eitaa logo
رهپویان
217 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
699 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 طرق تحمّل حدیث 💠 تحمّل حدیث به روش های مختلفی صورت می گیرد که همه آن ها در یک مرتبه نیست. روش 1️⃣: سماع در این روش شیخ و استاد مطلبی را نقل و شاگرد گوش می دهد. روش 2️⃣: قرائت در این روش شاگرد حدیث را برای استاد می خواند و استاد درباره آن و اینکه کدام قسمت آن صحیح، مصحّف و... است توضیح می دهد. روش 3️⃣: مناوله در این روش شاگرد از استاد طلب حدیث نموده و استاد کتاب و حدیث را در اختیار او قرار می دهد. مرتبه این روش پایین تر از روش سماع و روش قرائت است. روش 4️⃣: اجازه در این روش سماع و قرائت وجود ندارد، بلکه شخص به دیگری می گوید: من اجازه نقل کتاب یا روایت را به تو می دهم. روش 5️⃣: وجاده در این روش، شخص سندی که منتهی به کتاب شود ندارد ولی می بیند که منسوب به فلان مؤلّف بوده و نام او ثبت شده است و از این رو، از آن نقل حدیث می کند. نام این روش وجاده است -وجدته منسوباً إلیه- و پایین ترین مرتبه از مراتب تحمّل حدیث می باشد و بالاترین مرتبه نیز برای روش سماع و قرائت است. کسانی که الان در جهان -چه در ایران و چه در جاهای دیگر- فهرست برای کتابها می نویسند، از این روش استفاده می کنند. این افراد معمولا سلسه سندی که منتهی به کتاب شود ندارند، ولی می بینند که مثلاً پشت آن «أمالی شیخ طوسی» نوشته شده و به مجرّد آن در کتاب فهرست، آن را به نام ایشان ثبت می کنند؛ نهایتش این است که اگر فهرست کننده اهل دقّت و فن باشد، بررسی می کند که دلیل بر بطلان انتساب کتاب به نویسنده وجود نداشته باشد (گاهی از خود کتاب دلیل بر بطلان نسبت پیدا می شود) که در این صورت آن را نقل می کند، امّا متعارف اشخاص، این امور را متوجّه نیستند. درس خارج اصول آیت الله سید موسی شبیری زنجانی، تاریخ: 15 اسفند 95 https://eitaa.com/halgheysaniye/5078
◾️ السّلامُ عَلَیکِ یا فاطمة الزهراء (س) 🔘 هدیه کتابخانه تسنیم به عزاداران فاطمی ◾️۶۰ کتاب فارسی و عربی درباره آن حضرت 🔻 کتابهای فارسی ۱. عبور از تاریکی 👈 دانلود ۲. شخصیت شناسی حضرت فاطمه بر پایه کتاب و سنت 👈 دانلود ۳.شهادت مادرم زهرا افسانه نیست 👈 دانلود ۴. آموزه های تربیتی در زندگی حضرت فاطمه 👈 دانلود ۵. فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت 👈 دانلود ۶. دانستنی های فاطمی 👈 دانلود ۷. زندگانی فاطمه زهرا 👈 دانلود ۸. فاطمه در آینه وحی 👈 دانلود ۹. دانشنامه شهادت حضرت فاطمه 👈دانلود ۱۰. ترجمه بیت الاحزان 👈 دانلود ۱۱. متن و ترجمه خطبه فدکیه 👈 دانلود ۱۲. تجلی توحید در زندگانی حضرت فاطمه 👈 دانلود ۱۳. حضرت محسن اولین شهید امامت 👈 دانلود ۱۴. با نور فاطمه هدایت شدم 👈 دانلود ۱۵. بندگی، راز آفرینش (شرح خطبه فدکیه/ دوجلد)👈 دانلود ۱۶. کشتی پهلو گرفته 👈 دانلود ۱۷.ریاحین الشریعه (جلد ۱) 👈 دانلود ۱۸. فاطمه الزهراء (علامه امینی) 👈 دانلود ۱۹. بر خانه فاطمه چه گذشت 👈 دانلود ۲۰. فاطمه، بهترین الگو برای همه 👈 دانلود ۲۱. سیره فاطمی 👈 دانلود ۲۲. مظلومیت حضرت زهرا 👈 دانلود ۲۳. از فاطمه بگو 👈 دانلود ۲۴. مالک فدک 👈 دانلود ۲۵. آینه ایزدنما، حضرت فاطمه زهرا 👈 دانلود ۲۶. کوثر ناب 👈 دانلود ۲۷. بهشت ارغوان، قصه ناتمام فاطمه👈 دانلود ۲۸. مطهره قرآن 👈 دانلود ۲۹. مقامات حضرت فاطمه در کتاب و سنت 👈 دانلود ۳۰. مقام لیلة القدری حضرت فاطمه 👈 دانلود ۳۱.ترجمه الهجوم علی بیت فاطمه 👈 دانلود ۳۲. فاطمه زهرا، شادمانی دل پیامبر 👈 دانلود ۳۳. وراثت اصطفائی در قرآن 👈 دانلود ۳۴. حضرت فاطمه وارث مقام پیامبران 👈 دانلود ۳۵. الکلمة الغراء في تفضيل الزهراء 👈 دانلود ۳۶. فاطمیه، حقیقتی در دل افسانه ها 👈 دانلود ۳۷. کتاب علی و مصحف فاطمه 👈 دانلود ۳۸. یاس کبود 👈 دانلود ۳۹. پاسخ به چند شبهه فاطمی 👈 دانلود ۴۰ جنة العاصمة 👈 دانلود ۴۱.آتش در خانه وحی 👈 دانلود ۴۲. اسوه حسنه 👈 دانلود ۴۳. حلقه وصل رسالت و امامت 👈 دانلود ۴۴. صدیقه طاهره (برگرفته از الغدیر) 👈 دانلود ۴۵. کوثر، معجزه پیغمبر 👈 دانلود ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا 🔻 کتابهای عربی ۴۶. أسرار فضائل فاطمة س 👈 دانلود ۴۷. المحسن السبط مولود ام سقط 👈 دانلود ۴۸. الفريدة في لوعة الشهيدة 👈 دانلود ۴۹. بنور فاطمة اهتديت 👈 دانلود ۵۰. الصحیح فی کشف بیت فاطمة 👈 دانلود ۵۱. هذه فاطمه (دوره ۸ جلدی) 👈 دانلود ۵۲. الهجوم علی بیت فاطمه 👈 دانلود ۵۳ . فاطمه الزهراء بهجة قلب المصطفى 👈 دانلود ۵۴ . الثغور الباسمه فی مناقب السیده فاطمه 👈 دانلود ۵۵ . فاطمة الزهراء من المهد إلى اللحد 👈 دانلود ۵۶ . مسند فاطمه الزهراء و ما ورد فی فضلها 👈 دانلود ۵۷. فضائل فاطمه الزهراء 👈 دانلود ۵۸. احراق بیت فاطمه 👈 دانلود ۵۹. مقتل فاطمة الزهراء س 👈 دانلود ۶۰. شرح الخطبة الزهراء س 👈 دانلود 📲 ثواب انتشار این لیست و رساندن آن به دست اهل علم و قلم با شما ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
نگاهی بر چیستی اصل وضع از منظر اصول 《بررسی اقوال علما اعلام : نائینی ، عراقی ، اصفهانی ، خوئی》 رحمه الله علیهم این مقاله ی خواندنی را یک طلبه پایه ۸ نوشته است. ما شاءالله. دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مداحی جدید حاج مهدی رسولی به مناسبت نماهنگ -------------------- شنیده شد که رهبر انقلاب بعد از مراسم دیشب، به حاج مهدی گفتند این مرثیه‌ی شما (اشاره به مداحی ‎)‌ کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر رو با هم کرد. (از منبع موثقی پیدا کردین به بنده هم بگین)
اعتبار معرفت شناسی خبر واحد در اعتقادات دینی اساتید : حسین زاده و محمدی دانلود (ثواب استفاده از این مقاله هدیه به حضرت زهرا سلام الله علیها) متون دینی
🔹 لیست کتب مرحوم ملاصدرا : 📍تعلیقه جناب ملاصدرا بر الهیات شفا https://t.me/PHILO_MYS/914 🔹شرح رساله المشاعر ملاصدرا ✍ملا محمد جعفر لاهیجی https://t.me/PHILO_MYS/876 🔹کتاب المشاعر 🔹مترجم: بدیع الملک میرزا عمادالدوله 🔸ترجمه، مقدمه و تعلیقات فرانسوی: هانری کربن https://t.me/PHILO_MYS/878 📍اسفار عربی https://t.me/PHILO_MYS/882 📍تفسیرالقران الکریم تالیف جناب ملاصدرا https://t.me/PHILO_MYS/895 📍شرح اصول کافی جناب ملاصدرا https://t.me/PHILO_MYS/907 🔹إیقاظ النائمین تحقيق الدكتور محسن مؤيدي https://t.me/PHILO_MYS/921 🔹رسائل فلسفي (المسائل القدسية, متشابهات القرآن, أجوبة المسائل) - https://t.me/PHILO_MYS/923 🔹مفاتیح الغيب تعليقات المولى علي النوري https://t.me/PHILO_MYS/926 🔹المظاهر الإلهیة في أسرار العلوم الكمالیة https://t.me/PHILO_MYS/931 🔹مثنوی ملاصدرا https://t.me/PHILO_MYS/936 🔹أسرار الآيات مقدمه و تصحیح محمد خواجوی https://t.me/PHILO_MYS/938 🔹ترجمه اسرارالآیات جناب ملاصدرا https://t.me/PHILO_MYS/941 🔹رساله سه اصل https://t.me/PHILO_MYS/945 🔹كسر أصنام الجاهلية(عربی) https://t.me/PHILO_MYS/949 🔹رساله جبر و تفویض یا خلق اعمال https://t.me/PHILO_MYS/954 🔹ضوابط المعرفة المُسمّاة شرح الهداية الأثيريّة https://t.me/PHILO_MYS/959 🔹مرآت الاکوان ترجمه و تحریر فارسی شرح هدایه https://t.me/PHILO_MYS/964 🔹رسالة في الحدوث(حدوث العالم) https://t.me/PHILO_MYS/966 🔹التنقیح في المنطق صدر الدين الشيرازي تحقيق غلامرضا یاسی پور https://t.me/PHILO_MYS/968 🔹الشواهد الربوبیه ترجمه و تفسیر: جواد ...⬇️ ‌ ‌https://t.me/PHILO_MYS/303 🔹ترجمه اسفار https://t.me/PHILO_MYS/593 https://eitaa.com/AGLOESHG/3084
4_5947387230774365920.mp3
8.38M
🌀رابطه آیت الله بروجردی با علامه طباطبایی 🎙دربیان آیت الله سبحانی برگرفته از کانال و https://eitaa.com/AGLOESHG/3067
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚪️ درباره نخبگی. ▫️ چگونه نخبه بسازیم؟ ▫️ روش نخبه‌شدن چیست؟ ▫️ آسیب‌های نخبگانی چیست؟ ▫️ شاخصه تفکر دقیق چیست؟ ▫️ نخبگان به چه چیزی فکر می‌کنند؟ https://eitaa.com/vaseti/729 ---------------------------------- خلاصه : اولوا الالباب و نخبگان چه کسانی هستند؟ تفکرهای عمیق که منجر به حب شدید خداوند میشود. حتی ورثوا منه حبَ الله . نقطه ی شروع نخبگی کجاست؟ عملوا بالفکره : مهارت تفکرورزی نقش مطالعه و تفکر؟ تفکر پایه است. یکی از آسیبهای نخبگانی ، قطع حاصل کردن به دریافت اولیه خود. عظیم ترین تخریبها و فوائد در طول تاریخ توسط نخبگان بوده است. نخبه کسی است که تفکرورزی را آموزش دیده است. اولواالالباب روی چه چیزهایی تفکر عمیق دارند: خود ، هستی ، رابطه ی هستی و خود با خدا . نقطه ی شروع انسانیت ، حس مخلوق بودن است. نقطه ی شروع عملوا بالفکره ، تفکر روی حس مخلوق بودن است. نخبگی و عیار انسانیت وقتی فعال می شود که حس مخلوق بودن فعال باشد و دائم تشدید شود تا حس حضور خداوند در دنباله اش بیاید. حب و کشش در قلب ایجاد میشود. تفکر عمیق درباره ی خود ، هستی و خدا کجا باید آموزش داده و محقق شود؟ هرجائی که الهیات (یعنی دانشهای مرتبط با خداوند) کار میشود. کار من و شما در فضای طلبگی عملوا بالفکره است : هم خودمان به دست آوریم و هم آموزش دهیم . خداوند خلق کرد تا انسانها او را بشناسند ، نه اینکه تصور ذهنی داشته باشند ، برای این است که جذبه ی قلبی به سمت او فعال شود.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ تبدیل دانشکده اصول الدین قم به دانشگاه بین المللی علوم انسانی اسلامی آیت الله اراکی از موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبدیل دانشکده اصول الدین به دانشگاه بین المللی علوم انسانی اسلامی علامه عسکری خبر داد. https://hawzahnews.com/xcz5G @HawzahNews / حوزه‌نیوز
رهپویان
مناسبات زبانشناسی با علم اصول 29 آبان ۱۴۰۲ محفل فقاهت - نشست چهارم با حضور استاد معزز حجت‌الاسلام و
مناسبات زبان شناسی با اصول فقه استاد قائمی نیا اصل صوت خلاصه : زبان شناسی علم اصول و علوم دیگری را متحول می کند و به گفته ی برخی مادر علوم انسانی است. بحثی بسیار بنیادی است. موطن اصلی آن در قدیم حوزه ها بوده اند. عربها در زبان شناسی (اللسانیات) زیاد کار کرده اند ولی عمقی ندارند. در زبان شناسی زبان طبیعی (فارسی یا عربی یا...) را بصورت کلی(قواعد مشترک در تمام زبانها) مورد بررسی قرار میدهد به روش علمی. در قرن 20 به اسقلال و بلوغ رسیده است. قبل از آن زبان شناسی تاریخی بوده است که مخصوصا مستشرقان استفاده می کردند. در زبان شناسی دست کم به سه حوزه پرداخته میشود: 1. شاخه ها : صورت ، معنا ، کاربرد و... که حدود 15 شاخه را ذکر کرده اند. 2. مطالعات بینا رشته ای : مثلا ارتباط زبان با جامعه یا زبان با مغز یا زبان با روان 3. مکاتب بزرگ : عمدتا 3 مکتب هست. دو شاخه برای مطالعات دینی خیلی اهمیت دارد : 1. معنی شناسی (با توجه به قواعد نظام زبان = مراد استعمالی اصول ما) 2. کاربرد شناسی (تداولیات در عربی : در مقام تکلم و با توجه به گوینده خاص = مراد جدی اصول ما) 3. فرهنگی (فرهنگ خودش را در زبان چگونه نشان میدهد. زبان آینه فرهنگ) . اهمیت این شاخه کمتره. زبان شناسی بدیل اصول نیست و ایندو می توانند هم را تکمیل کنند. مهمترین دستاورد اصولیین بحث ظهور است. چه تاثیری زبان شناسی در اصول ما می تواند داشته باشد: 1.نظریات زبان شناختی ما را تغییر دهد. زبان شناسی ما (بعد آخوند) فلسفی است که در زبان شناسی مورد نقد است. زبان شناسی اعم از متون دینی است و فقط به زبان کار دارد، هرچند در غرب پیوندش را با متون دینی حفظ کرده است 2. تاثیر مدلی : میتواند طرحواره بدهد تا شما مشابه سازی کنید. (تغییر ساختار میدهد) حتی برای جمع روایات فرمول جمع عرفی جدیدی به شما میدهد. عام بر خاص حمل نمیشود در شاخه فرهنگی. ۳.نظریات اصولی را دقیقتر کند. در کتاب موافقت معنایی دنبال این بودم. فقهای ما معناشناسان بزرگی بوده اند و طبق معناشناسی شون به این نتایج رسیده اند. من الان دارم تاثیرات آنرا در فقه جمع آوری کنم. مبانی معرفت شناختی آیت الله خوئی را برخی استخراج کرده اند اما به بحث های جدید وارد نبوده اند. معناشناسی علامه (علم الدلاله) را انجام داده اند. خلاصه تا دقیقه 35 انجام شد و ناقص ماند..
قرآن و عرفان و برهان از هم جدایی ندراند.mp3
4.44M
🔰 انفکاک ناپذیری قرآن و عرفان و برهان درس اسفار، ج۸ ، جلسه 219 شرح این عبارت از کتاب اسفار: «و حاشى الشريعة الحقة الإلهية البيضاء أن تكون أحكامها مصادمة للمعارف اليقينية الضرورية و تبا لفلسفة تكون قوانينها غير مطابقة للكتاب و السنة.» (اسفار، ج8، ص303) https://eitaa.com/nasimehekmat/4066 ---------------------------------------- معرفی کتاب : قرآن و عرفان و برهان از هم جدائي ندارند نویسنده : علامه حسن زاده آملی(ره) مشاهده کتاب
بررسی سه دوره ی اصولی مرحوم نائینی در بیانات استاد مددی (حاج سید احمد مددی مدظله العالی) در جلسه چهارم خارج اصول (بر محور فوائد)
مباحث عامه حول العقد.pdf
1.65M
"مباحث عامه حول العقد" اثر مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی فهرست این کتاب را در فایل مشاهده می کنید. آنطور که شنیدم جزء آثار متأخر ایشان بوده. ناظر به کتاب فقه العقود آقای حائری هم هست. اما نرسیدند که کتاب را به اتمام برسانند لذا فقط یک مجلد از آن منتشر شده. جهت تهیه کتاب ، ظاهرا فقط در دفتر مرحوم آیت‌الله شاهرودی روبروی مدرس مرحوم آیت‌الله تبریزی هست.
💢اینگونه نیست امام خمینی با تسمیه «خطابات قانونیه»، عرف را معیار و مرجع تشریع شارع بداند/ نظریه عدم انحلال نیازمند بررسی و نظریه‌پردازی است ✔️استاد مقیمی حاجی در دوره «خطابات قانونیه»: 🔹امام خمینی(ره) در این نظریه به خوبی معضل اصولی‌‌ها را حل کرده است اراده تشریعی شارع است. مشهور اصولییون اراده تشریعی و جعل تشریعی شارع را با بعث و زجر مکلف پیوند می‌زنند که این نسبت به درستی تبیین نمی‌شود، اما امام خمینی(ره) اراده تشریعی را اراده تقنین و تشریع می‌داند که بر طبیعی و کلی تعلق گرفته است. 🔸استعاره تقنین و قانون، تنها به جهت تشبیه است و عملا در یک حیث شباهت قانون عقلایی و شرعی وجود دارد و آن نیز در بیان ابتدایی جعل و تشریع است که حکم به کلی و طبیعی تعلق می‌گیرد و در ادامه بیان جزئیات و خصوصیات در حکم ثانوی جعل می‌شود. عقلا نیز ابتدا به تصویب کلیت طرح پرداخته و در بیان ثانوی با تبصره‌‌ها‌ی مختلفی افراد خاص رو مستثنی و یا مشخص می‌کنند. 🔹اینگونه نیست که امام خمینی (ره) با تسمیه «خطابات قانونیه»، عرف را معیار و مرجع تشریع شارع بداند و همانند برخی از روشنفکران مفسر و مرجع قوانین شرعی را عرف بداند... نظریه عدم انحلال امام خمینی(ره) می‌تواند لوازم مختلفی در اصول و فقه داشته باشد که نیازمند بررسی و نظریه پردازی است. به عنوان مثال جایگاه حقوقی در نسبت با متعلق حکم چگونه است؟ آیا جعل شارع توانایی لحاظ جایگاه حقوقی را دارد یا نه!؟ 👈 بیشتر بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=74545 🆔 https://eitaa.com/ijtihad/11096
ائتلاف آمریکا علیه یمن ...رئیس پنتاگون مدعی شد: «من با وزرای دفاع و نمایندگان ارشد ۴۳ کشور، ناتو و اتحادیه اروپا در مورد تهدید فزاینده حوثی‌ها علیه امنیت دریایی در دریای سرخ صحبت کردم. جامعه بین‌المللی با چالش بی‌سابقه‌ای مواجه است که نیازمند اقدام مشترک است.» با وجود رایزنی با مقامات ده‌ها کشور، طبق اعلام وزیر دفاع امریکا، فقط کشور‌های بحرین، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در این ائتلاف شرکت خواهند کرد. یکی از نکات قابل توجه ائتلاف مذکور، عدم مشارکت عربستان و امارات در این گروه است. این ابتکار که به رهبری امریکا مدیریت می‌شود، در پاسخ به عملیات موشکی و پهپادی انصارالله علیه کشتی‌های صهیونیستی است که از دریای سرخ عبور می‌کنند. امریکا می‌خواست با این ادعا که حملات انصارالله امنیت دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند کشور‌های بیشتری را به ائتلاف خود وارد کرده و فشار‌ها را به دولت صنعا تشدید کند، اما به نظر می‌رسد حتی متحدان غربی و عربی واشینگتن هم حاضر نشدند به درخواست این کشور پاسخ مثبت دهند. منبع کانال تلگرامی پارسین تی‌وی، ویدئویی از اظهارات خبرنگار بی‌بی‌سی و اعتراف وی به قدرت برتر نیروهای انصارالله یمن منتشر کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتظار رهبری از ما: پازل دشمن را تکمیل نکنید حتی اگر با حرف حق باشد (دروغ وبرچسب وشایعه ...که جای خوددارد)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای فرش دست دوم .... چطور میشه یک شی واحد یک کسی را آزار میده و یکی را خوشحال میکنه؟! همه ی امور دنیا همینه به توهّم خوشحالیم ، به توهّم غصه میخوریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ی علمی شنبه های فقهی مجالی کم موونه برای بحث و گعده های علمی زمان : شنبه هر هفته از اذان ظهر به مدت ۲ ساعت آقای محمد مهدی مقیسه راه ارتباطی جهت هماهنگی برای ارائه مقالات در جلسه شنبه های فقهی @mmmoghiseh https://eitaa.com/shfeghhi/1063 -------------------------------- سرورانی که دنبال الگو هستن، برای رشته های دیگر هم کار جالبی است .
رهپویان
💢اینگونه نیست امام خمینی با تسمیه «خطابات قانونیه»، عرف را معیار و مرجع تشریع شارع بداند/ نظریه عدم
اولین نشست از سلسله نشست‌‌ها‌ی خطابات قانونیه با حضور اساتید بزرگوار مقیمی حاجی با موضوع «نسبت خطابات قانونیه با مکانیزم تقنین و تشریع شارع» و اساتید بزرگوار اسدپور با موضوع «سیر تطور نظریه خطابات قانونیه امام خمینی(ره)» برگزار شد. 🔹 زمینه های اجتماعی و تاریخی : استاد اسد پور حفظه الله در این سلسله جلسات به زمینه‌‌ها‌ی اجتماعی و تاریخی نظریه خطابات قانونیه پرداحته می‌شود تا چالش‌‌ها و مسائل اجتماعی آن روزی را بدست آوریم که باعث شکل گیری دو گانه‌‌ها‌ی شریعت و قانون، جمهوریت و اسلام، آزادی و اسلام شد و چه زمینه‌‌ها‌ی اجتماعی باعث شد اندیشه خطابات قانونیه تولید شود و این نظریه درصدد جواب به چه سوالاتی است. .... (تفصیل مطلب استاد خواندنی است) 🔸 خطاب استاد مقیمی حاجی حفظه الله : ایشان «نظریه خطابات قانونیه» را به نظریه «عدم انحلال خطاب» تغییر داد و بیان کرد که برای دوری از اشتباهات و انحرافات روشنفکران ناگزیر به این تغییر هستیم. (تفصیل مطلب ایشان نیز خواندنی است ) 🆔 https://eitaa.com/ijtihad/11096
درد دل های با جامعه روحانیت توفیقی حاصل شد که فاطمیه امسال من با سالیان گذشته تفاوت پیدا کرد، برای سخنرانی دعوت شدم خراسان جنوبی و در کنار سخنرانی طبق سنوات گذشته برپایی مناسبت های فاطمی در چند استان و از جمله خراسان جنوبی هم جزو برنامه هایم بود، به سفارش چند نفر از دوستان غیر طلبه ولی دغدغه مند منطقه قرار شد مناطق مرزی و دورافتاده را سرکشی کنیم، از آنجای که شب ها برنامه داشتم و باید برمیگشتم ساعت۴صبح از بیرجند راه افتادیم و تا ۵ بعدازظهر بسیاری از روستاهای قاین، زیرکوه و خواف را سرکشی کردیم و الحمدالله با کمک روحانیون بومی اقامه عزا در حدود ۱۸ روستای این مناطق را برپا نمودیم در کنار خوشحالی بابت این توفیقات اما با دلی پر از درد و رنج برگشتم، روستاهای با جمعیت ۵۰۰ نفری اما بدون حضور یک طلبه، چه بسیار شیعیانی که نه از عقایدشان اگاهی داشتند نه از احکام دین شان، مساجدی که شاید ده روز هم در سال حضور یک روحانی دینی را در خود ندیده باشد، پای درد دل های مردم و حتی اندک روحانی این مناطق نشستم، مردم از نبود طلاب گله مند بودند و اندک روحانی هم گله مند از عدم حمایت و شرایط سخت زندگی در آنجا. در برگشت به قم و با دیدن طلاب، دلم گرفت، ای سربازان امام زمان(ع) میدانید چه قدر از ایتام آل محمد هنوز فاطمیه را نمیشناسند؟ هنوز احکام اولیه مذهب شان را نمی دانند؟ نمیگویم قم را رها کنید، اما میتوانم توقع داشته باشم در سال ۲۰ روز را فقط برای حضرت سربازی کنید،ایا نمیتوانید بدون توقع از فلان سازمان و...فقط ۲۰ روز در سال را با حضور در این مناطق به ایتام آل محمد خدمت کنید؟ بخدا قسم مردم شریفی داریم،مردمی که اگر ببینند یک طلبه واقعا در حال خدمت است نوکری او را میکنند، من کاری به مجموعه های دولتی و...ندارم، آنان خودشان می دانند و امیرالمومنین، حرف من با شما روحانی عزیز است، باور کنیم نمک خوردیم و نمکدان شکستیم میدانم مشکلات شما هم زیاد است ثروتی ندارم ولی اهلبیت ذره ای آبرو به من داده اند،حاضرم از همین آبرو هزینه کنم و برای سفر تبلیغی تان کمک هزینه و هدیه ای ناقابل جمع کنم، بیاییم دست به دست هم کمتر نمک بر زخم دل مولایمان بریزیم باز هم شرمنده همه طلبه های عزیز به خصوص طلابی که مجاهد در خط مقدم هستند، دلم گرفته بود چه کسی بهتر از شما که سنگ صبورم باشید https://eitaa.com/sharifii_110/2344
