eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
437 عکس
63 ویدیو
30 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب فقط با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏ 🆔@taalighat
وضعیت دارد از به تنزل پیدا می‌کند. وقتی فرقه ایجاد شد، دعوای حیدری _ نعمتی طبیعی است. 🆔@taalighat
درباره ماجرای پناهیان... 1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت: دوقطبی سازی بد است. هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید. چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی. کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟ گویی کسی بگوید: آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیت‌المال تعدی کرد با او برخورد کنید. چه پسر رهبری باشد چه پسر خاتمی باشد... بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی! اسلوب این نوع سخن اقتضا می‌کند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد. 2. اما درباره پناهیان، او کیست؟ وقتی به نگاه میکنم می‌بینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند: طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی. طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا. اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند. پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابی‌ها. آغاز ماجرای را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سال‌های سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را با خود برد تا کم‌کم طعم آن را فراگیر کند. همین پناهیان سال‌های سال گفت. از واقعی گفت، وسط ده‌ها از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان می‌آید اینجا. 3. همه این‌ها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد می‌کنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته. 4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از است. خدا از انسان‌های خوشش نمی‌آید، عقوبت می‌کند. آخرین مورد پیش روی مان است. همان‌هایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را می‌زدند جماعت و اینجا چقدر جای پای پررنگ است. 5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد می‌کنند، می‌دانم بچه‌های انقلابی اینگونه اند. اما را می‌شناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی است. نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین! 🆔 @taalighat
هدایت شده از تعلیقات
رویکرد جبهه‌ای و الگوی نقد (الگوی مواجهه درون جبهه‌ای) 🔻 این روزها در هر گروه و کانال و پیجی شاهد تضارب آرا در موضوعات مختلف هستیم که بسیار امیدبخش و نشاندهنده پویابودن جامعه است. اما گاهی این تضارب آرا در بین بچه‌های جبهه انقلاب به جدال و خصومت و عناد کشیده می‌شود. یکی دیگری را متهم می‌کند و دیگری بقیه را نفی. این نقطه و بزنگاه است. مسئله‌ها تمام نمی‌شوند و هر روز با مسئله‌ای جدید مواجهیم پس نمی‌توانیم نسبت به تک تک مسائل نسخه بپیچیم بلکه باید اساس و قواعد کلان را تنظیم کنیم. 🔻 موجب رشد است و موجب فشل شدن و نابودی. وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ (انفال:46) گفتگو و نقد و آزاداندیشی مثل نان شب برای ما واجب است اما بشرطها و شروطها. 🔻 مختصات رویکرد جبهه‌ای 🔹 ما در چه جبهه‌ای ایستاده‌ایم و نقطه مقابل ما کیست؟ پاسخ به این سؤال الگوی مواجهه ما را روشن می‌کند. گاهی ما همه همت خود را برای نفی و کسی می‌گذاریم که در خاکریز خودی است. همین موجب غفلت از دشمن واقعی و موجب تغییر اولویت می‌شود. رویکرد جبهه‌ای مواجهه و کنش را نشان می‌دهد. 🔹 رویکرد جبهه‌ای نافی آزاداندیشی و گفتگو و نقد نیست، بلکه گفتگو ره ضروری می‌داند اما درعین‌حال و نامسئله را از هم تفکیک می‌کند، و را تعيين می‌کند. 🔹 بعد عاطفی و روحی ما با آنهایی که نگاه شان را نمی‌پسندیم را تأمین و اصلاح می‌کند. رویکرد جبهه‌ای بعد را برجسته می‌سازد تا حتی در نسبت به کسی که نقد دارم، نداشته باشم بلکه سرشار از محبت و اخوت باشم درعین اینکه از باور و نقد متقن خود نیز چشم‌پوشی نمی‌کنم اما در مدل ابراز آن دقت می‌کنم. چراکه ما با طرف مقابل اثر مستقیمی بر او دارد. 🔹 رویکرد جبهه‌ای است نه ، ظرفیت ارتباط و و ولایت در جامعه مؤمنین را افزایش می‌دهد، نقد موجب جدایی و فاصله و کدورت نمی‌شود بلکه چنان پخته و برخاسته از اخوت است که مزید انسجام و پیوندهای برادری است. 🔹 بستر است چرا که و امکان شنیده شدن نقد را فراهم می‌کند چون کسی با موضع و قضاوت پیشینی به سخن و نقد برادرش نگاه نمی‌کند و نقد او را هدیه‌ای برادرانه می‌داند نه اقدامی خصمانه. 🔹 رویکرد جبهه‌ای ندارد تا راحت کند، بلکه دارد. طیف را می‌بیند، مجموع را لحاظ می‌کند، نگاهش تشکیکی است، پس دایره خودی را آنقدر مضیق نمی‌بیند که فقط خودش بماند و دوستانش. 🔹 مخالف است. راحت دیگری را یا خطاب نمی‌کند. درعین صراحت و آزاداندیشی در نقد لطافت نیز دارد. و تقوای در تعبیر و در قلم نیز دارد. پس نه تهمت می‌زند، نه برچسب، نه قضاوت می‌کند بلکه متمرکز بر مسئله، حاق موضوع را نقد می‌کند. 🔹 می‌داند آنقدرها زیاد نیستیم که بخواهيم هر روز با نیش قلم و زبان تعداد جدیدی را از جبهه کم و حذف کنیم. ما بايد ما بمانیم. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
تعلیقات
#لینک 🔻فهرست یادداشت‌هایی باعنوان: "حوزه ای که نمی شناسیم، واقعیت حوزه بعد از انقلاب اسلامی" 🔹بخش
📝 به‌بهانه آغاز سالتحصیلی جدید حوزه‌های علمیه امروز رسماً سالتحصیلی حوزه‌های علمیه آغاز شد. اطلاعیه برگزاری انواع دروس سطوح عالی و خارج در زمینه فقه و اصول و تفسیر و کلام و فلسفه و عرفان چشم‌نواز است. 1. حوزه سنتی و دروس خارج امروز بیش از 270 درس خارج فقه و اصول به‌صورت رسمی در حوزه علمیه قم دائر است و تعداد دروس خارج غیر رسمی به بیش از این‌ها می‌رسد. هرچند کرونا بر همه نظام‌های آموزشی اثر منفی داشت و حوزه نیز مستثنی نبود اما همچنان دروس اصلی با نشاط و پویایی در حال برگزاری است. اما برخی را آماج نقد قرار می‌دهند غافل از اینکه حوزه سنتی، میراث دار ده قرن مجاهدت‌های علمی فقها و علمای شیعه در طول تاریخ بوده‌اند که سینه به سینه میراث علمی و منهجی و روشی را به این نسل منتقل کردند. این نقش تاریخی را اگر ناديده بگیریم، یعنی از انتقال غفلت ورزیده‌ایم. تکیه بر این میراث عظیم و به تعبیر امام راحل منهج که شیعی است، امکان حضور در عرصه‌های نوپدید را فراهم می‌آورد. آنچه امروزه تحت عنوان فقه معاصر شنیده می‌شود، بدون تکیه به این تراث غنی امکان پدیدآمدن و پیش رفتن نداشت. اما با بهره به‌هنگام از ظرفیت حوزه سنتی، افق‌های نو را پیش روی آن گشود و بسیاری از بزرگان همین طیف به دعوت انقلاب روی خوش نشان دادند و گام در مرحله نخست پرداختن به نیازهای فکری حکومت دینی نهاد. در چنين بستری بود که فقه معاصر متولد شد. نقش محوری، هوشمندانه و درایت راهبردی آیت‌الله در ایجاد چنين پیوندی بین حوزه سنتی و موضوعات جدید در سال‌های اخیر، انکارناپذیر است. این همه به‌معنای عدم انتقاد نسبت به کنش سیاسی بخشی از حوزه سنتی نیست. 2. فقه معاصر، گستره موضوع و انقلاب بنابر آنچه گذشت امروز در کنار دروس خارج فقه با موضوعات عمومی عبادات و معاملات دروس خارج با موضوعات جدید نیز در جریان است. برخی از این موضوعات عبارتند از: ۱. فقه اجتماعی ۲.فقه احیای حقوق عامه ۳. فقه اخلاق ۴. فقه اداره ۵. فقه امنیت ۶. فقه بورس و بازارهای مالی ۷. فقه بیمه ۸. فقه پزشکی ۹. فقه پول ۱۰. فقه پولشویی ۱۱. فقه تربیت ۱۲. فقه جمعیت ۱۳. فقه حریم خصوصی ۱۴. فقه حقوق بشر ۱۵. فقه حکمرانی ۱۶. فقه حکومت ۱۷. فقه خانواده ۱۸. فقه رسانه و احکام آن ۱۹. فقه رمز ارزها ۲۰. فقه روابط بین الملل ۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح ۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکت های سهامی ۲۳. فقه عدالت ۲۴. فقه عقود مستحدثه ۲۵. فقه فضای مجازی ۲۶. فقه قانون ۲۷. فقه مالکیت فکری ۲۸. فقه محیط زیست ۲۹. فقه هوش مصنوعی ۳۰. فقه ورزش ۳۱. فقه کارگزاران ۳۲. نظام اقتصادی اسلام ۳۳. فقه هوش مصنوعی این تنوع نشان می‌دهد در واقع است. حوزه‌ای که به نیازهای روز بی‌اعتنا نیست. خود را متعهد به حل مسئله جامعه اسلامی می‌داند. هرچند در آغاز راه باشد. یک آغاز است، و این آغاز نیاز به افزونه‌های جدی دارد. و تحلیل روند موجود لازمه رساندن این مسیر به مرحله دوم است. مرحله‌ای که درک دقیقی از امر دارد و هم را می‌شناسند که انشاالله در یادداشت‌ مستقلی به آسیب‌شناسی فقه معاصر خواهیم پرداخت. 3. مراجع تقلید، چشم و چراغ حوزه اما این سرمایه با حضور ارزشمند و بی‌بدیل پدید آمده است. چندی پیش که سری به مسجد اعظم زدم، از فقدان تدریس حضرات آیات عظام خراسانی، زنجانی و شیرازی دلگیر شدم. چندی پیش بود که مسجد اعظم برای درس این اعاظم مملو از جمعیت می‌شد و امروز کهولت سن مانع از این فیض شده است. الحمدلله که هنوز درس حضرات آیات عظام همدانی، و آملی برقرار است. مراجع ستون‌های حوزه هستند و به واسطه ایشان است که این فیض جریان می‌گیرد. اساتیدی که امروز تکیه بر مسند تدریس خارج دارند، دیروز از دریای علم این اعاظم متنعم بودند. مبادا نسبت به این سرمایه عظیم ناسپاس و قدرنشناس باشیم. 🆔@taalighat
تعلیقات
📝 چه بايد کرد؟ (3) فرصت نداشتنِ دولت 1⃣ فصل بازگشت به مردم 🔹 اساساً نقطه عزیمت #جریان_انقلابی و کان
چه باید کرد؟ (4) 📝 لزوم توسعه اتصال به اندیشه رهبری 🔻 گمانم اگر رشدی در صحنه فکری می‌بینیم محصول مصرف بخشی از است و اگر کاستی و فقدان و نارسایی هم می‌بینیم نتیجه عدم اتصال به این اندیشه است. 🔻 رصد روش بحث‌ها، سطح بحث‌ها، نوع تحلیل‌ها، نوع برداشت از مسائل همه نشان می‌دهد ما در طول سال کمتر به‌عنوان یک به می‌پردازیم. 🔻 ما فهرستی از مسائل را از منظر آقا مطالعه و جمع‌بندی نکردیم. مسئله انتخابات، مسئله مردم، مسئله ریاست‌جمهوری، مسئله کارآمدی، مسئله عدالت، مسئله پیشرفت، مسئله سیاست‌ورزی و ده‌ها مسئله دیگر همچنان مغفول و و مبنای روشن تحلیل است. 🔻 جوان مؤمن انقلابی تنها زمانی خواهد بود که از این اندیشه تغذیه کند، آن را مصرف کند و زیست خود را با آن سامان دهد، وگرنه انقلابی بودن به یک احساس و حال عاطفی تقلیل خواهد یافت و یک نخواهد بود. 🔻 یکی از اقدامات مهمی که باید در به آن پرداخت به اندیشه رهبری است. اتصال به اندیشه رهبری بسیاری از نارسایی‌های ما را ترمیم خواهد کرد و یک گام اساسی در است. هرچند این کار ظرافت‌های فراوانی دارد. 🔻 اگر طیف وسیعی از جوانان به اندیشه رهبری متصل شوند، با آن بگیرند، از آن تغذیه کنند، شاهد یک اتفاق جدید و شکل‌گیری از جوانان انقلابی خواهیم بود. 🔻 می‌ماند تعیین تکلیف چند مسئله: معنای اتصال به اندیشه رهبری مدل‌های اتصال به اندیشه رهبری روش‌های توسعه اندیشه رهبری ایده‌های عملیاتی موفق منابع اصیل اندیشه رهبری مراجع فکری تبیین اندیشه رهبری و... 🔻 این راه دشواری‌ها و الگوهای توسعه بسیاری دارد. طرح مطالعاتی تلاشی کوچک در این راستا بود و گام‌های دیگری که انشاالله برای تکمیل این چرخه خواهیم برداشت. برادر میرزایی زحمت کشیدند و اطلاعات خوبی از این طرح را در این فهرست ارائه کردند: 🔻🔻🔻 📚معرفی طرح مطالعاتی از توحيد تا تمدن https://eitaa.com/sajjadmirzaei_ir/2625 🆔@taalighat
ای داغدار داغ پدر یابن العسکری داری دوباره دیده ی تر، یابن العسکری ما هم به غربت پدرت گریه می کنیم ما را میان گریه بخر یابن العسکری خسته شدیم، از غمِ دنیای بی امام از این همه بلا و ضرر، یابن العسکری صبر همه تمام شد و شب سحر نشد کی می رسد زمان سحر یابن العسکری دیدی، ندیده در به در و عاشقت شدیم چشمان ماست خیره به در، یابن العسکری ما را که از فراق حرم جان به لب شدیم تا کربلا دوباره ببر یابن العسکری محمدجواد شیرازی 🆔@taalighat
📝 توضیحی درباره یادداشت‌های اخیر ☘ بعد از انتخابات مانند همه شما، من نیز به این فکر بودم که "چه باید کرد؟" و یادداشت‌هایی با همین عنوان تقدیم شد. در این سلسله یادداشت‌ها در حال ساخت اجزای یک واحد هستم: 🔰 تاملی درباره آینده و بازسازی جبهه انقلاب و مناسبات اجتماعی 📝چه باید کرد؟ (1) https://eitaa.com/taalighat/1657 📝چه باید کرد؟ (2) https://eitaa.com/taalighat/1730 📝چه باید کرد؟ (3) فرصتِ نداشتنِ دولت https://eitaa.com/taalighat/1731 📝چه باید کرد؟ (4) لزوم توسعه اتصال به اندیشه رهبری https://eitaa.com/taalighat/1742 🔹 پس این موارد از هم مجزا و غیر مرتبط نیستند. هرچند بخش‌هایی را نیز به‌صورت عمومی نخواهم نوشت، اما در یکی دو جلسه برای اساتیدم ارائه داشتم. 🔹 یادداشتی که در ادامه می‌آید را بیش از دوماه پیش نوشتم اما منتظر شرایط مناسبی بودم تا آن را تقدیم کنم. گمان کنم الان حواشی فروکش کرده و امکان توجه بیشتری فراهم است. 🔹 یادداشت اخیر که در ادامه تقدیم خواهد شد، در ذهن حقیر و چندوجهی دارد، هرچند ظاهراً پیشنهادی جزئی باشد. و با قرار گرفتن در کنار ابعاد مختلف "ایده محوری" ظرفیت رقم زدن امر مهمی را دارد چرا که هم قالب و کالبد اقدام است و ناظر به جنس، محتوا و روح اقدام اجتماعی که نیاز به گفتگو دارد. یادداشت آتی نوعی است... مثل همیشه از نقدونظر دوستان بهره می‌برم 🆔@taalighat
تعلیقات
📝 توضیحی درباره یادداشت‌های اخیر ☘ بعد از انتخابات مانند همه شما، من نیز به این فکر بودم که "چه بای
چه بايد کرد؟ (5) 📝 از احیای فن‌آوری اجتماعی "جلسات قرآن و حلقه‌های معرفتی" تا ساخت یک جریان اصیل انقلابی 1. گسست اجتماعی، کاهش دسترسی اجتماعی و کاهش تمرکز بر موجب ضعف لایه زیرین و بدنه اصلی انقلاب شده است. از سوی دیگر ما هیچ ارتباط تعریف‌شده و مشخصی که از یک ایده و طرح تغذیه کند، نداریم. در بزنگاه‌هایی چون متوجه می‌شویم چقدر از جامعه دچار شده‌ایم. پس چاره‌ای هم نداریم جز احیای ارتباطات اجتماعی. 2. ما در تاریخ انقلاب تجربیات اجتماعی موفقی داریم که امروز از آن بهره نمی‌بریم. یکی از انقلاب اسلامی است که نقش مهمی در تربیت و ساماندهی نسل انقلابی داشت. بسیاری از خروجی همین جلسات بودند. 3. آیت‌الله مصباح سال 92 پس از شکست جبهه انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمعی فرمودند بايد الگوی جلسات قرآن و حلقه‌های معرفتی احیا شود تا با تربیت نسل و در کشور بتوانيم نارسایی‌هایی که منجر به انتخاب غلط اجتماعی می‌شود را اصلاح کنیم. 4. امروز باید با این فناوری اجتماعی این ظرفیت اجتماعی را فعال کنیم که هم موجب اصلاح سبک زندگی اجتماعی و انقلابی ما می‌شود و هم زمینه تغییر نرم اجتماعی را فراهم می‌آورد. 5. می‌توان فهرست بلندی از ظرفیت‌های این جلسات تهیه کرد. تربیت محوری، انسان‌سازی، کادرسازی، تربیت براساس مبانی اصیل، ایجاد شبکه ارتباطات انسانی، ایجاد تکیه‌گاه فکری عاطفی برای افراد، ایجاد دسترسی به جامعه، و ده‌ها مورد دیگر از آورده‌های این جلسات است. 6. مشخص و درخواست عاجزانه از طلایه‌داران در سراسر کشور: 🔅 هر طلبه فاضل و هر عنصر مؤمن انقلابی اعم از این که دارای چه عنوان حقوقی و جایگاه اجتماعی است، باید یک تربیتی در شعاع ارتباطات خود از نوجوانان، جوانان و یا حتی بزرگسالان داشته باشد که در آن ترویج می‌شود. 🔅 هریک از ما در هر موقعیت کاری و اجتماعی هستیم، بايد در محله، خانواده، محیط پیرامون و... یک حلقه معرفتی ثابت داشته باشیم. 🔅 داشتن یک حلقه معرفتی _ تربیتی باید به یکی از ما تبديل شود. به‌گونه‌ای که نداشتن حلقه معرفتی به‌عنوانِ یک ضد ارزش و نوعی شناخته شود. باید این جمله به شعار فراگیر انقلابی‌ها تبدیل شود: "هر انقلابی یک حلقه معرفتی" 7. اگر این تولید و ترويج شود و در توسعه یابد، می‌توانیم به یک فراگیر دست یابیم. برای ساخت این الگو نباید معطل شد. بلکه به‌صورت انقلابی و با عبرت از تجربه‌های ناموفق حاکمیتی باید این کار آغاز و دنبال شود. 8. نگارنده متوجه آسیب‌های احتمالی، کثرت در روش و مذاق تربیتی، جهت‌گیری فکری، و نکات متعددی که به ذهن می‌رسد، هست لذا توصیف مختصات این جریان، نحوه تولید، تکثیر و اداره جلسات، آسیب‌های احتمالی، صلاحیت‌های لازم برای تشکیل حلقه، آسیب‌شناسی جلسات قرآن فعلی و... در یادداشتی دیگر انشالله. 9. مسئله احیای جلسه قرآن به‌معنای جلسه قرآن نیست. مسئله اصلی تغییر نگرش ما به جامعه و تعامل با آن است. ما بايد به محیط اجتماعی و اطراف خود توجه کنیم و آن را به‌رسمیت بشناسیم و برای ارتقای آن اقدام کنیم و به‌ساخت کوچک به‌مثابه زیرساخت‌های اجتماعی توجه نماییم. اینکه چگونه می‌توان را در این هسته‌ها اشراب کرد، بخشی از طراحی کلان ماجراست. 10. در ادامه تلاش می‌کنم برخی مدل‌های جدید و در این زمینه را معرفی کنم. اما این که چگونه از این رهگذر می‌توان به جریان جدید اجتماعی رسید، خود در مجالی دیگر جای گفتگوست. 11. تکمله برای دوستان اهل دقت: در این راهبرد، با طیفی از اهداف روبرو هستیم و اهداف به‌صورت تشکیکی تعریف می‌شوند. ➖➖➖➖ پی‌نوشت: _ امروز افرادی از مبارزین قبل از انقلاب که از جلسه داران مؤثر و کانون‌های تربیت نسل آن زمان بودند را می‌شناسم که علی‌رغم سن بالا و کثرت مشاغل و عناوین حقوقی کلان حاکمیتی همچنان جلسه قرآن دانشجویی دارند. یعنی ازاین ضرورت مهم غفلت نمی‌کنند. چگونه ما جوان‌ترها ازاین مسئله غافلیم؟ _ از پرسیدند بعد از بازگشت از سوریه برنامه تان چیست؟ گفت: تصمیمی گرفتم که مطمئنم از چهل سال مجاهدت بالاتره، گوشه‌ای از این مملکت در مسجدی، برای بچه های نوجوان و جوان کارفرهنگی انجام بدهم؛ برای امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) سرباز کنم. 🔻🔻🔻 ✅ یادداشت مرتبط: https://eitaa.com/taalighat/1745 ➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
تعلیقات
چه بايد کرد؟ (5) 📝 از احیای فن‌آوری اجتماعی "جلسات قرآن و حلقه‌های معرفتی" تا ساخت یک جریان اصیل ان
📝 حجت‌الاسلام حمزه وطن فدا ۱. شوق کارهای مهم و اساسی اجازه حضور در میدان های معمولی و موثر را از قاطبه انقلابیون گرفته است. ۲. همچنین روحیه نقد و انتقاد و غرزدن به دولت و دست اندر کاران حکومتی و جمهوری اسلامی، سیاه بینی و سیاه نمایی، روحیه و انگیزه و امید، دست زدن به فعالیت را از بسیاری از انقلابیون ربوده است. ۳. شکاف میان جریان تولید فکر با جریان توزیع و مصرف فکر نیز رکود و قعودی را در بازار فکر بوجود آورده که خرده فعالیت هایی هم اگر هست در سطحی نازل، روزمره و عاری از افکار مترقی انقلابی قرار گرفته است. با این همه رهبرمان می‌گوید: باید، می‌شود و می‌توانیم چون واقعا باید، می‌شود و می‌توانیم... اگر ... بگذارد. 🆔@taalighat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در مقابل دشمن موجب خشم الهی است ✏️ رهبر انقلاب: قرآن کریم عقب‌نشینی را در واقع موجب غضب الهی بیان کرده و تبیین کرده؛ وَ مَن يُوَلِّهِم يَومَئِذٍ دُبُرَهُ اِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ اَو مُتَحَيِّزاً اِلىٰ‏ فِئَةٍ فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللّه؛ اگر چنانچه در مقابل دشمنی که مهاجم به شما است ... عقب‌نشینیِ غیر تاکتیکی کردید ــ گاهی اوقات عقب‌نشینی هم یک تاکتیک است مثل پیشروی، که آن عیب ندارد: اِلّا مُتَحَرِّفاً لِقِتالٍ اَو مُتَحَيِّزاً اِلىٰ‏ فِئَة؛ تاکتیک این است ــ اگر غیر از این موارد عقب‌نشینی کردید، فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللّه. [موجب خشم الهی میشود]. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ 🔸متن کامل بیانات: khl.ink/f/57489
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا