🔵امام راحل با توجه به ریشه های اسلام قائل به رعایت حقوق اقلیت های دینی بود
🔰روبرت بگلریان در خصوص وضعیت اقلیت های دینی در ایران گفت: ارتباط اجتماعی و فرهنگی اقلیت های دینی با اکثریت برادران مسلمان دارای سابقه دیرینه است و فارغ از فراز و نشیب های تاریخی اقلیت ها توانستند در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشند.
متن کامل مطلب: https://b2n.ir/t18375
🆔@RoshangarMedia
۱۵ خرداد ۱۴۰۱
🔴بیانیه نمایندگان اقلیتهای دینی در محکومیت ترور شهید صیاد خدایی
📄نمایندگان #اقلیتهای_دینی در مجلس در بیانیهای ضمن محکومیت #ترور شهید صیاد خدایی تاکید کردند: این اقدام شوم نمادی از زبونی، ضعف و فتور استکبار جهانی است.
🆔@RoshangarMedia
۱۵ خرداد ۱۴۰۱
Kheradvarzi_magazine_12.pdf
25.28M
🔰 شماره ۱۲ مجله «خردورزی» ویژهنامه «اندیشههای معنویت مدرن»
✴️ مجله «خردورزی» در این شماره شامل سه پرونده با عناوین و گفتگوهای زیر است:
💢 فلسفه و معنویت
🔹گفتوگو با دکتر رضا برنجکار؛ معنویت و عقلانیّت خودبنیاد
🔹گفتوگو با دکتر بیژن عبدالکریمی؛ تحقق معنویت در جهان مدرن
💢 معنویت و انسان معاصر
🔸گفتوگو با دکتر حمیدرضا مظاهری سیف؛ فقه، بنای تربيت انسان معنوی ندارد
🔸گفتوگو با محمدعلی ترحینی؛ معنویت مدرن، غایت نبرد تمدنی غرب
🔸گفتوگو با سعید مستغاثی؛ ماهیت سینما با معنویت سازگار نيست
🔸گفتوگو با دکتر مهدی مطهرنیا؛ متاورس و انسان معنوی
💢 معنویت فرادینی
🔹گفتوگو با دکتر رضا غلامی؛ نقش نهاد دين در ترویج معنویت
🔹گفتوگو با دکتر محمد جعفری؛ معنویّت عقلانی يا مرزبندی با دين و دیانت
🔹گفتوگو با دکتر احمد شاکرنژاد؛ درآمدی بر معنویتِ بریکولاژ
@roshangarmedia
۱۶ خرداد ۱۴۰۱
🔶 ادعای الوهیت #بهاء
🔻مبلغان #بهائیت، در حالی فرقهی خود را دین توحیدی معرفی میکنند که با رجوع به منابع بهائی، جملات بسیاری از حسینعلی بهاء دیده میشود که در آنها ادعای #الوهیت او آشکارا بیان شده است.
حسینعلی بهاء در کتاب مبین درباره خود مینویسد: بگو در هیکل من جز هیکل خدا دیده نمیشود!!! و نه در زیبایی من جز زیبایی او، و نه در هستی من جز هستی او، و نه در سکون من جز سکون او، و نه در ذات من جز ذات او.¹
↩️بهاء شهر #عکا را که در آنجا تبعید بود، زندان اعظم خوانده و در کتاب مبین خود را خدای زندانی میشمرد و مینویسد: هیچ خدایی جز من که در عکا زندانی شده و یگانهام، وجود ندارد.² همچنین وی در همین کتاب مینویسد: کسی که جهان را برای خود آباد کردهاست، در اثر کارهای ستمگران در ویرانترین شهرها(عکا) ساکن شدهاست.³
🔺خود حسینعلی بهاء اعتراف نموده که در ادعای الوهیت از علیمحمد باب پیروی کردهاست: او در این هنگام میگوید همانا من خدا هستم، جز من خدایی نیست همانطور که پیش از این نقطه اولی( علیمحمد #باب) چنین سخنی گفت.⁴
مبلغان بهائی، این جملات را تحت عنوان اینکه منظور میرزا حسینعلی، تجلی کردن خدا در وی و مظهریت او است توجیه میکنند. در پاسخ به این ادعاها باید توجه کرد که هیچ مخلوقی، هرچند پاک و #مهذب باشد، نمیتواند مظهر کامل ذات حق و نمایانگر حقیقت او بهشمار آید، چرا که #مخلوقات همواره نیازمند و فقیرند و موجود #فقیر چگونه میتواند آیینه ذات موجود غنی باشد؟ پس ادعای الوهیت یا مظهریت تامه، خواب و خیالی بیش نیست.
۱. حسینعلی بهاء، کتاب مبین، صفحه۱۷
۲. همان، صفحه۲۲۹
۳. همان،
۴. حسینعلی بهاء، کتاب بدیع، صفحه ۱۵۴
@roshangarmedia
۱۶ خرداد ۱۴۰۱
یوگا؛ ورزشی درمانگر یا فرقهای نوظهور
هر اندیشه، دانش یا معنویتی که مدعی درمان روحی و جسمی انسانهاست، معمولاً از سه راه میتواند ادعای خود را اثبات کند. نخست، راه وحیانی و الهی؛ دوم، شیوه علمی؛ سوم، مسیر منطقی و عقلانی. حال باید بررسی شود که یوگا را با کدامیک از این روشها، میتوان ثابت کرد.
🔸راه وحیانی
در هیچکدام از کتب آسمانی، سخنی از یوگا نیست و پیامبران آسمانی، چه اولوالعزم و چه غیر اولوالعزم دربارهی آن سخنی نگفتهاند. البته احتمال اینکه در گذشتههای بسیار دور، پیامبری سخنی دربارهی یوگا گفته باشد و به ما نرسیده باشد، وجود دارد اما یک اندیشه را بر اساس احتمال و گمانهزنی نمیتوان اثبات کرد. بنابراین یوگا یک اندیشه وحیانی نیست. حال اگر یوگا ادعا کند که یک راه و سلوک معنوی است که البته ادعا میکند، چگونه به آن اطمینان کنیم و عمرمان را در اختیار چنین اندیشهای بگذاریم.
🔸راه علمی
راه علمی، یکی دیگر از مسیرهایی است که میتوان یک اندیشه را به وسیله آن، اثبات یا رد نمود. اگر یوگا را از طریق علم هم بخواهیم ثابت کنیم چه استدلال علمی وجود دارد؟ این ادعا وجود دارد که تکنیکهای یوگا تماماً علمی است، اگر چنین است این سوال وجود دارد که اگر اینگونه عقاید به علوم تجربی متکی است، در چه علمی و کدام آزمایشگاه علمی ، این ایدهها به اثبات رسیده است؟ تاکنون هیچ دانشمندی در حوزه علوم تجربی ادلهای بر اثبات آن اقامه ننموده است و هیچکس مدعی وجود ۷۲ هزار نادی و ۸۸ هزار چاکرا در بدن نبوده است. یکی از دلایل اختلاف نظر در مو
رد تعداد نادیها و چاکراهها در بین یوگیها همین امر است. چاکرا جسم است یا روح؟ اگر جسم است که باید بتواند زیر تیغ جراحی برود و اگر روح است، تفاوت آن با روح در چیست؟ اگر هیچکدام نیست،پس چیست؟ این سوالات و سوالات فراوان دیگر درباره یوگا وجود دارد که هیچکدام جواب داده نشدهاست. چگونه میتوان به مسیری اعتماد کرد که نمیتوان آن را از طریق علمی ثابت کرد.
🔸راه عقلانی
هیچکدام از آموزههای یوگا جنبه عقلانی ندارند و نمیتوان برای اثبات آن به استدلالهای عقلی تمسک جست و هیچ دلیل عقلی و برهانی قابل قبولی در کتابهای مربوط به یوگا ارائه نشدهاند. اینکه یک نفر به مدت طولانی در یک حالت خاص قرار بگیرد، چه توجیه منطقی میتواند داشتهباشد؟
🔰هرچند در اسلام هم ریاضتهایی هست اما اسلام در هر کاری جانب میانه را رها نکرده و اگر ریاضتی بیش از حد توان باشد و برای انجام آن صدماتی به جسم یا روح وارد شود، در اسلام حرام و ممنوع است.
@roshangarmedia
۱۸ خرداد ۱۴۰۱
✅افزایش تعداد قربانیان حمله به کلیسای کاتولیک نیجریه
🔸بر اساس گزارش آژانس ملی مدیریت بحران نیجریه شمار قربانیانحمله به کلیسای کاتولیک سنت فرانسیس خاویر روز یکشنبه (۱۵ خرداد) در نیجریه به ۲۲ نفر رسیده است. در این حمله بیش از ۵۰ مسیحی زخمی شدهاند.
در این حمله که روز یکشنبه در ایالت «اوندو» رخ داد، مهاجمان در داخل و بیرون از کلیسا به سوی مردم تیراندازی و عده زیادی را نیز زخمی کردند. چندیدن کودک نیز در این حمله خونین کشته شدهاند.
نیز پلیس نیجریه اعلام کرده هویت و انگیزه مهاجمان هنوز مشخص نیست و در حال بررسی است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز این حمله را محکوم و دولت نیجریه را دعوت کرد تا از انجام هرگونه تلاشی برای دستگیری عاملان این حمله دریغ نکند.
دولت نیجریه برای ادای احترام به خاطره قربانیان 7 روز «عزای عمومی» اعلام کرده است
@roshangarmedia
۱۸ خرداد ۱۴۰۱
🔺نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی طی بیانیهای تکرار بی شرمیها و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم و همچنین اکران فیلم عنکبوت مقدس در جشنواره کن را محکوم کردند.
🌐متن کامل خبر
🆔@RoshangarMedia
۱۹ خرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵گزارش شبکه ایتالیایی رمرپورتز از دیدار آیتالله اعرافی و پاپ
📡شبکه ایتالیایی رمرپورتز (Rome Reports) که به طور تخصصی در زمینه اخبار واتیکان فعالیت میکند در گزارشی به تحلیل دیدار اخیر آیتالله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و پاپ فرانسیس پرداخت.
🔰دیدار مدیر حوزههای علمیه ایران با رهبر کاتولیکهای جهان از آغاز مورد توجه رسانهها قرار گرفت؛ به گونهای که علاوه بر رسانههای ایران، واتیکاننیوز، صفحه رسمی پاپ در توئیتر، خبرگزاری زنیت، روزنامه گاردین و سایر رسانهها به این دیدار پرداختند.
✴️همچنین انتقال پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب به پاپ در آن دیدار، جلوه جدیدی از بازخوردهای رسانهای سفر آیتالله اعرافی را به دنبال داشت و بسیاری از رسانههای ملی، منطقهای و بینالمللی به آن پرداختند و به طور خاص به دلیل طرح موضوع فلسطین و یمن در آن پیام، رسانههای منطقه ورود جدّی به آن داشتند.
🌐ادامه خبر
🆔@RoshangarMedia
۱۹ خرداد ۱۴۰۱
پاسخ به شبهات
✅ عیسی : من زنده ام ...
📃 حضرت عیسی در گفتگویی که میان آن حضرت و فریسیان رخ داده ، میفرمایند که پس از زمانی اندک ، دوباره برای گرفتن من میآیید ولی من نزد فرستنده خود میروم و دیگر مرا نخواهید یافت.
📚 کتاب مقدس حکایت این گفتگو را چنین نقل میکند: «چون فریسیان شنیدند که خلق درباره او همهمه میکنند، فریسیان و روسای کَهَنَه خادمان فرستادند تا او را بگیرند. آنگاه عیسی گفت، اندک زمانی دیگر با شما هستم، بعد نزد فرستنده خود میروم. و مرا طلب خواهید کرد و نخواهید یافت و آنجایی که من هستم شما نمیتوانید آمد». [1]
📌 ممکن است مسیحیان بگویند که منظور عیسی (علیهالسلام) این بوده که وی کشته خواهد شد و پس از مرگ هیچکس نمیتواند او را بیابد و به او دست یابد.
✔️ اگر منظور عیسی (علیهالسلام) مرگ وی بوده، آیا یهودیان از مرگ و به صلیب کشیده شدن مسیح باخبر نمیشدند و پس از کشته شدنش باز به دنبال یافتن او میگشتند ⁉️
📚 منبع :
[1] . ترجمه قدیم کتاب مقدس، یوحنا ۷ : ۳۲_۳۴📗
🆔@RoshangarMedia
۲۰ خرداد ۱۴۰۱
۲۱ خرداد ۱۴۰۱
روشنگر مدیا
✅ نسخه جدید فصلنامه تخصصی فرق و ادیان، «#روشنا» منتشر شد
✍️تازهترین شماره از نخستین نشریه تخصصی #فرق و #ادیان، «روشنا» با موضوعاتی متنوع منتشر شده و در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است. در این شماره نیز همچون شمارههای پیشین، مجموعه مقالات، گزارشات، یادداشتها، گفتار و مصاحبههایی در حوزههای #ادیان، #بهائیت، #انجمن_حجتیه، #تصوف، #مسیحیت_تبلیغی و #فرقه_های_نوظهور، به تازهترین و مهمترین مسائل مربوط به جریانهای فرقهای و اقلیتهای دینی میپردازد. گفتگوی ویژه این شماره با جناب حجتالاسلام دکتر« احمد رهدار» رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه میباشد.
🔹🔹در این شماره میخوانیم: 🔸🔸
✳️ ادیان:
▫️مدارس مرگ| گزارش
▫️همراه با شهدای پیروان ادیان توحیدی| یادداشت
▫️جنگ صلیبی۲۰۲۲| یادداشت
▫️معنویت، حیات باطنی انسان است| مصاحبه
▫️پایان واتیکان سنتی| گزارش
✳️ بهائیت
رونمایی از نقشهجدید بهائیت | مقاله
▫️بهائیت؛ از آنچه بود تا آنچه شد| مصاحبه
▫️بهائیت، در تلاش برای مصادره نوروز| یادداشت
▫️بهائیت در پناه فراماسونری| یادداشت
✳️ انجمن حجتیه
▫️نگاهی به رویکرد افراطی انجمن حجتیه| یادداشت
▫️تطورات درونی انجمن حجتیه| مصاحبه
▫️انتظار منفعل، حرکتی به نفع دشمن| یادداشت
✳️ تصوف و فرقههای سنتی
▫️آغاخانیه و سودای حکمرانی| مقاله
▫️عارف صابر| مقاله
▫️سلسله یادداشتهای سبک زندگی عارفانه| یادداشت
▫️مردی از گناباد| یادداشت
▫️عرفان در آیینه قرآن و روایات| یادداشت
✳️ مسیحیت تبلیغی
▫️مأموریت«فلیک»| مقاله
▫️مسیحیت تنصیری| مصاحبه
▫️آغجا| یادداشت
✳️ فرقههای نوظهور
▫️تغییر دین، بحرانی روانی-اجتماعی| مقاله
▫️برهای دیگر| یادداشت
▫️سبد علمی-معنوی| یادداشت
▫️«SBNR» دنیای معنویت بیسامان| یادداشت
🔵 علاقهمندان میتوانند از طریق تماس با شماره 09199163684 و پیامرسانهای مرتبط با این شماره (واتساپ، تلگرام، ایتا) سفارش خود را ثبت نمایند.
🔵دسترسی به نسخه الکترونیکی نشریه، از طریق سایت و اپلیکیشن طاقچه
https://b2n.ir/taaaghche
@RoshangarMedia
۲۱ خرداد ۱۴۰۱
مبشرینی در ظاهرِ کبوتر اما در باطنِ مار
▪️ چارلز واتسون نخستین رئیس دانشگاه امریکایی قاهره و یکی از مبلغین مطرح مسیحیت می گوید: مبشر باید مانند کبوتر، ظاهری آراسته، زیبا، دلربا و فریبا داشته باشد!_ دقت کنید می گوید ظاهری!_ تا دلها را متوجه خود سازد و در باطن مانند مار ماهرانه و هوشیارانه عمل کند! کتاب التبشیر و الستعمار فی بلاد العربیه ص52
🔻 این جمله صراحتا منش و نیت یک مبشر مسیحی را بیان می کند، رفتار ظاهری زیبا مانند کبوتر اما در نهان مانند ماری نیش زننده طعمه خود را از پای در آورد!
▪️ حال با این ترفند مبلغین مسیحی برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی می نمایند و آنان را با ظواهری دنیایی و فریبنده از اصول اعتقادی خود دور کرده و به مسیر انحراف وارد می نمایند.
🔻 در همین موضوع جان موت از بزرگترین و شناخته شده ترین مبلغین مسیحی امریکایی می گوید: لازم است از همه بیشتر به قسمت های علمی تبلیغات خود در میان اطفال مسلمان اهمیت داده و آن را تعقیب نماییم و اگر احیانا آن عمل صورت نامانوس و اجنبی به خود بگیرد لازم است دست به دامن اسباب و وسایل مختلف شویم!! عمده وظیفه ما در کشورهای اسلامی باید این شیوه باشد که یک موضوع گمراه کننده را به صورت موضوع تازه و بکر در نظر آنان جلوه دهیم! تا اصفال پیش از انکه به حد بلوغ برسند و طبیعت آنها رنگ اسلامی بگیرد علاقمند به مسیح و مسیحیت شوند!! کتاب التبشیر و الستعمار فی بلاد العربیه ص68
▪️ جان موت در واقع همان مدل کبوتر و مار را برای مبشرین مسیحی در جوامع اسلامی پیشنهاد می کند که با ظاهری زیبا و خوش خط خال اهداف هویت زدایی و اسلام زدایی جوامع اسلامی را دنبال می کند.
⚠️این دو نمونه و ده ها نمونه از این مدل ها که در مطالب گوناگون کانال قابل ملاحظه و مشاهده است نشان از دروغگویی مبشرین مسیحی در آزادی ادیان و انتخاب و دروغگویی آزادی بیان و عقیده در غرب است.
#مسیحیت_تبلیغی
@roshangarmedia
۲۲ خرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔شماره جدید #روشنا منتشر شد!
📲جهت تهیه مجله روشنا با شماره ۰۹۱۹۹۱۶۳۶۸۴ تماس بگیرید.
🔶همچنین میتوانید از طریق پیامرسانهای واتسپ، ایتا و تلگرام سفارش خود را ثبت کنید.
📞تماس فقط روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۶
🌐برای دریافت نسخه الکترونیک به اپلیکیشن طاقچه مراجعه نمایید.
#ادیان #مسیحیت #فرقههای_نوظهور #بهائیت #انجمن_حجتیه #تصوف #فرقههای_سنتی #تبشیر #تبلیغ #فرقه
🆔@RoshangarMedia
۲۲ خرداد ۱۴۰۱
🔺گدایی شبکه تبشیری ۷ از مخاطبان!
💢کشیش –خودخوانده- معروف جریان مسیحیتتبلیغی(«هرمز») با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی کلیسای ۷، کاسه گدایی به دست گرفت و از بینندگان خواست تحت عنوان «سربازان جدعون»! برای این شبکه پول واریز کنند. نکته جالب شعار آنهاست: «با هدیه داده، همکار خدا و سهامدار شبکه ۷ شوید»!
↩️گویا حمایتهای خارجی از این شبکه بهاصطلاح به ته دیگ خورده که این عنصر نسبتاً مطرح تبشیری را اینگونه به گدایی واداشتهاست. اگر در گذشته مبلغان از کمکهای مادی برای جذب بهره میگرفتند، گویا امروز اوضاع برعکس شده و ناگزیر به جمعآوری پول به روشهایی تازه شدهاند. ناگفته نماند که این مبالغ همواره تحت عنوان «دهیک» از اعضا اخذ میشود و اینک جمعآوری کمکهای نقدی به این شکل هم به ان افزوده شده.
@roshangarmedia
۲۳ خرداد ۱۴۰۱
✍️«تصوف و مدرنسازی فقر»
♦️مفهوم #درویشی یا فقر در جریانهای درویشی، نقش اساسی داشته و پایه مبانی فکری-عقیدتی ایشان به شمار میرود. این مفهوم چنانچه از معنای مصطلح آن برمیآید، نمادی است از دنیاگریزی و دوری از مادیات که به عنوان بنمایه اولیه تصوف مطرح میباشد، ولی در دوره معاصر و در مسیر هماهنگی با مقتضیات دنیای کنونی، با تغییرات ماهوی همراه گردیده است.
⭕️زندگی در جهانی آمیخته با ویژگیها و شاخصهای #مدرنیته، شرایط یا تحولاتی را بر جوامع بشری تحمیل نموده و گروهها و جریانهای اجتماعی را به هماهنگسازی با هنجارهای برآمده از این مقوله سوق داده است. جریانهای فکری-اعتقادی نیز از این مقوله مستثنی نبوده و برخی از آنها با وجود ریشه داشتن در زمینههای سنتی، به سمت نوگرایی یا #مدرنیسم پیش رفتهاند. فقر و درویشی از جالبترین نمونهها در این ارتباط است.
↩️امروز میتوان از پدیدهای به نام مدرنسازی فقر سخن گفت. در رویکرد نوین تصوف، با تناقض معنایی مفهوم فقر و درویشی، شاهد دنیاگرایی مشخص یکی از دنیاگریزترین مفاهیم هستیم. اگر در قالب #سنتی، فقر و درویشی با تعبد از مادیات و وصل به جهان معنوی مترادف میشد، در رویکرد نوین، همسو با ارزشها و هنجارهای مدرنیته، چرخشی محسوس به سمت مادیگرایی و تمامی مظاهر آن یافتهاست، تا جایی که پارادوکسی موسوم به سلطنت فقر در دایره واژگانی منتقدان #تصوف جا باز کردهاست.
🔴مدرننمایی یا تغییر ساختاری و ظاهری درویشیگری در پوشش و آداب و مناسک فرقهای، تجلی این تغییرات ماهوی در تصوف است.
ظهور تمایلات قدرتطلبانه در حوزههای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هم از این جمله است. قدرتطلبی در هر حوزهای، همان انذار مشترک #اقطاب درویشی به مریدان، اکنون در #استحاله مدرنگرایی، مطالبه فقرایی گشته که دیگر نه تنها با #سلطنت فقر مشکلی ندارند، بلکه در مسیر تحققش میکوشند و ارزش #فقر را نه در رشد #معنوی صرف، بلکه در ارتقای قدرت و نفوذ مادی آن میدانند و این همان فقر مدرنی است که از آن دم میزنند.
@roshangarmedia
۲۴ خرداد ۱۴۰۱
2_5384506383376849594.pdf
2.96M
▫️
📕 مدعی یمانی چه میگوید❓
✳️ فهرست موضوعات:
➖ تاریخچه مختصر
➖ سیادت احمد بصری
➖ حدیث ما اشکل
➖ حدیث وصیت
➖ سلاح
➖ پرچم
🖋 ویرایش 24 فروردین 1401
📄 قطع A5
@roshangarmedia
۲۴ خرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺علیه پپسی کولا اعلامیه پخش کن!!!
🎥تماشا کنیم
🔰برشی از انیمیشن «مشهد دوست داشتنی»
#انجمنـحجتیه در ایام مبارزه با رژیم پهلوی
@roshangarmedia
۲۵ خرداد ۱۴۰۱
۲۶ خرداد ۱۴۰۱
روشنگر مدیا
📌مرحوم #حاج_احمد_قدیریان از شخصیّتهای با سابقه و فعّال انقلاب اسلامی بود. به مناسبت سالروز درگذشت ایشان مطلب زیر تقدیم میشود.
مرحوم قدیریان درباره #انجمن_حجتیه و فعالیتهای فعلی این گروه، در کتاب خاطراتش اینگونه میگوید:
« آنها الآن به دنبال یک برنامه و یک هدف هستند و آن هدف هم، هدف فرهنگی است. انجمن #حجتیه الآن جریان فرهنگی را بسط میدهد. اگر دقت شود، در بسیاری مدارس میبینید که دست اندرکاران، وابسته به انجمن حجتیّه هستند. اینها بچّههای مردم را میگیرند و شستشوی مغزی میدهند. در صورتیکه اینها اصلا دنبال براندازی نظام هستند.
انجمن حجتیه ابزار بسیار خوبی را انتخاب کرده است یعنی جوان. ابزار بسیار خوبی است و هیچ کس هم نمیداند. مثلاً خیلی از مدارس هستند که الآن بچههای خیلی از مسئولین در آن جا درس میخوانند و آنها هم روی آنها کار میکنند.
بعد از درگذشت آقای #محمود_حلبی، بچههایشان یعنی بچههای انجمن حجتیه همانند گذشته جلسات دارند و این جلسات را هم خیلی پیچیده یعنی با پوشش برگزار میکنند. این طور نیست که بیایند و بنشینند و پیرامون انجمن حجتیه بحث کنند. بلکه این جلساتشان را با پوشش انجام میدهند و طرحهایشان را خیلی خوب دارند پیش میبرند.
مدارس آنها بچه هایی را که سنشان بالای هجده است، جذب میکنند و روی آنان کار میکنند و جذب اهداف خودشان میکنند و خوب میتوانند راجع به طرحی که دارند آنها را شستشوی مغزی دهند. حال که حدودا ۲۲ سال از انقلاب میگذرد، این گروه در #مناطق_مرزی مخصوصا در #سیستان_و_بلوچستان بین #شیعه_و_سنی سمپاشی میکنند و #اختلاف بین قومیتها در دستور کار آنها قرار دارد.»
📚 منبع: خاطرات حاج #احمد_قدیریان، تدوین: سید حسین نبوی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۲۱۰
🆔@okhowahmag
🆔@RoshangarMedia
۲۶ خرداد ۱۴۰۱
🔴«حواری مسیح» به اتهام بردگی جنسی کودکان زندانی شد/ زد و بند رهبر کلیسای بنیادگرا با دادستان برای کاهش اتهامات
✝️رهبر یک کلیسای بزرگ در مکزیک با میلیونها پیرو به دلیل آزار و اذیت جنسی نوجوانان به ۱۷ سال زندان محکوم شد. شاهدان در دادگاه گفتند «نااسون خواکین گارسیا»، آنها را مجبور میکرد تا بردههای جنسی او شوند.
نااسون خواکین گارسیا که خود را «حواری» یا «رسول» مینامد چهارشنبه هشتم ژوئن، پس از اعتراف غیرمنتظره به سه جنایت در دادگاه عالی لسآنجلس محکوم شد. اعتراف گارسیا و قبول یک توافق با دادگاه که باعث شد او با حکمی سبکتر از روال عادی رسیدگی جرایم، تنها به ۱۷ سال زندان محکوم شود.
🔺پنج زن جوان که در یک شهادت سهساعته، پرده از جنایات این «مرد روحانی» برداشتند به دادگاه التماس کردند که این توافق را لغو کند. در طی دادگاه زنان آزاردیده این مرد را با عباراتی نظیر «شیطان»، «هیولا» و «دجال» خطاب کردند. گارسیا پس از مرگ پدرش که او هم متهم به آزار جنسی بود، در سال ۲۰۱۴ «حواری» کلیسای مسیحی بنیادگرای مستقر در گوادالاخارا شد و رهبری حدود پنج میلیون پیرو این کلیسا در سراسر جهان را بر عهده گرفت. پدربزرگ گارسیا گروه دینی «نور جهان» را در سال ۱۹۲۶ تاسیس کرد.
🔵ادامه خبر: https://b2n.ir/u98272
🆔@RoshangarMedia
۲۷ خرداد ۱۴۰۱
🔴از نفوذ بهائیت تا توهین به اسلام در هند
✍️هندوستان از دیرباز به علت تنوع فرهنگی-اعتقادی به کشوری 72ملت معروف بود؛ سرزمینی پرجمعیت که انواع عقاید مذهبی و فرهنگی را در خود جای دادهاست. همین رواداری موجب شده فرقهها و سازمانهایی با اهداف غیرمذهبی نیز بتوانند در پوششهای وسوسهکننده برای خود در این کشور جایی باز کنند. همچون «بهائیت» که در ظاهر با شعار صلح و جامعهسازی آمد ولی نتیجهای دیگر به همراه داشت.
⏯فرقه سازمانی #بهائیت، سالهاست همپای استعمارگران این سرزمین، به رسوخ در لایههای مختلف اجتماع #هند مشغول است، اما در طی چندین سال اخیر بازتاب این نفوذ در میان سیاستمداران این کشور نیز به وضوح قابل مشاهده است. بهائیت اگرچه ادعای دوری از سیاست و احزاب را مطرح میکند، اما همواره با برگزاری نشستهای مختلف و دعوت از چهرههای سیاسی، سعی در همسوسازی و القای منویاتش به جریانهای مختلف دارد.
⚠️این اقدامات در کنار برنامههای سیستماتیک تشکیلات، نظیر خرید #حظیره_القدس، ساخت و فعالیت در #مشرق_الاذکار «لوتوس»، چاپ و توزیع بروشورهایی در مورد بهائیت به زبان ساده، تهیه نقشههای آموزشی برای جوانان و نوجوانان، استخدام معلمین و مبلغین سیار، تداوم تبلیغ، تأسیس مدارس بهائی در نقاط مختلف، ترجمه تاریخ و آثار بهائی به زبانهای محلی هندوستان، اعزام ناشرین آثار بهائی برای اقامت در هند، بهائی کردن اهالی روستاها و... تأثیر به سزایی در به دست گرفتن کنترل امور و پیشبرد اهداف بهائی دارد.
🔰 ادامه در وبسایت روشنگر
🆔@RoshangarMedia
۲۷ خرداد ۱۴۰۱
🔰خودباوری، عاملی برای جذب زنان در #فرقه
🔺در بررسی نقش و جایگاه زنان در جنبشهای معنوی نوپدید، باید به یکی از مهمترین بسترهای جذب، اهمیتی مضاعف داد؛ تمایل به خودباوری و کسب موقعیت اجتماعی که ریشه در مباحث هویتیابی و روانشناسی شخصیت دارد.
🔻خلاصه شدن شخصیت زنان در نقشهای کلیشهای دختر، همسر و مادر و وظایف و مسئولیتهای مرتبط با این نقشها، آنان را به سمت کشف راههایی برای کاستن از بار این فشارهای نامحسوس سوق میدهد.
↩️یکی از علل گرایش زنان به جنبشها، یافتن موقعیت اجتماعی جدید در این فرقههاست. در جریان اشو، اکثر مبلغان و حلقه اولیه وی را زنان تشکیل میدهند. وی با اینکه تربیتشده در نظام کاستی هند است و نگاه تحقیرانهای نسبت به زنان در متون هندو و بودایی وجود دارد، اما برای پیشبرد اهداف خود نقش رهبری را به زنان میدهد و از مفاهیمی چون انرژی زنانه به عنوان ویژگی بارز معنویتهای نوپدید نام میبرد.
🔴جالب توجه است که همزمان با پیدایش جنبشهای نوپدید معنوی در غرب، شاهد حضور زنان به عنوان کشیش کلیسای یونیتی، مؤسس جامعه تئوصوفی و رهبری جنبش تفکر نوین به عنوان مهمترین جنبشهای عصر جدید هستیم.
نمونه بارز این ادعا را میتوان در کتاب صد رهبر #معنوی جهان، مشاهده کرد.
این کتاب معرفی و شرححال ۲۴ تن از رهبران معنوی زن جهان را در کنار رهبران معنوی دیگر مطرح کرده است.¹ هر کدام از این شخصیتها با تشکیل مؤسسات و انجمنها، همچنین چاپ کتاب و برگزاری سمینارهای متعدد، نقش مهمی در هدایت جنبشهای معنوی نوپدید ایفا میکنند.
♦️در برخی جنبشهای دینی نوین، به ویژه از نوع #ضدـفرهنگی، ممکن است زنان آزاد، دارای قدرت باشند. شمار زنان در این نوع جنبشهای دینی #نوین، بیشتر و تعداد آنان گاهی به نسبت دو به یک از مردان میرسد. در جنبش #اشو، براهما کوماریش، پرستندگان الههها و دیگر گروههای بتپرست چنین است. در صورتی که در فرقههای سنتیتر و اقتدار گراتر مسیحی و جنبشهای دینی نوین مظیر کلیسای اتحاد و ایسکان، مردان در اکثریتاند.
💢این نکته نشان میدهد که زنان تمایل به انتخاب جنبشهایی دارند که دامنه وسیعتری برای تواناییهایشان در اختیار میگذارند.²
۱. ظهور انرژی زنانه در عرفانهای نوظهور، تبیان، ۱۳۹۲/۱/۱۲
۲. پاتیک الیزابت، زنان در جنبشهای دینی نوین، کتاب نقد، شماره ۴۵
@roshangarmedia
۲۸ خرداد ۱۴۰۱