eitaa logo
Modiryar | مدیریار
214 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
مشت دروغ بر صورت شیدایی ⛱ روزها و شب‌ها پیاپی و بی‌وقفه مهر بورزی، خدمت کنی، از لذّت‌ها و خواسته‌هایت بگذری و دیگران را به خودت ترجیح دهی حکایت بازی کردن در سریال درامی است که آخرش نقش منفی داستان تویی و عاشق دلباخته همانی است که اشک تمساح می‌ریزد و برای کم و کاستی‌هایش آسمان و ریسمان به هم می‌بافد. ⛱ عزیز من! برادر من! دست از خودت برندار، آرزوهایت را نادیده نگیر، وجودت را فدای هیچ کسی نکن و احترام خودت را با عزّت نگهدار، که این راه و رسم فلاح و صلاح در همه آیین‌هاست. اگر غیر از این باشی به یکباره و در کمال تعجّب می‌بینی بدهکار همان‌هایی هستی که کلی از آنها طلبکاری. ⛱ این رسم تلخ روزگار و مشی ناجوانمردانه‌ی بیشتر آدم‌هاست که قدر محبّت و مهربانی را نمی‌دانند و همه چیز را تنها و تنها در ترازوی منافع خودشان وزن می‌کنند. پس تو را دوست ندارند مگر تا جایی که خدمتکاری کر و لال باشی که دربست گوش به فرمان آنهاست. ⛱ چون همواره در دسترس بودی و بدون زحمت اهل رحمت، تو را نادیده می‌گیرند، برایشان بی‌ارزش می‌شوی، حق مهربانی‌ات را ادا نمی‌کنند و دست آخر در جایی که به آنها نیاز داری، درست سر پیچ تند زندگی تو را قال می‌گذارند و مشتی دروغ توی صورتت می‌زنند تا از بینی‌ات خون فواره بزند و رنگ خون جای جنون را بگیرد. ⛱ خودت را از آنها بگیر، بگذار تو را از دست بدهند، از وجودت محروم شوند، و در کوچه پس کوچه‌های تنهایی، امید و شادمانی را که از تو دریغ کردند و مدّتها بی‌ریا به پایشان ریختی جستجو کنند و پیدا نکنند تا دریابند «معرفت در گرانی است به هر کس ندهند» www.modiryar.com @modiryar
تأثیر نگرش در رفتار سازمانی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ تأثیر نگرش در رفتار سازمانی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
تأثیر نگرش در رفتار سازمانی 🔴 نگرش چیست؟ نظری است که درباره افراد، چیزها و رویدادها ابراز می‌گردد و منعکس کننده نوع احساس فرد درباره آن است. در هر نگرشی یک قضاوت و ارزیابی نهفته است. مثلا هنگامی که می‌گویم من کارم را دوست دارم نگرش خود را درباره کارم ابراز می‌دارم. ✅ امکان دارد یک نفر هزارها نگرش داشته باشد، ولی در تنها به تعداد اندکی از نگرش‌ها، که به شغل یا کار افراد مربوط می‌شود، توجه خواهد شد. نگرش فرد نسبت به کارش نشان‌دهنده ارزشیابی مثبت و منفی است که وی درباره جنبه‌های مختلف کارش ابراز می‌دارد. 🔴 نقش نگرش در رفتار سازمانی از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند بر رفتار فرد اثر بگذارد به طور مثال اگر کارکنان سازمان بر این باور باشند که این شرکت جای پیشرفت و یادگیری نیست این نگرش بر نوع رفتار آن‌ها در سازمان تاثیر می‌گذارد مثلا باعث می‌شود تلاششان را کم کنند. ✅ با نگرش مثبت و پویا به وظایف و مسئولیت‌های خود نسبت به سازمان، می‌توانند به عملکرد بهتری دست یابند. به عنوان مثال، افراد با نگرش مشارکتی و تعهد به سازمان، با افکار خلاقانه، حل مسائل بهبود یافته و به توسعه و پیشرفت سازمان کمک کنند. ✅ از طرف دیگر، نگرش‌های منفی نیز می‌توانند تأثیرات مخربی بر رفتار سازمانی داشته باشند. افرادی که احساس عدم تعهد یا عدم ارتباط با سازمان دارند، ممکن است از انجام وظایف خودداری کنند و این ممکن است به و ایجاد مشکلات در سازمان منجر شود. www.modiryar.com @modiryar
🔴 چگونه شنونده بهتری باشیم؟ یکی از مهم‌ترین مهارت‌های برقراری ارتباط با دیگران این است که شنونده‌ی خوبی باشیم (شنونده‌ی فعال)؛ این موضوع هم می‌تواند در روند کاری با همکاران‌مان بسیار برای‌مان مؤثر بیافتد، هم در خانواده و در ارتباط با همسر و فرزندان‌مان، هم در سایر بخش‌های . البته اگرچه شاید این موضوع آسان، بدیهی و شدنی به نظر بیاید؛ اما باید بدانید که این کار چندان هم آسان نیست! 🔴 بودن چگونه است؟ در واقع منظور از شنونده بودن این نیست که فقط گوشمان صدای دیگران را بشنود یا فقط محیط امنی برای گفتگو ایجاد کنیم؛ چون در این صورت اکثر افراد به صورت ذاتی توانایی شنیدن را دارند و این حالت به تلاش و همدلی خاصی نیاز ندارد. اما اینکه سعی کنیم آن فرد را درک کرده و بینش‌های جدیدی را به او اضافه کنیم، به تلاش و همدلی بیشتری نیاز دارد. در تصویر مراحل خوب گوش دادن را توضیح داده‌ایم. www.modiryar.com @modiryar
شش نکته موثر در ارتباط با مهارت شنیداری همانطور که اسمش پیداست به معنی گوش دادن به صورت کاملا فعالانه است. فردی که مهارت گوش دادن را بلد است؛ فقط امواج صوتی را دریافت نمی کند، بلکه با تمرکز کامل به معنای پیامی که در حال انتقال است فکر می کند. در مقابل این نوع از گوش دادن، شنیدن یا گوش دادن غیر فعال قرار دارد. ✅ نیاز به یادگیری و تمرین دارد و ممکن است برای کسب مهارت در آن زمان زیادی صرف کنید. اما چیزی که در این رابطه اهمیت دارد فواید بیشمار آن در روابط اجتماعی و رسیدن به موفقیت در زندگی است. در حقیقت یکی از بزرگترین مهارت های تاثیرگذار در روابط اجتماعی ما همین گوش دادن فعال است. www.modiryar.com @modiryar
روش های غلبه بر ترس از صحبت کردن در جمع ✅ من تا به حال به سخنرانی های زیادی را در محیط کار، دانشگاه و مدرسه گوش داده ام. برخی از آن ها چنان روی من تاثیر گذاشته اند که بعد از گذشت سال ها هنوز در ذهنم باقی مانده اند. حتما شما هم مثل من همیشه دلتان خواسته که بتوانید مثل حرفه ای ترین جهان سخنرانی کنید و منظورتان را به درستی به دیگران منتقل کنید. ✅ حالا ترفندهایی در اختیار من و شماست تا در رسیدن به هدف موفق شویم. با استفاده از این ترفند ها در کلاس های مدرسه و دانشگاه سخنرانی های چشمگیری ارائه میدهیم و استاد را شگفت زده میکنیم. با سخنرانی در سر کار، مدیر و همکارمان را به راحتی قانع میکنیم و محصولاتمان به بهترین شکل به مشتری معرفی میشوند. در واقع این ترفند ها ما را به انسان موفق تری در کل تبدیل میکنند. 1⃣ کمال گرا نباشید 2⃣ خودتان را باور کنید 3⃣ مهارت های فن بیان را یاد بگیرید 4⃣ از موقعیت صحبت در جمع فرار نکنید 5⃣ با موضوعات و جمع های آشنا شروع کنید 6⃣ روش کم کردن استرس در بین صحبت را یاد بگیرید www.modiryar.com @modiryar
17.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا از این دیرتر نشده ⛱ یک روز برای تمام دوستت دارم‌های ناگفته خودت را سرزنش می‌کنی، یک روز به‌خاطر همه‌ی احساساتی که از سر کبر و غرور بروز ندادی پشیمان می‌شوی، یک روز برای همه‌ی محبّت‌هایی که دریغ کردی تاوان پس می‌دهی و شک ندارم روزی فرا خواهد رسید که بغض‌هایی که در سینه و گلوی دیگران حبس کردی همچون سِیلی از دیدگان خودت سرازیر خواهد شد. ⛱ وقتی امروز رسم مهربانی را به‌جا نیاوردی و عزیزت را در آغوش نکشیدی در فردایی نه چندان دور از شدّت تنهایی و بی‌کسی غم را در آغوش خواهی کشید. اگر دنیا دار مکافات هم نباشد دل کسی را که بسوزانی اوّل دودش به چشم خودت خواهد رفت. پس تا از این دیرتر نشده، تا هنوز فرصت داری و تا با از دست دادن و تنهایی، روزگار به تلخی و سختی تو را تنبیه نکرده مهربان و قدردان باش. www.modiryar.com @modiryar
کیفیت زندگی شهروندی ✅ شهر پر است از آدم هایی که حال شان خوب نیست، دل شان گرفته است، درد و رنج فراوان دارند، هشت شان گروی نه است، طاقت شان طاق شده، صبرشان لبریز شده و همچون انبار باروتی هستند که جرقه ای کوچک می تواند آن ها را به مرز انفجار برساند. کم و کاستی های زندگی، ، زندگی های ماشینی و پر از هیاهو، دود و ترافیک، کم رنگ شدن معنویت و تأثیر برخی از ویژگی های ذاتی زندگی در جهان امروز همه و همه باعث می شود خشم و ناراحتی در جامعه گسترش یابد و مردم آن چنان که باید و شاید احساس مطلوبی نداشته باشند. ✅ ‌حتماً شما هم دیده یا شنیده اید که گاهی یک اختلاف کوچک چگونه دعوایی بزرگ به پا می کند و آسایش عمومی را سلب می نماید. از بوق نابجای یک خودرو بگیرید تا دعوا بر سر جای پارک، سد معبر و .... هر کدام ممکن است همان جرقه ی کوچکی باشد که آتشی بزرگ به پا می کند. اما همه آن چه ذکر شد دلیل موجهی برای بروز و ظهور هیجانات کاذب در شهر و جامعه نیست. شاید در جایگاه سخن و کلام و یا حتی در مقام قلم و رسانه بیان یک سری مسائل تکراری و کمی کلیشه به نظر بیاید اما در واقع و عمل ضرورت هایی وجود دارد که نمی توان از آن غافل شد و حتماً در تبیین و تذکر مکرر آن منافعی وجود دارد که می تواند حال عمومی را خوب تر کند و شهرمان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل نماید. باید تمرین کنیم باشیم، هوای یکدیگر را داشته باشیم، اهل گذشت باشیم و جواب کلوخ انداز را با سنگ ندهیم. ✅ باور کنید در بسیاری موارد نادیده گرفتن و گذر از مسائلی که اصالت و یا اهمیت چندانی ندارند می تواند مانع بروز چالش ها و ناراحتی های جدی در شود. فقط کافی است کمی درنگ کنیم و هوای خودمان را داشته باشیم تا از کوره در نرویم. همچنین نباید فراموش کنیم که مردم در چه شرایطی قرار دارند و گاهی خودمان را جای آن ها بگذاریم و برای برخی ناملایمت های رفتاری که احتمالاً با آن مواجه می شویم از خود خویشتن داری نشان دهیم. ما پیرو مکتبی هستیم که پیامبرش دارای و عظیم بود که شادی اش در چهره و غمش در دلش بود. ✅ پس باید با تأسی به چنین الگوی نیکویی در معاشرت با مردم اهل «مدارا، احترام و محبت» باشیم. خصوصاً وقتی در جوار مضجع شریف رضوی زندگی می کنیم. زندگی در شهر و معاشرت با شهروندان اصول و آموزه هایی دارد که باید آن را فرا بگیریم و نسبت به جنبه های مختلف آن سطح آگاهی و توانایی خود را بالا ببریم. بدون شک هر یک از شهروندان به نسبت استعداد و توانایی و همچنین جایگاه اجتماعی که دارند موظفند در مسیر افزایش «کیفیت زندگی شهروندی» جدی و فعال داشته باشند و دِین خود را نسبت به شهر و جامعه ای که در آن زندگی می کنند ادا نمایند. 🔺منبع: 🔻شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳، شماره ۴۲۷۷ www.modiryar.com @modiryar
احساسات رایج معامله گران در بازارهای مالی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ احساسات رایج معامله گران در بازارهای مالی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
احساسات رایج معامله گران در بازارهای مالی نقش مهمی در موفقیت یا شکست معامله گران در بازارهای مالی ایفا می‌کنند. این احساسات اغلب باعث تصمیم‌گیری می‌شود و می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر نتایج معاملات تأثیر بگذارد. در ادامه به برخی از احساسات رایج معاملاتی اشاره می‌کنیم: ① طمع: میل سیری‌ناپذیر برای سود بیشتر می‌تواند معامله‌گران را به سمت ریسک‌های بیش‌ازحد، نادیده گرفتن قوانین و فکر کردن به سودهای غیرواقعی سوق دهد که اغلب منجر به زیان می‌شود. ② ترس: ترس از دست دادن پول یا از دست دادن فرصت‌های معاملاتی می‌تواند را فلج کند و باعث تردید آن‌ها، خروج زودهنگام از موقعیت‌ها یا اجتناب از ریسک‌های حساب‌شده شود. ③ اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد: اطمینان بیش‌ازحد می‌تواند را به دست‌کم گرفتن ریسک‌های بازار، نادیده گرفتن شواهد مخالف و اتخاذ تصمیمات معاملاتی تکانشی و نادرست سوق دهد. ④ اضطراب: نگرانی و ناراحتی مداوم مرتبط با می‌تواند تحلیل و تصمیم‌گیری شمارا مختل کند و منجر به واکنش‌های غیرمنطقی به نوسانات بازار شود. ⑤ ناامیدی: شکست‌ها و زیان‌های می‌تواند باعث ناامیدی شود و باعث شود معامله‌گران استراتژی‌های خود را رها کنند، به دنبال راه‌حل‌های سریع باشند یا برای جبران ضرر وارد معامله انتقامی شوند. ⑥ امید: یک خوش‌بینانه یا اعتقاد به تحلیل‌های صحیح پشت سرهم می‌تواند مانع از کاهش ضرر یا تعدیل استراتژی‌های معامله‌گران شود و درنتیجه در بلندمدت اثرات منفی را به همراه داشته باشد. ⑦ پشیمانی: احساس پشیمانی از فرصت‌های ازدست‌رفته یا تصمیمات معاملاتی ضعیف می‌تواند منجر به رفتارهای غیرمنطقی مانند انجام اقدامات احساسی برای اصلاح اشتباهات گذشته شود؛ اما باید به یاد داشته باشید که همیشه در بازار موقعیت وجود دارد و نباید حسرت معاملات ازدست‌رفته را بخورید. ⑧ سرخوشی: شادی و هیجان پس از یک سودآور می‌تواند معامله‌گران را وسوسه کند که اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد داشته باشند، ریسک‌های بیش‌ازحد را انجام دهند یا گاهی اوقات قوانین استراتژی خود را نادیده بگیرند. ⑨ صبر: توانایی حفظ آرامش، منضبط و صبور بودن در مواجهه با نوسانات برای تصمیم‌گیری منطقی معاملات و اجتناب از اقدامات تکانشی بسیار مهم است. ⑩ نظم و انضباط: پایبندی به قوانین و استراتژی‌های معاملاتی از پیش تعیین‌شده به _معامله‌_گران کمک می‌کند تمرکز خود را حفظ کنند، احساسات را کنترل کنند و انتخاب‌های منطقی و منسجمی داشته باشند. ⑪ جدایی: از معاملات و نتایج بازار به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا تصمیمات عینی را بر اساس داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل اتخاذ کنند نه اینکه تحت تأثیر سوگیری‌های عاطفی قرار گیرند. ✅ به‌صورت کلی درک و این احساسات معاملاتی برای معامله‌گران ضروری است تا ذهنیتی متعادل داشته باشند، تصمیمات آگاهانه بگیرند و پیچیدگی‌های بازارهای مالی را با موفقیت دنبال کنند. www.modiryar.com @modiryar
مدل حفظ و نگهداشت کارکنان سازمان های دولتی به معنی جلوگیری از استعفای آن‌ها و راضی نگه داشتن آن‌ها است. برای حفظ کارکنان، سازمان‌ها از برنامه‌های متنوع منابع انسانی برای جذب، درگیر کردن و قدردانی از کارمندان استفاده می‌کنند و انعطاف‌پذیری کاری بیشتر و مزایای مدرن مانند برنامه‌های سلامت فیزیکی و مالی ارائه می‌دهند. 🔴 چرا حفظ و نگهداشت کارکنان اهمیت دارد؟ ✅ نرخ بالای جابه‌جایی کارکنان می‌تواند به توانایی سازمان‌ها برای انجام ماموریت‌شان به دلیل از دست دادن و هزینه‌های بالای جایگزینی کارمندان در حال خروج آسیب برساند. کاهش بهره‌وری و مزیت رقابتی از بزرگ‌ترین ضررهای ناشی از خروج کارکنان از سازمان است. ✅ همچنین می‌تواند روحیه را کاهش دهد و کارکنان بیشتری را به ترک سازمان ترغیب کند. حفظ کارکنان همچنین برای ایجاد تیم و انسجام در محل کار مهم است، بنابراین کارمندان می‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند. یکی دیگر از تاثیرات منفی، تاثیر آن بر مشتریان است که می‌توانند متوجه شوند که با افراد مختلف در سازمان سروکار دارند. www.modiryar.com @modiryar