#نیایش
📌فرازی از دعای توسل دیگر
اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ وحُجَّتِکَ صاحِبِ الزَّمانِ عَلَیْهِ السَّلامُ إ لا اَعَنْتَنى بِهِ عَلى جَمیعِ اُمُورى وَکَفَیْتَنى بِهِ مَؤُنَةَ کُلِّ مُوْذٍ وَطاغٍ وَباغٍ واَعَنْتَنى بِهِ فَقَدْ بَلَغَ مَجْهُودى وَکَفَیْتَنى بِهِ کُلَّ عَدُوٍّ وَهَمٍّ وَغَمٍّ وَدَیْنٍ وَعَنّى وَعَنْ وَُلَْدى وَ جَمیعِ اَهْلى وَاِخْوانى وَمَنْ یَعْنینى اَمْرُهُ وَخاصَّتى آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ.
خدایا! از تو درخواست مى کنم به حق ولى و حجّتت صاحب زمان (درود خدا بر او) که مرا در تمام امور مدد رسانى و از گزند هر مردمآزار و طغیانگر و متجاوز کفایت کنى، و به وسیله آن حضرت مرا پشتیبانى نمایى که طاقتم به سر آمده و هم کفایت کنى مرا به وسیله او از هر دشمنى که دارم و از اندوه و غم و بدهکارى و از خود و فرزندانم و همه اهل و برادرانم و هرکه کارش با من است و نیز خاصانم، آمین اى پروردگار جهانیان.
📘مفاتيح الجنان بخش ادعیه
@rahighemakhtoom
baghare34_03.mp3
24.54M
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
📌 طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره ج ۶۹
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
🔅🔅🔅
☑️ درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.
☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.
⭐️مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#مقاله 47
#استعاره #قرآن_شناسی #بلاغت
🔅🔅🔅
📌نگاهی به استعاره های قرآن 17
قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَنْ بَعَثَنَا مِنْ مَرْقَدِنَا ۜ ۗ هَٰذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ(سوره یس آیه 52)
و گویند: ای وای بر ما، که ما را از خوابگاهمان برانگیخت؟ این همان وعده خدای مهربان است و رسولان همه راست گفتند.
🔘مرقد: رقد: خوابيدن، راغب رقاد را خواب راحت و كم گفته است مرقد: خوابگاه. اسم مكان است در آيه مراد قبر است
⏺«من بعثنا من مرقدنا» در اين آيه كلمه «مرقد» كه به معناى محل خوابيدن است براى قبر استعاره آورده شده است.
🔖و اما یک #نکته:
▪️معاد جسمانى است و بدنها از همين قبرها خارج مىشوند. مِنَ الْأَجْداثِ ... يَنْسِلُونَ ... بَعَثَنا مِنْ مَرْقَدِنا
🌱🌱🌱
🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قاریان #قاسم_رضیعی
#آیه_مباهله
فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ ﴿۶۱ آل عمران﴾
هرگاه بعد از علم و دانشی كه (درباره مسيح) به تو رسيده، (باز) كسانی با تو به محاجه و ستيز برخيزند، به آنها بگو: بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما هم فرزندان خود را، ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت كنيم، شما هم از نفوس خود، آنگاه مباهله كنيم، و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم.
#فاطمیه
🌱🌱🌱
🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#تفسیر #سوره_جن #جن #تفسیر_مهر #رضایی_اصفهانی
📚تفسیر سوره جن
📝نگاشت: (16) پیامهایی از آیات 18و 19
🔅🔅🔅
✅درﺁﻳﻪ ﻱ ﻫﺠﺪﻫﻢ سخن از ﻧﻔﻲ ﺷﺮﻙ ﻭ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺍﺳﺖ
⏪ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻟﻔﻆ «ﻣﺴﺎﺟﺪ» ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﻔﺴﺮﺍﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﻪ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ:
🔹ﺍﻟﻒ)ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻣﻜﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺳﺠﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﻳﺎ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺩﻳﮕﺮ ﻭ ﺗﻤﺎم ﻣﻜﺎﻥ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﺳﺠﺪﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.ﺑﻨﺎﺑﺮ ﺍﻳﻦ، ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺁﻳﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻱ ﺳﺠﺪﻩ ﮔﺎﻩ ﻫﺎ ﻭ ﻣﺴﺠﺪﻫﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻏﻴﺮ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﺳﺖ.
ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺑﻮﺩ ﺧﺎﺹ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ
ﻧﺨﻮﺍﻧﻴﺪ ﻛﺲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺰ ﻛﺮﺩﮔﺎﺭ(ﻣﺠﺪ)
🔹ﺏ)ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺍﺯ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﻫﻔﺖ ﮔﺎﻧﻪ ﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎم ﺳﺠﺪﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺯﻣﻴﻦ ﻣﻲ ﻧﻬﺪ.
🔘ﺍﺯ ﺍﻣﺎم ﺟﻮﺍﺩ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﻄﻊ ﺩﺳﺖ ﺩﺯﺩ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: «ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﻭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺷﺴﺖ ﺍﻭ ﺑﺎﻗﻲ ﺑﺎﺷﺪ.» ﻭ ﺑﻪ ﺁﻳﻪ ﻱ ﻓﻮﻕ ﺍﺳﺘﺪﻟﺎﻝ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ «ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ».ﭘﺲ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﻫﻔﺖ ﮔﺎﻧﻪ ﻱ ﺳﺠﻮﺩ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﺮﻳﺪﻩ ﺷﻮﺩ.
🔹ﺝ)ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﻫﻤﺎﻥ «ﺳﺠﻮﺩ» ﺑﺎﺷﺪ، ﻳﻌﻨﻲ ﺳﺠﺪﻩ ﺑﺎﻳﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ.
▪️ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺳﻮم ﺷﺎﻫﺪ ﻭ ﺩﻟﻴﻞ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﻟﻲ ﻣﺎﻧﻌﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﻭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺻﺤﻴﺢ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻭﻝ ﺑﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﻭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺩﻭم ﺑﻪ ﺑﺎﻃﻦ ﺁﻳﻪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻣﺎم جواد علیه السلام در حد سرقت ﻣﻔﻬﻮم ﺭﺍ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
...ادامه دارد
🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#پرسش #پرسمان #قرآنی
#جاودانگی #خدا #انسان #بالذات #بالغیر
#منبع_مسابقه
🌱🌱🌱
📌جاودانگی خدا و انسان
🔰اعتقاد ما بر این است که خداوند باقی است «هوالباقی» و از طرفی آیاتی داریم که می فرماید: انسان ها در بهشت و یا جهنم به صورت جاودانه هستند؟ اگر هر دو جاودانه هستند چه تفاوتی بین این دو است؟
قرآن کریم می فرماید: «کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ وَیَبْقَی وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلَالِ وَالإِکْرَامِ» «سوره الرحمن»
یعنی همه ی موجودات فانی هستند از بین می روند و هلاک می شوند مگر پروردگاری که صاحب جلال و اکرام است.
بنابراین همه ی انسان ها خواهند مُرد و هلاک می شوند و بقاء دائمی، به معنای بقاء ذاتی نخواهند داشت.
ازاین رو باید بین «بقاء بالذات» و «بقاء بالغیر» تفاوت قائل شویم، یعنی خداوند تبارک و تعالی، اگر باقی می ماند بقائش بقاء بالذات است، ذاتش همیشگی است، ازلی و ابدی است؛ اما اگر انسان ها در بهشت جاودان و همیشگی می شوند، این بقاء انسان ها، بقاء بالغیر است یعنی بقائشان، بوجود خداوند تبارک و تعالی و عنایت خدا است که علت اصلی است. به عبارت دیگر اگر انسان در بهشت جاودانه می ماند، یا در جهنم جاودانه می شود این بقاءش به اراده ی خداوند تبارک و تعالی است و از خودش نمی باشد.
📚پرسش و پاسخ های قرآنی ویژه جوانان، ج 1، ص: 155
🌱🌱🌱
🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#آموزش
#علوم_قرآنی
استاد آیت الله محمد هادی #معرفت
🔅🔅🔅
🔰درس چهاردهم: محكم و متشابه
🔘اقسام تشابه در قرآن
تشابه در آيات قرآن بر اساس منشأ بهوجود آمدن آن به دو قسم تقسيم مىشود:
1️⃣ اصلى: تشابه اصلى آن است كه بهگونه طبيعى، يعنى بهسبب كوتاهى لفظ و گستردگى معنا بهوجود آمده باشد؛ يعنى از طرفى، الفاظ و كلمات موضوعه در لغت عرب، بيشتر براى افاده معانى كوتاه و سطحى ساخته شدهاند و براى افاده معانى گسترده و عميق كشش و گنجايش ندارند و از طرفى هم، قرآن ملتزم بوده كه از الفاظ موضوعه عرب و از شيوههاى كلامى آنان استفاده كند: «إِنَّا جَعَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ»؛[ زخرف، 3] لذا براى بيان معانى والا، بهناچار راه كنايه، مجاز و استعاره را پيمود و اين خود، بر عرب غريب مىنمود.
▪️آياتى كه درباره مبدأ و معاد، مسأله استطاعت (قدرت در اختيار) انسان، مقدار تصرف او در جهان، آفرينش، علل تكليف و مانند آن بحث مىكنند، نوعاً از اين قسم هستند؛ زيرا معانى، بلند و دقيق است، ولى الفاظ بسيار كوتاه و نارساست. تعداد اين قبيل آيات متشابهه نسبت به مجموع آيات قرآنى اندك است و با مراجعه به آيات محكمه- كه «ام الكتاب» مىباشند- و نيز احاديث پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و ائمه اطهار عليهم السلام و سلف صالح (رض) مفاهيم آنها معلوم مىشود.
2️⃣عرضى: تشابه عرضى در اثر برخورد و تضارب آراء و عقايد، و پيدايش مذاهب و گرايشهاى مختلفى كه بعد از عصر نزول قرآن رخ داد، بهوجود آمد.
اين آيات در آغاز اسلام، متشابه نبود و مسلمانان با سلامت طبع و خلوص نيت با آن برخورد و عموماً معنا و مراد آنرا بهخوبى درك مىكردند؛ ولى پس از بهوجود آمدن مباحث جَدَلى و مسائل كلامى، رايج شدن برخى مطالب فلسفى- كه جسته و گريخته و بهگونهاى ناپخته و نارس از يونان به اين ديار راه يافت- هالهاى از غبار بر چهره بسيارى از آيات نمودار گشت. هر فرقه و گروه براى پشتوانه سازى مذهب خود و يافتن دستاويزى عوام پسند، به سراغ قرآن رفته و باعث شدند آياتى كه تا ديروز از محكمات بود، امروز در زمره متشابهات درآيد.
عمده تشابه در قرآن، تشابه عرضى است و بيشترين آيات متشابهه- كه امروزه مطرح است- از اين قبيل مىباشد
....ادامه دارد
⭐️مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
رخساره مهر 9.mp3
12.38M
#باور_ما
📌رخساره مهر (فراز نهم)
🔘گذر و گذاری کوتاه بر حوادث و رویدادهای زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از ولادت تا شهادت
▪️یادآوری: سلسله سخن "#رخساره_مهر"به مناسبت دهه فاطمیه تقدیم می شود.
◾️هدیه ای ناقابل به پیشگاه آقا و سرور مان حضرت مهدی عجل الله فرجه به امید تسلای قلب نازنین ایشان
@rahighemakhtoom
#منبع_مسابقه
📿تنها نهی از منكري كه ضمانت اجرایی دارد نماز است میدونی چرا !؟🌱
💡اينكه خداوند در قرآن مي فرمايد:
(اِنَّ الصَّلاة تنهي عَنِ الفحشاء والمنكر)
يعني، نماز واقعاً انسان را در درون خود، حفظ مي كند و باز مي دارد.
گاهي ممكن است ما به گناهي تن در دهيم و ديگري ما را نهي از منكر كند؛ ولي سخن او در ما اثر نكند؛ امّا اگر كسي از درون، ما را نهي از منكر كند، يقيناً اثر دارد.
🌿اگر كسي به بخشي از كارهاي خوب موفّق شود، توفيق انجام #نمازهاي_خوب هم نصيب او ميگردد.
و آن نمازهاي خوب، زمينه مي شود كه بعد از نماز به كارهاي خوب ديگري دسترسي پيدا كند؛ متقابلاً اگر كسي تن به گناه بدهد، به عبادات خوب، موفّق نمي شود عبادات او ناقص است و عبادات ناقص، توان ندارد او را از زشتيها باز دارد.
علامه جوادی آملی
🆔 @rahighemakhtoom
🔅صفحه قرآنی رحیق
#لبیک_یا_خامنه_ای
baghare-35-1.mp3
20.19M
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
📌 طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره ( ج ۷۰ )
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
🔅🔅🔅
☑️ درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.
☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.
⭐️مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#عکس_نگاشت
#منبع_مسابقه
📌شاخصه های #محبت اهل بیت پیامبر
🌱🌱🌱
🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#معرفی #پایگاه_قرآنی
🔰پایگاه فرهنگ و معارف قرآن
⏺این پایگاه دارای بخش های مختلفی می باشد، از جمله:
1. دايرة المعارف قرآن كريم
2. فرهنگ قرآن
3. پرسمان های قرآنی
4. بانک مقالات قرآنی و... .
آدرس وب سایت:
www.maarefquran.com
🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#تسنیم جلد دوم #تفسیر_قرآن #تفسیر_تخصصی #سوره_بقره #بقره
#آیت_الله_جوادی_آملی
📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(254)
آیه 21- يا ايها الناس اعبدوا ربكم الذى خلقكم والذين من قبلكم لعلكم تتقون
🌷🌷🌷
🔰لطايف و اشارات
🔘4- استمرار عبوديت بر اثر دوام ربوبيت
حدوث و بقاى معلول بر اثر دوام علت است، يعنى، چون لزوم عبادت خداوند بر اثر ربوبيت اوست و ربوبيت او دايمى است، پس مربوب تا زمانى كه در نشئه تكليف، يعنى دنيا به سر مى برد بايد خدا را عبادت كند.
🔘5- امتناع بالاختيار منافاتى با اختيار ندارد
ابوجعفر طبرى مى گويد:
آيه 21 سوره بقره بهترين دليل بر فساد راى كسى است كه تكليف ما لا يطاق (تکلیفی که در توان و قدرت شخص نیست)را بدون اعانت خدا جايز نمى داند؛ زيرا خداوند كسانى را به عبادت امر مى كند كه به عدم ايمان آنها خبر داده است.
اين سخن ناصواب است، زيرا ممتنع بر چند قسم است:
الف. ممتنع بالذات
ب: ممتنع بالعاده كه مبادى آن در اختيار مكلف نيست
ج: ممتنع بالعاده كه مبادى آن در اختيار مكلف است، مانند محل بحث.
عدم جواز تكليف ما لا يطاق در قسم اخير راه ندارد، چون امتناع بالاختيار منافاتى با اختيار ندارد.*
🌱🌱🌱
🔖پ .ن :
⏺یعنی اگر اساس و ریشه اضطرار شخص مکلف، سوء اختیار و انتخاب بد او باشد، این امر موجب معذوریت او نمیگردد و هم چنان مسؤلیت عدم انجام تکلیف خویش را بر عهده دارد.
⏺برای مثال، کسی که با علم و اراده خود وارد خانهای شده و آن را غصب میکند، چون به غصبی بودن تصرف خانه و نیز به حرمت آن علم داشته و در این کار هیچ گونه فشار و اکراهی بر او تحمیل نشده است، بلکه به سوء اختیار خود وارد آن خانه شده، از این رو همان گونه که ورود او حرام بوده، قدمهایی نیز که به منظور خروج بر میدارد حرام است؛ به عبارت دیگر، هر چند در خروج مضطر است، اما این اضطرار چون به سوء اختیار وی بوده است موجب معذوریت او نمیگردد.
...ادامه دارد
🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
Al-Mulk 04. S.mp3
6.03M
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_ملک #سوره_ملک #ملک
💢 تفسیرصوتی سوره ملک جلسه چهارم
🌷🌷🌷
☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.
☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.
🔅تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_ملک #سوره_ملک #ملک 💢 تفسیرصوتی سوره ملک جلسه چهارم
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_ملک #سوره_ملک #ملک
💢نظم ریاضی
در حکمت متعالیه وقتی میخواهند مثال بزنند میگویند عالم مثل همان حلقات ریاضی است . یعنی شما هیچ چیزی را از جای خود نمیتوانید بردارید و این نظم محفوظ باشد؛ یعنی اگر بین هفت و نُه، عدد هشت را بردارید در دستتان میماند.
▪️این است که میگویند اگر کسی خلاف کرده اختلاس کرده رسوا میشود، مثل اینکه عدد هشت را بین هفت و نُه برداری، این را کجا میخواهد بگذارد؟ هر جا بگذارد رسوا میشود. هیچ جا هم قبول نمیکنند. این جایش فقط همین جاست؛ یعنی حلال جایش حلال است، اگر از جایش کَنده بشود باعث خزی و رسوایی است.
▪️حالا در کلّ عالم گاهی ممکن است دو سال طول بکشد، گاهی ممکن است ده سال طول بکشد: ﴿إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصاد﴾[سوره فجر] وقتی کلّ عالم را شما حساب میکنید ده سال و بیست سال و اینها به منزله یک لحظه است ولی «علی أی حال» اگر کسی خلافی از بیت المال بکند چیزی را از حلال را از جای خودش بردارد این خالی است. به هر حال عدهای میبینند خالی است میگردند پیدا میکنند.
▪️ممکن نیست کسی بتواند عدد هشت را بین هفت و نُه بردارد و جای دیگر جا بدهد. همه چیز سر جای خودش است. عالم مثل این ریاضی است.
📼فرازی از #درسگفتار سوره ملک جلسه چهارم
🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
رخساره مهر 10.mp3
11.81M
#باور_ما
#منبع_مسابقه
📌رخساره مهر (فراز دهم)
🔘گذر و گذاری کوتاه بر حوادث و رویدادهای زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از ولادت تا شهادت
▪️یادآوری: سلسله سخن "#رخساره_مهر"به مناسبت دهه فاطمیه تقدیم می شود.
◾️هدیه ای ناقابل به پیشگاه آقا و سرور مان حضرت مهدی عجل الله فرجه به امید تسلای قلب نازنین ایشان
@rahighemakhtoom
📌موقعیت های غیر ساکن!
🔅در عین زیبایی حقیقت و تلاش آدمی برای کشف و دستیابی به آن، به نظر می رسد در بزنگاههایی برخی از پذیرفتن حق باز می مانند.
📎وقتی که پیرایه ها و گرد و غبارها بر گرد نور حقیقت حلقه زنند و حقیقت شفاف نباشد.
📎وقتی که آدمیان خود و خواسته های خود را عین حقیقت بدانند.
🖇به نظرم بسیاری از اسم و رسم دارهای جوامع بشری دچار توهم خود حق پنداری هستند.
شما چه میگید!؟
@rahighemakhtoom
هدایت شده از ✳️ جستارهای قرآنی رحیق
به توفیق الهی روزهای #پنجشنبه در صفحه قرآنی #رحیق در خدمت و محضر #نهج_البلاغه و #صحیفه_سجادیه و #مفاتیح_الحیات هستیم .
امید آن که ما را به شاگردی بپذیرند.
💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق)
🌱🌱🌱
🔅 صفحه قرآنی #رحیق رسانه رشد
@rahighemakhtoom
حکمت 4-الْعَجْزُ آفَهٌ وَ الصَّبْرُ شَجَاعَهٌ وَ الزُّهْدُ ثَرْوَهٌ ….mp3
6.76M
#نهج_البلاغه
#حکمتها
#امام_علی
📚شرح و تفسیر حکمت ۴(کلمات قصار)
⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین #نظافت
⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید.
🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom