♦️تفکيک #اقليت_هاي_ديني رسمی از جريان هاي ناصواب
⭕️گذشته از سردمداران -اغلب- غربي فرصت طلبان داخلی، مسئله حقوق اقليت ها را بهانه اي براي هر جريان و شخص #انحرافي و کژانديش فراهم نموده تا به محض در افتادن در ورطه تباهي و رسوايي، بلافاصله اين پيراهن عثمان را عَلَم کرده و تحت لواي آن به فرافکني و مظلوم نمايي -به عنوان رويکردي مشترک- بپردازند تا بلکه راهي براي نجات بيابند.
🔺جريان هايي چون طيف افراطي اهل حق، موسوم به «مجمع فعالان مدني»، فرقه #بهائيت، گروهک #مجذوبان_نور(شاخه تندرو دراويش فرقه اي)، سرکرده فرقه #عرفان_حلقه(طاهري) و ...، از جمله اين فرصت طلبان داخلي هستند که با ادعاي قرار داشتن در زمره «اقليت هاي ديني» يا طرح مسئله «حقوق و آزادي هاي فردي» مي کوشند از آب گل آلود ماهي بگيرند. جالب آنکه، همين گروه ها -خواسته يا ناخواسته- به عمال زيردست جريان هاي خارجي مبدل مي شوند، چراکه از آنها به عنوان يکي از ابزارهاي اعمال فشار بر نظام بهره مي جويند.
@feraghvaadyan
👤دکتر"محمود بازرگاني"، استاد دانشگاه فعال سياسي پيش از انقلاب درگفتگو با روشنا:
♨️يکي از جريانهايي که اقداماتش در راستاي اهداف ساواک نسبتاً با موفقيت همراه بود، "انجمن مبارزه با #بهائيت" بود که بعدها به نام "#انجمن_حجتيه" مشهور شد. انجمن، تأمين کننده همان اهداف بود. فعاليت انجمن باعث مي شد مبارزه با ظلم در درون افراد از حالت بالفعل به رکود کشيده شود.
♨️با چنين اهدافي بود که کلاس هاي انجمن در نقاط مختلف کشور گسترش يافت. طبق آخرين آماري که در سال 1350 به دست آوردم، 11هزار جوان مستعد، با ايمان و با تقوا که به حرام و حلال توجه داشتند، در قالب هايي هدايت شده از اصل مبارزه با رژيم، حاکميت امريکا و متحدانش، غافل نگاه داشته شده بودند. شاه نيز به هر اقدامي که دوست مي داشت، مبادرت مي ورزيد و در سايه همين رکود، بيخبري و خمودگي حاصل از تلاش هاي انجمن حجتيه بود که دستگيري هاي گسترده و اقتدار فزاينده ي #ساواک هر روز بيشتر مي شد و گروه هاي مبارز تحت شديدترين کنترل ها قرار داشتند.
@feraghvaadyan
🗓روزشمار ايام اغتشاشگري #فرقه_گنابادي
♨️از اوين تا گلستان هفتم
چنانچه در بخشهاي پيشين گذشت، طيف افراطي #فرقه_گنابادي، موسوم به گروهك «مجذوباننور» با سوءاستفاده از فضاي ملتهب اغتشاشات ديماه 1396، سناريويي طراحيشده خود را آغاز كردند. اين برنامه به صورت جدي از تحصن –غير قانوني- 10 روزه مقابل ندامتگاه اوين(به بهانه آزادي سه تن از عناصر آشوبگر دراويش) شروع شد و طي چند مرحله و گذر از چندين فراز و فرود –خواستهيا ناخواسته- به بهمنماه و آشوب در خيابانهاي منطقه پاسداران تهران كشيدهشد تا در نهايت، شرايط براي رقم زدن پرده آخر اين نمايشنامه در #گلستان_هفتم، مهيا گردد.
وقتي #افراطيون، نخستين فاز مبارزاتي خياباني خود را مقابل منزل قطب فرقه در روزهاي مياني بهمنماه اجرايي كردند، رويكرد رأفت و مداراي متوليان امنيتي با ايشان و تلاش براي فيصله دادن آرام قضايا، فريفته تبليغات رسانههاي برانداز شده، خود را پيروز ميدان، تصور كرده و جسارتي بيشتر يافتند. بدينترتيب، به تحركات رسانةاي خود براي تحريك احساسات و تشجيع دراويش ادامه دادند تا در فرصت مقتضي، فاز نهايي را اجرايي سازند.
اين انتظار براي مجذوبانيها، چندان طولاني نبود و در روزهاي پاياني بهمنماه به واسطه اقدام مجرمانه چند تن از #دراويش در سرقت اتومبيل، شرايط مدنظر فراهم شد.
❌ماجرا از چه قرار بود؟
روز يكشنبه 29بهمنماه 1396، دو تن از دراويش گنابادي به اتهام سرقت ماشين در كلانتري 106 نامجو، بازداشت ميشوند. به دنبال اين امر، تنيچند ازعناصر درويش به كلانتري مراجعه و با اقدامات مجرمانه، موفق به فراري دادن آنها ميشوند. در اين اقدام، تمام دراويش حاضر در صحنه، جز يك تن(نعمتا... .ا) موفق به فرار ميشوند. دستگيري اين عنصر افراطي، بهانهاي ميشود در دست افراطيون و نطفه #غائله_گلستان_هفتم در همينجا شكل ميگيرد.
❗️مجذوبانيها وارد ميدان ميشوند
سايت مجذوباننور بلافاصله وارد عمل شده و در يادداشتي با عنوان «بازداشت دراويش با توسل به نقشههاي امنيتي»، ضمن تشويش اذهان عمومي، پروپاگانداي خود را براي «درخواست آزادي نعمتا... .ر» آغاز ميكند. اين تبليغات بهتدريج به لحاظ كمي و كيفي در كانالها و گروه هاي دراويش گنابادي، ادامه يافته و از «درخواست» به «تجمع دراويش براي آزادي» تغيير ماهيت ميدهد.
↩️بدينسان از عصر روز 30 بهمنماه 1396، در ابتدا حدود 20 تن از افراطيون –بهويژه چهرههاي شاخص مجذوباننور- با در دست داشتن پلاكاردهايي مبني بر آزادي مشاراليه به تجمع –غيرقانوني- مقابل كلانتري 102 پاسداران ميپردازند؛ تجمعي كه در سايه تبليغات و فراخوانهاي رسانهاي، لحظهبه لحظه گستردهتر شده و از سكوت به شعاردهي، بستن خيابان، تهديد متوليان كلانتري و در نهايت، سنگربستن، #آشوب و حمله به نيروهاي امنيتي مبدل گرديد.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🗓روزشمار ايام اغتشاشگري #فرقه_گنابادي ♨️از اوين تا گلستان هفتم چنانچه در بخشهاي پيشين گذشت، طيف اف
[In reply to فرق و ادیان]
🗓روزشمار ايام اغتشاشگري فرقه گنابادي(بخش پاياني)
🔴با وجود تلاش مسئولان امنيتي براي مذاكره با دراويش و رفعو رجوع مسالمتآميز اين ماجرا، اما مشي افراطي مجذوبانيها در نهايت عمق فاجعه را در شب اولاسفندماه 96 رقم زد؛ هجوم اتوبوس مرگ به افراد حاضر در صحنه و شهادت چند تن از نيروهاي انتظامي و بسيج.
🔻تخريب اموال عمومي، آسيب به منازل منطقه و اموال شخصي، از ميان رفتن نظم عمومي، زخمي شدن دهها تن از نيروهاي امنيتي و تهديد امنيت ناشي از اين غائله، هرچند بسيار عميق هستند اما شايد بتوان از منظري آنها را آثار فرعي اين فاجعه دانست. بهتعبيري، اصليترين و نخستين پيامد گلستان هفتم -كه چهبسا آنطور كه بايد مورد توجه قرار نگرفته- جنبههاي خطرآفرين و تهديدكننده يك جريان فرقهاي است.
🔻فاجعه گستان هفتم نشان داد، جرياني فرقهاي، حتي برآمده از تصوف و مدعي عرفان، سلوك و صلحدوستي چون #دراويش_گنابادي، در صورت سوءمديريت و مواجهه آگاهانه مي تواند در طي زمان به غده اي سرطاني و خطري تهديدكننده امنيت عمومي و حتي ملي مبدل گردد؛ چنانچه در قضيه اخير نيز بيم آن ميرفت كه با تداوم سوءاستفاده جريانهاي معاند از اين حركت، به مسئلهاي تمامامنيتي تبديل شود.
🔻يك سال از اين فاجعه مي گذرد. گلستان هفتم را بايد از جنبههاي مختلف، علل، ريشه ها، عوامل و عناصر، آسيبها و پيامدها و...، مورد آسيبشناسي قرار داد و نتايج حاصل را پيشزمينه تحقيقات و مطالعات عميق تر جامعهشناسي #فرق نمود تا در آينده بتوان استوارتر و هوشيارانهتر در مسير اتحاد و انسجام دروني براي حفظ جامعهاي متكثر گام برداشت.
