⭕️ کدام یک خود را شیعه رضوی می دانیم؟
🔺 امام رضا علیه السلام نسبت به کسانی که نام شیعه بر خود نهاده بودند برخورد سختی کردند. این که #چهل شبانه روز کسانی را که از راه دور به شوق دیدار آمده اند را به ملاقات نپذیری برخورد عادی و آسانی نیست!
🔺برخی فکر می کنند همین که در مسیر زیارت و #اربعین و هیئت و اینها هستند نشانه #شیعه ائمه بودن است!
🔺 چرا چنین حالتی در ما وجود دارد؟ یک مساله مهم جهل و #توهم است! ما به خیلی از تکالیفی که ایشان از ما خواسته اند #جهل داریم و توهم کرده ایم که همین اقدامات مناسکی و ظواهر کفایت است!!
🔺 حال آنکه ایشان معتقدند باید #عامل به همه دستورات باشیم تا بتوانیم خود را شیعه آنان بنامیم.
🔹 مرور #روایات رضوی می تواند به خوبی ما را به حال مان آگاه سازد و خودآگاهی را تقویت کند. یک روایت تقدیم به همه محبان ایشان :
🔺ابراهيم بن عباس در عین از امام رضا علیه السلام نقل می کند که:
🔺هرگز ندیدم که #امام_رضا علیه السلام با سخن خود کسى را برنجاند و سخن کسى را قطع کند، تا این که سخن خود را تمام بکند، و هرگز #حاجت کسى را که توان اداى آنرا داشت ردّ نمى کرد.
✍🏻 #علیرضا_کمیلی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️سخنان انقلابی استاد حسن رحیم پور خطاب به حسن روحانی
🔹شاید تنها دستاورد مفید اما ناخواسته تجربه شکست خورده دیپلماسی این شیخ، همین باشد که برای تاریخ ایران میماند. اما وقتی نوبت به غارت دین مردم هم برسد، سکوت، حرام تر میشود. آنکه مذهب را فدای خود و دین را ابزار استفاده سیاسی کند از وجناتش پیداست که از روحانیت، تنها لباسش را دارد. حال آنکه پیش از این، روحانیت، به سوادش و به معنویت و روحانیتش بود. هرکه به نام ، روحانی است لزوما به صفت ، روحانی نیست. شما درست میگویید. با وعده سراب، اقتصاد کشور را به اینجا رساندند. پیش تر، معیشت و دنیای مردم را برجامی کردند ، حال نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است.
🔹اکنون لحظه ای بود که باید کمترین شجاعت مسئولیت پذیری را داشته باشند، و دیگر حریم پاک اهل بیت(ع) را به وهم و ترس خودنیالایند. اما این نخستین بار نیست که به امام حسن مجتبی (ع)، ستم میرود. نسبت سازش را اولین بار معاویه به ایشان بست تا خوارج و افراطیون را بر ایشان بشوراند.مظلوم بزرگ همه دورانها، حسن بن علی (ع) است. شیعه حسن (ع)، آنست که عاقبت چون حسن(ع)، بدست دشمن، به شهادت رسد و خون بالا بیاورد. تعجبی نیست اگر غرب باوران در وقت پاسخگویی، دین ودنیای مردم را قربانی کنند. من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم و امثال حسن روحانی را فاقد آن.
🔹مردم دارند تاوان توهم و وعده های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند بلکه سیاست بین الملل هم نمیدانند. پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده های او، به تعبیر قرآن ، فحشای سیاسی و... میشود. الشیطان یعدکم الفقرو یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا میکند. وضع مردم، در اقتصاد برجامی بد است. اما خوب شد که همه، همه ماجرا را باچشم خود دیدند.
🔹در پایان ۸ سال مدیریت آرمان ستیزان، وقتی برای معلق زدن و طلبکار شدن نمانده، ضمن آنکه دیگر کسی هم پشت سرشان نمانده و با تخیلات و دروغهایشان تنها مانده اند. در سالهای حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت بطرز بیسابقه ای تنزل یافت. اقتصادبرجامی و دیپلماسی ترس، درکنار دزدی های بیسابقه ای که این سالها ازبیت المال شد، ضربات سنگینی به دین ودنیای مردم زد.
🔹اما نمیشود هربار پس از تجربه های بد، همه پرونده ها را سوزاند و دوباره بازی جدید شروع کرد. آنچه دراین سالها با اقتصاد مردم و عزت ایران شد، در تقابل مستقیم با عقلانیت بود. این دستاورد ملی، گران تمام شد اما لازم بود یک باردیگر، همه توهمات و وعدههای تسلیم طلبان که نه تنها آرمانگرا نبودهاند بلکه هرگز واقعبین هم نبودند، و این بار، پیش چشم نسل دهه هشتاد و نود هم محک بخورد و دیگر برای ابد در تاریخ پساانقلاب، بجای آب، سراب ننوشیم.
🔹شانس مردم مارا ببین که آن یکی میخواهد با آنجلیناجولی، خودشان دونفری مشکلات جهان را حل کنند و این یکی، در پایان هشت سال حکومتش هنوز منتظر ترحم ترامپ و تعهد اوباما و امید جدیدش ، جو بایدن است.
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #تحریم تسلیحاتی ایران با امضای #ظریف
🔹 تحریم تسلیحاتی ایران توسط چه کسانی انجام شد؟
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕ تقویت نظام با معرفی و حذف خائنین به نظام
🔹 امروز بخش زیادی از مردم کلیت حاکمیت و نظام را عامل و مقصر وضع موجود می دانند و اساسا دیگر تفاوتی میان این و آن؛ این نهاد و آن نهاد؛ رئیس جمهور یا رهبری و.. نمی بینند. مردم با جماعتی مواجه اند که هر روز در رسانه ها و تریبون ها و منابر و... ذم دولت را می گویند و دولت را عامل اصلی وضع موجود معرفی می کنند اما اساسا کاری به کار آن عامل معرفی شده ندارند.
🔹مردم بیچاره از خود می پرسند اگر واقعا این حسن روحانی و دولتش خائن و انحرافی و ناکارآمد است و شما همیشه با نفرت و غیض از آن یاد می کنید چرا کسی کاری به کارش ندارد؟! اگر واقعا مشکل از این آدم منحرف و بی تدبیر هست چرا حاکمیت و نظام باش در حال لاس زدن و نرده عشق باختن است؟! چرا کسی یقه ی این بشر را نمی گیرد؟! نکند همه تان دستتان در یک کاسه است؟! چرا همه در حال تعامل کردن با کسی هستن که هفت سال خون مردم را در شیشه کرده است؟! چرا یک نفر پیدا نمی شود بلند بگوید پادشاه لخت است؟!
🔹️ به مردم حق بدهید کلیت حاکمیت را مقصر بدانند. چرا؟ چون شنیدند مقصر حسن روحانی و اعوان و انصارش می باشند اما ندیدند کسی خراشی بر صورت مبارک این مقصر اوضاع اسفناک مملکت بکشد!! مردم دیدند حزب اللهی ها دائما می گویند روحانی اَخ است و اَخ است و اَخ است اما مجلس انقلابی حتی جرأت سوال پرسیدن از این تدبیر کننده مصائب ملت ندارد! حق بدهید به مردم؛ خروجی همین رویکرد مسخره است که موسوی خوئینی ها جرات می کند و نامه به رهبری انقلاب می نویسد و ایشان را به عنوان مقصر وضع موجود معرفی می کند. چرا؟ چون حزب الله اولا عامل وضع موجود را به خوبی معرفی نکرد و ثانیا آن را حذف نکرد.
🔹امروز چاره ای نیست جز آنکه اولا بدون لکنت زبان خیانت های بی شمار این دولت را بیان داشته و سر دست بگیریم و ثانیا عامل اصلی و علت العلل معلول هایی چون وضعیت اسفناک اقتصاد کشور را حذف کنیم. بلا شک این مهم اگر رخ دهد به تعبیر علامه مصباح نه تنها تضعیف کننده نیست بلکه مقوم و تقویت کننده نظام خواهد بود.
به حول لله...
✍️#مهدی_نریمی
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕ تقویت نظام با معرفی و حذف خائنین به نظام 🔹 امروز بخش زیادی از مردم کلیت حاکمیت و نظام را عامل و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انتقاد و بازخواست مسئولین؛ تضعیف یا تقویت نظام!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️استاد حسن رحیم پور ازغدی: کل سال را به مراسم عزاداری تبدیل نکنید/ مدام ایام خلق می کنند؛ ایام #محسنیه!
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️داستان برجام و دستاوردهای خیالیش.
این قسمت: رفع تحریمهای تسلیحاتی!
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بازنشر| پاسخ استاد رحیمپور ازغدی به جنجالهای اخیر حسن روحانی:
🔺تو این چندسال حتی اگه گفت قرآن نازل نشده، بگید «باشه تو درست میگی بگو وعده هات چیشد!؟»
از این به بعد هرچی روحانی گفت؛ قبول میکنیم!
🔺اصلا باشه، موشکم هاشمی ساخت اقای روحانی تو بگو برای کشور چیکار کردی؟؟؟
تو فقط حاشیه نرو...
http://Eitaa.com/teribon_ir
‼️از حفاظت از جان و حیثیت شخصیتها مقابل دشمن تا حفاظت از اموالشان مقابل ملت!
#محسن_قنبریان
#پیوست_سخنرانی_رحلت_امام۹۷
بازنشر
* به بهانه حکم ٦ ماه حبس برای یک مستند ساز بخاطر نشان دادن خانه یکی از مقامات!
*"مساله" اینجاست:
....................................
🔺وقتی ماجرای ویلای ۱۰۰۰۰متری ای که ۲۵سال در تصرف یک مقام عالی رتبه بود علنی شد، سؤالاتی پدید آمد که آیا فقط همین یک ویلا در تصرف غیرمجاز است؟!آیا اگر ایشان هنوز درمسئولیت خود باقی بود، کسی جرأت تعرض به تصرف غیر مجازش داشت؟!
🔺می دانید ریشه ی این مصائب کجاست؟!
این انقلاب، حدوث و بقائش با حضور انبوه مردم بوده است. اصلی ترین نگهدار ارزشهای این انقلاب و پیشبرنده به سمت اهدافش مردم متولی به ولایت اند. با خمینی بزرگ انقلاب کردند و پای همه سختی های جانکاهش ماندند. با جانشین صالح او انقلاب را از فتنه ها حفظ کردند و با وجود همه نامردمی برخی مسئولان و سیاستها، هنوز هم حتی پس از اعتراضات دیماه۹۶ اکثریت قاطع شان از سیاستهای کلان و کلی نظام حمایت می کنند(نظرسنجی مرکز مطالعات بین المللی و امنیتی دانشگاه مریلند).
http://tn.ai/1645853
این یعنی مردم هنوز "نظام" را در مسیر "انقلاب" و اهداف و آرمانهای آن می بینند حتی اگر حرکتش گاهی کند و ازجاهایی گله ها داشته باشند.
🔺اما نظام[مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نمونه] به این مردم چه نگاهی دارد؟!
پریروز برای حفظ "جان" شخصیتهای ارزشمند انقلاب -مثل مطهری ها- تیم حفاظت شخصیتها را پذیرفتند ولو آن شخصیتها را از مطهری و بهشتی به افراد زیادی تسری دادیم که بسیاری از آنها هیچ دشمنی جز نفس اماره شان ندارند!
دیروز باز برای حفظ "حیثیت" شخصیتهای انقلابی چون بهشتی مظلوم در مقابل تخریب های سازمان یافته ی مجاهدین و تیم بنی صدر و...قانون مجازات اسلامی را تنظیم و مدعی العموم را به یاری آوردیم. گرچه باز از آن شخصیتها به مسئولین جزء هر اداره ای تنزل شد. توهین و تخریب او -حتی اگر سدی مقابل حرکت انقلاب هم باشد- "جرم عمومی" تلقی شد که غیر خودش، مدعی العموم هم میتواند متهم را به دادگاه بکشاند(ماده ۶۰۹مجازات اسلامی).
mshrgh.ir/487570
🔺در این دو گام، مسئول مقابل "دشمن" و "دشمنی" حفظ می شد. اما در گام جدید مصوبه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام(!) تصویب شد که مردم را نسبت به اطلاع از دارایی های مسئولین هم نا اهل دید و انتشار دارایی ها -حتی اگر کاملا منطبق با واقع و بدون هیچ توهین و حتی نقد هم باشد- را جرم خواندند! و برایش حتی اگر انتشار اطلاعات، غیر عمد هم باشد کیفر قرار دادند! (مصوب۱۸مهر۹۴).
تمایز را متوجه می شوید:
حفاظت از جان شخصیت در مقابل "ترور" و حفاظت از حیثیت آنها در مقابل "تخریب" بود اما حفاظت از اموال مسئولان در مقابل "اطلاع" شد!
حفاظت از جان آنها مقابل "فرقان و گروهک رجوی" و حفاظت از حیثیت آنها در مقابل "سمپات های سازمان یافته بنی صدری و سازمان مجاهدینی" بود اما حفاظت از اموالشان در مقابل "مردم" شد! یعنی همان اصلی ترین موتور محرک انقلاب به سمت اهدافش.
🔺وقتی" اطلاع " نبود، "اصلاح" نیست. وقتی اصلاح نبود، "فساد" مثل موریانه ای تنه نظام را میخورد و هر از چند گاهی شاخه ای پوسیده جدا و عیان میشود.
جای "دید نافذ مردم" به چند اداره ی عریض و طویل بسنده شد که الحمدلله همیشه بهانه ی کمبود بودجه، عدم تناسب میزان نیرو با وسعت بازرسی، نبودن شکایتی از دستگاه مربوطه و...را دارند و البته خود صدچندان نیازمند نظارت عمومی ملت رشید و انقلابی اند.
مثل این مصوبات موجب می شود "صرف اطلاع رسانی" به مردم هم جرم و مستوجب زندان و شلاق شده بالتبع مردم بی تفاوت شوند و موتور محرک انقلاب رو به خموشی و خمودی رود و فقط حضورش در راهپیمایی ها طلب گردد.
🔺البته جای اطلاع درست، هزاران شایعه ی بدتر از دارایی های واقعی مسئولین دست به دست شود و ذهنیت جامعه را تخریب کند. و ناامیدی را نتیجه دهد.
امیرالمومنین(ع) اما با وجود عصمت نگاه مردم را ناظر خود و اطلاع آنان را محک گرفت آنجا که دارایی اندک خود را به مردم نمایاند و فرمود: اگر روزی که از شهرتان می روم وضعم غیر از وقتی است که آمده ام پس حتما از خائنین هستم!(المناقب ج۲ص۹۸).
#میلاد_گودرزی
#خانه_ولایتی
✍استاد حجه الاسلام قنبریان
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻«برهنگی کدخدا» ؛ جدیدترین مستند ثریا
🔹روایتی از هفتاد سال ادعای امپراطوری آمریکا در جهان تا رسوایی نظامی آمریکا در «عین الاسد»
🔸وقتی غرش موشکهای ایران بر فراز عین الاسد، لختی پادشاه را عیان میکند!
🔹آغاز انتقام ایران؛ پایانی بر ادعای شکست ناپذیری نظامیان آمریکا
🔸آیا کدخدا پرستان درس عبرت می گیرند؟!
⚠️ این سیلی، تازه شروع انتقام است ...
⏰ امشب (چهارشنبه)؛ ساعت ۲۳:۱۰ (بعد از سریال شبانه) ؛ از شبکه یک سیما
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ نامه سرگشاده تشکل های دانشجویی به رئیس قوهقضاییه
🔸پیرامون پرونده مناقشات اهالی اراضی دهونک با دانشگاه الزهرا (س)
📃 متن کامل نامه
باسمه تعالی
حضرت ایت الله رئیسی
ریاست محترم قوه قضاییه
🔻موضوع: پرونده اراضی ده ونک و مناقشه با دانشگاه الزهرا س
سلام علیکم،
🔸با صلوات بر روح مطهر شهدا و امام شهدا و عرض خداقوت به استحضار حضرتعالی می رساند:
سال هاست که پرونده ی بخشی از زمین های پلاک ۷۰ تهران واقع در محله ده ونک در مجاورت دانشگاه الزهرا(س)، محل مناقشه و اختلاف بین ساکنین منازل آن مناطق و دانشگاه الزهرا (س) به نمایندگی از دولت بوده است.
🔹جنبش دانشجویی همواره با دغدغه حل این مناقشات و یافتن حق و حقیقت، پیگیر مطالبات اهالی منازل و همچنین دعوی طرح شده از سوی دانشگاه الزهرا جهت رفع تصرف از بیت المال بوده است.
🔸متاسفانه با گذشت بیش از پنج سال از اغاز جدی مناقشات و طرح دعوی و پس از برگزاری بیش از ۲۰۰ جلسه دادگاه و صدور حکم، با وجود پیگیری های فراوان، همچنان کشمکش ها میان دو طرف ادامه دارد و هر بار باعث ایجاد تنش و سلب آسایش از افکار عمومی می شود.
لذا مطالبات تشکلهای دانشجویی امضا کننده این نامه به شرح زیر است:
۱) خواهشمند است پیگیری و بررسی مجدد پرونده جهت شفاف سازی و اقناع افکار عمومی صورت پذیرد و پس از بررسی مجدد با توجه به لایحه ارائه شده توسط وکلای ساکنین، در صورت لزوم دستور لازم جهت اعاده دادرسی، طبق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، از سوی شخص ریاست قوه صادر گردد.
۲) با توجه به مناقشات موجود، حضور جنابعالی به عنوان رئیس قوه قضا، در محل زمین ها، جهت بررسی دقیق تر و استماع مشکلات، لازم است و میتواند در حل مسئله و تسریع در روند پرونده موثر باشد.
۳) با توجه به مواردی که در طول دو سال گذشته در رسانهها مطرح شده است، بررسی روند اجرای احکام صادر شده، مخصوصا دو خانهای که به تازگی تخلیه شده است و پاسخگویی به شبهات درباره نحوه اجرای احکام و صدور احکامی روشن از وظایف ضروری قوه قضاییه است. به علاوه در ادامه روند پرونده، نظارت دقیق جهت حصول اطمینان از حسن اجرای احکام از طریق مجاری قانونی، و به دور از برخورد های سلیقه ای، غیر اخلاقی و غیر اسلامی، جهت جلوگیری از ایجاد تنش ها و مناقشات بیشتر لازم است.
۴) با توجه به ماهیت عمومی پرونده و جو رسانه ای حاکم، نسبت به اقناع اهالی و افکار عمومی علی الخصوص جنبش دغدغه مند دانشجویی اهتمام لازم را به عمل آورید.
۵) با توجه به حقوق ساکنان منطقه، پیگیری اجرای دستور دولت در نامه شماره ۴۵۹۰۶ مورخ ۹۸/۴/۱۹ مبنی بر تخصیص زمین معوض از طریق وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل، میتواند جهت حل مسئله، راهگشا باشد.
والسلام و علیکم و رحمت الله و برکاته
با تشکر
🔺تشکلهای امضاکننده:
اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ
بسیج دانشجویی علوم پزشکی تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق پردیس خواهران
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران غرب
بسیج دانشجویی دانشگاه روابط بین الملل
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #کلیپ_تصویری
#حجت_الاسلام_انجوی_نژاد
‼️ شرایط بحرانی #کرونا و بیعاری دولتمردان!
⚠️ در کاخهایشان نشستند و مانند هفت سال گذشته تکرار می کنند: #باید_بشود!!
💔 #فقر و درد مستضعفان را #کاخ_نشینان درک نمیکنند.
✅ به داد مظلومیت #کادر_درمان برسید.
❌ خوی کاخنشینی و دوری از آفات #فصل_جدایی مسئولان از آرمانهای امامخمینی
⁉️ قرار ما در جمهوریاسلامی کاخنشینی و دوری از آفات بود؟!!!!
♻️ بازگشت خوکهای جورج اورول اتفاق افتاد.
🙏 مسئولین علوم پزشکی به شما التماس میکنیم که اجازه #خدمات_رسانی را به ما بدهید!
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نماینده مجلس: کجا دشمن به ما گفته است که پراید بنجل ۸ میلیونی را ۱۳۰ میلیون به مردم بفروشیم و کک وجدان هیچ مسئولی نگزد!
سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس:
🔹️ کجا دشمن خارجی گفته که بورس را به قتلگاه سرمایه های مردم بدل کنیم!
🔹️ امروز کاسه ای زیر نیم کاسه است که برخی خدمات این نظام و انقلاب را در پستوهای بی کفایتی خود به اسارت گرفته اند!
🔹️ کجا دشمن خارجی به ما گفته است که شعبان بی مخ هایی را به جان اقتصاد این مملکت بیاندازیم که هر روز یک کودتای جدید علیه اقتصاد این مردم انجام دهند
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جمنا و جبهه پایداری کجا هستند؟
همایش استیضاح حق مردم، تکلیف مجلس ؛ شهر مقدس قم ؛
🔰حجت الاسلام حمید رسایی
❌⚠️چرا برای رای گرفتن از مردم دائما جلسه دارید ؟؟ ولی برای جلوگیری از شکستن کمر مردم جلسه ندارید ⁉️
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نمایندهتر!
🔻بخشی از نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
🔸«پیشنهاد ما به شما این است که به سرنوشت پیشینیان خود بنگرید و ببینید که خودکامگان انقلابینمای مجالس قبل چه سرنوشتی در افکار عمومی پیدا کردند؛
مبادا به سرنوشتی مشابه دچار شوید.»
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ شهید فتحی شقاقی موسس جنبش جهاد اسلامی فلسطین(اهل غزه) به کوته فکرانی که فلسطینیان را ناصبی و دشمن شیعه می خوانند.
#سالگشت_شهادت
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آیا #منصوب_رهبری بودن دلیلی بر غیرقابل انتقاد بودن #منصوبین است
یا باید #زمینه_سازی و #ایجاد_ابزار کرد تا رهبر انقلاب بتوانند اقدام به #اصلاح_دستگاه_ولایت نمایند؟
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حسن رحیم پور ازغدی:نمی تونیم بگیم ما موحّد و برادریم اما یکی داره از گشنگی میمیره و یکی داره از پر خوری میترکه...
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️هتک حرمت ممنوع ؛ انتقاد آری
🔹 پس از بیانات رهبری جریانات سیاسی مختلف سعی کردند از آن به عنوان ابزاری جهت سرکوب منتقدین خود و اثبات مواضع جریان خود استفاده کنند. اصلاح طلبان که خود سابقه دیرینه ای در تخریب و هتاکی دارند تا جائیکه در دوره اصلاحات مرجعیت و مساله تقلید را تمسخر می کردند و حکم به راهپمایی علیه خدا می دادند و در دوره ای نیز مرحوم هاشمی را عالیجناب سرخپوش می خواندند و در دهه هشتاد و نود به رئیس جمهور وقت تهمت رمال و جن گیر می زدند و از هر تخریبی دریغ نکردند حالا در فرار به جلویی از این فرمایشات اصولی رهبرانقلاب سوءاستفاده کرده تا زمینه تبری خود و دولت روحانی را از هرگونه خطا و نقدی فراهم کنند.
🔹از سوی دیگر جریان محافظه کار که با هر تغییر و تحولی در کشور مخالف است و همیشه سعی داشته با عنوان شرایط حساس کنونی کشور جریان انقلابی را از تحرک بیندازد و به انفعال بکشاند، فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مستمسکی قرارداده تا جلوی انتقادات اساسی و اصولی جریان انقلابی برای تغییر وضع موجود را بگیرد. آنچنان که جریان محافظه کار اساسا به دنبال حفظ وضع موجود ولو به قیمت فشار به مردم است تا بتواند از این رهگذر بی کفایتی دولت روحانی، برای انتخابات 1400 برای خود کسیه ای بدوزد.
🔹اما گفتمان امام و رهبری نشانگر آن است که این توصیه و هشدار نسبت به عدم تخریب و هتک حرمت مقامات و اساسا در میان اجتماع امری بدیهی و مسبوق به سابقه است و از سوی دیگر باز بودن باب نقد و پرسش و تغییر وضع موجود است که اتفاقا از مطالبات مهم و همیشگی ایشان از جریان مومن و انقلابی بوده است.
در میانه تبلیغات انتخاباتی سال 76 ، رهبرانقلاب در برابر تخریب ها و تهمت ها نسبت به سیدمحمد خاتمی واکنش نشان دادند، در سال 88 نسبت به بعضی حرف های بدون سند راجع مرحوم هاشمی و ناطق نوری در مناظرات انتخاباتی موضع گرفتند از طرف دیگر هم نسبت به تعدی و تهمت نسبت به احمدی نژاد رئیس جمهور وقت هم واکنش نشان دادند
🔹لذا توصیه رهبرمعظم انقلاب به رعایت انصاف و هشدار نسبت به عدم تخریب و هتک حرکت امری مسبوق به سابقه و از مسلمات اخلاق اسلامی است. و این امر هیچگاه نافی بیان انتقادات صریح، منطقی و بدون تخریب از سوی جریانات مختلف نبوده است، که اتفاقا ایشان بارها دانشجویان و جریان مومن انقلابی را به مطالبه گری آن هم از موضع طلبکارانه فراخوانده اند. مطالبه گری، عدالتخواهی و امربه معروف و نهی از منکر مسئولان همیشه در صدر مطالبات رهبری انقلاب بوده است.
🔹ناگفته نماند عده قلیلی در بعضی جریانات سیاسی با بی خردی و بی تقوایی در ژست انقلابی گری با هتاکی و فحاشی سعی می کنند کاسه داغ تر از آش باشند، که همین افراد خود با این اقدامات مانع جدی و اساسی در اصلاح وضع موجود و طرح انتقادات اصولی هستند.
🔹بنابراین جریان محافظه کار سنتی و اصلاح طلبان مدافع دولت نباید از این فرمایشات رهبری به عنوان اهرمی جهت لاپوشانی نقایص دولت استفاده کنند و جریان انقلابی نباید منفعل شده و مانند گذشته با رعایت اصول و موازین مطالبه گری به ادامه مسیر طرح سئوال و انتقادات خود از مسئولین و مقامات جهت اصلاح وضع موجود ادامه دهد.
✍️ #حسین_رضایی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 رهبرانقلاب: بعضیها به نام شاد کردن دل حضرت زهرا(س)، این روزها کاری میکنند که انقلاب را در دنیا لَنگ کنند
🔺 آن کسی که امروز کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مامور CIAو... دلیلی پیدا کند، نواری پُر کند و ببرد اینجا و آنجا و نشان بدهد و بگوید آن که میخواهید انقلابش را قبول کنید، این است! میدانید چه فاجعهای اتفاق میافتد؟
⛔️ فاطمهی زهرا س راضی نیست!
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️اسلام انقلابی علیه اسلام مناسک میانتهی
🔺روز هشتم ربیعالأول روز شهادت امام حسن عسکری(ع) است و پس از آن امامت امام عصر(عج) آغاز میشود. برخی معتقدند باید این روز را جشن گرفت. اخیراً برخی جریانها عنوان «جشن بیعت» را برای این روز به کار میبرند.همچنین به کرات در جشنها، سخنرانیها و اعلامیههای این قبیل مراسمها از تعبیر «جشن تاجگذاری امام زمان(عج)» استفاده شده است. برآمدن مناسکی جدید تحت عنوان «جشن بیعت»یا مناسک مرتبط با آن، بیش از هر چیز مدیون نگرش شاهنشاهی و سلطنتی به امامت است. مضمونی که اگر چه اجمالاً با قدرت و سیاست ارتباط دارد ولی فعلا از موضوع بحث ما خارج است.
آنچه مسئله ماست این است که پیدایش چنین آیینهایی ارتباط مستقیم با انحطاط معرفت دینی در جامعه ما دارد.
🔺وقتی دیروز متفکرینی همچون مطهری برای ما روضه میخواندند و امروز روضهخوانها و منبریها متفکر و تحلیلگر شدهاند. هر طرف که سر میچرخانیم افرادی را میبینیم که در حد سطح دو حوزه یا حتی لیسانس حسابداری تحصیل کردهاند اما سابقهی هزاران ساعت سخنرانی در دانشگاهها و مساجد و غیره را در کارنامه دارند! آنهم حرفهایی سست و بیبنیاد در همه زمینهها؛ از مذهب و مهدویت گرفته تا تمدن و تحول در حوزه و طب اسلامی و الگوی اسلامی پیشرفت و غیره.
در شرایطی که آثار اندیشهای و اندیشهی متفکرین صدر انقلاب، بیجایگزین مهجور و مهجورتر از گذشته میشود طبیعی است جامعه از نابرابریهای دهشتناک رنج ببرد و دیندارانی در حاشیهی این وضعیت به شرکت در مناسک و احتکار ثوابها ی اخروی دلخوش باشند. طبیعی است در چنین جامعهای کارگری برای گرفتن حقوق معوقهی خود شلاق بخورد و با گذشت ماهها و سالها، پروندهی برداشتهای نجومی از بیتالمال بی سرانجام باشد. کسانی سپردههای خود را از دست بدهند و نورچشمانی از وامهای کلان بیبهره بهرهمند شوند.
🔺چه نباید کرد؟ چه باید کرد؟
چاره رواداری و تفکر است نه طرد و تکفیر. بسیاری از کسانی که به واسطهی نیت خالصانه به محافلِ اسلام مناسک میانتهی میپیوندند، حتی به احتمال زیاد برخی مجلسگردانان و منبریهای این محافل، دل در گرو انقلاب دارند و تنها در اثر مراتبی از غفلت به این ورطه دچار شدهاند. وقتی سالهاست از نگرانیهای امام خمینی دربارهی اسلام متحجرانه و مقدسمآبانه میگذرد و ما آن را به سکوت طی کردهایم؛ وقتی سیسال است از طرح مفهوم بدیع و پر ظرفیت «اسلام مناسک میانتهی» توسط رهبر انقلاب میگذارد اما هنوز یک جزوه یا یک مطلب یا حتی یک صفحه نوشته در اینباره تولید نشده است؛ وقتی در اثر تفوق سیاستزدگی و چالشهای دیگر، همه وقتمان به مجادلات سیاسی یا کارهای موسوم به فرهنگی گذشته و فرصت برای اندیشیدن درباره این مفاهیم نداشتهایم؛ طبیعی است به چنین دردی دچار باشیم.
✍🏻 #حجت_الاسلام_نامخواه
🔹متن کامل این یادداشت مهم را در سایت تریبون مستضعفین بخوانید:
https://www.teribon.ir/archives/329683/
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️چه کسانی با داعش و تکفیریها "هم دست" بودند؟
🔺اعترافاتی از عبدالمالک ریگی
#شیعه_انگلیسی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️عدالت خواهی: الهیاتی یا حقوقی؟! 1️⃣
▫️گاهی عدالتخواهی ای به یک قانون مصوّب و مُمضای شورای نگهبان یا حکم قضائی دادگاه صالحه اصابت می کند. بدون مناقشه در مثال از ده ونک تا آسیه پناهی و روستای ابالفضل و برخی محکومیت های قضائی در بدو امر اینگونه به نظر می رسد!
❓در این موارد چه باید کرد؟! جلوی قانون و حکم ج.ا.ا ایستاد و کماکان با ادبیات الهیاتی عدالتخواهی کرد؟! آن قانون را هم زیر سؤال برد و ظلم مضاعف خواند؟!
یا به عدالتخواهی حقوقی تنزّل کرد؟! یعنی به قانون و حکم تمکین کرد و آن پرونده را از دور خارج نمود؟!
🔻چالش این سالهای جوانان انقلابی، یکی همین تقاطع بوده است:
🔸عده ای "عدالتخواهی حقوقی" را ترجیح داده اند. صرفاً در چارچوب قوانین و احکام موجود، "مطالبه گری" می کنند.
🔹برخی تئوریسین های این بخش از نیروهای انقلاب برای برتری مفهوم مطالبه گری نسبت به مفهوم عدالتخواهی، وجوهی برشمردند.
عنوان "جنبش مطالبه گری" بجای "جنبش عدالتخواهی" نیز تفنن در عبارت نیست؛ عقبه تئوریک دارد.
🔸فرق اساسی "مطالبه گری" با "عدالتخواهی" در این است که : مطالبه گری، متاخر از امر (قانون، حکم، فرامین) است؛ اما عدالتخواهی، مقدم بر آن(البته در الهیات عدلیه نه اشاعره).
به بیان دیگر، تا امری، قانونی، حُکمی نباشد؛ مطالبه معنا نمی یابد. لکن عدالت، عارض بر همان امر و قانون و حکم هم می شود. شهید مطهری دراینباره دارند:《فقهای ما توجه ندارند که اصل "اِنَّ اللهَ یَامُرُ بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ"، به منزله روح و مشخص سایر مقررات حقوق اسلامی است و لهذا بر ظواهر و قوالب، جمود می کنند و روح را از دست می دهند.》(۱)
🔹عده ای دیگر از اینسو عدالت خواهیِ الهیاتی را ترجیح داده و از چند و چون قوانین و احکام هم پرسش می کنند. طیفی از این دسته نه فقط در "نظر" بلکه در "عمل" هم تمکین به قانون و حکمی -که ناعادلانه می شمارند- نمی کنند. در مقابل اجرای آن مقاومت کرده، برچسب آنارشیست برخود هموار کرده اند!
🔺نمونه ای از عدالت خواهی الهیاتی پیش از انقلاب در کلام رهبران انقلاب:
🔸《اگر چنانچه قائل به #توحید باشی در جامعه اختلاف طبقاتی و تبعیض معنی ندارد. آن جامعه ای که سری و تَهی دارد، بالایی و پایینی دارد آن جامعه، "جامعه توحیدی" نیست》.《در یک کلمه قیافه و اندام جامعه توحیدی، با قیافه و اندام جامعه غیرتوحیدی متفاوت است. این جور نیست که اگر در یک جامعه توحیدی یک قانونی اجرا می شود، آن قانون یا ده تا مثل آن قانون در یک جامعه غیر توحیدی اجرا شد، آن هم توحیدی است؛ نه. قواره جامعه توحیدی، شکل قرار گرفتن اجزای یک جامعه، اندام عمومی اجتماعی که براساس توحید و یکتاپرستی و یکتا گرایی است، با غیر این چنین جامعه ای به کلی متفاوت است. در یک کلمه آنچه امروز به آن می گویند: نظام اجتماعی. نظم اجتماعی و سیستم اجتماعی و شکل اجتماعیِ جامعه توحیدی یک چیزی است به کلی مغایر و مباین و احیاناً متعارض و متضاد با جامعه غیر توحیدی》.
🔹این ادبیات الهیاتی، "قانون" را هم می گرفت:《بنابراصل توحید، انسانها حق ندارند هیچ کس و هیچ چیز جز خدا را عبودیت و اطاعت کنند》.《از جمله چیزهایی که اگر پیروی اش کردی عبادت آن را کردی، "قانون" است...پس به کدام قانون عمل کنیم؟ آیا به قانون عمل نکنیم؟ از نظمی و نظامی پیروی نکنیم؟ چرا. لکن سعی کن این همه، خدایی باشد تا تو در حال اطاعت، در حال تبعیت، بنده خدا و مشغول عبادت خدا باشی》.
🔸حتی "تفسیر از دین" را هم با همان الهیات، مورد ارزیابی قرار می داد:《اگر دینی دیدی که در جهت عکس فلسفه ادیان[اقامه قسط] حرکت می کند، بدان یا الهی نیست یا خرابش کردند》(۲)
❓آیا چنین سطحی از عدالتخواهی و ارزش گذاری فقط در دستگاه جور و حکومت طاغوت، درست است؟! به حکومت اسلامی که رسید، دیگر هم در "نظر" و هم در "عمل"، قانون اسلامی فصل الخطاب است؟!
❗️برخی دوستان انقلابی بدین نظر مایلند (تقریرشان بیان خواهد شد)
❓از سوی دیگر آیا هیچ فرقی در حکومت اسلامی و ولیّ مشروع با حکومت طاغوت در مواجهه با قانون و اجرا وجود ندارد؟! اگر قانونی ناعادلانه تشخیص داده شد، مجوز ایستادگی در مقابل آن، صادر است؟! برخی عدالتخواهان نیز بدین مایلند.(تقریرشان خواهد آمد)
⬅️ آنچه درست بنظر می رسد حد وسط بین آندوست: در حکومت ولیّ مشروع، التزام "عملی" به قانون، همزمان با مطالبه تصحیح حکم و قانون با عدالتخواهیِ الهیاتی و بسنده نکردن به مطالبه گری در حد قوانین موجود
(توضیحش خواهد آمد).
....................................
۱.یادداشتها ج۳ص۲۷۱
۲.طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن آیت الله خامنه ای به ترتیب صفحات: ۲۰۷و۲۲۹و۲۲۹و۲۵۲و۲۰۷
حجه الاسلام محسن قنبریان ۹۹/۸/۴
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️عدالتخواهی: الهیاتی یا حقوقی؟! (۲)
وقتی عدالتخواهیِ آرمانی با ادبیات الهیاتی به قوانین و ساختارهای موجود اصابت می کند؛ یک عکسالعمل واحد از عدالتخواهان سرنمیزند.
🔹طیفی از آنها:
- عدالتخواهی خویش را تسلیم ساختارها و قوانین موجود نمی کنند.
- "ولایت" و تاییدات او بر نظام موجود را، کاهنده و جبران کننده ی آنچه ظلم و تبعیض می دانند؛ نمی گیرند.
- به مرور در مختصات قبل ۵۷ قرار می گیرند!
🔺وجه مشترک همه، کوتاه نیامدن در مقابل قوانین و ساختارهای موجود در قبال عدالتخواهی + امید نداشتن به اصلاح ساختارها و قوانین و رویههاست.
🔘سه تقریر از باب نمونه:
▫️۱.مقاومت عملی در مقابل احکام قضاییِ تخلیه (مثل ده ونک و روستای ابالفضل و...) و در مقابلِ اجرای احکام جزایی (مثل مقاومت بهاری ها و سلسله بست نشینی ها).
▫️۲.اعلان توقف انقلاب اسلامی و جدایی نظام موجود از تشیع علوی:
این قرائت حتی اگر قائل به مشروعیت ولایت فقیه در زمان غیبت باشد(۱)، اسلام را در اجرای غیر معصوم، "نظام عامل بالعدل" میداند و غیر آنرا[حتی اگر دست فقیه باشد] حکومت مسلمانان، نه اسلام میشمارد.《 مصداق صحیح حکومت مذهبی در عصر غیبت، همان حکومت مسانخ [هم سنخ با معصوم] است نه جز آن... تنزّل کردن از عهدنامه مزبور[عهدنامه مالک اشتر: نامه ۵۳ نهجالبلاغه] تنزّل از اسلام است در اجرای غیر معصوم》. معیار حکومت اسلامی در این قرائت بیش از آنکه "چه کسی حکومت میکند؟" باشد، "برای چه حکومت میکند؟" است. معیار نزدشان، "برقراری عدالت" است و نشانه برقراری عدالت هم از "بین رفتن فقر" است.
قضاوت اینان درباره انقلاب اسلامی و نظام موجود این است که: انقلاب اسلامی به سوی اهداف و آرمانهایش به ویژه عدالت اقتصادی طی طریق نکرد بلکه "متوقف شد".《گاندی با اسوه جویی از قهرمانان اسلام، ملت هند را نجات میدهد و ما با ترک روش بزرگان اسلام، ملت نجات یافته را دوباره به وادی پرخطر و هولناک مشکلات گوناگون سوق دادیم》.《در مبارزه با ظلم اقتصادی... مهلت و تراخی جایز نیست... سستگیری در کار انقلاب از ترک انقلاب بدتر است》.《در انقلاب، عدالت ذرهای اجرا نشد و برعکس چپاولهای اموال عمومی سربه فلک کشید》!《با وجود شکافهای طبقاتی عمیق در جامعه و پیدایش قلههای ثروت در کنار درههای عمیق فقر... جالب توجه (بلکه باعث تعجب و تاسف) اینکه در عین حال حکومت هم "اسلامی" نامیده می شود(یعنی مبتنی بر احکام قرآن) و هم "مردمی" (یعنی مورد درخواست و رضایت قلبی تمام قشرها)》.(۲)
▫️۳. آنارشیست بجای استیت!
این قرائت در سالهای اخیر از سوی برخی جوانان موسوم به چپ نو مسلمان ارائه میشود که جای اصلاح ساختار و قوانین، پیشنهاد عملی دیگری دارد. صورت بندی اجمالی این قرائت:
- حکمرانی مدرن(استیت) قواعد و لوازم خاص خودش را دارد و از یک منظر جبر روزگار ماست. قابل تسخیر و اسلامی شدن نیست و فرهنگ و آثار سیاسی و اقتصادی خود را برجا می نهد.
- انقلاب اسلامی در مرحله پس از پیروزی و تبدیل به دولت، به استیت تبدیل شده است. استیتی که لاجرم با تکنیکهای حکمرانی مدرن [بروکراسی، تکنوکراسی و...] باید اداره شود.
- اصلاح ساختار سیاسی یا قوانین، اقتضائات این غول[لویاتان] را تغییر نمی دهد. [از اینرو جابجایی اعتراضات از مصادیق بیعدالتی به تصحیح قوانین و اصلاح ساختار، عبث است چون ساختار جدید هم جزیی از همان استیت است]
-راه حل، آنارشسیت است. نه به معنای غلط هرج و مرج بلکه《به معنی احیای جایگزین های اداره، خارج از منطق استیت》. آنارشیسم "هدفش نه اصلاح ساختار سیاسی" بلکه "در پی زیر و رو کردن و انداختن طرحی نو در بنیان همه چیز از اقتصاد و هنر گرفته تا سیاست و تمدن است".《 نوآوری ها و خلاقیتهای ملهم از مذهب را باید در امور خرد، جوامع کوچک و به شکل عملیاتی جستجو کرد》
- در این رویکرد، دفاع کنش گران مذهبی از حقوق مردم در ماجرای ده ونک(۱۳۹۷) نمونهای از این راه حل و اصلا نقطه شروع چپ نو اسلامی قلمداد می شود. در مقابل ابتکاراتی مثل برنامه ثریا حتی با رویکرد انتقادیاش، تلاشی برای کارآمدی حکمرانی مدرن ایرانی قلمداد میشود. [چون دست آخر به راه حلهایی جهت تصحیح ساختار و قوانین می انجامد].(۳)
- ادامه دارد...
...................................
۱.ر.ک: الحیات ج۲/
۲.جمع بندی این قرائت توسط یکی از شاگردان استاد محمد رضا حکیمی(محمد اسفندیاری) در کتاب راه خورشیدی در مقاله ی "انقلابی که متوقف شد" آمده است./
۳. ر.ک: میلاد دخانچی پسا اسلامیسم و...
حجه الاسلام محسن قنبریان ۹۹/۸/۵
http://Eitaa.com/teribon_ir