eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
525 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ♨️نفوذ تصوف جدی است‼️ ✖️معرفی کتاب اسرار التوحید و تقدس بخشی به صوفیان با عنوان شهید ✖️محترم دانستن خانقاه به مناسبت نکو داشت ابو سعید ابوالخیر صوفی در شبکه ۳ سیما @safiresheytan🕸
🔅آشنایی با ابوسعید ابوالخیر صوفی 👳‍♂نام: فضل الله بن محمد ابی الخیر ⚜کنیه: ابا الخیر ❌مذهب: سنی شافعی 🔹محل سکونت: نیشابور 🔸فوت: سال ۴۴۰ (هـ ق) 📛 احوالات و ریاضت های نا مشروع ابوسعید : ❌ابوسعید همچون مولوی، از پیروانش می خواهد که در تشییع جنازه او به جای قرآن، شعر بخوانند(اسرار التوحید ص۳۵۵) 🌾قبل از هر وعده نماز به جای وضو، غسل می نمود و به جای غذا از علف های بیابان تغذیه می کرد.(تذکرة الاولیاء ۳۲۳) 👁برای انجام ختم قرآن، پای خود را می بست و از سقف آویزان می کرد و در حالت واژگون ۸۰ مرتبه قرآن را ختم نمود تا اندازه ای که خون از چشمانش جاری می شد!! (همان) 🐕نقل است كه ابو سعيد هفت سال در بيابان گشت و گل كن مى‏خورد و با سباع می بود.(همان) 🤹‍♀او یکی از افراط کنندگان در موضوع سماع بود و نقل است که حتی نیمه شب مریدان خود را از خواب بیدار می کرد و به آنها می گفت: قوموا و ارقصوا لله: بلند شوید و برای خدا برقصید.(اسرار التوحید ص ۴۵) 🧩برای شناخت خداوند، اسلام را ملاک نمی دانست و می گفت:راه تو به هر روش که پویند خوش است.(همان۱۸) ⛪️او از نخستین پایه گذاران نظام و رسوم خانقاه در ایران بود.(تحفة الاخیار) 🎻می گوید: نزد خدای ابوسعید، هر لذت مطبوع حلال می باشد همانند رقص و ساز و طنبور و سماع که همه و همه موجب صفای باطنی بندگان می شود.(شناخت عرفان و عارفان ایرانی ص ۳۱۹) 🎭گاهی لباس پشمینه و گاهی حریر می پوشید(که بر مرد حرام است) و گاهی در روز هزار رکعت نماز می خواند و گاهی حتی نماز های واجبش را هم نمی خواند.(همان ۳۱-۲۰) 🎼یک روز هنگامی که ابوسعید در حال رقص و سماع بود به او تذکر دادند وقت نماز است اما او همان طور که در حال رقص بود ، می گفت : ما در حال نمازیم.(اسرارالتوحید ص ۲۴) ✴️ابوسعید یکی از مهمترین حامیان حلاج، بایزید بسطامی بود و می گفت: چون حسين منصور حلاجى بايد كه در علوم حالت، در مشرق و مغرب كسی چون او نبود.(همان ص۹۱) 🕌امروزه سه مکان را به عنوان مرقد اباسعید می شناسند که مهمترین آنها در مهنه دشت خاوران ترکمنستان و مهنه مه ولات خراسان است. 🌐 به نقل از کانال عرفان وتصوف @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜تاملی در همایش تشیع و عرفان @safiresheytan🕸
‍ ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄┄ 📝شاید این روزها این سوال در ذهن شما هم باشد که چرا یک همایش که مدّعی تبیین عرفان اهل بیتی است خود را مخاطب سخنان اهل بیت درموضوع مذمت تصوف می انگارد⁉️ مگر مقصود اهل بیت علیهم السلام از تصوف، همین راه ومکتب شماست ⁉️ ✍در پاسخ باید گفت عرفان مصطلح که به عرفان ناب شیعی شناخته می شود همان تصوف است که فقط با الفاظ زیبایی چون عرفان بَزَک شده است. 🔹اصلاً عرفان وتصوف دوچیز نیستند. 🔸بلکه هر جا نام از عرفان برده می شود منظور تصوف است 🔹وهرجا نام از تصوف می رود ، منظور همان عرفان است . 💥چنانکه می بینیم ملاصدرا در کتاب کسر اصنام الجاهلیه بارها خود وپیروان مکتبش را صوفی حقیقی می شمارد ودیگران را مدّعی دروغین تصوف قلمداد می کند . 💥شهید مطهری نیز بیان می دارد؛ اهل عرفان هرگاه با عنوان فرهنگی یاد شوند با عنوان عرفا وهرگاه با عنوان اجتماعیشان یاد شوند غالبا با عنوان متصوفه یاد می شوند. در واقع صوفی وعارف دو اسم برای یک مسمی است . 💥کما اینکه دکتر یحیی یثربی در کتاب سراب فریب این مساله را تکرار مینماید ومیگوید : 🔹این تصور اشتباه است که فکر کنیم دو راه ومکتب داریم که یکی از آنها تصوف است ودیگری عرفان . ❌ این تصور نادرست در تاریخ تصوف وجود نداشت وتنها بعد از انقلاب اسلامی عده ای بر جدایی این دو تاکید ورزیده اند. ⚠️انگیزه این تاکید هم تنها یک چیز است که علاوه برشماری از بزرگان شیعه همانند شیخ بهایی و ملاصدرا برخی معاصران نیز به این راه متمایل شده اند . 🏵 به نظر می رسد اکنون بهتر میتوان پاسخ این سوال را دریافت که چرا همایشی با عنوان عرفان شیعی به روایاتی که در آن تصوف مذمت گردیده می پردازد ⁉️ 🔸وقتی تصوف وعرفان دوروی یک سکه اند،این جریان ها عرفانی ناگزیر اند چاره ای برای این روایات مزاحم با مکتب خود بیاندشندزیرا بزرگترین مانع و سدّ راه پیشرفت تصوف شیعی یا همان عرفان است . 🔹احادیثی که از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله تا حضرت مهدی علیه السلام همه بر مردود بودن تصوف تاکید دارند . 🔅همایشی که در روز های اخیر در مشهد با حواشی قابل تاملی برگزار شد بار دیگر این حقیقت را یادآور شد که آنچه امروز به نام عرفان شیعی در جامعه مطرح است همان تصوّفِ دست ساز دشمنان اهل بیت است که برخی شیعیان با نادید گرفتن هشدار های اهل بیت به آن گرویدند ودر صدد دفاع ازآن برآمدند. 🔻امام رضا علیه السلام فرمودند : یکی از شیعیان ازحضرت صادق علیه السلام می پرسد: 🔹نظر شما راجع به گروهی که با نام صوفیه در این زمانه پدیدآمده اند،چیست؟ 🔸امام علیه السلام می فرمایند : صوفیان دشمنان ما هستند وهر کس به آنها گرایش یابد، ازآنها ست وبا ایشان محشور خواهد شد . ❌به زودی گروهی که ادّعا محبت ما را دارند وبه آنها متمایل می شوند و خودشان را شبیه آنها می سازند ،ولقب های آنها را بر خود می گذارند، وبه توجیه وتاویل سخنان آنها می پردازند . ⭕️بدانید هر کس به سوی ایشان تمایل یابد ، از ما نیست و ما از آنها بیزاریم. ┄┄┅━🍃🌹🍃━┅┄┄ امید می رود طلاب حوزه انقلابی مشهد با هوشیاری تمام در برابر نفوذ جریان های انحرافی بایستند وبه وظیفه ای که ولیّ نعمتمان حضرت رضا علیه السلام بر دوش شان گذاشته اند عمل نمایند که آن حضرت فرمودند؛ 🔰هر کس نزد او یادی از صوفیه شد باید با دل وزبانش از آنها ابراز تنفر وانزجار نماید وگرنه از ما نیست ، 🔰همانا کسی که معایب وایرادات ایشان را بازگو می نماید مانند یاران پیامبر در حال جهاد با کافران است . @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇هِمفر جاسوس انگلیس در ممالک اسلامی می نویسد: آنچه وزارت مستعمرات انگلیس به هنگام اعزام به شرق به من توصیه نمود عبارت بوده از: 👈گسترش همه جانبه مراکز درویش پروری همانند خانقاه‌ها 👈و تکثیر و انتشار رساله ها و کتابهایی که مردم عوام را به روی گرداندن از دنیا و مافیها، گوشه گیری و مردم گریزی سوق می دهد؛ مانند↪️ 🔘کتاب احیاء العلوم غزالی، 🔘مثنوی مولوی، 🔘و کتابهای محی الدین عربی. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🌸 توفارغی زِ دامی کاندر رهت نهادند 🌼 تا خرمنت نسوزد تشویق ما ندانی ----------------- 📚دستهاي ناپيدا- خاطرات مستر همفر ص ۶۴ @safiresheytan🕸
@shiayan_page.mp3
9.57M
📚: 🎙مولف کتاب ارزشمند حجت الاسلام سید محسن در پی انتشار کتاب" ابن عربی شیعه خالص"، جناب را دعوت به کرد. ❌ پیش از این نیز استاد طیب نیا در کتاب" " به نقد آثار آقای وکیلی راجع به ودفاع از پرداخته بوده اند . ✅حجه الاسلام طیب نیا ، به طور مختصر ومفید ضمن گزارشی از کتاب خود ادله تشیع ابن عربی را نقد وبررسی نمودند. ⭐️نظر و و و محمد حسین را درباره سنی بودن ابن عربی در این بشنوید. @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجه الاسلام سید محسن 📚معرفی اجمالی: ✍مولف محترم در پژوهشی وسیع و بدون تعصب و با محوریت وجدان و عقل سعی کرده به اظهارات متناقض درباره ابن عربی پایان دهد وحقیقتا در این مسیر موفق بوده وتوانسته به طور منطقی بت های تصوف را سرنگون سازد‌. ✅کتاب با شرح حال مختصری از ابن عربی وتوضیحاتی درباره سه کتاب او آغاز می شود. ▪️ : ۵۶۰ باب دارد و۳۷ سال نوشتن آن طول کشید.۰ ▪️ : ۲۷فص دارد وهر فص به یک پیامبر اختصاص دارد. ▪️ : مجموعه منظوم در بیان ودلدادگی به دختر استادش می باشد. ✅ سپس ۴ دلیل بر را نقد وبررسی می کند . ✅ ودر ادامه ۱۶ دلیل بر شیعه نبودن او اقامه میکند از جمله: انکار تعیین جانشین از سوی پیامبر، اعتقاد به خلافت بلا فصل ابوبکر،ذکرمناقب شیخین ،معصوم دانستن عمرو... 🔹وبه توجیهاتی از قبیل کتاب و پاسخ داده است. ⚜هم چنین ضمن توضیحاتی پیرامون نامه به و ایشان در مذمت و و برخی انتقادات تند ایشان به بعضی نظرات ابن عربی، دیدگاه امام خمینی رادر این باره تبیین نموده است. ✅نگارنده در ادامه با تفحصی که در آثار ابن عربی داشته عقائد باطل وی را ذکر می نماید و مستندات را در اختیار خوانندگان می گذارد تا خودشان قضاوت نمایند وحقیقت را دریابند. ازجمله؛ کفر ، ، حقانیت ادیان،نجات ، و ،تجلیل از و، بی نیازی از معرفت ، ،اعتقاد به تشبیه وتنزیه خداوند، پایین تر بودن مقام امیر المومنین از شیخین، عدالت همه صحابه،استحباب روزه ، ادعاهای بزرگ در حق خود ، اهانت به و.... ✅در پایان کتاب ۵ الحاقیه وجود دارد که مولف به مطالعه آنها به ویژه مورد چهارم تاکید می کند. 👈در بخش اول ۱۰مورد از از جمله و در نماز، عدم رعایت قبله در حال تخلی،که مطابق با اهل تسنن است ، نقد وبررسی گردیده است. 👈در بخش دوم نظر ۱۱ تن از علما بزرگ شیعه از جمله ، ، ، شهید ، رهبر کبیر انقلاب،محمد حسین ، جلال الدین درباره سنی بودن ابن عربی ذکر شده است. 👈بخش سوم باتوجه به تقریظ آیه الله بحرالعلوم وتاکید ایشان برنقش عمال همچون در ترویج تصوف، مولف نیز به برخی عقاید ابن عربی مطابق با تفکر یهود پرداخته است.از جمله این که میگوید ذبیح اسحاق بوده است. 👈بخش چهارم مروری بر اهمّ مطالب کتاب نوشته آیه الله می باشد. 🔘در بخشی از این کتاب آمده است ابن عربی مایه های اولیه اسماء الله را از کتاب نوشته مسیحی گرفته واز به اسلام وارد کرده است. 🔹سپس تفاوت دو نگاه اسمائی و صفاتی به نام های خدا تبیین شده است. ⚠️ابن عربی اسم و مسمّی را می پرستد ویا تنها اسم را می پرستد. 🔘 دربرشی دیگر از کتاب مذکور انتقاداتی نسبت به شیعه چون و و و مطرح شده است . ❌این است معنای «تسخیر قم» این عشّ آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم و این حرم اهل بیت علیهم السلام. آن سیّد حیدر آملی اولین دهندۀ تصوّف به شیعه، این هم آخرین آملی که قم را به قونیه تبدیل کرده است. 👈در الحاقیه پنجم به نقد کتاب نوشته پرداخته است. مولف کتاب مزبور در توضیح اثرخود می گوید: ⚠️این نوشتار، به بررّسی شبهه‌ها پرداخته است. باشد که شمس وجود ابن عربی در آسمان عرفانی با کنار رفتن ابرها، شّفاف تر نمایان شود. 🔹از جمله نقدهای این کتاب و وقضاوت جانب دارانه واصرار بر نفهمی مخالفان می باشد . ✅در خاتمه جناب طیب نیا متن که از فلسفه وتصوف است را عیناً می آوردوگزارش مفصلی ازآن را ارائه می دهد تا نشان دهد اگرنسبت دادن مدح ابن عربی به او درست باشد به دوران اولیّه عمر ایشان مربوط است. 🔻فیض در این رساله ضمن فراوانی در مذّمت در و سرودهایی از خویش تذکّر می دهد که : ⭐️ همانا این قوم گمان کرده اند که بعضی از علوم دینیّه هست که در قرآن و حدیث یافت نمی شود و از کتب یا می‌توان دانست، از پی آن باید رفت. مسکینان نمی دانندکه خلل و قصور نه از جهت و قرآن است، بلکه خلل در فهم و قصور در درجه ایمان ایشان است. وخود را چنین معرفی می کند: ⭐️ نه متکلّمم، و نه متفلسف، و نه متصوّف، و نه متکلّف بلکه مقلّد قرآن و حدیث و پیغمبر و تابع اهل بیت آن سرور. ۱۵ @safiresheytan🕸
10655-fa-ebne-arabi.pdf
2.47M
📗 ابن عربی از نگاه دیگر(نسخه قدیمی) ✍ مولف: سیّد محسن طیّب نیا 🔹 تعداد صفحات: ۲۲۶ 🔸 زبان: فارسی @safiresheytan🕸