eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
ریشه ناکار آمدی و ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸آقای از همان مبارزات انتخاباتی 92 کد هایی را به مخاطبین القاء می کرد که نشان از فساد عظیم در دولت قبلا و طیف طرفداران او داشت و مدعی بود با خود ، گره از تمام مشکلات کشور خواهد گشود ، بهترین شاهد نوع مواجه روحانی در مبارزات انتخاباتی با رقبا و بعضا رفقای پیشین بود . او با گاز انبری رقبا را یک به یک از کارزار نبرد بیرون کرد. 🔸روحانی هم وعده چرخیدن چرخ اقتصاد مردم را داد هم چرخ های انرژی هسته ای . هم وعده عزت پاسپورت ها را داد هم تعامل سازنده با جامعه جهانی (اروپا )، هم ساز حمایت از مردم را کوک کرد و هم ساز کدخدا را! از آب خوردن تا گلابی ، از آبگوشت بزباش ، تا قیمت دلار ؛ همه و همه بهشت برینی بود که ، طلبان و دوستان برای مردم ساخته بودند! 🔹امَّا در عمل هیچ کدام از وعده ها محقَّق نشد و جهنمی به مراتب بدتر از آنچه او و هم حزبی هایش مردم را از آن ترسانده بودند محقق شد! دلار به 5000 تومان رئیسی نرسید و به 19000 تومان رسید! قیمت بنزین چند برابر شد ! بیکاری به شدت افزایش یافت،مسکن مهر که سامان نگرفت ، خانه ای هم برای اقشار ضعیف و کم در آمد درست نشد . برجام با لگد کدخدا عملا بی فرجام شد! حاصل اقدامات دولت افزایش بسیار زیاد نارضایتی مردم از دولت و اصلاح طلبان بوده است و تنفر از لیست دهندگان و تایید کنندگان! امَّا براستی تمام این اشکالات ریشه در کجا دارد؟! قطعا هر دولتی با امکانات بسیار زیادی که دارد هدفش اقناع افکار عمومی و انجام اقداماتی است که رضایت مردم را بطور نسبی فراهم کند. ولی دولت فعلی در این امر بسیار ناموفق بوده است! به نظر می رسد ریشه این مساله رویکرد بنیادی و زیر بنایی است که طلبان و یان دولت دارند! ریشه داستان اصلاح طلبانی اند که با یک اتفاق تاریخی و با جنگ روانی در دوم خرداد 76 به قدرت رسیدند و در طول این سال ها بیشتر از اینکه مدیران اجرایی و حلال مشکلات باشند ، متخصصین رسانه و جنگ های روانی بودند. نهایت هنر وزیران و نخبگان آنها که حدود سی سال بر عریکه قدرت بودند ، حذف کارت سوخت ، بر باد دادن 18 میلیارد دلار بی زبان و کاهش صادرات نفت و بسته شدن خیابان ها بخاطر برف بود . چرا که آنها گمان کردند با ترفند های # آشنا در جنگ روانی می توانندمانند دوران مسائل را حل کنند! لذا دولت بر طبل برجام و معامله برد برد با کوفت! و از درمان معظلات و مشکلات مردم بصورت ریشه ای چشم پوشید! اشتباه بسیار مهلک و بزرگتر آن بود که وقتی دولت فهمید رویکرد اش اشتباه بوده است. نخواست اشتباه گذشته را بپذیرد و باز با تغییر تاکتیک به سراغ همان جنگ روانیِ رفت. روحانی نخواست از اشتباهات گذشته درست بگیرد لذا از چاله های مشکلات پیش آمده با موفقیَّت بیرون آمد! امَّا به قیمت افتادن در چاه های عمیقی که طلبان و یان برایش ترسیم کرده بودند! آری روحانی، اطلاح طلبان و آشنا یان به جای حل معظلات و ریشه یابی ، صرفا به دنبال جنگ روانی و اقناع ظاهری مردم بودند! ولی غافل از آنکه فریب لحظه ای افکار مردم بدون حلِ مشکلات ، باعث ایجاد نفرت و کینه چند برابری می شود. جعفر بحرینی @rozaneebefarda
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای پیرامون   @rozaneebefarda 🔻🔻🔻   بار اول نیست که رسانه فتنه انگیز  با رصد دقیق اظهارات حوزویان، به صید سوژه برای تضعیف روحانیت اصیل و اسلام ناب دست می‌ زند. اینبار اما ماجرا کمی متفاوت است؛ یاسر میردامادی نویسنده پیشین و ضدانقلاب ، با دقت نظر، سخنان یکی از حوزویان جوان پیرامون لباس روحانیت را بهانه ای برای تئوریزه کردن خلع لباس روحانیت شیعه قرار داده است!   در یادداشت «ماجراهای دین و فلسفه؛ اسلام‌های سیاسی و 'خلع لباس پیامبر'» به تاریخ 25 آذر 1398، ضمن لجن پراکنی علیه اسلام سیاسی و تکرار مدعاهای دروغین در مورد کاهش اعتماد عمومی به روحانیون، در تیتری با عنوان «روحانیان علیه لباس روحانیّت» به سخنان آقای محمّدتقی اکبرنژاد، پرداخته و چنین نوشته است:👇 🔴محمّدتقی اکبرنژاد، مدیر «مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی» در قم، اخیرا در مصاحبه‌ای‌ با خبرگزاری ایکنا استدلال فقهی کرد که لباس روحانیّت «لباس پیامبر» نیست. استدلال اصلی اکبرنژاد، که خود در لباس روحانیّت است، این بود که پیامبر لباس متفاوتی از مردم زمان خود نمی‌پوشید و از آن‌جا که لباس روحانیان امروزه متفاوت از دیگر مردم است این لباس، هر چه که باشد، «لباس پیامبر» نیست. از نظر او لباس روحانیّت اگر «لباس شهرت» نباشد دست‌کم لباسی متمایز از دیگران است و پوشیدن لباس متمایز، اگر «حرام» نباشد، از نظر شرعی توصیه هم نشده است. «لباس شهرت» اصطلاحی فقهی در باب لباس «نامشروع» است و به لباس‌هایی اشاره دارد که موجب انگشت‌نما شدن فرد در جامعه می‌شود و از این رو پوشیدن آن از نظر فقهی «حرام» قلمداد می‌شود. رأی اکبرنژاد در حلقه‌های حوزوی اعتراض به پا کرد. اکبرنژاد اما از رأی خود عقب ننشست و در مناظره‌ای با یکی دیگر از روحانیان از رأی خود دفاع کرد. او بعد از مصاحبه و مناظره‌اش‌ در یادداشتی به این نکته اشاره کرد که پس از طرح نظریه «لباس روحانیت لباس پیامبر نیست» پیام‌های هم‌دلانه‌ بسیاری از سوی خانواده‌ روحانیان دریافت کرده است. با این حال اکبرنژاد با این پرسش مکرّر مواجه شد که اگر از نظر او «لباس روحانیّت لباس پیامبر نیست» چرا خود او همچنان در این لباس است. در پاسخ به این پرسش او در یادداشت دیگری توضیح داد که تغییرات در جامعه مذهبی باید به تدریج رخ دهد. او پیشنهاد کرد که در میان روحانیان «در آغاز باید دو لباسه بودن را جا بیندازیم» و اشاره کرد که او خود نیز گاهی بدون لباس روحانیّت بیرون می‌رود بحث شرعی در باب لباس روحانیّت گرچه بحثی رایج در میان روحانیان نیست و در گذشته هم نبوده اما کاملا هم بی سابقه نیست. پیشتر احمد قابل، مجتهدی که خود روزگاری در لباس روحانیّت بود، پوشیدن آن را «مکروه» می‌دانست. استاد تاریخ دانشگاه تهران، که خود روحانی است، نیز از یک روحانیِ از-لباس-در-آمده در دوره «متحد الشکل کردن لباس» در عصر رضا شاه یاد می‌کند که در کتابی استدلال کرده بود لباس روحانیت «لباس پیامبر» نیست و بهتر است روحانیان آن را کنار بگذارند ــــ کاری که البته رضا شاه در مورد اکثر روحانیان با اجبار انجام داد. از این گذشته، در گذشته نه چندان دور مجتهدان ناموری وجود داشتند که خود مختارانه هیچ گاه به لباس روحانیّت در نیامدند و با این حال جایگاهی برجسته در میان روحانیان یافتند، مانند میرزا جهانگیرخان قشقایی (استادِ سید حسن مدرّس، آقا ضیاء عراقی، آیت‌الله بروجردی، رحیم ارباب و حسنعلی نخودکی) و نیز رحیم ارباب (استادِ جلال‌الدین همایی، بهشتی، مفتح و عبدالجواد فلاطوری). میرزا جهانگیرخان و شاگردش رحیم ارباب هر دو تا آخر عمر کلاه پوستی به سر می‌گذاشتند و نه عمّامه. صرف نظر از بحث نظری در باب مشروعیّت یا عدم مشروعیّت پوشیدن لباس روحانیّت و نیز صرف نظر از نمایندگی یا عدم نمایندگی این لباس از «لباس پیامبر»، در عمل به ویژه پس از انقلاب روحانیان بسیاری برای زندگی عادی و کم دردسر در میان مردم، فقط در مکان‌های مذهبی و رسمی لباس ویژه صنف خود را می‌پوشند و در باقی ایام با لباس عادی در میان مردم ظاهر می‌شوند. به این عدّه در اصطلاح غیر رسمی حوزوی «دو زیست» می‌گویند و یا به تعبیر اکبرنژاد «دو لباسه». حوزه‌های علمیّه در ایران اما این وضعیت را به رسمیّت نمی‌شناسند و برخی امتیازهای حوزوی را صرفاً به کسانی اختصاص می‌دهند که به اصطلاح رسمی «تلبّس دائم» داشته باشند، یعنی لباس صنف خود را همیشه حتی در مکان‌های عمومی نیز بپوشند 🔻متن کامل یادداشت تخریبگرانه رسانه ملکه در پیوند ذیل قابل دسترسی است: https://www.bbc.com/persian/iran-features-50799848   @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
🔶حاشیه روزنه فارغ از محتوای اظهارات آقای اکبرنژاد که از نظر تاریخی نقدهای زیادی بدان وارد است، این سؤال مطرح است که خبرگزاری ایکنا که بیش از هرکسی اخبار مربوط به جناب آقای هادوی تهرانی (از سران ) را پوشش می‌ دهد، با چه انگیزه ای با چنین رویکرد خطرناک و غلطی به طرح مسئله در باب لباس روحانیت پرداخته است؟ اساسا چنین رسانه ای چرا باید سراغ کسی برود که در زمره مخالفان سرسخت نشست اساتید و امقال آقای هادوی است؟ گذشته از خبرگزاری مزبور، باید از آقای اکبرنژاد پرسید، در میان اینهمه مسئله اولویت دار، دقیقا با چه هدفی به طرح مسئله علیه لباس روحانیت پرداخته تا موجبات سؤاستفاده گسترده مخالفان روحانیت فراهم شود. 🔻اکنون که این ماجرا به این نقطه رسیده، بهترین راه آن است که هم خبرگزاری مزبور و هم شخص نامبرده، درصدد جبران مافات برآمده به سیاه نمایی رسانه اجاره ای ملکه خونخوار انگلیس خبیث پاسخ دهند و صدالبته این به معنای دست برداشتن از مبانی و سلائق فکری آن رسانه و این روحانی نیست و آنان بعدا در مجالی تخصصی می توانند حرف های خود را بزنند و البته درخت تناور روحانیت شیعه را بیمی از این گردبادهای موسمی نیست ولی همگان باید بدانند که وقتی دشمن قسم خورده اسلام و تشیع و انقلاب و روحانیت، در صدد القای مطلب خلاف واقع و سیاه نمایی است، باید پاسخی متقن، مستند، کوبنده و یک دست از حوزه قم دریافت کند.    @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۱ 🔹حامد: به عقیده حقیر موضع به جا و خویشتندارانه روزنه نسبت به مواضع آقای اکبر نژاد امروز جلوه گری می کند .. همیشه برایم سوال بود روزنه علی رغم مخالفت با جریان متحجر حوزه هیچگاه جانب طیف اکبرنژاد را نگرفت 👏 @rozaneebefarda
استقبال و واکنش سریع دیگر سایت‌های ضدانقلاب نسبت به اظهارات آقای اکبرنژاد @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۲ 🔸اللهم ارزقنا الشهادة فی سبیلک: پیرامون صحبت آقای اکبر نژاد خیلی مختصر: حب الدنیا راس کل خطیئة... @rozaneebefarda
روزنه
ریشه ناکار آمدی #دولت_اعتدال و #اصلاح‌طلبان! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸آقای #روحانی از همان مبارزات ان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۳ 🔸جعفر: سلام ذیل مطلب اکبر نژاد: عدم موفقیت جریان حق ، در برحه ای از زمان معلول عوامل متعددی است که یکی از آنها دوستان جاهل یا بد سلیقه است. این جریان با انتخاب شیوه نامناسب ، یا تغییر اولویت ها ، یا به موقع عمل نکردن ویا انتخاب گفتار ناشایست در دفاع از حق ، همیشه باعث پیشروی جریان باطل بوده اند! لذا فرمودند «انَّ امرنا صعب مستصعب»! @rozaneebefarda
برای ساعاتی لینک خبر صحبت‌های آقای اکبرنژاد جزء یکی از پیشنهادات گوگل به کاربران فارسی زبان اندروید بود@rozaneebefarda
یادداشت موهن فرهمند خبرنگار هتاک و ضدانقلاب بی بی سی در واکنش به مناظره آقای اکبرنژاد در سایت مباحثات @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مناظره دو آخوند انقلاب ندیده درباره لباس آخوندی : یکی با ته لهجه ترکی و به فغان از دردسرهای لباس آخوندی به دنبال توجیه فقهی برای راحت شدن از شر عبا و عمامه، دیگری آیت الله ازاده ایبا همه اوصاف آقازاده های خودپسند و خودبزرگ بین که «متفوه» و « فی زماننا هذا» از دهانش نمی افتد و همه حرفش این است که: تو نمی فهمی و من می فهمم. هر دو پای استدلالشان چوبین است و بشدت دچار زمان پریشی اند. به جای اینکه پاسخ پرسشهای تاریخی را در تاریخ بیابند، در آیه و حدیث و ردای موسی و پیراهن یوسف دنبالش می گردند. اندک درکی از تاریخ کافی است تا به این محصولات حوزه های شترگاوپلنگ امروزی بفهماند که لباس آخوند امروزی نه ربطی به پیامبر اسلام دارد و نه امام جعفر صادق. آنچه قال الرسول و قال الصادق و قال الباقر درباره لباس داریم به کیفیت لباس بر می گردد نه به شکل آن. اگر هم جایی گفته اند عمامه ات را چنین ببند، برای این بوده که همه عمامه به سر می کردند و از سر توصیه به یاران آن زمان خود بوده، نه اینکه برای فرم لباس انسان هزار و چهارصد سال بعد تکلیف تعیین کنند. برای فهمیدن این بدیهیات، هیچ نیازی به خواندن رسائل شیخ انصاری نیست که آن آقازاده متکبر پزش را می دهد. گربه بنده هم که رسائل نخوانده، می فهمد. لباس آخوند شیعه ایرانی حاصل تطور و تحول لباس در قرون و اعصار است، درست مانند لباس دیگر مردمان. با توجه به توصیفهایی که در تاریخ آمده و نقاشیها و عکسهای به جا مانده، لباس علامه مجلسی در عصر صفوی هیچ شباهتی به لباس شیخ فضل الله نوری در دوره قاجار ندارد. شکل امروزی لباس آخوند ایرانی از دوره قاجار مانده و پس از آن هم مختصر تغییراتی به خود دیده است. این لباس تا پیش از دوره رضا شاه اصلا لباس آخوندی نبوده، بلکه لباس «اهل علم» بوده است. هر دانش آموخته ای این لباس را به تن می کرده، فارغ از اینکه طبیب و عطار و معمار و کاتب دارالحکومه یا پیشنماز مسجد محل و قاضی عدلیه و مرجع تقلید باشد. حتی تاجر بازار که درسی هم خوانده بوده، این لباس را به تن می کرده است. اگر کسروی و ملک الشعرای بهار و عارف قزوینی این لباس را به تن داشتند، به این معنی نیست که آخوند بودند. آخوند کسی است که حرفه اش رسیدگی به امور دینی مسلمین است، از قبیل پیشنمازی و منبر رفتن و عقد نکاح و طلاق و نماز خواندن بر میت و تدریس علوم دینی. از زمان رضا شاه، اهل علمی که کارشان ربطی به دین نداشت این لباس را درآوردند و عبا و عمامه در انحصار «روحانیت» درآمد و قداست یافت، حال آنکه پیشتر، لباس مقدس نبود، لباسی بود مانند دیگر لباسها. بدیهی است در جامعه ای که همه بدبختیهایش را از آخوندها می بیند، کسی که با این لباس میان مردم بگردد چقدر گرفتاری دارد. همین شیخ آذری نالان که اصلا در زمان انقلاب به دنیا نیامده بوده تا در به بار آوردن این بدبختی سهیم باشد، مصداق آش نخورده و دهان سوخته شده است. آن آیت الله زاده از خودراضی هم هویتش و «ژن برترش» بسته به عمامه پدرش است که از این لباس دفاع می کند. این آقایان بهتر است با خودشان روراست باشند و بیخود از خاتم الانبیاء و صادق الائمه مایه نگذارند. 🔶حاشیه روزنه ماهیت واقعی و عرض و طول سواد این مزدور جماعت هم در هنگامه حوادث واقعه عجیب رو میشود بیچاره برای دو قران مواجب ملکه خبیث انگلیس مجبور شده رطب و یابس بهم ببافد و فحش نامه ای فراهم سازد تا مثلا بی سوادی طرفین مناظره کننده را نشان دهد که صدالبته در نزد اهل دقت عیب جویان بیشتر گم کرده راه اند گذشته از اظهارات غیرقابل قبول آقای اکبرنژاد و انتشار اولیه توسط ایکنا، سایت نیز نقش بسیار زیادی در ضریب دادن به این مطالب حاشیه‌ساز داشت. فرهمند یا نمی‌داند یا عمدا پنهان‌کاری کرده که روشنفکران غرب اندیش و مذهب ستیزی که شیخ فضل‌الله عزیز را بر دار کردند، برخی شان از بدحادثه روزگاری در سلک روحانیت بوده اند؛نمونه بارزش شیخ ابراهیم زنجانی است اما افرادی چون یحی دولت آبادی و تقی زاده و دیگران هم قبل از لاقیدی روشنفکرمآبانه، در قامت یک آخوند کامل شناخته میشدند. در مورد کسروی هم چنین است. او نیز برخلاف مدعای مزدور رسانه ملکه، قبلا به حمل شایع، آخوند بود و در مساجد تبریز مدتی امام جماعت بود. بی سوادی و یا قلم به مزد بودن موجب شده که فرهمند اینچنین مطالب واضحی را منکر شود و در آستانه صدسالگی کودتای سیاه اسفند۱۲۹۹، به تطهیر رضاخان پالانی در تغییر لباس اجباری روحانیون بپردازد. @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۴ 🔸محمد حسن: سلام سوء استفاده از یک نظریه توسط دشمنان اسلام دلیل بر بطلان ان نظریه نیست.بارها شده است از کلمات مقام معظم رهبری همین رسانه های ضد انقلاب برداشت های منفی کردند درحالی که مراد حضرت اقا چیز دیگری بوده در خصوص لباس روحانیت هم نظر اقای اکبر نژاد عدم تقدس این لباس که حداقل لباس علمای دین در طول تاریخ بوده نبوده است بلکه نظر ایشان این است که با توجه به شرایط زمانی عصر که لباس مردم متفاوت از لباس روحانیت شده است دیگر به مصلحت نیست ان قدر بر پوشیدن لباس روحانیت تأکید بشود.ولی رسانه های ضد انقلاب به گونه ای سخنان ایشان را منعکس می کنند که تقدس زدایی از لباس روحانیت بکنند. و جایگاه روحانیت را پیش مردم خراب کنند @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۵ 🔹واله: با سلام و ادب . به مدیر کانال موسسه ی اقای اکبرنژاد تذکر داده شد که با توجه به تذکر به جا و متین کانال روزنه صریح و انقلابی موضع گیری کنید قبول نکرده و امتناع کردند جا داره از سعه ی صدر طلاب انقلابی استفاده کنند و اثرات موضع گیری های اشتباه و بدون اولویتشون را جبران کنند و طفره نروند تا بیشتر از این موجب خسارت نباشند . باتشکر @rozaneebefarda
روزنه
استقبال رسانه منحوس ملکه از اظهارات غیرقابل دفاع و نادرست آقای #محمدتقی_اکبرنژاد پیرامون #لباس_روحان
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۶ 🔸محمد: با سلام و احترام خدمت اعضای کانال روزنه به نظر بنده حوزه علمیه باید شرایطی را برای مطرح کردن مطالب جدید و علمی فراهم آورد ودر صورت عدم استقبال از کرسیهای آزاد اندیشی همیشه شاهد سوء تفاهم های نابجا از سوی حوزویان و برداشت ناصحیح از مطالب علمی بوده ایم و وقتی حوزه فضای آزاد اندیشی را فراهم نمی آورد طبیعیست که هر حرف تازه و قابل تاملی در رسانه های خارجی مطرح گردد. به نظر بنده بحث لباس روحانیت هم بعد از واکاویهای علمی موسسه فقاهت باید توسط اساتید مبرز حوزه مورد بحث قرار میگرفت و لااقل چند مناظره و نقد علمی از جانب بزرگان صورت میگرفت تا شاهد تبلیغ آن از طرف BBC نبودیم گرچه این جماعت از بیانات رهبری هم سوء استفاده میکنند و انتشار مطلبی از جانبشان همیشه دلیل محکمی بر ناحق بودن آن مطلب نیست. @rozaneebefarda
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۷ 🔸ناصر نجفی: تبریک به برادرانی که BBC به دادشان رسید! تبریک میگویم به برادرانی که BBC به دادشان رسید! چطور؟ از زمانی که آقای اکبرنژاد به بررسی فقهی لباس روحانیت پرداختند، واکنش های مخالف و موافقی دیده شد. نقطه اشتراک در تمام نقدها، پرداختن به مسائل حاشیه ای به جای نقد اصل مطلب بود. آقای اکبرنژاد ادعا داشتند که «پیامبر(ص) ملتزم نبودند که همانند ما طلبه‌ها همیشه لباس بپوشند؛ هیچ یک از پیامبران الهی لباس متمایز از مردم نداشتند؛ لباس روحانیت هیچگونه استحباب ذاتی ندارد؛ اگر از «عمامه» تجلیل شده، نه به عنوان اینکه لباس دین است، بلکه به عنوان اینکه لباس وقار عرب بوده و به همه عرب توصیه شده است که آن را بپوشند؛ تمایز در پوشش، با هدف تربیت ناسازگار است؛ آیات و روایات همگی مؤید هستند که انبیاء و اهل بیت(ع) هیچگونه تمایزی در پوشش نداشته‌اند؛ اصل عدم تمایز در لباس را اصل مهمی می‏‌داند و... ». ایشان همه این ادعاها را نیز از منظر فقه مورد بررسی قرار دادند. اما ناقدان به جای جواب دادن به این گزاره ها و نقد آنها به تهمت و نسبت دادن غافل و جاهل به ایشان پرداختند. بله متاسفانه برخلاف انتظار تاکنون نقدی عالمانه و فقهیِ درخور، نسبت به این موضوع صورت نگرفت. اما اینکه چرا bbc به داد این منتقدان رسید این است که حالا میتوانند بگویند دیدید ما مخالف این ادعاها بودیم، این هم از دشمن که سخنان اکبرنژاد را تایید کرد! این عزیزان عجله کردند و توجه نداشتند که همین دشمن از سخنان دیگر بزرگانی مانند استاد رحیم پور ازغدی، آیت الله حیدری برخی مراجع عظام و حتی خود رهبری هم سوءاستفاده کرده اند. فرق است بین سوءاستفاده کردن از سخنان به حق یک شخص با تایید روش و منش و جهت فکری و سیاسی آن شخص. اگر به خاطر این سوءاستفاده ها زبان را بست دیگر آقای ازغدی نباید در سخنان پیش از خطبه ها از ناعدالتی و فساد مسئولین بگوید و نه جلسه ای در زیرزمین فیضیه تشکیل شود و نه آن عدالتخواه طلبه و دانشجو دستنوشته سیاسی بر دست گیرد! آری تا زمانی که علاقه ما به نقد بیشتر از شنیدن و تفکر باشد، همین خواهد بود. 𑸱اپاسخ روزنه علیکم السلام متشکر از نکات تان در پاسخ چند نکته قابل ذکر است: ۱)جای طرح شذوذات فکری در رسانه‌های عمومی است یا محافل تخصصی؟ ۲) آیا همه ایده های اولیه اهل علم، مصداق تفکر و دانش است یا آنکه هر فردی بجای طرح فی‌البداهه مطالب خود باید ابتدا صورت پژوهشی و استدلالی از آن را ارائه کند؟ ۳) کار رسانه ملکه و امثالهم، خباث و خیانت است لذا با سخنان سنجیده و سدید زمینه سواستفاده را سلب نموده با این وجود اگر موج سواری کرد، بایسته است در اسرع وقت مرزبندی و موضع‌گیری‌ شود. @rozaneebefarda
💥نشریه حوزوی #نجوا منتشر شد 🔻 پیش شماره نخست این مجله به نقش حوزه های علمیه در مدیریت فتنه‌ها پرداخته است. #نخبگان_جوان_و_انقلابی_حوزه_قم @rozaneebefarda
با این امید زنده ایم که؛ شب فراغ و انتظار حضرت صاحب الزمان(عج) این طولانی ترین یلدای تاریخ بشر به سر آید الیس الصبح بقریب.... @rozaneebefarda
توضیحات کانال فقاهت پیرامون سواستفاده بی‌بی‌سی از اظهارات آقای اکبرنژاد در مورد لباس روحانیت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⏺توضیحات «کانال فقاهت» پیرامون گزارش خبرگزاری معاند نظام در رابطه با لباس روحانیت. 🔹در روزهای گذشته برخی رسانه های معاند نظام، گزارشی از نظرات استاد اکبرنژاد نسبت به لباس روحانیت را پوشش داده اند که در همین زمینه برخی دلسوزان و طلاب انقلابی نیز در ارتباط با کانال فقاهت، نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده اند که لازم است نکاتی را خدمت برادران عزیز به اطلاع برسانیم: 🔹 اولاً؛ آنچه در شبکه خبری بی بی سی مطرح شده است صرفا گزارشی از نظریه لباس روحانیت است و از آنجا که نظرات استاد اکبرنژاد علمی و مستدل مطرح شده بود، عملاً امکان سوء استفاده در جهت تخریب روحانیت برای این شبکه معاند فراهم نشده است. 🔹ثانیاً:نباید فراموش کنیم که معاندین همیشه به دنبال سوء استفاده از هر حرکت اصلاحی هستند و تلاششان بر تخریب نیروهای انقلابی است و اگر قرار باشد نیروهای انقلابی نیز نقد درون گفتمانی را، به عدم سوء استفاده دشمنان منوط کنند، لازم است زبان خود را ببرند و هیچگاه به نقد و نظریه پردازی دست نزنند. 🔹 نقد درونی از جمله مسائل ضروری است که گرچه ممکن است در کوتاه مدت با سوء استفاده هایی همراه باشد؛ اما بی شک در طولانی مدت برکات موثری را در اصلاح جریان حق به همراه خواهد داشت. 🔹 فراموش نکنیم دشمنان نظام از برخی بیانات امام راحل و رهبری معظم که در انتقاد از عملکرد نظام و دولت ها مطرح شده است نیز سوء استفاده کرده اند. شهید مطهری(ره) و شهید بهشتی(ره) نیز بیانات مهمی را در نقد حوزه در کتب و سخنرانی های خود مطرح کرده اند که بارها مورد سوء استفاده جریانهای مختلف قرار گرفته است. طبیعی است در تمامی این موارد به جای متهم کردن ناقد، باید با قدرت و جدیت در رفع اشکالات بکوشیم. 🔹طبیعت عصر رسانه باعث شده است که رسانه های خارجی با شیطنت از آیات قرآن و روایات و فتاوای فقها نیز در جهت تخریب شیعه و اسلام بهره برداری کنند؛ حال آیا رواست که به بهانه هر سوء استفاده ای، باب بیان حق و حقیقت را ببندیم؟ 🔶حاشیه روزنه ۱) در بیان جناب اکبرنژاد هیچ نشانه‌ای از استدلال وجود نداشته و صرفا سلیقه شخصی خود را بیان کرده که آنهم به جهت زندگی اجباری در تهران برای ایشان به وجود آمده لذا کاملا هم ظرفیت سواستفاده داشت. ۲) تئوریزه کردن برداشت‌های شخصی و لباس استدلال و قداست پوشاندن بر سلایق شخصی و نسخه پیچی برای طلاب و روحانیون بر اساس چنین فرایندی، منطقی نیست و لذا به زودی بدنه مخاطبان این نحو سخنگویان ریزش خواهد کرد کما این که تا کنون نیز چنین شده است. ۳)نقد بر لباس روحانیت آنهم به معنای انکار آن و نسخه پیچی برای تغییر زیست روحانیون، مصداق نقد درون گفتمانی نیست زیرا از نظر مقصد و مقصود، با نگاه دیگراندیشان مخالف روحانیت، تفاوت آشکاری ندارد. ۴)قیاس سواستفاده از آیات و روایات و سخنان بزرگان دین با سوءاستفاده از کلمات نامبرده، لباس مع الفارق است چه اینکه اولا آن بیانات واجد منطق قابل دفاع اند و نظرات شاذ آقای اکبرنژاد در مورد لباس روحانیت فاقد این جایگاه است ثانیا بزرگان دین همواره بلافاصله بعد از طرح شبهات رسانه‌های معاند، در اسرع وقت به نحو منطقی به پاسخگویی میپردازند نه آنکه دلسوزان شان را بیش از آن رسانه‌های معاند مورد حمله آشکار و پنهان قرار دهند یا ملامت کنند! ۵) دقیقا به دلیل اقتضائات ویژه عصر رسانه، باید با دقت بیشتری حرف زد و اگر حرف متشابهی زده شد، توضیحات تکمیلی باید ارائه شود تا ابهام و ایهام زدایی گردد. به هر حال اگر کسانی بر موضع خویش اصرار و پافشاری دارند و قصد اصلاح ندارند و خیرخواهی ها را با بدبینی تفسیر می‌کنند، چاره ای نیست و نمی شود بیش از حد اصرار کرد و باید بگذاریم تا به فرمان دلخواه خود به پیش روند و نتیجه اقدامات و اظهارات شان را ببینند.... @rozaneebefarda
پرسش‌های استاد ذبیح‌الله نعیمیان از استاد ابوالقاسم علیدوست پیرامون @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💢سؤال‌هایی درباره‌ی فرمایش استاد علیدوست: نکته‌ی مهم و ارزشمندی در فرمایش استاد علیدوست هست که بد نیست به ابعاد آن بپردازیم تا اصل نکته‌سنجی ایشان بتواند به دیگر اساتید هم کمک رساند : «به برخی از بزرگان گفته ام که اگر بنده بفهمم ساعت نه صبح که این نشست را دوست ندارد بنده 9:05 دیگر در آن نیستم.» 🌷 نکته شایسته تقدیر و استقبال عمومی این است که تمایل حضرت آقا معیار و محور ایجاد تشکل‌های بزرگ در حوزه دانسته شده است و طبعاً به اقتضای اهمیت ملی و حتی فراملی این امر، فراتر از تعدد نگاه‌های رایج مراجع عظام مورد اشاره قرار گرفته است. 🔹اما این نکته تکمله‌ها و سؤالاتی را به دنبال دارد.از آن جمله: 1️⃣. از کجا باید فهمید که آقا رضایت دارند یا نه؟ 2️⃣. اگر نفهیمیدیم ایشان رضایت دارد یا نه، آیا نمی‌توان با ارزیابی عملکرد و کارکرد نشست به نتیجه رسید؟ حتماً استاد علیدوست بزرگوار این راه را نمی‌بندند. 3️⃣. بخشی از عملکرد نشست اساتید، معطوف به تصدی قسمتی از مدیریت حوزه است. مانند تلاش پیشین برای محوریت دو سه مدرسه خاص. دادن شهریه به اساتید، تنظیم برنامه تدریس و ... آیا این موارد از مصادیق مدیریت در مدیریت، و تضعیف مدیریت حوزه علمیه نیست؟ 🔹مهم آن است که مدیریت در مدیریت ایجاد نشود. 🔹بعید است کبرای این قضیه را استاد علیدوست بزرگوار و بسیاری از اساتید نفی کنند. اما مناقشه در برخی مصادیق هم نمی‌تواند مانع از حساسیت به اصل کبرا شود. 4️⃣. آیا اگر شبه‌نهادی مانند نشست دوره‌ای در مسیر مرجع‌تراشی و نه کمک به مرجع‌شناسی حرکت کند، نمی‌تواند از کارکرد منفی برخوردار شده باشد؟ این کبرا هم بعید است مورد عنایت این بزرگوار و دیگران قرار نگیرد. 5️⃣ اگر شبه‌تشکلی‌ که پیش‌تر متکی بر حمایت یا استقبال سه مرجع بود و اینک، دست‌کم حمایت و حتی استقبال آیت الله العظمی مکارم شیرازی را از دست داده است، نیاز به ارزیابی مجدد درباره‌ی کارنامه‌اش نیست؟ 6️⃣ آیا کیفیت شرکت اسایتد عزیز در جلسه‌ای معنوی با حضور مراجع عظام، نباید مورد ارزیابی انتقادی قرار گیرد؟ به‌طور نمونه، چقدر مجموعه اساتید بزرگوار در جلسات این نشست از نشستن برخی کنار مراجع و هزینه‌کردن آنان برای گرفتن چند عکس و زمینه‌سازی برخی برای مرجعیت‌های خودخوانده رضایت دارند؟ و آیا نباید برای آن راه چاره‌ای اندیشید ؟ 7️⃣ آیا اگر پیش‌تر مدیریت حوزه توان پاسخ به نیازهای صنفی را کم‌تر داشت، باز هم باید از الگوی مدیریت در مدیریت، یا مدیریت دوگانه برای پوشش این نیازها و خواسته‌ها بهره گرفت؟ ♻️با تشکر از اشاره‌ی علیدوست که زمینه ی این دوباره‌اندیشیدن را فراهم آورد. (نقل از: کانال اسرار پیدا، جریان‌شناسی و تاریخ معاصر) @rozaneebefarda
⚫️انا لله و انا الیه راجعون⚫️ روح ملکوتی حضرت آیت‌الله سیدمحمدمهدی موسوی خلخالی به ملکوت اعلی پیوست 🔻آیت‌الله موسوی خلخالى، فقیه برجسته و شاگرد مبرز اعلام حوزه مقدسه نجف، از نظریه‌پردازان #ولایت_فقیه بود. 🔻علت غربت این فقیه پارسا و انقلابی در محافل قبیله‌گرای مدعی آزاداندیشی مسمی به #سکولارهای_حوزوی را باید در همین حضور و همراهی همیشگی در میدان انقلاب اسلامی جست. @rozaneebefarda
گنده لات های ترسو وقتی از چیز یا کسی میترسن، نوچه هاشونو میندازن جلو. دورهمی بهانه است؛ ارکان رأی اصلاح طلبان فرو ریخته. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹♨️کنایه جالب : من خودم صبح جمعه فهمیدم که پخش می شود! یک اعتراض نرم، اینهمه آشفتگی و سراسیمگی برای و بدنبال داشته و آنوقت داعیه آزادی بیان هم دارند... @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥آیت الله شب زنده دار: درخواست مکرر رهبری از فضلای حوزه برای #موضع‌گیری پیرامون اظهارات انحرافی برخی رجال سیاسی @rozaneebefarda
پیام آیت‌الله‌العظمی سیستانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله خلخالی @rozaneebefarda
الحاكمية في الإسلام - السيد محمد مهدي الخلخالي.pdf
38.3M
📕 الحاکمیة فی الاسلام ✔️ دراسة مفصّلة حول عبر دراسة المراحل العشر لولاية الفقيه فی عصر غیبة الامام العصر (عجّل الله فرجه) و بيان حدود كل منها استناداً إلى القرآن الكريم و السنة الشريفة... 🖊 آیةالله السید محمدمهدی الموسوی الخلخالی اعلی الله مقامه 🔸 اصل کتاب با عنوان «حاکمیت در اسلام یا » به زبان توسط دفتر انتشارات اسلامی (وابسته به جامعه مدرسین) چاپ شده است. ✔️ مجمع الفکر الاسلامی کتاب را به عربی، ترجمه و منتشر کردند. (کانال تفقه) @rozaneebefarda
11443_52663.pdf
4.87M
📚 حاکمیت در اسلام یا ولایت فقیه 🖊 آیةالله محمدمهدی موسوی خلخالی رحمه‌الله ✔️ بخشی از پیش‌گفتار کتاب: ...در این نوشتار ابتدا درباره ابعاد ولایت معصومین علیهم السلام بحث کرده و سپس درباره نحوه انتقال به «فقهای جامع الشرایط» و وجوه آن سخن گفته‌ایم. امید ما این است که این پژوهش ناچیز و هدیه ناقابل مورد قبول و عنایت‌ حضرت بقیة الّله الاعظم ارواح العالمین له الفداء قرار گیرد و ما را قابلیت بهره‌مندی از فیوضات دائمه امامت و ولایت مقدسه خود عنایت فرماید. آمین یا رب العالمین. یا ایّها العزیز مسّنا و اهلَنا الضّرّ و جِئنا ببضاعةٍ مُزجاة فأوفِ لنا الکیلَ و تصدّق علینا إنّ اللهَ یَجزی المتصدّقین (کانال تفقه) @rozaneebefarda