eitaa logo
بینش مطهر || مطهَرین
2.2هزار دنبال‌کننده
898 عکس
177 ویدیو
78 فایل
دبیرخانه بینش مطهر استان قم ✔کانال جامع اندیشه های شهید مطهری ✔برگزاری دوره های معرفتی کاربردی مکان:قم شماره تماس 09193533133 ادمین تبادلات و راهنمایی : @binesh_qom @H_sami84 : مسئول شعبه ⭕انتشار مطلب باذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠استاد شیخ علی فرحانی 📝نویسنده: احسان چینی پرداز 🔰موضوع : شهید مطهری صاحب طهارت روح و سر بسم الله الرحمن الرحیم 🔷امام خمینی (ره) در مورد استاد بیانات و شهادات عجیبی دارند، این کلام و شهادات حضرت امام بسیاری از شبهات و تردیدهایی را که بدخواهان در مورد این شهید عزیز ایجاد کرده بودند را از بین برد. 🔹شهادت امام از دو جهت ارزشمند است یکی جایگاه ولایت و رهبری ایشان است و دیگری منزلت علمی و اسلام شناسی حضرت امام است که با هیچ مسئله ای دچار تردید و لکنت نمی شدند و با صراحت نظر خویش را بیان می کردند، چه در مقام اثبات کسی باشند و چه در مقام نفی شخصی! 🔷 پیرامون شخصیت بی نظیر استاد مطهری اشکالات و شبهات زیادی از طرف گروه های مختلف مطرح می شود، این مسائل و شبهات گسترده هستند و به مرور زمان به آنها اشاره می کنیم و در این یادداشت در صدد پرداختن به استاد مطهری می باشیم. ⁉️ یکی از شبهاتی که در مورد ایشان وجود دارد اشاره به بُعد معنوی استاد مطهری دارد. برخی که نگاه خوبی هم به استاد شهید دارند می گویند که ایشان به دلیل اینکه در بود و از دانشگاه زمان طاغوت حقوق دریافت می کرد و این مال شبهه ناک (و یا حرام) بوده است، اثراتش را بُعد معنوی ایشان گذاشته است. ⁉️عده ای با ژست علمی و می گویند که ایشان بیشتر بودند نه معنویت گرا، حتی برخی می گویند ایشان تازه در اواخر عمر شروع به کار معنوی کردند و برای تقویت معنویت خویش در فکر اعتزال و گوشه گیری بودند که امور انقلابی و شهادت به ایشان اجازه نداد!! ✅ حقیقت این است که این قبیل اشکالات و بعضا شبهاتی که مطرح می شود با نگرشی غیر عمیق است. خصوصا وقتی که با منظر دو عالم بزرگ و دو استاد بی بدیل ایشان یعنی و آشنا می شویم. ❇️ برای حق طلبان و حق جویان شهادت ایشان حجت قاطع و دلیل روشنی است که تمام تردید ها را به یکباره نقش بر آب می کند، حضرت روح الله در باره شهید مطهری می فرمایند: 🔹«مطهرى كه در و قوّت ايمان و قدرت بيان كم نظير بود، رفت و به ملأ اعلى‏ پيوست‏» ✔️امام در مورد استاد شهید به طهارت باطن، سِر و روح ایشان شهادت می دهند. خود ایشان به طهارت سر و روح درجاهای مختلفی اشاره می کنند: 🔺یکی از مواردی که آن را توصیف می کنند این است که انسان آنقدر غیر وابسته به دنیا باشد که حتی برای عبادت به سجاده و مهر خاصی ولو تربت سید الشهدا (ع) وابسته نباشد به این نحو که اگر آنها نباشند حال معنوی فرد تغییر کند. این عدم وابستگی از نشانه های طهارت روح و قلب انسان است. 🔺 امامی که هم عرفان را خوب می شناسد و هم عارف واقعی را، در مورد کتب این استاد عزیز می فرمایند: «کتب او برای سودمند است.» 🔺البته امام در توصیف شهید و تمام کردن حجت بر این وجود شریف از هیچ چیز فرو گذار نکرده اند و چنین فرموده اند که: «تمام کتب او بدون استثناء سودمند است.» ممکن است کسی اشکال کند که قید«بدون استثناء» مفهوم ندارد؛ اما امام در ادامه می فرمایند: «شخص دیگر را سراغ ندارم که بتوانم در موردش بگویم بی استنثاء تمام آثارش خوب است!» لذا کلام را به منطوق تبدیل کرده و از هر تردید جلوگیری می کنند. ❕حال چطور ممکن است کسی که داشته تازه در آخر عمر به فکر معنویت افتاده باشد؟! ❕آیا کسی که به شهادت مقام معظم رهبری هر شب ساعت ها در خلوت به راز و نیاز پرداخته و صدای گریه اش اهل بیت را از خواب بیدار می کند، در آخر عمر به فکر معنویت افتاده است؟! https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/621 ❕آیا کسی که پیامبر اکرم بر لبانش بوسه زده و بر تلاش این شهید سعید مهر تایید زده است، آخر عمر به فکر معنویت افتاد؟! 🔷کلمات علامه طباطبایی درباره سلوک شهید مطهری عجیب است، علامه طباطبایی در مورد شهید مطهری می فرماید: 🔹«مرحوم مطهّرى با تاريخ زندگى پر ارزش و سعادتمند خود كه پر از تلاش علمى و تفكّر فلسفى بود به شيفتگان علم و فلسفه پيغامى رسا و پرارزش مى‌فرستد كه از كوشش و تلاش كمالى هرگز آرام ننشسته و و را هرگز فراموش نكنند و حيات خود را كه بهترين متاع انسانى است در بازار حقايق به حيات معنوى تبديل كنند» ⭕️ شهادت علامه طباطبایی به دوام مراقبه و حرکت کمالی شهید مطهری و شهادت حضرت امام بر طهارت روح و قلب نشان می دهد که جنس و سلوک معنوی شهید مطهری هم با دوام و هم منحصر به فرد بوده است. ♨️ آنچه بیان شد اجمالی بود از اشکال و پاسخ در این فضا که خوانندگان گرامی را به استماع صوت جلسه دعوت می کنیم. https://eitaa.com/shmotahari/49 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
10.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ⭕️ فیلم بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم چهلمین روز شهادت در خرداد ماه سال 1358 در دانشگاه تهران: 🔆 درود ما به مطهری، درود به و درود به است؛ درود از دل بر خواسته ما به شهید مطهری. 🔆اگر این گلوله به مغز متفکر ما نمی خورد و این عزیز را جسما از ما نمی گرفت، شاید در شناخت دشمن اندکی دچار تردید و ابهام بودیم اما دشمن نشان داد که با چه کسی و چه جریانی مخالف است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰موضوع: افق های مشترک اندیشۀ شهید مطهری و امام خامنه ای () 📝 نویسنده: 🔷هنگامی که به بررسی معنا و مفهوم تقوا می پردازیم عموما با مفاهیمی همچون دوری گزینی و اجتناب از فعالیت های اجتماعی برای آلوده نشدن به گناهان مواجه می شویم/ وقتی که به آثار اندیشمندان اسلامی معاصر همچون مرحوم شهید مطهری و حضرت امام خامنه ای مراجعه می کنیم به معنایی متفاوت نسبت به این برداشت عمومی دست پیدا می کنم. 🔆متن کامل رو در پست بعدی مطالعه کنید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید. @binesh_qom 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 💐با معرفی کانال به دوستان خود در انتشار به ما کمک کنید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🔰موضوع: افق های مشترک اندیشۀ شهید مطهری و امام خامنه ای () بسم الله الرحمن الرحیم 💠مقدمه 🔷هنگامی که به بررسی معنا و مفهوم تقوا می پردازیم عموما با مفاهیمی همچون دوری گزینی و اجتناب از فعالیت های اجتماعی برای آلوده نشدن به گناهان مواجه می شویم. گاهی اوقات نیز با انسان هایی مواجه می شویم که علاوه بر اینکه حضور محسوسی در جامعه و مسائل اجتماعی ندارند بلکه با سخت گیری هایی همچون سنگریزه گذاشتن در دهان برای نگفتن سخنان لغو ، مواجه می شویم. اما وقتی که به آثار اندیشمندان اسلامی معاصر همچون مرحوم شهید مطهری و حضرت امام خامنه ای مراجعه می کنیم به معنایی متفاوت نسبت به این برداشت عمومی دست پیدا می کنم. 🔶 حال ما دراین یادداشت برآن هستیم که اولا: تقوا در دیدگاه مرحوم شهید مطهری و حضرت امام خامنه ای را بررسی کنیم تا به معنای دقیق تقوا پی ببریم و ثانیا اشتراکات این دو دیگاه را به سمع و نظر خوانندگان محترم برسانیم. 🔰تقوی از منظر شهید مطهری 🔹تقوی از ماده «وَقْى» است كه به معناى حفظ و صيانت و نگهدارى است. معناى «اتّقاء» احتفاظ است. ولى تاكنون ديده نشده كه در ترجمه‏ هاى فارسى، اين كلمه را به صورت حفظ و نگهدارى ترجمه كنند. در ترجمه‏ هاى فارسى اگر اين كلمه به صورت اسمى استعمال شود مثل خود كلمه «تقوا» و يا كلمه «متقين»، به «پرهيزكارى» ترجمه مى‏شود. مثلًا در ترجمه‏ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ‏ گفته مى‏شود: هدايت است براى پرهيزكاران. ✅معنا و حقيقت تقوا 🔸از آنچه در اطراف لغت «تقوا» گفته شد تا اندازه‏اى مى‏توان معنا و حقيقت تقوا را از نظر اسلام دانست، ولى لازم است به موارد استعمال اين كلمه در آثار دينى و اسلامى بيشتر توجه شود تا روشن گردد كه تقوا يعنى چه. 🔹انسان اگر بخواهد در زندگى اصولى داشته باشد و از آن اصول پيروى كند، خواه آنكه آن اصول از دين و مذهب گرفته شده باشد و يا از منبع ديگرى، ناچار بايد يك خط مشى معينى داشته باشد تا هرج و مرج بر كارهايش حكمفرما نباشد. 🔸لازمه خط مشى معين داشتن و اهل مسلك و مرام و عقيده بودن اين است كه به سوى يك هدف و يك جهت حركت كند و از امورى كه با هوا و هوس‏هاى آنى او موافق است اما با هدف او و اصولى كه اتخاذ كرده منافات دارد خود را «نگهدارى» كند. بنابراين تقوا به معناى عامّ كلمه لازمه زندگى هر فردى است كه مى‏خواهد انسان باشد و تحت فرمان عقل زندگى كند و از اصول معينى پيروى نمايد. ✅تقوای دینی 🔹تقواى دينى و الهى يعنى اينكه انسان خود را از آنچه از نظر دين و اصولى كه دين در زندگى معين كرده، خطا و گناه و پليدى و زشتى شناخته شده، حفظ و صيانت كند و مرتكب آنها نشود. چيزى كه هست حفظ و صيانت خود از گناه كه نامش «تقوا» است به دو شكل و دو صورت ممكن است صورت بگيرد، و به تعبير ديگر ما دو نوع تقوا مى‏توانيم داشته باشيم: تقوايى كه ضعف است و تقوايى كه قوّت است. ✅ 🔸نوع اول اينكه انسان براى اينكه خود را از آلودگي هاى معاصى حفظ كند، از موجبات آنها فرار مى‏ كند و خود را هميشه از محيط گناه دور نگه مى‏ دارد؛ شبيه كسى كه براى رعايت حفظ الصحه خود كوشش مى‏كند خود را از محيط مرض و ميكروب و از موجبات انتقال بيمارى دور نگه دارد، سعى مى‏كند مثلًا به محيط مالارياخيز نزديك نشود، با كسانى كه به نوعى از بيماريهاى واگيردار مبتلا هستند معاشرت نكند. ❇️ 🔹نوع دوم اينكه در روح خود حالت و قوّتى به وجود مى ‏آورد كه به او مصونيت روحى و اخلاقى مى‏ دهد كه اگر فرضاً در محيطى قرار بگيرد كه وسايل و موجبات گناه و معصيت فراهم باشد، آن حالت و ملكه روحى، او را حفظ مى‏كند و مانع مى‏ شود كه آلودگى پيدا كند؛ مانند كسى كه به وسايلى، در بدن خود مصونيت طبى ايجاد مى‏كند كه ديگر نتواند ميكروب فلان مرض در بدن او اثر كند. در زمان ما تصورى كه عموم مردم از تقوا دارند همان نوع اول است. اگر گفته مى‏شود فلان كس آدم باتقوايى است يعنى مرد محتاطى است، انزوا اختيار كرده و خود را از موجبات گناه دور نگه مى‏دارد. ❌ شايد علت پيدايش اين تصور اين است كه از اول، تقوا را براى ما «پرهيزكارى» و «اجتناب‏كارى» ترجمه كرده‏اند و تدريجاً پرهيز از گناه به معناى پرهيز از محيط و موجبات گناه تلقى شده و كم كم به اينجا رسيده كه كلمه تقوا در نظر عامّه مردم معناى انزوا و دورى از اجتماع مى ‏دهد. 🔶 لازمه اينكه انسان حيات عقلى و انسانى داشته باشد اين است كه تابع اصول معينى باشد و لازمه اينكه انسان از اصول معينى پيروى كند اين است كه از امورى كه با هوا و هوس او موافق است ولى با هدف او و اصول زندگانى او منافات دارد پرهيز كند. ولى لازمه همه اينها اين نيست كه انسان اجتناب کاری از محیط و اجتماع پیشه خود سازد. راه عالی تر این است که انسان در روح خود ملکه و حالت و مصونیتی ایجاد کند که آن حالت، حافظ و نگهدار او باشد. ✅اجبار عملى‏ 🔷در كتب اخلاقى گاهى از دسته‏اى از قدما ياد مى‏ كنند كه براى آنكه زياد حرف نزنند و سخن لغو يا حرام به زبان نياورند، سنگريزه در دهان خود مى ‏گذاشتند كه نتوانند حرف بزنند، يعنى اجبار عملى براى خود درست مى‏ كردند. معمولًا ديده مى‏شود كه از اين طرز عمل به عنوان نمونه كامل تقوا نام برده مى‏ شود، در صورتى كه اجبار عملى به وجود آوردن براى پرهيز از گناه و آنگاه ترك كردن گناه كمالى محسوب نمى‏ شود. اگر توفيق چنين كارى پيدا كنيم و از اين راه مرتكب گناه نشويم البته از گناه پرهيز كرده‏ايم اما نفس ما همان اژدهاست كه بوده است، فقط از غم بى‏آلتى افسرده است. ✅ آن‏وقت كمال محسوب می شود كه انسان بدون اجبار عملى و با داشتن اسباب و آلات كار، از گناه و معصيت پرهيز كند. اين گونه اجتناب ها و پهلو تهى كردن‏ها اگر كمال محسوب شود از جنبه مقدّميتى است كه در مراحل اوليه براى پيدا شدن ملكه تقوا ممكن است داشته باشد، زيرا پيدايش ملكه تقوا بعد از يك سلسله ممارست و تمرين هاى منفى است كه صورت مى ‏گيرد. اما حقيقت تقوا غير از اين كارهاست. حقيقت تقوا همان روحيه قوى و مقدس عالى است كه خود حافظ و نگهدارنده انسان است. بايد مجاهدت كرد تا آن معنا و حقيقت پيدا شود. 🔰امام خامنه ای ✅ رهبانیت 🔷 رهبانیون مسیحیت برای اینکه دامانشان به گناه آلوده نشود رهبانیت پیش کردند به غار ها و کوه ها پناهنده شدند. قرآن می فرماید: «و رهبانیة ابتدعوها ماکتبناها علیهم»رهبانیتی که آنان از خود در آوردند به‌صورت بدعتی آن را ایجاد کردند؛ ما بر آنان رهبانیت را ننوشته بودیم اما عالم اسلامی رهبانیت ندارد، گوشه گیری ندارد، فرار ندارد، عالم اسلامی همانی است که سعی می کند غریق را بگیرد. ✅تقوای واقعی 🔶یک فرد آگاه مسلمان، هر انسان مسلمان -که مسلمان بودن و مسئول بودن با یکدیگر لازم و ملزوم هم هستند- همین جور است. سعی می کند غریق را و بیمار را نجات بدهد این که با فرار جور در نمی‌آید خودش را متقی می‌کند. دارای تقوا یعنی آن تجهیز لازم را آن زره لازم را در مقابل آسیب گناه بر تن می پوشد و وارد منطقه گناه می شود، برای دستگیری گناهکاران؛ خلاصه تقوا این است. وقتی که این معنای تقوا شد، تقوا مقدمه و وسیله‌ای برای پیروزی هست یا نیست؟ می بینید که خیلی آسان وسیله پیروزی است. 🔷 آن کسی که می‌خواهد بر این بیماری در این منطقه پیروز بشود اگر همواره بترسد که مبادا این میکروب در جسم او اثر بگذارد این چطور می‌تواند میکروب زده ها و بازده ها را نجات بدهد؟ باید خودش را خاطر جمع کرده باشد باید از خودش خاطر جمع باشد بعد وارد منطقه و بازده بشود و دیگران را نجات بدهد آن وقت است که به پیروزی هم خواهد رسید آن وقت است که این کار را هم به راحتی انجام خواهد داد. «اتقوا الله » تقوای خدا پیشه کنید ، «لعلکم تفلحون». ✍️نتیجه گیری 📌بعد از برسی نقطه نظرات این دو اندیشمند اسلامی به این معنا منتقل می شویم که گوشه گیری ،عزلت و دوری از فعالیت ها و مسولیت های اجتماعی برای آلوده نشدن به گناهان جایی در مفهوم تقوا ندارد بلکه در بهترین حالت نوعی تقوای ضعیف می باشد. انسان متقی کسی است که با خودنگهداری از محرمات و با آراستن خود به ملکه تقوا یا با پوشیدن زره تقوا نه تنها به مسولیت های اجتماعی خویش می پردازد بلکه دست گیری از انسان های گرفتار در منجلاب گناه را نیز وظیفه خویش می داند. 📝نویسنده:محمد فدائی 📚 مجموعه آثار شهيد مطهري ، ج‏23، ص692 📚طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص43-44 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔊 (3) 🔰راهکار رغبت به کار نیک 🎙در نهج البلاغه خطبه‌ای هست که درباره ، زکات و اداء امانت بحث کرده است. پس از توصیه و تأکیدهایی درباره نماز، می‌فرماید: 🖌و انَّها لَتَحُتُّ الذُّنوبَ حَتَّ الْوَرَقِ وَ تُطْلِقُها اطْلاقَ الرِّبَقِ وَ شَبَّهَها رَسولُ اللهِ صلی الله علیه و آله بِالْحَمَّةِ تَکونُ عَلی بابِ الرَّجُلِ فَهُوَ یغْتَسِلُ مِنْها فِی الْیوْمِ وَاللَّیلَةِ خَمْسَ مَرّاتٍ، فَما عَسی انْ یبْقی عَلَیهِ مِنَ الدَّرَنِ 🖌 گناهان را مانند برگ درخت می‌ریزد و گردنها را از ریسمان آزاد می‌سازد. پیامبر خدا نماز را به چشمه آب گرم که بر در خانه شخص باشد و روزی پنج نوبت خود را در آن شستشو دهد تشبیه فرمود. آیا با چنین شستشوها چیزی از بر بدن باقی می‌ماند؟ 📜خطبه 199 نهج البلاغه 🎙 : ‌ ♨️از نظر تعلیمات اسلامی، هر اثری تاریک کننده و کدورت‌آور بر دل آدمی باقی می‌گذارد و در نتیجه میل و رغبت به کارهای نیک و خدایی کاهش می‌گیرد و رغبت به دیگر افزایش می‌یابد. ♨️متقابلًا و و در یاد خدا بودن ♨️وجدان مذهبی انسان را پرورش می‌دهد، ♨️میل و رغبت به کار نیک را افزون می‌کند ♨️و از میل و رغبت به شر و فساد و گناه میکاهد، ♨️یعنی تیرگیهای ناشی از گناهان را زایل می‌گرداند و میل به خیر و نیکی را جایگزین آن می‌سازد. 📚سیری در نهج البلاغه ، ص 103 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🎙 🔰 میان انسان و انسانیت می توان فرسنگ ها فاصله باشد! / در شرایط سخت انسانیت و انسان ها از هم جدا می شوند... 🔷 انسان از نظر روحى و معنوى يك مرحله از مرحله بدنى عقب‏تر است؛ جهازات بدنى‏اش در رحم بوسيله عوامل دست‏اندركار آفرينش ساخته و پرداخته مى ‏شود؛ ولى جهازات روحى و معنوى و اركان شخصيتش در مرحله بعد از رحم بايد رشد داده شود و پايه‏گذارى گردد. از اين رو مى‏ گوييم هر كس خود بنّا و معمار و خود است؛ قلم تصويركننده و نقاش خلقت شخصيت انسان (برخلاف شخص او) به دست خودش داده شده است. 🔶 هر موجودى غير از انسان، ميان خودش و ماهيتش تصور جدايى غيرممكن است، مثلًا ميان سنگ و سنگى، ميان درخت و درختى، ميان سگ و سگى، ميان گربه و گربه‏اى. انسان تنها موجودى است كه ميان خودش و ماهيتش جدايى و فاصله است، يعنى ميان و . اى بسا انسانها كه به انسانيت نرسيده و در مرحله حيوانيت باقى مانده‏اند مانند برخى از انسانهاى بدوى و وحشى، و بسا انسانها كه مسخ شده و به ضد انسان تبديل شده‏اند مانند اكثر . 📚 انسان در قرآن، خود آگاهی انسانی 〰️〰️〰️〰️〰️ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎧 صوت تدریس کتاب «» 🎙 استاد حجت الاسلام سید مجتبی امین جواهری 📚 کتاب آخر از مرحله اول سیر ✅ از طریق لینک مقابل صوت جلسات را دانلود کنید 👈🏼👈🏼https://eitaa.com/shmotahari/56 💠عناوین اصلی مطرح شده در این کتاب: 1️⃣تاثیر اندیشه در زندگی انسان 2️⃣ مقایسه دو آیه درباره و 3️⃣ دو نوع طرز تفکر درباره اندیشه انسان و ماسئل زندگی انسان 4️⃣تحولات اجتماعی در زندگی بشر 5️⃣انقلاب و انقلاب فکری پیامبر (ص) 6️⃣اصالت قائل شدن اسلام برای بشر 7️⃣ دو نظریه درباره رابطه فکر و سائر شئون 8️⃣تقسیم مردم در کلام امیرالمومنین (ع) 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🌺 جهت دریافت خلاصه دو صفحه ای کتاب به آیدی @binesh_qom پیام ارسال کنید. @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🔰 نامه تاریخی استاد مطهری(ره) به امام خمینی(ره) 🔆این نامه در سال ۱۳۵۶ ه.ش نوشته شده و یکی از اسناد گرانبهای انقلاب اسلامی است که تاکنون قدر آن مجهول مانده است. خواننده این متن گرانبها به چند مطلب مهم پی می برد. یکی از آنها عمق دید و نفوذ اندیشه است. دیگری ارتباط عمیق و وثیق ایشان با حضرت امام و محبتی است که بین ایشان وجود داشته است. البته اعتماد عجیبی که امام به ایشان داشته است در ادامه جریانات انقلاب و بعد از شهادتشان نیز قابل ادراک است. 🔷آخرین مورد و شاید شاخص ترین مورد این است که ایشان برای حفظ اسلام و خطرهای در کمین آن هیچ تسامح و چشم پوشی ندارند و تذکرات را با رعایت جنبه تقوا به صورت کامل به ولی امر و امام خود ارائه می دهند و جای خویش در این مسیر را فراموش نمی کنند. به حق که ایشان جامعه اسلامی بودند. 🔶این نامه وضع و را در سال های آخر خود به خوبی تصویر می‌ کند و خطر نفوذ اندیشه‌های بیگانه را ـ که در آن زمان بیشتر اندیشه‌های مارکسیستی بود ـ گوشزد می‌ نماید. 💠 شهید مطهری در این نامه به چهار بحث مهم اشاره می کنند که عبارتند از: 1️⃣ خطر نفوذ اندیشه های در یارن انقلابی 2️⃣ خطر گروهک و تبدیل آنها به فرقه مذهبی 3️⃣ حمله به و خط حوزوی اصیل 4️⃣ خطر و شریعتی ها 🎁فایل PDF کتاب این را از لینک مقابل دانلود کنید. https://eitaa.com/shmotahari/59 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🔰استاد شهید مرتضی مطهری: 💠 ماجرایی پیرامون کتاب داستان راستان / اثر مجاهدت مخلصانه و پرفایده شهید مطهری 🔷در ماه شعبان گذشته از طرف اداره راديو ايران به وسيله تلفن به اينجانب اطلاع دادند كه در راديو تصويب شده كه‏ در ماه رمضان از داستان هاى اين كتاب در استفاده شود و اساسا برنامه ‏اى تحت عنوان داستان راستان همه روزه در آن ماه در وقت معين اجرا گردد. 🔷اين برنامه در ماه رمضان گذشته اجرا شد و از اينكه هنوز هم در روزهاى تعطيل مذهبى اين برنامه به همين عنوان اجرا مى ‏شود، مى ‏نمايد كه موردپسند و قبول شنوندگان راديو واقع شده است. چيزى كه قابل توجه و موجب خوشوقتى است، اين است كه مردم ما به كتب دينى خود علاقه نشان مى‏ دهند، كتاب دينى اگر خوب و مفيد نگارش يافته باشد بيش از هر نوع كتاب ديگر خريدار دارد. 📚مقدمه کتاب داستان راستان 🔹مخاطبین ارجمند و بینش پژوهان گرامی 🔷اینکه شهید مطهری توانسته است در اثری دینی تولید کند که مورد استقبال رادیو و تلویزیون قرار بگیرد و از آن استفاده کنند، نشان می دهد که اگر کالای خوب تولید کنیم، اگر اثر خوب تولید کنیم، بی شک و تردید مورد استقبال جامعه قرار خواهد گرفت. ❗️حتی بدون اینکه درخواست کنیم این اتفاق خواهد افتاد... 🔶اگر ما یک کار خوب را با همراه کنیم، قطعا خدای متعال در آن کار برکت قرار می دهد. در سال به دنبال کارهای ناب و قوی باشیم. این کار شدنی است. شهید مطهری ما در کارهای نشدنی است. 🔷با شرکت در طرح بینش مطهر و الگو قرار دادن استاد شهید مرتضی مطهری، آماده حرکت جهادی در راستای تعمیق اندیشه های دینی خود باشیم. 💪🏻به امید در هر عرصه ای که هستید. 📝 ناصر قیلاوی زاده 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری