eitaa logo
رهپویان
215 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
199 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
ائتلاف آمریکا علیه یمن ...رئیس پنتاگون مدعی شد: «من با وزرای دفاع و نمایندگان ارشد ۴۳ کشور، ناتو و اتحادیه اروپا در مورد تهدید فزاینده حوثی‌ها علیه امنیت دریایی در دریای سرخ صحبت کردم. جامعه بین‌المللی با چالش بی‌سابقه‌ای مواجه است که نیازمند اقدام مشترک است.» با وجود رایزنی با مقامات ده‌ها کشور، طبق اعلام وزیر دفاع امریکا، فقط کشور‌های بحرین، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در این ائتلاف شرکت خواهند کرد. یکی از نکات قابل توجه ائتلاف مذکور، عدم مشارکت عربستان و امارات در این گروه است. این ابتکار که به رهبری امریکا مدیریت می‌شود، در پاسخ به عملیات موشکی و پهپادی انصارالله علیه کشتی‌های صهیونیستی است که از دریای سرخ عبور می‌کنند. امریکا می‌خواست با این ادعا که حملات انصارالله امنیت دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند کشور‌های بیشتری را به ائتلاف خود وارد کرده و فشار‌ها را به دولت صنعا تشدید کند، اما به نظر می‌رسد حتی متحدان غربی و عربی واشینگتن هم حاضر نشدند به درخواست این کشور پاسخ مثبت دهند. منبع کانال تلگرامی پارسین تی‌وی، ویدئویی از اظهارات خبرنگار بی‌بی‌سی و اعتراف وی به قدرت برتر نیروهای انصارالله یمن منتشر کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتظار رهبری از ما: پازل دشمن را تکمیل نکنید حتی اگر با حرف حق باشد (دروغ وبرچسب وشایعه ...که جای خوددارد)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای فرش دست دوم .... چطور میشه یک شی واحد یک کسی را آزار میده و یکی را خوشحال میکنه؟! همه ی امور دنیا همینه به توهّم خوشحالیم ، به توهّم غصه میخوریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ی علمی شنبه های فقهی مجالی کم موونه برای بحث و گعده های علمی زمان : شنبه هر هفته از اذان ظهر به مدت ۲ ساعت آقای محمد مهدی مقیسه راه ارتباطی جهت هماهنگی برای ارائه مقالات در جلسه شنبه های فقهی @mmmoghiseh https://eitaa.com/shfeghhi/1063 -------------------------------- سرورانی که دنبال الگو هستن، برای رشته های دیگر هم کار جالبی است .
رهپویان
💢اینگونه نیست امام خمینی با تسمیه «خطابات قانونیه»، عرف را معیار و مرجع تشریع شارع بداند/ نظریه عدم
اولین نشست از سلسله نشست‌‌ها‌ی خطابات قانونیه با حضور اساتید بزرگوار مقیمی حاجی با موضوع «نسبت خطابات قانونیه با مکانیزم تقنین و تشریع شارع» و اساتید بزرگوار اسدپور با موضوع «سیر تطور نظریه خطابات قانونیه امام خمینی(ره)» برگزار شد. 🔹 زمینه های اجتماعی و تاریخی : استاد اسد پور حفظه الله در این سلسله جلسات به زمینه‌‌ها‌ی اجتماعی و تاریخی نظریه خطابات قانونیه پرداحته می‌شود تا چالش‌‌ها و مسائل اجتماعی آن روزی را بدست آوریم که باعث شکل گیری دو گانه‌‌ها‌ی شریعت و قانون، جمهوریت و اسلام، آزادی و اسلام شد و چه زمینه‌‌ها‌ی اجتماعی باعث شد اندیشه خطابات قانونیه تولید شود و این نظریه درصدد جواب به چه سوالاتی است. .... (تفصیل مطلب استاد خواندنی است) 🔸 خطاب استاد مقیمی حاجی حفظه الله : ایشان «نظریه خطابات قانونیه» را به نظریه «عدم انحلال خطاب» تغییر داد و بیان کرد که برای دوری از اشتباهات و انحرافات روشنفکران ناگزیر به این تغییر هستیم. (تفصیل مطلب ایشان نیز خواندنی است ) 🆔 https://eitaa.com/ijtihad/11096
درد دل های با جامعه روحانیت توفیقی حاصل شد که فاطمیه امسال من با سالیان گذشته تفاوت پیدا کرد، برای سخنرانی دعوت شدم خراسان جنوبی و در کنار سخنرانی طبق سنوات گذشته برپایی مناسبت های فاطمی در چند استان و از جمله خراسان جنوبی هم جزو برنامه هایم بود، به سفارش چند نفر از دوستان غیر طلبه ولی دغدغه مند منطقه قرار شد مناطق مرزی و دورافتاده را سرکشی کنیم، از آنجای که شب ها برنامه داشتم و باید برمیگشتم ساعت۴صبح از بیرجند راه افتادیم و تا ۵ بعدازظهر بسیاری از روستاهای قاین، زیرکوه و خواف را سرکشی کردیم و الحمدالله با کمک روحانیون بومی اقامه عزا در حدود ۱۸ روستای این مناطق را برپا نمودیم در کنار خوشحالی بابت این توفیقات اما با دلی پر از درد و رنج برگشتم، روستاهای با جمعیت ۵۰۰ نفری اما بدون حضور یک طلبه، چه بسیار شیعیانی که نه از عقایدشان اگاهی داشتند نه از احکام دین شان، مساجدی که شاید ده روز هم در سال حضور یک روحانی دینی را در خود ندیده باشد، پای درد دل های مردم و حتی اندک روحانی این مناطق نشستم، مردم از نبود طلاب گله مند بودند و اندک روحانی هم گله مند از عدم حمایت و شرایط سخت زندگی در آنجا. در برگشت به قم و با دیدن طلاب، دلم گرفت، ای سربازان امام زمان(ع) میدانید چه قدر از ایتام آل محمد هنوز فاطمیه را نمیشناسند؟ هنوز احکام اولیه مذهب شان را نمی دانند؟ نمیگویم قم را رها کنید، اما میتوانم توقع داشته باشم در سال ۲۰ روز را فقط برای حضرت سربازی کنید،ایا نمیتوانید بدون توقع از فلان سازمان و...فقط ۲۰ روز در سال را با حضور در این مناطق به ایتام آل محمد خدمت کنید؟ بخدا قسم مردم شریفی داریم،مردمی که اگر ببینند یک طلبه واقعا در حال خدمت است نوکری او را میکنند، من کاری به مجموعه های دولتی و...ندارم، آنان خودشان می دانند و امیرالمومنین، حرف من با شما روحانی عزیز است، باور کنیم نمک خوردیم و نمکدان شکستیم میدانم مشکلات شما هم زیاد است ثروتی ندارم ولی اهلبیت ذره ای آبرو به من داده اند،حاضرم از همین آبرو هزینه کنم و برای سفر تبلیغی تان کمک هزینه و هدیه ای ناقابل جمع کنم، بیاییم دست به دست هم کمتر نمک بر زخم دل مولایمان بریزیم باز هم شرمنده همه طلبه های عزیز به خصوص طلابی که مجاهد در خط مقدم هستند، دلم گرفته بود چه کسی بهتر از شما که سنگ صبورم باشید https://eitaa.com/sharifii_110/2344
هدایت شده از البیان
🗂 📝 با موضوع سلسله بحث های «روش تحصیل جهت فراگیری مکتب فقه الخمینی » 🖊 استاد آیت الله فرحانی 💢درس خواندن اجتهادی از امام و علامه https://eitaa.com/albayann/2003 💢خاطره استاد آیت الله فرحانی از شیوه تحصیل ذیل مبحث حرکت https://eitaa.com/albayann/2000 💢خاطره استاد از شیوه تحصیل خودشان https://eitaa.com/albayann/1984 💢توصیه استاد به شاگردان مکتب فقه الخمینی https://eitaa.com/albayann/1935 💢تسلط به عبارت https://eitaa.com/albayann/1918 💢کوتاه شدن دوره ی تحصیلی https://eitaa.com/albayann/1878 💢روال بحث ما در فقه الخمینی(رحمه الله) https://eitaa.com/albayann/1875 💢در اختیار حدیث بودن https://eitaa.com/albayann/1836 💢علت طولانی شدن اجتهاد بعضی ها https://eitaa.com/albayann/1831 💢سیر علمی فلسفه باید رعایت شود https://eitaa.com/albayann/1759 💢اتصال علوم به هم https://eitaa.com/albayann/1560 💢می شود کوتاه و عمیق درس خواند https://eitaa.com/albayann/1538 💢اگر ما وظیفه مان را انجام دهیم رزقش میرسد https://eitaa.com/albayann/1527 💢نقش حکمت در مسیر اجتهاد جواهری https://eitaa.com/albayann/1443 💢اهمیت نقش اساتید در تربیت علمی طلاب https://eitaa.com/albayann/1410 💢لزوم سیر تاریخی دروس برای فهم بهتر https://eitaa.com/albayann/1262 💢فقه الخمینی و مدل علمی آن https://eitaa.com/albayann/1212 💢دو نوع خوانش فلسفه https://eitaa.com/albayann/1174 💢مدت زمان درس خارج جهت فراگیری مکتب فقه الخمینی https://eitaa.com/albayann/850 💢علت تکرار زیاد در مسیر آموزشی حوزه چیست؟ https://eitaa.com/albayann/645 @albayann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرزشناسی تربیت سکولار و تربیت اسلامی 🎙استاد سید نقی موسوی (مدیر مرکز تخصصی پیامبر اعظم و دانشگاه فرهنگیان قم و از شاگردان دیرینه ی آیت الله اعرافی) خلاصه ی گذرا از این دوره : 🔹جلسه اول: مفهوم وقلمرو تربیت سکولار - معنای سکولاریزم - تبار امر سکولار و پیشینه سکولاریزم - پیشینه سکولاریزاسیون تربیت 🔸جلسه دوم: مفهوم و قلمرو تربیت اسلامی - پیشینه سکولاریزاسیون تربیت در ایران - گونه های سکولاریزاسیون تربیت (سکولارشدگی مدرسه) - معنا و قلمرو تربیت اسلامی (چرایی دینی/اسلامی بودن تربیت) - مبانی هستی شناختی، انسان شناختی، معرفت شناختی و ارزش شناختی تربیت اسلامی (در مقایسه با تربیت سکولار) 🔹جلسه سوم: مرزشناسی و مرزداری تربیت اسلامی و تربیت سکولار -نکات مقدماتی: خزنده، پنهان بطیء بودن فرایند سکولاریزاسیون تربیت - حرکت/جریان های خزنده سکولارسازی تربیت در جمهوری اسلامی ایران: الف) حذف دین از تربیت ؛ ب) تقلیل دین در تربیت هر سه صوت در کانال استاد موجود است. 🆔 https://eitaa.com/seyednaghimousavi/481 http://seyednaghimousavi.ir/
⚪️ مهارت‌های زندگی. ▫️ مدیریت احساس ▫️ مدیریت زمان ▫️ تفکر عمیق ▫️ علم‌آموزی ▫️ عشق‌ورزی ▫️ حق‌محوری ▫️ ارزش‌گذاری ▫️ وجدان‌محوری ▫️ مسئولیت اجتماعی ⚪️ تفکر و تمدن شبکه‌ای --------------------------------------------- ان شاء الله که قدر این مطالب ناب دسته بندی شده رو بدونیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بیانات آیت‌الله جوادی آملی در رابطه با اهمیت ویژه کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) 🕌گفتمان فقه مضاف حوزه خراسان @feqhemozaf_khorasan
هدایت شده از نسیم حکمت
اصول برخورد با منافق.mp3
3.4M
🔰 اصول برخورد با منافق 🔹یکی از چیزهایی که در صحنه اجتماعی باید انجام داد این است که قبح کار منافق را باید به چشم آورد. بعضی اوقات به چشم آورده نمی شود. خداوند کاری که می کند این است که قبح کار ایشان را به چشم می آورد، نسبت به اقدامات غلطی که می کنند. ◾️مثلا الان در جریان غزه، خاموش به تمام معنی هستند. مثل این که هیچ وجود ندارد، در فرانسه چیزی شد، شمع روشن می کنند، اما این موقع، خبری نیست. این قدر جنایت سنگین، جلوی چشم! نمی شود این را انکار کرد. 🔸اگر خواستی بکشی، خوب رزمندگان حماس را بکش! تو اینجور بچه ها را می کشی؟! این مشخص است، به چشم می آید! ◽️او می بیند، اما حرف نمی زند، زبان را بسته است! می داند اگر این کا را کند، به نفع حاکمیت دینی شده است. اینجاست که خداوند می فرماید: «إِنَّ الْمُنافِقينَ هُمُ الْفاسِقُونَ» (توبه، 67) اینجا جای حرکت است، چرا دست و بالت را می بندی در موضع گیری؟! این یک واقعیت است. 🔹اتفاقا در این پستی و بلندی حرکت های اجتماعی می شود فهمید کی چه جوری و کجایی است؟! 🔸اینجاست که خداوند می فرماید: امر به معروف نمی کند و برعکس عمل می کند. هرچه بد است او دارد تشویق کند. می بیند که اعتیاد و خلاف و فحشاء را باید جمع کرد، اما جوری می کند که این ها تقویت شوند. این یک معنایی دارد، لذا می فرماید: «إِنَّ الْمُنافِقينَ هُمُ الْفاسِقُونَ». (شرح تفسیر المیزان، جلسه 470) https://eitaa.com/nasimehekmat
🔰کارگروه حکمت عملی، جلسه ۶۱ 📌 مبادی حکمت عملی در نگاه فارابی (جلسه چهارم) 🎤 حجت‌الاسلام محمدعلی نوری 🖇 به صورت حضوری و مجازی 🗓 يكشنبه، ۳ دیماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۸ 🏢 قم، خیابان ۱۹دی، کوچه۱۰، کوچه۲، اتاق جلسات مجمع عالی حکمت اسلامی 🆔@hekmateislami
1_8593643786.pdf
1.25M
🌿 اصول نگارش علمی 🌿 دکتر @myganj 🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش، همراه لحظه‌های خوب پژوهش 🍃https://eitaa.com/joinchat/3648323715C970376fb41 🌐 www.mroyesh.ir
Sequence 01.mp3
26.15M
🎙 فایل صوتی «فلسفه اسلامی و فیزیک؛ یک گفتگوی ناتمام» استاد حمید پارسانیا 💠 در چهارمین نشست علمی از سلسله نشست‌های یاد بود شهید محسن فخری زاده در دانشگاه باقرالعلوم، استاد حمید پارسانیا به موضوع «فلسفه اسلامی و فیزیک» پرداختند. 🔸 در این نشست علمی حجت الاسلام پارسانیا به تاریخچه شکل گیری ساینس (به معنای مدرن) و مباحثی پیرامون به حاشیه رفتن فلسفه و متافیزیک در علم جدید تا پیدایش مکاتب فلسفه علم پرداختند. و در ادامه به فلسفه اسلامی و علوم اسلامی اشاره کردند. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ https://eitaa.com/philoscience/647 🌐 https://philoscience.ir
مقاله هایی از استاد نوری در زمینه حکمت عملی : (پژوهشگر فلسفه اسلامی و منطق ارسطوئی و عضو کارگروه حکمت عملی مجمع عالی حکمت ) 🔹نسبت حکمت عملی با شاخه های آن در اندیشه فارابی 🔸حکمت عملی؛ چیستی اجزاء و اقسام آن 🔹چیستی و کارکرد قوه درک کننده احکام عملی 🔸اندیشه فارابی درباره ماهیت و کارکرد عقل نظری و عقل عملی 🔹بررسی دیدگاه برخی از معاصران (مصباح یزدی، عابدی شاهرودی و لاریجانی) دربارۀ نفس الامر قضایای عملی دانلود همگی 🆔 @rahpoian
13900525_3326_128k.mp3
2.85M
🎙خطرِ علوم انسانی ذاتا مسموم 🔸 ضرورت اسلامی سازی علوم انسانی
تفسیر جلسه ۱ سه شنبه ۱۶ رجب المرجب ۱۴۴۴.mp3
36.48M
بررسی فهرست مسائلی که برای ورود در تفسیر قرآن، تنقیح آن‌ لازم است استاد شیخ محمد حسن وکیلی جلسه‌ی اول از تفسیر تخصصی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🏷همان‌طور که مقدمات فقه را اصول برعهده دارد ، بخشی از مقدمات تفسیر را هم باید اصول برعهده بگیرد چون یکی از عناوین اصول حجیة الکتاب است و باید شرایط و نحوه‌ی استظهار و استنطاق آن هم گفت‌و‌گو شود 🏷آیا قرآن قابل فهم هست یا خیر (یعنی زبانش سری است یا نه)؟ 🏷طریقه‌ی حل روایات شریفه‌ایی که مخاطب قرآن را ″مَن خوطب به ″ معرفی می‌فرماید 🏷سوالاتی که باید در جلسات پیگیری کنیم 🏷سؤال؛ اگر قرآن زبانش سری و رمزی نیست و زبانی متعارف دارد ، این زبان متعارف برای انتقال پیام به چه نظام قرائنی اعتماد می‌کند؟ (نظام قرائن یعنی مجموعه چیزهایی که در دلالت موثرن ) 🏷سؤال؛ آیا شرایط اجتماعی عصر نزول، جزء نظام قرائن هست یا خیر؟ 🏷سؤال؛ ساختار قرآن به چه شکلی است؟ 🏷سؤال؛ هویت قرآن کریم چیست؟ قانون تفصیلی یا قانون اساسی 🏷سؤال؛مخاطب قرآن کیست ؟ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 https://eitaa.com/tafsir_ostadvakili/5 کریم
کارکرد طلاب و حوزات علمیه.Mp3
1.05M
⚪️ طلبه‌ها به چه دردی می‌خورند؟! ▫️ استاد واسطی ⚪️ تفکر و تمدن شبکه‌ای ⚪️ @vaseti
✅ بریده کتاب 💠 سخن پایانی شهید صدر در کتاب مبانی منطقی استقرا در باب علم تجربی و رابطه آن با ایمان 🔸این پژوهش، در عین حال، بر نکته‌ای استدلال می‌کند که از جهت اعتقادی بی‌نهایت مهم است و اساسا هدف اصلی ما از انجام این پژوهش تحقق آن بوده است. 🔸 آن نکته این است که بنیادهای منطقی استدلال علمی که از مشاهده و تجربه کمک می‌گیرند، همان بنیادهای منطقی استدلال بر اثبات آفریدگار و مدبر جهان، یعنی استدلال با تمسک به مظاهر حکمت و تدبیر در عالم، است. این استدلال نیز مانند هر استدلال علمی دیگری در ذات خود امری تجربی است. به این ترتیب شخص باید یکی از دو گزینه را انتخاب کند: یا اساسا هر نوع استدلال علمی را نپذیرد و یا همان ارزشی را که برای استدلال علمی قائل است برای استدلال بر وجود خدا نیز قائل باشد. 🔸 و اینگونه بر ارتباط مبنای منطقی علم تجربی و ایمان استدلال می‌کنیم. و چه بسا همین ارتباط منطقی بین روش‌های استدلال علمی و روش استدلال بر اثبات آفریدگار باعث تکیه‌ی قرآن بر این نوع استدلال علمی، از میان انواع استدلال‌های متنوع بر اثبات آفریننده‌ی جهان، شده است؛ به این جهت که بر جنبه‌ی تجربی و استقرایی دلیل وجود آفریننده تاکید کند. 📚 الاسس المطقیه للاستقرا ص: ۵۶۳ _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 💻 آدرس تارنمای ما : 🌐 https://philoscience.ir 📱 ما را در ایتا و بله دنبال کنید: 🆔 @philoscience
🔸مجموعه آثار اندروید : 📀نرم افزار آثار علامه سید محمد حسین طباطبائی (با حواشی آیت الله فیاضی) و ... https://eitaa.com/AGLOESHG/2783 📀مجموعه آثار آیت الله عبدالله_جوادی_آملی موضوعی و ... https://eitaa.com/AGLOESHG/2785 📀نرم افزار آیت الله مجاهد و ... https://eitaa.com/AGLOESHG/2786 🔸 آدرس دانلود برنامه مجموعه آثار آیت الله مصباح است. که سایت خود ایشان در اختیار قرار داده اند : https://mesbahyazdi.ir/meshkat2/ 📀مجموعه آثار آیت الله شهید مطهری و ... https://eitaa.com/AGLOESHG/2784 🔹🔸🔹🔸🔹 🌐کانال فلسفه و عرفان 🔸
هدایت شده از اجتهاد
🔔 سلسله نشست‌های علمی «خطابات قانونیه» ❇️ نسبت خطابات قانونیه و مصالح و مقاصد 🎙ارائه: استاد محمدجواد فاضل لنکرانی ⏰ زمان: چهارشنبه ۶ دیماه، ساعت ۸ صبح ❇️ نسبت خطابات قانونیه با اهداف کلان شریعت 👥نشست گفتگوهای چند جانبه توسط: 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عشائری 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی ⏰زمان: چهار شنبه ۶ دیماه، ساعت ۹ صبح 🏠مکان: قم، میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
لطف کنید حمدی قرائت کنید