eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
روزنه
پاسخ جدلی #جعفریان به یادداشت روشنگرانه روزنه در واکاوی علل اصلی کاهش مشارکت ▫️جناب جعفریان(البته
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۱ 🔹سید مجید: جناب رسول جعفریان می‌گوید اگر عمل کرد دولت در مشارکت مردم تاثیر گذار است باید شاهد اثر عکس باشیم یعنی باید عملکرد بد دولت روحانی، موجب مشارکت بیشتر برای تغییر رویه باشد! باید گفت با آنکه تغییر رویه محصول مشارکت است اما ارتباط مستقیمی با کثرت وقلت آن ندارد. کم و.زیاد شدن مشارکت محصول عوامل مختلفیست که مهمترین عامل آن امید است؛ دولتی که در ابتدای امر با شعارهای فریبنده برای مردم توقعات کهکشانی ایجاد می کند اما وضعیت اقتصادی و فرهنگی آنان را از چاله به چاه می کشاند چیزی جز یأس و نا امیدی به بار نمی آورد و این خسارت بزرگیست که دامن مشارکت را می گیرد. و ناگفته نماند ظاهرا آن چیزی که خوشایند جریان غربگرا است مشارکت پایین و حتی صفر شده است تا در هوای این کاشته مسموم، در قامت مدعیان طلبکار سلوک انگ‌لگونه را ادامه دهند. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب کوبنده آذریهای غیور به کاندیداهای برجامی! برخی کاندیداهای خاص تلاش دارند با ترفندهای نخ‌نما و فعال کردن گسل‌های قومی، رأی آذری‌زبانان عزیز را به دست آورند. @rozaneebefarda
آیا ما میخواهیم کاخ سفید را حسینیه کنیم؟ دیدگاه مخاطبان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 رحمت و رضوان خدا بر شهدا که ای کاش بودند و این روز ها را می دیدند در زمان جنگ یکی از رجز های برخی رزمندگان ما این بود که ((ما کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد)) امروز غرب پرستان که در مقابل جریان انقلاب حرفی برای گفتن ندارند این "رجز میدان جنگ" را "راهبرد جریان انقلاب" جا می زنند. اگر کسی منصفانه به راهبردهای سیاست خارجی ما نظر کند می بیند این راهبردها "مبتنی بر آرمان" اما "واقع بینانه" اتخاذ شده است. اکنون راهبرد ما "اخراج امریکایی ها از منطقه" است نه "ساخت حسینیه در کاخ سفید" جریان غرب زده که بعد از دفاع مقدس سه دولت ۸ ساله را به دست گرفت هنوز با این فریبکاری ها قصد آلوده کردن آب را دارد... . @rozaneebefarda
تحلیل مناظره دوم انتخابات 1400 اختصاصی || داوود مهدوی زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری 1400 در عصر 18 خرداد برگزار شد. با وجودی که محور بحث، مسائل فرهنگی و اجتماعی بود، مشکلات اقتصادی بر مباحث سایه افکنده بود. زیرا ریشه بسیاری از مسائل فرهنگی به نابسامانی اقتصاد باز می گشت. پرسش های مناظره، گسترده و دقیق و انتقادی تر بودند. 🔺آرایش نامزدها مانند مناظره اول در دو جناح مدافعان و منتقدان وضعیت موجود شکل گرفته بود. دو نامزد دولتی مدافع همچنان دست خالی وارد صحنه شدند و به حرف های کلی و اینکه ما برنامه داریم بسنده کردند. از سویی می کوشیدند خود را مستقل نشان دهند و سوی دیگر، سعی جدی در انتقاد از وضعیت موجود هم نداشتند بلکه بیشتر فرافکنی می کردند و مقصر اصلی را مخالفان دولت مستقر معرفی می کردند. مثلا یکی از دلایل مشکلات را به این بر گردانند که چرا می گویید کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد. بخش زیادی از زمان پاسخ را به تهمت زنی علیه نامزد رقیب اختصاص دادند و البته مهرعلیزاده بی نزاکتی را از حد گذرانده بود. وی دلیل مهاجرت نخبگان را پیامک حجاب می دانست. مساله فن آوری هسته ای را هم به گشت ارشاد و محدودیت بانوان بر می گرداند. خلاصه همچنان شعارهای عوام فریب نخ نما شده سال های گذشته را تکرار می کردند. جناب همتی سطح پرسش ها را پایین می دانست. به نظر وی پرسش ها باید معطوف به مسائلی چون فیلترینگ و آزادی و محدودیت حجاب باشد. این امر در نظر مردم تنفر آمیز است. با این حال، جناب همتی تاکید دارد که این گونه مسائل را با اقتصاد می خواهد حل کند. البته تحویل بردن مسائل فرهنگی و اجتماعی به مسائل اقتصادی در نظر اندیشمندان علوم اجتماعی چالش بر انگیز است. آنان کرونا را مساله اجتماعی می دانند تا چه به مساله پیامک حجاب. و حالا جناب همتی رودست آنان بلند شده می گوید پیامک حجاب، مساله اقتصادی است. به هر روی، چشم انداز امیدوار کننده ای از گفته های این دو نامزد دولتی در نمی آید و ذهنیت امتداد وضع نابسامان موجود بیشتر تقویت شد. 🔺اما جناح منتقدین مثل مناظره اول با دست پر آمده بودند. آنان حرف های سلبی و ایجابی را توامان به همراه داشتند. نقدهای جدی و عینی بر کارنامه هشت ساله دولت مستقر طرح می کردند و دو نامزد مقابل را از این قضیه مستثنی نمی دانستند. بعضاً آن دو را کارمند یا روکش دولت مستقر می دانستند. نقدشان آنقدر قوت داشت که نگذاشتند آن دو نامزد دولتی کرسی انتقاد را اشغال کنند. حتی نسبت به موضوعاتی مثل پیامک حجاب و گشت ارشاد و مهاجرت جوانان پاسخ های محکمی می دانند. بیشتر پاسخ ها را به مسائل اقتصادی باز می گرداندند. مثلاً گفته شد که آیا پیامک حجاب دردناک است یا پیامک موجودی کافی نیست. و یا ریشه مهاجرت ها را در بیکاری نخبگان می دانستند و نه پیامک حجاب و دیگر اینکه گشت ارشاد برای مدیران لازم است. این پاسخ ها دعوی جناب همتی که می گفت می خواهد مسائل را با اقتصاد حل کند به چالش می کشانید. اما پاسخ های ایجابی منتقدان هم امیدوار کننده بود و معلوم بود که مطالعات مفصلی در این زمینه به عمل آورده اند. نکته مهم آن، حاضر جواب بودن آنان بود. در هیچ سوالی کم نمی آوردند و بر خلاف جناح مدافع که زمان را با طرح حرف های حاشیه ای هدر می دادند، اینان در چارچوب سوالات سخن می گفتند و وقت هم کم می آوردند. در این میان، پاسخ های آقای رئیسی از جهت غیر انتزاعی و عرشی بودن رجحان بیشتری داشت. ایشان خیلی ملموس تر سخن می گفت و به تجربیات کاری خود، بیشتر ارجاع می داد. با اینکه مهرعلیزاده از ابتدا تا انتها مناظره نسبت به آقای رئیسی بی نزاکتی میکرد ولی ایشان کریمانه برخورد کرد. حتی از حق پنج دقیقه دفاعیه که کميسيون تبلیغات انتخابات برای او مقرر کرده بود، گذشت کرد. ✅ به هر روی، نامزدان منتقد چشم انداز آینده را امیدوار کننده نشان دادند. به عقیده ایشان نابسامانی های امروز حل شدنی است و می توان وضعیت نامطلوب موجود را تغییر داد. به امید روزگاری درخشان تر 18 خرداد 1400 @rozaneebefarda
اهانت شرم‌آور به روحانیت و در صفحه نخست روزنامه جمهوری اسلامی به سردبیری ، یادداشت موهنی با عنوان خطر اشاعه فقه داعشی درج شده که گرچه به ظاهر در نقد سخنان آیت‌الله نوشته شده اما به واقع در آن به فقه و فقهای شیعه اهانت شده است. طبق معمول خبرگزاری اجاره‌ای که از آن بعنوان ارگان آقای یاد می‌شود، مطلب موهن روزنامه رادیکال برجامی را با آب و تاب پوشش داده است! روزنامه جمهوری و برخی پایگاه‌های خبری مانند انتخاب و خبرآنلاین مدتهاست که به طور سریالی، مطالب جنجالی و حاشیه‌ساز علیه حوزه و روحانیت منتشر می‌سازند و مع‌الاسف تا کنون برخورد قانونی مقتضی با این جماعت صورت نگرفته است. امید است نهادهای عالی حوزوی، بیش از این در برابر این هتاکی‌ها سکوت نکنند و با عوامل هتک حرمت علما و فقهای شیعه برخورد نمایند. مسیح مهاجری پیش از این در روزهای پایانی اسفند۹۹، به مراجع تقلید شیعه نیز اهانت کرده بود که به بهانه یادداشت موهن امروز، به بازخوانی و نقد آن سخنان موهن می‌پردازیم. ▫️مواضع موهن مسیح مهاجری علیه مراجع تقلید در اسفند ۹۹: ص ۱: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8991 ص۲: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8992 @rozaneebefarda
اهانت مسیح مهاجری به مراجع تقلید و نظام اسلامی برخی حوزویان هم از نظام پول می‌گیرند و هم به نظام، دولت، رهبری و انقلاب بد و بیراه می‌گویند! مراجع تقلید ما جرأت حرف زدن ندارند! بازخوانی مواضع موهن شیخ اعتدالی علیه مراجع و روحانیت شیعه/ به‌بهانه انتشار یادداشت زننده با عنوان خطر اشاعه فقه داعشی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه ۱ از ۲] 🔹 سخنان در دیدار جمعی از اعضای انجمن اندیشه و قلم(اسفند۹۹): 🔸در زمان امام حوزه هیچ ردیف بودجه‌ای نداشت و ایشان می‌گفتند خودتان باید حوزه را اداره کنید. بعداً با تعریف بودجه برای حوزه، ردیف‌های مفصل و میز و ساختمان‌ها و حقوق‌های آنچنانی ایجاد شد و همین روش، به استقلال حوزه لطمه وارد کرده است. 🔹عجیب اینکه عوارض منفی در داخل خود حوزه هم دارد. من خبر دارم برخی از این‌ها هم پول می‌گیرند و هم به نظام، دولت، رهبری و انقلاب بد و بیراه می‌گویند. 🔸نمونه استقلال حوزه را فعالیت امام خمینی(ره) در قبل از انقلاب بود. حوزه توانست با تحت تأثیر قرار دادن همه مردم، حکومت مورد حمایت غرب و شرق آن زمان را هم از پا دربیاورد. 🔸بنابراین، استقلال به‌معنای حفظ هویت ذاتی حوزه است، منهای هر گونه حاشیه نسبت به حکومت و دیگران. یعنی حوزه هر حرفی را حق می‌داند، بدون ملاحظه این‌که حکومت و مقامات آن خوششان بیاید یا نه، بزند و این منافاتی ندارد که علاوه بر این‌که حرف خودش را می‌زند، در مواردی با حاکمیت هم همراهی کند. اگر حوزه بدین معنا استقلال داشته باشد، اصلاً دچار مشکلاتی چون نداشتن پول یا قدرت نمی‌شود، چون قدرت معنوی خواهد داشت و مردم هم مثل قبل از انقلاب که با تواضع به مراجع وجوهات می‌دادند، عمل خواهند کرد و مراجع نه از نظر مالی و نه قدرت، محتاج دیگران نخواهند بود. 🔸متاسفانه برخی آقایان مراجع مستقل و حتی بعضی که مواضع انتقادی دارند، جرأت بیان مواضعشان را ندارند. در حالی که مرجع تقلید باید خیلی بالاتر از این حرف‌ها باشد و مراجع هرچه را لازم می‌دانند، باید بگویند تا همه هم بدانند. وقتی حرفشان حق است، مردم، حامی و خدا پشتیبان آن‌ها هستند. من طلبه و آن آقای کاسب یا دانشجو، ممکن است بترسیم، ولی مرجع تقلید نباید از کسی واهمه داشته باشد. 🔹صرف‌ پول نگرفتن از دولت، حمایت و دیدار نکردن و اعلامیه ندادن، استقلال نیست؛‌ استقلال این است که شما آنچه می‌فهمید، بگویید و از هیچکس واهمه‌ای نداشته باشید. البته نمی‌گویم خلاف حق بگویید یا با کسی در بیفتید، ولی حرفتان را بزنید و ملاحظات و مصلحت‌های بی‌پایه را در نظر نگیرید. در این صورت اصلاً این مشکلاتی که الآن داریم، پیش نمی‌آید. مرجعیت جای خودش را حفظ می‌کند و کسی جرأت ندارد به آنها اهانت کند و مردم هم پشتیبانی می کنند. 🔸 من خدمت یکی از مراجع رفته بودم و از ایشان بابت زیاد سخن گفتن انتقاد کردم و گفتم در گذشته مراجع ما طوری بودند که اگر یک جمله می‌گفتند، مثل بمب صدا می‌کرد. میرزای شیرازی با یک جمله نهصت تنباکو به راه انداخت و ناصرالدین شاه را واداربه عقب‌نشینی کرد یا امروز آقای سیستانی بسیار کم سخن می‌گوید و آن همه نفوذ دارد. اما الان یک وزیر یا پایین‌تر از او به قم می‌رود و عصر از تلویزیون پخش می‌شود که پنج شش مرجع تقلید با او صحبت می‌کند. در حالی که نظر دادن مراجع در همه موضوعات، امتیازی برای آنها نیست. وی با نقل خاطره‌ای از اعتراض امام راحل به مدیران مسئول روزنامه‌های کیهان، اطلاعات و جمهوری اسلامی برای استفاده دائمی از عکس و اخبار ایشان در صفحه نخست مطبوعات، یادآور شد: امام قبل از انقلاب هم با مردم بودند و بعد هم با مردم بودند. شما هیچ‌جا نمی‌بینید امام متکی شده باشند به دولت. در بهشت زهرا هم گفتند به اتکاء این مردم توی دهن این دولت می‌زنم و دولت تعیین می‌کنم و تا آخر هم اتکا به مردم را بعد از اتکا به خدا داشتند. استقلال یعنی این. حوزه باید این‌طور استقلال داشته باشد. @rozaneebefarda
اهانت مسیح مهاجری به مراجع تقلید و نظام اسلامی بازخوانی مواضع موهن شیخ اعتدالی علیه مراجع و روحانیت شیعه/ به بهانه انتشار یادداشت موهن با عنوان خطر اشاعه فقه داعشی [صفحه ۲ از ۲] 🔹 امام تا آخر حیثیت مرجعیت خود را از حکومت جدا می‌دانستند و در منشور روحانیت هم به‌عنوان یک مرجع سخن گفتند؛ به آن‌ها که در حوزه رسوب می‌کنند و بیرون نمی‌روند، نهیب زدند که بروید با مردم باشید و برای آن‌ها کار کنید. یک نهیب دیگر هم به متحجرینی زدند که نمی‌خواهند قبول کنند که این لباس و علم رسالتی دارد. امام اصلاً از جایگاه حکومت با روحانیت و حوزه‌ها حرف نزده است. در نصب امامان جمعه که احکام آنها را امام امضا می کردند، به گلپایگان که رسیدند، گفتند اینجا را آقای گلپایگانی نصب کنند. با این‌که هم امام و هم آیت‌الله گلپایگانی معتقد بودند حاکم اسلامی باید اینها را نصب کند، امام به احترام مرجعیت، گفتند امام جمعه اینجا را آقای گلپایگانی نصب کنند. نظر امام را به آقای گلپایگانی گفتند و ایشان گفتند نه، امام باید تعیین کند. در نهایت آقای گلپایگانی با تشکر از امام گفت، پیشنهادم این آقاست، اما امام حکمش را امضا کنند که امام هم امضا کردند. می بینید که امام با این‌که‌ حاکم اسلامی بودند، باز از جایگاه مرجعیت وارد عمل شدند و خودشان هم به‌عنوان مرجع با یک مرجع دیگر اینگونه تعامل کردند. 🔻 آخر ماه رمضان برای اعلام عید فطر از امام می‌پرسیدند و ایشان می‌گفتند از مراجع بپرسید و بیشتر بر آقای گلپایگانی تکیه می‌کردند و هرچه آقای گلپایگانی می‌گفت، همان را اعلام می‌کردند. طبق رساله خود علما، یکی از راه‌های اثبات رؤیت ماه، حکم حاکم است، اما امام در تمام مدت این کار را نکردند. 🔸بعد از فوت آقای شریعتمداری، آقای گلپایگانی نامه تندی به امام نوشتند. ظاهراً بدون اینکه امام در جریان باشند، افراد تندرو در ماجرای تدفین و تشییع آقای شریعتمداری اقداماتی کرده بودند و آقای گلپایگانی به این واقعه اعتراض داشتند و همین را در نامه به امام نوشتند. یکی از اعضای دفتر امام می گفت اطرافیان، نامه را به امام ندادند، چون نگران بودند اگر امام آن را بخوانند ناراحت می‌شوند و برای قلبشان خوب نیست. البته بعدا متوجه شدیم امام آن نامه را در یک بولتن خوانده‌اند. او می‌گفت شب عید فطر آن سال از امام درباره هلال ماه و اثبات عید فطر پرسیدیم و در کمال تعجب دیدیم ایشان بازهم گفتند از آقای گلپایگانی بپرسید. این، از موضع مرجعیت است، نه حاکمیت و تمام موارد مربوط به حوزه این طور بود. 🔹حکمرانی مراجع و حوزه و روحانیت بر مردم، باید از جنسی غیر از حاکمیت حکمرانان سیاسی باشد. حکمرانی سیاسی از جنس قانون است ولی مرجعیت و روحانیت از جنس حکمرانی قلبی است که می‌توانند این را داشته باشند. امام این را داشت و از این موضع و جایگاه وقتی حرف می‌زد، همه می‌گفتند چشم. البته کسانی هم بودند که قبول نداشتند ولی چون این نفوذ را امام داشت، آنها هم تبعیت می کردند. از آدمی که موضع حق دارد و درست می‌گوید طبعا باید تبعیت کرد، ولی اکثریت امام را با جان و دل قبول داشتند و چون امام بر قلب آنان حکمرانی می‌کرد، هرچه می‌گفت قبول می‌کردند. @rozaneebefarda
آقای مهاجری در این مملکت انقلاب شده!!! نقدی بر مواضع موهن مسیح مهاجری علیه مراجع تقلید و نظام اسلامی اختصاصی|| مرتضی محسنی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹اشاره: آقای مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در روزهای پایانی اسفند ۹۹ در یک گفتگوی رسمی مواضع تندی علیه مراجع و نظام اسلامی بیان کرد که در این یادداشت به ارائه تحلیلی کلان از پشتوانه‌های پیدا و پنهان آن می‌پردازیم: ▫️شهید مطهری رضوان الله تعالی علیه در کتاب پانزده گفتارصفحه 18 می‌فرمایند: «بزرگ‌ترین پدیده‌‏ای که در عصر ما هست پدیده نفاق است و بزرگترین کارخانه‌ای که در عصر ما اختراع شده است کارخانه قلب حقایق است» ایشان برای این فرمایش خود مثال می زنند که «از آن سر دنیا با هواپیمایش حرکت می‌کند و بمب‌های آتش زا را روی سر مردم بی‏‌گناه می‌‏ریزد، بعد می‌گوید تصمیم آمریکا در دفاع از آزادی راسخ است». ▫️این حقیقت شگفت همواره یک طنز تلخ را رقم می‌زند؛ طنزی که روزانه و بارها و بارها از گوشه و کنار دنیا می شنویم و می بینیم. به طور مثال آمریکا به عنوان سمبل خشونت و خیانت، کشوری که چند صد هزار کشته در چند سال اخیر در کارنامه دارد، داعش و طالبان را ایجاد کرده ، هم‌پیاله خون‌خواران عالم است نگران حقوق بشر است یا اسرائیل به عنوان یک رژیم غاصب دغدغه دموکراسی دارد و عربستان سعودی به عنوان گاوشیرده استکبار در منطقه نگران دخالت ایران در منطقه است. ▫️این حقیقت و طنز تلخ به بیرون از مرزها محدود نمی‌شود و می‌توان نمونه‌های متعددی را در داخل کشور و میان کنش‌گری‌های جریان‌های مختلف به وضوح مشاهده کرد: فردی هشت سال رئیس‌جمهور کشور بوده و با ساختار آن ارتقا یافته اما در انتهای دوره ریاستش کل ساختار را به سخره می‌گیرد و یا فرد دیگری صدها سکه و امکانات و رانت بابت برجام گرفته است ولی منتقدان دلسوز را کاسبان تحریم می‌خواند، دیگری برادرش بابت قاچاق حرفه‌ای ارز حکم گرفته است ولی از لزوم پاک‌دستی دولت‌ها و انتقاد از فساد سخن‌پراکنی می‌کند و الخ. 🔹مع الاسف چند سالی است نوعی از این کنش‌گری سیاسی تحریف‌آمیز و در میان طیفی از حوزویان، در قالب یک خرده‌جریان، با رابطه‌های پیدا و پنهان با منابع قدرت و ثروت، شکل گرفته است. 🔻جریانی که طی آن دولتی‌ترین آخوندها و وابسته‌ترین افراد به نظام مستقر که دغدغه‌ی اصلی فعالیت به ظاهر حوزوی آن‌ها سیاست به معنای میدانی کلمه است پرچم استقلال حوزه را برافراشته‌اند! پرچمی که یک روی آن دلسوزی برای حریت و قداست حوزه‌ها و در قالب جدایی دین از سیاست است و سوی دیگر آن، عملی رندانه برای حاکمیت یافتن هم‌قطاران خویش در عرصه حکمرانی. ▫️مسیح مهاجری کسی که مدیر مسئول روزنامه یک جناح سیاسی است، چهل سال است که از دولت‌های مختلف ارتزاق می‌کند و در سال‌های گذشته سینه چاک آخوندهایی بوده که عملا برای دست‌یابی به قدرت و سیاست قیام کرده‌اند اما او به یکباره نگران استقلال حوزه از حکومت شده است و در یک محفل مثلا «غیر وابسته به حکومت و صرفا علمی»(!) سخن در نکوهش ارتباط حوزه با حکومت رانده و با دلی سوخته و چاک چاک بر فاصله گرفتن از منهج امام در نسبت حوزه و حکومت مرثیه‌سرایی کرده و در این راستا با تبعیت از سیره مراد سیاسی خود آقای هاشمی، به خاطره‌گویی، شرح بیانات و سیره امام راحل پرداخته است. ▫️فارق از این تناقض آشکار بین حرف و عمل و با عبور از شدت انزجاز از این طنز تلخ به بررسی اجمالی بخش‌هایی از این بیان سراسر ابهام و تناقض می‌پردازیم البته نه از این باب که این حرف‌ها ارزش علمی و یا شبهه قوی‌ای دارند بلکه از این جهت که آقایان گمان نکنند حال که بهره‌شان را از سفره انقلاب برده‌اند و کارنامه سیاه همقطارانشان در سنگ‌اندازی پیش پای آرمان‌های انقلاب اسلامی خصوصا در دوره ۸ ساله اخیر عیان گشته؛ ‌می‌توانند ژست جدایی دین از سیاست یا جدایی روحانیت از نظام اسلامی بگیرند و اینک در قامت طلبکار به جان انقلاب بیفتند و خود را از محاسبه برهانند؛ خیر، «دوران بزن در رو» تمام شده است و کارنامه آنان در حمایتِ هشت‌ساله در دفاع از مسببین وضع موجود پیش چشم همگان هست. ▫️آنچه به نظر می‌رسد گفتار آقای مسیح مهاجری جدا از پازل چیده شده این جریان در تقابل با انقلاب اسلامی نیست. پازلی که در چارچوب یک تئوری کلی یعنی تولید آنتی‌تز انقلاب اسلامی از قم طراحی شده است و در یک تقسیم کار پیچیده، افراد مختلف(دانسته یا نادانسته) عهده دار بخشی از آن شده‌اند. @rozaneebefarda
آقای مهاجری در این مملکت انقلاب شده!!! نقدی بر مواضع موهن مسیح مهاجری علیه مراجع تقلید و نظام اسلامی ▫️ به نظر می‌رسد پازل پیچیده مذکور از سه راهبرد کلی تشکیل می‌شود که در پی آن، چهار هدف اصلی طراحی شده است‌. عجیب آن‌که در مواضع آقای مهاجری، این اهداف قابل ردیابی است. شاید از این جهت، پرداخت دقیق به این مواضع پیچیده، برای تمامی جریان‌های انقلابی لازم و ضروری باشد. اما آن سه راهبرد اصلی که این جریان پیگیری می‌نماید آن است که: الف. تحریف امام در همه ابعاد و در پی آن تحریف همه جانبه انقلاب اسلامی ب. نادیده‌انگاری اسلام سیاسی و حکومت اسلامی و تفکیک بین حکمرانی و دین‌داری ج. تصویرسازی همراه با غلو از فضای حوزه‌ها علمیه و دین‌داری مردم پیش از انقلاب اسلامی و القاء ناکارآمدی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در گسترش دینداری و بهبود حرکت حوزه و روحانیت ▫️اهدافی که این جریان در پی این راهبردها با جدیت دنبال می‌کند از قرار زیر است: 1- دوگانه‌سازی بین امام و رهبری به منظور القای انحراف انقلاب از آرمان‌ها و اهداف تعیین شده توسط امام راحل 2- دوگانه‌سازی دروغین بین امامت امت و مراجع معظم تقلید به منظور ایجاد اختلاف و برهم زدن وحدت کلمه و ایجاد گفتمان تقابل 3- ایجاد حس ناامیدی، بدبینی و انکار نسبت به ثمرات انقلاب اسلامی و مبانی آن به منظور منفعل کردن بدنه حوزه و روحانیت 4- منزوی و مهجور کردن اسلام سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی و پیدایش گفتمان رقیب و ترویج اسلام منهای سیاست به منظور تهی کردن نظام و انقلاب اسلامی از عقبه معرفتی و فروپاشی تدریجی سخن پایانی آنچه که در مواجهه با این مواضع، ضروری به نظر می‌رسد آن‌که صدای پای ایجاد فتنه در دل حوزه و روحانیت را جدی‌تر بشنویم؛ صدایی که هر روز بر شدت آن افزوده می‌گردد! 🔻تغافل‌های ناثواب و خسارت‌بار و توجیه‌های تکراری که هر بار پوسیدگی آن‌ها آشکار گردیده، آن حقیقتی را که امام راحل با تمام توان و پس از ایشان امام حاضر با مجاهدت در پی آن بوده‌اند نباید در معرض خطر قرار داد. نباید اجازه داد جداسازی خط انقلاب‌زدایی و نفاق، خط تحجر و اسلام آمریکایی با اسلام ناب و اسلام سیاسی کم‌رنگ و بی‌رمق گردد و خدای نکرده روزی به خود آییم که دیگر دیر شده باشد که فرمود:«من نام لم ینم عنه». @rozaneebefarda
بازار گرمی تحریف‌گران سیره امام، در سایه سکوت پیروان راستین مکتب امام پاسخ به تحریفات آقای مسیح مهاجری پیرامون رابطه امام و حوزه [صفحه 1 از 4] اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در تاریخ 27اسفند1399 آقای مسیح مهاجری بار دیگر مسائل اساسی کشور همچون: بی‌انضباطی مالی مسئولین دولتی، اشرافی‌گری سیاستمداران دولت متبوع وی، تورم سرسام‌آور، کمبود اقلام ضروری مثل مرغ و روغن و... را رها کرد و به دلایل نامعلومی به تبع بودجه ناچیز حوزه علمیه را علم کرد و بدان تاخت. همان‌طور که اشاره شد این هجمه‌ها مسبوق به سابقه بود و از این حیث چندان اهمیتی نداشت اما نکته تأسف‌انگیز تحریف سیره امام بود که در سخنان مهاجری رخ داد. در ادامه به نقد سخنان وی خواهیم پرداخت. الف) دولت و تأمین نیازهای مالی حوزه‌های علمیه آقای مهاجری در دیدار جمعی از اعضای انجمن قلم و اندیشه، که ارتباط‌شان با جریان سکولاری در مجالی دیگر قابل طرح است، گفت: «در زمان امام حوزه هیچ ردیف بودجه‌ای نداشت و ایشان می‌گفتند خودتان باید حوزه را اداره کنید. بعدا با تعریف بودجه برای حوزه، ردیف‌های مفصل و میز و ساختمان‌ها و حقوق‌های آنچنانی ایجاد شد وهمین روش، به استقلال حوزه لطمه وارد کرده است.» طبق این ادعا هیچ نهاد حوزوی در زمان حضرت امام خمینی قدس سره الشریف از بودجه دولتی استفاده نکرده است اما باید دید این ادعا صحت دارد؟ ما برای ردّ این مدعا به طرح سه مورد اکتفا می‌کنیم: 1. تأمین بودجه جامعة‌الزهراء سلام‌الله علیها توسط بنیاد مستضعفان در اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ حضرات آیات فاضل لنکرانی، سیدمحمد ابطحی کاشانی و شرعی، احداث بنای مفصلی در زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار در حدفاصل سه راه سالاریه و رودخانه قم را آغاز کردند تا فضایی برای تحصیلات حوزوی خواهران فراهم کنند. در اواسط کار این مساله را خدمت حضرت امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) مطرح می‌کنند تا نظر ایشان را نسبت به این امر بدانند. حضرت امام با اطلاع از این قضیه، بسیار قوی وارد صحنه می‌شوند و با صدور فرمانی، تاسیس موسسه‌ای برای تعلیم و تربیت اسلامی بانوان را مطرح و هیات مؤسسی مرکب از هفت نفر از علما برای آن منصوب می‌کنند. اعضای هیات مؤسس عبارت بودند از حضرات آیات محمد فاضل لنکرانی، علی مشکینی، سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، محمدعلی شرعی، احمد جنتی، شیخ حسن صانعی و محمدرضا توسلی. نکته مهم آن‌که امام خمینی قدس سره الشریف در تاریخ 30اردیبهشت1360 در پی درخواست جناب آقای موسوی اردبیلی امام دستور می‌دهند کلیه مخارج جامعة‌الزهراء توسط بنیاد مستضعفان تأمین شود. متن این درخواست و پاسخ امام قدس سره الشریف به شرح زیر است: ‏ [‏‏آقای سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، عضو هیأت امنای «جامعة الزهرا»، مدرسۀ علمیۀ‏‎ ‎‏خواهران در قم، طی نامه ای به محضر امام خمینی، به تاریخ 28 / 2 / 1362، اعلام داشت:‏ ‏‏ «... احتراماً، دربارۀ مکتب جامعة الزهرای قم به استحضار می رساند، پس از دستور حضرتعالی‏‎ ‎‏هیأت مؤسس و مدیره تشکیل گردیدند و تشریفات قانونی ثبتی به انجام رسید هیأت مدیره مشغول‏‎ ‎‏تهیۀ مقدمات افتتاح جامعة الزهرا می باشند. فعلاً از نظر بودجه نیاز به تأمین اعتبار دارد ...» ایشان در ادامۀ‏‎ ‎‏نامه، درخواست نموده اند اجازه داده شود از محل امکانات در اختیار بنیاد مستضعفان جهت تأمین‏‎ ‎‏نیازهای جامعة الزهرا استفاده شود. امام خمینی در پاسخ مرقوم فرموده اند:‏‏] ‏ ‏‏بسمه تعالی‏ ‏‏ جناب آقای نخست وزیر، بنیاد مستضعفان کلیۀ مخارج جامعة الزهرای قم را تأمین‏‎ ‎‏نماید.‏ 30 اردیبهشت 64 ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ 2. جایگاه ویژه دفتر تبلیغات اسلامی در قانون بودجه آقای مسیح مهاجری ادعا کرده در زمان امام حوزه هیچ ردیف بودجه‌ای نداشت. در ردّ این ادعا کافی است نگاهی به قوانین بودجه دهه شصت نگاهی بیندازیم و در آنجا مشاهده می‌کنیم در سالیانی که کل کشور درگیر جنگ بود نهادی حوزوی هم‌چون دفتر تبلیغات اسلامی جایگاه مشخصی در قانون بودجه داشته است. @rozaneebefarda
بازار گرمی تحریف‌گران سیره امام، در سایه سکوت پیروان راستین مکتب امام پاسخ به تحریفات آقای پیرامون رابطه امام و حوزه [صفحه 2 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 2 از 4] در آئيننامه اجرائی نحوه مصرف اعتبار رديف 114007 (‌سازمان تبليغات اسلامي ـ دفتر تبليغات قم ـ كمك) در سال 1365 می‌خوانیم: «اعتبار رديف 114007 (‌سازمان تبليغات اسلامي - دفتر تبليغات قم ـ كمک) قانون بودجه سال 1365 توسط دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم كه‌در اين آئين نامه دفتر ناميده می‌شود جهت انجام هزينه‌های پرسنلی و اداری و هزينه‌های تبليغاتی به منظور پاسداری از عقايد و فرهنگ اسلامي و نشر معارف قرآن كريم و بيان مواضع و اهداف متعالی انقلاب اسلامی مبارزه با خطوط انحرافی و نظارت و هدايت تبليغات اسلامی در كليه نهادها و ارگانهای دولتی و‌جذب و سازماندهی نيروهای مفيد و آموزش افراد متعهد و اعزام واجدين شرايط جهت تبليغات با رعايت قانون بودجه سال جاری و قانون نحوه هزينه كردن اعتبارات... مصوب 1364/11/6 و مفاد اين آئيننامه براساس موافقت‌نامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف بوده و صرفاً از شمول قانون محاسبات عمومي‌مستثني است.» مشابه همین متن در سال 1366 تکرار می‌شود همچنین د ر بخشی از قانون بودجه سال 1367 می‌خوانیم: ‌تبصره 15 - ‌الف - اجازه داده می‌شود حداکثر تا مبالغ مندرج در بندهای زیر حسب مورد بنا به پیشنهاد وزیر یا وزرای مربوط و تصویب هیأت وزیران بدون الزام‌به رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت با رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون‌محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند هزینه گردد... 30 - مبلغ پانصد میلیون (500000000) ریال اعتبار جاری ردیف 114007 (‌دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) قسمت چهارم این قانون. 3. تأمین اعتبارات جاری و عمرانی مدرسه عالی قضائی و تربیتی طلاب یکی از مراکز حوزوی که در بودجه دهه شصت جایگاه ویژه‌ای داشت «مدرسه عالی تربیتی و قضائی طلاب» بود. متن قوانین بودجه سال 68-1365 در ادامه خواهد آمد: سال1365: اعتبارات سال 1365 شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد شهید و کمیته انقلاب اسلامی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی، نهضت سوادآموزی، و‌کمک به حساب 100 امام در وجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم به ترتیب منظور در ردیفهای 113600 -131600 - 105005 - 114006 - 114007 - 128000 - 503047 - 108008 قسمت چهارم این قانون بر اساس تخصیص اعتبار و درخواست وجه‌از طرف مقامات مجاز نهادهای مزبور به تدریج و حسب نیاز قابل پرداخت خواهد بود و می‌تواند بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی و با‌رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند هزینه‌گردد. سال1366: 36-اجازه داده می‌شود حداکثر تا مبالغ مندرج در بندهای زیر حسب مورد بنا به پیشنهاد وزیر یا وزرای مربوط و تصویب هیأت وزیران بدون الزام‌به رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت با رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون‌محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند هزینه گردد... مبلغ چهار صد و نود میلیون (490000000) ریال اعتبارات جاری و عمرانی ردیف 108008 (‌مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم، کمک)‌منظور در قسمت چهارم این قانون. سال1367: به همان ترتیب سال قبل... 27 - مبلغ سیصد و سی میلیون (330000000) ریال اعتبارات جاری عمرانی ردیف 108008 (‌مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم) قسمت‌چهارم این قانون. سال1368: به همان ترتیب سال1366... 27 - مبلغ سیصد و سی میلیون (330000000) ریال اعتبارات جاری عمرانی ردیف 108008 (‌مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم) قسمت‌چهارم این قانون. @rozaneebefarda
بازار گرمی تحریف‌گران سیره امام، در سایه سکوت پیروان راستین مکتب امام پاسخ به تحریفات آقای مسیح مهاجری پیرامون رابطه امام و حوزه [صفحه 3 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بنا بر مطالب پیش‌گفته این ادعا که حوزه علمیه در بودجه‌بندی زمان امام خمینی قدس سره الشریف هیچ جایگاهی نداشته ادعایی گزاف بیش نیست. به علاوه جناب آقای مسیح مهاجری در یک پیش‌فرض غلط تأمین بخشی از نیازهای مالی حوزه علمیه، که وظیفه دولت اسلامی است را مساوق وابستگی و ضربه خوردن استقلال حوزه علمیه می‌داند اما سؤال این‌جاست که اگر تأمین مالی حوزه علمیه باعث وابستگی آن بشود، طبیعتا تأمین مالی سایر نهادها نیز مانع استقلال آن‌ها خواهد بود. به طور مثال دانشگاه یک نهاد علمی و نخبگانی است که وظیفه تأمین اندیشمندان جامعه را دارد و اندیشمندان یک کشور باید با استقلال و حریت توان نقد حکومت را داشته باشند بنابراین تأمین نیاز مالی دانشگاه‌‌ها توسط حکومت امری قبیح و مایه وابستگی دانشمندان جامعه به حکومت خواهد بود و دولت اسلامی حق تأمین نیازهای مالی دانشگاه را نخواهد داشت. علاوه بر موارد پیشین، دولت حق تأمین مالی رسانه‌ها و نشریات را هم ندارد چراکه نقد حکومت یکی از وظایف ذاتی رسانه است پس هیچ رسانه و مثلا روزنامه‌ای حق دریافت کمک مالی از دولت را ندارد و البته؛ قلم چو بدین‌جا رسید سربشکست چراکه «روزنامه جمهوری اسلامی» به مدیر مسئولی جناب مسیح یکی از «یارانه‌بگیرترین» روزنامه‌های سطح کشور است که تسویه یارانه شش ماه اول سال 1399 آن : 1.497.000.000 و در نوبت بعد 1.725.000.000 بوده است. بنابراین باید گفت که تأمین نیازهای مالی حوزه علمیه، وظیفه اصلی حکومت دینی است و در این راه هیچ کوتاهی نباید کرد و اساسا میان حوزه علمیه به عنوان تأمین‌کننده نظریات و معنویات دینی با دولت دینی دوگانه‌ای نیست دولت اسلامی از دل حوزه علمیه برخواسته و متعلق به آن است و همان‌طور که یک فرزند نسبت به مادر خود وظایفی دارد دولت اسلامی نیز نسبت به او وظایفی دارد و باید به نحو احسن بدان تکالیف عمل کند. ب) دوگانه کاذب دولت-مردم آقای مسیح مهاجری با رندی ژورنالیستی تلاش کرد دوگانه‌ای کاذب میان «دولت اسلامی و مردم» ایجاد کند و نزدیک شدن مراجع عظام تقلید به حکومت اسلامی را مساوی با دور شدن از مردم بپندارد. او با ذکر مثال‌هایی از علما که جایگاه حاکمیتی نداشتند تلاش کرد مرجعیت غیرسیاسی را مردمی و در مقابل، مرجعیت سیاسی را غیرمردمی و به اصطلاح «حکومتی» عنوان کند. او بر اساس همین دوگانه کاذب میان حکومت و مردم گفت: «امام قبل از انقلاب هم با مردم بودند و بعد هم با مردم بودند. شما هیچ‌جا نمی‌بینید امام متکی شده باشند به دولت.» این ادعا از عجیب‌ترین گفتارهایی است که می‌شود از یک فرد به اصطلاح مطلع صادر شود. اگر امام هیچ‌جا متکی به دولت نبود پس چرا اساسا حکومت تشکیل داد و خود نیز در رأس حکومت قرار گرفت؟ اگر امام هیچ اعتنایی به ساختارهای حقوقی اداره کشور از جمله «دولت» نداشت پس چرا دستور به تشکیل شورای انقلاب اسلامی داد؟ اگر هیچ اتکایی به دولت نداشت پس چرا یکی از مطالبات اساسی خود را تشکیل دولت موقت قرار داد؟ اگر امام بریده از دولت بود پس چه جایگاهی داشت که استعفای دولت موقت را بپذیرد؟ جناب آقای مهاجری، صاحب این نظریه بدیع باید به دو سؤال روشن پاسخ دهند: آیا امام خمینی قدس سره الشریف ولی‌فقیه بود یا خیر؟ اگر ولی‌فقیه بود سه حالت بیش‌تر متصور نیست: یا از دید ایشان ولایت‌فقیه مساوی با دیکتاتوری است که فرد بدون اتکا به دولت و رأسا امور را پیش می‌برد، یا مساوی با هرج و مرج است و به این معناست که ولی‌فقیه امور را بدون هیچ نظام و ساختار مشخصی تمام کارها را به مردم بسپارد و خودش هم گوشه‌ای بنشیند یا مساوی با ولایت در حیطه حقوقی مشخص است. این مسلم است که شیوه حکمرانی امام از قسم سوم بود و ایشان پس از تشکیل نظام اسلامی با تکیه بر ساختارهای حقوقی کشور و سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه امور کشور را اداره می‌کردند. بنابراین باید گفت که اولا در حکومت اسلامی میان مردم و حکومت فاصله‌ای نیست. دولت اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی شکل گرفته است و مردم ایران نیز بیش از چهل سال است که صمیمیت و صداقت نظام را در مردمسالاری دینی حس کرده‌اند. هرچند سیاستمدارانی بوده‌اند که با طرح «ریاست‌جمهوری مادام‌العمر» و پایبندی به تئوری «حکومت نخبه‌سالار» تلاش داشتند مردم را عملا از صحنه تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها حذف کنند. @rozaneebefarda
بازار گرمی تحریف‌گران سیره امام، در سایه سکوت پیروان راستین مکتب امام پاسخ به تحریفات آقای مسیح مهاجری پیرامون رابطه امام و حوزه [صفحه 4 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در پاسخ به آقای مهاجری باید گفت در حکومت دینی و به صورت مشخص در جمهوری اسلامی ایران، حکومت و مردم در هم‌تنیده‌اند و بر اساس این معادله، هر مرجع تقلید یا شخصیت دینی که بیش‌تر به مردم نزدیک باشد بیش‌تر به حکومت نزدیک است و از سوی دیگر هر مرجع تقلیدی که بیش‌تر به حکومت نزدیک باشد، مردمی‌تر است و مقبولیت اجتماعی بالاتری دارد و یکی از مطالبات اساسی مردم از مراجع عظام تقلید این است که در مواجهه با مسئولینی که اعتقادی به اسلام و انقلاب اسلامی نداشته و با وعده‌های دروغ بر سر کار می‌آیند و با وابستگی فکری و عملی به بیگانگان معیشت مردم را به روز سیاه نشانده‌اند برخوردی قاطع و محکم داشته باشند و البته علمای بزرگوار و مراجع عظام تقلید همواره در عمل به تکالیفی که تشخیص می‌دهند قاطع و استوار و پراستقامت بوده و هستند. نکته پایانی: آقای مهاجری ادعا کرد امام در مواجهه با حوزه علمیه هیچ‌گاه از جایگاه حکومت برخورد نکرد و در این زمینه شاهد مثال‌هایی آورد که سستی آشکاری داشت مثلا ادعا کرد انتصاب امام جمعه گلپایگان به پیشنهاد مرحوم آیت‌الله گلپایگانی یا ارجاع استهلال ماه مبارک رمضان به مراجع عظام تقلید از این باب بوده است. بر فرض که شاهد مثال‌های وی از حیث تاریخی بلااشکال باشد، این موارد از باب احترام به مراجع تقلید بوده است و نسبت حاکمیتی داشتن با حوزه‌های علمیه منافاتی با احترام به مراجع تقلید ندارد. به علاوه اگر امام «اصلاً از جایگاه حکومت با روحانیت و حوزه‌ها حرف نزده است. » پس جناب مهاجری برخورد حاکمیتی و قاطع با آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری را چگونه تحلیل می‌کند؟ مصادره ساختمان دارالتبلیغ وی را چگونه تفسیر می‌کند؟ متأسفانه باید گفت که امروز در سایه غفلت جامعه انقلابی، تحریف‌هایی آشکار که با اطلاعات عمومی نیز قابل ردّ است نسبت به امام عزیز و البته مظلوم روا داشته می‌شود. امید است با عنایت بیش‌تر جوانان و فضلای حزب‌اللهی، بازارِ گرمِ تحریف‌گرانِ امام و انقلاب، کساد و تعطیل گردد. 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فرزند سردبیر ، برای از کلیدواژه استفاده کرد! ادب سیاست‌ورزی این روزها عجیب جلوه‌نمایی می‌کند! @rozaneebefarda
یک نکته از اخلاق‌مداری برجامیان آقای امروز اندر خوبی‌های اخلاق‌مداری در سیاست سخن‌ها گفته است! واقعا جام اخلاق را جا دارد به او بدهند! خیلی در این ۸ سال بنده خدا صادقانه با مردم سخن گفته است😂 @rozaneebefarda
📗 | چرا باید کتاب را خواند؟ 👈 کتابی برای گم نکردن راه و اشتباه نگرفتن جبهه 🔍ادامه مطلب را از آدرس زیر بخوانید👇 Instagram.com/Khamenei_Book @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی آقای از پاسخ به سؤال یک استاد دانشگاه عاجز ماند! @rozaneebefarda
بیانیه عبدالحمید در حمایت از همتی، ظاهرا تکذیب شده است. @rozaneebefarda
برخی رسانه‌های اهل‌ تسنن، نامه منسوب به در حمایت از را تکذیب کردند. @rozaneebefarda
وقتی یک طلبه ژورنالیستِ نیمه‌سوادِ تندگو، انتخابات را نتیجه مهندسیِ غیرملی و غیرشرعی می‌نامد! جالب آنکه جماعتی امروز داعیه‌دار ملی‌گرایی و رویکرد فراجناحی شده‌اند که در روزگاری نه‌چندان دور، نماد و و غیرملی بوده‌اند! تشخیص غیرملی بودن یا غیرشرعی بودن یک پدیده اجتماعی، هم تخصص در امور شرعی می‌خواهد و هم تعهد به آرمان‌های ملی. البته تهمت مهندسی انتخابات به نظام اسلامی، نه تخصص می‌خواهد و نه تعهد! @rozaneebefarda
مردم غیور و متدین ایران به کدام صدا لبیک می‌گویند؟ فقط کافیست صف‌کشی‌ها را تبیین کنیم. مردم اسلام و ایران را دوست دارند.... @rozaneebefarda
جمهوریتِ مظلوم و اقتدارگرایانِ غوغاسالار اختصاصی|| داوود مهدوی زادگان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 📌 جمهوریت و جمهوری خواهی، امر ستودنی است و باید آن را بزرگ داشت. ولی چرا جمهوریت همواره در جهان مظلوم واقع می شود؟! 📌 پس از جنگ تحمیلی در چند دوره انتخابات ریاست جمهوری، شاهد به قدرت رسیدن کسانی بودیم که با شعار جمهوری خواهی و صیانت از جمهوریت به قدرت رسیدند ولی کام مردم از مردم سالاری شیرین نشده است. مردم در سیاست های جمهوریت خواهان به قدرت رسیده همواره در حاشیه قرار داشته است. 📌 برخورد جمهوریت خواهان با مصائب و بلایای طبیعی مردم کاملاً عادی و نا مهربانانه بوده است. اگر سیل و زلزله ای پیش می آید حتی برای تظاهر هم که شده به سختی حاضر می شوند در صحنه حادثه حضور پیدا کنند. اگر هم حاضر شوند با کفش وارد چادر زلزله زده ها می‌شوند. 📌 عجیب آنکه این به اصطلاح جمهوریت خواهان به قدرت رسیده، به شدت سرکوب گرانه رفتار می کنند. مخالفین و منتقدین را از قدرت دور می کنند یا ساکت می کنند. هر بخشی از قدرت را که به تصرف خود در آورند، ملک شخصی خود تلقی می کنند و هر گونه انتقادی را به مثابه دخالت در حریم خصوصی می دانند و دهان منتقدین را می بندند. اما هر جایی را که به تصرف خود در نیاوردند، به عنوان حوزه عمومی می دانند که باید آنان نیز در آن سهمی داشته باشند. 📌 باطن دروغین جمهوریت خواهان را در زمان انتخابات به خوبی می توان فهمید. در شرایطی که مردم برای عبور از مشکلات اقتصادی و نا ملایمت های اجتماعی موجود به اراده ای برای تغییرات گسترده وضعیت موجود نیاز دارند تا نسیمی تازه و مهربانانه از جانب دولت بوزد، شاهدیم که همان جمهوریت خواهان برابر اراده تغییر می ایستند و از حفظ وضع موجود دفاع می کنند. 📌 امروز، روح جمهوریت بخاطر نگاه های نامحرم هواداران ساختگی ترسان شده است و سعی در پنهان کردن خود دارد. زیرا می بیند که چگونه قدرت پرستان چشم طمع به او دارند و چگونه پس از رسیدن به مقصود، با او نا مهربانانه و غیر انسانی رفتار می کنند. امروز، اگر جمهوریت مظلوم زبانی می داشت، فریاد تظلم خواهی بر می آورد و به پیشگاه عدل الهی شکایت می برد و از مردم می خواست که او را از چنگال دیکتاتورهای نقابدار نجات دهد. امروز، جمهوریت به ضمانت نیاز دارد. 🔻 امام خمینی ره می دانست که برای صیانت از جمهوریت به ضمانت قوی نیاز است تا هیچ کارگزار دیکتاتور منشی نتواند، آن را به نفع خود تصرف کند. برای صیانت از جمهوریت به ریسمان محکمی نیاز است که نگذارد پیوندهای مردمی نظام جمهوری از هم گسیخته شود. در نظر امام خمینی ره آن ریسمان محکم همان عروه الوثقی قرآن و اسلام است. باید جمهوریت با اسلامیت پیوند بخورد تا از طمع ورزی طاغوتیان و قدرت پرستان در امان باشد. 📌 جدایی جمهوریت و اسلامیت از یکدیگر موجب به محاق رفتن و مهجوریت هر دو خواهد شد. اسلامیت بدون جمهوریت، پیامدهایی چون سیاست‌زدایی از اسلام را به دنبال دارد و موجب مهجوریت مجدد اسلام عزیز خواهد شد. چنانکه جدایی جمهوریت از اسلام، ضامن صیانت مردم سالاری از دست خواهد رفت و جمهوریت بی پشتیبان و ضامن خواهد شد. 📌 اقتدارگرایان کاملاً متوجه این معنا شده اند که راه تصرف جمهوریت و برپایی دیکتاتوری مدرن در همین جدایی است. از این رو، از خیلی سال پیش که عمدتاً به سال های بعد انتخابات دوم خرداد 76 باز می گردد، بحث دوگانگی حاکمیت و انسداد سیاسی را مطرح کردند. 📌 اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 قرار گرفته ایم، بار دیگر اقتدارگرایانِ غوغاسالار، مجالی برای دنبال کردن حاکمیت دو گانه و طرح جدایی جمهوریت و اسلامیت را پیدا کرده اند. ✅ از این رو، مشارکت گسترده مردم در انتخابات 1400 تلاشی مجاهدانه برای نجات جمهوریت از دستان ناپاک جریانی است که قریب به چهل سال به نام مردم، قدرت را تصاحب کرده اند و هرگز دغدغه زیست و خدمت مردمی را نداشته اند. به امید روزی که جمهوریت مظلوم برای همیشه در پناه اسلامیت مردم سالاری دینی آرام و قرار گیرد. @rozaneebefarda
تاج‌زاده در مقام سخنگوی ظاهر شد! وقتی دفتر ایشان در ایران سکوت پیشه کنند، باید هم سوءاستفاده های سیاسی و جناحی براندازان از مقام شامخ آن مرجع عزیز را شاهد باشیم. انتظار می‌رود جناب آقای نسبت به روند سوءاستفاده براندازان از نام و مقام معنوی آیت‌الله العظمی سیستانی واکنش متناسب نشان دهد. 🔶حاشیه روزنه براندازان حتی اگر به همین نوشته منسوب به مرجعیت اعلا هم بخواهند اخذ شوند، کارنامه قابل دفاعی ندارند زیرا تضعیف نظام اسلامی که حرام قطعی است، سکه رایج بازار براندازان غربگرای رادیکال است. از این گذشته، آیا عدم شرکت در انتخابات منجر به تضعیف نظام نمی‌شود؟! اگر می‌شود، بر سر چه چیزی چانه می‌زنید؟؟ @rozaneebefarda
بازتاب مواضع سست شاگرد منتظری در مرید هاشمی در رسانه‌ ! و جا زدن آن به نام آیت‌الله سیستانی توسط اصلاح‌طلبان رادیکال چون تاج‌زاده! 🔶حاشیه روزنه مرزهای سیاسی در بین خرده‌جریان‌های زاویه‌دار در حال فروپاشی است و پرده برانداخته‌اند؛ مریدان دوآتشه هاشمی و شاگردان رادیکال منتظری در کسوت تئوریسین تضعیف جمهوری اسلامی و کاهش مشارکت در انتخابات جلوه کرده‌اند؛ محور تهاجم هم زیرسؤال بردن جنبه شرعی مشارکت در انتخابات است و تلاش می‌کنند آن را امری عرفی معرفی کنند. مسئله‌ای که در میان بزرگان از آیت‌الله گلپایگانی تا مراجع حاضر، امری اجماعی است. عجیب آنکه بهاری‌ها، که از ۸۸ تا کنون به ظاهر در جبهه مقابل سبزی‌ها و تسلیم‌طلبان قرار داشتند، هم‌اکنون به این بافته‌های بی‌مبنا، بعنوان وحی منزل می‌نگرند و به خاطر تایید نشدن مرادشان، به تحریم انتخابات کشیده شده‌اند! و از این رو عملا در صف پیروان و قرار گرفته‌اند! صف‌آرایی عناصر زاویه‌دار در انتخابات ۱۴۰۰ از جهات مختلف قابل تحلیل و بررسی است. و ، کسب و کار تسلیم‌طلبان و قدرت‌طلبان است! @rozaneebefarda