eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
525 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
⛅️ (جمع بندی) ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ✅بنابر این در اندیشه دینی: 👈این روایت دلالت روشنی بر مذمت وجرح دارد ،او توسط امام علیه السلام صوفی ، متصنع ، فاجر، ملعون ، جهنمی خطاب می شود، چندین بار عدم آمرزش و رحمت الهی و مرگ برایش خواسته می شود و سرانجام به نفرین امام به هلاکت می رسد. 👈شیخ درباره وی گفته است : احمد بن هلال مجروح عندنا...سمعتُ سعد بن عبد الله یقول ما رأینا ولا سمعنا بمتشیّع رَجَع عن التشیّع إلى النَصب إلا احمد بن هلال . 🔹در این نقل ، گرایش احمد بن هلال به تصوف یک قلمداد می شود از اینرو می توان دریافت ،از منظر عالمان متقدّم ، ورود به تصوف ، مساوی با از تشیع بوده است . 👈از آنجا که تصوف یک (سنّی) بوده است ،امام علیه السلام برای تبیین انحرافات یک صوفی، به شدیدی مبتلا می شوند و با احتیاط فراوان، اعلامیه خود را به صورت مَحرمانه به دست خواص شیعه می رسانند. 👈عدم تصریح به نام امام در روایت ، موجب شده است 🔘 برخی این حدیث را از امام عسکری بدانند از جمله ؛ نجاشی، علامه حلی، سید نعمت الله جزائری، سیدمحمد رضا گلپایگانی، شیخ علی نمازی،آیه الله بروجردی،خزعلی، روحانی، 💡قرائن وشواهد : ▪️سخن عیاشی مبنی بر مذمت ابن هلال توسط امام عسکری علیه السلام ▫️ "قوّامه فی العراق" فرمود نه "نوّابه" ▪️وفات احمد بن اسحاق قبل از عصر غیبت 🔘وبرخی نیز این حدیث را از امام زمان دانسته اند از جمله؛ آیه الله خوئی( ایشان عبارت "قوامه" را به "نوابه" تغییر دادند) محمد تقی تستری (ایشان معتقدند توقیع اول توسط نائب دوم وتوقیع دوم وسوم توسط به قاسم رسیده است) شیخ کلینی،شیخ طوسی،شیخ عباس قمی،آیه الله ری شهری، کورانی، معروف الحسنی، شیخ محمد السند... 👈 متاسفانه از نامه اول فقط عبارت آغازین آن به ما رسیده است.قطعا این نامه مفصل تر بوده ودر آن توصیه هایی نسبت به لعن کردن ابن هلال وجود داشته است . 👈تعبیر "المتصنّع"، قید توضیحی است. به عبارتی امام می خواهند بگویند که تصوف سراسر و است ونباید به مواعظ و شعار های زیبا و ایشان توجه کرد. 👈انتقادات شدید اللحن امام از این و روزگار به خاطر گرایش او به تصوف است. امام با توصیف او به "الصوفی المتصنع" ، با عبارتی مختصر وموجز ، دلیل احتیاط ودوری از این شخصیت را برای اصحاب خود بیان فرموده اند⬅️ چون صوفی شده است باید از او فاصله گرفت‌. (وَصف ، مُشعِر به عِلیّت است) 👈با وجود اینکه ابن هلال ازعلمای برجسته شیعی بوده و از مقبولیت بالایی برخوردار بوده است ، پس از گرایش به ، مطرود وملعون امام زمانش می گردد و آن همه سوابق وحسن شهرت و اش(حج پیاده) دردی را از او دوا نمی کند. 👈 نفوذ مبانی صوفیانه در بسیار خطرناک است ومی بایست با جدّیت وهوشیاری تمام ،این نهاد مقدس را به طور مستمرّ از لوث وجود پاک نمود. 👈در نگاه اهل بیت علیهم السلام، همه باطل اند .دراین جهت تفاوتی میان یا سنی نیست. 👈 ابن هلال براساس ای چون ، خود را صاحب و فعّال مایشاء می دانسته و به خود این حق را می داده که در امور امام مداخله نماید و از دستورات امام سرپیچی کند. 👈 در کتاب الغیبه روایتی شبیه این روایت را از نقل می کند ؛ روي محمد بن يعقوب قال: خرَج الي العَمري في توقيع طويل اختصرناه: ▫️و نحن نبرءُ اِلي الله تعالي مِن ابنِ هلال -لا رحمه الله - و مِمّن لا يبرَءُ منه، فاَعلِم الاسحاقيَّ و اهلَ بلدِه مما اَعلَمناک مِن حال هذا الفاجرِ و جميعَ مَن کان سَاَلک و يَساَلک عَنه. ✅ بنابراین منحصر به کتاب وقرن ۱۰ نمی باشد ؛ 📍شیخ کلینی قرن ۴ متوفی ۳۲۸ 📍مرحوم کشی قرن ۴ متوفی ۳۴۰ 📍شیخ طوسی قرن ۵ متوفی ۴۶۰ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(همراه با ملحقاتی درباره فلسفه وتصوف) آیت الله 📚معرفی اجمالی: ✍ از شخصیت هایی است که صوفیان او را کشته راه توحید می دانند و جرم او را فاش کردن اسرار می دانند در حالی که؛ 🔘امام زمان علیه السلام در لعن وارتداد او توقیع صادر فرموده اند. 🔘 حکم قتل او را امضا کرده است . 🔘حتی فقهای اهل سنت از جمله قاضی وقت بغداد، به کفر والحاد او حکم کرده اند. ❌با این همه ، و متشیع، توقیع وارده در لعن او را انکار می کنند و او را تمجید می نمایند . 🔹مولف محترم در ۶۰ صفحه آغازین از کتاب ، مدارک معتبری از فریقین درباره کفر و را ارائه می دهد تا حجت را بر تمام نماید وپرده از چهره کریه و بردارد. 🔸سپس در بخش ملحقات ، به بیان احادیث روشنگر، در پرداخته و صحیح از نگاه اهل بیت را تبیین کرده است. ✅نویسنده در بخش اول به بررسی منابع ومتن پرداخته و نظرات علما وبزرگان شیعه درباره ادعاهای او ( ، ، اباحه گری، و...) را مطرح کرده است ؛ از جمله دیدگاه ؛ 👈ابوسهل نوبختی 👈علی بن بابویه( پدر شیخ صدوق) 👈شیخ صدوق 👈شیخ مفید 👈راوندی 👈مقدس اردبیلی 👈سید مرتضی 👈محمد علی بهبهانی 👈شیخ عباس قمی 👈ابوریحان بیرونی 🛑نگارنده در پایان با اشاره به صوفیان وشاعرانی که حلاج را و خوانده اند ، آنها را دور از مذهب تشیع دانسته است . 💥 : آن یار کزو گشت سر دار بلند جرمش آن بود که اسرار هویدا می کرد 💥 : چون قلم بر دست غدّاری فتاد لاجرم منصور بر داری فتاد ¤¤¤¤¤¤¤¤ 📛باید از اینان پرسید: کدام اسرار⁉️ آیا ادعای خدایی کردن واعتقادبه حلول واتحاد و وحدت وجود و... اسرار است ⁉️ ❌آیا امام زمان وپاسداران دین خدا که صاحب این کفریات را محکوم کرده اند ، را باید از روی خیره سری وفرو مایگی، قِشری واهل ظاهر و غَدّار خواند ⁉️ ✅مولف در بخش دوم کتاب که ملحقات وضمائم است ، احادیث زیبا و پر معنایی راجع به کلیات و را در ۱۵ عنوان نقل کرده است. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 👈خداوند دین را کامل فرموده ومنکر کمال دین، کافر است . 👈اخذ علم ومعرفت واطاعت از غیر اهل بیت ممنوع وموجب شرک وضلالت است 👈حدیث و سخن اهل بیت سخن خداست 👈تارک کتاب الله وسخن معصوم کافر است 👈 از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام 👈 از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام 👈جز وحی وکلام خاندان وحی ، وشرک است 👈 از دیدگاه معصومین وتکلیف ما در برابر اهل بدعت(، ، وپیروان آنها) 🌀در این قسمت از کتاب نیز ذکر شده است . 👈نظر درباره وحدت وجود 👈 در بیان برخی وحدت وجودیان ، ، ، شبستری، 👈تشبیه خدا به خلق و وتشبیه خلق به خداشرک است 👈ابلیس وجنیان وشیاطین رهبر ومقتدای همه گمراهان اند 👈مدعیان کافرند . 👈اشک وگریه در پیروان شیطان 👈 و از دیدگاه علما شیعه ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
4_5836826135396092149.pdf
4.25M
📗 حلاج مرتدی به دار آویخته (همراه با ملحقاتی درباره فلسفه وتصوف) ✍ مولف: آیه الله حیدر تربتی کربلایی 🔹 تعداد صفحات: ۳۰۶ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 خبر ویژه♨️ 🎁به مناسبت هفته پژوهش از تاریخ ۹۹/۹/۲۲ الی ۹۹/۹/۲۷ ، می توانید با خرید از نور شاپ ،از تخفیف ویژه ۷۰ درصدی نرم افزار ها اسلامی نور برخوردار شوید . 🛒خرید از↙️ 🌐https://www.noorshop.ir 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️ 🗣 (۵) ⚠️ چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت به فرمان و دستور انجام می پذیرد نه با تشخیص و انتخاب خود . 🧠انسان که هنوز وارد نشده است ، در نخستین قدمِ ورودِ خود به این حوزه، باید عقل و اندیشه را به یک سو بنهد و خود را و مرشدش سازد و در برابر او هرگز چون و چرا نکند ‼️ ✴️همین بی توجهی به ، در عمل هم ، در سراسر ریاضت جریان دارد زیرا ادیان و ، بیشترِ توجه شان به حوزه و انسان است.به همان اندازه که یک تلاش می کند انسان را با عقل و اندیشه درگیر کند مکتب های غیر عقلانی بر آن می‌کوشند تا مردم را از و اندیشه دور نگه دارند و با درگیر سازند.... ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 📛در نیز همان روش مکتب های غیر عقلانی در پیش گرفته می‌شود. 💥سالک را از اندیشه و استدلال جداکرده، هرگونه و پیش‌بینی را از او گرفته و او را در طول شبانه روز مشغول و و و... می کند که از نظر کمیت و کیفیت و مصداق ها ،کاملاً بستگی به اراده و انتخاب دارند. 👳‍♂حدود ۵۰ سال پیش من با یکی از دوستانم برای بحث و گفتگو و از محضر یکی از به منزل وی رفتیم . پس از حدود دو ساعت گفتگو ، وی حال و استعداد ما را بسیار ستود؛ سپس بی آنکه ما بخواهیم به هر کداممان برنامه ای داد . 🛐جالب اینجاست که در این به یکی از ما گفت یک شب در میان بخوان و به دیگری گفت به جای شب زنده داری و نماز شب خواندن ، پس از نماز صبح مقداری بخوان‼️ به این ترتیب همه برنامه ی ما دو نفر ، با هم فرق می‌کرد . --------------------- 📚 فریب سراب ص۱۰۴ و۱۰۷ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌼 ⚜طایفه ششم [از اهل غرور] و و فریفتگان اند. و مغرورین ایشان از هر طایفه بیشتر است . 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮جمعی از آنها صاحب اند،که آنها را خوانند، که نه معنای را فهمیده اند و نه هِرّ را از بِرّ شناخته اند 📛ونه از، ایشان را اثری ،و نه از خدا و پیغمبر ، آنها را خبری است. 🧟‍♂ روزگار خود را به و سوال از مردم صرف نموده و نام و ترک دنیا را بر خود بسته اند ⚠️و این طایفه و عالَم اند. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮و گروهی دیگر خود را به هیئت آراسته و لباس در بَر کرده و گفتار ایشان را فراگرفته و بعضی از کردار های ایشان را بر خود بسته‌اند و ▫️و سر به گریبان می کِشند و ▫️و آواز خود را نازک می سازند ▫️و نَفَس های بزرگ سر می‌دهند ▫️و حرکت عَرضی و طولی می‌نمایند ▫️و گاهی سری می جُنبانند ▫️و زمانی دست بر دست می‌زنند ▫️و بسا باشد که از این تجاوز کرده به می آیند ▫️و می کِشند. ▫️وذکرها می کنند ▫️و بر هم می بندند ▫️و غیر اینها از را مرتکب می شوند تا بندگان خدا را کنند‼️ 💔و گاه باشد که کلامی از حقّ یا شعری که متضمن باشد بشنوند و خود را بر زمین اندازند و کف بر لب آورند و معذالک از و و سِرّ محبّت، ایشان را مطلقاً اطلاعی نیست. ❌و چنان پندارند که با این حرکات و می‌شوند و به درجات و ترقّی می کنند و داخل زمره و می‌گردند زِنهار زِنهار . 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮و گروه دیگر، دست از برداشته و اساس دین و ملت را نابود انگاشته و احکام خدا را پشت پا زده و مباحی مذهب گشته اند، نه حرام می دانند و حلال ‼️ 💰از هیچ مالی ،اجتناب نمی کنند و بر مائده اهل ظلم و عدوان حاضر می گردند و بسا باشد که گویند: المالُ مالُ الله و الخَلقُ عیالُ الله ❌وگاهی گویند: که خدا از ما بی نیاز است و چرا خود را به عبث رنجه داریم . ❌و زمانی گویند که را باید عمارت کرد و را چه اعتبار ⁉️ و دلهای ما واله و حیران محبت خداست و در انواع و فرو می روند . ❌و می گویند : که نفس ما به مرتبه رسیده است که امثال این اعمال، ما را از راه خدا باز نمی‌دارد و و ضعفاء النفوس محتاج عبادت و طاعتند . ✴️ و این ، مرتبه خود را از مرتبه پیغمبران و اوصیاء بالاتر می دانند، زیرا ایشان می فرمودند که امور مباحی دنیوییه ما را از یاد خدا باز می دارد چه جای گناهان و معصیت . بلکه گاه بود که به واسطه ترک اَولائی که از ایشان سر می زد سال های بسیار بر خود می گریستند . ⚠️و شکی نیست که این طایفه و ایشانند و بر مومنین احتراز از ایشان لازم، بلکه قلع و قمع ایشان متحتم است. ♨️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮وبعضی دیگر از ، کسانی هستند که ادّعای و یقین و وصول به می‌نمایند و دعوای مشاهده و مجاورت از مقام محمود و وصول به مرتبه می کنند. ▫️ و طاماتی چند ساخته و تُرّهاتی چند پرداخته‌اند ▫️و و ورثه احکام سیّد المرسلین را به چشم حقارت نظر می‌کنند و طعن به ایشان می زنند ▫️و از برای خود ثابت می‌کنند و اموری چند به خود نسبت می‌دهند که هیچ پیغمبر و وصّی پیغمبری ادّعای آن را نکرده و حال آنکه ایشان را نه مرتبه ای است از علم ونه پایه ای است از عمل‼️ ❌هیچ ندانسته اند به غیر از کلماتی چند، که آنها را دام خود قرار داده و جمعی از اهل دنیا را به دام خود کشیده و دین ایشان را بر باد می دهند و مال ایشان را می خورند . ⚠️این طایفه در نزد خدا از فُجّار و منافقین و در نزد ارباب بصیرت و یقین از اند و از آنچه ادّعا می نمایند بی خبر و از درگاه خدا از همه کس دورترند. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮و اما جماعتی دیگر هستند که ایشان را می نامند ،که را مرتکب می گردند و را به جا می‌آورند ❌ و چنان پندارند که این موجب رفع اخلاق ذمیمه و کسر هوا و هوسِ نفسِ خبیثه است ‼️ حال اینکه خود این افعال ، در مذموم و مرتکب آنها مُعاتَب و مَلوم است... ------------ 📚 معراج السعاده ،باب چهارم، فصل طوائف اهل غرور ص۵۴۸ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ⁉️ 💬آیا می دانستید ،"خانقاه" نام برخی از روستاها و شهرهای ایران نیز می باشد⁉️ 🔸واژه ، مُعرّب خانگاه فارسی و از دو کلمه "خانه" و "گاه" تشکیل شده‌است و به معنای محلی است که و در آن سکونت کنند. 🔹برخی را عقیده بر این است که خانقاه از لغت «خان» بمعنی سفره گرفته شده‌است یا از تخفیف لغت «خانه آقا» که اشاره به محل سکونت یا دفن «پیر» یا «قطب» آن خانه دارد. 🔸هم چنین ممکن است از ریشه «خُنگ» یا «خنج» یا «هُنگ» که در فارسی باستان به معنای "گوشه و بیغوله" ( کُنج) بوده ‌است، باشد . ☑️ "خانقاه"، نام برخی از روستا ها وشهر های ایران نیز می باشد و این نام گذاری ، حکایت از حضور صوفیان در گذشته ای نه چندان دور ، در آن مناطق دارد. ▫️خانقاه (آذربایجان شرقی- آذرشهر) ▫️خانقاه (ارومیه- سیلوانه) ▫️خانقاه (بردسکن) ▫️خانقاه (خوی) ▫️خانقاه (استان مرکزی- خنداب) ▫️خانقاه ( سلماس) ▫️خانقاه سرخ ( ارومیه) ▫️خانقاه الواج ( ارومیه) ▫️خانقاه (آذربایجان شرقی -خداآفرین) ▫️خانقاه کندی (آذربایجان شرقی-مولان) ▫️خانقاه کلاهی (آذربایجان شرقی-مولان) ▫️خانقاه سفلی( اردبیل -نمین) ▫️خانقاه ( مهاباد) ▫️خانقاه ( میانه) ▫️خانقاه (مراغه) ▫️خانقاه (آذربایجان غربی - چایپاره) ▫️خانقاه (ساوه- نوبران) ▫️خانقاه (اردبیل- هیر ) ▫️خانقاه (زنجان -ایجرود) ▫️خانقاه (خرم آباد- چم سنگر) ▫️خانقاه (فریمان- قلندرآباد) ▫️خانقاه ( پاوه) ▫️خانقاه ( خلخال - بفراجرد ) ▫️خانقاه ( خلخال - گیلوان) ▫️خانقاه ( مازندران- پی سوادکوه) ▫️خانقاه (یزد - میبد ) ▫️خُنگ( بیرجند ) 🆔 @safiresheytan🕸