👈🏻در پايان اين مجموعه نوشتار، به پاسداشت خون پاك #شهداي_فاطمي، ضمن اداي احترام به ايشان و خانوادههاي معززشان، پيشنهاد ميشود براي زندهنگاه داشتن ياد و خاطره فداكاري و مظلوميتشان، خيابان محل شهادت اين عزيزان (گلستان هفتم) در اقدامي شايسته به نامشان مزين گردد؛ «شهداي فاطمي»
📚بخش تحليلي روشنگر
@feraghvaadyan
🔵تجلیل از خانواده جانباز ارمنی ماسیس آساطوری، در همایش تجلیل از بانوان فعال در انقلاب و دفاع مقدس
🔸روشنگر به نقل از آلیک/همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز یکشنبه 28 بهمن ماه 1397 ساعت 9 صبح مراسم تجلیل و تقدیر از چهل بانوی فعال در حوزه انفلاب اسلامی و #دفاع_مقدس همراه با مراسم رونمائی از چهل کتاب صوتی با موضوع نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فرهنگسرای اندیشه واقع در بوستان اندیشه به عنوان «فصل رویش»، با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، با حضور جمعی از سران ارتش و سپاه و خانواده های شهدای حرم و انقلاب و نماینده رادیو نمایش و نمایندگانی چند از دشت آزادگان برگزار گردید.
🔸در این جمع خانواده #جانباز_ارمنی ماسیس آساطوری نیز حضور داشتند . خانم سدا آساطوری به همراه دخترش سرینه آساطوری هم از طرف خانم دکتر مجتهد زاده ریاست محترم سازمان نشر و حفظ آثار و ارزشهای زنان در دفاع مقدس جزو مدعوین این همایش بودند که از ایشان نیز با اهدای هدایائی تقدیر و تمجید بعمل آمد.
@feraghvaadyan
♨️رهبری و فعالیت #انجمن_حجتیه در مدرسه علوی
به دنبال پیروزی انقلاب اسلانی، فعالیت انجمن پس از تعطیلی _ظاهری_ بعد از مدتی دوباره از سرگرفته شد. در خصوص اقدامات و فعالیت انجمنی ها هم امام خمینی(ره) و هم رهبر معظم انقلاب، بارها به مسئولان نکاتی را گوشزد کرده و هشدار داده بودند.
👤 آیت الله هاشمی رفسنجانی در همین راستا خاطره ای بیان می کنند:
«آقاى [منوچهر] متكى، [معاون بينالملل وزارت امورخارجه] آمد. گزارش مذاكرات با هيئت عراقى را داد و از نتايج سفر [رینالدو] گاليندوپل، [نماینده ویژه كميسيونحقوق بشر سازمانملل] اظهار رضايت كرد و براى سفر به آفريقا مشورت نمود. عصر دكتر [محمدعلي] نجفى، [وزير آموزش و پرورش] آمد. گفت رهبرى پيغام دادهاند كه #مدرسه_علوى، مركز فعاليت حجتيهاىها شده است، کنترل شود.
در جلسه شورايعالى انقلاب فرهنگى شركت كردم. طرح تغيير نظام آموزشيمتوسطه در دستور بود. چند ماده تصويب شد و نماينده شورا در هيأت بررسى رشتههاى دانشگاه آزاداسلامى تثبيت شد. تا ساعت هشت شب كار كردم و به خانه آمدم.»
📚 خاطرات و کارنامه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۹، اعتدال و پیروزی، نشر معارف انقلاب، خاطره روز ۲۴ مهر
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ناگفتههایی از کانون بهائیت
📗کتابهایی که از متبریان فرقه ضاله بهائیت نگاشته میشود از جمله منابعی به شمار میروند که در شناخت این فرقه، کمک شایانی می کند. یکی از این کتابها، کتاب خاطرات صبحی، نوشته فضل الله مهتدی معروف به صبحی از نزدیکان و فرد مورد اعتماد #عبدالبهاء است که البته در این کتاب همانگونه که خودش اذعان می کند همه مطالب و اسرار را بیان نمی کند.« تمام اين اسرار را كه عبدالبهاء به صرف اعتماد و راستي و درستي من مكتوم نمي داشت،افشا نمي نمايم»(1)
♨️با این وجود، کتاب حاوی نکات جالبی از تشکیلاتی و تو خالی بودن این فرقه می باشد که یکی از این نکات، نحوه تشرف پیروان مسلک دروغین #بهائیت و وضعیت خانوادههای ایرانی در #حیفا و عکا است که مدت اقامت این خانوادهها 9 یا 19 روز بیشتر نبود.
