eitaa logo
خط رهبری
2.4هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
90 فایل
🔰«خط رهبری»: صفحه ویژه تولیدات مربوط به رهبر انقلاب در خبرگزاری #فارس ✔️ تبیینِ شخصیت، مواضع، مطالبات و نظام فکری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | قضايای غزه حقانیت مقاومت را نشان داد 📝 «این قضیّه [غزه] ، حقّانیّت تشکیل جبهه‌ی مقاومت را نشان داد. بعضی مطرح میکردند که خب این در غرب آسیا چه لزومی داشت؛ نشان داده شد که حضور جبهه‌ی مقاومت در این منطقه جزو حیاتی‌ترین مسائل است؛ روزبه‌روز هم بایست این جبهه‌ی مقاومت تقویت بشود. طبیعی است انسانهایی که وجدان بیدار دارند در این منطقه، وقتی ظلم صهیونیست‌ها را می‌بینند ــ که هفتاد سال است این ادامه دارد ــ ساکت ننشینند، آرام ننشینند، به فکر مقاومت بیفتند؛ تشکیل جبهه‌ی مقاومت برای این است؛ برای مواجهه‌ی با این ظلمِ مستمرّ دائمیِ جنایت‌کاران صهیونیست علیه ملّت و حامیان فلسطین است.» ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ @rahbari_plus
🔰 | رهبر معظم انقلاب: «رژیم صهیونیستی هر کار هم بکند، جبران شکست مفتضحانه‌ای را که در این قضیّه عملیات خورد نخواهد توانست ‌بکند‌.» ‌۱۴۰۲/۰۷/۲۵ @rahbari_plus
طوفان_الاقصی_گامی راهبردی.pdf
245.3K
🔰 | طوفان‌الاقصی، گامی راهبردی در روند سقوط رژیم صهیونی 🔸 «خط رهبری» به مناسبت سالروز عملیات طوفان‌الاقصی، به تحلیل و بررسی دستاوردهای عملیات و تاثیرات آن بر روند تحولات سیاسی و راهبردی منطقه ، براساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی می‌پردازد. ✏️ نویسنده: «امیر معصوم‌بیگی» ➕نسخه pdf @rahbari_plus
🔰 | پيروزی حزب‌الله، وعده‌ حتمی تاريخ به اهل استقامت ✏️ نویسنده: زهره صابر 📝 جستاری پیرامون خطبه عربی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه 🔸 ما مشهوریم به پیروان مکتبی که منطق‌شان است. شهادت که معنایش زیستن در عین آزادگی‌ست، شجاعت و در حین نبرد و فاتحانه ایستادن در هجوم یاس. این چنین است که از تا ما هرگز خود را نباخته و شهامت رویارویی با مرگ را از دست نداده‌ایم و به پیکار ستمگران رفتیم. ما پیروان مکتبی هستیم که مردانش با چنین منطقی به سوی میدان مبارزه پرواز میکنند و شهامت مثل خون در رگ‌هایشان جاری‌ست. در عصر چکاوک شمشیر و زور ستمگران ما با قطرات خون‌مان در صحنه‌ی نبرد؛ جشن جاودانگی را بر پا کردیم حال آنکه دشمن ما را از نابودی میترساند. 🔹 ما هرگز سوگواران مرگ عریان و پریشان حالان جان فسرده‌ی نبوده‌ایم. خون سرخ حسین ابن علی ما را چنین در راه حق سترگ و با صلابت و شکوهمند تربیت کرده است؛ پس مادامی که در راه حق چنین واله و شیدا گام برمیداریم؛ نیستی برای ما بی‌معناست. روح مجاهدان پیروز تاریخ در ما حلول میکند، مسیرشان قدم‌های استوار ما را به خود فرا میخواند و صدای پیام‌شان به صوت بلیغ به گوشمان می‌رسد. چنانچه پایان سیدالشهدا نبود؛ پیام‌ش به جهانیان رسید. 🔸 امل با ربوده شدن امام موسی صدر پایان نیافت و کتائب زرد با سید عباس موسوی بر زمین نیفتاد و سید حسن نصرالله - این مجاهدمرد و گوهر درخشان - پرچم حزب‌الله را بر دوش گرفت و بذر یقین را در باور مردم مبارز کاشت، آنان را به سعی و تلاش دعوت کرد و روح را در آنان دمید و مقاومت در برابر تطاول دشمنان را بار دیگر به آنان آموخت: چون کشته‌ای که جوانه‌ی خود را برآورد، صبورانه نفس کشید و مجاهدانه قدم برداشت تا بر ساقه‌های خود بایستد و همه‌ی کشاورزان را به شگفتی وا دارد و فرماندهان را به تحسین. 🔹 اکنون حزب‌الله همان ساقه‌ی سبز رویده بر خاک سرخ ، همچون درختی بالنده و پرشکوه، سایه افکنده بر زمین و مایه فخر امت اسلامی‌ست. درخت سربلندی که ریشه‌هایش نه در اعماق زمین که در عمق باور مبارزان آزاده و مظلومان ستم‌دیده این عصر خونین، فرورفته و شاخ و برگش سر به فلک کشیده، ثمراتش مایه لبخند زمین و وارثان شایسته آن شده و خون مقدس شریف‌ترین انسان‌ها آن را آبیاری کرده و استوارتر میکند. در مقابل دشمن سفاک – صهیونیستی - هرگز ثبات و پایداری و قرار را تجربه نکرده، بی‌ریشه و خشک است و نابود شدنی؛ چراکه اهل ولاء، مستحق جاودانگی‌اند و پیروزی، مژده‌ای‌ست از جانب حق برای وفاداران به . وعده‌ی حتمی تاریخ برای اهل استقامت است و سنتی لایزال است از ابتدا تا انتهای تاریخ برای آنان که و یگانگی در قلبشان طلوع کرده و هرگز غروب نمیکند. 🔸پیروزی کوبیدن بر کوس جنگ نیست، خون آشامی و خون‌ریزی نیست. فرعون‌وار، به استضعاف کشیدن مردمان نیست. نابودی مزارع سرسبز نیست، از خاک در آوردن ریشه گلهای سرخ نیست. کشتن کودکان در حین بازی نیست. پیروزی، کشتن انسان در لگدکوب پوتین سربازان جائر نیست. پیروزی غصب مال و سرزمین ملتها نیست و پیروزی با بمب و هجوم به خانه‌های مسکونی و کشتن مردمان استوار تاریخ رقم نمیخورد. فتح با خون رقم میخورد و در هم آمیخته با جاودانگی‌ست و اندیشه‌ تنها جاودانه‌ی تاریخ است. اندیشه‌ای که جز برای حق، در هجوم تفنگ‌های و بمب‌ها و موشک‌ها نمی‌ایستد و فریادش جز مقاومت نیست و خداوند بر دلهای مردم ثابت قدم در راه حزب‌الله نازل میکند و پاداش حتمی مقاومت است. مَتَى نَصْرُ اللَّهِ؟ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ. @rahbari_plus
🪧 | اتحاد و همبستگی مسلمانان در مقابل بیگانگان 🔸 مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران (۱۴۰۳/۰۷/۱۳) @rahbari_plus
🔰 | برگزاری نهمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب 🔸 نهمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در روز چهارشنبه، ۱۸ مهر در حال برگزاری است. 🔹 این کنفرانس در استمرار اهداف با محوریت شهادت سیدحسن نصرالله، وعده صادق و نظم منطقه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله، مجاهد برجسته شهید اسماعیل هنیه و سردار رشید و اندیشمند شهید سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان و دیگر شهدای مقاومت را به همراه تجلیل از خانواده معظم شهدای جبهه مقاومت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود. @rahbari_plus
جباری، مشاور فرمانده کل سپاه: تا چند روز آینده رهبر انقلاب به سردار قاآنی نشان فتح اهدا خواهند کرد. @Farsna - Link
🔰 | محاسبه‌ی غلط رژیم صهیونیستی 📝 «واقع قضیّه این است که رژیم صهیونیستی یک محاسبه‌ی غلطی کرد، یک تحلیل غلطی کرد از توانایی‌های جبهه‌ی عظیم مقاومت. امروز یک جبهه‌ی بزرگی در منطقه‌ی ما وجود دارد به نام «»؛ این جبهه توانایی‌های زیادی دارد؛ رژیم صهیونیستی در فهم این حقیقت دچار اشتباه شد، دچار غلط شد. رژیم صهیونیستی به دست خودش، خود را در یک دالان بن‌بستی انداخت که شکست‌ها پشت سر هم و پی‌درپی به سراغش خواهند آمد و به حول و قوّه‌ی الهی از این دالان راه نجاتی پیدا نخواهد کرد. امروز در مقابل چشم مردم دنیا دارد بتدریج ذوب می‌شود، دارد تمام می‌شود؛ این را مردم دنیا دارند می‌بینند. البتّه در حرف می‌زنند، امّا واقع قضیّه این است؛ هم خودشان می‌دانند، هم بسیاری از سیاسیّون دنیا می‌دانند، هم بسیاری از ملّت‌ها این را می‌فهمند و هم ملّت فلسطین این را فهمیده است.» ۱۴۰۳/۰۳/۱۴ @rahbari_plus
🔰 | رهبر معظم انقلاب: «در قضیه میدان، میدان غزّه و اسرائیل نیست، میدان حق و باطل و استکبار و ایمان است؛‌ یک طرف قدرت ، ‌یک طرف قدرت .‌» ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ @rahbari_plus
نمودار_کلان_عملیات_طوفان‌الاقصی_.pdf
9.45M
🔰 | عمليات طوفان الاقصی از نگاه رهبر انقلاب 🔸 محورها و نکات کليدی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی ابعاد مختلف عمليات و تحولات بعدی آن @rahbari_plus
🔰 | اهدای جواهرات توسط بانوان ایرانی برای مردم فلسطین و لبنان 🔸 رهبر انقلاب: حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند... و کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند. ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 🔹 نحوه مشارکت در چهارمین مرحله پویش «ایران همدل» برای کمک به مردم فلسطین و لبنان 🔸 هم‌وطنان عزیز می توانند با شماره‌گیری * و یا با واریز مبلغ کمک خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۲۰۰۰۰۰۰۰۷ و شماره شبایIR۳۲۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۱۶۰۰۰۰۵۲۶ در این پویش ملّی، مشارکت کنند. @rahbari_plus
🔰 | «ایمان به ولی» در هندسه ولایتمداری _ ۱ ▪️شرحی بر دستنوشته شهید سیّدحسن نصرالله (قدّسه‌الله) 📝 به مناسبت شهادت جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعابیر رهبر انقلاب درباره ایشان از جمله «راه نصرالله» و «مکتب نصرالله»، «خط رهبری» در این یادداشت به قلم «حجت‌الاسلام علیرضا ملااحمدی»، نوع نگاه شهید نصرالله به مسئله ولایت و ایمان به ولی را تبیین و بررسی می‌کند. * اشاره 🔸 سیّدالشهداء مقاومت جناب حجّت‌الاسلام و المسلمین سیّدحسن نصرالله (رضوان الله علیه) یکی از باشکوه‌ترین شخصیّت‌های دوران معاصر است. شخصیّت آن مرد در میان دوست و دشمن در جهان اسلام و کلّ جهان، به درایت و شجاعت و صداقت و صلابت و دیگر ویژگی‌هایی از این دست شناخته شده است. 🔹 چُنانکه جمع این ویژگی‌ها در او در قامت «دبیرکلّ حزب الله لبنان» باعث شده بود که به حقّ تکّیه‌گاه باشد. امّا مسئله این است که از میان تمام ویژگی‌هایی که آن مرد داشت، کدام‌یک را میتوان خصیصه‌ی اصلی و محوری شخصیّت ایشان دانست که بقیّه‌ی خصائص حول آن شکل گرفته‌اند؟ از میان تمام خوبی‌های او، کدام ویژگی زیربنای شخصیّت ایشان را شکل داده که پایه و محور بقیّه شده است؟ در ادامه تلاش می‌کنیم بر اساس معارف اسلامی و به کمک بعضی از اظهارات خود ایشان، سرّ این عظمت شخصیّتی را قدری بشناسیم: * «ایمان به ولیّ» به‌مثابه زیربنای شخصیّتی 🔸 شاخص‌ترین خصیصه‌ی شهید سید حسن نصرالله (رضوان الله علیه) که ایشان خود بارها به صراحت بر آن تأکید داشت، ولایتمداری محض نسبت به رهبر معظّم انقلاب به عنوان ولیّ است. 🔹 برخلاف آن تلقّی سطحی‌نگرانه‌ای که اصل ولایت فقیه را در حدّ یک مادّه از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تقلیل می‌دهد و حدود آن را به مرزهای جغرافیایی محدود می‌کند، در نگرش شهید نصرالله (ره) «» امری زمان‌مند و مکان‌مند نیست که تابع قرارداد اجتماعی و قوانین اعتباری باشد؛ بلکه حقیقتی است که امتداد «توحید» در حیات اجتماعی است و اساساً موحّدانه‌زیستن در سطح اجتماعی و تمدّنی بدون آن میسّر نیست. چنانکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) حقیقت ولایت را چنین توصیف میکند: 🔸 «ولايت اسلامى يعنى رشحه و پرتوى از در ميان مردم... در اسلام، سرپرستى جامعه، متعلق به خداى متعال است... هيچ قدرتى، هيچ شمشير بُرّايى، هيچ ثروتى، حتّى هيچ قدرت علم و تدبيرى، به كسى اين حق را نمى‌دهد كه مالك و تصميم‌گيرنده درباره‌ى سرنوشت انسانهاى ديگر باشد... اين حق، متعلق به خداست. خداى متعال، اين ولايت و حاكميت را از «مجارى خاصى» اعمال مى‌كند. يعنى آن وقتى هم كه اين اختيار به و ولىّ امور مسلمين داده مى‌شود كه امور مردم را اداره بكند، باز اين ولايت، ولايتِ خداست؛ اين حق، حق خداست و اين قدرت و سلطان الهى است كه بر مردم اعمال مى‌شود. 🔹 ...لذا آن كسى كه اين ولايت را از طرف خداوند عهده‌دار مى‌شود، بايد نمونه‌ى ضعيف و پرتو و سايه‌اى از آن ولايت الهى را تحقق ببخشد و نشان بدهد، يا بگوييم در او باشد. خصوصيات ، قدرت و حكمت و عدالت و رحمت و امثال اين‌هاست. آن شخص يا آن دستگاهى كه اداره‌ى امور مردم را به عهده مى‌گيرد، بايد مظهر قدرت و عدالت و رحمت و حكمت الهى باشد. اين خصوصيت، فارق بين جامعه‌ى اسلامى و همه‌ى جوامع ديگرى است» (۱۳۶۹/۰۴/۲۰ بیانات در ديدار با مسئولان و كارگزاران نظام) 🔸 همین ویژگی باعث شده که (ره) نه‌فقط حیات خود را بلکه حتّی مدیریّت خویش بر حرکت تاریخیِ حزب الله لبنان را ذیل «ولایت» تعریف کند و بنای خود را بر ولایتمداری ناب بگذارد. دست‌نوشته‌ای که از ایشان پس از شهادتش منتشر شد و در آن، تنها یک نصحیت کرده بود مبنی بر اینکه «برای خیرِ دنیا و آخرت‌تان، ایمان‌تان به رهبریِ امام خامنه‌ای (دام‌ظلّه) محکم و قوی باشد.» برآمده از همین باور عمیق است. 🔹 امّا این ولایتمداری دقیقاً به چه معناست و ایشان چگونه توانست این دغدغه را در آن سطح عالی، هم در رهبریِ خود بر جبهۀ مقاومت و هم در تشکیلات حزب الله لبنان به جریان بیندازد و محقّق کند؟ پاسخ را باید در همان نقطۀ محوریِ دست‌نوشتۀ ایشان جستجو کرد؛ آنجا که از ولایتمداری با عنوان «» یاد کرده است. * کدام ولایتمداری؟ 🔸 فهم عمومی از «» چیزی شبیه مرجعیّت است با این تفاوت که مراجع تقلید بیشتر به استنباط حکم شرعی در احکام فردی می‌پردازند و ولیّ‌فقیه حدّاکثر به استنباط وظایف اجتماعی و سیاسی می‌پردازد و لذا برای ولایتمداربودن، همین اندازه کافی است که –همانطور که یک مقلّد توضیح المسائلِ مرجع تقلیدش را می‌خواند- ما هم دیدگاه‌های ولیّ‌فقیه در حیطۀ بایدها و نبایدها را بدانیم و در عمل خود را ملتزم و متعهّد به آن بدانیم. @rahbari_plus
🔰 | «ایمان به ولی» در هندسه ولایتمداری _ ۲ : 🔹 این البته شرط لازم برای ولایتمداربودن هست؛ امّا کافی نیست. ولایتمداریِ حقیقتی عمیق‌تر و به‌مراتب فراتر از این سطح است؛ چنانکه شهید نصرالله (ره) در آن دست‌نوشته تصریح کرده، مهم‌ترین ولایت، نه صرفاً تبعیّت از ولیّ بلکه «ایمان به ولایت او» است. مؤمن باید به «رهبریِ» ولیّ جامعه «» باشد تا نصاب لازم ولایتمداری را داشته باشد. وقتی سخن از ایمان می‌شود، دو رکن اساسی را باید دنبال کرد: * رکن اوّل: هم‌افقی با ولیّ جامعه 🔸 پیش‌شرط ایمان «» است. برخلاف انگارۀ که ایمان را در تضادّ با عقل و آگاهی معرّفی می‌کند و ساحت ایمان را آنجا می‌داند که خبری از منطق و عقلانیّت نیست، در الهیاتِ قرآنی و اسلامی ایمان بدون فهم و آگاهی و خردورزی، بی‌معنا و فاقد ارزش است و توان رساندن انسان به قلّه‌های توحیدی را ندارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خلال مباحث بخش اوّل کتاب «طرح کلّی در قرآن» که به تشریح مختصّات ایمانِ صحیح پرداخته، گفتار سوّم را به تبیین همین موضوع اختصاص داده و برخی از آیاتی که دلالت بر این مطلب محکمّ دارند را بیان کرده است. 🔹 بنابراین رکن اوّلِ ایمان به ولیّ جامعه، این است که مؤمن اوّلاً رهبری و ولایت او را با آگاهی و عقلانیت پذیرفته باشد، ثانیاً منطقِ دیدگاه‌ها و سخنان ولیّ را نه تقلیدی بلکه با تأمّل و خردورزی فهم کرده باشد و ثالثاً در مقام عمل نه صرفاً تبعیّتِ چشم‌بسته و کورکورانه بلکه بر اساس دستگاه محاسباتی و منطقِ عملی‌ای که از او آموخته عمل کند. از جمع این سه ویژگی می‌توان با عنوان «هم‌افقی» یاد کرد. 🔸 هم‌افقی با ولیّ جامعه، یعنی اسلامِ ناب را و حقایق جهان را و واقعیّت‌های اجتماعی و سیاسی را از همان افق بالایی بنگریم که ولیّ جامعه می‌نگرد؛ با همان منطق فکری و دستگاه محاسباتی بررسی و ارزیابی کنیم که ولیّ آنگونه ارزیابی می‌کند. هم‌افقی یعنی باورهای عمیق اسلامی، آرمان‌ها، راهبردها، سیاست‌ها، ارزش‌ها، اولویّت‌ها و شیوۀ تحلیل پدیده‌ها بر اساس همان نظام محاسباتی باشد که ولیّ جامعه مبتنی بر آن حرکت می‌کند. 🔹 اگر این شد، دیگر انسان در هر اتفاق و پدیده‌ای منتظر نمی‌ماند سخن صریح رهبر نمی‌ماند؛ بلکه بر اساس همان منطق فکری که رهبر محاسبه می‌کند، او هم مسائل را ارزیابی می‌کند و تصمیم‌گیری و اقدام می‌کند. رهبر انقلاب خود از این امر با عنوان «» یاد می‌کند و بر اساس همین توضیحات، آشنایی با نرم‌افزار فکریِ حضرت امام خمینی (ره) را برای ضروری قلمداد میکند. (بیانات به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی به تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۴) 🔸 شهید نصرالله (ره) نیز خود را در این سطح تعریف می‌کند؛ آنجا که می‌گوید: «ما ولایت را اینطور میفهمیم و اعتقاد ما این است که [در وهلۀ نخست] اگر «ولیّ» نسبت به موضوعی امر یا نهی کند، بر ما واجب است که از آن تبعیّت کنیم. تا اینجا قدرمتیقّن و مسلّم است. لیکن [ما به بیش از این ملتزم هستیم و آن اینکه] بر اساس شناختی که از مبانی، اصول و منش فکریِ ایشان داریم –که چگونه می‌اندیشد و چه چیزی موجب یا نارضایتی ایشان می‌شود- در این موارد هم وقتی که در حال بررسی و ارزیابی مسئله‌ای هستیم، اگر احتمال بدهیم -فقط کافیست احتمال بدهیم- که کاری مورد رضایت ایشان است، آن را انجام میدهیم. و اگر فقط احتمال بدهیم که چیزی موجب ناراحتی یا خشم او می‌شود، از انجامش احتراز می‌کنیم.» 🔹 و ایشان در ادامه به کلام آیت الله (ره) به عنوان یک اسلام‌شناس استشهاد می‌کند که اصلاً «ولایت حقیقی» همین است: «انسان نباید منتظر امر و نهی امامش بماند؛ چرا که چه‌بسا امام از روی رأفت و مهربانی، دیدگاهی را در قالبی ساده به تو ارائه می‌کند بدون اینکه به دنبالش امر و نهی کند؛ تا تو به مشقّت دچار نشوی و این از و پدرانگیِ اوست.» (گفت‌وگو با حجّت‌الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح یزدی درباره شخصیّت آیت‌الله مصباح یزدی (ره)) @rahbari_plus
🔰 | «ایمان به ولی» در هندسه ولایتمداری _ ۳ : * رکن دوم: حبّ فی الله نسبت به ولیّ جامعه 🔸 امّا ایمان، رکن دیگری هم دارد که چه‌بسا مهم‌تر از قبلی است و آن «» است. اساساً در وجود انسان، «ایمان» کارِ «قلب» است و کارِ قلب نه از سنخ شناخت بلکه از سنخ «گرایش» است. قلب انسان نسبت به بعضی امور میل و گرایش دارد که از آن تعبیر به «محبّت» می‌شود و نسبت به بعضی امور دیگر انزجار و تنفّر و بیزاری دارد که از آن تعبیر به «» می‌شود. حبّ و بغض از اساس کارِ قلب است و مرکز ایمان هم در وجود انسان همین قلب است. از همین جهت است که امام صادق علیه‌السلام فرمودند «هل الدین إلا الحبُّ و البغض؟» بحارالأنوار، جلد۶۶ ، صفحه ۲۳۷ (مگر دین چیزی غیر از حبّ و بغض است؟). 🔹 ایمان زمانی محقّق می‌شود که حقیقتی ابتدا توسّط «» که قوّۀ سنجش است ارزیابی شود و مورد پذیرش قرار گیرد و سپس آن امرِ معقول در «» (که بُعد عمیق‌ترِ وجود انسان است) نیز نفوذ کند و گرایشات انسان با آن هم‌سو شود. محبّتی که برآمده از عقلانیت نباشد و امر معقولی که به ساحتِ قلب نفوذ نکند، هیچ‌یک «ایمان» نیست. 🔸 بر این اساس «ایمان به ولیّ» بدین معناست که پس از پذیرش عقلانیِ ولایت او و هم‌افق شدن با دستگاه محاسباتی‌اش در ساحت فکر، محبّت عمیق قلبی به ولیّ و رهبری و ولایتش نیز در جان آدمی نفوذ کند. این محبّت از آنجا که به سبب جایگاه ولایت اوست «حبّ فی الله» است و رشحه‌ای از محبّت خداوند است. حاصل اینکه ولایتمداری با محبّت عمیق نسبت به شخص ولیّ جامعه و رهبری‌اش کامل می‌شود و این محبّت است که در دیگر ابعاد وجودی انسان به جریان می‌افتد. 🔹 با ارتقاء ولایتمداری به این سطح است که همۀ کنش‌ها و محاسبات انسان هم‌سو با ولایت می‌شود و ثمره‌اش است. این دقیقاً همان خصیصه‌ی زیربناییِ شخصیّت شهید نصرالله (ره) است که از او چنان چهره‌ی اسطوره‌ای ساخت که به چنان سطح تراز از ولایتمداری رساند که رهبر معظّم انقلاب با تعابیر بلندی چون «برادرم و عزیزم و مایه‌ی فخرم، گوهر درخشان لبنان» از ایشان یاد می‌کنند. @rahbari_plus
مسئولیت_ماست_که_این_امام_عظیم_را_به_امت_بشناسانیم.pdf
652.1K
🔰 | مسئولیت ماست که این امام عظیم را به امت بشناسانیم 🔸 متن کامل سخنرانی شهید سیدحسن نصرالله در همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» @rahbari_plus
🔰 | هدیه رهبر انقلاب به سفیر ایران در لبنان سفیر ایران در لبنان: 🔸 عیادت حجت‌الاسلام و المسلمین قمی، نماینده مقام معظم رهبری و ارسال پیام احوالپرسی و محبت معظم‌له باعث افتخار اینجانب شد. 🔹 همچنین ارسال هدایای ایشان که ۲ انگشتر عقیق متبرک به دعای خیرشان برای من و همسرم است ما را بسیار سرافراز کرد. @rahbari_plus
🔰 | اطاعت از امر رهبری کارهای سخت را آسان می‌کند سردار جباری فرمانده سابق سپاه ولی امر (حفاظت رهبری): 🔸 سیدحسن نصرالله بارها به من گفت که از امر حضرت آقا قداستی دارد که کارهای سخت را آسان می کند و از خدا خواستم که از عمر من و خانواده ام کم کند و به عمر حضرت آقا اضافه کند چون وجود ایشان برکت برای جهان اسلام است. @rahbari_plus
🔰 | حکم نماز و روزه محصل در حین سفر @rahbari_plus
🔰 | پیروزی قطعی است 📝 «یک جمله در مورد مسئله‌ی بسیار مهمّ غزّه عرض بکنم... همان‌طور که خدای متعال فرموده: اِنَّ اللَهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا وَ الَّذینَ هُم مُحسِنون‌؛ خدا با مردمِ مؤمن است؛ هر جا خدا باشد، پیروزی هست. البتّه سختی‌ها وجود دارد. خدای متعال درباره‌ی پیغمبر هم میگوید اگر ما تو را زنده نگه داریم یا از دارِ دنیا ببریم، عاقبتِ دشمنانت این خواهد شد؛ شرطش زنده ماندن من و شما نیست، امّا پیروزی قطعی است. ان‌شاء‌الله خدای متعال این پیروزی را به همه‌ی ، در آینده‌ی نه چندان دوری، نشان خواهد داد و دلها را خرسند خواهد کرد و ملّت فلسطین را و مردم مظلوم را هم در رأس همه‌ی اینها ان‌شاء‌الله خرسند و خوشحال خواهد کرد.» ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ @rahbari_plus
🔰 | رهبر معظم انقلاب: «طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است... این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.» ۱۴۰۳/۰۷/۱۳ @rahbari_plus
🔰 | علت حمایت ما از جبهه مقاومت چیست؟ _ ۱ ✏️ نویسنده: «زینب فتحعلی‌زاده نجیب» 📝 رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ به موضوع حمایت جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت اشاره کردند. خط رهبری به همین مناسبت، در این یادداشت منطق این بحث را بر اساس بیانات رهبر انقلاب تبیین می‌کند. 🔸 اسمش را گذاشتند خاورمیانه تا را مرکز دنیا معرفی کنند. هر منطقه دور از اروپا را خاور دور نامیدند و مناطق نزدیک را خاور نزدیک. خاورمیانه نیز بر مناطق میانی اطلاق شد. نام اصلی‌اش اما، منطقه‌ی غرب آسیاست. «منطقه‌ی اتصال آسیا و اروپا و آفریقا... [و] یكی از بزرگترین انبارهای نفت عالم... [یعنی] شریان حیاتی همه‌ی قدرتهای صنعتی... كه بر دنیا مسلطند...[و] از لحاظ ملتها،...دارای ملتهای كهن، ریشه‌دار و با سوابق تاریخی است.»۱۵/۱۱/۱۳۸۹ از اینرو برای بهره‌برداری بیشتر از این منطقه توسط همان به اصطلاح ، به یک اسم اکتفا نشد بلکه یك سیاستی اتخاذ شد که شاید استراتژیست‌های غربی هزاران ساعت برای آن مطالعه و فکر کردند. 🔹 سیاستِ ایجاد واحدهای سیاسی‌ در منطقه‌ی كه: «اولاً ضعیف باشند؛ ثانیاً با یكدیگر دشمن باشند،... ثالثاً حكامشان از لحاظ سیاسی،... زیر بار قدرتهای غربی بروند،... رابعاً از لحاظ اقتصادی مصرف‌كننده باشند؛... تا كارخانه‌های غربی رونق بگیرد؛ خامساً از لحاظ علمی عقب‌افتاده باشند... [و] ملتهای این منطقه، از لحاظ فرهنگی، مقلد محضِ اروپائی‌ها...؛ از لحاظ نظامی، ذلیل و آسیب‌پذیر و ضعیف؛... از لحاظ اخلاقی، فاسد...؛ از لحاظ مذهبی هم كاملاً سطحی و قانع به مذهب فردی و احیاناً مذهب تشریفاتی باشند.»۱۵/۱۱/۱۳۸۹ از سوی دیگر «یک عده از متنفذ در دنیا به فکر ایجاد یک کشور مستقل برای یهودی‌ها افتادند از فکر این‌ها دولت انگلیس استفاده کرد و خواست مشکل خود را حل کند.»۱۰/۱۰/۱۳۷۸ بدین‌ترتیب کشور فلسطین را که در نقطه‌ی حساسی قرار داشت تصرف کردند تا هم مکانی برای مهاجران یهود باشد و هم حیاط خلوتی برای اجرای سیاست‌های در منطقه. البته از دیگر کشورها برای تحقق همان نظم مورد نظر خود غافل نبودند. چیدمان حاکمانی همچون رضاخان و محمدرضا در ایران و مصطفی کمال در را می‌توان در جهت تحقق همین پروژه دانست. * لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون 🔸 در سال ۱۳۵۷ ناگاه انفجار عظیمی رخ داد و تمام نقشه‌های شوم آنان برای نظم نوینی که خواب دیده بودند، نقش بر آب شد و آن، ظهور «یك مرد عالم، برجسته، حكیم، فقیه، مجاهد، شجاع، خطرپذیر و نافذالكلمه به نام در ملت ایران [بود].» ۱۵/۱۱/۱۳۸۹ همان که «ظلم‌ستیز،... عدالتخواه،[و] طرف‌دار مظلومان [بود]. « ۲۴/۰۳/۱۳۹۸ و در تلاش برای حاکمیّت دین خدا و مکتب الهی بر جامعه‌ی مسلمین و عموم مردم. نتیجه‌ی مجاهدت او و یارانش طلوع خورشید از مشرق شد. بعد از توفیق تحقق نظام جمهوری اسلامی، «اعلام کرد که ما نه ظلم می‌کنیم، نه زیر بار ظلم می‌رویم؛... با ظالم کنار نمی‌آییم و از مظلوم حمایت می‌کنیم.»۲۴/۰۳/۱۳۹۸ سخنی که بر پایه‌ی آیه‌ی «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون» (۲۷۹: بقره) نهاده شد و یادآور حاکمیت امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام بود که بر قله‌ تحقق عدالت می‌ایستاد و فریاد بر می‌آورد: «وکونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً.»۱۳/۱۲/۱۳۷۲ این آرمان هدف امام حسین علیه‌السّلام نیزبود، آنجا که در تبیین فرمود:«و یأمن المظلومون من عبادک»؛... مردمان مستضعف جامعه و انسانهای ضعیف – در هر سطحی و در هر جایی - پیدا کنند: امنیت حیثیّتی، امنیت مالی، امنیت قضایی؛ همینی که امروز در دنیا نیست. » ۲۳/۰۱/۱۳۷۸ این قاعده تنها از متن قرآن نیست، «علاوه‌ی بر اینکه این را تصریح می‌کند، عقل سالم هم همین را تأیید می‌کند. با ظلم مقابله کردن، از مظلوم دفاع کردن، با ظالم همکاری نکردن و کنار نیامدن، چیزی است که همه‌ی خردمندان عالم آن را می‌پسندند.» ۲۴/۰۳/۱۳۹۸ @rahbari_plus
🔰 | علت حمایت ما از جبهه مقاومت چیست؟ _ ۲ : 🔹 و اینگونه بود که نظام اسلامی در مکتب خمینی کبیر، بر پایه‌ی عدل، ایمان، عقل، آزادگی، مردمگرایی، استقلال ملی شکل گرفت و رد نظام سلطه‌ی بین‌المللی را سرلوحه کنشگری‌های خود قرار داد و ایران که »مهمترین دژ در منطقه ی خلیج فارس و خاورمیانه بود...، به دست امام ما درهم فرو ریخته شد.» ۱۳۶۸/۰۴/۲۳ آری، «ملتی که نظام اسلامی را انتخاب می‌کند، از آنجا که مؤمن به و عاشق عدالت، و پایبند به منطق و عقل و دین، و آزاد از تحمیل و زورگویی است، به طور طبیعی همه‌ی قدرتهای سلطه‌گر سیاسی و اقتصادی و فرهنگی عالم را نفی می‌کند و از همه‌ی زورگویان و چپاولگران و روی بر می‌تابد و اگر از آنان تعرضی ببیند با همه‌ی توان در مقابل آنان می‌ایستد و از استقلال و شرف و آزادگی خود دفاع می‌کند، و از آنجا که معتقد به برادری همه‌ی مسلمانان و شرف همه‌ی انسانهاست در هر نقطه‌ی جهان که ملتی را مقهور دست ظلم و استکبار ببیند با آنان احساس همدردی می‌کند و اگر بر همت گمارند، دست کمک به آنان می‌دهد.» ۲۱/۱۱/۱۳۷۷ * حمایتی با پشتوانه‌ی مشروعیت بین‌المللی 🔸 با برافراشتن عَلَم توحید و مبارزه با استکبار، نوک حمله‌ی جمهوری اسلامی قرار گرفت‌ چرا که فلسطین، سرزمین مورد تعرض اسرائیل، یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و حمایت از فلسطین در عرصه‌های گوناگون سیاسی، دیپلماسی و افکار عمومی توأم با تهاجم و دشمنی با رژیم صهیونیستی از پیش از آغاز انقلاب اسلامی توسط امام خمینی تبیین و باعث خودآگاهی اسلامی‌ شد و همین سبب شد تا شکل بگیرد. جبهه‌ای که با هدف دفاع و حمایت از نهضت های آزادی بخش و مستضعفین جهان در مقابل سیاست های استعماری نظام سلطه تشکیل شد. «از سال ۱۳۶۱ مصادف با ۱۹۸۲ میلادی که عملاً بار مقاومت بر دوش مردم داخل قرار گرفت، مقاومت اسلامی لبنان -حزب الله- از ‌راه رسید تا یاریگر فلسطینیان در مسیر مبارزاتی‌شان باشد‌.» ‌۱۳۹۵/۱۲/۰۳ 🔹 و از آنجا که « [امام] ایستادگی در مقابل سیاستهای مداخله‌گر و سلطه‌طلب؛ برادری با ملتهای مسلمان؛ ارتباط برابر با همه‌ی کشورها، بجز کشورهائی که تیغ را بر روی ملت ایران کشیده‌اند و دشمنی می‌کنند؛ مبارزه‌ی با ؛ مبارزه برای آزادی کشور فلسطین؛ کمک به مظلومین عالم و ایستادگی در برابر ظالمان [بود]»،۱۴/۰۳/۱۳۹۲ در قانون اساسی کشور متبلور شد و در پی آن، مقاومت و حمایت از به مهم‌ترین راهبرد عملی سیاست خارجی ایران تبدیل شد. 🔸 اگرچه حمایت ایران از جبهه مقاومت و جنبش های در درجه اول به ذات و ماهیت انقلاب اسلامی و خصوصیت استقلال بخشی و رهایی سازی آن و منطوق قانون اساسی کشور بازمی‌گردد، اما این تنها دلیل حمایت از جبهه‌ی مقاومت نیست. منشور ملل متحد در ماده 51، را مطرح و به رسمیت شناخته است. از اینرو«هیچ کسی بر اساس هیچ قانون بین‌المللی‌ حق ندارد... اعتراض کند که چرا شما از ، از قیام مردم فلسطین حمایت کردید؛... این دیگر، هم حکم اسلامی است، هم قانون عقلی است، هم منطق و است. فلسطینی‌ها از خاک خودشان دارند دفاع می‌کنند؛ دفاع آنها مشروع است، کمک به آنها هم مشروع است.» ۱۳/۰۷/۱۴۰۳ 🔹 از طرفی، دفاع از فلسطین فقط منوط به مسلمانان نیست، «مسئله‌ی فلسطین یک مسئله‌ی صرفاً اسلامی نیست، یک مسئله‌ی انسانی است؛ یعنی در دنیا هر کسی ــ چه مسلمان، چه غیر مسلمان ــ ‌واقعیّتهای حوادث فلسطین را بداند، با طرف خواهد شد، مقابله خواهد کرد.» ۰۱/۰۱/۱۴۰۳ * حمایتی برای منافع ملی 🔸 هر چند نگاه جمهوری اسلامی در سیاست خارجی خویش در قبال مقاومت اسلامی و نهضت های آزادی بخش، نگاهی کاملا انسان دوستانه و در راستای انجام وظایف ایدئولوژیکی و است؛ اما این موضوع، هیچ گونه امتناعی از تامین امنیت و منافع ملی کشورمان ندارد. آمریکا در صدد ایجاد بود و هست. خاورمیانه‌ای که علاوه بر تجزیه کشورها، تضعیف محور مقاومت و تقویت مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا را تضمین کند. @rahbari_plus
🔰 | علت حمایت ما از جبهه مقاومت چیست؟ _ ۳ : 🔹 «[آمریکایی ها]می‌دانند که پیام ، پیام دفاع از مظلومین و محرومان است و سیاست استکبار، ایجاد محرومیّت و ایجاد مظلومیّت برای ملّتها است؛ لذا از سر بر آوردن یک قدرت اسلامی بیمناکند. برای همین هم در این منطقه فعّالند؛ ایجاد جنگ داخلی، ایجاد ناامنی، ایجاد بی‌ثباتی، ایجاد تروریسم، کاری است که متأسّفانه امروز در این منطقه، سیاست قطعی است.» ۱۸/ ۰۶ ۱۳۹۷ این یعنی به خطر افتادن استقلال، امنیت، تماميت ارضی و هویت ما. از اینرو حمایت از جبهه‌ی مقاومت و کمک به ملت‌هایی که در خط اول مبارزه با دشمنان ما هستند منطقی، قانونی و شرعی می‌نماید. واقعیت آن است که مردم مظلوم و مبارز فلسطین و مقاومت اسلامی ، از منافع و امنیت ملی ما نیز دفاع می کنند و ما کمترین وظیفه خود (تدارکات و پشتیبانی) را انجام می دهیم. «امروز حزب الله خط مقدم دفاع از امت اسلا‌می و همه ملّت های این منطقه است.» .۱۳۸۵/۰۵/۱۰ و «دفاع از لبنان، بر همه‌ی جامعه اسلامی واجب است.» ۱۳۸۵/۰۵/۱۷ * نتیجه‌گیری 🔸 بنابراین «هر چه این مقاومت بیشتر بشود، رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر خواهد شد... راهبرد امروز دنیای اسلام درباره‌ی فلسطین... باید کمک به آن نیروی ‌داخلی فلسطین باشد.» ۰۱/۱/۱۴۰۲ ما نیز به عنوان «حمایت از جبهه‌ی مقاومت را صریحاً اعلام میکنیم.»۱۴۰۲/۰۱/۰۱ 🔹 «اگر در قضیّه‌ی فلسطین از روز اوّل، دولتهای اسلامی محکم می‌ایستادند و مقاومت می‌کردند، قطعاً امروز وضعِ منطقه‌ی غرب آسیا، منطقه‌ی ما، ‌وضع دیگری بود؛ امروز ما قدرتمندتر بودیم، متّحدتر بودیم و از جهات گوناگون، امروز وضعمان بهتر بود...حالا امروز حرف دل مسلمانان مظلومِ فلسطین را صریح و علنی بیان میکند. ما ملاحظه‌ی هیچ‌کس را نمیکنیم، حقیقت را با ‌صدای بلند بیان میکنیم: از ملّت فلسطین حمایت میکنیم، دفاع می‌کنیم، می‌گوییم هم که دفاع می‌کنیم؛ به هر طریقی بتوانیم از ملّت فلسطین ‌دفاع می‌کنیم.» ‌۱۴۰۱/۱۱/۲۹ @rahbari_plus