eitaa logo
🔹رفیق
191 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
adabrozekamel.pdf
2.42M
🔅 مقام والای ، یعنى تسلیم اراده و حکم خدا و شریعت الهى. لبّ تمام دستورات و احکام و فرامین الهى و شرایع انبیا، همین یک ‏کلمه است و شاید پیامبران خدا، قبل از آنکه مقام نبوّت براى آن‏ها انتخاب بشود و خداى متعال آن‏ها را به سرافراز کند، به عبودیّت سرافراز کرده باشد؛ همچنان که حتماً همین‏طور است. در یک روایت است که انّ الله اتّخذ محمّداً عبداً قبل ان یتّخذه رسولا. اوّل، خداى متعال او را خلعت عبودیّت پوشانید و بعد، به مرحله و رتبه‌ى نبوّت فایز کرد. کأنّه این، در هر تعالى یى مقدّمه‌ى لازم و شرط اصلى است. در هر اندازه تکاملى، عبودیّت، شرط اصلى است. البتّه، عبودیّت هم مراحلى دارد. 📚 از منظر حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌 📄 3300 عنوان با موضوع به زبان فارسی و انگلیسی 📚 دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی لینک 2 مورد بعنوان نمونه تقدیم می گردد: http://dl.islamicdoc.com/site/catalogue/630689 http://dl.islamicdoc.com/site/catalogue/623576 🔸جهت دانلود، در پایین صفحه‌ای که بارگزاری می‌شود روی گزینه پیوستها کلیک کنید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔴 وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ ⭕ و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و آن برای شما "بد" است...! سوره بقره / ۲۱۶ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
آینده انقلاب اسلامی .pdf
3.39M
📚 بخش2⃣ مفهوم آزادی عقیده (ص37) 🔸آزادی حیوانی و آزادی انسانی 🔹فرق آزادی عقیده و آزادی تفكر 🔸مقایسه میان كار ابراهیم و رسول اكرم و كار ملكه انگلستان و كوروش 🔹آزادی تفكر 🔸صراحت و عدم نفاق، شرط آزادی تفكر 🔹كرسی مكتب مخالف در دانشكده الهیات 🔸دو نمونه از نفاق در بیان تفكر 🔹فكر آزاد است، فریبكاری ممنوع 🔸آزادی بحث در تاریخ اسلام 🔹ضبط افكار مادّیین در كتب علمای مذهبی 🔸پرواز انقلاب 🔹شخصیت امام خمینی بخش3⃣ (ص53) ❇️تحلیل انقلاب ایران1⃣ 🔸معنی ترس از خدا 🔹تغییر مسیر انقلاب اسلامی صدر اسلام 🔸شباهت وضع امروز با وضع آخر عمر پیامبر(ص) 🔹تعریف انقلاب 🔸دو نظریه درباره ماهیت انقلابها 🔹نظریات درباره ماهیت انقلاب ایران 🔸شباهت انقلاب ایران با انقلاب صدر اسلام 🔹سخن عمر درباره حریت و آزادی 🔸سخن نماینده مسلمین در بارگاه رستم فرخ زاد 🔹سخن علی(ع) 🔸شامل بودن این نهضت 🔹زدودن خودباختگی در مقابل غرب 🔸داستان مسجد مهمان كُش 🔹نتیجه 📌پرسش و پاسخ ❇️تحلیل انقلاب ایران2⃣ 🔸آیا صحبت از سهم گروهها صحیح است؟ 🔹كیفیت رهبری، یكی از راههای شناخت ماهیت انقلاب 🔸امام خمینی ارزشها را با معیارهای اسلامی مطرح كردند 🔹پیوند دین و سیاست 🔸استفاده رهبر از تغییر تاریخ هجری 🔹یك خاطره 🔸عنصر «تهاجم به ظلم و اختناق» در اسلام 🔹انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟ 🔸ریشه این فكر كه «مبارزه اصل است» 🔹عوامل تداوم انقلاب اسلامی 🔸به حق یك مجرم نیز نباید اجحاف شود 📌پرسش و پاسخ(ص100) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
1_964104104.mp3
5.35M
🍀 یاد حضرت 🌱 از بس که وقت را به بطالت گماشتم... ✨ ای دل هنوز باب گشودنی ست 🎤 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔅 🔸 عده ای از لغويون در مورد لغت می‌گويند: در هر کلمه ای که حروف "ر م ض" بکار رفته باشد، معنای حرارت از آن استفاده میشود. حال باید بررسی شود: رابطه و معنای چیست؟ یکی از احادیث شریفه این معنا را بیان می‌کند و می‌فرماید: "سمي رمضان رمضان، لأنه يحرق الذنوب" 🔻ماه رمضان، رمضان نامیده شد چرا که گناهان را می‌سوزاند و آن را از بین می‌برد. از تمام لحظات این ماه مبارک باید استفاده کنیم إن‌شاء‌الله 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
در کلام ۱۴ تَن از بزرگان دین ❇️ (ره): «در قضیه‌ای اتفاق افتاد که ابعاد و ماهیت آن تا ابد برای امثال ما در ابهام مانده است و آن نزول قرآن است، نزول قرآن بر قلب رسول الله(ص) در لیلةالقدر». ✅ (حفظه الله): لیلة القدر، شب ولایت است. هم شب نزول قرآن است، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان است، هم شب قرآن و شب اهل بیت است، هم شب قرآن و هم شب عترت است. لذا سوره مبارکه قدر هم، سوره ولایت است...افضل اعمال شب قدر، دعاست. ✅ مرجع شهید آیت‌الله (ره): رمضان الکریم، ضیافت الله است، صیقل دهید جسم و روح را، تا درک کنید، لیلة القدر را. ✅ آیت الله بهاءالدینی(ره): منظور از احیا در شب قدر، در حقیقت احیای دل است؛ نه صرف بیدار ماندن ظاهری.اصل این است که انسان در این شب برای لحظاتی نیز شده از خواب غفلت بیدار شود و دلش را احیا کند، حیات ببخشد. انسان اگر بتواند شب قدر، با خود خلوتی داشته باشد و با عبادات و نماز و دعا عروجی حاصل کند و طهارتی کسب کند، توانسته است در حد خود شب قدر را احیا کند. ✅ آیت الله بهجت فومنی(ره): بسیاری از بزرگان شب‌های ماه رمضان را بیدار می‌ماندند و نمی‌خوابیدند...قرآن سر گرفتن مخصوص شب قدر نیست.خیلی از عبادات‌ وجود دارد که ما به جهت این که نوشته است در فلان زمان آن را باید بجا آورد، ما خود را از آن محروم می‌کنیم. ✅ آیت‌الله مجتبی تهرانی(ره): در شب‌های قدر درخواست ما از پروردگارمان دو چیز است: یکی ترمیم نسبت به گذشته و دیگری ترسیم امور آینده. ✅ حضرت (ره): شب قدر، ولایت را اثبات می‌کند. در اصول کافی در باب حجت، روایتی از امام معصوم(ع) آمده است که خطاب به شخصی فرمودند: «برای اثبات ولایت ما برای مخالفین، با سوره قدر احتجاج کنید. چرا که یکی از دلایل لزوم امام بعد از پیغمبر اکرم(ص) این سوره است.» ✅ آیت الله علامه حسن زاده آملی(حفظه الله): الهی وای بر آن که در شب قدر فرشته ‏بر او فرود نیامده با دیو همدم و همنشین شود‎. ✅ آیت الله جوادی آملی(حفظه الله): وقتي از امام صادق(س) سؤال مي‌كنند كه علامت شب قدر چيست؟ فرمود شب قدر رايحه خوبي دارد از بوي آن شب معلوم است كه اين شب، شب قدر است. ✅ آیت‌الله سبحانی تبریزی(حفظه الله): سرنوشت همه بندگان در شب قدر رقم می‌خورد. برخی می‌گویند آدمی در تعیین سرنوشت خویش اختیاری ندارد در حالی که این امر صحیح نیست و این خود انسان است که راه سعادت یا شقاوت را انتخاب می‌کند؛ شب‌های قدر فرصتی هستند تا انسان بتواند تقدیر خود را رقم بزند و به وسیله دعا و عبادات وارده آینده‌ای نیک را برای خود ترسیم نماید. برخی حوادث تاثیرگذار در زندگی انسان به اختیار او نیستند، با این حال خوشبختی و بدبختی نهایی هر فرد به اختیار و انتخاب خود او بستگی دارد. ملائکه در شب قدر با فرود به زمین به محضر مبارک امام عصر(عج) مشرف شده و مقدرات جهان را به ایشان ارائه می‌کنند. این یکی از مهمترین اهداف ملائکه برای آمدن به زمین در شب قدر است. ✅ آیت الله صافی گلپایگانی(حفظه الله): قرآن، را «لیلة مبارکة» خوانده و در شأن آن یک سوره نازل شده و شرافت آن شب، از هزار ماه بیشتر است.از جمله وظایف مهم در این شب‎ها، تجدید عهد با ولی امر‎ و خواندن دعای معروف «اَللُهَّم کُن لِوَلِیِّکَ...» می‎باشد؛ زیرا شب قدر به آن حضرت تعلّق خاص دارد. ✅ آیت الله مکارم شیرازی(حفظه الله): نادیده انگاشتن گناهان کوچک به معنای بی‌اعتنایی به نهی کردن خداوند محسوب می‌شود. در ایامی که فرصت درک شب قدر وجود دارد، بهترین کار توبه و بازگشت از گناهان است. شب قدر برای بازگشت انسان و بخشیده شدن او از بهترین شب ها است. بنابراین در ایام شب‌های قدر که به احیاء و شب زنده داری می پردازیم، از گناهان کوچک و بزرگ خود نیز توبه کنیم. ✅ آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): اندازه‌گیری برنامه‌های ما اعم از سلامتی، عمر طولانی، رفاه، بلا، گرفتاری و هر پیشامدی در شب قدر اتفاق می‌افتد. شبی که مورد اختلاف است و حتی برخی، عید فطر را برای آن قائلند. برخی اولیاء، تمام سال را احیاء می‌گرفتند تا آن شب قدر که معلوم نیست چه وقت است را درک کنند. ✅ آیت‌الله حق‌شناس(ره): در روایت وارد شده است که هر کس احیاء را به مذاکره علم بگذراند؛ هر یک ساعت ثواب یک احیای تام و تمام را در بر دارد. مذاکره علم همین است، همین «قال‌الصادق» و «قال‌الباقر»است. اگر بخواهید از امیرمومنان(ع) تبعیت بکنید؛ باید به این نکات توجه بفرمایید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💢 هشدار می‌دهم؛ اشتغال منحصر به فقه و اصول جوابگوی مشکلات نسل معاصر نیست 🔹من به عنوان يک فرد مسئول به مسئوليت الهی، به رهبران عظيم‌‌‌‌‌الشأن نهضت اسلامی که برای همه‌‌‌‌‌شان احترام فراوان قائلم، می‌دهم و بين خود و خدای متعال مي‌‌‌‌‌کنم که نفوذ و نشر انديشه‌‌‌‌‌هاي بيگانه به نام انديشه اسلامي و با مارک اسلامي اعمّ از آنکه از روي سوء نيت و يا عدم سوء نيت صورت گيرد، خطري است که کيان اسلام را تهديد مي‌‌‌‌‌کند. 🔸راه مبارزه با اين خطر تحريم و منع نيست. مگر مي‌‌‌‌‌شود تشنگاني را که براي جرعه‌‌‌‌‌اي آب له‌‌‌‌‌له مي‌‌‌‌‌زنند، از نوشيدن آب موجود به عذر این که آلوده است منع کرد؟! 🔹اين ما هستيم که مسئوليم. ما به قدر کافي در زمينه‌‌‌‌‌هاي مختلف اسلامي کتاب به زبان روز عرضه نکرده‌‌‌‌‌ايم. 🔸اگر ما به قدر کافي آب زلال و گوارا عرضه کرده بوديم، به سراغ آب‌های آلوده نمی‌رفتند. گر نه تهي باشدی بيشتر اين جويها خواجه چرا مي‌‌‌‌‌دود تشنه در اين کويها 🔹راه مبارزه، عرضه داشتن صحيح اين مکتب در همه زمينه‌‌‌‌‌ها با زبان روز است. 🔸حوزه‌‌‌‌‌هاي علميه ما که امروز اينچنين شور و هيجان فعاليت اجتماعي يافته‌‌‌‌‌اند بايد به مسئوليت عظيم علمي و فکري خود آگاه گردند، بايد کارهاي علمي و فکری خود را ده برابر کنند، 🔹بايد بدانند که اشتغال منحصر به فقه و اصول رسمي جوابگوي مشکلات نسل معاصر نيست. 📚 ، ج۲۴، ص۸۶ ✅ ۱۲ اردیبهشت‌ماه سالگرد استاد آیت‌الله مرتضی مطهری و گرامیباد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 را عدالتش سرنگون می‌کند! گفتگوی و «ابن خُوَیلَد» در سریال علیه السلام 🔹 : علی بیزار از کاخ است؟ باشد؛ به من بفروشد. حاضرم به قیمت خوبی آن را بخرم. 🔸مالک اشتر: مبادا به گوش علی برسد، بداند قادر به خریدن کاخ کوفه هستی با غربالش تو را از بین می‌برد. علی غربالی دارد که از سوراخش فقط رد می‌شود، اموال شبهه‌دار در آن می‌ریزد و آن را الک می‌کند، هرچه در بماند را به صاحب مال می‌دهد. 🔹ابن خُوَیلَد: این مرد را عدالتش سرنگون می‌کند. ✅ : امروز که حکومت در دست پیروان حضرت علی (ع) است باید تلاش کنیم خصوصیات حکومتی ایشان را پیاده کنیم.(۱۴۰۰/۲/۱۲) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
السلام علیک یا
✨ اگر شبی باشد كه تقدیر عالم در آن تعیین می گردد، همه‌ی شب‌های شب قدر است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
به زودی در نماز خواهیم خواند... ان شاءالله 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 ، تعيين كننده سرنوشت انتخابات 🔸همان طورى كه مكرر من عرض كرده ‏ام و سايرين هم گفته ‏اند، در انحصار هيچ كس نيست، نه در انحصار روحانيين است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروههاست. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است؛ و انتخابات براى تأثير سرنوشت شما است. 🔹از قرارى كه من شنيده‏ ام در بعض از اشخاص رفته‏ اند گفته‏ اند كه دخالت در انتخابات، دخالت در است و اين حق مجتهدين است. تا حالا میگفتند كه در سياست نبايد دخالت بكنند، اين منافى با حق مجتهدين است، آنجا شكست خورده‏ اند حالا عكسش را دارند میگويند. اين هم روى همين زمينه است، اينكه میگويند انتخابات از امور سياسى است و امور سياسى هم حق مجتهدين است هر دويش غلط است. انتخابات سرنوشت يك ملت را دارد تعيين میکند. انتخابات بر فرض اينكه سياسى باشد و هست هم، اين دارد سرنوشت همه ملت را تعيين میكند، يعنى آحاد ملت سرنوشت زندگيشان در دنيا و آخرت منوط به اين انتخابات است. اين اين‏طور نيست كه انتخابات را بايد چند تا مجتهد عمل كنند. اين معنى دارد كه مثلًا يك دويست تا مجتهد در قم داشتيم و يك صد تا مجتهد در جاهاى ديگر داشتيم، اينها همه بيايند انتخاب كنند، ديگر مردم بروند كنار؟! 