📗 صبحی در این خصوص می نویسد: « اين ايام قليل براي درك حقايق و فهم مسائل كفايت نمي كرد! خاصه كه چند روز از اين مدت را در عكا به سر مي بردند و هم به امورات شخصي خود مي رسيدند و چون مقصود اصلي ايشان از اين مسافرت جز تشرف به حضور عبدالبهاء و زيارت «روضه»مقصود اصلي ايشان از اين مسافرت جز تشرو «مقام اعلي» چيز ديگري نبود، زائرين به همين اندازه قناعت مي كردند و البته صلاحهم جز اين نبود، زيرا اكثريت توقف اُنس زياد رعب ايشان را مي برد و پرده وهمشان رامي دريد و چيزهايي مي شنيدند و اموري مي ديدند كه به احتمال باعث سستي ايمانشان گشته، نفس مدعي را چون خود... مي شمردند.»(2)
👈🏻در واقع سران بهائیت برای آنکه پیروانشان از مسائل داخلی و همچنین موهوم و ساختگی بودن این #فرقه سر درنیاورند صلاح نمی دیدند ایرانی ها زمان زیادی را در کانون بهائیت حضور داشته باشند.
📚پی نوشت:
1--كتاب صبحي يا خاطرات، ص 2
2-كتاب صبحي يا خاطرات، صص 174 ـ 173
@feraghvaadyan
⭕️القای دانش _به اصطلاح_ معنوی از طریق تله پاتی در اکنکار
♨️فرقه #اکنکار، مدعی است انسان از خدا جدا شده و براي بازگشت به خدا و خدا شدن بايد به مراقبه بپردازد تا به خودشناسي رسيده و از آن به خداشناسي برسد و در نهايت به مقام متعالي خدا نائل شود. این فرقه، ادعا میکند دانش معنوی به قدری ماورائی است که نمیتوان از کتابها و عبارات جستجو کرد و حقیقت الهی را باید تجربه کرد و نمی توان آن را بهگونه دیگر درک کرد.
«بخش اعظمی از دانش معنوی، آنچنان ماورائی است که به کلمه و عبارت در نمی آید و می بایست از طریق #القای_فکری(تله پاتی) از مسافر به بشر انتقال یابد.»(1)
نکته دیگر، لزوم القای این امر از طریق استاد(مسافر) است که از دیگر ادعاهای این فرقه می باشد.
📚پی نوشت:
1.پل توئيچل، دندان ببر ص 27
@feraghvaadyan
🔺 #گلستان_هفتم و چند واژه تازه
✍درست یک سال گذشته در همین زمان و ساعات بود که فاجعه ای در دل پایتخت رقم خورد تا چند واژه به دایره واژگان افزوده شود. لغاتی با ترکیب منفی که دامن فقر و درویشی و تصوف را تا همیشه تاریخ آلوده ساخت.
🔔«دراویش داعشی»، فریاد اعتراض و بهت و حیران جامعه نسبت به جنایتی بود که با پوشش درویشی گری در دل پایتخت رقم خورد تا این خطر حس شود که افراط هرجا باشد، هر هر لباسی و هر نامی، تنها یک نتیجه و اثر خواهد داشت؛ جنایت و مرگ اعتقادات و معنویت.
↙️دراویش داعشی ، تنها یک ترکیب اضافی نبوده و نیست، حرف ها در دل خود دارد و وجوه مختلف که می بایست مورد آسیب شناسی قرار گیرد.
دراویش داعشی، هنوز بعد از یک سال، تازه است و هیچ کاه از صفحات تاریخ عملکرد فرقه گنابادی، زدوده نخواهدشد.
◾️در سالروز این فاجعه، فاتحه ای نثار شهدای فاطمی نماییم.
@Feraghvaadyan
💢رژیم پهلوی در چنگ بهائیان
♦️اخبار و اسناد زیادی در خصوص نفوذ بهائیان در مناصب مختلف سیاسی و فرهنگی وجود دارد که نشان می دهد زژیم پهلوی بهویژه دوران محمدرضا، حیاط خلوت بهائی ها برای جاسوسی اسرائیل بود . بهائیان ایران مانند سایر بهائیان جهان، جاسوسی برای #اسرائیل را یك وظیفه افتخارآمیز میدانستند.
🔹هژبر یزدانی، سرمایهدار معروف بهائی و صاحب سهام بانك ایرانیان و بانك توسعه كشاورزی و ثابت پاسال، یكی از سرمایهداران بزرگ ایران بهائی بود. كلیه سهامداران شركت زمزم (پپسی كولا)، #بهائی بودند، حتی مراكز فرهنگی مانند تلویزیون ایران توسط حبیبا... ثابت پاسال اداره میشد.
🔺شاه چنان در حمایت از بهائیان كوشید كه بهائیان مدعی بودند: «كارهایی كه اكنون (سال 48) بهدست اعلیحضرت همایون شاهنشاه آریامهر صورت میگیرد، هیچ كدامش روی اصول دین #اسلام نیست؛ زیرا خود شاه به تمام دستورات بهائی، آشنایی دارد».[1]
🔹بهائیان، نهتنها مورد حمایت رژیمشاه بودند بلكه به گفته سپهبد اسدا... صنیعی «حتی رئیسجمهور آمریكا، جانسون، مرتب به احبای ایران تبریك میگوید». [2]
📚پی نوشت:
1-آرشیو مركز اسناد انقلاب اسلامی، پرونده بهائیان، سند شماره 1242/329 مورخ 48/4/5، سند شماره 15 در صفحه 198
2-همان، سند شماره 6736/هـ . مورخ 47/2/20، سند شماره 16 در صفحه 199
@Feraghvaadyan
☑️انجمن«ملی فرهنگی ارامنه» چهل سالگی انقلاب را جشن گرفت
🔸جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامگاه دوشنبه 29 بهمن به همت انجمن ملی فرهنگی #ارامنه برگزار شد.سعید تقوی مسئول دفتر امور اقلیتهای دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید زارع معاون دستیار ویژه رئیسجمهور در امور اقلیتها از میهمانان این مراسم بودند.
▪️سعید تقوی در سخنرانی خود، اعلام کرد که با تلاش نیروهای پلیس سارق منازل برخی هموطنان ارمنی در محله مجیدیه دستگیر شدند، و به همین مناسبت از افسران پلیس حاضر در مراسم قدردانی کرد.
🔸سعید زارع نیز به نوبه خود به نیکنامی ارامنه در ایران اشاره کرده و مشارکت پیروان #ادیان_توحیدی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی را ارزشمند دانست.
▪️دکتر آندرانیک سیمونیان مدیر گروه ارمنیشناسی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سخنران ویژه این مراسم، به تعداد شهدای ارمنی جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت:«جامعه ارامنه بیشتر از دیگر اقوام و اقلیتها در جنگ تحمیلی شهید داده است.امروز هم ارامنه در کنار ملت عزیز ایران ایستاده است، چون ما خود را اقلیت نمیدانیم.»
🔸وی در ادامه سخنانش به برخی مشکلات و موانع حقوقی موجود در رابطه با اقلیتها اشاره کرد و گفت:«امروز که چهلمین سالگرد پیروزی #انقلاب_اسلامی را جشن میگیریم باید به بلوغ رسیدن آن را هم جشن بگیریم، و این به معنای موشکافی دقیقتر در مسائل حقوقی است، به خصوص حالا که همه در کنار هم در حال مقابله با تهدیدات و تبعات ناشی از آن بر اقتصاد کشور هستیم.»
📚گروه ترجمه روشنگر
@Feraghvaadyan
♨️علت حضور بهائیان در مناطق دورافتاده
🔺با یک سرچ ساده از نام #بهائیت، تصاویر متعدی از حضور گروههای بهائی در مناطق دورافتاده با حلقهای از بچههای خندان سیاهپوست به دست میآید. این یکی از قابهای مورد علاقه فرقه بهائی است که پشت بندش از ساخت و ساز کمک به جوامع حرف میزنند.
🔸اما بد نیست دستورالعمل مرکز اصلی #فرقه در مورد بهرهگیری از «جامعهسازی» برای تأسیس جامعه بهائی در منطقه توجه نماییم. در واقع بهائیان اقدامات متعددی را به نام توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی و منطقهای انجام میدهند که توسط مؤسسات مختلف محلی، منطقهای، ملی، قارهای و بینالمللی وابسته به تشکیلات صورت میپذیرد.
↩️هدف اصلی از این اقدامات که به نام جامعه سازی مطرح میشود به گفته خود تشکیلات «تولید مستمر منابع انسانی» یا همان افزایش شمار بهائیان است تا «بدین طریق جوامع روبه رشد و ارگانیک ملهم از تعالیم #بهائی شکل گیرند که توانایی تاثیرگذاری بر اجتماع را دارند.»
جوامع متمدنتر یا با سابقه فرهنگی عمیق، واکنش سختتری در پذیرش تناقضات این تشکیلات نشان میدهند، از این رو است که بهائیان از گذشته، با حضور در جزیرههای دور افتاده و به دور از تمدن سعی داشتند آمار خود را افزایش دهند.
@Feraghvaadyan
🔴انجمن حجتیه و کار تشکیلاتی
🔸سازمان تشکيلاتي به مجموعه ساختاريافته اي اطلاق مي شود که براي هر يک از اعضا، شرح وظايف و مسئوليت هايي را مشخص و تعيين نموده است. اين فرايند، پيچيدگي خاصي دارد، زيرا هر سازماني از يک ساختار رسمي درونسازماني با سلسله مراتبي مشخص برخوردار است که تعيينکننده خط مشي آن سازمان بر اساس مأموريت هاي محوله مي باشد.
▫️#انجمن_حجتيه، يکي از مصاديق بارز سازمانهاي مبتني بر تشکيلات مي باشد که اين ويژگي به ويژه در ساختار و عملکرد اين جريان، به وضوح قابل مشاهده است. خاطرات و مطالب منتشرشده اي که به افشاگري در خصوص انجمن حجتيه پرداخته، به خوبي نمايانگر اين حقيقت است که انجمن همچون برخي سازمانهاي فعال در عصر حاکميت #شاهنشاهي، از ساختاري مشخص و منسجم برخوردار بوده است.
📗هاشم آقاجری ، از اعضای اسبق انجمن حجتیه در کتاب خاطرات خود می نویسد: «انجمن، یک تشکیلات خیلی قوی داشت.دیسیلین، نظم، تشکیلات و کار تشکیلاتی، واقعا حرف نداشت. البته ما #سازمان_مجاهدین خلق را هم داشتیم، منتها سازمان مجاهدین اصلاً گستردگی انجمن را نداشت.»(1)
📚1 .از انجمن حجتیه تا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حسن میرزایی ، انتشارات کویر، 1397، ص68.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
↙️صالحی در دیدار اسقف اعظم ارامنه تهران:
فارغ از مسیحی، مسلمان و یا ازدیگر ادیان بودن،متعلق به ایران هستیم
☢️ روشنگر به نقل از مهر/ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما همه فارغ از اینکه مسیحی، #مسلمان و یا از دیگر #ادیان باشیم متعلق به ایران و یک خانواده هستیم. ما اشتراکات زیادی داریم و نیازی نیست روی افتراقات صحبت کنیم.
👈علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با سبو سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران، اظهار داشت: ما همه فارغ از اینکه مسیحی، مسلمان و یا از دیگر ادیان باشیم متعلق به ایران و یک خانواده هستیم. ما اشتراکات زیادی داریم و نیازی نیست روی افتراقات صحبت کنیم.
🔹وی گفت: شخصا تجربه ای که از تماس با عزیزان ارامنه دارم به نوجوانی بر می گردد، مدرسه من یک مدرسه عراقی بود که #ارامنه زیادی را آنجا داشتیم. بیروت هم که بودم در دبیرستانی که مدیر آنجا یک ارمنی بود تحصیل می کردم.
🔹رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: همینطور لبنان کشوری موزاییکی است که از تنوع قومی و مذهبی برخوردار است. اینها برای شخص بنده تجربه خوبی بود، من از عزیزان ارامنه همواره خوبی دیدم. در ایران هم تعداد قابل توجهی از اساتید ما از ارامنه بودند.
🔹سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه هم در این دیدار با اشاره به اینکه تعداد ارامنه ای که در تهران زندگی می کنند ۶۵ الی ۷۰ هزار نفر است و ۱۰ هزار نفر هم خارج از تهران هستند، گفت: خدا را شاکریم در کنار مردم #ایران هستیم. ما خود را جزوی از ایران می دانیم.
🔹وی گفت: متاسفانه دنیای خارج این موضوع را متوجه نمی شود و از ما می پرسند شما چطور در ایران زندگی می کنید؟ به آنها می گوییم اگر خیلی نگران ما هستید خودتان هم بیاید اینجا را تجربه کنید.
🔹سرکیسیان تصریح کرد: ما نمی توانیم جزیره ای فکر کنیم و لذت باهم بودن را با کلمات نمی توان توصیف کرد. کتب مقدس ماهم این را می گوید که همه ما با یکدیگر ارزش پیدا میکنیم. ما باید این همبستگی و یکدلی را که گنجینه بزرگی است را حفظ کنیم.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر مستندتلویزیونی (شهید عزیز)
🌹 ویژه برنامه شهید مدافع امنیت و ولایت ،محمدحسین حدادیان
📅 پخش یکم و دوم اسفندماه از سیمای جمهوری اسلامی
🔻تهیه کننده : حسن بیرانوند
🎞 کارگردان : حسین سوهانی
#بازپخش مستند #شهید_عزیز روایتی از شهید محمدحسین حدادیان
#امشب پنج شنبه ۲ اسفند ساعت ۲۲ از شبکه #افق
@feraghvaadyan
🔺تحميل سبك خاص زندگی در فرقهها
✍فرقهها از سه ظلع سرکرده خود انتصابی، سیستم تشکیلاتی و فرایند مجابسازی تشکیل شدهاند. به این معنا که در رأس فرقه، افرادی خود انتصابی و مجابگر هستند که ادعا میکنند دارای مأموریت خاصی در زندگی بوده یا از دانش ویژهای برخوردارند .از آنجا که سران فرقهها انتظار دارند تمامی سرمایههای مادی و معنوی اعضا را تحت کنترل و در راستای منافع خود داشته باشند، یکسری تکنیکها را بر اعضا به کار میگیرند و آنها را به سرسپردگانی تام تبدیل میکنند. به بیان دیگر، فرقهها سبک خاصی از زندگی را به اعضا تحمیل میکنند که در راستای منافع سودجویانه خود است و در این سبک زندگی به افراد القا میکنند که چگونه فکر، زندگی و معاشرت نمایند.
#فرقه
#sect
@feraghvaadyan
دروازهبهشت؛ نمودی از فاجعه انحرافات فکری یک #فرقه
✍پیروان فرقه #دروازه_بهشت اعتقاد داشتند که زمین و تمامی موجودات بر روی آن به زودی نابود خواهند شد و از بین خواهند رفت و یک بشقاب پرنده از کرات دیگر آمده و پیروان این فرقه را نجات خواهد داد البته به شرطی که گوش به فرمان رهبر فرقه بوده و تمامی امیال او را برآورده نمایند.
👥رهبران این فرق، «مارشال اپلوایت» Marshall Applewhite و «بانی نتلس» Bonnie Nettles اعلام کردند که تنها راه نجات زمینیان بعد از نابودی کره زمین این است که قبل از آن، از این کره هجرت کرده باشند. این تعالیم، موجب خودکشی دستهجمعی تعدادی از پیروان گردید و اعضای گروه با استفاده از ویدئو آموزش میگرفتند که چگونه بدن خاکی خود را ترک کرده و به مکان دیگر هجرت کنند و به درجهای بالاتر از هستی دست یابند.
@feraghvaadyan
🔺کوفای؛ اتحادی برای حامیان تبشیری اسرائیل
↙️در فوریه 2006م. «جان هگی» طی فراخوانی، رهبران نهادهای مختلف مسیحی را به ایجاد سازمان اتحاد مسیحیان برای اسرائیل دعوت کرد. دعوتی که با مشارکت حدود 400 نفر از سران مسیحی شامل رهبران فرق، کلیساهای بسیار بزرگ(mega-church)، رسانههای تبشیری، مؤسسات نشر و دانشگاههای مسیحی، به اتحاد مسیحیان برای اسرائیل(كوفای) مبدل شد و به طور رسمی در 7 فوریه 2006 در شهر «سن آنتونیو» (واقع در تگزاس) به ثبت رسید.
✝هدف این سازمان، ایجاد اتحاد میان کلیساها، فرق غیر فرقهای، نهادهای تبشیری و افراد حقیقی حامی اسرائیل در ایالاتمتحده است. تعداد اعضای رسمی و غیر رسمی این مؤسسهها و گروهها بنا بر ادعای اتحاد مسیحیان برای اسرائیل، حدود 40 میلیون نفر میباشد.
✡این سازمان، بزرگترین مجموعه حامیان مالی و سیاسی #اسرائیل در ایالاتمتحده را پدید آوردهاست. نهاد مزبور از #مسیحیان_صهیونیست تقاضا میکند تا در مراسم خود برای آرمانهای صهیونیستی دعا کنند که شامل موارد زیر میگردد:
▫️دعا برای صحت رژیم صهیونیستی (اسرائیل)
▫️دعا برای رشد و توسعه اتحاد مسیحیان برای حمایت از اسرائیل.
▫️دعا برای مقامات رسمی، شامل دولتی و یا مذهبی
@Feraghvaadyan
⏳نقد امامخمینی(ره) به دیدگاه «انتظار انفعالی»
✍حضرت امام(ره) در بیانات خود به نقد دیدگاه کسانی میپردازند که هر اقدامی برای تشکیل #حکومت در زمان غیبت را خلاف شرع دانسته و عقیده دارند که این عمل با نصوص روایات، مغایر است: «یک دسته دیگری بودند که میگفتند که هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند، آنهایی که بازیگر نبودند مغرور بودند به بعضی روایاتی که وارد شدهاست بر این امر که هر علمی بلند بشود قبل از #ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است، آنها خیال کرده بودند که نه، هر حکومتی باشد، در صورتی که آن روایات که هر کس علم بلند کند، علم مهدی به عنوان مهدویت بلند کند. حالا ما فرض میکنیم که یک همچو روایاتی باشد، آیا معنایش این است که ما تکلیفمان دیگر ساقط است؟»(1)
✳️ایشان در ادامه کلام خود نتایج چنین دیدگاهی را بررسی کرده و میفرمایند:
«اینی که میگوید حکومت لازم نیست، معنایش این است که هرج و مرج باشد. اگر یک سال حکومت در یک مملکتی نباشد، نظام در یک مملکتی نباشد، آنطور فساد پر میکند مملکت را که آن طرفش پیدا نیست. آنی که میگوید حکومت نباشد، معنایش این است که هرج و مرج بشود، همه هم را بکشند، همه به هم ظلم بکنند برای اینکه حضرت بیاید، حضرت بیاید چه کند؟ برای اینکه رفع کند این را. این یک آدم اگر سفیه نباشد، اگر مغرض نباشد، اگر دست سیاستی این کار را نکرده باشد که بازی بدهد ماها را که ما کار به آنها نداشته باشیم، آنها بیایند هر کاری بخواهند انجام بدهند، این باید خیلی آدم نفهمی باشد.» و در ادامه اضافه میکنند: «اینهایی که میگویند که هر علمی بلند بشود ... خیال کردند که هر حکومتی باشد این برخلاف #انتظارفرج است، اینها نمیفهمند چی دارند میگویند...حکومت نبودن یعنی اینکه همه مردم به جان هم بریزند.. بر خلاف نص آیات الهی رفتار بکنند. ما اگر فرض میکردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار میزدیم برای اینکه خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد. اینگونه روایت قابل عمل نیست و این نفهمها نمیدانند دارند چی میگویند.»
📖پینوشت:
1. صحیفه نور (مجموع رهنمودهای امام خمینی 1...)، تهران ، سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی ،1369 ، ج 7، ص 255 .
2. همان.
3. همان.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢نکاتی در باب روزی _خودخوانده_ به نام «درویش»
🔹اول اسفند یا سوم اسفند؟
سوم اسفند چند سالی است برای دراویش گنابادی ، رنگ و بویی دیگر یافته ، چراکه آن را روز «درویش» خوانده و سعی در اشاعه اش میان افکار عمومی نیز دارند. در اینجا چند نکته در باب این روز خودخوانده به ذهن متبادر می شود که اشاره بدان ، خالی از لطف نیست:
🔹نخست، علت و چرایی این روز است که ریشه در رفتارهای ناهنجار و متعصبانه افراطیون درویش در سال های گذشته دارد. گویا این عملکرد و هنجارشکنی برای دراویش، همواره جنبه افتخارآمیز داشته است. با این حساب باید سراغ نکته بعدی رفت.
🔹افتخار دراویش به تعصب و رفتارهای آشوب طلبانه ، آنهم در راستای اهداف زیاده خواهانه و قدرت طلبانه، آنچنان در نهاد برخی طیف های این فرقه ریشه دوانده و طی این سالها شدت یافته که از هر فرصتی برای نمایشش بهره می جویند.
🔹غائله گلستان هفتم اسفند ۹۶ را باید نقطه اوج این نارفتارهای مورد علاقه افراطیون دراویش دانست که از قضا در شب اول اسفند رقم خورد تا اسفندماه برای این فرقه، همچنان رنگ و بویی متفاوت داشته باشد.
🔹با این حساب، پیشنهاد به دراویش، این است که به جای سوم اسفند، اول اسفند یا ۳۰بهمن را به عنوان روز درویش انتخاب کنند تا علت و چرایی این روز خودخوانده بر همگان ، آشکار و عیان گردد. در این صورت نیازی به پروپاگاندا و تبلیغ پیرامون این روز نیز نیست و افکارعمومی، خود درمی یابند که چرا روزی در سال باید به نام دراویش نامگذاری شود.
👈اساسا شاید نیازی به اعلام رسمی دراویش نیز نباشد ، چراکه عمق و ابعاد فاجعه، به قدری گسترده است که هر سال در همین ایام، داغ ها تازه می شود و آسیب های مادی و معنوی حاصل از واقعه، رخ می نماید تا بار دیگر نام مسببان آن یعنی دراویش افراطی در آن روز بر زبان ها جاری شود.
🔺 بنابراین، بهتر است در انتخاب روز، تجدیدنظر کرده و به جای سوم اسفند، اول اسفند را برگزینند تا روز درویش، معنای حقیقی خود را نشان دهد.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan