eitaa logo
شیعه شناسی
188 دنبال‌کننده
916 عکس
400 ویدیو
116 فایل
🔸تبیین معارف ناب اسلامی و شیعی؛ 🔹پاسخگویی به شبهات اعتقادی؛ 🔸اطلاع رسانی از اخبار دینی، مذهبی و برنامه های مرکز تخصصی شیعه شناسی 🌐 www.shia-ac.com 🔽آدرس کانال در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/shiashenasee
مشاهده در ایتا
دانلود
#گزارش 📷 🔸برگزاری امتحانات پایان ترم سطح 4 ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
12 12 12 8⃣ 1⃣ 🔸یکی دیگر از ادله کسانی که آیه تطهیر را مختص زنان پیامبر صلی الله علیه و آله می دانند، استدلال به اقوال ابن عباس و عکرمه می باشد که آنها اعتقاد به اختصاص آیه در زنان پیامبر صلی الله علیه وآله داشتند. 🔹حدیثی از عکرمه نقل شده به این صورت که وی در بازار فریاد 🗣می زد: آنچنان که شما فکر می کنید نیست، همانا اهل بیت، زنان پیامبر صلی الله علیه و آله است. و هر کس منکر آن باشد من حاضرم با او مباهله کنم. 🔻در نقد این دلیل باید گفت: 1⃣: انتساب این سخن به ابن عباس مردود است زیرا سخن دیگری با سند صحیح تر از وی نقل شده که می گفت: آیه تطهیر در حق اصحاب کساء نازل شده. 2⃣: حتی اگر نسبت این عقیده به ابن عباس درست باشد باید دانست که این سخن تنها اجتهاد او، عکرمه، و دیگرانی است که این قول را بیان کرده اند و با وجود نص صریح و صحیح رسول خداصلی الله علیه وآله درتبیین اهل بیت، این اجتهاد مردود است. 3⃣: همچنین این قول آنها با گفتار ابو سعید خدری، ام سلمه، عایشه و دیگران معارض است که گفته اند: آیه تطهیر به اهل کساء اختصاص داشته، زنان پیامبرصلی الله علیه وآله از مفاد آن خارجند. (📗برگرفته از کتاب اهل بیت علیهالسلام در آیه تطهیر، مرتضی عاملی، ص 161) ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِي فِيهِ صِيَامَ الصَّائِمِينَ وَ قِيَامِي فِيهِ قِيَامَ الْقَائِمِينَ وَ نَبِّهْنِي فِيهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِينَ وَ هَبْ لِي جُرْمِي فِيهِ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ وَ اعْفُ عَنِّي يَا عَافِياً عَنِ الْمُجْرِمِينَ. 🔹 خدايا روزه ام را در اين ماه روزه روزه داران قرار ده، و شب زنده داری ام را شب زنده دارى شب زنده داران، و بيدارم كن در آن از خواب بی خبران، و ببخش گناهم را در آن اى معبود جهانيان، و از من درگذر، اى درگذرنده از گنهكاران. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
7⃣ 4⃣ 🔸عادت اهل مکه بر این بود که اولاد خود را بعد از هفت روز به دایه ای می سپردند تا او را شیر دهد و زنان همه منتظر بودند تا شیر دادن و تربیت پیامبر صلی الله علیه و آله را قبول کنند. روزی آمنه صدای هاتفی را شنید که می گفت: ای آمنه اگر برای فرزندت دایه ای می خواهی، زنی در بنی سعد است که نامش حلیمه است. بعد از این جریان هر زنی که برای پذیرش پیامبر صلی الله علیه و آله می آمد، آمنه ابتدا نام او را می پرسید تا اینکه حلیمه از راه رسید. 🔹حلیمه نقل می کند که روزی بین خواب و بیداری بودم که شخصی نزد من آمد و مرا به نهر آبی سفید تر از شیر و شیرین تر از عسل برد. سپس به من گفت بنوش و من از آن نوشیدم سپس مرا به محل خود بازگرداند و به من گفت: ای حلیمه بر توباد که به مکه روی که در آنجا برای تو رزق واسعی است و به زودی به برکت مولودی که آنجا به دنیا می آید به سعادت می رسی سپس برای من دعا کرد و حال من دگرگون شد. ▫️زنان قوم بنی سعد که مرا دیدند تعجب کردند و پرسیدند این حسن و زیبایی که برای تو پیدا شده از کجاست و من هم به خاطر حسادتی که آنها نسبت به من داشتند ماجرا را مخفی کردم. ▫️ سپس بعد از دو روز هاتفی صدا زد 🗣به طوری که تمام بنی سعد صدای او را شنیدند که می گفت: ای زنان بنی سعد برکات بر شما نازل شده و فقر و اندوه از شما برداشته شده به برکت شیردادن به مولودی که در مکه به دنیا آمده و خداوند او را فضیلت بخشیده... با شنیدن این صدا تمام بنی سعد به سمت مکه به راه افتادند... (📗بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج15، ص: 371) ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸اللَّهُمَّ قَرِّبْنِي فِيهِ إِلَى مَرْضَاتِكَ وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ سَخَطِكَ وَ نَقِمَاتِكَ وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِقِرَاءَةِ آيَاتِكَ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ 🔹خدايا مرا در اين ماه به خشنودى ات نزديك كن، و از خشم و انتقامت بركنار دار، و به قرائت آياتت موفق كن، اى مهربان ترين مهربانان. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
61 11 4⃣ بر اثبات توحید صفاتی، استدلالی است که علامه طباطبایی (ره) بیان کرده اند به این صورت که: 1⃣ . در جای خود ثابت شده است که واجب تعالی، علت تامه همه موجودات ممکن است. (حال یا بدون واسطه، چنان که در مخلوق اول، چنین است و یا با واسطه یا وسایطی، چنان‌که درباره سایر معلولات این‌گونه است.) 2⃣ . هر علتی باید کمالات معلول خود را به نحو اعلی و اشرف داشته باشد؛ چون در جای خود ثابت شده است که معطی الشیء لا یکون فاقداً له ( عطا کننده یک کمال، نمی‌تواند فاقد آن کمال باشد) و حتی آن کمال را باید بیشتر و کامل ‌تر و به نحو اشرف داشته باشد تا بتواند آن را افاضه کند. 3⃣. پس خداوند تعالی هر کمال وجودی را به نحو اعلی و اشرف داراست. (چون هر کمال وجودی ‌ای معلولی است و هر معلولی ممکن است و ممکن، با وسطه یا بی ‌واسطه باید به واجب ختم شود.) 4⃣. خداوند تعالی وجود صرف است. 5⃣. وجود صرف، هیچ‌گونه ترکیبی در او راه ندارد؛ بلکه بسیط و واحد است (به وحدة حقیقیة حقّه؛ یعنی وحدتی که عین ذات واجب است.) 6⃣. از آنجا که وجود صرف هیچ ترکیبی در او راه ندارد، پس نمی‌شود هیچ جهت تغایر و تعددی هم در او فرض کرد. (چون فرض هرگونه جهت یا حیثیت مستلزم ترکیب ذات واجب است). 7⃣. پس هر کمالی که در واجب فرض می‌شود، عین ذات او و عین کمال دیگری است. 8⃣. پس صفات ذاتیه خداوند، عین ذات متعالی او هستند و هرکدام از آنها عین دیگری نیز هست؛ هرچند از نظر مفهوم با یکدیگر متفاوت هستند. (📗برگرفته از کتاب نهاية الحكمة، علامه طباطبایی، ج 4، ص: 1116-1115) ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِيهَ وَ بَاعِدْنِي فِيهِ مِنَ السَّفَاهَةِ وَ التَّمْوِيهِ وَ اجْعَلْ لِي نَصِيبا مِنْ كُلِّ خَيْرٍ تُنْزِلُ فِيهِ بِجُودِكَ يَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِينَ 🔹خدايا در اين ماه به من تيزهوشى و بيدارى عنايت فرما، و از بى خردى و اشتباه دورم ساز، و از هر خيرى كه در اين ماه نازل مى كنى، برايم بهره اى قرار ده، به حق جودت اى جودمندترين جودمندان. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸مؤمن به قدری ارزش دارد که اگر از قبرستانی عبور کند، خداوند به احترام او، عذاب را از آن قبرستان برمی‌دارد و مردگان از عذاب نجات پیدا می‌کنند. 🔹آیه الله العظمی کوهستانی (ره) ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸اللَّهُمَّ قَوِّنِي فِيهِ عَلَى إِقَامَةِ أَمْرِكَ وَ أَذِقْنِي فِيهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ وَ أَوْزِعْنِي فِيهِ لِأَدَاءِ شُكْرِكَ بِكَرَمِكَ وَ احْفَظْنِي فِيهِ بِحِفْظِكَ وَ سِتْرِكَ يَا أَبْصَرَ النَّاظِرِينَ 🔹خدايا در اين ماه براى برپاداشتن امرت نيرومند ساز مرا، و شيرينى ذكرت را به من بچشان، و اداى شكرت را به من الهام فرما، و به نگهدارى و پوششت نگاهم بدار، اى بيناترين بينندگان. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸دعای بعد از هر نماز واجب ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸حجت الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛ سرمایه گذاری سنگین دشمن بر تشیع انگلیسی برای منزوی کردن شیعه ناب
شیعه شناسی
#خبر 🔸حجت الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛ سرمایه گذاری سنگین دشمن بر تشیع انگلیسی برای منزوی کر
🔸حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به شیعه با راه اندازی فرقه ها و گروه هایی مانند شیعه انگلیسی🇬🇧 گفت: راه اندازی و فعالیت های این فرقه از برنامه هایی است که دشمنان علیه انقلاب اسلامی تدارک دیده اند. 🔹وی افزود: دشمنان از راه های گوناگونی برنامه ریزی و ورود می کنند تا به نظام اسلامی نفوذ کرده و آسیب های جدی به آن وارد کنند، یکی از زوایایی که دشمن بسیار به آن دل بسته و امیدوار است و پول ها و امکانات فراوان به کار برده اند ایجاد تشیع انگلیسی است. 🔸امام جمعه شهرکرد با بیان این که چندین شبکه ماهواره ای 📡در اختیار فرقه شیعه انگلیسی قرار دارد، اظهار داشت: این شبکه ها هزینه های بسیاری دارد اما دشمنان این شبکه ها را در اختیار فرقه ها و گروه های خاصی می گذارند تا تجهیز شوند و با نام شیعه علیه شیعه و اسلام ناب کار کنند. 🔹وی ادامه داد: دشمنان با راه اندازی شیعه انگلیسی می خواهند شیعیان را انسان های خشن، عبوس و بی منطق نشان دهند تا شیعه ناب و جهادگر را منزوی کنند، شیعه انگلیسی بدترین ضربه را به پیکر شیعه وارد می کند و دشمنان قسم خورده شیعه و اسلام مانند آمریکا و انگلیس همین را می خواهند. 🔸حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که دشمنان برای ضربه زدن به شیعه سرمایه گذاری سنگینی انجام داده اند، ابراز داشت: دشمنان از نظر پول و تجهیزات و مسائل دیکر از شیعه انگلیسی حمایت می کنند، از همین رو می بینیم وقتی چند نفر از این گروه به سفارت ایران در لندن تعرض می کنند، پلیس انگلیس مقابله نمی کند. 🔹وی عنوان کرد: متأسفانه شیعه انگلیسی از مماشاتی که در کشور با آن ها شده سوء استفاده کرده اند، کسانی که به عنوان بزرگان این فرقه مطرح هستند هر روز علیه نظام اسلامی، ارزش ها و ولایت فقیه هر چه می خواهند می گویند و وقتی برخوردی نشده جری تر شده اند. 🔸نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مماشات حد و اندازه ای دارد و در برابر فعالیت های ضد اسلامی این گروه باید برخورد مناسب و عقلانی صورت گیرد تا این گروه و حامیان آن بدانند که نظام اسلامی مقتدر است. 🔹وی اضافه کرد: شیعه ناب امروز در دنیا جا باز کرده و حرف برای گفتن دارد و دل ها را متوجه خود کرده است، از این رو نباید اجازه داد که عده ای، شیعه ناب را بد معرفی کرده و آن را منزوی کنند. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸اَللَّـهُمَّ اجْعَلْني فيهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرينَ، وَاجْعَلْني فيهِ مِنْ عِبادِكَ الصّالِحينَ اْلقانِتينَ، وَاجْعَلني فيهِ مِنْ اَوْلِيآئِكَ الْمُقَرَّبينَ، بِرَأْفَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ. 🔹خدايا قرار ده مرا در اين ماه از آمرزش‏ جويان، و از بندگان شايسته‏ و فرمانبردارت قرار بده، ‏ و از اولياي مقرّبت،به رأفتت اي مهربان‏ترين مهربانان. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
8⃣ 5⃣ 🔸حلیمه می گوید با شنیدن صدای آن هاتف هیچ کسی از بنی سعد باقی نماند و همه به سوی مکه به راه افتادند. حلیمه از پاکترین و عفیف ترین زنان قوم خود بود و به همین خاطر خداوند رضاع و شیردادن پیامبر صلی الله علیه و آله را روزی او کرد. 🔹زنان شیرده هر کدام بر آمنه وارد می شدند، ابتدا نامشان را می پرسید و هنگامیکه نام حلیمه را نمی شنید برای منصرف کردن آنها می گفت فرزند من یتیم است و پدر و مالی ندارد و زنان نیز از او رویگردان می شدند. 🔸حلیمه با همسرش وارد مکه شد و به دنبال مولودی که بشارتش را شنیده بود می گشت تا اینکه خداوند او را به سوی عبدالمطلب که در صفا نشسته بود هدایت کرد. عبدالمطلب از او پرسید از کجا آمده ای و حلیمه در جواب گفت از بنی سعد، برای طلب فرزندی که در قبال شیردادن او زندگیمان را بگذرانیم. عبدالمطلب گفت: در نزد ما فرزندی است که مثل او زاییده نشده غیر از اینکه یتیم است و من جد او و به جای پدرش هستم. اگر شیردادن او را می پذیری او را به تو واگذار کنیم. حلیمه گفت باید از شوهرم👳 اجازه بگیرم وبه نزد همسرش برگشت. 🔹هنگامیکه حلیمه ماجرا را برای شوهرش نقل کرد، شوهرش به وی گفت: زنان بنی سعد با احسان و اکرام به دیار خود برگشتند و تو با یک کودک یتیم. حلیمه گفت زنان بنی سعد با غنائم بر می گردند و من نا امید و دست خالی و اشکش جاری شد. 🔸شوهرش گفت برگرد و همین طفل یتیم را قبول کن که امید است خداوند خیر کثیر در آن قرار داده باشد زیرا که جد او معروف به احسان است... (📗بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج15، ص: 373) ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
📸 🔸برگزاری جلسه مدیران علمی سایت مرکز با معاون پژوهشی فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر صمیمی در خصوص راهکارهای ارتقاء سطح کمی و کیفی سایت. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِي فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ وَ لا تَضْرِبْنِي بِسِيَاطِ نَقِمَتِكَ وَ زَحْزِحْنِي فِيهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ بِمَنِّكَ وَ أَيَادِيكَ يَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ 🔹خدايا مرا در اين ماه به خاطر نزديك شدن به نافرمانی ات وامگذار، و با تازيانه هاى انتقامت عذاب مكن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهايت، اى نهايت دلبستگى دل شدگان. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸تمدید ثبت نام سال تحصیلی 98-97 تا تاریخ 20 تیر 1397 ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
از پذیرش و ثبت نام سطح 3 در سال تحصیلی 98-97 🔸با پیگیری های معاونت آموزش مرکز و همکاری همکاران این بخش پس از انجام مراحل درخواست پذیرش از دفتر هماهنگی امور مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه علمیه، یازدهمین دوره پذیرش سطح 3 از تاریخ 14/1/97 آغاز و تا تاریخ 31/1/97 از دو طریق حضوری وسایت ادامه یافت و مرکز توانست در این مدت کوتاه از طریق اطلاع رسانی های مختلف 200 نفر پذیرش نماید. 🔹 آنچه در این پذیرش حائز اهمیت است این است که اکثر این افراد اولویت اول پذیرش خود را شیعه شناسی قرار داده اند. 🔻پذیرش در دو مرحله انجام می پذیرد: 👈مرحله اول پذیرش سطح 3 توسط معاونت آموزش حوزه های علمیّه با حذف امتحان کتبی و احتساب امتیاز و معدل بعضی از دروس پایه های اوّل تا نهم برگزار و قبول شدگان به مراکز مربوطه معرفی می شوند. 👈مرحله دوم پذیرش مصاحبه علمی است که در مراکز انجام می پذیرد. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸برگزاری امتحانات نیم سال دوّم سال تحصیلی 98-97
شیعه شناسی
#خبر 🔸برگزاری امتحانات نیم سال دوّم سال تحصیلی 98-97
🔹امتحانات واحدهای درسی نیم سال دوم سطح 3و4 مرکز پس از اتمام دروس نیمسال دوم انجام و برابر آیین نامه و جدول زمان بندی، قبل از ماه مبارک رمضان به پایان رسید. 🔸 شیعه پژوهان می توانند ازتاریخ 29/2/97 از نتایج امتحانات خود از طریق آموزش و تابلوی اعلانات اطلاع یابند و درصورت اعتراض، اعتراضات خود را نهایتا تا 10 روز کتباً ✍اعلام فرمایند. ♦️لازم به یادآوری است معذورینی که نتوانسته اند درامتحان درسی یا دروسی شرکت نمایند می توانند با ارائه گواهی معتبر پس از بررسی و موافقت معاون آموزش در زمانی دیگر با تعیین آموزش، جبران نمایند. در صورت عدم مراجعه بهنگام به دلیل محدویت زمانی برای ثبت نمرات در نرم افزار آموزشی نجاح حوزه ، آموزش از اخذ امتحان مجدّد معذور و برابرمقررات آموزشی عمل خواهد کرد. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔸اللَّهُمَّ أَعِنِّي فِيهِ عَلَى صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِي فِيهِ ذِكْرَكَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِيقِكَ يَا هَادِيَ الْمُضِلِّينَ. 🔹خدايا مرا در اين ماه بر روزه و شب زندارى اش يارى ده، و از لغزش ها و گناهانش دورم بدار، و ذكرت را همواره روزى ام كن، به توفيقت اى راهنماى گمراهان. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
#کلام_بزرگان علامه محمدتقی شوشتری: 🔸وقتی که به این عالم آمده ای خودت گریان و کسانت خندان بودند، 🔹سعی کن در وقت رفتن برعکس باشی. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
🔻 برگزاری مصاحبه علمی سطح 3 مرکز تخصصی شیعه شناسی در سال تحصیلی 98-97 🔻
شیعه شناسی
#خبر 🔻 برگزاری مصاحبه علمی سطح 3 مرکز تخصصی شیعه شناسی در سال تحصیلی 98-97 🔻
🔸حجت الاسلام دهقانی معاون محترم آموزش مرکز تخصصی شیعه شناسی فرمودند: یازدهمین دوره پذیرش این مرکز با رویکرد جدید پذیرش مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه و ثبت نام از حدود 200 نفر داوطلب انجام پذیرفت. 🔹ایشان افزودند: از تعداد 194 نفرِ ثبت ‌نام شده در مرحله اوّل (احتساب امتیاز بعضی از دروس پایه‌های اوّل تا نهم حوزه) 59 نفر به مرحله دوّم(مصاحبه علمی) راه یافتند که با توجه به برنامه ریزی و زمان بندی انجام شده و با دعوت از اساتید کارشناس در محدوده دروس پایه‌های تعیینی، مصاحبه علمی داوطلبان در روزهای 18 و 19 اردیبهشت برگزار شد که حدود 30 نفر از داوطلبان در این مرحله پذیرفته و به معاونت آموزش حوزه‌های علمیه معرفی خواهند شد که پس از تأیید نهایی می‌توانند در سال تحصیلی 98-97 به عنوان شیعه‌پژوه سطح3 ادامه تحصیل دهند. 🔸ایشان در ادامه با بیان امتیازات نحوه پذیرش جدید مراکز تخصصی افزودند: از امتیازات پذیرش تخصصی سطح3 در سال تحصیلی 98-97 این است که در مرحله اوّل، آزمون کتبی توسط معاونت آموزش حوزه‌های علمیه حذف گردیده و امتیاز بعضی از دروس در پایه‌های تحصیلی یاد شده محاسبه و میانگین آن جایگزین گردیده است. 🔹از دیگر امتیازات پذیرش سال تحصیلی 98-97 جذب داوطلبان با استعداد و با معدل‌های بالا هست و این امر نشان دهنده توجه به کیفیت آموزشی در پذیرش و جذب طلاب برای حوزه‌های علمیه است که اهمیت بسزایی داشته و دارد. 🔸حجت الاسلام دهقانی در پایان افزودند: برابر آئین‌نامه آموزش چنانچه شیعه‌پژوهان جذب شده، پایه 10 حوزه را تکمیل نموده و دو نیم‌سال تحصیلی را با موفقیت بگذرانند می‌توانند برای تدوین پایان‌نامه اقدام نموده و هم‌زمان با اتمام واحدها از پایان‌نامه خود دفاع نموده و فارغ التحصیل گردند و بلا فاصله برای پذیرش سطح4 اقدام نمایند. ♦️اسامی پذیرفته‌شدگان سال تحصیلی 98-97 متعاقباً اعلام می‌گردد. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee
♨️گزارشی از خلاقیت و نوآوری در آموزش 🔸با عنایت الهی و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با تدبیر و درایت معاونت آموزش و همکاران خوب در این بخش توانستیم برای اولین مرتبه برنامه درسی نیمسال اول سال تحصیلی 97-98 را با جذب تعداد هشت نفر از شیعه پژوهان شاخص و ممتاز به همراه ارائه درسنامه و ارزیابی تدریس برای تدریس آماده و برنامه ریزی نماییم . از جمله اهداف و امتیازات این طرح عبارتند ا ز: 1⃣- استاد پروری 2⃣- غنی سازی منابع درسی 3⃣- تدریس به صورت کلاسیک همراه با پاورپونت 4⃣- ارائه خروجی مناسب برای شیعه پژوهان 5⃣- عملیاتی نمودن وعده های آموزشی. 🔹امید داریم با مشارکت شیعه پژوهان روز به روز در عرصه آموزش رو به جلو و بالنده باشیم . تدبیر معاونت آموزش در عرصه تدریس برآن است که حداقل از میان فارغ التحصیلان هر دوره سه نفر برای تدریس گزینش شوند. بنابراین شیعه پژوهان می توانند از این فرصت و تدبیر ایجاد شده نهایت بهره برداری را داشته باشند. ✒️ مرکز تخصصی شیعه شناسی ✅ @shiashenasee