eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
496 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
977 ویدیو
98 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد جواد حیدری 🔻برنامه های اسلام عبارتند از: 1⃣ مباحث اعتقادی 2⃣ مباحث اخلاقی 3⃣ مباحث فقهی 🔻ترسیم مباحث اعتقادی در نمائی کلی 1⃣ مبدأ شناسی 2⃣ راهنما شناسی 3⃣ فرجام شناسی 🔻هر گزاره ی اعتقادی در یکی از این سه شاخه خلاصه می گردد و هر یک زیرمجموعه هائی دارد که یک مبلغ و پاسخگو در هر رده ی سنی از ۲سالگی تا هر سِنّی هر فردی که قصد اقدام به پاسخگوئی و کمک اعتقادی به دیگری را دارد می بایست از مباحث مبدأ شناسی تا فرجام شناسی را به صورت یک پَک بداند. 🔴 تذکر: ضرورت دارد کسی که می خواهد در عرصه ی اعتقادات پاسخگو باشد می بایست بر تمامی مباحث اعتقادی من البدو الی الختم مسلط و مسلح باشد. اما متاسفانه گاهی در فضای مجازی و... شاهد بوده ایم برخی در پاسخگوئی به یک سوال ناخواسته و غیرتعمدانه یک اصل عقیدتی دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد و تیشه به ریشه ی اعتقادات دارد می زند. چرا که فقط یک مُهره از پازل اعتقادات را گزینش و مورد بحث قرار داده، در صورتی که توجه به این مطلب نداشته که دارد مهره های دیگر را نیز جابجا می کند. 🔵 نتیجه اینکه: هر گزاره ی اعتقادی در یکی از سه شاخه ی مبدأ شناسی، راهنماشناسی، فرجام شناسی خلاصه می گردد که هر اسلام شناسی می بایست هر سه موضوع را به عنوان یک پَک کامل بداند و بر کل آن تسلط داشته باشد. @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت عالی متعالی امروز عجیب هوا دلپذیره اونایی که خونه هاشون ویلایی ناهار را تشریف ببرن تو حیاط یا ایوون منزل صرف کنند. نوش جانتون گوارای وجود در ضمن امروز روز ولادت زمینی برادر عزیزم هست دوسداشتین همه ی شهدا را مهمون صلوات های قشنگتون کنید... ┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ramezan_ghasem110 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏳سالی که گذشت⌛️ 🤔دست بر چانه روی مبل سمت چپی نشسته و دارم به دستاوردهای سال 99 می اندیشم. چون قرار است گزارش تبلیغی سال 99 را ارسال کنم. یادم هست سال گذشته نیز در همین ایام 🤔روی مبل سمت راستی در فکر برداشت های سال98 و بذرهایی که می بایست در سال99 بکارم بودم. امسال سال خوبی بود، احساس می کنم بیش از یکسال بزرگ شده ام چرا که با بزرگانی توفیق آشنائی و همجواری داشتم که باعث اصلاح تفکرات و عقائدم شدند و کمک کردند عملکردم بهتر از قبل گردد. چقدر امسال زود گذشت به اندازه ی نشستن از مبل سمت راستی بر روی مبل سمت چپی. هر نفَس گامی به سوی مرگ می‌آییم و باز دل به دنیایی که از ما می‌گریزد بسته‌ایم مولای من ای کاش دیگر ظهور کنید نمی دانم نَفَس هایم، قدم هایم، حتی پلک زدن هایم توانسته موجب لبخندتان گردد. آیا تلاشم مهدی پسند بوده یا فقط... ✍مرضیه رمضان قاسم نوشت ┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ramezan_ghasem110 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 📖 🕋 تدریســـ🖊ــــ استادحیــــــدرے زیدعزه 🔻تبصره: عقل و منطق اقتضا می‌کند در بدو ورود به مباحث اعتقادی خصوصاً اگر قصد این باشد که بنیادین بحث‌شود، می‌بایست شروع آن از مباحث معرفت شناسی باشد. زیرا امروزه برخی اساسا منکر عقل هستند. 🔻گروه اول 1⃣ عده ای با اصطلاح آگنوستیک، اینها شک‌گرا هستند و در هر امری تشکیک می‌کنند لذا در ابتدا می‌بایست آنان را به حوزه ی یقین آوریم و این امر هم سهل است و هم مشکل (سهل ممتنع) اینها معتقدند که در همه چیز شک دارند و همین گزاره‌ای که بکار می‌برند را ما گزاره‌ی خود برانداز می‌نامیم. یعنی خودش دارد به نحوی خود را نفی می‌کند. بر گزاره‌ی "من در همه چیز شک دارم" سه اشکال وارد است: ۱) به من که مخاطب او هستم می گوید ۲) خودش دارد می گوید ۳) دارد یک گزاره را می گوید ♻️نتیجه اینکه او سه مقوله را یقینی فرض کرده است. ۱) اینکه می‌گوید شک دارم یعنی خودش را قبول دارد که هست. ۲) مرا مخاطب قرار داده پس در وجود من نیز شک ندارد اگر شک داشت با من صحبت نمی‌کرد ۳) در همین امری نیز که می گوید شک دارد نیز یقین دارد. 🔻گروه دوم 2⃣ اینها را سوفسطائی گویند، چون منکر وجود هستند. در فلسفه آمده: مرز بین فلسفه و سفسطه قبول واقعیت و قبول وجود است. برای این دسته اول باید ثابت کنیم هستی و واقعیت وجود دارد لذا برای گفتگو با چنین اشخاصی ابتدا باید آنان را در فضای رئالیسم آورد. زیرا تا واقعیتی را نپذیرند نمی‌توان با آنان گفتگو کرد. 🔻گروه سوم 3⃣ پوزیتیویسم ها هستند که منکر عقل هستند. اینها فقط گزاره‌های علمی را قبول دارند و علم در نزد آنان فقط ساینس است (علوم تجربی) یعنی فقط هرآنچه در آزمایشگاه و لابراتوار با حس و تجربه قابل آزمایش باشد را قبول دارند نظیر راسل که معتقد است گزاره ی خدا هست و خدا نیست هر دو گزاره، بی معنا و نامفهوم است و نه می شود آن را اثبات کرد و نه رد چون برای قبول و رد آن نیز نیاز به آزمایش کردن داریم. او معتقد است مسلمانان ادعای عقل می کنند و این ادعای آنان قابل پذیرش نیست. در پاسخ به اینگونه افراد🔻 باید عقل را ثابت کرد زیرا همه چیز را که نمی توان با علم (حس و تجربه) اثبات کرد. زیرا ما علم (حس و تجربه) را نفی نمی کنیم و 🔻معتقدیم ابزار شناخت ۴تاست ۱) علم(حس و تحربه) ۲) عقل ۳) وحی ۴) شهودسوالبرای فردی که فقط حس و تجربه را قبول دارد خدا راچگونه اثبات میکنید؟ با استفاده از روش گزاره های خودبرانداز (گزاره هایی که خودشان، خود را باطل می کنند) با او وارد بحث می شویم و می گوئیم شما گفتید "هر چیزی که قابل آزمایش باشد" را قبول دارید همین جمله را از کجا آوردید آیا این گزاره را در آزمایشگاه آزمایش کردید؟ قضیه‌ی من فقط هر چیزی قابل آزمایش باشد را قبول دارم را در علم منطق به آن قضایای موجبه ی کلیه می گوئیم که جایگاه آن عقل است نه خارج لذا این گزاره را که نمی توان آزمایش کرد را از کجا آورده اند. ♻️نتیجه اینکه: همین جمله‌ی آنها، مبنای شان را رد کرد. روش دوم رد مبنای آنها🔻 یک سیب به آنها نشان می‌دهیم و می گوئیم این چیست می گوید سیب ما می‌گوئیم نخیر پرتقال است او اصرار دارد که سیب است و ما اصرار که پرتقال است سپس ما می‌گوئیم این میوه هم سیب است و هم پرتقال او برمی گردد می‌گوید نخیر فقط سیب است چون یک چیز محال است دو چیز باشد چون اجتماع نقیضین رخ می‌دهد. دست آخر ما به او می گوئیم اجتماع نقیضین محال است یعنی این میوه یا سیب است یا پرتقال چون یک چیز نمی تونه دو چیز باشه این مطلب قابل آزمایش نیست و شما قبول دارید و عقل آن را درک می کند و شما خودتان اقرار کردید که عقل را قبول دارید و طبق قاعده‌ی لامشاحة فی الاصطلاح ما سر اسم دعوا نداریم، در نامگذاری بخیل نیستیم شما مختارید هر اسمی بر عقل بگذارید. مهم این است که مبنای تان را نقض شد جهت مطالعه بیشتر رجوع شود به کتب 📚معرفت شناسی آیت الله جوادی آملی 📚معرفت شناسی آقای ری شهری 📚معرفت شناسی استاد معلمی 🆔 @javadheidari110 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6021681502046128064.mp3
9.29M
‌●━━━━━━─────── ⇆ㅤㅤ ㅤㅤ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤㅤㅤ↻ 🎧شاعر اهل‌بیت صابر خراسانی و مداح اهل بیت محمد حسین پویانفر بیاد قدیمی ها، پدر بزرگا مادربزرگا، پدر مادرای آسمونی اونائی که، تا گره به کارشون می افتاد زمزمه ی یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر سر می دادند: عمری زدیم از دل صدا باب الحوائج را خواندیم بعد از ربنا باب الحوائج را روزیِ ما کرده خدا باب الحوائج را از ما نگیرد کاش یا باب الحوائج را هرکس صدایش کردبیچاره نخواهدشد کارش به یک مو هم رِسَدپاره نخواهد شد یادش بخیر آن روزها که مادر خانه گهگاه می زد پرچمی را سَر درِ خانه پُرمیشدازهمسایه هادور و برخانه یک سفره نذری قدرِ وُسعِ همسر خانه مادر پدرهامان همین که، کم میاوردند یک سفره ی موسی بن جعفر نذر می‌کردند 🏴السلام علیک یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر🏴 یا صاحب الزمان آقا بیا که روضه ی موسی‌بن‌جعفر است بانیِ روضه، حضرت زهرای اطهر است ان شاءالله نظر عنایت آقاجانمان شامل حال همه مون باشه. ┈••✾•✾••┈┈• 🆔 @ramezan_ghasem110 •┈┈•✾•✾•┈┈
استاد حیدری🔻 مباحث توحید: مبدأ شناسی(از کجا آمده ام) 1⃣ توحید بر دو قسم است: نظری و عملی 🤔🧠تعریف توحید نظری: یعنی عملی نیست طبق قاعده ی "تُعْرَفُ الاشیاء بِاَضدادِها" نظر یعنی فکر و عقل. نظری یعنی:مباحثی که باید به آن اعتقاد داشته باشیم. 🏃‍♂👂👀👅🖐👣تعریف توحید عملی: مباحثی که مربوط به عمل است همانند رکوع، سجود، اطاعت و بله قربان گوئی توحید عملی مصادیق متعدد دارد: توحید در عبادت، توکل، توسل 2⃣ توحید نظری بر سه قسم است ذاتی، صفاتی، افعالی تعریف توحید ذاتی: یعنی قبول و پذیرش موجودی بنام خدا، یعنی قبول اصل وجود خدا و اینکه اصلاً از کجا میگیم ما خدائی داریم. توحید ذاتی تقسیم میشه به "الف" و "ب" 〽️الف) اثبات اصل توحید ذاتی یعنی اثبات اصل وجود خدا و اینکه خدا وجود دارد. را با استدلال و دلیل ثابت کنیم که چرا جهان بینی ما الهی است و ماده گرا و ماتریالیست نیستیم و چرا معتقد نیستیم منشأ عالم هستی ماده است. لذا ابتدا از طریق براهین اثبات وجود خدا که عبارتست از: برهان نظم، برهان امکان و وجوب، برهان حدوث، برهان فطرت و... ثابت می کنیم جهان: خالق عالم قادر حکیم دارد و به این ترتیب با دلیل آوردن برای جهان بینی الهی، جهان بینی مادی را که معتقد است منشأ پیدایش جهان یک انفجار بزرگ (بیگ بنگ) و حتی سایر نظریه ها (لاپلاس و داروین و... ) نیز باطل می گردد، زیرا ما یک جهان بینی داریم و یک ایدئولوژی. تعریف جهان بینی: نوع نگرش انسان به جهان که مربوط به حوزه ی عقیده است که همان هست و نیست هاست. جهان بینی بر دو قسم است مادی یا الهی تعریف ایدئولوژی: همان باید و نباید هاست که بر اساس جهان بینی هر انسانی شکل می گیرد. که مربوط به حوزه ی رفتار است. لذا اگر کسی جهان بینی الهی داشته باشد یک نوع ایدئولوژی و روند زندگی دارد و اگر جهان بینی مادی داشته باشد نوع دیگری از ایدئولوژی و روند زندگی را خواهد داشت. ❓سوال: چرا جهان بینی باید الهی باشد؟ پاسخ: بواسطه ی براهین خداشناسی به اثبات جهان بینی الهی و نفی جهان بینی مادی می پردازیم. 〽️ب) توحید ذاتی در ۲بخش خلاصه شده ۱) احدیت ۲) واحدیت 🔻❄️نتیجه اینکه: 1⃣ ابتدا از طریق براهین اثبات خدا اصل توحید ذاتی را که خدا وجود دارد را ثابت کرده و شرح می دهیم که خدائی هست. 2⃣ بعد خواهیم گفت این خدائی که وجود دارد احد و واحد است احدیت یعنی: «قل هو الله احد» یعنی خداوند مرکب نیست، دارای اجزاء نیست، بلکه بسیط و مجرد محض است. مجرد یعنی:"مجرد عن المادة و احوالاته" یعنی مجرد از ماده و آثار ماده است. واحدیت یعنی: «و لم یکن له کفواً احد» ┈••✾•✾••┈┈ 🆔 @ramezan_ghasem110 •┈┈•✾•✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا