eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
798 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
(گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 📌نگاشت2:محتوای نموداری تفسیر سوره قارعه 👈 این سوره از آغاز تا پایان از واقعهٔ قیامت سخن می‌گوید و سختی‌ها و احوال آن روز و سرنوشت انسان را بیان می‌کند که اگر کسی اعمال نیک او بیشتر و سنگین‌تر از اعمال بد و گناهانش باشد از زندگی خوش و جاودانه برخوردار می‌شود و اگر کسی اعمال بد و گناهان او بیشتر و سنگین‌تر از اعمال نیک او باشد، بازگشت‌گاه او دوزخ است و در آتشی بس سوزان خواهد بود. 📒 در تفسیر البرهان ذیل سوره قارعه روایت شده است هیچ چیز در ترازوی اعمال سنگین‌تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست. همچنین در برخی روایات آمده است، مراد از «فَأَمَّا مَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ»، امیرالمؤمنین(ع) یا کسی است که ولایت حضرت را پذیرفته است و مراد از «وَأَمَّا مَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ» کسی است که ولایت آن حضرت را انکار می‌کند. ☑ در حدیث اُبَی بن کَعب آمده است هر کس این سوره را بخواند، خداوند در روز قیامت پرونده او را سنگین می‌کند. همچنین از امام باقر(ع) نقل شده است هر کس القارعه را تلاوت کند، از فتنه دَجّال، اینکه به او ایمان بیاورد، و چرک جهنم در روز قیامت در امان خواهد بود. ✅ قرآن همراه است و هم راه ، همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
Al-qaaria01.mp3
11.18M
(گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 📌نگاشت3:تفسیر صوتی سوره القارعه 📼 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی ✅ قرآن همراه است و هم راه ، همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
تفسير سوره قارعه.docx
48.1K
(گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 📌نگاشت4: تفسیر متنی سوره القارعه 📼 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی ✅ قرآن همراه است و هم راه ، همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
💠 خلیفه الهی 🔸 مرد به تنهایی نمی‌تواند خلیفه خدا باشد، زن به تنهایی نمی ‌تواند خلیفه خدا باشد؛ یکی مظهر جلال الهی است و دیگری مظهر جمال الهی است، این دو با هم کار می‌ کنند. خدا یک قدرت و علمی دارد که معادل ندارد، رقیب ندارد؛ اما یک جلالی و جمالی دارد که این دو عالم را با هم اداره می ‌کنند. انسان به تنهایی آن توان را ندارد که خودش را اداره کند، چه رسد به اینکه خلیفه خدا باشد! 🔸 همه شما کم و بیش می ‌دانید که تای تأنیث در جایی است که برای فرق بین زن و مرد باشد. مرد را می ‌گویند عالم، زن را می ‌گویند «عالمة»، اگر این تای تأنیث باشد؛ اما مرد را نمی ‌گویند «عالمة». خدای سبحان فرمود: ﴿إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً﴾،[1] نه «خلیفاً»، این «تاء» تای تأنیث نیست، تای مبالغه است؛ مثل «علامة». انسان شایسته این است که خلیفه او باشد، خلیفه خدا نه بی‌ راهه می ‌رود و نه راه کسی را می ‌بندد و اگر این نشد: ﴿أُولئِكَ﴾،[2] کذا و کذا خواهد بود که جای آن تعبیر اینجا نیست. 🔸 ما را موظف کردند که او را نشان بدهیم و می ‌توانیم! فرشته‌ ها به تنهایی می‌ توانند او را نشان بدهند؛ اما انسان به تنهایی او را نشان نمی ‌دهد، فرشته ها نشان می ‌دهند، اما البته مظهر صفات تنزیهی خدای سبحان هستند. آن که جامع الاطراف باشد و همه جهات را نشان بدهد انسان است که در آغاز آفرینش در دنیا آدم و حوّا خلق شدند، در بهشت هم ﴿هُمْ وَ أَزْوَاجُهُمْ﴾[3] مطرح است. 🔸 بنابراین انسان باید طرزی زندگی کند که مواظب زبانش باشد، مواظب گفتارش باشد، توقع بی جا نداشته باشد، حرمت متقابل داشته باشد، حریم خود را حفظ بکند، زبان خود را حفظ بکند. این خانم یک انسان کاملی است در منزل، این شوهر یک انسان کاملی است در منزل؛ هرگز حرفی که برخلاف شئون انسانیت است، از زبان کسی صادر نشود! [1]. سوره بقره، آیه30. [2]. سوره اعراف، آیه179. [3]. سوره یس، آیه56. 📚 مراسم خطبه عقد تاریخ: 1397/01/11 🆔 @rahighemakhtoom
083.mp3
7.02M
9 🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی ▪️با هشتگ در کانال تمام فایل ها را می توانید گوش کنید. 🔅 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. @rahighemakhtoom
shabaniyeh9_p2.pdf
206.1K
حضرت آیت الله العظمی 📝 متن 🕑 جلسه نهم ▪️ تاریخ: 1370/04/29 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
shabaniyeh10_p2.pdf
144.3K
حضرت آیت الله العظمی 📝 متن 🕑 جلسه دهم ▪️ تاریخ: 1370/04/29 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
shabaniyeh11_p2.pdf
161K
حضرت آیت الله العظمی 📝 متن 🕑 جلسه یازدهم ▪️ تاریخ: 1370/04/29 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
💢غفران الهی ⏺ حضرت فرمود: «الْحَذَرَ الْحَذَرَ فَوَاللَّهِ لَقَدْ سَتَرَ حَتَّی كَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ»؛[1] گاهی انسان لغزشی دارد و خدا «ستّار العیوب» است و می ‌پوشاند؛ اما ما ستّار بودن را با غفّار بودن اشتباه نکنیم! ستّار بودن یعنی هست و مخفی است، غفّار بودن یعنی بخشوده شد، غفران «ذنب» است؛ البته یک بخشایشی است که با ستر همراه است. این کُله‌ خود را می ‌گویند «مِغفَر»، چون سر را می ‌پوشاند. غفران بخشی‌ از آن به ستر هست؛ اما سترش گاهی با ازاله همراه است، غفور است، رحیم است. فرمود ذات اقدس الهی در اوایل ممکن است اشتباهات انسان را مستور کند و آبروی او را حفظ کند؛ اما این طور نیست که این [ظاهر] باشد بلکه یک بیماری است که مستور است، یک وقت این زخم کهنه سرش باز می ‌شود. ⏺ این است که هر لحظه و هر روز به ما فرمودند حسابتان را بررسی کنید: «حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا»[2] و «زِنُوا أَنْفُسَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تُوزَنُوا»؛[3] قبل از اینکه شما را وزن کنند، به ما فرمودند خودتان را وزن کنید. قبل از اینکه یوم حساب برسد، خودتان حساب کنید؛ آن وقت انسان راحت است. از اینها عاقل ‌تر و حکیم ‌تر دیگر خدا خلق نکرد! ما می‌خواهیم راحت زندگی کنیم؛ طمع، غرور، خودخواهی و خودپسندی و مانند آن هرگز باعث رفاه ما نیست. فرمود: «الْحَذَرَ الْحَذَرَ» خدای سبحان او را «لَقَدْ سَتَرَ حَتَّی كَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ» که امیدواریم ـ إن‌شاءالله ـ همه به غفران الهی برسیم. [1]. نهج البلاغة(للصبحی صالح)، حکمت30. [2]. وسائل الشیعه، ج 16، ص99. [3]. نهج البلاغه, خطبه89. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/12/24 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
راه باز 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
برشی از کتاب (165) همايش بين المللي در سال و افتخار حسيني (عليه‌السلام) 🔅🔅🔅 📐 سرّ ناكارآمدي اين گونه از حكيمان و عارفان اين است كه برخي از آنان در حماسه، رزم آوري، جنگجويي، كارزار و سلحشوري موفّق هستند و بعضي ديگر در عرفان، بزم سازي، نرم رفتاري، گذشت، عفو، صفح، صفا و وفا كامياب هستند، درحالي كه سفيران كربلا راهبان شب و شيران روز بودند؛ «رهبانٌ بالليل وأُسدٌ بالنهار»[ الكافي، ج 2، ص 232.]. مانند آنچه اميرمؤمنان(عليه‌السلام) در وصف يكي از ياران خاص خود فرمود: «كان يعظمه في عيني صغر الدنيا في عينه، وكان خارجاً من سلطان بطنه... وكان ضعيفاً مستضعفاً، فان جاء الجدّ فهو لَيْثُ غاب و صِلّ واد... » [نهج البلاغه، حكمت 289.]؛ چون دنيا در ديدگان او كوچك بود، او از منظر من بزرگ بود و او از سلطنت شكم آزاد بود، هر چند ظاهراً ناتوان به نظر مي رسد، ولي اگر كار جدّي فرا مي رسيد، همانند شير بيشه مي خروشيد وهمتاي مار بيابان مي جهيد. ☑ غرض آنكه موساوشي مي طلبد كه بين اژدهاي دمان و يد بيضا جمع كند؛ بنابراين، فقط انسان جامع بين منقول و معقول و مشهود به جمع سالم مجاز است كه اين احسنُ القِصَصِ بعد از ظهور اسلام را به احسنُ القَصَصْ تدوين نمايد؛ به اميد آن روز. چو رو نمود به منصور وصل دلدارش روا بود كه رساند به اصل دل، دارش 📐 نتيجه آنكه تنها دلمايه نيل به عزت و افتخار حسيني عشق به خداوند، قرآن و عترت(عليهم‌السلام) است. ⏪ روحاني بلند آوازه آمل، ملاّ محمّد دركايي دلارستاقي (غافل(ِ در رثاي آهنگين سالار شهيدان(عليه‌السلام) چنين سرود: ... شهرياري ز سرا پرده برون آمده فرد محو رويش زن و مرد شاهبازي پي پرواز، پر و بال گشود والي غيب و شهود، رو سوي جنگ نمود خُود تسليم به سر، موزه‌ي تمكين به پا با كمربند رضا چار آيينه ايمان به بر از چار حدود والي غيب و شهود تيغ تقوا به ميان، نيزه‌ي اخلاص به مشت سپر صبر به پشت جعبه‌ي قلب پر از تير و ز غم زهر آلود والي غيب و شهود از زنان كهنه لباسي، به غياثي طلبيد بر تن خود پوشيد قلب‌ها سوخت ازاين واقعه جان‌ها فرسود رو سوي جنگ نمود ... [مراثي اهل بيت(عليهم‌السلام)، ص 365.] 🔅🔅🔅 🖥با باز نشر مطالب ،مبلغ و پیام رسان آموزه های وحیانی باشید. 🆔 @rahighemakhtoom
برشی از کتاب (166) همايش بين المللي در سال و افتخار حسيني (عليه‌السلام) 🔅🔅🔅 📐 هنگام نماز ظهر عاشورا، اوحدي از صحابه آن حضرت(عليه‌السلام)، به مقام منيع سپر قرارگرفتن مشرف شدند. يكي از آن چهره هاي شيداي شهادت «سعيد بن عبد الله حنفي» بود كه به عرض امام زمان خود(عليه‌السلام) رساند: حدود هزار و دويست فرسخ راه را در شرايطي ناامن پيمودم تا زمينه اين نهضت فراهم گردد، زيرا وي يكي از رجال مذهبي كوفه و از راقمان نامه و پيك رسمي مجاهدان بود. فاصله كوفه تا مكه از راهي كه تردّد مي شد، سيصد فرسنگ بود و او يعني سعيد بن عبدالله، بار اول به منظور ابلاغ دعوتنامه از كوفه به مكه رفت و بار دوم در جريان اعزام مسلم بن عقيل از مكه به كوفه بازگشت و بار سوم براي گزارش و كسب تكليف نهايي از كوفه به مكه رفت، و بار چهارم در پاي ركاب امام حسين(عليه‌السلام) از مكّه به كربلا كه در محدوده كوفه است برگشت. حضرت سيّد الشهدا(عليه‌السلام) به او اجازه ايستادن در برابر تير مهاجمان را داد تا نماز آن حضرت تمام شود. ⬅ آخرين رمقي كه از اين سعيد شهيد مانده بود، عرض كرد: «آيا به عهدم وفا كردم». امام حسين(عليه‌السلام) فرمود: آري تو در بهشت پيش مني. [اللهوف، ص 108.] تيغ «لا» در قتل غير حق براند در نگر كه بعد «لا» ديگر چه ماند ماند «الا الله» و باقي جمله رفت شاد باش اي عشق شركت سوز زفت[مثنوي معنوي، دفتر پنجم، ابيات 589 ـ 590.] پوزبند وسوسه عشق است و بس ورنه كي وسواس را بسته است كس ◀ چنين ديني نه افيون است، نه افسون «كه تحقيقش فسون است و فسانه».[ ديوان حافظ.]براي نيل به چنين هدف بريني، اعتقاد صائب و عمل صالح لازم است، زيرا مقصد صحيح را فقط مي توان با مسير مستقيم ادراك كرد و هرگز هدف وسيله را تبرير، و مقصود راه را توجيه نمي كند؛ كلام نوراني امام حسين(عليه‌السلام) در اين باره چنين است: «من حاول أمراً بمعصية الله كان أفْوَت لما يرجو وأسْرَع لمجيي ء ما يحذر».[ الكافي، ج2، ص373.] 🔅🔅🔅 🖥با باز نشر مطالب ،مبلغ و پیام رسان آموزه های وحیانی باشید. 🆔 @rahighemakhtoom
13 🔅🔅🔅 📈 غربت قرآن و نهج‌البلاغه 📐 وقتي ما با اين معارف آشنا شديم ديدمان عوض شد. ما پيش از اين وقتي مي‌خواستيم درباره دين سخنراني کنيم مي‌گفتيم: ببينيد دين چه قدر خوب است و راه‌کارهاي خوبي را براي زندگي مطلوب ارائه مي‌دهد! با عمل به دين از جنايت‌ها جلوگيري و دزدي کم مي‌شود. ببينيد ماه رمضان و ماه‌هاي محرم و صفر چه‌قدر جنايت کم مي‌شود! اين کاهش گناهان دليل بر اين است که دين بسيار خوب است و البته بسيار واضح و مبرهن است که دين بسيار خوب است و بايد دين‌دار بود. حالا مي‌بينيم نه، مسأله اين نيست. 📐 البته دين خوب است، اما بايد ما آن را انتخاب کنيم و پاي امتحان‌هاي آن بايستيم و بايد بدانيم که امتحان‌هاي آن تا آخرين لحظه‌اي که نفس مي‌کشيم ما را رها نمي‌کند. بايد امتحان‌ شويم و هر چه بالاتر برويم امتحانات سخت‌تر مي‌شود. 📐 در اين باره، هم در نهج‌البلاغه و هم در روايات فراوان سخن به ميان آمده است. متأسفانه نه شرايط تحصيلي ما اقتضا مي‌کند و نه شرايط فرهنگي کشور که ما، دست‌کم ما طلبه‌ها انس بيشتري با قرآن و نهج‌البلاغه داشته باشيم. البته نسبت به پيش از انقلاب انس جامعه ما با اين منابع نوراني بسيار بيشتر شده است، اما باز هم بسيار عقب هستيم. اين نکاتي که گفتم متن نهج‌البلاغه است. شما چند بار اين متن را خوانده‌ايد؟ آيا به ياد داريد که اين عبارت‌ها را تاکنون مطالعه کرده باشيد؟ 📐 انس ما با قرآن و نهج‌البلاغه کم است و اين امر موجب مي‌شود که قضاوت صحيحي درباره سنت‌هاي الهي نداشته باشيم و ناخودآگاه با آن‌هايي که فرهنگ الحادي دارند چندان فرقي نکنيم. اگر از ما درباره خدا و قيامت سؤال کنند به خوبي پاسخ مي‌دهيم که بله خدا هست، قيامت هست و به همه اعمال ما، چه کوچک و چه بزرگ رسيدگي مي‌شود، اما در زندگي و در ميدان عمل چه قدر به اين واقعيت اهميت مي‌دهيم؟ 📐 ما شيعه‌ها معتقديم امام زمان عجل‌الله‌تعالي‌فرجه داريم و امام زمان عجل‌الله‌تعالي‌فرجه از همه زندگي ما آگاه است و ما مي‌توانيم با او ارتباط برقرار کنيم و از او کمک بخواهيم و مي‌توانيم از کمک‌هاي او استفاده کنيم، اما در ميدان عمل ما چه قدر اين واقعيت را رعايت مي‌کنيم؟ 📐 ما مي‌دانيم مدفن حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها بخشي از بهشت در اين عالم است و شبانه روز رحمت‌هاي خدا مثل آبشار به اين‌جا فرومي‌ريزد، اما چه قدر از اين فرصت استفاده مي‌کنيم؟ بعضا ما تنها به اين اکتفا مي‌کنيم که هفته‌اي يک بار برويم يک زيارت بي‌مخاطب ‌- با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري که مي‌گفتند برخي نماز بي‌مخاطب مي‌خوانند ‌- بخوانيم و برگرديم. 🔅🔅🔅 🔅 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 🖥با باز نشر مطالب ،مبلغ و پیام رسان آموزه های وحیانی باشید. 🆔 @rahighemakhtoom
14 🔅🔅🔅 📈 ابزار امتحان بودن همه امور دنيوي 📐 منطق قرآن و نهج‌البلاغه اين است که هدف از آفرينش انسان در اين عالم امتحان بوده است؛الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا؛«‌همان‌كه مرگ و زندگى را پديد آورد تا شما را بيازمايد كه كدام يک از شما نيكوكارتريد.‌» اين الطاف الهي اعم از امنيت، آرامش، سلامتي، نعمت‌هاي مادي و معنوي، نزول باران، فراواني رزق و روزي، پيشرفت در علم، صنعت و تکنولوژي و همه نعمت‌هاي مادي و معنوي، همه اين‌ها يک روي سکه است و روي ديگر آن اين است که همه اين‌ها ابزار امتحاني جديد براي ما است و ما بايد ببينيم از اين ابزاري که در اختيارمان قرار مي‌گيرد چگونه استفاده مي‌کنيم. آيا رعايت ارزش‌هاي اسلامي را مي‌کنيم يا نه؟ 📐 ابزاري همچون ماهواره، اينترنت و حتي تلويزيون، اين‌ها نعمت‌هاي خدا است و وجود اين‌ها، نعمت بسيار بزرگي است. همين تلفن‌هاي همراه که کساني زحمت کشيدند آن‌ها را ساختند و اکنون در دسترس ما است نعمت خدا است و نعمت بسيار بزرگي است. با وجود اين دستگاه، انسان به راحتي از همان جايي که نشسته مي‌تواند با نقاط دور دنيا تماس برقرار کند. پيش از اين مگر چنين کاري امکان داشت؟ اما همه اين‌ها وسيله‌اي براي امتحان است. براي اين‌که معلوم شود ما در چه راهي و تا چه اندازه از اين وسيله‌ها استفاده مي‌کنيم. 📐 آيا پيشرفت اين وسايل باعث شده که انس ما با خدا، شب‌زنده‌داري ما، تهجد ما، قرائت قرآن ما‌، استفاده ما از قرائت قاريان قرآن و بهره ما از لحن‌هاي ايشان، بيشتر شود يا نه، تنها مي‌نشينيم و تا پاسي از شبْ گذشته فيلم تماشا مي‌کنيم و بعد هم مي‌خوابيم و ساعت نه صبح بلند مي‌شويم؟! اين‌ها همه امتحان است. 📐 اما ‌اي کاش امتحان‌هاي الهي فقط همين‌ها بود.‌ گاه امتحان‌هاي الهي چنان پيچيده مي‌شود که اهل فراست و کياست را متحير و گيج مي‌کند، به‌گونه‌اي که نمي‌دانند چه کار کنند. اين امتحان‌ها براي کساني است که از درجات بالاتري نسبت به عامه مردم برخوردارند. 📐 مسئولان رده بالاي کشور، مراجع علمي، مراجع فتوا و ... به تناسب مسئوليتي که به عهده دارند امتحان‌هاي سخت‌تري را در پيش دارند. هر کسي به تناسب ظرفيت خود امتحان در پيش دارد. ما نيز هر پله‌اي که بالاتر برويم امتحان سخت‌تري خواهيم داشت. نبايد توقف کرد! چه کسي حاضر است توقف کند؟ همه حرف اين است که مي‌خواهيم به کمال برسيم و رشد کنيم. گاه به‌دنبال پيشرفت علمي هستيم، گاه به‌دنبال پيشرفت نظامي، گاه پيشرفت اقتصادي، گاه پيشرفت تکنولوژي و ... اما بخش ديگر، پيشرفت روحي و معنوي است. 📐 ما مي‌خواهيم در کسب درجات بهشت هم پيشرفت کنيم و به مقامات پايين آن اکتفا نکنيم. ما نمي‌خواهيم تنها براي چريدن در زمين سبز بهشت ما را به بهشت ببرند. آرزو داريم همنشين اولياي خدا شويم و از مقامات بالا برخوردار باشيم. شرط تحقق چنين آروزهايي اين است که امتحان‌هاي الهي را با موفقيت پشت سر بگذاريم. 🔅 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 🖥با باز نشر مطالب ،مبلغ و پیام رسان آموزه های وحیانی باشید. 🆔 @rahighemakhtoom
واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه 8...01.99.mp3
9.41M
30 📌واکاوی دعای 23 8 و البسنی عافیتک و جللنی عافیتک... 📈 البسنی و جللنی هر دو به معنای پوشش است در اولی پوشش مادی است و در دومی پوشش معنوی ... ◀️ خدایا! لباس و خلعت عافیتت را بر من بپوشان و عافیتت را بر من فراگیر کن که تمام بخش های زندگی ام را این عافیت فراگیرد. عافیتی بی دریغ و بی منت آن گونه گه باران رحمتت را بر گناهکار و بی گناه فرو می فرستی و هردو را سیراب می فرمایی. ✅ - امام علی علیه السلام: العافیة اهنیءُ النِّعَم . (عافیت گوارا ترین نعمت هاست )غرر الحکم ح973 ▪️ و این روزها جهانی خود را در حصر و قرنطینه خود ساخته قرار داده اند تا آسیبی به ریه های نازنین شان نرسد ! ارزش یک لحظه دم و بازدم واکسیژن و هوایی که بی هیچ منتی استنشاق می کرده است را شاید بهتر بفهمد ...البته اگر بفهمد! ⏪ اهمیت عافیت،ضرورت سپاسگزاری ناسپاسی ما بسته است روزن دل خدای گفت که انسان لربه لکنود تو سود می طلبی سود می رسد از یار ولی چو پی نبری کز کجاست سود؛ چه سود! ▪️ و زمانی که نعمت عافیت که از دست برود با آه و حسرت از او یاد می‌کنیم. یک سرماخوردگی و یک ناراحتی که می‌شود آه می‌کشیم. این مربوط به بدنمان. اگر خدای‌نکرده آلزایمر بگیریم که دیگر یادمآن‌هم نیست که باید چه بخواهیم. دیگران افسوس می‌خورند. ✅ بالعافیةِ توجَد لذَّةُ الحیاةِ. مزه زندگی را با عافیت می توان چشید.غرر ح4207 @rahighemakhtoom
نساء 10.mp3
22.75M
10 🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی ▪️با هشتگ در کانال تمام فایل ها را می توانید گوش کنید. 🔅 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 حمد و ستایش الهی 🔅🔅🔅 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 نردبان الهی 🔅🔅🔅 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 غفران الهی 🔅🔅🔅 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 در وادی نیاز 🔅🔅🔅 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
📈 مکتب جهادی ☑ مقدم شما بزرگواران و دانشجویان بزرگوار و عزیز دانشگاه امام علی (سلام الله علیه) و مسئولان و اساتید عقیدتی سیاسی شما را گرامی می ‌داریم. مستحضرید كه شما بزرگواران, دانشجوی مكتبی هستید كه این مكتب ما را به جهاد دعوت كرده است. هر جهاد غنیمتی دارد مرحله اول جهاد, جهاد با دشمن بیرون است, مرحله دوم جهاد, جهاد اوسط است كه در بعضی از روایات از آن به جهاد اكبر یاد شده است و آن دشمن درون است.[1] ☑ آن جنگ اول كه جهاد بیرونی است كه همه ما می‌ دانیم و شما عزیزان, برادران سپاه, برادران بسیج, بلكه همه مردم ایران اسلامی در این دفاع مقدس آزمون خود را پس دادند این جنگ با دشمن بیرون است. دشمن بیرون كاری كه می‌ كند آب و خاك آدم را می‌ گیرد, منابع را می‌ گیرد, ثروت را می ‌گیرد و از این قبیل و مهم ‌ترین سلاح برای جنگ با دشمن بیرون آهن است كه ـ به لطف الهی ـ ایران اسلامی هیچ كمبودی از این جهت نداشت و ندارد. این حدید و آهن كه در سوره «حدید» آمده است: ﴿وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ﴾[2] این جلوی تهاجم و تجاوز هر دشمنی را می‌گیرد چه اینكه ـ به لطف الهی ـ در این دفاع مقدس هشت ساله ‌چنین بود. این جنگ بیرونی است كه با دشمن بیرون انسان می ‌جنگد كه به بركت همین خون‌ های پاك شهدا و جانبازی عزیزان جانباز و سرافرازی آزادگان سرافراز این كیان اسلامی, این نظام اسلامی محفوظ ماند، امیدواریم تا ظهور حضرت همچنان محفوظ بماند! این مهم‌ ترین ابزارش آهن است. ☑ جنگ متوسط, جنگ با دشمن درون است با دشمن درون یعنی با هوس جنگیدن, با هوا جنگیدن, با غرور جنگیدن, با بداخلاقی جنگیدن، یك اسلحه می ‌خواهد! اسلحهٴ جنگ درون, آه است و نه آهن, شما این دعای كمیل را كه شب‌ های جمعه می ‌خوانید، وجود مبارك امیرمؤمنان (سلام الله علیه) به ما آموخت كه به خدا عرض كنیم، خدایا ما در این صحنه نبرد یك اسلحه داریم! «وَ سَلاحُهُ البُكَاء»[3] فقط گریه كه بگوییم با تن ضعیف و با این بدن لاغر و با این امكانات كم در برابر ابلیس و وسوسه ‌ها و غرورها داریم مبارزه می ‌كنیم، این همان جهاد اوسط است. در آن حدیث معروف از این جهاد اوسط به جهاد اكبر یاد شده است؛ منتها اكبرِ نسبی است نه نفسی, اكبر جای دیگر است. ما اگر در جهاد درون پیروز شویم در جهاد بیرون یقیناً پیروز می‌ شویم؛ اما ممكن است كسی در جهاد بیرون پیروز شود ولی در جهاد درون پیروز نشود. پس تلاش و كوشش ما این باشد و همه شما عزیزان و دانشجویان همین تمرینی كه دارید می ‌كنید در عین حال كه دارید با دشمن بیرون می ‌جنگید و مرزها را حفظ می ‌كنید، این هوس را هم رام كنید، آن وقت وقتی زندگی تشكیل دادید، هرگز اسم طلاق را نخواهید برد، هرگز اسم جدایی را نخواهید برد, هرگز زبانتان به بد گفتن و چشم شما به بد دیدن عادت نخواهد كرد. اگر گفت: گر شود دشمن درونی نیست ٭٭٭ باكی از دشمن برونی نیست[4] ☑ بنابراین راه هست، اگر ـ ان‌شاءالله ـ این راه جهاد حاصل شد، دیگر هیچ كسی سخن از اختلاس ندارد, هیچ كسی سخن از ـ خدای ناكرده ـ بدرفتاری ندارد، اینها می ‌شوند نور، ما مسئولینی داریم كه نورند، نورانی ‌اند، آنها هم همین‌ طور تربیت شدند؛ البته یك عده هم خلاف می ‌كنند، آنهایی كه نورند در دوران جوانی همین راه شما را طی كردند، از همان اول تصمیم گرفتند راهشان را با خدا درست تسویه كنند. [1]. الأمالی(للصدوق)، النص، ص466. [2]. سوره حدید، آیه25. [3]. مصباح المتهجد، ج1، ص361. [4]. هفت اورنگ (جامی), سلسلةالذهب, دفتر اول. 📚 سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه امام علی علیه السلام ارتش تاریخ: 1394/05/14 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom