📌 #معرفی_کتاب:
#فیلم ، فیگور، #فلسفه : تاملاتی در #زیبایی_شناسی دینی #سینما
مؤلف: نعمت الله سعیدی
ناشر: انتشارات #معارف با همکاری دفتر مطالعات #جبهه #فرهنگی #انقلاب_اسلامی
🔹محتوای این کتاب در واقع مبانی #نقد_فیلم از نگاه شرقی و #اسلامی است. یعنی باید گفت معمولاً اکثر آثار انتقادی که در سینما همانند خود #ادبیات رایج فیلم، وجود دارد، به شدت تحت تأثیر فلسفه و فرهنگ غربی است.
🔹به عنوان مثال ما در سینمای شرقی خودمان، مفهومی تحت عنوان تحول شخصیت یا شخصیت خاکستری آنگونه که در #سینمای_غرب مطرح است، نداریم. اما مواردی نظیر توبه، مؤمن، مؤمن گناه کار و غیره داریم.
🔹عناوین هفت مقاله اصلی کتاب به این شرح است: «سینما چه نیست»، «ملاحظاتی در #جامعه_شناسی #سینمای_ایران»، «از دیدن جمعی تا جمعی
دیده شدن»، «نسبیگرایی #اخلاقی و شخصیتهای خاکستری»، «تعلیق و انتظار»، «ژانرها و پیامها» و «تعلیق و 36 وضعیت نمایشی». همچنین بخش پیوست کتاب هم شامل سه مقاله با عناوین
«آن طرف از این طرف!»، «بیبی سینمای ایران» و
«لکه؛ رخنهای بر پیکره #سینمای_هالیوودی» است.
خرید بصورت دیجیتالی در:
http://yon.ir/7WNrH
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹پيكرتراش عشق و مرگ
#مسعود_فراستي
به مناسبت تولد #اينگمار_برگمان
▫️ برگمان تنها #فيلمسازي است كه تا آخر عمرش توانست در ميان دورنماي كودكي خود گردش و همچنان نورها، بوها، اشيا، اتاقها، آدمها و تاريكي را تجربه كند. اين تجربه به نزد او فقط تثبيت نشده، بلكه غني و بارور و به يك جهان تبديل شده؛ يك جهان يكه رويايي.
▫️ برگمان در -و با- آثارش به يك #مولف بزرگ #روشنفكر تبديل شده كه از روشنفكري عبور كرده و به سوژه خود منحصربهفرد رسيده. برگمان تنها روشنفكر سينما -به معني خوب و غايياش- است كه دنيا و آثارش را همچنان دوست ميدارم. تنها روشنفكر مدرني كه جهانش سبكمند است و جهاني دارد پرگنجايش و سرشار از #فرم. فرمي كه به زندگي هنري جان ميبخشد و تنها در ضمير فعال ناخودآگاه آدمي ريشه و ماوا دارد.
▫️ فيلمهاي او در عين خودنگاره - و اتوبيوگرافيك- بودن، قائم به ذاتند و زنده و با وجود تثبيت جهان تجربي-زيستي او، هر يك منشي خاص و مستقل دارند؛ نه وابسته به مولف اما رد پاي واقعي او. فيلمسازي براي برگمان، شيوه و نحوه زندگي كردن است و زندگي برايش تمرين فيلمسازي است. در سينماست كه زندگي ميكند؛ زندگي را تحمل كرده و ميتواند دوام يابد و تا 84 سالگي #فيلم بسازد.
▫️ سينما برايش هم نياز مبرم است به برونريزي خود و هم مكاشفه است. مكاشفه خود، ديگري و جهان. #سينما براي او مديومي است براي شناخت و درك لابيرنتهاي انسان: اندوه، عذاب، تنهايي، دلتنگي و هجوم اشباح و «جنهاي» درونش را با آن كنترل ميكند و التيام ميبخشد. سينما برايش اصل لذت است: شور، سودا و هيجان. شوري كه در زندگياش وجود ندارد.
سوال قديمي او: «آيا خدا هست؟» نه از اطوارها و آلودگيهاي روشنفكري و #فلسفه زدگيهاي مد روز كه از بطن زندگياش، از كودكي تا مرگ برآمده و به پرسش كليدي «آيا عشق هست؟» بدل شده و #مرگ كه ذهنمشغولي هميشهاش بوده، شكل ديگر به خود گرفته. مرگ ديگر يك مفهوم مجرد نيست. مرگ از پس مردن و آدم عزيز از دست رفته برميخيزد. مرگ پايان نيست؛ گذار است. به كجا؟ نميداند - نبايد هم بداند.
▫️ اگر مرگ نبود قطعا برگمان به عنوان #سينماگر نيز نبود، زيرا به علت مرگ است كه به جنبش درميآييم و به آفرينش. مرگ تعين زندگي است. بدون مرگ، زندگي بيمعناست. اگر مرگ نبود، نه #عشق بود نه #هنر. عشق و هنر با مرگ ملازمند و با برگمان.
منبع: روزنامه اعتماد
📽🎥
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹نشست تخصصی آینده پژوهی #فضای_مجازی
با حضور رئیس و کارشناسان مرکز تحقیقات و #آینده_پژوهی سازمان فضای مجازی سراج
چهارشنبه 9 مرداد
ساعت 10
سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🎥📱چند ویدیوی جدید در رابطه با #شبکه_های_اجتماعی و #زندگی_سایبری از دکتر عبدالرسول علم الهدی:
نشست علمی گونه شناسی کاربران شبکههای اجتماعی سایبری در ارتباط عفیفانه.
🔹زندگی سایبری (1)
https://www.aparat.com/v/r82Fc
🔹زندگی سایبری (2)
https://www.aparat.com/v/yYfPq
🔹ارتباط عفیفانه در شبکه های اجتماعی
https://www.aparat.com/v/sGbdL
🔹انگیزه های حضور در شبکه های اجتماعی
https://www.aparat.com/v/7U5HK
🔹ساخت هویت مجازی
https://www.aparat.com/v/GjzdR
🔹گونه شناسی کاربران در ارتباط عفیفانه
https://www.aparat.com/v/PtEy7
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹عیدانه
از عید قربان تا عید غدیر
40% تخفیف
برای اشتراک یکساله نشریات
سنجاقک، پوپک، سلام بچهها و پیام زن
ارسال کلمه عیدانه به 3000144095
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
#سواد_رسانه و #فضای_مجازی
برای تماشای ویدیوهای سواد رسانه با موضوعات
#سینما، #نقد_فیلم، #اینترنت، #فضای_مجازی ، #شبکه_های_اجتماعی و...
به آدرس زیر در کانال #اشراق در سایت #آپارات مراجعه نمایید:👇👇
https://www.aparat.com/video/video/listuser/username/Eshragh_Tv/usercat/77684
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
در جستجوی فریده نماینده ایران در #اسکار شد
🔹با اعلام روابط عمومی #سازمان_سینمایی پس از رایگیری و تجمیع نظرات، از ۳ #فیلم قصر شیرین، در جستجوی فریده و متری شش و نیم اعضای هیات انتخاب #مستند در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به عنوان گزینه نهایی و نماینده #سینمای_ایران در اسکار انتخاب کردند.
منبع: فارس
🎥📽
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📌 #معرفی_کتاب:
رویکردهایی به #سواد_رسانه_ای
نویسندگان: آرت سیلور بلات، جین فری، باربارا فینان
مترجم: امیر یزدیان
ناشر: مرکز پژوهشهای اسلامی #صدا_و_سیما
🔹رويكردهايي به سواد رسانهاي، رويكردهايي براي مطالعه سواد رسانهاي ارائه ميدهد. از اين روي، كتاب به دنبال رويكردي فراگير است و نه تقليلگرا. هدف از آشناسازي دانشجويان با اين رويكردهاي متنوع، نشان دادن راهبردهايي متنوع به ايشان براي فهم و درك مطالب رسانهاي است. در حالتي ايدهآل، اين رويكردها، شما را قادر ميسازند تا از دريچههايي متنوع به مطالب رسانهاي بنگريد. هر يك از اين رويكردها ميتواند در رشتهاي خاص، مفيدتر باشد.
🔹 نميتوان گفت كه مطالب رسانهاي تنها يك حقيقت دارند. اينكه در هر حوزه، يك حقيقت وجود دارد، اهميت ندارد، بلكه مهم اين است كه شما رويكردهايي انتقادي در پيش بگيريد و نگرشي تازه به مطالب رسانهاي به دست آوريد. با وجود اين، آشنايي شما با رويكردهاي انتقادي متنوع (به عنوان ابزار) از اهميت بسزايي برخوردار است؛ با بهرهگيري از همين رويكردها قادر خواهيد بود تا مطالب رسانهاي را به طور نظاممند (با حمايتِ «متن» رسانهاي) تحليل كنيد.
مطالعه کتاب بصورت دیجیتالی در:
http://yon.ir/1lApF
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔴اکران مردمی مجموعه #مستند «خلیل آفریقا»
🔻سخنرانان:
▫️دکتر شجاعیفرد، نماینده #شیخ_زکزاکی در #ایران
▫️روحالله رفیعی، تهیهکننده و کارگردان مستند (استاد مستند سازی با موبایل انجمن سواد رسانه طلاب)
▫️به همراه رونمایی از سایت سه زبانه دفتر سید زکزاکی در ایران
▪️زمان: چهارشنبه ۶ شهریور، ساعت ۱۷
▪️نشانی: #قم، بلوار غدیر، انتهای کوچه ۸، مجتمع آموزشی تربیتی هدایت، سالن شهید رجایی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🆔 @Mazloom_Nigeria
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
🔰 مجموعه سخننگاشت | ۱/۱۲
🏷 مطالبه رهبرانقلاب از #وزارت_فرهنگ_و_ارشاد_اسلامی
👈 به فرهنگ عمومی، جهتِ ارزشی بدهید
❌ تلاش زیادی شده تا جریان های #فرهنگی و عاملهای فرهنگی - #هنر و #ادبیات و #شعر و #سینما و بقیه - در جهت غیر ارزشی حرکت کنند.
🌷 #هفته_دولت
💻 @Khamenei_ir
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
SPBA_Volume 6_Issue 14_Pages 101-127.pdf
945.7K
🔹مقاله: بررسی راهبردهای رسانهای و فرهنگی دشمن درنبرد نرم علیه انقلاب اسلامی از منظر حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی)
نویسندگان: علیرضا نجاتی منفرد، محمدرضا کمالی، سید کاظم دلخوش
🔹منبع: دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات قدرت نرم، دوره 6، شماره 14، بهار و تابستان 1395.
🔻چکیده:
انقلاب اسلامی ایران را میتوان الگوی تجلی و تحقق #قدرت_نرم اسلام در عصر حاضر محسوب نمود. این انقلاب از رهگذر اندیشه و آرمان عدالتخواهانه برخاسته از نگرش اصیل اسلامی و بینش والای بنیانگذار آن حضرت #امام_خمینی (رحمتالله علیه) درصدد برآمد با روشهای مسالمت جویانه به نتیجه دلخواه و مطلوب خود یعنی #بیداری_اسلامی دست یابد.
به همین دلیل دشمنان #انقلاب_اسلامی در تلاشاند با بهرهگیری از شیوهها و ابزار گوناگون از جمله ابزار #رسانه و #تهاجم_فرهنگی به طور مداوم و به انحای مختلف به مقابله فرهنگی با این نهضت الهی بپردازند. رهبر بیدار و فرزانهمان حضرت #امام_خامنهای در فرازی از فرمایشات گهربارشان فرمودهاند، اولویت آن چیزی است که به آن میگویند نبرد نرم؛ یعنی نبرد به وسیله ابزارهای فرهنگی، بهوسیله #نفوذ ، بهوسیله دروغ، بهوسیله شایعه پراکنی، با ابزارهای پیشرفتهای که امروز وجود دارد. ابزارهای ارتباطی که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سی سال قبل نبود.
در این تحقیق با در نظر گرفتن شیوهای نبرد نرم #دشمن به بررسی راهبردها و شیوههای نرم رسانهای و #فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی پرداخته میشود ...
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
✅ رضایت 94 درصدی مخاطبان از عصر جدید
در نظر سنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما مسابقه استعدادیابی «#عصر_جدید» رضایت ۹۴ درصدی مخاطبان این برنامه را به همراه داشته است و بیش از ۶۵ درصد مردم در سراسر کشور پای این برنامه نشسته و ۹۷.۲ درصد از مخاطبان این برنامه هم اجرای احسان #علیخانی را خیلی خوب ارزیابی کردهاند.
در نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان #صداوسیما از جامعه آماری با جمعیت ۸۱۸ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر در تهران و ۳۲ شهر دارای مرکز صداوسیما ۶۵.۳ درصد پاسخگویان به نحوی بیننده «مسابقه عصر جدید» بودهاند که ۹۴ درصد از این بینندگان در حد زیاد از این مسابقه رضایت داشتهاند. از این تعداد، زنان با آمار ۶۷.۵ درصد و مردان با آمار ۶۲.۹ درصد بیننده این مسابقه بودهاند. همچنین در میان گروههای سنی مختلف نوجوانان با ۸۴.۹ درصد بیشتر از سایر گروههای سنی بیننده «عصرجدید» بودهاند.
مطابق این نظر سنجی ۸۲.۳ درصد بینندگان «مسابقه عصرجدید» مهمترین هدف این مسابقه را کشف و معرفی استعداهای ناشناخته دانسته اندو اکثریت مخاطبان این برنامه را در این زمینه موفق ارزیابی کرده اند.
در ارزیابی بینندگان در این #نظرسنجی ۹۰.۱ درصد فضاو دکور این مسابقه در حد زیاد موفق بوده و عواملی چون جالب و جذاب بودن با ۸۹.۷ درصد، حضوراستعدادهای متنوع از سراسر کشوربا ۸۶.۱ درصد، جدید و بهروز بودن با ۸۶ درصد، هیجانانگیز بودن با ۸۲.۶ درصد و گروه داوران مسابقه با ۷۳.۶ درصد در جذب مخاطب این برنامه مؤثر بوده است.
بر اساس نظر شرکت کنندگان این نظر سنجی اجرای احسان علیخانی با آمار ۹۷.۲ درصد در حد خیلی خوب بوده است.
۶۰.۶ درصد بینندگان نیز گروه داوری انتخاب شده برای این مسابقه را در حد زیاد مناسب دانستهاند.
مرکز تحقیقات در این نظر سنجی اعلام کرده است ۹۸.۷ درصد بینندگان این مسابقه داوران را از نظر پوشش و ظاهر مناسب، ۹۴.۶ درصد از نظر نحوه بیان در حد خیلی خوب یا خوب ارزیابی کردهاند. تخصص و آگاهی مرتبط با اجراها، قضاوت عادلانه درباره اجراها و استدلال مناسب و مرتبط با رأی ارائه شده در رتبههای بعدی این بخش از نظر سنجی هستند.
۳۳.۳ درصد از بینندگان «مسابقه عصرجدید» داوری امین حیایی و ۲۶.۲ درصد داوری آریا عظیمینژاد را بیش از سایر داوران پسندیدهاند. سید بشیر حسینی با ۱۱.۸ درصد، رویا نونهالی با ۱. ۵ درصد در رتبههای بعدی هستند.
براساس این نظرسنجی، ۷۹.۲ درصد با شیوه انتخاب نفرات برتر توسط مردم در حد زیاد ۱۷.۸ درصد درحد کم موافق هستند و ۳ درصد نیز اصلا با این شیوه موافق نبودهاند. درحالیکه ازنظر ۵۴.۷ درصد بینندگان این مسابقه اصلا بدآموزی نداشته است، ۱۶.۱ درصد نیز اعلام کردند که برخی از اجراهای مسابقه عصرجدید در حد زیاد بدآموزی داشته و ۲۹.۲ درصد بینندگان نیز بدآموزی آن را برای کودکان و نوجوانان در حد کم دانستهاند.
۹۵.۴ درصد از بینندگان در حد زیاد و ۳.۷ درصد در حد کم موافق ادامه پخش مسابقه عصر جدید هستند. ۹ درصد نیز اصلا موافق ادامه پخش این مسابقه نیستند.
بنا بر نظر بینندگان این مسابقه درخصوص اینکه کدامیک از فینالیستها باید به عنوان نفر اول انتخاب میشدند ۴۸.۱ درصد فاطمه عبادی، را شایسته کسب عنوان اول مسابقه دانستهاند.«پارسا خائف »با ۱۹.۱ درصد محمدزارع با ۱۶.۷ درصد، گروه دختران نینیجا با ۵.۸ درصد و سعید فتحی روشن با ۲.۶ درصد به ترتیب نفرات دوم تا پنجم از نظر بینندگان این برنامه در این نظر سنجی بودهاند. بر اساس این نظر سنجی۴۵.۹ درصد بینندگان مسابقه عصر جدید را فاقد هرگونه نقطه ضعفی دانستهاند.
از نظر ۸.۶ درصد از بینندگان مهمترین نقطه ضعف مسابقه عصر جدید«رأی دادن داوران بر اساس احساس» بودهاست. «خطرناک بودن بعضی اجراها» با ۶.۴ درصد، «عدم ارتباط تخصصی داوران با اجرای شرکت کنندگان » با ۵.۶ درصد در مراتب بعدی قرار دارند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹انگیزه های حضور در شبکه های اجتماعی،
سخنرانی دکتر عبدالرسول علم الهدی در نشست علمی گونه شناسی کاربران #شبکههای_اجتماعی #سایبری در #ارتباط عفیفانه.
معاونت #فضای_مجازی، #هنر و #رسانه دفتر تبلیغات اسلامی #حوزه_علمیه قم
تماشای ویدیو در کانال #آپارات #اشراق:
https://www.aparat.com/v/7U5HK
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔷 درباره جنگ نرم چه می دانید؟
🔸تعریف جنگ نرم:
مفهوم #جنگ_نرم در مقابل جنگ سخت است.جان کالینز، نظریه پرداز دانشگاه ملی جنگ #امریکا، جنگ نرم را این گونه تعریف می کند: استفاده طراحی شده از #تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن، برای نفوذ در مختصات فکری دشمن، با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی مجری می شود.
وزارت دفاع امریکا جنگ نرم را این گونه تعریف می کند: جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار #دشمن، گروه بی طرف یا گروه های دولت است، به گونه ای که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد.
🔸اما مهم ترین تعریف از جوزف نای است. وی جنگ نرم را این گونه تعریف می کند: توانایی شکل دهی به ترجیحات دیگران. بنابراین، جنگ نرم هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات #رسانه ای است که جامعه هدف را نشانه می گیرد و بدون درگیری و استفاده از زور و اجبار، به انفعال و شکست وا می دارد.
جنگ روانی، جنگ سفید، جنگ رسانه ای، عملیات روانی، براندازی نرم، انقلاب نرم، #انقلاب_مخملی، انقلاب رنگی و... ازشکل های جنگ نرم شمرده می شود.
به اعتقاد ویلیام وایتی، جنگ نرم عبارت است از: مجموع اقداماتی که از سوی یک کشور به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولت ها و ملت های دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از ابزارهایی چون نظامی سیاسی و اقتصادی انجام می شود.
🔸جنگ نرم رسانه ای:
این جنگ، بهره گیری از رسانه ها برای تضعیف هدف و بهره گیری از توان و ظرفیت رسانه ها، اعم از رسانه های نوشتاری، دیداری، شنیداری و به کارگیری اصول تبلیغات و #عملیات_روانی به منظور کسب منافع است.
جنگ رسانه ای، از برجسته ترین مؤلفه های جنگ نرم شمرده می شود؛ زیرا یکی از اقدامات در این زمینه، بهره گیری از روش برچسب زنی بر ضد کشور مورد نظر است. هدف آن است که #ایدئولوژی، گروه یا دولتی محکوم گردد، بی آنکه استدلالی در محکومیت آنها ذکر شود.
🔸اهداف در جنگ نرم:
الف) ایجاد تغییر در باورها
ب) ایجاد تغییر در افکار و اندیشهها
ج) ایجاد تغییر در رفتار
د) ایجاد تغییر در ساختار سیاسی
منبع: کتاب اهداف فرهنگی در جنگ نرم رسانه ای (#رسانه_ملی و الگوها)،
مولف: سیده صدیقه حسینی
ناشر: مرکز پژوشهای اسلامی #صدا_و_سیما، 1392.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
برای عضویت در کانال انجمن سواد رسانه و دریافت فایل های مرتبط با #سواد_رسانه به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://eitaa.com/savad_rasaneh
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
کلیک نمایید:
@savad_rasaneh
20160216151917-9495-139.pdf
851.8K
🔹مقاله: بازنمایی مناسک محرم در رسانه های غرب؛ تحلیل نشانه شناختی عکس های پایگاه عکاسی توتالی کول پیکس با موضوع محرم و عاشورا
نویسندگان: مجید موحد مجد، زینب نیک نجات، محمدتقی عباسی شوازی
🔹منبع: فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران سال هشتم پاییز 1394 شماره 3 (پیاپی 31)
🔻چکیده:
در این #پژوهش به مقوله #عکس به عنوان بستری برای ارتباط و تولید معنا نگریسته می شود و فعالیت هنری-اجتماعی عکاسی، به مثابة ابزاری رسانه ای که امروزه نقش مهمی در عرصة #ارتباطات دارد و همچون سایر ابزارهای رسانه ای در خدمت ایدئولوژی صاحبان رسانه است، در نظر گرفته می شود. نظریة #بازنمایی، با نگاهی انتقادی به #رسانه ظهور یافت. روش نشانه شناسی امکان بررسی لایه های زیرین متون رسانه ای ازجمله عکس را دارد. در این نوشتار بر اساس نظریة بازنمایی و روش #نشانه_شناسی به تحلیل عکس های پایگاه عکاسی توتالی کول پیکس با موضوع محرم و #عاشورا پرداختیم.
مؤلفه های به دست آمده، گویای این امر بود که عکس ها با ارائة تصویری همراه با اعوجاج از مناسک #محرم، به بازنماییِ اسلام و مسلمانان به عنوان یک «دیگری» می پردازد. ویژگی هایی همچون #خشونت عزاداران، غلبة مردانگی و نقش منفعل زنان عزادار در مناسک دینی، انسجام و قدرت جمعی آنان ازجمله مضامین حاضر در این مجموعه عکس است؛ ضمن اینکه نمادهای مرسوم #شیعی نیز در عکس ها با چنین مضامینی آمیخته می شود. مفاهیم برآمده از تحلیل عکس ها که اغلب حول مضامینی همچون خشونت است، می تواند اقدامی در راستای جریان کلی تر #اسلام_هراسی در جهان غرب قلمداد شود.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
⚫️ فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و عموم شیعیان تسلیت عرض می کنیم.
◼️ حضرت حجت در غم جدشان می فرمایند:
لأَندُبَنَّک صَباحاً و مَساءً و لأَبکینَّ عَلَیک بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً.
هر صبح و شام بر تو گریه و شیون می کنم و در مصیبت تو به جای اشک، خون می گریم.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 نماهنگی از بیانات #رهبر معظم انقلاب اسلامی بهمناسبت روز ملی #سینما:
🔷به عنوان یک مستمع که انسان نگاه می کند
می فهمد اثر #هنر را و کار هنری برجسته را
🔷شما می توانید این نسل را
یک نسل پیشرونده، امیدوار، پرشوق، معتقد به خود، معتقد به ارزش های اسلامی و ملی خود بار بیاورید.
🎥📽
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
◀️ معرفی بازی مبارزه با داعش در نقش مدافع حرم حضرت زینب(س) + دانلود رایگان بازی
🎮 #معرفی_بازی موبایلی/ بخش اول
💎 نام بازی: دفاع مقدس
✳️ تولید کننده: #حزب_الله_لبنان
📋 خلاصه: داستان بازی از زیارت #حرم_حضرت_زینب(س) در سوریه آغاز می شود.
قهرمان #بازی یعنی "احمد" که یک شهروند عادی است با دیدن تعرض دشمن به حرم، لباس نظامی بر تن کرده و سلاح به دست گرفته و به دفاع از حرم می پردازد.
برای اطلاعات بیشتر و #دانلود_رایگان_بازی به لینک زیر بروید:
https://vmojahed.ir/?p=7488
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
https://eitaa.com/savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦ببینید
مقام معظم رهبری:
🔷 یکی از خصوصیّات ممتاز دیگر امروز، آماده بودن وسایل رساندن #پیام است؛
🔷 #فضای_مجازی یک ابزار بسیار کارآمد است برای اینکه بتوانید پیامتان را به گوش همه برسانید.این امکان دیروز نبود،امروز هست.یکی از امتیازات این است.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔷برگزاری درس خارج فقه رسانه از اول مهر
📖 سال پنجم درس خارج #فقه_رسانه با موضوع «احکام پیام رسانان و عوامل رسانه» در قم برگزار می شود.
📚 حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی پنجمین سال #درس_خارج فقه رسانه خود را با موضوع «احکام پیام رسانان و عوامل #رسانه» همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه در قم برگزار می کند.
🔸 این درس از روز دوشنبه اول مهرماه سال جاری هرهفته روزه های دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 16در مدرس 206مدرسه علمیه امام کاظم(ع) واقع در میدان معلم آغاز خواهد شد.
منبع: خبرگزاری حوزه
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
‼️ #توجه ‼️
قم میزبان اولین سلسله همایشهای #نسل_هزاره_ی_سوم
(دهه هشتادی ها)
🔰 سمینار #نسل_هزاره_ی_سوم با رویکرد تعامل، آشنایی و شناخت بیشتر نوجوانان
#مخاطبان:
🔘 نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال
🔘 طلاب
🔘 والدین
🔘 مربیان
🔺 باحضور اساتید برتر #کشوری:
🔅 #دکتر_سید_بشیر_حسینی
🔅 #مهندس_مصطفی_ضابط
🔺 زمان: ۵ مهر ماه ۹۸
🔺 ساعت برگزاری: ۸ صبح الی ۸ شب
🔺 مزایا:
۱) اعطای #گواهینامه_ی_معتبر
۲) اعطای تخفیف ویژه برای:
🔹دریافت تمام بسته های تربیت مربی سواد رسانه
🔹ثبت نام در دوره های جامع سواد رسانه
و...
🔺 امکان اسکان برای غیر قمی ها
❗️ توجه 👈 ظرفیت #محدود
🖇لینک ثبت نام مستقیم:
http://yon.ir/Mojrisho
🎁 کد #تخفیف 60% ویژه مخاطبان موسسه طوسی:
Tusi80
کسب اطلاعات بیشتر:
🆔 @mojrisho_ir
📞 09034718501
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹 آغاز هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان گرامی باد.
🔸... درباره خاطره هشت سال #دفاع_مقدس، این فیلمی که این آقا میسازد، این کتابی که آن آقا مینویسد، در واقع یک تزریق سیمان به این پایههایی است که میخواهیم اینها را مستحکم و ماندگارتر کنیم؛ تقویت پایههای #انقلاب و پایههای پیشرفت کشور است، تقویت هویّت ملّی است.۱۳۹۶/۰۳/۰۳
بیانات مقام معظم رهبری در مراسم شب خاطره دفاع مقدس
🔹 کم کم بدل به قلعه متروکه می شود،
شهری که کوچه هاش به نام #شهید نیست
(مرتضی امیری اسفندقه)
#فیلم #سینما #کتاب
#رسانه #شعر #ادبیات
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
#هدیه #دانلود_رایگان
#فیلم آموزشی + #صوت آموزشی | چه #بازی مناسب سن فرزند من است ؟
(تهیه شده توسط مهندس حق وردی استاد بازی های رایانه ای انجمن سواد رسانه طلاب)
نتایج:
با مشاهد این فیلم آموزشی در کمتر از 30 دقیقه می توانید با این مباحث آشنا شوید
✅ آشنایی با نظام رده بندی #بازی_های_رایانه_ای ایران
✅ با توجه به سن فرزند خود می توانید بازی مناسب برای او پیدا کنید
✅ با جستجو نام بازی مورد علاقه فرزندتان از رده بندی سنی آن مطلع شوید
✅ با توجه به دسته بندی محتوایی می توانید به او بازی مناسب سنش پیشنهاد دهید مثلا بازی آموزشی
✅ با توجه به علاقه فرزندتان به سبک های بازی (مانند اکشن، راهبردی و..) بازی متناسب به او پیشنهاد دهید.
✅ با توجه به اینکه فرزندتان از چه وسیله ای برای بازی کردن استفاده می کند به راحتی برای او بازی پیدا کنید
✅ با یک جستجوی ساده متوجه شوید بازی که فرزندتان در حال انجام است به چه میزان و چه محتواهایی مانند خشونت یا ترس دارد
https://vmojahed.ir/?p=7608
@vmojahed
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔹 معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می کند:
کارگاه تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین حسینی
🔶با حضور اساتید برتر در عرصه تبلیغ و رسانه
◀️ ظرفیت های بین المللی اربعین:
سهیل اسعد
◀️ بازنمایی اربعین در فضای مجازی:
مصطفی اسماعیلی
◀️ عکاسی با موبایل:
امیر حسامی نژاد
◀️ مستند سازی با موبایل:
روح الله رفیعی
◀️ سوژه یابی و روایت نگاری:
حامد حجتی
◀️ مدیریت سفر:
سید حمیدرضا قادری
🔸تاریخ ثبت نام: تا روز چهارشنبه 10 مهر
زمان کارگاه: پنجشنبه 11 مهر ماه - از ساعت 8 صبح تا اذان مغرب
مکان: قم، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه چهارم، سالن جلسات
کسب اطلاعات و ثبت نام در :
https://evnd.co/JObju
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh