به اطلاعات و داده‌های مرتبط با سازمان، تاثیر زیادی در افزایش عملکرد و بهره‌وری آن‌ها داشته است. www.modiryar.com @modiryar
پنج چیزی که نمی‌توان تغییر داد ✍️ اثر: ✏️ ترجمه: 📚 پنج حقیقت اجتناب‌ناپذیر زندگی؛ ➊ درد بخشی از زندگی است. ➋ زندگی همیشه منصفانه نیست. ➌ مردم همیشه عاشق و وفادار نیستند. ➍ هر چیزی تغییر یافته و پایان می‌پذیرد. ➎ اوضاع همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود. این‌ها همان مهمترین چالش‌هایی هستند که ما در با آنها مواجه می‌شویم. اما در اغلب موارد با انکار آنها گذران عمر می‌کنیم. طوری رفتار می‌کنیم که گویی این شرایط و بدیهیات اصلاً وجود خارجی ندارند و یا در مورد ما صدق نمی‌کنند. اما وقتی با این حقایق پنجگانه مخالفت می‌کنیم و در برابر واقعیت قد علم کرده و مقاومت می‌کنیم، زندگی به سریال بی پایانی از ناامیدی‌ها، ناکامی‌ها و تأسف‌ها تبدیل می‌شود... ⁠⁣ www.modiryar.com @modiryar
🛌 تخت پروکروستس یک داستان افسانه ای ▪در اساطیر یونان باستان، از شخصیتی افسانه ای به نام پروکروستس نام برده شده است. او همه مسافرانی که قصد ورود به آتن را داشتند، روی تختی می خواباند و اگر مسافری، قامتش کوتاه تر از اندازه تخت بود، آنقدر او را می کشید تا اندازه شود یا اگر هم بلندتر بود پاها یا دستهایش را قطع می کرد. از نظر پروکروستس تنها اشخاصی درست و کامل بودند که به اندازه تخت او بودند! ✅ بهره برداری مدیریتی ▪واژه‌ی در بسیاری از زبان‌ها برای توصیف شرایطی به کار می‌رود که یک استاندارد سلیقه‌ای به اندازه‌ها، مقادیر، و ویژگی‌ها تحمیل می‌شود. ▪داستان آن تخت، روایت خشک و پیش داوری هاست. کسانی که انتظار دارند سایرین همواره بر طبق نظر و خواسته آن ها عمل کنند، در حقیقت می خواهند همه را یک اندازه کنند... اندازه دلخواه خودشان. ▪در این صورت ، خودجوشی منحصر بفرد بودن رخت بر می بندد و جایش را به یکنواختی، روزمرگی و ترس از تغییر می دهد. " امروز به جای قرار گرفتن در قالب های تحمیلی، به خودم و دیگران اجازه می دهم منحصر بفرد، خلاق و خودجوش باشیم." www.modiryar.com @modiryar
فکر و ذهن شما یک باغ است و افکارتان بذرهایی است که در آن می کارید ✅ تعریف ذهن: ▪مجموعه‌ای از توانایی‌های فکری است که شامل هوشیاری، تصورات، ادراک، تفکر، قضاوت، زبان و حافظه می‌شود و معمولاً آن را وجود توانایی بودن و اندیشه تعریف می‌کنند ▪ذهن به‌صورت سیالی از نیز به‌تصویر کشیده شده‌است، و در آن ادراک حواس و پدیده فکری همواره در حال تغییر هستند. خواص تشکیل‌دهنده ذهن مورد بحث قرار دارند. ▪بعضی از ادعا می‌کنند که فقط عملکردهای فکری «برتر» به‌ویژه منطق و حافظه، ذهن را تشکیل می‌دهند. از این نظر احساساتی نظیر عشق، تنفر، ترس و لذت در طبیعت، درونی‌تر و ابتدایی‌ترند، و به‌همین دلیل می‌بایست متفاوت از ذهن در نظر گرفته شوند. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
🐸 اصل قورباغه ای ✍ #آندرو_ماتیوس #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
🐸 اصل قورباغه ای ✴️ اگر یک قورباغه را بردارید وداخل یک ظرف آب جوش بیندازید چه کار می کند؟ بیرون می پرد! درواقع قورباغه فورا به این نتیجه می رسد که لذتی در کار نیست وباید برود! حالا اگر همین قورباغه را بردارید و داخل یک ظرف آب سرد بیندازید و بعد ظرف را روی اجاق بگذارید وبه تدریج به آن حرارت بدهید قورباغه چه کار می کند؟ استراحت میکند…چند دقیقه بعد به خودش می گوید: ظاهرا آب گرم شده است وتا چشم به هم بزنید یک قورباغه آب پز آماده است. ✴️ نتیجه اخلاقی داستان! زندگی به تدریج اتفاق می افتد.ماهم می توانیم مثل قورباغه داستانمان ابلهی کنیم و وقت را از دست بدهیم وناگهان ببینیم که کار از کار گذشته است .همه ما باید نسبت به جریانات زندگی مان آگاه وبیدار باشیم. 📚 سئوال‌‌: اگر فردا صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که ۲۰ کیلو چاق شده‌اید نگران نمی‌شوید؟ ✴️ البته که می‌شوید! سراسیمه به بیمارستان تلفن می‌زنید: الوو، اورژانس؟ کمک، من چاق شده‌ام‌! اما اگر همین اتفاق به تدریج رخ بدهد، ۱ کیلو این ماه، ۱ کیلو ماه آینده و… آیا باز هم همین عکس العمل را نشان می‌دهید؟ نه! با بی‌خیالی از کنارش می‌گذرید. ✴️ برای کسانی که می‌شوند، اضافه وزن می‌آورند یا طلاق می‌گیرند یا آخر ترم مشروط می‌شوند این حوادث دفعتاً اتفاق نمی‌افتد. یک ذره امروز، یک ذره فردا و سر انجام یک روز هم انفجار و سپس می‌پرسیم: چرا این اتفاق افتاد؟ ✴️ زندگی ماهیّت دارد. هر اتفاقی به اتفاق دیگر افزوده می‌شود، مثل قطره‌های آب که صخره‌های سنگی را می‌فرساید. به ما هشدار می‌دهد که مراقب شرایطی که به آن عادت می‌کنید باشید! ✴️ ما باید هر روز این پرسش را برای خود مطرح کنیم: به کجا دارم می‌روم؟ آیا من سالم‌تر، مناسب‌تر، شادتر و ثروتمندتر از سال گذشته‌ام هستم؟ و اگر پاسخ منفی است بی درنگ باید در کارهای خود تجدید نظر کنیم. www.modiryar.com @modiryar
فرآیند جاری‌سازی‌ استراتژی ✴ استراتژی‌های زیادی هستند که هیچ گاه پیاده نشده و یا به دلیل مواجه‌ی با موانع، تحقق پیدا نکرده‌اند. برای آنکه نیات استراتژیک (چشم‌انداز، استراتژی‌ها و اهداف استراتژیک، تصمیمات استراتژیک) تبدیل به نتایج شود، راهی طولانی و پیچیده پیش روی کسب‌وکارها قرار دارد. ✴ بخش مهمی که معمولا مدیران کمتر به آن توجه می‌کنند، سازوکارها و فرایندهای لازم برای است. کسب‌وکارها زمان زیادی را صرف تحلیل‌و تدوین استراتژی‌های مختلف می‌کنند. در حالی‌که چالش‌های اساسی مدیریت استراتژیک بیشتر از این که مربوط به مرحله‌ی تدوین استراتژی باشد در اجرای استراتژی‌ها پنهان است. «جاری‌سازی استراتژی» سعی دارد تا با ارائه‌ی مدلی جامع، چالش‌های اجرای استراتژی را برای سازمان‌ها رفع کند. ♦️ ➊ مأموریت ➋ ارزشهای‌محوری ➌ چشم انداز ♦️ ➍ نقشه استراتژی ➎ کارت‌امتیازی‌متوازن ➏ برنامه ها ➐ اقدامات فردی ♦️ ➊ مشتریان راضی ➋ سهامداران خوشحال ➌ فرایندهای کارا و موثر ➍ کارکنان با انگیزه و توانمند www.modiryar.com @modiryar
استراتژی ليموترش 🔴 کار ویژه: ۱۰ ثانیه فقط ۱۰ ثانیه تصور کنيد «لیمو ترش» ميخوريد. دهانتان کلی بزاق ترشح ميکند. 🍋 می گوید که چطور ۱۰ ثانیه فکر کردن به لیموترش اینقدر در بدن ما واکنش ایحاد می کند! 🍋 حال مقايسه کنيد که وقتي ۱۰ دقیقه، ۱۰ ساعت، ۱۰ روز يا ۱۰ سال به فکر کنيد يا ساعت ها عصباني، بااسترس و یا کينه باشيد، چه تأثیرات ویرانگری روی سیستم جسمي و روحي شما می گذارد؟! 🍋 برعکس، شما اگر ۱۰ ثانیه و ۱۰ دقیقه، ۱۰ روز یا ۱۰ سال به فکر کنید، جسم و روح شما واکنش های مثبتي نشان می دهد و سرشار از انرژي می شوید. 🍋 «استراتژی لیمو ترش» یادتان باشد؛ تا افکار منفی به سراغتان آمد بدانید که اگر تا ۲۰ ثانیه ادامه پیدا کنند، تیشه به ریشه و آینده نگر خود زده اید!! 🍋 این خیلی خوب است که دائماً از خودمان بپرسیم: انرژی بخش ترین فکري که باید بکنیم چیست؟ بخش ترین حرفایی که باید بزنیم چیست؟ و انرژی بخش ترین تصمیمی که اکنون باید اتخاذ نماییم کدام است؟ www.modiryar.com @modiryar
تکنیک پا لای درب در متقاعدسازی مشتریان www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ تکنیک پا لای درب در متقاعدسازی مشتریان #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
تکنیک پا لای درب در متقاعدسازی مشتریان 🔴 تکنیک متقاعدسازی ✅ آیا برای شما نیز اتفاق افتاده است که در بعضی مواقع با خواسته‌های ناچیز فردی موافقت کنید. و مدت زمان کمی بعد متوجه شوید که یک درخواست بزرگ را از طرف همان فرد پذیرفته‌اید؟ اگر شما نیز جوابتان به این سؤال بله است. باید به شما بگویم که شما نیز قربانی تکنیک (پا لای در) به شمار می‌روید. و با چشم خود، تاثیرات زیاد این تکنیک فوق العاده را دیده‌اید. ولی تا به حال خودتان نیز از این تکنیک منحصر به فرد در کارهای تان مانند فروش بهره گرفته‌اید؟ ✅ اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید بهتر است بدانید که اجرای این تکنیک بسیار ساده است. و می‌تواند در بازاریابی آنلاین و آفلاین تاثیرات بسیاری بگذارد. می‌خواهیم در این مقاله در مورد تکنیک (پا لای در) به طور مفصل برایتان توضیحاتی را ارائه کنیم . و همچنین مطالعات و تحقیقات انجام شده در این حوزه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. همینطور قصد داریم علتهای اثرگذاری بسیار این تکنیک را شناسایی کنیم و راهکارهایی را عنوان کنیم که با استفاده از آنها قادر باشید از این تکنیک فوق‌العاده در بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. 🔴 تکنیک فروش (پا لای در) دقیقاً چگونه تکنیکی است؟ ✅ تکنیک (پا لای در) در واقع به شمار می‌رود. به این صورت که شما یک خواسته کوچک و کم اهمیت‌تر را قبل از مطرح کردن خواسته اصلی و بزرگتر خود به طرف مقابل خود عنوان می‌کنید. و بعد از گرفتن موافقت او به سراغ گرفتن تأیید برای خواسته اصلی خود می‌روید. این مفهوم را می‌توان از نام این تکنیک به راحتی متوجه شد. ✅ شما زمانی که پای خود را لای در قرار دهید و یا به عبارت دیگر مشتریان خود را در مسیری که می‌خواهید به جلو برانید.. این را خواهید داشت که بتوانید مشتریان خود را متقاعد کنید تا به پیشنهادات و خواسته‌های بزرگتر شما بیاندیشند. ✅ در نتیجه بیشتر محصولات برایتان محقق می‌شود. حتماً شما نیز در طول روز با فروشنده‌هایی روبرو شده‌اید که دارند به هر روشی که شده است شما را مجبور به خرید محصولات خود کنند. این کار فروشندگان طبق حق انتخاب مشتری به ضررشان تمام می‌شود ✅ حتماً شما نیز در طول روز با فروشنده‌هایی روبرو شده‌اید که دارند به هر روشی که شده است شما را مجبور به خرید محصولات خود کنند. این کار فروشندگان طبق حق انتخاب مشتری به ضررشان تمام می‌شود. اما در این نوع تکنیک متقاعد سازی فشار بسیار کمتری از طرف فروشنده به تحمیل می‌شود. ✅ به این معنی که تنها یک به او مطرح می‌شود. و خود او کسی است که فشار اصلی را به خود وارد می‌کند. زیرا مشتری با درخواست کوچک و کم اهمیت شما در ابتدا موافقت کرده است و چیزی را از خود به نمایش گذاشته است که نادیده گرفتن آن برای خود او کار راحتی محسوب نمی‌شود. 🔴 مثال ✅ بگذارید با یک مثال آشناتر برایتان توضیح دهیم. ممکن است که یک فروشنده زنگ در منزلتان را به صدا در بیاورد و از شما درخواست کنند تا به یک سؤال پاسخ دهید. و یا از شما بخواهد تا تنها نگاهی به وسایلی که همراه خود دارد بیاندازید. این‌ها درخواست‌هایی کم اهمیت و کوچکی هستند که از سوی به شما مطرح می‌شود که ضرری برای شما در پی نخواهد داشت. ✅ در نتیجه شما نیز در را برای او باز می‌کنید و حرف‌هایش را کاملاً می‌شنوید. اما ممکن است که مدتی بعد خود را در شرایطی متفاوت مشاهده کنید. در حالی که از شما درخواستی بزرگ‌تر و پر اهمیت‌تر دارد. یعنی شرایطی که در آن شما باید انتخاب کنید که کدام یک از اجناس او را می‌خواهید خریداری کنید؟ 🔴 مطالعات صورت گرفته در حوزه تکنیک (پا لای در) ✅ معروف‌ترین مطالعاتی که در حوزه یا همان تکنیک (پا لای در) انجام شده است، توسط دو پژوهشگر به نامهای فریدمن و فریزر در سال ۱۹۶۶ اجرا شده است. نام آزمایشی که انجام داده‌اند موافقت بدون فشار بود که به خوبی بیانگر مفهوم و جنبه روانشناسی این تکنیک است. این مطالعه در دو آزمایش انجام شده است که در هر دوی این آزمایش‌ها تاثیرات چشمگیر تکنیک (پا لای در) توسط پژوهشگران تأیید شده است. www.modiryar.com @modiryar
این موضوع بسیار مهم است ✅ شاید اگر دو دهه قبل فردی عنوان می کرد روزی فرا خواهد رسید که مردم از حال و روز خواهر، برادر، خاله، عمو، دایی، عمه یا حتی پدر و مادر خود روزها، هفته ها، ماه ها و حتی چند سال بی خبر می ماند کسی باور نمی کرد و به این ادعا می خندید. آن قدر رفت و آمدها گسترده و پرتکرار بود و بین خانواده ها روحیه مودت، دوستی و کمک و به صورت چشمگیر وجود داشت که کسی شرایطی که در آن به سر می بریم را هرگز باور نمی کرد. ✅ از حال و فامیل با خبر بودن و به آن ها محبت کردن و یاری رساندن که در ادبیات دینی ما از آن به عنوان «صله رحم» یاد می شود آن چنان اهمیتی دارد که پیامبر اسلام فرمود: «صله أرحام خود کنید حتی اینکه سلام کردن باشد» همچنین در سوره مبارکه بقره آمده است: «و کسانی که پیوندهایی را که خدا دستور داده برقرار سازند، قطع نموده، و در روی زمین فساد می‌کنند، اینها زیانکارانند» ✅ اما امروز به دلیل مشغله ی فراوان در عصر و گرفتاری انسان ها در دام شبکه های اجتماعی گویی هیچ فرصتی برای عزیزان و وابستگان خود نداریم و آرام آرام معاشرت های خانوادگی به فراموشی سپرده شده است. هر چند این واقعیت وجود دارد که با توجه به شرایط جامعه ی امروزی آن شکل قدیم صله ی رحم نه ممکن است نه مطلوب اما هرگز نباید اصل آن نادیده و بی اهمیت گرفته شود. بدون ملاحظه ايام را می گذرانيم، خيلی کم می خنديم، سریع رانندگی می کنيم، تندتند راه می رویم، همیشه عجله داریم، با کوچکترین اتفاق نامطلوبی به شدت عصبانی می شويم، زیاد غر می زنیم، شب ها تا ديروقت بيدار می مانيم، خسته و کسل از خواب برمی خيزيم، معمولاً صبحانه نمی خوریم، از ورزش خبری نیست، ✅ برای مطالعه کردن وقتی اختصاص نمی دهیم، حوصله سر و کله زدن و بازی با بچه ها را نداریم، اگر منزل باشیم اغلب اوقات با گوشی کار می کنيم و خيلی بندرت دعا و نیایش می کنيم، هیچ جا حتی سر سفره از شر تلفن همراه خود در امان نیستیم، درونگرا شده ایم، ارتباطات مجازی، تلفنی، اینترنتی و پیامکی را به ملاقات های رو در رو ترجیح می دهیم، زمانی برای صله رحم و دیدار فامیل و آشنایان نداریم، از حال و روز همه حتی همسایه ها و دوستان قدیمی بی خبریم، تقریباً تمام روزهای ما مثل روز قبل آغاز می شود و تا انتهای شب ادامه دارد. مثل یک ماشین کوکی این اتفاقات هر روز تکرار می شود و انگار چیزی در اختیار ما نیست و سایه بر زندگی ما افتاده است! ✅ شاید برخی موارد اغراق آمیز به نظر برسد و یا تعدادی از آن ها در زندگی ما مصداق نداشته باشد ولی مسلماً زندگی ماشینی ناخواسته خلق و خوی مردم را تغییر داده است. البته این واقعیت قبول که در هر عصری باید مطابق با نیازهای همان زمان زندگی کرد ولی برخی اصول وجود دارند که تاریخ مصرف نداشته و باید همواره مورد توجه قرار گیرند. اصولی مثل؛ تغذیه سالم، خواب کافی، ورزش، ارتباط با خدا، مهربانی با خانواده، مردم داری، صبر و تعقل در زندگی و... مواردی هستند که همواره در انسان اصالت داشته و نباید از آن غافل شد. ✅ اگر کمی با دقت به اطراف خود نگاه کنیم هنوز هم کمابیش افرادی را می بینیم که با برنامه ریزی مناسب به معنای واقعی زندگی می کنند و به همۀ امور خود می رسند. پس قبل از هر چیز باید روش زندگی خود و نحوه استفاده از زمان را تحلیل و بررسی کنیم. برای دستیابی به شیوۀ مناسبی از زندگی باید انسان حتماً زمانی را فقط برای خود و خانواده اش در نظر بگیرد. یعنی باید زمان کافی برای ارتباط با «خدا، خانواده و خود» داشته باشیم. خصوصاً اکنون که به تقارن و بهار طبیعت نزدیک می شویم فرصت گرانبهایی برای ایجاد تغییر در برخی روندها وجود دارد. 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲، شماره ۴۱۷۰ www.modiryar.com @modiryar
🔺 یک هدف بدون برنامه زمانی یک رویاست 🔻 A goal without a schedule is a dream ✴ جمله معروفی دارد که «هدف بدون برنامه‌ریزی، فقط یک رویاست.» این نویسنده کاملاً مختصر و مفید به ضرورت برنامه‌ریزی اشاره می‌کند. ✴ به جای داشتن یک ، خیال‌ها و آرزوهای مبهم، بهتر است روی اهداف مشخص متمرکز شوید. ✴ مشخص کردن باعث می‌شود که بتوانید انتخاب‌های بهتری داشته و به اهداف کوتاه و بلندمدت خود برسید و دستاوردهای خود را بسنجید. www.modiryar.com @modiryar