فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥گلایه آتشین #احمد_پناهیان از مسئولین و حزب اللهی ها به دلیل عدم دفاع از رهبری در مقابل هجمه سازمان یافته مخالفان داخلی
@rozaneebefarda
#محرم_و_انقلاب_اسلامی/(۴)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در روزگاری که برخی از روی ترس٬ عافیت طلبی٬ مصلحت سنجی٬ و یا برخی احتیاطهای شرعی حتی٬ با سکوتشان به نوعی به پهلویها کمک میکردند٬ امام دست بیعت با ظلمه را پس زد. مثل مولایش امام حسین(ع) که حاضر نشد در دارالاماره به دعوت مخفیانه بیعت با یزید تن در دهد و نتیجه اش شد کربلا و عاشورا. تآمل پیرامون جنبه هایی عاشورایی شخصیت امام خمینی و نقش آن در پدیدآمدن انقلاب اسلامی و نیز لوازم آن در بقای انقلاب٬ پراهمیت است. و اینکه؛
یک: امام بارها در دوران مبارزه اعلام کرد که آماده شهادت است. این یعنی باور به عاشورا و این باور، خود محصولِ یقین است!
دو: کسی که خود عاشورایی نباشد، نمی تواند میلیون ها انسان را در ایران و جهان، برای جانبازی در راه وصول به اهداف الهی، بسیج کند.
سه:فقیهی که تئوری «پیروزی خون بر شمشیر» را مطرح میکند، باید شهادت را سعادت بداند و خود برای این سعادت، همواره آماده باشد.
چهار: آنها که در بزنگاه ها از معرکه می گریزند و به مهلکه می افتند، عاشورایی نیستند!
پنج: مردانِ عاشورایی اهل تعقلند، اما اقتضای تعقل آنستکه میدانِ نبرد، حتی اگر جایِ تذکر به دشمن و دعوت به حقیقت باشد، جای مذاکره(به معنای بده بستان با دشمن) نیست!
شش: عاشورائیان به جنگ علاقه ندارند، از خون ریزی بیش از هر کس دیگری پرهیز دارند اما اگر عرصه تنگ شود، هرگز از جنگ نمی هراسند.
هفت: آنان که در حوزه مقدسه نجف، امام را به دلیل در معرض خطر قرار دادن انفاس مسلمین مورد طعنه و کنایه های جگرسوز قرار می دادند و به #سازشکاری و #سکوت در مقابل طواغیت ایران و عراق دعوت می کردند، تحولات تلخ و خونین بعدی و کشتار میلیونی شیعیان مظلوم عراق بر همه آنان ثابت کرد که هزینه سازش و سکوت بسیار بیشتر از هزینه جهاد و مبارزه است.
@rozaneebefarda
▪️انا لله و انا الیه راجعون
🔹حجتالاسلام روحالله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و نهم،به رحمت حق پیوست.
🔻«رهبری در تشیع»، «چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران»، «چهارده قرن تلاش شیعه برای توسعه و ماندن»، «بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران» از جمله آثار تاریخی ارجمند اوست.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خاطرات عجیب روح الله حسنیان از حسینعلی منتظری
🔸وقتی به خاطر دعا نکردن به #منتظری #تهدید_به_مرگ شدم....
🔹وقتی که در سال 67 مقابل آقای منتظری مقاله نوشتم، دوستانم بر جانم ترسیدند...
🔻هیچ وقت آقای منتظری برای من [به عنوان رهبر آینده] جا نیفتاد!
@rozaneebefarda
روزنه
#محرم_و_انقلاب_اسلامی/(۴) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در روزگاری که برخی از روی ترس٬ عافیت طلبی٬ مصلحت سن
#محرم_و_انقلاب_اسلامی/(۵)
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸شبکه سراسری «حسینیه ها و هیئت های مذهبی» تجلی تام و تمام تلاش تشکیلاتی تشیع است. این تشکیلات در طول تاریخ٬ فراز و فرودهای فراوانی را به خود دیده و هدف محوری آن٬ تعظیم شعائر حسینی بوده است.
🔸بعد از آنکه آل بویه قهرمان برای نخستین بار توانستند سیطره شیعه بر جهان اسلام و خلیفه را بگسترانند٬ دسته های عزا در خیابانها به راه افتاد٬ مجالس روضه بطور گسترده پا گرفت و این سیره مستمره تا قرنها ادامه یافت.
🔸رضاخان پهلوی (که دیکتاتوری سیاه او نتیجه فعالیت های روشنفکرهای سکولار به اصطلاح مشروطه خواه است)٬ نخستین پادشاه شیعه بود که عزاداری را منع نمود. این رویه با هدف دین زدایی از جامعه ایرانی٬ در عصر پهلوی دوم به شکل پیچیده تری استمرار یافت. ایجاد مراکز فحشا و فساد٬ برگزاری جشنهای مفسده بار و محدودسازی روحانیت و روضه خوانها٬ عملا با هدف حذف شعائر عاشورایی کلید خورد. به این معنا که اگر رضاخان به صورت فیزیکی تلاش به تعطیلی دستگاه امام حسین(ع) کرد٬ محمدرضا تلاش کرد میل و گرایش فطری مردم به امام حسین(ع) را بمیراند.
🔸با همه محدودیت ها٬ توطئه ها و تلاشهای مذبوحانه پهلوی ها٬ شبکه فراگیر دستگاه حسینی همچنان باقی ماند و با آغاز نهضت امام خمینی٬ بعنوان یکی از پشتوانه های اصلی نهضت نقش آفرینی کرد.
اکنون با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی٬ این تشکیلات عاشورایی در گسترده ترین شکل ممکن قرار دارد و منشا تربیت و تعالی فردی و اجتماعی است.
🔳پی نوشت
یک: برخی از غیر انقلابی ها که در مقابل آنهمه هتک حرمت سازمان یافته پهلوی ها علیه عاشورا٬ دم بر نمی آوردند٬ این روزها با دامن زدن به مسئله «تفکیک هیئت از سیاست» در پی تضعیف پیوند تاریخی دستگاه حسینی و نظام اسلامی اند.
دو: حمله علنی به هیئت و حسینیه ها که برای نخستین بار در دوره اصلاحات از زبان برخی روشنفکران دگراندیش مطرح شد٬ خود نشان از نقش پر اهمیت این دستگاه در حراست از انقلاب اسلامی دارد.
سه: نتیجه هتاکی های تئوریسین های «توسعه سیاسی» نسبت به شعائر حسینی٬ یک دهه بعد در فتنه ۸۸ منجر شد به هتک حرمت رسمی دسته های عزا که اقدامی بی سابقه و دردآور بود.
چهار: عصر اعتدال، عصر #تحریف_عاشوراست!
اینان به خوبی متوجهند که هتک حرمت واکنش آتشین مردم را در پی دارد، بهترین راه مقابله را در وارونه نمایی قیام جاودانه سیدالشهدا(ع) یافته اند.
حجم انبوه سخنرانان اعتدالی و برجامی در محرم امسال، و موج گسترده تحریفاتی که در این مجالس انتشار می یابد، جای بررسی و نقد جدی دارد...
@rozaneebefarda
بخشی از حقیقتهای علنی پوسیدگیِ یک تمدن پوشالی
[صفحه ۱ از ۲]
💥 اختصاصی_روزنه/#ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[با اعتذار از طرح این موضوع در این ایام]
🔸همزمان با تمرکز رسانه ای #برجامیان بر مسئله تعرض به خبرنگاران زن ایرانی که موجب هتک حیثیت ایرانیان و هوچی گری معاندان شده، خبرهای بسیار تکان دهنده ای از غرب وحشی به گوش می رسد که به معلوم نیست به چه دلیل، در رسانه های اعتدالی و اصلاحاتی داخلی، #سانسور و #بایکوت شده است!
🔻چند روز پیش خبرهای عجیبی از بلاد متمدن غربی از منظر فرهنگ جنسی متعالی آنها به گوش رسید.
شنبه خبر دادند که در آلمان:
- شبکهای با حداقل ۳۰ هزار عضو که به تجاوز جنسی به کودکان میپرداختند، شناسایی شده است!
- در میان کودکان قربانی، حتی نوزادی ۳ ماهه نیز وجود داشته است!
- در موردی تاسف برانگیزتر، یکی از افراد موجود در این شبکه، تصاویر تجاوز به فرزندش را نیز در شبکههای اجتماعی منتشر میکرد!
- از این هم تاسفبرانگیزتر، برخی از پدرها، فرزندان خود را برای تجاوز، با یکدیگر مبادله میکردند!
هر کدام از گزارههای بالا، دنیایی از حرفهای ناگفته در مورد تعالی فرهنگی یک کشور متمدن غربی را بیان میکند. جایی که غربزدگان داخلی ما به طرز عجیبی در این حسرت به سر میبرند که ای کاش به جای ایران، آنجا به دنیا آمده بودند؛ جایی که تعفن جنسیاش- در کنار دیگر جنایتهایش علیه بشریت- تمامی گزارههای متمدنانه حقوق بشری خصوصا در مورد کودکان را به لجن کشانیده است!
نمیخواهیم بگوییم هیچ جنایت جنسی در ایران رخ نداده و نمیدهد اما میگوییم احمقها و به احتمال زیاد خائینی که عفت جنسی را عامل افزایش تجاوزهای جنسی در ایران و کشورهای غیرغربی میخواندند، چقدر اکنون مفتضح هستند. اگر تز آزادی جنسی=اقناع جنسی= کاهش جنایتهای جنسی درست میبود نباید در کشورهایی که کمترین محدودیتها در مورد امور جنسی حاکم است، افتضاحاتی به بار آید که در یک نمونه حقیقتا نادر، پدرانی بیشرف، کودکانشان را برای تجاوز توسط یکدیگر، مبادله کنند!
افتضاح دیگری که نمیتوان آن را نادیده گرفت، هرزهگی رسانهایِ شبکهای به نام بیبیسی است که در تناقضی آشکار با اصول اولیه خبرپراکنی حرفهای، این جماعت را «بچهدوست» و نه متجاوز عنوان کرد تا از بار روانی وحشتناکی که میتواند در ذهن مخاطبان خود به وجود آورد بکاهد. به راستی این شبکه منفور در حوادثی در ایران، با عمق و ابعادی به اندازه یک هزارم آنچه در آلمان به وجود آمد، چه هیاهوی رسانهای برای دریدن آرامش روانی جامعه ما به وجود آورده و میآورد!
هنوز از شوک خبر شناسایی شبکه تجاوز جنسی به کودکان در آلمان بیرون نیامده بودیم که از جامعه سگی صهیونیستی، افتضاحی دیگر بیرون زد و اعلام شد ۳۰ قلاده جوان صهیونیستی بیرون از اتاقی در یک هتل، به صف ایستاده بودند تا به نوبت به دخترکی ۱۶ ساله که بیهوش هم بود، تجاوز کنند! علاوه بر مواردی که در بالا اشاره شد، به نظر میرسد میتوان موارد زیر را هم بیان کرد:
- اول اینکه شاید آن چنان هم غیرمنصفانه نباشد که این اتفاق را نشانگر ذات پلید جامعه صهیونیستی دانست. ولو آنکه اثبات کلیت آن مؤونه میبرد اما یقینا به نحو موجبه جزئیه و با اطمینان خوبی میتوان گفت تعداد فراوانی از آنها خود را برای انجام چنین تجاوزاتی( حداقل به غیر یهود) محق میدانند؛
چنین چیزی بر اساس تفکرات نژادپرستانهای که آنها دارند کاملا قابل انتظار است؛ آنها خداوند را نیز یک فرد تبعیضگر بر اساس نژاد میدانند و معتقدند که تنها سعادتمندان حقیقی در جامعه بشری خود آنها بوده و دیگران به واسطه نژاد غیر یهودیشان، هرگز به سعادت نخواهند رسید؛ بلکه آنها را حیواناتی انساننما میدانند که تنها فایدهشان خدمت به تنها نوع انسانی یعنی یهود، میباشد!
