بازنشر بیانیه ضدصهیونیستی حوزویان در #خبرگزاری_مهر
▫️مشاهده متن کامل بیانیه و اسامی امضاءکنندگان در پیوند ذیل:
👇
mehrnews.com/x34BX9
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرلشکر سلامی: دلاورمردان ما رژیم صهیونیستی را تنبیه خواهند کرد و رژیم نمیتواند از شر فتنههایی که ایجاد میکند بگریزد
🔹رژیم در دسترس است و میداند که چه خواهد شد.
@rozaneebefarda
41.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هماکنون
تشییع پیکر شهید القدس محسن صداقت-قم المقدسة
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هماکنون
فریاد مطالبه انتقام توسط تشییعکنندگان پرشور شهید القدس محسن صداقت-قم المقدسة
@rozaneebefarda
31.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هماکنون
شعار مردم در هنگام تدفین پیکر مطهر شهید القدس محسن صداقت - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد
ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل مصطفی خوشچشم از راهبرد خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی؛ زدن ایران تاکتیک نیست، راهبرد آنهاست و به همین دلیل باید چسبیده به خط جنگ را بزنیم.
پاسخ ایران به اسرائیل باید ۱۰ پله بالاتر از حملات آنها باشد. اگر مساوی یا حتی یک پله بالاتر به اسرائیلیها پاسخ بدهیم، آنها دو پله بالاتر میزنند، و دیدیم که نفر سوم سپاه قدس و کنسولگری ایران را زدند، این راهبرد آنهاست.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حضور سردار خیبرشکن حاجیزاده در راهپیمایی روز قدس
خداوند وجود این سردار مجاهد و نازنین و همرزمانش را سلامت بدارد.
در آینده جایگاه بیبدیل امثال حاجیزاده بیشتر معلوم خواهد شد. امروز کمتر قدرش را میدانیم.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهپیمایی باشکوه و پرشور یمنیها در روز قدس
رحمت و رضوان خدا بر روح مطهر امام خمینی که #روز_قدس نیز یکی از برکات وجودی و ابتکارات تاریخی آن مرد خدا بود.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هماکنون
سخنرانی تبیینی #سید_مقاومت
تسلط همزمان این سید بر تحولات میدانی و فضای جنگ روانی_رسانهای فوقالعاده است.
او اکنون در قامت یک سردار تحولساز، در جهان اسلام و جهان عرب مطرح است و یک تنه هم در جایگاه استراتژیست، هم فرمانده میدانی نظامی، هم علمدار جنگ رسانهای با دشمن، هم حلقه وصل علاقمندان جبهه مقاومت با ولایت مطرح است.
با وجود چنین جایگاهی، سید در فضای رسانهای ایران کاملا مظلوم است.
@rozaneebefarda
جهت مزید توجه #سکولارهای_حوزوی
آیتالله العظمی سیستانی بدل و بدیل ندارد!
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در سخنرانی #سید_حسن_نصرالله اشاره لطیفی به مواضع قاطع مراجع نجف در حمایت از مردم مظلوم فلسطین وجود داشت.
در میان مراجع معظم تقلید نجف، مواجهه آیتالله سیستانی با مسئله فلسطین متفاوت از دیگران بوده است؛
مواضع ایشان در مسئله فلسطین، هم قاطع بوده و هم استمرار داشته است.
ایشان در ماجرای دیدار با پاپ (که #سکولارهای_پاپ_ندیده در #نجف و #قم میخواستند آن را نماد دوگانهسازی کاذب بین مرجعیت اعلا و ولایت فقیه قرار دهند) محور اصلی بیانات آیتالله سیستانی موضوع فلسطین بود!
این موضع حکیمانه و هوشمندانه در آن شرایط، آب سردی بر تن همه خناسان ریخت؛ غربیها را که به طمع خام خودشان میخواستند با فریب #دیپلماسی_مذهبی، راهی برای نفوذ و ایجاد خط موازی باز کنند را ناکام گذاشت!
سکولارهای حوزوی بیچاره را هم که یک عمر تلاش کرده بودند تصویری غیرسیاسی و العیاذ بالله سکولار از ایشان ارایه دهند را به دلیل مطرح کردن مهمترین و سیاسیترین موضوع جهان اسلام، سرخورده و عصبانی و منزوی کرد!
در ماجرای #طوفانالاقصی مرجعیت اعلای عراق هر زمان که برایش مقدور بود، مظلومیت فلسطین را متذکر شد و فجایع رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرد.
اخیرا نیز دیدار با خانواده «امل الدر» بود؛ (خانواده یک دختربچه شهید لبنانی که اخیرا در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به شهادت رسیده) با اشاره به ادامه جنگ غزه، از ناتوانی جهان در توقف این جنگ ابزار تأسف کردند.
#سکولارهای_حوزوی اما برخلاف آیتالله سیستانی و سایر مراجع معظم تقلید، روزه سکوت گرفتهاند و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن فجایع وحوش صهیونیست، حتی از زنان مکشوفه و غیرمسلمان غربی هم عقب ماندهاند؛ و از این جهت اثبات کردند که هزار فرسنگ از اصالتهای حوزوی و سیره و سنت مرجعیت شیعه دور هستند!
با این اوضاع، جماعت معدودی از سکولارهای حوزوی را در قم سراغ داریم که به خیال خام خودشان حالا که در #پروژه #دوگانهسازی_کاذب بین ولایت و مرجعیت اعلا و بین دو حوزه قویم قم و نجف، شکست خوردهاند، شروع کردهاند #بدیل و #بدل آیتالله العظمی سیستانی را در قم بسازند!
آری! انتهای پروژه نخنمای #مرجعسازی به اینجا ختم میشود!
برخی شان اخیرا در بعضی محافل حوزوی(خصوصا فضای مجازی) به این معنا تصریح کردهاند که فلان و بهمان، #سیستانی_ثانی است!
جهت مزید اطلاع این جماعت باید عرض شود که؛ آیتالله العظمی سیستانی _این چشم و چراغ مرجعیت شیعه در دوران ما و مرجع حکیم اعلای حوزه مقدسه نجف_ بدل و بدیل ندارد! خود را خسته نکنید؛ ره به جایی نمیبرید!
پ.ن:
برخی در مسئله مرجعیت آینده به مرگ گرفتهاند که به تب راضی شویم!
جهت اطلاع آن عزیزان هم باید عرض شود که برای عموم حوزویان و متدینان و #جریان_انقلابی تفاوت نمیکند خاستگاه #سکولاریسم_حوزوی، تقدس و #تحجر باشد یا #روشنفکری و #اعتدالگرایی(به معنای میانهروی مصطلح در ادبیات آمریکاییها)
اساسا جایگاه مرجعیت شیعه با #پروژه پیش نمیرود؛ این منصب #صاحب دارد و الحمدلله هماکنون در حوزه مقدسه قم شخصیتهای زیادی میشناسیم که از صلاحیتهای علمی و اخلاقی و اجتماعی لازم برای تصدی این منصب برخوردارند و مهمتر آنکه به دلیل روحیه #مرجعیتگریزی، روز به روز اقبال مردم و متدینان به آنها بیشتر میشود.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهپیمایی روز قدس در کربلای معلا
بخش ۱
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهپیمایی روز قدس در کربلای معلا
بخش ۲
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهپیمایی روز قدس در کربلای معلا
بخش ۳
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
نامه 72 گروه فرهنگی تبليغی حوزه علميه قم به رؤسای سه قوه و انتقاد شديد از انفعال در مقابله با معضلِ هويتستيز بیحجابی
🔴 بخشهايی از نامه:
👇
✅ در روزهای ماه مبارک رمضان که خيل عظيمی از مردم ديندار ايران به انجام وظايف دينی خود پرداختهاند، متاسفانه در کنار مشکلات اقتصادی، امواج فتنه و تباهی، ساحل فرهنگ کشور را به مخاطره انداخته است.
✅ حرمتشکنی نسبت به امور ديني و عادی سازی گناه آشکار، پروژه چندوجهی دشمن است با هدف: گسترس فرهنگ فاسد غربی، تضعيف اعتقادات دينی، حصول يأس در ميان متدينين، ايجاد شکاف اجتماعی و استحاله هويتی جامعه.
✅ نفوذ تفکر ليبراليسم در برخی مسئولان، «علاوه بر مشکلات معيشتی، معضلات فرهنگی را بيشتر نموده است».
✅ آيا نمی بينيد کوتاهی صورت گرفته در مقابله با وضعيت بغرنج بيحجابی، زمينه فاصلهگيری جامعه از ايمان و سبک زندگی اسلامی، ايجاد نااميدی در ميان متدينين و شکلگيری تنشها و از بين رفتن وحدت اجتماعی مردم شده است؟!
✅ از حضرات عالی ميخواهيم با نصبالعين قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبری درباره حجاب، هر چه سريعتر اقدامات جدی و قاطع در مقابله با معضل رو به گسترش و هويتستيز بيحجابی انجام دهيد. لطفا با توصيههای بدون عمل، پاسکاری امور و انجام اقدامات موقت و کمخاصيت فرصتسوزی نکنيد و از فضاسازی رسانهای جبهه استکبار نهراسيد.
⏹ برای اطلاع از متن کامل نامه و اسامی گروههای تبلیغی امضاکننده👇
https://www.mehrnews.com/news/6071466/
@rozaneebefarda
توصیه های حکومتی مرجعیت دینی نجف اشرف!
حجتالاسلام دکتر داود مهدوی زادگان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️سایت عصر ایران وابسته به یک خردهجریان فکری مدافع لزوم کاهش سطح مشارکت مرجعیت دینی در امر سیاسی، گفتهای قدیمی از استاندار اسبق نجف اشرف، عدنان الزرفیه ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ م ) را که به نظر همسو با این دیدگاه می آید با ذوق زدگی باز نشر داده است ( ر. ک: asriran.com/0040g9 ).
این گفته برداشت استاندار اسبق نجف از نحوه تعامل مرجع تقلید نجف حضرت آیت الله سید علی سیستانی با حکومت عراق است.
به نقل از عصر ایران وی گفته است که: " این مرجع بزرگ تقلید، در طول 15 سال از استانداری، سه مطالبه اصلی داشته است و هیچ گاه توصیه های دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر و نظایر آن نداشته است.
عدنان الزرفیه تاکید می کند: بهخدا قسم تمام توصیههای آیت الله سیستانی یا "حفظ امنیت" بود و یا "خدمات اجتماعی" یا "رسیدگی به فقرا".
عصر ایران گمان کرده سند خوبی برای دیدگاه عدم مداخله مرجعیت دینی در امر سیاست یافته است؛ لکن این چنین نیست که آنان فکر می کنند و سخت در اشتباهند بلکه این نقل قول مویدی برای دیدگاه مقابل است.
وقتی مرجعیت دینی نجف خطاب به کارگزار حکومت رسیدگی به سه مساله مهم سیاست را گوشزد می کند؛ این توصیه ها به معنا ورود مستقیم مرجعیت دینی در امر سیاست است. خصوصاً با این فرض استاندار که این توصیه ها دینی نیست. اگر دینی بود میتوانستیم بپذیریم که توصیه های مرجعیت دینی از چارچوب توصیه های دینی خارج نشده است.
بلکه درست آن است که گفته شود مرجعیت دینی نجف با چنین توصیه هایی ( توجه به حفظ امنیت، خدمات اجتماعی و رسیدگی به فقرا ) در صدد آن است که برداشت سکولارها (بخوانید عرفی گرایان) از دامنه شمول آموزه دینی امر به معروف و نهی از منکر را اصلاح کند.
آموزه دینی امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف تصور #سکولارهای_حوزوی و غیر حوزوی مضیق نبوده شامل پرداختن به مسائل حکومتی نیز می شود بلکه این مسایل از اهم معروف هایی است که می بایست به حاکمیت گوشزد نمود. چون این سه توصیه از ماموریت های اصلی حکومت های مردمی است.
بنابر این، مرجعیت دینی نجف اشرف با اینگونه توصیه ها به حاکمیت پیام مستقیم و رسایی را به جهان مخابره می کند که فقه و علمای امامیه هیچگاه نه در گذشته و نه امروز از پرداختن به مسائل مهم سیاسی و اجتماعی بدور نبوده است و همواره وظیفه دینی و شرعی خود دانسته حاکمان را در انجام وظایف شرعی و قانونی شان توصیه و تشویق و احیاناً عتاب کند. برداشت غلط این است که مرجعیت دینی جدا از سیاست فرض شود.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| تبیین شیخ اسد محمد قصیر پیرامون فلسفه حمایت شیعیان از ملت فلسطین
شیعیان در حمایت مردم مظلوم فلسطین به وصیت علی علیهالسلام عمل کردهاند که فرمودند:
دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید
بزرگترین ظالم در زمانه ما رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و فرانسه مستکبر هستند.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
May 11
تروای فرهنگی
پرونده ویژه روزنه پیرامون تطهیر و انتشار اباطیل روشنفکران دین ستیز/یادداشت دوم
[صفحه ۱ از ۲]
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️اشاره
در یادداشت نخست از #پرونده_ویژه_روزنه با عنوان #تروای_فرهنگی به کتاب "تقیزاده؛ مشروطهخواه لیبرال" پرداختیم که به لطف خدا مورد توجه طیفی از فرهیختگان متعهد و دغدغهمند حوزوی و دانشگاهی قرار گرفت و مایه تعجب شد!
یادداشت نخست را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13811
▫️در یادداشت دوم مربوط به کتابی است که به تطهیر یکی از منحرفترین روشنفکران تاریخ معاصر ایران پرداخته است؛ کسی که علاوه بر ننگ #دینستیزی، ننگ #ایران_ستیزی نیز بر پیشانی دارد و از تئوریسینهای پروژه استعماری تغییر خط فارسی بود.
🔻کتاب دوم: میرزا فتحعلی آخوندزاده (طلایهدار مدرنیسم در ایران)
این کتاب دومین جلد از مجموعه «پدران بنیانگذار ایران جدید» است که در یادداشت قبلی به جلد اول آن (درباره تقیزاده)، پرداخته شد.
کتاب شامل مجموعه مقالات جمعی از نویسندگان داخلی و خارجی درباره زندگی و افکار فتحعلی آخوندزاده است که به سردبیری #فرهاد_سلیماننژاد در سال 1402(چاپ اول) توسط "نشر اگر" منتشر شده است.
▫️آخوندزاده از پیشگامان جریان مرموز منورالفکری در ایران است که نسل بعدی روشنفکران غربزده اغلب متأثر از او هستند؛ جریانی که علنا در پی ترویج آموزهها و اصول فرهنگ غربی و ضدیت با آموزههای اسلامی بودهاند و صدالبته در این بین، آخوندزاده را باید از سرسختترین روشنفکران ایرانی، در ستیز با اسلام دانست.
نوشتجات انحرافی برجایمانده از آخوندف بهترین سند برای شناخت عمق انحرافات و اقدامات او در جهت اسلامزدایی و ترویج دینگریزی و ضدیت با آموزههای الهی و قرآنی و مخالفت با روحانیت و نیز رواج باستانگرایی است!
▫️آخوندزاده بطور رسمی وابسته و سرسپرده به یک دولت بیگانه بود و به این وابستگی خود افتخار میکرد ولی از سوی دیگر برای مردم ایران نسخه پیشرفت و ترقی میپیچید.
در واقع او را باید یکی از عوامل استعمار دانست که با شعارهای خوشلعاب همچون ترقی و ضدیت با استبداد، مأموریت خود را پیگرفته بود و کمر به هدم اسلام بسته بود؛
🔘مقام معظم رهبری آخوندف را #ضد_دین میداند که به همین واسطه، در عین حال که نانخور #روسیه_تزاری بود، مورد تجلیل حکومت بعدی(بلشوییکها) نیز قرار گرفت!(۷۷/۲/۲۲)
ایشان پیرامون #خط_تطهیر_آخوندف در ایران چنین میفرماید؛
«البته هنوز هم که هنوز است، دنبالههای همان خیل روشنفکران دوره پهلوی، از کتابنویسشان گرفته، تا شاعرشان، تا محقّقشان، تا مصحّحشان، تا بیوگرافی نویسشان، گاهی با صراحت همان خط را دنبال میکنند و از مثل «میرزا فتحعلی آخوندزاده»ای، آنچنان تجلیل میکنند، که گویی از پیامبری تجلیل میکنند!»( https://khl.ink/f/2888 )
حال باید پرسید چگونه میشود که برخی به خود این اجازه را دادهاند که علیرغم اطلاع از #اندیشههای_الحادی_و_کفر_آمیز_آخوندزاده و #وابستگی_قطعی_به_استعمار، او را به عنوان یکی از اسطورههای تاریخ معاصر به نسل جوان معرفی کنند!
عجیبتر آنکه نشر آثار انحرافی مربوطه؛ در داخل کشور و با مجوز رسمی متولیان فرهنگی صورت پذیرفته است!
🔸در امتداد #پروژه_استعماری اخیر که از آن بعنوان #تروای_فرهنگی یاد میکنیم، امثال تقیزاده و آخوندزاده را به عنوان «طلایه دار مدرنیسم سیاسی در ایران» و بعنوان یک از «پدران بنیانگذار ایران جدید» به نسل جوان معرفی میکنند!
جالب آنکه این سریال سیاه ادامه دارد و بر اساس تصریحات متولیان این پروژه مخوف ضدفرهنگی، قرار است منورالفکرهای منحرف و معلومالحال دیگر همچون میرزاحسینخان سپهسالار، میرزا ملکمخان ناظمالدوله، میرزاحسنخان مشیرالدوله پیرنیا، میرزا آقاخان کرمانی، میرزا عبدالرحیم طالبوف تبریزی، محمدعلی ذکاء الملک فروغی، عبدالحسین تیمورتاش را نیز تحت عنوان «پدران بنیانگذار ایران جدید» معرفی نمایند!
به راستی مگر چه اتفاقی در عرصه فرهنگ(خصوصا حوزه #نشر) رقم خورده که مارهای خفته بیدار شده و احساس کردهاند در این زمان، امکان نشر رسمی اباطیل خود را یافتهاند؟!
آیا رواست در شرایطی که مردم برای دفاع از دین، انقلاب و نظام، جان و جوان تقدیم میکنند و با تمام وجود پای ارزشها ایستادهاند، زمینه برای رواج رسمی عناصر ضددین تا این اندازه در داخل کشور فراهم باشد؟!
آنگونه که پیشتر نیز عرض شد، بررسی پشتپرده این وقایع (که صدالبته ضروری است) برعهده نهادهای نظارتی است و ما در این یادداشتهای مختصر و مقالات علمی تفصیلی بعدی، بر اساس محتوای این منشورات ضاله، به بیان نکاتی بسنده میکنیم؛ بدان امید که با این هشدارهای فرهنگی، زمینه برای پیشگیری بهنگام از طریق نهادهای رسمی و همچنین پاسخگویی عالمانه و استدلالی در فضای نخبگانی حوزه و دانشگاه فراهم گردد.
ادامه یادداشت
@rozaneebefarda
تروای فرهنگی
پرونده ویژه روزنه پیرامون تطهیر و انتشار اباطیل روشنفکران دین ستیز/یادداشت دوم
[صفحه ۲ از ۲]
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸در ادامه گزارشی از برخی فرازهای کتاب میآید:
🔻هدف اصلی کتاب تلاش برای #تطهیر_سرهنگ_آخوندف و مخفی کردن یا توجیه دینستیزی وی است! در صفحات ابتدایی کتاب آمده:
«باری! اسلامستیزی برچسب رایجی است که در بین عوام و حتی خواص، به آخوندزاده زده میشود.ولی حقیقت این است که آخوندزاده، برخلاف این تعبیر اغراقآمیز رایج، در آن معنای عریانی که مثل صادق هدایت اسلامستیز بود، اسلامستیز نبود.
در اسلامستیز نامیدن متفکری که یکی از مهمترین دغدغههایش(ای بسا مهمترین دغدغهاش) #پروتستانتیسم_اسلامی بود و در نامهای به کاپیتان سلطانوف خود را مسلمان پاک و شیعه خالص معرفی کرد، اندکی باید احتیاط به خرج داد.»(ص12)
🔻در جای دیگر از این کتاب نیز چنین آمده است:
«من در مقاله حاضر سعی کردم تا تصویر آخوندزاده به عنوان دشمن قسم خوردهی اسلام را، که تا حدی توسط خود او ایجاد شده و تا حدی نیز محصول برداشت غالب از او بوده، تعدیل کنم.»(ص83)
▫️جالب اینکه رسوایی آخوندف در اسلامستیزی تا بدان پایه آشکار است که حتی مروجان و مدافعان وی نیز نمیتوانند به انکار آن بپردازند و این است که دم خروس در یکی از مقالات همین کتاب بیرون زده و علیرغم تلاش مذبوحانه کتاب برای _به اصطلاح_ تعدیل قضاوتها(!!!)، خط تحریف و تطهیر در همین کتاب برملا شده و ضمن اعتراف به دینستیزی آخوندف، صریحا او را به عنوان عامل فرهنگی استعمار روسیه تزاری معرفی کردهاند:
«طرح عیان اندیشههای اسلام ستیزانه از سوی آخوندزاده، همانطور که گفته شد بدون تحت الحمایگی امپراطوری روسیه امکان پذیر نبود و در واقع سرسپردگی به آن امپراطوری، که چند دهه قبل در جنگی نابرابر وسعت قابل توجهی از خاک ایران در قفقاز را ضمیمه قلمرو خود کرده بود، حاشیه امنی را برای آخوندزاده فراهم کرد تا آزادانه به #تضعیف_پایههای_دیانت_ایرانیان بپردازد، دیانتی که ضامن وحدت کشور بود (و هنوز هم هست) و لذا تضعیف آن امپراتوری روسیه را در مناسبات شبهاستعماریاش با ایران طبیعتا منتفع میساخت.»(ص109-110)
🔻در ادامه پروژه تطهیر آخوندف، حتی سرسپردگی به روسیه تزاری و عضویت در ارتش این کشور استعمارگر(و رسیدن به درجه سرهنگی) را نیز توجیه کرده و بین ناسیونالیست ایرانی بودن و وطنپرستی او و وفاداری او به روسیه، جمع میکند(!!!) و او را دارای هویتی میداند که:
«به او امکان می داد تا هم خدمتگذار وفادار تزار روسیه باشد و هم یک ناسیونالیست صریح ایرانی»(ص106)
▫️علاوه بر مطالب پیشین، حجم بالایی از #تحریفات_تاریخی و مطالب مغرضانه در #هجمه_به_علمای_بزرگ_معاصر، در کتاب به چشم میخورد. بعنوان نمونه؛
🔻با تأکید بر پیروی آخوندف به اندیشه جدایی دین از سیاست، نوع نگاه تاریخی وی در هجمه به حضور روحانیت در سیاست را، تکرار کرده و تمامی مصائب تاریخ معاصر همچون فتح اصفهان توسط افغانها و وقوع جنگ ایران و روس و... را به گردن علما انداخته و چنین میگوید:
«آخوندزاده مطلقا معتقد به جدایی دین از سیاست بود؛ برای درک دیدگاه و مقاصد آخوندزاده در این باره، باید به وضع دین در ایران و نقش روحانیان در سیاست از دورهی صفویه به این سو نگاه کرد. ایران در دوره قاجاری، از این نظر، همان ایران عصر صفوی بود، عصری که با انتشار تشیع در ایران علمای شیعه، مخصوصا به روزگار شاهان ضعیف، نقش کم مانند در سیاست یافتند؛ شاید سقوط مفتضحانه صفویان که مسئولیت بخشی از آن متوجه برخی از آن علما بود، و نیز جنگ دوم ایران و روسیه که بر اثر اعلام جهاد علما اتفاق افتاد و به شکستی ننگین انجامید و نیز مخالفت های آن عا با بعضی اصلاحات، موجب و انگیزه ی طرح لزوم جدایی دین از سیاست از سوی آخوندزاده شده باشد.»(ص60)
▫️در بخش پایانی این کتاب به دفاع از سلطنت کودتایی و استبدادی #رضاخان میپردازد:
«مجلسی هم که با پیروزی نهضت مشروطه تأسیس شد در عمل تحت اختیار شریعتمداران بود، تا آن جا که در مجلس دوم، توانستند با صدور یک فتوا، رییس فراکسیون اقلیت مجلس را به طور غیرقانونی از مجلس اخراج کنند... انباشت بیحد و حصر قدرت در مجلس... چنان بود که توانست بیوقفه دولتهای مستقر را ساقط کند، که نتیجه آن سقوط کشور به قعر هرج و مرج سیاسی بود، که تا زمان تغییر سلطنت از قاجاریه به پهلوی ادامه یافت... در ایران هم یک #مستبد_وطن_دوست و متمدن و مقتدر میتواند بدون مشاوره با مجامع تجار ورشکسته و #روضهخوانهای_سیاستچی_بازار پایتخت، اصول و رسوم تمدن را در اطراف و اکناف مملکت جاری سازد.»(ص291-292)
▫️برای اطلاع تفصیلی پیرامون «توطئه اسلامزادیی در سده پیشین» و کارنامه سیاه سرهنگ آخوندف و همفکرانش، بنگرید به؛ سیدحمید روحانی، نهضت امام خمینی، ج٣، ص ۳۰_۱۹ و ص١۵۶_١۵٧؛ ج ۵ صص۴۴-۴۶.
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
46.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۳/۱/۱۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
ضرورت کار فکری بنیادین و یادی از جایگاه ارجمند #علامه_مصباح
گزیده بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویی-19فروردین 1403
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
اسم مرحوم آقای مصباح(رضوان الله علیه) دو سه بار اینجا آورده شد که بجا است؛ از کتابهای ایشان استفاده بشود. حقّاً و انصافاً فکر این مرد بزرگ، فکر کمککنندهی به حرکت درست فکری جوانها است.
خودتان را از لحاظ پشتوانهی نظری و فکری تقویت کنید؛ این لازم است. اگر از لحاظ نظری [خودتان را] تقویت نکردید، تشکّلها خودشان را تقویت نکردند، اشکال در کارشان به وجود میآید. نه اینکه نمیتوانند تفکّر انقلابی را گسترش بدهند، [بلکه] خودشان هم حتّی ممکن است تحلیل بروند، کمااینکه در مواردی این اتّفاق افتاده. زیر اسم اسلام، برخلاف فکر اسلامی کار میشود، حرف زده میشود، اطّلاعیّه داده میشود و از این قبیل.
از لحاظ علمی و فنّاوری، ببینید، بیش از چهل سال در این کشور دانشگاه بود؛ کدام فکر علمی جدید از این دانشگاهِ دورهی پهلوی بیرون آمد؟ در حالی که اساتید خوبی هم داشتند. تعدادی از اساتیدشان تحصیلکردههای دانشگاههای معروف دنیا بودند؛ درس خوانده بودند، بلد بودند؛ دکتر حسابی بود، دکتر ریاضی بود، مرحوم مهندس بازرگان بود؛ افرادی از این قبیل، تحصیلکرده، خوب، بودند. از لحاظ استاد مشکلی نداشتند، امّا این دانشگاه هیچ فراورده نداشت؛ نه یک فراوردهی علمی داشت، نه یک پیشرفت فنّاوری و صنعتی داشت، نه یک فکر جدیدِ مدیریّتی برای کشور ارائه کرد. وضع علمی و فرهنگیِ این دانشگاه، این بود. این مطلب که امکان ندارد ایرانی به فنّاوریهای بالا و دقیق دست پیدا کند، جزو بدیهیّات بود؛ جزو مسلّمات بود که ایرانی قادر نیست به مقامات عالی علمی برسد، به خطّ مقدّم علم دست پیدا کند.
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| فیلم کامل روایت تاریخی #سیدحسن_نصرالله از پیشینه حضور نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی در لبنان و سوریه
#زیرنویس_اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️اشاره
در سخنرانی راهبردی سید مقاومت (۲۰فروردین ۱۴۰۳) نکات مهمی در مورد پیشینه حضور مستشاری جمهوری اسلامی در لبنان و سوریه مطرح شد که در برخی رسانههای داخلی با #تقطیع و #تیترگذاری_غلط و نادرست بازنشر گردید و دستمایه تحلیلهای ناروای برخی اعتدالیون و خردهجریان تحریفگر قرار گرفت.
به جهت اهمیت موضوع، اصل فیلم و ترجمه روایت تاریخی سید حسن نصرالله عزیز در روزنه منتشر میگردد.
مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از حمله اسرائیل به لبنان در ماه حزیران سال 1982 در لبنان و سوریه حضور داشتند
جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه در حالت جنگ بود و درست این است که بگوییم جنگی که بر آنها تحمیل شد جنگی جهانی بود اگرچه که صدام حسین مباشر آن بود.
علیرغم همه این مشکلات، در پی احساس مسئولیت امام خمینی نسبت به لبنان و سوریه و مردم آن، مقرر کرد که نیروها به لبنان و سوریه اعزام شوند تا به لبنانیها و سوریها علیه هجمه اسرائیل کمک شود.
در همان زمان هیأت عالیرتبه نظامی ایرانی از بزرگان سپاه و ارتش آمدند و با مسئولین در دمشق ملاقات کردند و در نهایت محاسبات میدانی اینگونه بود که ظاهرا هجمه اسرائیل در مرز متوقف شده در نتیجه به سمت خط مصنع و بقیه لبنان یا به گشودن جبهه جنگ چعلیه سوریه نخواهد کشید و اسرائیل متوقف شده و نتیجهگیری شد که راهبرد صحیح، مقاومت مردمی است و نه درگیری نظامی کلاسیک.
▫️یادداشت تبیینی روزنه
اینجا
@rozaneebefarda
ترجمه کامل روایت #سیدحسن_نصرالله از پیشینه تاریخی حضور نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی در لبنان و سوریه
#ترجمه_اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️اشاره
در سخنرانی راهبردی سید مقاومت به تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ نکات مهمی در مورد پیشینه حضور مستشاری جمهوری اسلامی در لبنان و سوریه مطرح شد که در برخی رسانههای داخلی با #تقطیع و #تیترگذاری_غلط و نادرست بازنشر گردید و دستمایه تحلیلهای ناروای برخی اعتدالیون قرار گرفت.
به جهت اهمیت موضوع، فیلم و ترجمه کامل روایت تاریخی سید حسن نصرالله عزیز در روزنه منتشر میگردد.
یادداشت تفصیلی روزنه در مورد این تقطیع را اینجا بخوانید؛
https://eitaa.com/rozaneebefarda/14149
اصل فیلم سخنرانی سید به همراه زیرنویس اختصاصی روزنه را اینجا ببینید؛
https://eitaa.com/rozaneebefarda/14147
▫️ترجمه روایت تاریخی سید مقاومت▫️
مقدمهای هست که گفتنش ضروری است.
ما در مورد کسانی که در کنسولگری ایران در دمشق شهید شدند صحبت میکنیم یعنی سرلشکر #زاهدی سرتیپ #حاجرحیمی و برادران شهیدی که همراه آنان بودند از جوانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. باید در ابتدای کلام برخی مطالب را یادآوری کنیم چراکه تاریخ باید گفته شود.
حضور سپاه در سوریه و لبنان به سال 1982 برمیگردد. با لحاظ این نکته که ممکن است برخی افراد یا برخی نسلهای شنیده باشند که سپاه در زمان حوادث سوریه در سال 2011 و 2012 و بعد از آن حضور داشته ذکر این نکته ضروری است که سپاه در قالبی خاص که در مورد آن خواهیم گفت، از سال 1982 حضور داشت. بعد از حمله اسرائیل به لبنان در ماه حزیران سال 1982.
باید یادآوری کنم که در آن زمان حضرت امام خمینی قدس سره در قید حیات بود و جنگ تحمیلی که از طرف تمام دولتهای دنیا حمایت میشد برپا بود و این جوانان در آن جبههها مشغول مجاهده بودند و حاج زاهدی یکی از آنان بود اما در پی آنچه در آن زمان لبنان اتفاق افتاد رژیم صهیونیستی در ابتدای حمله به جنوب معلوم بود که به بیروت میرسد، به بیئة غربی رسید، به راشیا رسيد به خط مصنع، در مسیر دمشق، نزدیک شد و اين نگرانی وجود داشت که بقیه لبنان را بگیرد بلکه به سمت سوریه و دمشق برود.
جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه در حالت جنگ بود و درست این است که بگوییم جنگی که بر آنها تحمیل شد جنگی جهانی بود اگرچه که صدام حسین مباشر آن بود اما آمریکا، شوروی، اتحادیه اروپا، کشورهای دنیا و کشورهای خلیج فارس و بسیاری از کشورهای عربی پشتیبان صدام بودند. تنها یکی از کشورهای خلیج فارس در آن جنگ 200میلیارد دلار برای پوشش دادن بخشی از هزینه جنگ علیه ایران داد.
اگر این 200میلیارد دلار به گروههای جدی مقاومت داده میشد احتمالا اسرائیل امروز وجود نداشت. در هر صورت و علیرغم همه این مشکلات، در پی احساس مسئولیت #امام_خمینی نسبت به لبنان و سوریه و مردم آن، مقرر کرد که نیروها به لبنان و سوریه اعزام شوند تا به لبنانیها و سوریها علیه هجمه اسرائیل کمک شود.
در همان زمان هیأت عالیرتبه نظامی ایرانی از بزرگان سپاه و ارتش آمدند و با مسئولین در دمشق ملاقات کردند و در نهایت محاسبات میدانی اینگونه بود که ظاهرا هجمه اسرائیل در مرز متوقف شده در نتیجه به سمت خط مصنع و بقیه لبنان یا به گشودن جبهه جنگ علیه سوریه نخواهد کشید و اسرائیل متوقف شده و نتیجهگیری شد که راهبرد صحیح، مقاومت مردمی است و نه درگیری نظامی کلاسیک. بر این اساس قرار شد نیروهایی که آمده بودند برگردند و مجموعهای از افسران و کادر سپاه باقی بمانند.
آن زمان سپاه حتی رتبهبندی نظامی نداشت بعدا درجه نظامی گرفتند. قرار شد بخشی از کادر سپاه در سوریه باقی بمانند وبه لبنان بیایند و به مقاومت در مواجهه با اسرائیل کمک کنند. این آغاز حضور سپاه [در لبنان و سوریه بود.]
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
ماجرای استراتژی پرهیز از جنگ کلاسیک با رژیم غاصب از زبان سید مقاومت!
واکاوی یک تقطیع نابجا و تحلیلهای ناروای دنبالهدار!
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در سخنرانی جامع و راهبردی اخیر سید حسن نصرالله(۱۴۰۳/۱/۲۰) پیرامون ماجرای شهادت شهید زاهدی و تحلیل مواجهه با آن، بخشی از تاریخ مبارزات رزمندگان بدون مرز محور مقاومت با رژیم غاصب مرور شد و طی آن تصریح شد که در پی حمله اسرائیل به لبنان در دهه شصت (١٩٨٢م) بخشی از نیروهای ایرانی به سوریه اعزام شدند و در نتیجه بر اساس جلسات مشترک و مشاهدات میدانی، از جمله توقف اسرائیل در مناطق مرزی، بنا را بر این گذاشتند که مواجهه با اسرائیل را با راهبرد مقاومت مردمی پیش ببرند و نه جنگ کلاسیک.
در حال حاضر که مسئله پاسخ قاطع و پشیمانکننده به رژیم غاصب مطرح شده و احتمال درگیری مستقیم با رژیم منفور نیز منتفی نیست، برخی با استفاده از فیلم تقطیع شده از سخنرانی سید، چنین القا میکنند که استراتژی مورد نظر سید حسن، مربوط به وقایع اخیر و طوفانالأقصی بوده است!
این موضوع فراتر از یک فاجعه رسانهای است و باید بررسی شود چنین خط تحلیلی از کدام اردوگاه و با چه هدفی تولید میشود!
تقطیع نابجای سخنرانی سید مقاومت و تحلیلهای وارونه برخی کنشگران سطحی مجازی بر اساس این تقطیع، از اتفاقات تأسفآور رسانهای در شرایط حساس جنگی است.
اگر برخی فعالان سیاسی و رسانهای به هر دلیل بنا دارند #نجنگیدن و #انتقام_نگرفتن را به عنوان استراتژی و راهبرد و تاکتیک نظام مطرح کنند، بهتر است مرد باشند و از جانب خودشان حرف بزنند نه اینکه سید مقاومت را تحریف کنند و بهاصطلاح در دهان ایشان حرف بگذارند!
در سخنرانی اخیر جناب آقا سید حسن نصرالله صرفا از حتمی و قطعی بودن پاسخ ایران به رژیم سخن گفتند و هیچ سخنی در مورد اینکه محور مقاومت پرهیز از جنگ کلاسیک را به عنوان استراتژی خود در شرایط فعلی انتخاب کرده نداشتند! این را همه بدانند.
از تحلیلفروشان مجازی اعتدالی که انتظاری نیست غلط فاحش خود را تصحیح کنند اما از رسانههای رسمی و متعهد و انقلابی که فیلم تقطیع شده را با تیتر انحرافی بازنشر دادهاند انتظار داریم در اسرع وقت با انتشار فیلم کامل بیانات آقا سید حسن و تصحیح تیترهای انحرافی و تحریفآمیز، مخاطبان خود را نسبت به حقیقت ماجرا آگاه سازند.
📎به پیوست فیلم کامل این بخش از سخنان آقا سید حسن به همراه #زیرنویس_اختصاصی در روزنه منتشر میگردد:
🔻فیلم کامل بیانات سید حسن نصرالله به زبان عربی
https://program.almanar.com.lb/episode/323420
🔻زیرنویس فارسی فیلم سخنرانی سید اینجا ببینید؛
https://eitaa.com/rozaneebefarda/14147
متن کامل ترجمه روایت تاریخی سید حسن نصرالله:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/14148
🔘روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053