eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
524 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼 🗯 💥آن کس که به زعم خویش عارف باشد 💥غوّاص به دریای معارف باشد 👺 روزی اگر از حجاب آزاد شود 👺 بیند که به لاک خویش واقف باشد ------------- 📚دیوان اشعار امام خمینی ص۲۰۶ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️ 🗣 (۱۲) ✴️واقعیت این است که خود استادان و مدرّسان عرفان نیز از این بابت( ) چیزی در دست ندارند؛ اما ▫️ یا به روی خود نمی آورند ▫️یا بر اساس نمی‌خواهند در این باره فکر کنند ▫️یا آنچه را به در نظر گرفته اند، همان می پندارند ❌و بیشتر به پناه می برند که؛ مثلاً کشف بر چند قسم است و مشاهده بر چند قسم است و نسبت مشاهده با کشف چیست و از این قبیل و . 🔹این بحث‌ها وقتی درست هستند که انسان اصل مطلب را دریافته باشد. وقتی من بدانم آب چیست، هر چه درباره آن بحث کنند، می‌تواند برای من مفید باشد؛ اما وقتی نمی‌دانم چیست بحث درباره آن هرچه باشد بی حاصل خواهد بود. 📛 به هر حال یکی از اشکالات مهم که از بر اساس تصفیه و به دست می‌آید، این است که هیچ کس نمی تواند نشان درستی از آن بدهد و جز کسی فکر نمی‌کند که چیزی از آن دریافته است.💯 👤 من بارها با بزرگان در این باره صحبت کرده‌ام و آشکارا دیده ام که چیزی برای گفتن ندارند؛ اما بر آن می‌کوشند که از این شاخه به آن شاخه بپرند و اشعار گوناگونی از بخوانند.😳 👨‍🏫 یکی از استادان باسابقه که ارادت خاصی به دارد اما اهل و دقت نیست، از هورقلیا چنان سخن می گفت که گویی خود، شخصاً به آنجا رفته و کوچه به کوچه گشته است.😂 🔹 من که با تردید این موضوع را مطرح می‌کردم،چنان برافروخته می شد که گویی آشکارترین چیز را انکار می‌کنم و حتی شاید اگر آشکار ترین چیزها را انکار می‌کردم، آنقدر برافروخته نمی شد. 🔸مثلا اگر به او می‌گفتم این روشنایی و انرژی که بر روی زمین وجود دارد از خورشید نیست؛ بلکه از ستاره‌ای نامرئی به نام 'کالفیرا" است، آنقدر برافروخته نمی شد که از انکار و تردید درباره هور قلیا بر افروخته می شد‼️ 🧠دلیل آن این است که برخی مفاهیم با در ذهن عده ای جا گرفته است و با آن را پذیرفته اند؛ در نتیجه در برابر تردید دیگران سخت مقاومت می کنند و حتی کار را به خشونت می کشانند؛ اما اگر آفتاب را انکار کنیم به سادگی لبخند می زنند و چیزی نمی گویند‼️ 💠🔅💠🔅💠🔅💠 ✳️منظور من از یادآوری این مثال، آن است که و آن با اینکه می دانند هرگز قابل بیان نبوده و نیست و تشبیه و تمثیل نه تنها در بیان تجربه های عرفانی کارساز نیستند، بلکه بر و آن می افزاید، باز هم چنان حال و هوایی دارند که گویی از سخن می گویند؛ولی اگر به نکته ای که گفته شد دقت کنیم بسیار ساده و روشن به این نتیجه می‌رسیم که درباره تجربه‌های عرفانی هرچه بگوییم بی حاصل است . ✅بنابراین دو نتیجه را باید همیشه در نظر داشته باشیم؛ 🔘 یکی اینکه اگر می‌خواهیم راهی را آگاهانه انتخاب کنیم، بی‌تردید آن نیست زیرا راه عرفان را به ناچار باید با و انتخاب کرد . چنین انتخابی در حقیقت نیست، بلکه خود را کنار گذاشتن است ،به تعبیر دقیقتر زندگی خود را کنار گذاشتن است تا مرده ای باشیم در دست مرده شوی‼️ 🔘 دیگر اینکه تمام بحث های عرفانی جز نبوده و نخواهند بود؛ زیرا بحثی که به نتیجه نرسد چیزی جز اتلاف وقت نیست. ⚠️ بنابراین درس خواندن و درس گفتن در حوزه عرفان، کاریست و بی حاصل و هرگونه هزینه از درآمد شخصی یا در این راه بر خلاف عقل و شرع خواهد بود.♨️ -------------- 📚 فریب سراب ص۱۷۴ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210622-WA0036.
5.79M
🌠هفت حدیث در فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام که معمولا قبل اذان در حرم مطهر پخش می شود. 🔻با صدای دلنشین وزیبا 💯 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 🔻شیخ (از شاگردان قاضی) حالات خلسه و توحیدی مرحوم را چنین توصیف می‌کند: «زیاد از خود بی خود می شود و در خلسه فرو می‌رود، آن هم با چشمان باز و بدون تکیه به جایی و گاهی سه روز به همین حال می‌ماند و نبض و قلبش هم نمی زد و شاگردانش تنها در این مدت مواظب بودند که کسی مزاحم او نشود.»[۱] ❌ مشخص نیست که در این که مرحوم قاضی گاهی سه روز تکان نمی خورده است، چگونه به ادای واجب نماز می پرداخته است⁉️ 😳البته شاید نظر اجتهادی مرحوم قاضی چنین بوده است که در حالات از انسان برداشته می‌شود، و شاید علت اصرار مرحوم قاضی بر اجتهاد شاگردانش، رهگشایی در همین حالات بوده است زیرا به شاگردانش می فرمود : «شما باید آنقدر درس بخوانید تا به درجه اجتهاد رسید و علتش این است که اگر در آینده درهایی بر روی شما باز شد، نیاز به نداشته باشید.ممکن است عوالمی را مشاهده کنید که در صورت تقلید دچار مشکل شوید.»[۲] -------------- 📚منبع: ۱. عطش ص ۵۱ ۲. عطش ص۱۵۱ 📍به نقل از ادوار تاریخ تصوف ج ۲ص۵۳۰ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 📒 🏵فصلنامه شماره ۱۶ و۱۷ 📆 تاریخ چاپ: زمستان ۱۳۸۹ وبهار ۹۰ ✴️اعتراض آیه الله علی صافی اصفهانی به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پی ورود یک شیخک صوفی(محمد حسن ) از به حوزه ی علمیّه ی اصفهان و در این شهر 💯معنی حدیث "الفقر فخری" چیست⁉️ ✍مرجع عالیقدر ▫️فقر الی الله یا فقر الی الناس ▫️ یا فقر ناخواسته ( ) ▫️ كتاب و دعوت مردم به گدایی 🔸 تعظیم 💥بهشت که جای عزا و مصیبت نیست اما برای شهادت امام حسین علیه السلام، حوریان بهشتی می کنند و توی صورت می زنند. "ولطَمت علیکَ حورُالعین" 📛رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم از خدا می طلبند، آن کس که ساکت از لعن قتَله ی امام حسین علیه السلام است،خدایا او را لعنتش کن، آن وقت (به زعم ابن عربی) متوکل _باطنی خدا می شود‼️ ⚠️حضرت علی علیه السلام فرمودند: "و عاشر هم اكفرهم " از همه مُلوک بنی العباس کافرتر است♨️ 👥 ی آيت الله با آیه الله 🔹پیرامون معاد جسمانی (جلسه ۱ - ۳) ✅بخشی از کتاب (۸) ✍علامه 🔻محیی الدین وخرقه ▫️چرا فرقه های صوفیه به ندادند ⁉️ ▫️چرا ابن عربی مدعی ۶۶۷ برای خود هست اما ادّعای خرقه ندارد⁉️ ▫️آیا می توان نداشتن خرقه و را، دلیل بر صحت واصالت قلمداد کرد‼️ ▫️چرا به شاگردانش خرقه نداد⁉️ ▫️عناد ابن عربی با شیعه اثنی عشری ▫️انگیزه محی الدین و پیروانش در «تقبیح دعا» چیست⁉️ ❌محی الدین، را «دفع قضا » نمی داند بل آن را «نقض قضا» می داند❗️ 🔸معاد فلسفی - معاد قرآنی ✍مهدی ▫️تاکید علما شیعه وبرخی فلاسفه بر معاد جسمانی ▫️نفی معاد جسمانی در کلام فلاسفه ▫️دیدگاه ملاصدرا درباره معاد جسمانی و ماهیت و ▫️روح مجرد است یا مادی⁉️ ✅نقد نظریه ملاصدرا درباره معاد جسمانی ✍آیه الله 🔹فلسفه و عرفان از دیدگاه علما و دانشمندان و عقل گریزی فلاسفه ✍ سید قاسم 🔸 گزارشی از بحث معاد و معراج جسمانی از كتاب "العقائد الحقّه" و نقد نظریه ی ملاصدرا ✍سید احمد سجادی 💠ویژه پاسخ به نامه انتقادی آیه الله به مجله نور الصادق 🔅 و فلسفه ✍استاد 🔅ضرورت طرح مباحث نقد فلسفه و عرفان ✍ سید جعفر موسوی اصفهانی 🔅درد دلی با استاد ارجمند حضرت آیت الله سبحانی ✍سید محسن 💠اخلاق و معارف: 🔸 بینش و مصونیت انسان الهی ✍ آیت الله صافی اصفهانی 🔹یک وصله ی نارنگ از جانب صوفیه ( به آیه الله حسن صافی با تمسک به یک بیت شعر) ✍علی صافی اصفهانی 🔸شخصیت آیت الله حاج سید حسن ✍ سخنرانی آیت الله سیدان دراولین روز ارتحال ایشان) ♣️سزاست در عزایشان مراجع بزرگ و ارزنده مان تسلیت گویند، آنها در این عزا خودشان را شریک دانسته و تسلیت گفتند... ✅ : ▫️حکم منکران معاد جسمانی چیست⁉️ ▫️شرکت در جلسات درس آقای ▫️نظر مراجع تقلید در مورد ادعاهای یک صوفی مشهدی (یاور ) 💯 ▫️شرکت در خانقاه برای سوگواری ائمه طاهرین علیهم السلام 🔰دعوت دو نفر از پژوهشگران فلسفه وعرفان از برای مناظره پیرامون ادعاهای مطرح شده و استنکاف وی از 🤥 ✅ نظرات و : 📘 💯 🆔 @safiresheytan🕸
faslname-16-17-www.nooralsadegh.ir.pdf
6.2M
📒فصلنامه نورالصادق شماره ۱۶ و ۱۷ 📆تاریخ چاپ: زمستان ۱۳۸۹ وبهار ۱۳۹۰ 🆔 @safiresheytan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔖بازخوانی اندیشه استاد در نقد تصوف وعرفان(۶) ♨️ 》 وحدت(توحید) 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ▫️موجود ها، یا وابسته هستند و محتاج و یا آزاد و بی‌نیاز ▫️یا قیوم و یا متقوم ▫️یا فقیر و عین ربط و عین وابستگی و یا غنا و فیض و جوشش . آنها که فقر خویش را یافتند به سوی غنا می‌شتابند . و آنها که قیوم را شناختند، او را حاکم می گیرند و با او یکی می شوند . 🌟و این وحدت، نه است و نه که است و غناءخواسته ها و در یک کلمه توحید.فقر و غنا وحدتی ندارند و ترکیبی ندارند. (بین خالق ومخلوق) 🔘 نه "حلولی"، می‌تواند باشد،(زیرا) که در او نیست. 🔘و نه "اتحادی" که در او نیست 🔘و نه " " که اینها هستند و محتاج و وابسته. 🦋اگر نازی کند در هم فرو ریزند قالب‌ها. ❇️ اینها به هر اندازه که از فقر و وابستگی خویش آگاه شوند و خویش را بیابند، به همان اندازه او را حاکم می گیرند و از غیر، فارغ می شوند و به همان اندازه از شرک ها می‌رَهَند و به می‌رسند،که توحید، الله را و قیوم را یافتن و او را حاکم گرفتن و از غیر او رَهیدن و از بت‌ها بریدن است . ▫️و این توحید، هم هدف است ▫️و هم راه است و صراط ▫️و هم پا و وسیله. 🌄باید او را خواست و به سوی او رفت و در این رفتن جز او راهی نیست و به سوی او جز او وسیله ای نیست.❶ ♨️منصور می‌زند ♨️من صور حقّ حقّ میزنم ✖️"انا الحق" هنوز ترکیب دارد. ➖ من ، حق ، هستم . ➖ مسند، مسندالیه، اِسناد . 🤔آیا وجود ربطی و این همه دعوی⁉️ تو چیزی نیستی. نه مسندی و نه مسندالیه. تو عین اِسنادی .پس خاموش❗️ 👺آنها که کوچکتر از یافته‌هاشان هستند ، وقتی سرشار شدند بانگ بر می‌دارند. تو اگر بزرگتری، دَم فرو بند و اگر عین ربطی ، پس خاموش❗️ -------------- 📚 روش نقد ج۳ص۷۸ ❶. لا وَسیلهَ لَنا اِلَیکَ اِلّا انتَ (مفاتیح الجنان،مناجات هفتم از دعای خمسه عشر) 🆔 @safiresheytan🕸