- چنین چیزی (تجاوز به همکیش خود)، در کنار جنایتهای وحشتناک و محیرالعقولی که آنها در قبال مسلمانان کردهاند، نشان میدهد چنین افرادی حتی به خود نیز رحم نمیکنند؛ وای به حال کشورهای خائنِ منطقه که روابط خود را با آنها علنی کردهاند!
- جامعهای که سبک زندگی غربی را بپذیرد، به حدی از انحطاط نفرتانگیز اخلاقی میرسد که نمیتوان حتی آن را تصور کرد.
- آنهایی که در رسانهها و مجامع علمی کشور ما، سبک زندگی غربی را شیوع دهند، دقیقا قصد دارند جامعه ما را به همین حد تنزل دهند.
@rozaneebefarda
روزنه
بخشی از حقیقتهای علنی پوسیدگیِ یک تمدن پوشالی [صفحه ۱ از ۲] 💥 اختصاصی_روزنه/#ویژه @rozaneebefarda
بخشی از حقیقتهای علنی پوسیدگیِ یک تمدن پوشالی
[صفحه ۲ از ۲]
💥 اختصاصی_روزنه/#ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
- رواج غربگرایی و سبک زندگی غربی، عامل اساسی افزایش جنایتهای جنسی در ایران و جهان است. آنهایی که در رسانههای داخل ایران اعم از تلوزیون، سینما، تئاتر، فضای مجازی(خصوصا #اینستاگرام)، نشریات و ... به این فرهنگ مبتذل دامن میزنند، متهمان درجه یک در تمامی جنایتهای جنسی رخ داده در ایران هستند. بنابراین اولا و بالذات در هر جنایتی که برآمده از تفکرات ارتجاعی و تصویرگریهای مبتذل آنان است، بدانند در جایگاه متهم و نه شاکی قرار دارند بنابراین چنانچه این وضعیت به آنان تفهیم نشود، بعید نیست بیش از این به ابتذال و سقوط جامعه ایرانی دامن نزنند.
- در یک مقایسه جالب در تفکرات خسارتبار غربی به مقوله امور جنسی میتوان به این واقعیت اشاره کرده که از منظر آنان، کودکان از هر زمانی که میل جنسی خود را کشف کنند، حق دارند آن را هر آن گونه که میخواهند استفاده کنند و در این راستا والدین، مذهب و جامعه حق ندارند ممانعتی برای آنها وجود آورد. از منظر آنان، تصمیمگیری در موردی مهم همچون طریقه استفاده از بدن خود، چیزی است که حق آن کودکان است و صرفا میل و تراضی آنان است که به آن مشروعیت میبخشد و نه چیز دیگر. اما در تناقضی آشکار، افراد زیر ۱۸ سال به شدت توصیه و در برخی از کشور ملزم میشوند تا رسیدن به سن قانونی، در مورد ازدواج خود تصمیم نگیرند!
- به عبارت بهتر تصمیم در مورد طریقه بهرهکشی از میل جنسی به صورت افسارگسیخته و خارج از سنت عقلانی و الهی ازدواج، با آثاری به امتداد عمر یک فرد، به صورت حق مشروع برای کودکانی قرار میگیرد که در بمباران انگیزشی جنسی رسانهای و فرهنگی غربی قرار دارند؛ کودکانی که در عمل مقهور آن میگردند. اما آنها حق ندارند ارضای این میل را از طریق ازدواج تا سن ۱۸ سالگی پیگیری کنند. این مطلب به شدت در جامعه خود ما نیز رواج یافته و عوامل مشکوکی با قدرت تمام به دنبال آن هستند تا تحت عنوان «کودکهمسری» تمامی راههای ارضای مشروع میل جنسی- چه از طریق ازدواج دائم یا موقت- ببندند.
- میدانم ذهنهایی که به مفاهیم مغلطهآمیز اعتدالی و اصلاحاتی خو کردهاند، این سخنان را برنمیتابند اما تاریخ از یاد نمی برد که خرده جریان اعتدال و جریان ورشکسته اصلاحات با امضا و اجرای یواشکی اسناد وارداتی منحوس مانند #2030، در سالهای گذشته تمام تلاش خود را برای ریل گذاری برخی انحرافات اخلاقی و جنسی در ایران شیعی به کار بستند و مع الاسف پرونده خرابکاری های این جماعت هنوز نیز بسته نشده و شاید بیدارباش و افشاگری شجاعانه و مستند حوزه های مقدسه، گامی مهم در برخورد با پدیده شوم ترویج اخلاق جنسی غرب در ایران باشد.
از این گذشته، انتظار آن است که نهادهای نظارتی، امنیتی و قضائی به تکلیف شرعی و قانونی خود در برخورد با جریان های خزنده ترویج ساختاری ابتذال در ایران عمل کنند. باشد که همگی در دنیا و آخرت مدیون امام و شهدا نباشیم.
🔶پی افزود
جریان غرب اندیش داخلی به صورت کاملا مقلدانه و هماهنگ با رسانه های معاند، با مطرح کردن و برجسته سازی برخی معضلات اخلاقی و انحرافات جنسی در ایران (که صد البته خود ره آورد غرب وحشی و محافل روشنفکری الحادی بوده)، به دنبال #مستندسازی و #زمینه_سازی برای ایجاد فشار علیه جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی و تصویب قطعنامه های حقوق بشری ضد ایرانی است.
در آینده نزدیک شواهدی بر این تحلیل خدمت مخاطبان ارجمند ارائه خواهد شد.
@rozaneebefarda
#محرم_و_انقلاب_اسلامی/(۶)
#ولایتی_ها و تحریف عاشورا
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▪️یکی از جریان های فکری-مذهبی شناخته شده که همواره با سر دادن ندای «تعظیم شعائر» شناخته می شده، جریان موسوم به «ولایتی ها»ست. این جریان خود را به پیشگامی در محبت اهل بیت(ع) می شناساند و در مورد دیگرانی که مثل او نمی اندیشند یا رفتار نمی کنند، نوعی بدبینی مفرط دارد و گاه موجب بدگویی و هتاکی و ناسزا می شود! اما این طایفه، هرگز از «عربده کشی و ناسزاگویی» فراتر نرفته و انگار که با حرف، همه دین خود را ادا می کنند و بعد از آن دیگر تکلیفی ندارد!
معمولاً به هیچ «ان قلت»ی در مورد آنچه در ذهن شان تقدس دارد، تن نمی دهند.
«ولایتی ها» پایگاه شان معمولا حوزه های فکری «اخباری مسلک» و «عقل ستیز» است. یکی از خروجی های تشکیلاتیِ این نحله، «انجمن حجتیه» است که گرچه ظاهرا بدان اذعان نمی کند اما حقیقتا چرخش بر مدارِ «اسلام منهای روحانیت و مرجعیت» و «اسلامِ منهای سیاست» می چرخد.
ولایتی ها، همواره با دربار رابطه خوبی داشته اند، رفت و آمدهای خارجی شان به راه است، اهل کار اقتصادی گسترده اند، به تحولات سیاسی روز بی تفاوت اند، و بین «عاشورای سال 61» و «ظهور حضرت صاحب(عج)»، تکلیفی فراتر از برخی ظواهر و شعائر برای خود قائل نیستند؛ از مبارزه با ظلم، تشکیل حکومت دینی، مجاهدت در راه دفاع از ارزشهای اهل بیت(ع) و شهادت در این راه، بهره ای ندارند.
این جماعت هیچوقت راهبردِ «اصلی-فرعی کردن مسائل» را در مبارزه درک نکردند و این است که برخلاف خواست امام راحل، در ماجرای «کتاب شهید جاوید» و «شریعتی»، درگیری های داخلی را گسترش دادند.
🔶پی نوشت
یک: امام راحل، مقدسنماها، روشنفكرمآب ها و منافقان، را «مثلث تزوير و ريا» بر می شمارد و در «منشور روحانیت»، آنان را چنین وصف می کند: « ديروز مقدسنماهاى بيشعور مىگفتند دين از سياست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز مىگويند مسئولين نظام كمونيست شدهاند! تا ديروز مشروب فروشى و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان براى ظهور امام زمان- ارواحنا فداه- را مفيد و راهگشا مىدانستند، امروز از اينكه در گوشهاى خلاف شرعى كه هر گز خواست مسئولين نيست رخ مىدهد، فرياد «وا اسلاما» سر مىدهند! ديروز «حجتيهاى» ها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نيمه شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروز انقلابىتر از انقلابيون شدهاند! «ولايتى» هاى ديروز كه در سكوت و تحجر خود آبروى اسلام و مسلمين را ريختهاند، و در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شكستهاند و عنوان ولايت برايشان جز تكسب و تعيش نبوده است، امروز خود را بانى و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مىخورند! راستى اتهام امريكايى و روسى و التقاطى، اتهام حلال كردن حرامها و حرام كردن حلالها، اتهام كشتن زنان آبستن و حِليّت قمار و موسيقى از چه كسانى صادر مىشود؟ از آدمهاى لا مذهب يا از مقدسنماهاى متحجر و بيشعور؟! فرياد تحريم نبرد با دشمنان خدا و به سخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهيدان و اظهار طعنها و كنايهها نسبت به مشروعيت نظام كار كيست؟ كار عوام يا خواص؟ خواص از چه گروهى؟ از به ظاهر معممين يا غير آن؟ بگذريم كه حرف بسيار است. همه اينها نتيجه نفوذ بيگانگان در جايگاه و در فرهنگ حوزههاست، و برخورد واقعى هم با اين خطرات بسيار مشكل و پيچيده است».(صحيفه،ج21،ص281)
دو: کمی عجیب است که؛ ولایتی ها، نه قدرتهای استعماری و نه گروه های تکفیری و نه هنرمندانِ هتاک به ساحت قرآن و نبوت و ولایت را دشمن درجه یک خود نمی دانند، بلکه هنوزهم بر اختلافات داخلی در دل تشیع دامن می زنند! راستی، در همه موضوعات پیشگفته، دستخط یا اظهار نظر یا پویش اجتماعی، یا فعالیت رسانه ای خاصی را از جماعت به اصطلاح ولایتی سراغ دارید؟
سه: امام خمینی، دیروز در مرگ اندودِ سکوتِ ولایتی ها، وقتی که هجمه رسانه ای و فکری به حریم ولایت(در آغاز دهه 20) اوج گرفت، نخستین کسی بود که در دفاع از حریم اهل بیت(ع) به پا خاست و کتاب ماندگار و اثرگذار «کشف اسرار» را نوشت. و با اینهمه، هنوز «ولایتی ها» به واسطه آنکه او استادِ فلسفه است، لیوانِ فرزندش را آب می کشیدند! دیروز همو، شجاعانه فتوای ارتداد سلمان رشدی را صادر کرد، و امروز مردم انقلابیِ پیرو او، یکپارچه بر سر دشمنان مرتد اهل بیت علیهم السلام می شورند!
چهار: امروز هم از دل این جریان، «دهه برائت»، «مراسم 9 ربیع»، تعصب به اموری مثل «قمه زنی»، «شیعه انگلیسی»، «بی تفاوتی به هتاکی علیه قرآن و پیغمبر(ص)» و «بی طرفی در کشتار شیعیان و مسلمین»، بیرون آمده است! «باندِ نیویورکی ها» در وزارت خارجه خودمان را هم شاید بتوان عطف کرد به همین جماعت! البته تفصیلش بماند برای بعد!
پنج: پدیده «مدافعانِ حرم»، نشانه صدق عهدِ انقلاب اسلامی نسبت به ولایت اهل بیت(ع) است.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تظاهرات_آمریکا
مستر جی رهبر NFAC از پاسخ به این سوال که این گروه چه مدت است آغاز بکار کرده است خودداری کرد اما عنوان کرد که افراد این گروه از نظامیان سابق هستند و در امور نظامی خبره اند، و این گروه تمایلی به گفتگو و مذاکره ندارد، سرود خاصی نمی خوانند و به همراه خود هیچگونه پرچم و سمبلی به میادین مبارزه نمی آورند و همه رفتارهای آنها بصورت قانونی انجام خواهد شد!
@iswnews
@rozaneebefarda
💥دیدار مسئولین فضای مجازی و خبرگزاری حوزه با جناب آقای #سیدجواد_شهرستانی
▪️راه اندازی #خبرگزاری_شفقنا از جمله اقدامات رسانه ای وی در حوزه قم است.
کارنامه شفقنا قابل مطالعه و نزد اهل اطلاع روشن است.
◽️گرچه برخی ناظران بیرونی این دیدار را نقطه آغازی برای همگرایی رسانه ای عنوان می کنند، اما برای قضاوت قطعی نباید عجله کرد. آینده بهترین گواه برای تحلیل واقعیت هاست...
🔸خبرگزاری حوزه ارگان رسمی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه قم است و با توجه به شعارهای مسئولان عالی حوزه نسبت به #انقلابی_ماندن_حوزه و ارتقای #رابطه_متقابل_با_نظام_اسلامی، در دوره جدید این مجموعه انتظارات ویژه ای را باید برآورده کند.
🔶حاشیه روزنه
1)از مسئولین محترم خبرگزاری حوزه انتظار می رود جهت تنویر افکار عمومی حوزویان، متن و صوت و فیلم کامل این جلسه را منتشر سازند.
با توجه به اقتضائات ابتدائی فعالیت رسانه ای، این درخواست، چندان سخت و غیرمنطقی به نظر نمی رسد.
2)پیش از این برخی دیگر از مراکز و فعالان رسانه ای حوزوی نیز جلسات مشابهی داشته اند که البته هرگز رسانه ای نشد!
@rozaneebefarda
پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت حجتالاسلام روح الله حسینیان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی مبارز و انقلابی جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ روحالله حسینیان رحمةاللهعلیه را به خاندان مکرم و بازماندگان و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض میکنم.
#مقاومت و #خستگیناپذیری و #صراحت این #روحانی_مجاهد در #مواضع_بحق_انقلابی، برجسته و #نمایان بود. رحمت و رضوان الهی بر او باد.
سیّدعلی خامنهای
۵ شهریور ۱۳۹۹
@rozaneebefarda
روضه غریبانه، اقدام حکیمانه؛ جلوه ای دیگر از فرزند فاطمه(س)
رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل مراعات تمهیدات ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت انفرادی به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) در حسینیه امام خمینی پرداختند.
@rozaneebefarda
قانون مداری در سیره امام خامنهای
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
◽️از خصوصیات بارز رفتاری در سیره عملی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیتالله خامنهای است. معظمله در بازههای مختلف سیاسی و حدوث اتفاقات خاص همواره رعایت قانون را مورد تاکید قرار داده و خود ایشان نیز بر انجام و رعایت قانون پیشقدم بودهاند. برای روشتر شدن این مساله، ذکر چند نمونه خالی از لطف نیست:
۱. فتنه۸۸
در انتخابات سال ۸۸ و با انحرافات قانونی برخی از جریانات سیاسی که با اردوکشی خیابانی تلاش داشتند کشور را به هرج و مرج کشانده و با ایجاد فتنهای ۸ماهه در کشور قانونشکنی کردند. رهبر انقلاب با سعهصدر مثال زدنی همراه با شنیدن دیدگاه های نمایندگان کاندیداهای معترض، رعایت مر قانون را مورد تاکید قرار دادند.
معظمله همچنین در دیدار با استانداران سراسر کشور فرمودند:
منطق این است که قانونِ بد بهتر از بیقانونی و نقض قانون است. اینکه ما قانون را هرجا طبق میل ما از آب درمیآید، قبول داشته باشیم؛ هرجا نتیجهاش طبق میل ما از آب درنمیآید، قبول نداشته باشیم، منطقی نیست.
۲. فتنه بنزینی
در جریان اجرای غلط و سؤال برانگیز دولت تدبیر! در خصوص اصلاح قیمت بنزین، باز هم جریاناتی با سواستفاده از فضای پیش آمده در صدد کشاندن کشور به صحنه درگیریهای خیابانی بودند و حتی مجلس نیز با دستپاچگی و البته پس از گذشت چند روز از اتفاقات تلخ در سطح کشور در صدد چارهاندیشی! بر آمد که باز هم رهبری معظم انقلاب با اشاره به قانونی بودن این تصمیم فرمودند:
وقتی یک چیزی مصوّبهی سران کشور است، آدم باید با چشم خوشبینی به آن نگاه کند؛ بنده در این قضیّه سررشته ندارم، یعنی تخصّص این کار را ندارم، به آقایان هم گفتم -چون نظرات کارشناسها هم در این قضیّهی بنزین مختلف است، بعضیها آن را لازم و واجب میدانند، بعضیها مضر میدانند؛ بنابراین من هم که صاحبنظر نیستم در این قضایا- که من صاحبنظر نیستم، لکن اگر سران سه قوّه تصمیم بگیرند من حمایت میکنم؛ من این را گفتهام، حمایت هم میکنم. سران قوایند، نشستهاند با پشتوانهی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتهاند، باید عمل بشود به آن تصمیم.(۹۸/۸/۲۶)
۳.حادثه هواپیما
در جریان حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی و مشخص شدن اشتباه انسانی در این حادثه نیز رهبری معظم در تاریخ ۹۸/۱۰/۲۱ در فرمانی به ستاد کل نیروهای فرمودند:
به ستاد کل نیروهای مسلح مؤکداً دربارهی پیگیری کوتاهیها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثهی دردناک سفارش می کنم.
این پیام نشانگر اهمیت رعایت قانون حتی درباره مهمترین ارکان نظامی-امنیتی کشور است که رهبر معظم انقلاب اسلامی روی آن تاکید داشتهاند.
۴. کرونا و رعایت دستورالعملهای ستاد
با شیوع ویروس منحوث کرونا در کشور، همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی با رهنمودهای خویش بر رعایت قوانین بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا داشتهاند.
در این خصوص نیز خود معظمله با رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشقدم بودهاند که عدم برگزاری عمومی عزای سیدوسالار شهیدان و اقامه مجلس عزا به صورت انفرادی، از جمله آنهاست.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره مقام معظم رهبری از نذر مرحوم الهی قمشه ای برای امام حسین(ع)
@rozaneebefarda
روضه حضرت عباس.mp3
14.15M
🔴مقتلخوانی #مقام_معظم_رهبری برای حضرت عباس علیهالسلام
◾️أحقُّ الناس أن یُبکی علیه // فتیً أبکی الحسینَ بکربلاءِ
◾️أخوه و ابن والده علیٍّ // أبوالفضل المضرَّجِ بالدماءِ
◾️و من واساه لایُثنیه شیءٌ // و جادله علی عطشٍ بماءٍ
#تاسوعای_حسینی تسلیت باد!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 درخواست مرحوم آیتالله العظمی بهجت برای زیارت نیابتی حضرت عباس علیهالسلام
«تو به خون خفته و من بیکس و یارم اخا // بیمعین و سپه و زار و دلافگارم اخا
در کف یک سپه و لشکر خونخوارم اخا // خیز و کن چاره این لشکر و این قوم دغا
تیر بیدادِ که بر چشم شریفت خورده؟ // تیغ ظلم که چنین بازوی تو افکنده؟»
🔺گزیدهای از مرثیه والد مرحوم آیتالله العظمی بهجت در وصف اباالفضل العباس علیهالسلام🔺
#تاسوعای_حسینی تسلیت باد!
@rozaneebefarda
روضه در قطار مشهد/قم
اختصاصی/ #دلنوشته_عاشورایی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
روزهای آخر دهه چسبیده بود به روزهای شروع درس و بحث و مدرسه. به زیارت رفتهها و اهل تبلیغ باید برمیگشتند قم. من هم یکی از این هزار.
با تجربهها که هفتهها پیش بلیتشان را رزرو کرده بودند و چهار درصدیها هم مثل همیشه بدون غم سر میکردند.
مانده بودم با ردیف قرمز قطارهای بعدظهر عاشورا. بلیتهای روز عاشورا تقریباً همه پر بود. باقی ماندهها هم سرکشتر از جیب من بود.
چارهای نبود. مانده از مراسم شب عاشورا، تنها بلیت روز تاسوعا را خریدم.
دلم یک گوشه از مشهدالرضا توی خیمه حسین ماند و راهی شدم.
•••
توقف همیشه ۲۰ دقیقهای نماز مغرب تمام شده بود و تلق و تولوق قطار کمکم زیاد میشد. صدایی که به زحمت شنیده میشد انگار زیارت عاشورا میخواند. سرم را از در کوپه بیرون بردم که بهتر بشنوم. قسمت امشبام شاید همین ته صدای زیارت عاشورا باشد.
چند کوپه دیگر هم باز شد. جوانی بود شاید که جرأت کرد و طوری که صدایش توی همهی واگن پیچید گفت: بلندتر بخون ما هم استفاده کنیم.
تقریباً وسط سالن بود کوپه ۵ یا ۶. در باز شد یک روحانی نشست وسط راهرو. سرش را بلند نکرد، دست روی سینه، سلام زیارت را داد و شروع کرد به مرثیه خوانی. شعری از حسان بود:
امشب شهادتنامهی عشّاق، امضا میشود
فردا ز خون عاشقان، این دشت دریا میشود
دلنشین بود صدایش یا در آن لحظه خیرالموجودین، درهای باقی کوپهها هم کمکم باز شد. چند نفری هم نشستند توی راهرو.
•••
نزدیک کوپه مهماندار ایستاده بودم. چندباری بیرون آمد. نگاهی میکرد و دوباره میرفت داخل. منتظر بودم بگوید: که اینجا جایش نیست، که ولمان کن وسط بیابان، که مأمورم و معذور و جمع کند بساط روضهمان را که تازه گرم شده بود. دوباره آمد، با یک سینی که لیوان آب جوش وسطش جا خوش کرده بود، رفت طرف روحانی روضه خوان. انگار هیاتی باشد و چاره صدای گرفتهی روضه خوانمان را خوب بداند.
خیمه عزایمان با تمام کوتاهیاش، کسری نداشت؛ وعظ و مدح و مرثیه و سنگین و شور. دعا که کرد، هر کس رفت تو کوپه خودش. با همان سینی برای همه چای روضه هم آورد.
#ما_ملت_امام_حسینیم
@rozaneebefarda
May 11
💥دیدگاه جالب جد اعلای #آیت_الله_سیستانی پیرامون ترک #تقیه در مقابل عوامل طاغوت
(منبع: خاطره های آموزنده، محمدی ری شهری)
@rozaneebefarda
#محرم_و_انقلاب_اسلامی/(۷)
#زیست_عاشورایی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️فلسفه تاريخ از جمله رشته های پرمناقشه و پردامنه است که بسیاری از تولیدات فکری در حوزه علوم انسانی را متأثر کرده است. در تمام سالهای پس از شکل گیری «نهضت امام خمینی»، مواجهه با مکاتب فکری مختلف، امری رایج بوده است و بسیاری از این مناقشه ها، به چگونگی و ماهیتِ روایت تاریخی از هستی، باز می گردد. از جمله استفاده های جریان های فکری اسلامی، از مقوله روایت تاریخی، مسئله «تطبیق تاریخی» و یا «عبرت های تاریخی» بوده، که گاه دامنه آن به مقوله «تکرار تاریخ» کشیده شده است. گرچه سایر مکاتب فکری نیز گاه و بی گاه از این ادبیات استفاده کرده و می کنند، اما در ادبیات سیاسی رهبرانِ دینی، مقوله های پیشگفته، جایگاه محوری دارد که در حقیقت معبری است برای استفاده از سیره سیاسی-اجتماعی حضرات معصومین(ع) و تطبیق آن بر موضوعاتِ روزمره. همچنین استفاده از مسئله «تطبیقات تاریخی» در حقیقت استفاده از ذهنیت عمومی مردم در یک اجتماعِ دینی است و القای مفاهیم و مرادات را سهل الوصول تر خواهد کرد.
🔹در آغاز نهضت امام خمینی، یکی از بحث های پردامنه، تطبیق زمانه(مجموعه شرایط و اقتضائات زمانی و مکانی و اجتماعی) بر عصر ائمه(ع) بوده است؛ مسئله مهم که در تعیین سیره سیاسی علما نیز دخالت مستقیم داشت، این بود که آیا مجموعه مختصات محیطی در دهه 40 به هنگامه عاشورای سال 61 هجری و عصر امام حسین(ع) نزدیک است و یا به عصر صلح امام حسن(ع) و یا عصر صادقین(ع) که مبارزه فرهنگی و علمی در آن اولویت دارد! امام خمینی را باور آن بود که هنگامه عاشورایی دیگر است و نباید برکنار ماند و در مقابل برخی دیگر از بزرگان نظر دیگری داشتند.
🔸مذاکره و محاجّه امام با آیت الله حکیم در پائیز 1344، گوایای این اختلاف دیدگاه در تحلیل اوضاع و شرایط عصری و تاریخی است؛
«آیت الله...: [اگر] اقدام حاد کنیم مردم از ما تبعیت نمی کنند، مردم دروغ میگویند، آنها پی شهوتند، برای دین سینه چاک نمیکنند.
امام: چطور مردم دروغ میگویند؟ این مردم که جان دادند، زجر دیدند، حبس کشیدند، تبعید شدند، اموالشان به غارت رفت. چطور مردم بقال و عطار سر محل که سینه جلو گلوله دارند، دروغ میگویند؟
آیت الله...: تبعیت نمیکنند، مرید شهوات و اغراض مادیه هستند!
امام: عرض کردم که مردم در 15 خرداد جوانمردی و صداقت خود را نشان دادند.
آیت الله...: اگر قیام کنیم و خون از بینی کسی بریزد، سر و صدایی بشود، مردم به ما ناسزا میگویند و سر و صدا راه میاندازند.
امام: ما که قیام کردیم از احدی به جز مزید احترام و سلام و دستبوسی ندیدیم و هر که کوتاهی کرد، حرف سرد شنید و مورد بیارادتی مردم واقع شد!.... مگر قیام حسین بن علی-علیهماسلام- به تاریخ خدمت نکرد؟ و چه بهره بزرگی از قیام آن حضرت می گیریم؟
آیت الله...: راجع به امام حسن(ع) چه می فرمایید؟ ایشان که قیام نکردند.
امام: اگر امام حسن هم به اندازه شما مرید داشت قیام می کرد. در اول امر قیام کرد دید مریدها فروخته شده اند، لذا فتح نکرد. اما شما در تمام ممالک اسلامی مقلد و مرید دارید.
آیت الله...: من که نمی بینم کسی را داشته باشم که اگر اقدامی کردیم تبعیت نماید.
امام: شما اقدام و قیام نمایید من اولین کسی خواهم بود که از شما تبعیت خواهم کرد!»
◽️پس از روزهای پرآشوب فتنه 78، بازهم نزاع بر سر تحلیل شرایط زمانه ای و تطبیق آن بر تاریخ صدر اسلام بالا گرفت و رهبری معظم با اعلام تحلیل راهبردی خود از اوضاع، این نزاع را اینگونه خاتمه داد: « من به شما عرض کنم که... امروز به برکت ملتِ هوشیاری مثل ملت ایران، به برکت افکار برانگیختهای مثل افکار ملت ایران، به برکت انقلاب بزرگی مثل انقلاب اسلامی ایران، نه امریکا و نه بزرگتر از امریکا - اگر در قدرتهای مادّی باشد - قادر نیستند حادثهای مثل حادثه صلح امام حسن(ع) را بر دنیای اسلام تحمیل کنند. اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، حادثه کربلا اتّفاق خواهد افتاد»(1/2/79)
▪️بعدتر در کوران تحریم های ظالمانه نیز، برخی شرایط را به «شعب ابی طالب» تشبیه کردند و در مقابل، ایشان موقعیت ایران اسلامی را «موقعیتِ بدر و خیبر» نامید. در هنگامه مذاکرات هسته ای بار دیگر برای آماده سازی شرایط برای انعقاد یک پیمان بین المللی غیر شفاف(برجام)، برخی از دولتمردان در تحلیلی بی سابقه، حتی عاشورا را هم «مکتب درس آموزی مذاکره» نامیدند!
@rozaneebefarda
اهانت دوباره شارلی ابدو به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) و سکوت سهمگین حوزه های علمیه
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
اخیرا نشریه فکاهی نویس منحوس شارلی ابدو، کاریکاتورهای موهنی علیه رسول رحمت منتشر کرده که احساسات میلیونها مسلمان را جریحه دار کرده است.
پیش از این نیز اقدامات شیطانی مشابهی از سوی این رسانه صورت گرفته بود که در ایران روزنامه مشاور رسانه ای فعلی روحانی #محمد_قوچانی نیز با تیتر (من شارلی ابدو هستم) از این اقدام شیطانی حمایت کرده بود و همین موجب توقیف روزنامه و محکومیت عوامل آن شد.
در دفعات پیشین گرچه در حوزه های علمیه نیز اجمالا موضع گیری خوبی صورت گرفت اما به هیچ وجه مقابله متناسب با این اقدام را شاهد نبودیم.
خصوصا جریان های سکولار حوزوی در سکوت محض با این سنخ پدیده ها مواجه شدند؛ که از آن جمله می توان به سکوت مرگبار آنان در مقابل #قرآن_سوزی اشاره کرد.
این اقدامات منفعالانه را مقایسه کنید با برخوردهای محکم و قاطع و جریان ساز برخی بزرگان شیعه از جمله صدور حکم ارتداد برای سلمان رشدی.
مرور حوادث تاریخی اثبات می کند که جریان سکولار حوزوی علیرغم ادعای شعائرگرایی و هویت اندیشی، در هنگامه خطر و در مقام دفاع از ساحت مقدس اهل خاندان عصمت(علیهم السلام)، نوعا در کنج عافیت خزیده و حاضر نیست کمترین هزینه ای در این جهت بدهد.
با وجود فراگیر شدن رسانه های جمعی و امکان بازنشر سهل الوصول مواضع رجال حوزوی هیچ بهانه ای برای کوتاهی در این امر مهم وجود ندارد لذا
امید است با تدبیر بزرگان قم، اینبار پاسخی درخور و منسجم به این قبیل تحرکات شیطانی داده شود و حوزه مقدسه قم پرچم دار دفاع از حریم و حیثیت مقدس پیامبر رحمت(ص) باشد.
@rozaneebefarda
روزنه
اهانت دوباره شارلی ابدو به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) و سکوت سهمگین حوزه های علمیه 💥اختصاصی @rozaneebef
تذنیب
گرچه صرف موضع گیری و صدور بیانیه و اعلامیه هم مغتنم و قابل تقدیر است اما
هتاکی های اینچنینی، #اقدام_متقابل_متناسب می خواهد
متولیان مذهبی و رجال حوزوی باید تا دیر نشده در دفاع از ساحت مقدس رسول الله(ص) کاری بکنند.
بیانیه های آتشین که بیشتر مصرف داخلی دارد را همین طلاب جوان هم بلدند صادر کنند....
صدای اعتراض روحانیت شیعه باید در جهان طنین انداز شود و آنقدر برای دشمن پرهیزینه باشد که #بازدارندگی داشته باشد.
@rozaneebefarda
1008753.m4a
3.89M
#نمام_های_رسانه_ای و سوءاستفاده از روحانیان سرشناس!
▪️فایل پیوستی،صوت گفتگوی خبرنگار #خبر_فوری با جناب آقای #جزائری (امام جمعه پیشین اهواز) است که نشان می دهد #برجامیان_عاشق_آمریکا با چه #شگردهای_خلاف_اخلاقی به سوءاستفاده از روحانیان سرشناس می پردازند!
◽️در این کلیپ آقای جزائری روحانیان را نسبت به موضع گیری بر اساس #تحقیق دعوت میکند ولی خود ایشان بدون اطلاع از سخنان آقای پناهیان، علیه او موضع گیری می فرمایند!
این اشکال بزرگی است که به شخص محترم و باتجربه ای مانند ایشان وارد است که پیش از هر کس دیگری باید به وعظ حکیمانه خود عمل کنند.
▪️خبرنگار با زیرکی تمام و با ادبیاتی ملائم با طبع روحانیان، تلاش کرده به گفتگو جهت بدهد و آنچه می خواهد را از زبان آقای جزائری بیرون برکشد.
◽️این مدل مصاحبه که بیشتر به #اعتراف_گیری شبیه است، در سالهای گذشته به کرات در #قم اتفاق افتاده و یک تیم رسانه ای کاملا حرفه ای که اجیر جریان دولت هستند، به جای فعالیت حرفه ای، با سناریوهای سفارشی، به انعکاس جهت دار مواضع برخی بزرگان قم پرداخته اند که بعضا با اعتراض خصوصی و در مواردی با تکذیب رسمی مواجه شده است!
◽️ماجرای #تایید_اجتهاد یک کاندیدای ردصلاحیت شده،از زبان برخی علمای موجه قم، نمونه بسیار خوبی برای شناخت این جریان در قم است. بعد از این ماجرا، برخی از علمای انقلابی موضوع را به شدت تکذیب کردند و رسوایی آن برای طراحان این سناریو باقی ماند!
◽️با نزدیک شدن انتخابات آتی، باید منتظر این قبیل اقدامات بود.طبعا مواجهه هوشمندانه بزرگان و بدنه روحانیت با اتفاقات مشابه،عملیاتها را خنثی خواهد کرد.
@rozaneebefarda
13990611_40482_1281k.mp3
11.5M
🎙:صوت کامل سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش(۹۹/۶/۱۱)
@rozaneebefarda