هدایت شده از البیان
🗂 📝 با موضوع سلسله بحث های «روش تحصیل جهت فراگیری مکتب فقه الخمینی » 🖊 استاد آیت الله فرحانی 💢درس خواندن اجتهادی از امام و علامه https://eitaa.com/albayann/2003 💢خاطره استاد آیت الله فرحانی از شیوه تحصیل ذیل مبحث حرکت https://eitaa.com/albayann/2000 💢خاطره استاد از شیوه تحصیل خودشان https://eitaa.com/albayann/1984 💢توصیه استاد به شاگردان مکتب فقه الخمینی https://eitaa.com/albayann/1935 💢تسلط به عبارت https://eitaa.com/albayann/1918 💢کوتاه شدن دوره ی تحصیلی https://eitaa.com/albayann/1878 💢روال بحث ما در فقه الخمینی(رحمه الله) https://eitaa.com/albayann/1875 💢در اختیار حدیث بودن https://eitaa.com/albayann/1836 💢علت طولانی شدن اجتهاد بعضی ها https://eitaa.com/albayann/1831 💢سیر علمی فلسفه باید رعایت شود https://eitaa.com/albayann/1759 💢اتصال علوم به هم https://eitaa.com/albayann/1560 💢می شود کوتاه و عمیق درس خواند https://eitaa.com/albayann/1538 💢اگر ما وظیفه مان را انجام دهیم رزقش میرسد https://eitaa.com/albayann/1527 💢نقش حکمت در مسیر اجتهاد جواهری https://eitaa.com/albayann/1443 💢اهمیت نقش اساتید در تربیت علمی طلاب https://eitaa.com/albayann/1410 💢لزوم سیر تاریخی دروس برای فهم بهتر https://eitaa.com/albayann/1262 💢فقه الخمینی و مدل علمی آن https://eitaa.com/albayann/1212 💢دو نوع خوانش فلسفه https://eitaa.com/albayann/1174 💢مدت زمان درس خارج جهت فراگیری مکتب فقه الخمینی https://eitaa.com/albayann/850 💢علت تکرار زیاد در مسیر آموزشی حوزه چیست؟ https://eitaa.com/albayann/645 @albayann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرزشناسی تربیت سکولار و تربیت اسلامی 🎙استاد سید نقی موسوی (مدیر مرکز تخصصی پیامبر اعظم و دانشگاه فرهنگیان قم و از شاگردان دیرینه ی آیت الله اعرافی) خلاصه ی گذرا از این دوره : 🔹جلسه اول: مفهوم وقلمرو تربیت سکولار - معنای سکولاریزم - تبار امر سکولار و پیشینه سکولاریزم - پیشینه سکولاریزاسیون تربیت 🔸جلسه دوم: مفهوم و قلمرو تربیت اسلامی - پیشینه سکولاریزاسیون تربیت در ایران - گونه های سکولاریزاسیون تربیت (سکولارشدگی مدرسه) - معنا و قلمرو تربیت اسلامی (چرایی دینی/اسلامی بودن تربیت) - مبانی هستی شناختی، انسان شناختی، معرفت شناختی و ارزش شناختی تربیت اسلامی (در مقایسه با تربیت سکولار) 🔹جلسه سوم: مرزشناسی و مرزداری تربیت اسلامی و تربیت سکولار -نکات مقدماتی: خزنده، پنهان بطیء بودن فرایند سکولاریزاسیون تربیت - حرکت/جریان های خزنده سکولارسازی تربیت در جمهوری اسلامی ایران: الف) حذف دین از تربیت ؛ ب) تقلیل دین در تربیت هر سه صوت در کانال استاد موجود است. 🆔 https://eitaa.com/seyednaghimousavi/481 http://seyednaghimousavi.ir/
⚪️ مهارت‌های زندگی. ▫️ مدیریت احساس ▫️ مدیریت زمان ▫️ تفکر عمیق ▫️ علم‌آموزی ▫️ عشق‌ورزی ▫️ حق‌محوری ▫️ ارزش‌گذاری ▫️ وجدان‌محوری ▫️ مسئولیت اجتماعی ⚪️ تفکر و تمدن شبکه‌ای --------------------------------------------- ان شاء الله که قدر این مطالب ناب دسته بندی شده رو بدونیم.