انجمن سواد رسانه طلاب
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها ▪️برگشتن چهرههای مطرح به صداوسیما نه تنها نشانه ضعف نیست بلک
#تحلیل| #یادداشت
🔘 برگشت تدریجی سلبریتی ها به تلویزیون و چند سوال؟
✍️ابراهیم کارگران
▫️برگشتن چهرههای مطرح به صداوسیما نه تنها نشانه ضعف نیست بلکه بیانگر قدرت و اقتدار نظام در برگرداندن شرایط سابق است. افراد برگشتی با بازگشت خود هم سیاهی و رسوایی را در درون خود پذیرفته و هم صلابت و اقتدار نظام را ناخواسته فریاد میزنند. بازگشت کسانی چون رشیدپور و گلزار و سلبریتیهایی که از اقبال عمومی برخوردارند هم توجه به خواسته عموم است هم عادیسازی فضا است و هم خنثیکردن پتانسیل درونیشان. حنای ایشان برای ملت که دیگر رنگی نخواهد داشت اما بازگشتشان به صداوسیما معنایی عیان و آشکار خواهد داشت. امیدوارم سایر افراد نیز هرچه زودتر به صحنه بازآیند و با احترام و ذیل قوانین جمهوری اسلامی باردیگر به اقتدار این نظام اعتراف کنند و خود را از اعتبار پوشالی ساقط کنند...
◀️در راستای اعلام نظر برخی از کارشناسان نسبت به این بازگشت تدریجی و سوال برانگیز، پاسخ به سوالات زیر ابعاد این موضوع را روشن خواهد کرد.
۱. سلبریتی های مذکور آیا تخلف و جرم نسبت به قران، اهلبیت علیهم السلام و نظام جمهوری اسلامی انجام دادهاند یا نه؟
اگر بله، پس چرا بازگشتند؟ مگر نه اینکه امیرالمومنین حاکم خودش رو صرفاً بخاطر نشستن برسرسفره کذایی عزل کرد؟ امثال توهین کنندگان و عاملان فتنه ساز این چنینی علاوه بر هزینههای سرسامآور تحمیلی به بیتالمال جهت اجرای برنامه، به چه درد انقلاب، مردم و جامعه خوردند؟(کلیپهای ترویج سبک زندگی غربی، عدم واکنش نسبت به حوادث ناگوار برای جامعه ایران از جمله عملیات تروریستی شاهچراغ و... شاهد مضر بودن این افراد برای جامعه است)
۲.توجیه و دلیل شما(اینکه از اقبال عمومی برخوردارند هم توجه به خواسته عموم است هم عادی سازی فضا است) برای بازگشت این افراد که نه عذرخواهی کردند و نه پشیمان هستند، قابل قبول نیست. واقعا در برهه های حساس تاریخی مثل واقعه عاشورا، سیدالشهدا نمیتوانست به خواسته عموم احترام بگذارد و فضا را عادی سازی کند!؟ بنظرتان رسالت صدا و سیمای برخواسته از اهداف و آرمان انقلاب اسلامی، دفاع از این افراد است یا تنبیه و درس عبرت برای امثال این افراد یا ترددشان(چرا که فقط هزینه سازند)؟
۳. واقعا بازگشت این افراد جهت احترام به خواسته عموم مردم است؟(که صد البته عموم مردم مخالفند) یا فشار، رانت و... شاید به بهانه کشاندن مردم پای صندوق رای، پشت صحنه این قضایا هست؟ خواسته مردم را تازه اگر هم براساس واقعیت لحاظ کنیم چه کسی تعیین و سنجش کرده است(مبانی دینی و ارزشی ما یا سیاستها و برخوردهای نابخردمندانه حاکمیت یا برخی مسئولین)؟
۴. اگر این افراد در کشوری مثل آمریکا دست به چنین تخلفاتی میزنند آیا امکان بازگشت به عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را داشتند که ما این کار را کردیم؟
۵. واقعا سوال دارم بازگشت این افراد که به عنوان «احترام به خواسته عموم» مطرح میکنید مگر «این عموم اندر قلیل»مخاطب برنامههای صدا و سیما هستند؟ یا نه طرفداران سبک زندگی این سلبریتی ها در فضای مجازی هستند که متولیان امر سعی در جذب مخاطب برای برنامههای خاص خود را دارند؟
۶.ملاک تعیین ارزش و ضد ارزش چیست؟ اگر این افراد که به ضدارزشها عمل کردند و پشیمان هم نیستند، مجدداً به صحنه رشد خود باز گردند پس توقعی از دیگران نداشته باشید که خود را بعد از اشتباه اصلاح کنند و قائل به ارزشهای غالب یک جامعه باشند.
۷. یادمان باشد برای «جذب حداقلی» کاری نکنیم «دفع حداکثری» رقم بخورد. راهبرد اشتباهی که بعضاً در این ۴۴ ساله انقلاب نشان داده، برخورد غیرقاطع با مفسدین و متخلفین سیاسی، اقتصادی و حالا هم با سلبریتی ها موجب نارضایتی عموم مردم شده است.
امام حسین علیه السلام هم در جریان حادثه کربلا از ابتدا تا انتها برای اصلاح امت جدش اقلیت خالص و ارزشی را بر اکثریت ناخالص و بی ارزش ترجیح دادند که قیام عاشورا ماندگار شد. جمهوری اسلامی هم اگر بخواد ماندگار شود و مقدمات ظهور را فراهم کند نیازمند میدان دادن به نیروهای ارزشی و مخلص است نه اندک سلبریتی مرفه، بی درد با آن سبک زندگی غربی مخالف با اسلام که فقط خودشان را قبول دارند(که البته معنای سلبریتی هم همین است).
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها ▪️برگشتن چهرههای مطرح به صداوسیما نه تنها نشانه ضعف نیست بلک
#تحلیل| #یادداشت
🔘صدا و سیمایی برای فتنهگران
✍️ احمدی پرتو
▪️امروز یکی از مجریان خوب انقلابی از صدا وسیما کناره گیری کرد در اعتراض به بازگشت فتنه گران به صدا وسیما
▫️فتنه گرانی که هم از توبره میخورند و هم از آخور دقیقا مانند بچه های انقلابی که هم از دشمن میخورند و هم از دوست
منتها کتک و کنایه را
دشمنی که قاه قاه میخندد به ریشه همه انقلابی ها که زاپاس شدهاند برای مواقع بحران!
▪️محمد رضا شهبازی امروز کناره گیری کرد
نه مثل آنهایی که پارسال کناره گیری کردند از صدا وسیمایی که همه چیزشان از آن بود
و آنها را تبدیل به چهره ملی کرد، طبق میلشان رفتار کرد و بعد میلی خطاب اش کردند
▫️امثال شهبازی ها برای صدا وسیما در حکم یه زاپاس هستند برای هر وقت که لگدپران فتنه گر موقتا قهر میکنند.
▪️ این رسم اش نیست آقای صداوسیما
کمی معرفت ام آرزوست و عبرت
هنوز درد آرمان و روح الله در سینه هایمان سنگینی میکند.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها ▪️برگشتن چهرههای مطرح به صداوسیما نه تنها نشانه ضعف نیست بلک
#تحلیل| #یادداشت
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها؛ نه، باید گفت: پرداخت هزینه
✍️محمد سلیمی
◾️وقتی به چنین افرادی هزینه گزافی داده می شود تا بیایند برنامه اجرا کنند تا به این بهانه به مخاطب القا شود که همه چیز طبیعی است و همه بیائید در انتخابات شرکت کنید (حتی شما براندازها) ؛ این متاسفانه این معنی را می دهد:
- ما مستاصلیم و ناچار ، و مخاطب نداریم پس بیائید ای نجاتبخشان! (که قطعا با آمدن این افراد اتفاقی برای مخاطب و رای نخواهد افتاد چون....)
- و متاسفانه معانی نه چندان خوب دیگر که انقلابی ها را مایوس می کند.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها ▪️برگشتن چهرههای مطرح به صداوسیما نه تنها نشانه ضعف نیست بلک
#تحلیل| #یادداشت
🔘آیا میپذیری با دشمنت زیر یک سقف و بر سر یک سفره باشی
✍️یاس رضوانی
▫️این مطلبی که در مورد بازگشت سلبریتیها نوشته شده، در صورتی درست است که آن سلبرتیها خسارتی دیده باشند یا تنبیه شده باشند یا پشیمان. نه اینکه پیروزمندانه برگردند.
◾️سالهای قبل این کار را ما امتحان کردیم. طرف هرچه دلش میخواسات میگفت و قهر میکرد، یک مدت میرفت و دفعه بعد با قدرت بیشتر و پررویی بیشتری برمیگشت.
▫️چون دیده بود دفعه قبل هرکار دلش خواسته کرده و آب از آب تکان نخورده. حتی اینقدر وقیح میشدندکه برای بازگشتشان شرایط هم میگذاشتند. مثل جناب مدیری!
◾️این کار درست نیست.
▫️این کار فقط باعث دلخوری و دلسردی جبهه انقلاب میشود.
◾️هر کاری قاعده و قانون خاص خودش را دارد که باید رعایت شود و الا همین وضعیست که داریم میبینیم
▫️بعضی گفتهاند که نباید فضا را خالی کرد.
◾️اما این کار به معنای میدان خالی کردن نیست. بلکه گاهی اوقات نهی از منکر به این است که آن صحنه رو ترک کنی. یعنی با همین ترک کردنت پیامت را منتقل میکنی.
▫️آقای شهبازی برنامه پاورقی رو ترک کرد ولی نیروی انقلابی بیکار نمینشیند، مطمئنا کار جدیدی را در دست میگیرد. به جهاد تبیینش ادامه میدهد.
◾️گاهی اوقات ماندن نشانه بیغیرتیست!
▫️یعنی بپذیری که با دشمنت زیر یک سقف و بر سر یک سفره باشی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
👆بسم الله از اجرای برنامه پاورقی کنارهگیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم 🔺 خلاصهش اینک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تحلیل| #کلیپ
🔘واکنش علی زکریائی نسبت به کلیپ اعتراض محمدرضا شهبازی مجری پاورقی!
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘قدرت نظام اسلامی در تسلیم سلبریتیها ▪️برگشتن چهرههای مطرح به صداوسیما نه تنها نشانه ضعف نیست بلک
#تحلیل| #یادداشت
🔘 توضیحی بر این متن
✍️ حمید احشام
◾️اولا: هیچ منصفی منکر رفتار خسارتبار آقایان و بانوان سلبریتی نیست اما با توجه به سطح و درک ایشان از شرایط و با توجه به مأموریت ذاتی یک سلبریتی و اعتبار و هویتی که او تماما مرهون طرفداری طرفدارانش است، نباید انتظار همراهی در شرایط بحرانی داشت.
▫️اشکال شما در این یادداشت این است که توجه به هنرمندان را یک توجه حداقلی قلمداد کردهاید و مدام سعیکردهاید عموم ملت را در مقابل ایشان قرار دهید و حال آنکه واقعیتی تلخ، حکایت از خلاف این دارد.
◾️ثانیا: صداوسیما یک رسانه است و هنرمندان با تمام فراز و نشیبهایشان، هویت و اعتبار آن هستند. نه صداوسیما فرمانداری و استانداری است که کسی برود و کسی بیاید و آب از آب تکان نخورد و نه سلبریتیها مدیران و مسئولانی هستند که با تودیع و معارفه بشود آنها را جایگزین کرد. مثلا اجرای مهران رجبی با رامبد جوان یا ایمان قیاسی با احسان علیخانی را مقایسه و مطالعه کنید تا متوجه تفاوت هنر و بیهنری شوید.
▫️آیا اگر حسن یزدانی اعتقادی خلاف داشت میشود فرد دیگری را جایگزینش کرد و سپس انتظار داشت پرچم ایران را هم برافزاید؟ مطمئن باشید موقعیت نظام در شرایط کنونی صرفا انجام وظیفه نیست بلکه کسب نتیجه هم مد نظر است. بازگشت چهرههایی که به نمایندگی عموم ملت اعتراضاتی را مطرح کردند و سپس از صداوسیما به عنوان جایگاه دولتی قهر کرده و جداشدند ، چه معنایی دارد؟؟؟؟
آیا این بازگشت به معنای اقتدار نظام نیست؟ آیا این بازگشت به معنای توجه بیشتر به صداوسیما و اقبال به آن نیست؟ آیا با مهران رجبیها میتوان صداوسیما را از رکود درآورد؟
◾️از ارزشها صحبت شد آیا با ارزشها میتوان امور را تدبیر کرد؟ چه تعداد هنرمند ارزشی یا مدیران ارزشی تولید کردهایم که اکنون توقع دارید با ازشیها امور کشور تدبیر شود! حتی امیرمومنان هم از فقدان نیروی متهعد و ارزشی به مدیران فاسق و فاجر روی آورد و فرمورد لابد لکم من امیر ولو فاجرا ... پس ضمن احترام به هنر افراد در جذب مخاطب، باید نواقصشان را برطرف کرد و نه از بیخ و بن طردشان کرد.
▫️ثالثا: قیاس ماجرای اباعبدالله علیهالسلام یا ماجرای مهعود قیاس معالفارق است اگر بخواهید قیاسی تاریخی دراینباره داشته باشید باید برخورد امیرالمومنین با عایشه یا عزل و نصب مدیران کذایی توسط ایشان را مطرح کنید
◾️خلاصه اینکه شب عید را نمیتوان با مهران رجبیها و سید خندانها گذاراند و هنرمند هم نمیتوان یک شبه تولید کرد. پس باید از ظرفیت موجود استفاده کرد. این که بسیج فقط برای اغتشاش آماده است و اهل انقلاب و درگیری است دلیل نمیشود که اداره هنری جامعه را هم دست ایشان سپرد. مشکل اصلی جامعه انقلابی اینجاست که نتوانسته است هنری تولید کند که ضمن ارزشی بودن، جذاب هم باشد.
▫️در پایان اعتراض جناب شهبازی را نمیفهمم چه اشکالی دارد که سلبریتیها باشند و شما هم باشید و سکوی رسانه را داغ کنید و ضمن پذیرش ذائقهها و سلیقههای عموم ملت، حق را نمایان سازید.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#تحلیل| #یادداشت
🔘فیلم سینمایی انیمیشن رالف خرابکار ۱
🔺نظم نو خواسته غربی برای جهان، بد بودن یا خوب بودن با معیار غربی...
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#تحلیل| #یادداشت 🔘فیلم سینمایی انیمیشن رالف خرابکار ۱ 🔺نظم نو خواسته غربی برای جهان، بد بودن یا خو
#تحلیل| #یادداشت
🔘فیلم سینمایی انیمیشن رالف خرابکار 1
✍️سید ابوالفضل موسوی
◾️یک انیمیشن که به ظاهر نشان میدهد که نباید به نگاه دیگران نسبت به خود تسلیم شد و اگر دیگران ما را فردی خرابکار (مثل رالف) و یا مریض (مثل ونلوپه) می شناسند نباید روحیه خود را از دست بدهیم و خود را خرابکار یا مریض برای همیشه بدانیم.
▫️حتی بعضی پیام فیلم را فقط داشتن اعتماد به نفس برای مخاطب اصلی فیلم یعنی کودکان و نوجوانان می دانند، بدین ترتیب که فقط داشتن اعتماد به نفس مهم است نه چیزی دیگری حتی اگر بد هستی یا خرابکار (و غیره) ولی به نظر با تلاش والف برای کمک به ونلوپه و خوش قلبی او، این فرضیه مرود باشد و کمی سختگیرانه.
◾️این فقط پیام ظاهری داستان است ولی پیام اصلی و نهان داستان چیست؟ اما پیش از پرداختن به این مسئله، سوال دیگری بوجود می آید که اصلا چرا باید در پیدا کردن پیام _ نهانی اینچنین کنکاش کرد؟ مگر یک انیمیشن چقدر مهم است؟ پاسخ این سوالات را می توان در گردش مالی این آثار پیدا کرد، وقتی فقط درآمد اکران و نمایش (قسمت اول این اثر) چیزی بالغ ۴۷۰ میلیون دلار است پس مشخصاً هدف سازندگان آن چیزی به مراتب بیش از این ها بوده است.
▫️بازی کامپیوتری رالف به نظر معرف یک جامعه کمونیستی است با شخصیت های هم قد و هم شکل، که رالف طرد شده آن تا ابد دهر است و نقش تعمیرکار به همراه چکش همیشگیاش موید این مطلب است.
◾️محیط بازی جنگی با فرماندهی زنی جسور معرف فضای غرب آسیا و جنگ ها غرب با شرارت های به اصطلاح جهانی است و در آن موجودات شرور با رنگ مشکی و سبز به خوبی تداعی کننده آن محیط به سبک هالیوود است. و شهر شکلاتی معرف غرب و آمریکا و مهد به اصطلاح آزادی و وفور نعمت.
▫️رالف فقط در اثر گذاری در سرزمین جنگ زده می تواند به مدال دست پیدا کند به مثابه نظم نوین جهانی که آمریکا برای کشورهای بلوک شرق در نظر گرفته یعنی همراهی در نقشه هایش در غرب آسیا در نابود کردن به اصطلاح اشرار این منطقه و زمانی وجه قهرمانی او تکمیل می شود که به پرنسس غربی مظلوم و مهجور کمک کند و چقدر هم این پرنسس غربی مظلوم و مهجور است، اگر بی عدالتیای در غرب هم هست، از نفوذ اراده های شیطانی است، مانند پادشاه شهر شکلاتی که بازی خود را از دست داده و سعی در بقای نامشروع خود در بازی شهر شکلاتی به جای حکومت بر حق پرنسس مظلوم و معصوم است. نمایشنامهای تمام عیار برای تطهیر چهره غرب و هژمونی آن. کشته شدن همسر فرمانده به دست حشرات موذی که باعث از دست دادن زندگی با عشق و محبت و تبدیل او به یک فرمانده سخت گیر و جسور شده نیز نشانه صحت این موضوع است.
◾️همگی این موارد در زنجیره تبلیغاتی غرب کاملا کد گذاری شده و برای مخاطب غربی بسیار آشنا می باشد و در ضمیر ناخودآگاه مخاطب شرقی در حال کاشت بوده تا در زمان مقتضی با تکمیل سایر عناصر فرهنگی در بزنگاه های اجتماعی فراخوان داده شوند.
▫️اصرار بر ساخت آثار "پرنسس" محور در کمپانی "دیزنی" و همچنین نگاه های فمنیستی همچون شخصیت های رقیب ونلوپه از سایر مسائل متواتر بر این اثر است.
یکی دیگر از نکات قابل تامل در این اثر و آثاری از این دست نمایش مرد قوی هیکل در کنار دختری نحیف و ریز نقش است که گویا در آثار نمایشی غرب در حال تثبیت به صورت یک المان ثابت دیگر فمنیستی است.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
#قلمدون
🔻برای ما ثابت شده است "هویت نویسندگان رسانهای حوزه" به ویژه هویت طلاب خبرنگار و گزارشگر و یادداشتنویس، برای متولیان نهاد عظیم حوزه "مساله" نیست.
📌البته نمیگوییم که این مسالهنبودگیِ نوشتن در حوزه عامدانه است، بی تردید حاصل رسوخ غفلت و بسنده کردن به رسانهی رسمی و کارمندمحور حوزه است.
💐 برای تمدنسازی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی نیازمند ترمیم نگاه رسانهای و همگانی شدن روایتنویسی و یادداشتنویسی در حوزه علمیه هستیم.
🔳کافی است به سرانه نوشتن فرهنگی_ اجتماعی و حضور کنشگرانهی فضلا و نخبگان حوزه در رسانههای رسمی و غیر رسمی نگاه کنید؛ فاجعه، خودش را نشان میدهد!
#هویت
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer) 🔻جدیدترین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکوپاژ | #تیزر
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer)
🔻جدیدترین ساخته کریستوفر نولان
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
🔘باربی vs اوپنهایمر نشانه چیست؟
◾️ چند روزیست محافل سینمایی سوار بر جریان جهانی باربنهایمر (باربیvsاوپنهایمر) در حال ارائه نظرات در خصوص این دو فیلم هستند.
▫️اینکه باربی بیشتر میفروشد یا اوپنهایمر ابدا اهمیتی ندارد. چیزی که از چشم مردم دور مانده هدف مشترک پشت اکران همزمان این دو فیلم است. دو فیلمی که در ظاهر ، از لحاظ تضاد مثل زمین و آسمان اند اما در نهایت حرف واحدی دارند.
◾️ موضوع ارائه شده در این فیلم ها پرده از جنجال سازی اخیر برمیدارد. بمب اتم به عنوان نماد قدرت آمریکا ، در کنار باربی ، نماد فرهنگ آمریکایی به مردم جهان رائه شده. اما باربی که قبلا به عنوان یک سبک زندگی در کنار مرلین مونرو و کوکاکولا به عنوان نمادهای آمریکایی به دنیا ارائه شده ، چرا آمریکا در حال بازیابی نماد های سابق خود است؟
▫️ هیئت حاکمه آمریکا با درک درستی از افول هژمونی و قدرت خود با بازیابی نماد های آمریکایی در حال قدرتنمایی به جهانیان است. و خاطر نشان میکند که هنوز هستم! هنوز ابزار وحشتناکی به نام بمب اتم در دستم هست و هنوز آنقدر قدرت جریان سازی فرهنگی دارم که با یک فیلم دنیا را صورتی کنم!
◾️ اینکه این فیلم ها گیشه ها را منفجر کنند یا نه اهمیتی ندارد. موضوع جالب برای ما ، پذیرش افول آمریکا توسط هیئت حاکمه این کشور است. آمریکا به مثابه شیر پیر بی دندانی که تنها چیزی که از صلابتش باقی مانده، فقط غرش و دست و پا زدن های نهایی خود است.
▫️چینش نهایی روی زمین و در دنیای واقعی در حال انجام است. بگذارید آمریکا گیشه ها را مال خود کند!
@TOLUE_OMID
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
شیطان هالیوود.mp3
12.87M
#صوت| #باز_نشر
🎧شیطان در فیلمهای هالیوود
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔶امروزه مرکز مهمی همچون هالیوود که در عرصه هنر سینما فعال و البته تاثیر گذار است، به عنوان یک پشتیبان جدی درخدمت فرقه شیطان گرایی انجام وظیفه می کند. این ایفای نقش به گونه ای پررنگ است که عنوان « پیامبر شیطان پرستی » برای این رسانه صهیونیستی، به هیچ عنوان دور از حقیقت نیست.
🔻 کانال رادیو فکرت:
🌐 وبگاه| ایتا | روبیکا | تلگرام | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer) 🔻جدیدترین
صوت اوپنهایمر.mp3
22.62M
#دکوپاژ | #صوت
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer)
🔻جدیدترین ساخته کریستوفر نولان
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
👈 مبنا (مجمع بررسی و نقد آثار) تقدیم میکند:
نقد جامع
انیمیشن دلیر
از منظر
تکنیک و فرم هنری
پیام کلی فیلم
پیش زمینه ذهنی فیلمساز
و نقاط قوت و ضعف فیلمنامه و کارگردانی
در لینک زیر👇
https://s31.picofile.com/d/8467187834/e4f12a91-f9e8-4760-b105-5254baee8ff2/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84_%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9_%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%86_%D8%AF%D9%84%DB%8C%D8%B1.mp4
یا لینک زیر👇
https://www.uplooder.net/files/4fd10d030772332501e353fee75586dc/تحلیل-جامع-انیمیشن-دلیر-.mp4.html
در عصر رسانه و ارتباطات، نقد جامع فیلم یاد بگیریم👌🌹
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی اوپنهایمر (انگلیسی: Oppenheimer) 🔻جدیدترین
#اختصاصی | #یادداشت
🔘 متن و حاشیه
▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ (#اوپنهایمر)
🔻یادداشت پیرامون برنامه دکوپاژ و فیلم اوپنهایمر، ساخته ی نولان
✍️ نعیمه وافی
◾️هوا بس ناجوانمردانه گرم است!
خسته از گرمای کلافه کننده ی بیرون، به کافه جهان نما پناه می آورم به امید دیدن فیلمی که نام کارگردانش پرطمطراق است! فیلم "اوپنهایمر" ساخته ی نولان
▫️مقداری که از زمان پخش فیلم می گذرد، حس می کنم کم کم دارم پشیمان می شوم از وقتی که برای دیدنش گذاشتم!
◾️ریتم کند و زمان طولانی فیلم، حاصلی جز خستگی و کسالت برایم ندارد!
به تعبیر مهمان و کارشناس برنامه، جناب استاد قهرمانی، "یک مشت کله ی سخنگو می بینیم همراه با شلختگی هایی که در اکثر سکانس های فیلم به چشم می خورد!"
▫️هرچه فیلم جلوتر می رود، خستگی ام بیشتر شده و کم کم حس خواب آلودگی نیز رخ می نماید!
◾️البته این خستگی و خواب آلودگی به نظرم فقط به خاطر عدم سرمایش مطبوع داخل کافه نیست؛ فضای کافه، مناسب اکران و تماشای فیلم نیست! نصب پرده بر دیوار کافه برای هربار دیدن فیلم ! و بعد جمع آوری اش، شده قوز بالای قوز!
▫️انعکاس نور آفتاب بعدازظهر گرم تابستان از حیاط کافه بر روی پرده ی نمایش فیلم، چشم را بدجور آزار می دهد! اصلا باید چشم ها را چهارتا کرد تا بلکه به خوبی دید!!
◾️در این کشاکش گرما و انعکاس نور آفتاب روی پرده و فضای خسته کننده ی فیلم اوپنهایمر، ناگاه پسر جوانی که از عوامل کافه است، نان سنگک تازه به دست، وارد می شود؛
▫️صبر و قرار از کف می دهم!!
◾️ولی متاسفانه یا خوشبختانه از آن دست افرادی هستم که شش دانگ حواس شان را جمع دیدن فیلم می کنند تا مبادا رشته تمرکزشان پاره شده و نکته ای از قلم بیفتد!
▫️الحمدلله آدم شکمویی نیستم، ولی ریتم و فضای حاکم بر فیلم و حتی برخی از بازیگران و نوع بازی شان آنقدر خسته ام کرد که اعتراف می کنم (صادقانه می گویم) : پذیرایی بعد از اتمام فیلم خیلی مزه داد و چسبید!
◾️اگر نبود طنازی مجری نقد فیلم و کالبد شکافی خوب آن توسط کارشناس مجرب، استاد قهرمانی، من واقعا پای فیلم نولان، "نالان" بودم!!
نالان که چرا باید با اعمال شاقه فیلم دید!!؟؟
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
51.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند کوتاه بیخوابمان ها
روایت بیخوابی برای کمک به مردم...
📥 نسخه کامل مستند ویژه انتشار مجازی☝️
📥 تماشا و دانلود با کیفیت بالا جهت اکرانهای عمومی 👇
🌐 https://aparat.com/v/xVlLe
تولید جهادی با ما، انتشار جهادی با شما🙏
#بیخوابمانها
@sadidmediateam
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
♨️منتشر شد♨️
🐬مستند نقد و بررسی انیمیشن ایرانی پسر دلفینی
⭐️بهترین انیمیشن تاریخ ایران با لایه های عمیق محتوایی در حوزه تاریخ، سیاست، اسطوره، مذهب، فلسفه و عرفان
🔥انیمیشنی که علاوه بر داستان خود، روایت های بسیاری را در دل خود جای داده است
لینک یوتیوب مستند پسر دلفینی👇
https://youtu.be/dcSY5q-oPoM
مقاله وب پسر دلفینی برای مطالعه👇
https://inaghd.ir/dolphin-boy/
@inaghd_ir
#نقد_انیمیشن #پسر_دلفینی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#دکوپاژ | #نقد_فیلم
💢 اکران مردمی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت
با حضور:
▫️دکتر زهرا راد _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
⏱ زمان: دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
🔻۱۶ الی ۱۸ اکران فیلم سینمایی(به صورت حضوری)
🔻۱۸ الی ۱۹:۱۵ تحلیل فیلم (به صورت حضوری و مجازی)
📍مکان: قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱
🔘هزینه اکران فیلم ۱۰ هزار تومان میباشد.
جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید:
@Mostafagoodarzi
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
May 11
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
#رونمایی
#دیدهبان_50
💥 رونمایی از جلد دومین شماره دیدهبان در سال جدید
💠 از خَلوَت تا جَلوَت؛ همراه با مسافر سوادکوه
🖇 همراه با آثاری از
🔺مهدی گلشنی
🔻حمید پارسانیا
🔺محسن الویری
🔻علیرضا شجاعیزند
🔺تقی آزادارمکی
🔻محمدجواد روح
➕مصاحبه اختصاصی با همسر مرحوم #عماد_افروغ
➕یادبود ارتحال استاد عبدالله فاطمینیا
#فروش_به_زودی
🆔 @didebane_andisheh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر
✅ سومین حلقهی کتابخوانیِ فکرت
💠 بازخوانی تحلیلی کتاب «مبانی نظری قانون اساسی، شهید آیت الله دکتر بهشتی»
با ارائهی استاد محسن قنبریان
▫️شرکت در این حلقهی کتاب رایگان بوده و امکان مشارکت حضوری و مجازی فراهم است.
برای ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید:
@Madrese_Fekrat
⏰ یکشنبهها؛ ۲۹ مرداد و ۵ شهریور
ساعت: ۱۷:۳۰ تا ۱۹
مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
هدایت شده از دوستانِ کتاب
#بسته_کتاب
📚 کتاب هایی که قبل از پیاده روی اربعین میتوانید بخوانید👇
📖 #او_یافت_مرا
✍🏻 به قلم #رضا_عیوضی
🔸 داستان هایی با بیانی طنز و همراه با مزاح، حال و هوای زائران و مسافرین پیاده روی اربعین
https://manvaketab.com/book/372007/
📖 #بینایی
✍🏻 به قلم #امین_بابا_زاده
🍃روایتی مستند از زندگی اصحاب اباعبدالله الحسین در عاشورا
https://manvaketab.com/book/373085/
📖 #صحنه_گردان_عاشورا
✍🏻 به قلم #محمد_هادی_مصلحی
🕳 تحلیل معرفتی و شناختی واقعه بزرگ عاشورا
✅ مشاهده و خرید کتاب
https://manvaketab.com/book/372567/
📖 #اهالی_اینجا
✍🏻 به قلم #زهرا_آقا_زاده_نژاد
◾️رونوشت هایی از بخش بانوان یک موکب اربعین در کربلا
https://manvaketab.com/book/372692/
📖 #سر_بر_خاک_دهکده
✍🏻 به قلم #فائضه_غفار_حدادی
🔸 روایت یک نویسنده از پیاده روی اربعین به همراه چهار محافظش
https://manvaketab.com/book/343143/
📖 #قصه_کربلا
✍🏻 به قلم #مهدی_قزلی
☘️ برش هایی از زندگانی امام حسین «ع» از آغاز تا پرواز
https://manvaketab.com/book/371911/
📖 #گلوله_های_داغ
✍🏻 به قلم #رضا_کشمیری
🍃 برش هایی از روایت های طلبه ای است که با خواهر زاده ناتوان ذهنی اش همسفر راه کربلا می شود.
https://manvaketab.com/book/340653/
📖 #باش
✍🏻 به قلم #مرثا_صامتی
☘️روایتی داستانی از عشق و انتقام در مسیر زیارت ابا عبدالله «ع»
https://manvaketab.com/book/372639/
📖 #نمک_گیر
✍🏻 به قلم #زهرا_عوض_بخشی
🔸 روایتی از یک عمر زندگی حسینی، حاجحسین برزگر سردسته هیئت خلف باغ یزد
https://manvaketab.com/book/340659/
انتشاراتشهیدکاظمی
#دوستان_کتاب
📚@dostaneketab