🔸اين يك توطئه ‏اى است كه میخواهند همان طورى كه در صدها سال توطئه‏ شان اين بود كه بايد روحانيون و مذهب از سياست جدا باشد و استفاده ‏هاى زياد كردند و ما ضررهاى زياد از اين برديم، الآن هم گرفتار ضررهاى او هستيم. حالا ديدند آن شكست خورد، يك نقشه ديگر كشيدند، و آن اين است كه انتخابات حق مجتهدين است، انتخابات يا دخالت در سياست حق مجتهدين است. دانشگاهی ها بدانند اين را كه همان طورى كه يك مجتهد در سرنوشت خودش بايد دخالت كند، يك دانشجوى جوان هم بايد در سرنوشت خودش دخالت كند. فرق مابين دانشگاهى و دانشجو و مثلا مدرسه‏اى و اينها نيست، همه‏ شان با هم هستند. اينكه در دانشگاه رفتند و يك همچو مطلبى را گفتند، اين يك توطئه ‏اى است براى اينكه شما جوانها را مأيوس كنند .. الا میگويند كه سياست حق مجتهدين است يعنى، در امور سياسى در ايران پانصد نفر دخالت كنند، باقيشان بروند سراغ كارشان. يعنى مردم بروند سراغ كارشان، هيچ كار به مسائل اجتماعى نداشته باشند، و چند نفر پيرمرد ملّا بيايند دخالت بكنند. اين از آن توطئه سابق بدتر است براى ايران. براى اينكه، آن يك عده از علما را كنار مى‏گذاشت، منتها به واسطه آنها هم يك قشر زيادى كنار گذاشته مى‏شوند، اين تمام ملت را مى‏خواهد كنار بگذارد. يعنى نه اينكه اين مى‏خواهد مجتهد را داخل كند، اين مى‏خواهد مجتهد را با دست همين ملت از بين ببرد. بايد دانشگاهيها متوجه باشند كه اگر چنانچه افرادى در دانشگاه هستند كه شيطنت دارند میکنند، اينها را بايد توجه كنند كه گول اينها را نخورند. خودشان دخالت در امور انتخابات بكنند. انتخابات سرنوشت حتى شمايى كه در آنجا هستيد را تعيين مى‏كند. يك امرى كه سرنوشت آحاد ملت در دست اوست، وظيفه آحاد ملت است كه در آن دخالت كند، مربوط به يك قشرى، دون قشرى نيست، همه بايد در اين دخالت بكنند. و اين شيطنتهايى كه الآن دارند میکنند، به طورى كه به من گفته‏ اند براى مأيوس كردن بعضى از جوانهاى ماست. اين شيطنت را خنثى كنيد و فعال وارد بشويد در انتخابات. میخواهيد خودتان كسانى را تعيين كنيد و انتخاب بكنيد، میخواهيد ببينيد هر قشرى كه میپسنديد حرفهاى آنها را و كانديداى آنها را. 📚 ؛ ج‏18؛ ص 367 ره 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💢 پیش‌نیاز حرکت در مسیر با رویکرد اسلامی 🔰 هیچ مکتبی غیر از مکتب توحیدی نمی‎تواند ادعا کند که نقشه‎اش را از کسی گرفته که اراده‎اش حاکم بر تمام عالم است و در مسیر اجرای اراده او هیچ مانعی وجود ندارد، این ادعا صرفا در اختیار است. 🔸 یکی از اصلی‎ترین شگردهای دشمن برای غلبه بر مکتب ناب اهل‌بیت(ع) شناخت نقاط قوت و تبدیل آن‎ها به نقاط ضعف یا غافل نمودن ما از آن‎هاست. 🔹 ما در مکتبی تنفس می‎کنیم که طراح نقشه تربیتی‎اش کسی است که اراده‎اش بر اجزای عالم تسلط دارد و نافذ است، نقطه قوت مکتب ما است که نباید از آن غافل باشیم. 🔅 ایمان به خداوند و ایمان به وعده‎های الهی یک پایه اساسی برای این است که در مسیر تولید علم لغزش نداشته باشیم و صرفا در مسیر الهی مبتنی بر مبانی دینی پیش برویم. ❇️ کسی که در مسیر تولید علوم انسانی با رویکرد اسلامی افتاده، اگر قلبش مملو از ایمان به «إن الله بالغ أمره» نباشد، در مسیر تولید با رویکرد دینی نمی‎تواند پیش برود. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🏴 🏴 🏴 🔅 خدایا برای تو گرفتم و با روزیت افطار میکنم و بر تو توکل میکنم ای بخشنده گناهان مرا ببخش. 🔰حضرت (ره):  از عبرت بگیرد و این فاسدها را- که مردم را به خون و خاک می‌کِشند- به سر جای خودشان بنشانند. ارتش به ملت بپیوندد. دخترانه علیه السلام 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌 برای 🔰 در بستر یک مبارزه 🔸بسیاری از مجموعه های انقلابی ما امروز گرفتار یک تربیت حجتیه ای شده اند! تربیتی به دور از . تربیتی بدون یک جهت گیری مشخص انقلابی . یک تربیت خنثی که هدفش ایجاد مجموعه ای از خصلت های خوب در مخاطب است، همین! و به همین خاطر است که با وجود انبوه مجموعه های فرهنگی و انقلابی، حرکت چندانی در جهت مبارزه با فساد در جامعه اتفاق نمی افتد. ما دچار یک رکود فرهنگی شده ایم. مجموعه ای متراکم از نیروهای انقلابی که حوصله کار انقلابی ندارند. 🔹 یعنی شناخت درست صحنه و اقدام به موقع برای از بین بردن موانع برای رسیدن به آرمان های انقلاب. 🔸دو جور میشود انسانها را تربیت کرد: یکی همین تربیت مرسوم که همه تلاش ما این باشد که مجموعه ای از ارزشها را در مخاطبمان ایجاد کنیم بدون یک جهت گیری مشخص و به دور از صحنه واقعیتهای اجتماعی. میشود اسم این نوع تربیت را کار فرهنگی بگذاریم. خروجی این تربیت انسانهایی هستند با بعضی از خصلتهای فردی خوب که نهایت کار اجتماعی شان نماز جماعت و کمک شخصی به فقرا و محبت کردن به دیگران است ولی سهمی در مبارزه با طاغوت ندارند و خصلت های خوبشان در خدمت اقامه دین در جامعه قرار نمیگیرد. تربیت نوع دوم تربیتی است با یک جهت گیری انقلابی. در صحنه درگیری و مبارزه. تربیت در میدان تقابل ارزشها با ضد ارزشها. تربیت مسولانه. تربیتی که در آن انسانها خودشان را مکلف میدانند که در برابر ضد ارزشها قیام کنند و شرایط جامعه را در جهت آرمانهای خویش تغییر دهند. 🔹تربیت در بستر یک مبارزه فرهنگی! در این نوع از تربیت ارزشها اولویت بندی میشوند و حتی خصلتهایی که باید در مخاطب ایجاد شود به تبع میدان مبارزه تغییر خواهد کرد. به طور مثال در این نوع تربیت که انسانها باید برای درگیری و احیانا هزینه دادن در راه مبارزه آماده شوند، ایجاد خصلتهایی مثل شجاعت و توکل و انفاق و ایثار و صبر دارای اهمیت ویژه ای میشوند و دوباره به معنای اصلی خود بر میگردند. آنچه امروز این صفات اخلاقی را از معنای حقیقی اش دور کرده است همین است که سعی کرده ایم به دنبال تحقق آنها به دور از صحنه تقابل حق و باطل باشیم. در این نوع از تربیت قدم اول این است که مخاطب ما بداند که در میدان یک مبارزه واقعی قرار دارد و باید خودش را برای انجام نقش و مسئولیت خودش آماده کند. باید بداند که طاغوت و مستکبرانی در جامعه هستند که باید علیه آنها قیام کند تا بستر اجتماعی برای رشد خودش و سایر انسانها فراهم شود و این مبارزه در صورتی دارای نتیجه خواهد بود که با طاغوت درون وجود خودش هم مبارزه کند. پس دو مبارزه در پیش روی اوست که باید برای هر دو آماده باشد. یکی مبارزه در راه تحقق و یکی مبارزه در راه که البته حقیقت هر دو مبارزه تحقق توحید در مملکت نفس و صحنه اجتماع است. 🔸یک مثال خوب برای این نوع تربیت است مجموعه سخنرانیهای حضرت در سال 1353 ه.ش؛ در این مباحث مخاطبان برای یک مبارزه واقعی اجتماعی آماده میشوند و رهبری به مثابه یک و یک مختصات میدان مبارزه و آنچه مبارزان در صحنه درگیری بدان نیاز دارند را بیان میکند و هنر ایشان این است که این آمادگی فکری را از عمیق ترین و بنیادی ترین مفاهیم اسلامی استخراج میکند. لذا مخاطب در این کتاب خودی و غیرخودی را میشناسد و میفهمد که لازمه ایمانش وارد شدن مسولانه به صحنه مبارزه است و برای این مبارزه به عناصری مثل و و و نیاز دارد. 🔹این تربیت همان تربیتی است که حضرت (ره) با آن شهدا را تربیت کرد. تربیتی که با آن آدمها مسیرهای طولانی را در زمان کم طی میکنند و به مراتب بالای انسانیت میرسند. تربیتی که در مسیر آن بزرگترین مانع برای حرکت انسان ها به سوی خدا، یعنی خودخواهی و نفسانیت، از بین میرود و انسانها در یک مبارزه دائمی از ظلمت طاغوت به نور ولایت حق وارد میشوند. ❇️ما ناچاریم برای تحقق آرمانها اسلام به سمت این نوع از تربیت حرکت کنیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ و الرحمة عید فطر که عید انفطار و انشقاق و شکوفا شدن و شکفته شدن جان مومنان است، مبارک باد. ۱۴۴۲ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🔸دقایق پیش با اتمام فرصت ثبت نام سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و حضور جناب آقای (رییس دستگاه قضا) بعنوان عالیترین مقام داوطلب این دوره، روند انتخابات وارد مرحله جدی تری میشود. 🔹همچنین با عدم حضور آقای قالیباف(رییس قوه مقننه)، آقای (معاون اول دولت کنونی) دومین مقام عالی ثبت نام کننده در این دوره می باشد. 🔸دیگر داوطلبین سرشناس و اثرگذار: آقای رضایی(دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام) آقای محمد(فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء) آقای لاریجانی(عضو مجمع تشخیص) آقای جلیلی(عضو شورای عالی امنیت ملی) آقای احمدی نژاد(عضو مجمع تشخیص) آقای هاشمی(رییس شورای شهر تهران) 🔹البته باید منتظر نظر خود داوطلبین مبنی بر ائتلاف یا کناره گیری و مهمتر از آن تأیید صلاحیت ایشان از سوی بود. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✨ 🍀 ✨ حضرت فومنی(ره) ⛔️ اجتناب از 📚 🔅پوستر پیام امروز بدون اطلاع قبلی از سالروز رحلت ایشان در سیستم از سالها قبل بود که بر حسب نکته اخلاقی قابل ، صبح در کانال قرار داده شد؛ و الان حدود ساعت ۱۷ خبر سالروز را اطلاع پیدا کردم و متن پیام را ویرایش میکنم. خداوند ما را مورد لطف و رحمت خود همچون ایشان قرار دهد؛ ان شاءالله 🏴دوازدهمین سالروز (۲۷ اردیبهشت) ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت مرجع شیعیان 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌹 شهید «سید مجتبی هاشمی» در ۱۳ آبان سال ۱۳۱۹ در محله وحدت اسلامی فعلی دیده به جهان گشود. نخستین فرمانده کمیته انقلاب مرکزی تهران و فرمانده گروه فداییان اسلام در طول جنگ ایران و عراق بود. وی سرانجام در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴ در خیابان وحدت اسلامی تهران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با زبان روزه مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید. 🕊شادی روحش صلوات 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌چند مقبره توسط ملعون تخریب شد؟ 🔻تا ۳۱ فروردین ۱۳۰۵ ه.ش، چهار امام عظیم الشأن مدفون در حرم و گنبد داشتند... 🏴 عرض تسلیت سالروز تخریب علیهم السلام 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 حضرت (ره): 🔹فتح فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است. حضرت : 🔸خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی بلکه... 🌸 سالروز گرامیباد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🗳 🇮🇷 🗳 🇮🇷 🔻برای تحقق حماسه‌ای ماندگار برای آزادسازی خرمشهری دیگر با انتخابی در امتداد خون شهدا ✅ فردا مال ماست... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠 راه‌حل تناقضات انسانی 🔹انسان به‌مقتضای خلقت و ترکیب وجودش، همواره با تضادی زندگی می‌کند؛ زیرا - به تعبیر قرآن مجید - از مشتی خاک و نفحه‌ای از روح پروردگار سبحان آفریده شده است. مجید می‌فرماید انسان از خاک آفریده شده و نیز می‌فرماید که خداوند متعال از روح خود در او دمیده است. 🔸بنابراین از دو عنصر است که با هم جمع شده و در وجود او ترکیب یافته‌اند: مشتی از خاک که او را به‌سوى زمین، شهوات، امیال و هر پستی و انحطاطی می‌کشد و زمین نماد آن است؛ و نیز روح خداوند سبحان که در او دمیده شده و او را به‌سمت تعالی می‌برد و انسانیت انسان را به‌سوى صفات و خدایی، به‌سوى دانشِ بی‌پایان، قدرت و بی‌نهایت، جود و رحمت و انتقام و همه این خُلق‌های خدایی پرواز می‌دهد: «تَخَلَّقُوا بِأَخْلَاقِ اللهِ» (اخلاق خود را مانند اخلاق خداوند کنید). 🔹انسان به‌مقتضای درون‌مایه و ترکیب وجودی خویش در جریان این تناقض و جدل به‌‌سر می‌برد. این تناقض و جدل در طبیعت اوست و تنها یک راه‌حل دارد و آن هم احساس مسئولیت است؛ البته نه آن احساسی که از خود این جدل و تناقض سرچشمه گرفته باشد؛ زیرا احساسی که از خود این جدل ناشی شده باشد نمی‌تواند آن را حل کند؛ زیرا خود، زاییدۀ این جدل و برخاسته از این تناقض است. احساس مسئولیتی که حلّال این تناقض است، احساس مسئولیتی عینی و واقعی است که فقط الگویی آرمانی‌ می‌تواند آن را ایجاد کند که خود برتر از انسان باشد؛ احساسی عینی که انسان از رهگذر آن خود را در برابر پروردگاری توانا، شنوا و بینا حس می‌کند که همه دادگری‌ها و ستم‌پیشگی‌های انسان را محاسبه می‌کند و جزایش را می‌دهد. 🔸بنابراین، این‌ احساس مسئولیت عینی که تغییردهنده کیفی مسیر انسان است، تنها راه‌حل حقیقیِ تضاد و جدلی است که طبیعت و ترکیب انسان در خود دارد. 📚 ص١٧٣ 📌جهت مطالعه دیدگاه به کتاب (خود و ناخود) مراجعه کنید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha