eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️از تجربه تا تجربه /بخش اول 🔹 و دو حوزه ای هستند که همواره تاثیرگذاری بالایی در عرصه و به ویژه داشته اند و ماهیت این این تاثیر و نتایج مثبت یا منفی آن نیز در معرض بحث های بسیاری قرار داشته است. در مقابل به نظر می رسد نیز می تواند درس هایی برای و داشته باشد که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان آینه تمام نمایی از فوتبال جهان و به ویژه عملکرد تیم ملی کشورمان در این مسابقات نیز از جمله صحنه هایی است که می تواند به شکل گیری نگاه ما در عرصه اقتصاد و سیاست کمک کند. 🔻 : حضور کشورمان در مسابقات نشان داد، اگر توانایی ها و ظرفیت های خودمان را همانند نیمه دوم بازی در برابر و بازی در برابر# پرتغال باور کنیم، توان به چالش کشیدن مدعیان جهان را داریم و اگر همانند 20 دقیقه اول بازی با در برابر رقیب مرعوب باشیم، در مقابل کشورهای و نیز ناچار از خواهیم بود. اگر فوتبالیست های ما همانند سیاستمداری که در وسط میدان سیاسی با دشمن گفت « با یک بمب می تواند کل سیستم ما را نابود کند» این باور را داشتند که و با یک حمله می توانند سیستم دفاعی ما را نابود کنند و یا حرف های آن که بلافاصله بعد از قرعه کشی به کنایه پیشنهاد کنار کشیدن ایران از جام جهانی را مطرح کرد و بعد از چند دقیقه از بازی اول تیم کشورمان نیز آرزوی تمام شدن بازی را مطرح می کرد، را مبنای باور خود قرار می دادند، احتمالا در نتیجه ای فاجعه بارتر از برجام برای کشورمان رقم می خورد. 🔻 چالش در برابر ابرقدرت ها : آنچه باعث دیده شدن ایران و تحسین جهانیان از نوع حضور کشورمان در عرصه جهانی فوتبال شد، نه آنچنان که جامعه شناس دولت در مقاله اش نوشت در کنار بزرگان قرار گرفتن که به کشیدن و عزتمندانه در برابر قدرت های بزرگ جهان بود. فوتبالیست های ایرانی نشان دادند نتیجه را میدان مبارزه مشخص می کند نه . آن ها هدف خود را قرار دارند و نه -برد و همین مساله ای بود که تحسین و مردم کشورمان را برانگیخت. 🔻اتکا به ظرفیت های داخلی: کشوری مانند در سال های اخیر با جذب فوتبالیست های توانمند سایر کشورها و تغییر تابعیت آن ها سعی در تبدیل شدن به قدرت اول فوتبال داشت. سیاستی که برای این کشور نتیجه ای جز ناکامی در برنداشت. حتی اگر این سیاست در زمین مسابقه نتیجه نیز می داد هرگز نمی توانست مولد و پایدار برای آن باشد. در مقابل سیاست ایران در فوتبال بر استفاده از ظرفیت های قرار داشته است و البته در این مسیر شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های ایرانی که در سایر کشورها مشغول بوده اند، نیز بخشی از این پروژه بوده است ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️شاهکار قراردادهای قابل فسخ در دولت مدعی حقوقدانی 🔺در چند هفته گذشته چند شرکت بزرگ خارجی و البته عمدتاً اروپایی مانند شرکت توتال، سیتروئن، رنو، ایرباس و بویینگ و... قراردادهایی را که طی ۲ سال اخیر (پس از توافق برجام) با ایران منعقد کرده بودند به شکل یک‌طرفه فسخ کردند. 🔺سؤال این است که این شرکت‌ها چگونه توانستند با یک اقدام خبری و اعلام در رسانه‌های خارجی قراردادهای خود با ایران را به شکل یک‌طرفه فسخ کنند؟ 🔺آیا آنها برطبق قرارداد این امکان را داشته‌اند که هر زمان که تشخیص دادند آن را به شکل یک‌طرفه فسخ کنند؟ 🔹با اقدام توتال و شاید دیگران معلوم شد که ضمانت پیش‌بینی شده به هیچ وجه بازدارنده نبوده عملاً سرمایه‌گذاری آنها را به خطر نینداخته است و به همین دلیل خیلی سبکبال بار خود را برداشتند و رفتند. 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
تریبون مستضعفین
⭕️از تجربه #برجام تا تجربه #جام/بخش اول 🔹 #سیاست و #اقتصاد دو حوزه ای هستند که همواره تاثیرگذاری بال
⭕️از تجربه برجام تا تجربه جام/بخش دوم 🔻فاصله جریان با واقعیت و مردم: جامعه و جریان حاکم بر دانشگاه های ایران سال ها است که نظریه بودن و فقدان روحیه کار جمعی ایرانیان را به عنوان اصلی بدیهی در شناخت جامعه تلقی می کنند و عدم موفقیت ایران در ورزش های گروهی را شاهد این می دانند. امروز البته فقط ایران نیست که بودن این نظریه را اثبات کرده است. قرار داشتن کشورمان در بین 10 تیم برتر دنیا، جایگاه و ایران بین چهار تیم اول جهان و قهرمانی ورزشکاران ایرانی در آسیا همه نشانه هایی از غیر علمی بودن این نظریه بدیهی تلقی شده در جامعه روشنفکری هستند. چه آن استاد دانشگاه که گفته بود از باخت تیم ملی می شود و چه جناب مردم شناس که متکبرانه معتقد بود ایرانی ها شایسته هستند و در مسابقات جام جهانی نیز سایر تیم ها خواهند بود و حذف خواهند شد، هر کدام می توانند نمادی از جامعه روشنفکری ایرانی و دوری آن از عامه مردم و باشند. 🔻ایستادگی راهکار مقابله با ها: تیم ایران را از بازی های تدارکاتی مناسب محروم نمود. امکان کسب درآمد از فروش لباس های این تیم را از بین برد. حتی شرکت نیز از تامین کفش ورزشکاران ما سرباز زد. فوتبالیست های ما می توانستند با گره زدن خود به تحریم ها دست از تلاش و استواری و استقامت در برابر رقبا برداشته، آب خوردن خود را نیز منوط بر رفع تحریم ها دانسته و صرفا بر رفع تحریم ها کنند. راهکاری که در عرصه و توسط دولت تجربه شد و 5 سال ظرفیت کشور را معطل خود نگه داشت. اما این تیم با پذیرش شرایط تحمیل شده بر خود سعی در ایجاد در برابر رقبا در شرایط موجود نمود. این مسیری بود که رقبایش را نیز وادار نمود که قدرت ایران را به رسمیت شناخته و با احترام و عزت در مورد این تیم صحبت کنند. 🔹تجربه ای که در عرصه در قالب برجام برای کشورمان به دست آمد، حاصلی جز حاکم بر ، افزایش تحریم ها، تحقیر ملت ایران توسط دیگران، جری تر شدن دشمنان و در مجموع ناکامی و شکستی سنگین نداشت. در مقابل تجربه های کشورمان علاوه برنمایش قدرت و اقتدار ایران، و را برای ملت ایران در پی داشت. در آینده نیز این انتخاب در اختیار ما است که در عرصه های مختلف کدام مسیر را برای پیشرفت کشورمان برگزینیم. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
@teribon.mp3
3.08M
⭕️سخنرانی کمتر شنیده شده از 🔹جنگمان با ابرقدرتها تمام عیار است، اما لاس نمیزنیم 🔹ما روی پای خودمان بدون تکیه به غول های دنیا می ایستیم 🔹 Eitaa.com/teribon_ir
⭕️متنی خواندنی به قلم 🔺ما نیستیم؛ ما ساده نشینان کاخ ویرانه فقر و فناییم 🔹ما بی شناسنامه نیستیم، ما از مردم جدا نمی باشیم؛ ما بی شناسنامه نیستیم، اولاد زجر کشیده آل عبا (ع)، فرزندان زندان های بی نام و نشان و حبس ها و دخمه های فراموشی. 🔹ما بی شناسنامه نیستیم، اهل قنوتیم، ساکن دهستان نیایش و بچه جنوب عشقیم، کبوتران قباپوشی که بال در خون شهیدان کربلا نهاده ایم و عمری بر شاخه ها مرثیه خوان ذبح بنی آدم، ما از امتزاج دو ایمان بدوی روستایی از تصادم دو عدم ساده بوجود آمده ایم، با هیچ کس هیچ فرقی نداریم و نمازمان را اول وقت می خوانیم. 🔹ما محصول آن لحظاتی هستیم که خسته از بیل و رنجور از داس، خیمه دعایی برافراشته اند، ما ساده نشینان کاخ ویرانه فقر و فناییم؛ پنجره هایی که رو به سوی افق سبز توکل باز می شوند؛ ما مثل کتابی در هر گوشه خاک و در هر لحظه از روزگار باز می شویم و دیگران را از خود باخبر می کنیم؛ ما مثل وضو ساده و پاکیم؛ عین اقطار بی آلایش و معصومیم؛ 🔹ما را می شود در هر گوشه مسجد پیدا کرد؛ در هر جنسی جستجو نمود با هر دردی دریافت؛ ما مثل تلاوت غمگینیم، مثل تکبیر حالت خنجر داریم و دوستان ما شیران روز و پارسایان شب هستند. از نوح به بعد تا کربلا و هویزه و تا هویزه حضور داریم، پشت هر سنگی روییده ایم، با هر بوته ای رسیده ایم، بر هر شاخی بر داده ایم؛ ما در این آب و خاک سبز می شویم؛ ما بی شناسنامه نیستیم. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️وقتی از داعش وطنی حرف می زنیم از چه چیزی می گوییم؟ 🔺روایت شاهد عینی از جنایت هولناک #منافقین 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رئیس جمهوری که درد مردم رو میبینه ولی کاری نمیکنه غیرت نداره، وزیر دولت مردم رو خر فرض کرده! 🔹اولین گزارش مردمی از اعتصاب بازار تهران 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️سه بیراهه سقوط دولت، نظام و ایران! 🔺در شرایط ویژه امروز ایران چاره واقع بینانه و منطقی، اصلاحات با شبکه انقلاب های در هم تنیده علمی و عملی در همه ساختارهای جمهوری اسلامی ایران فارغ از دولت ها و مسئولان خاص است. البته قطعا مطالبه های کلیدی توسط همه مسئولین از رهبر انقلاب تا رؤسای قوا و سایر نهادها، انتظارات طبیعی و معقول است اما برکناری اجباری و رئیس که با 24 میلیون رای انتخاب شده و همچنان طرفداران قابل توجهی دارد که یا به بهبود وضعیت امیدوارند و یا هنوز این ایده و جریان را به سایر گزینه ها ترجیح می دهند! یا ریشه اصلی مشکلات را خارج از دولت جستجو می کنند و البته با توجه به هجمه های کم سابقه دشمنان خارجی علیه کشور و ملت ایران، منطقی به نظر نمی رسد. طبیعی است که روحانی با یک سخنرانی انقلابی نشده و نخواهد شد اما تحمیل و تحمل از لازمه صیانت از و تبعیت از نظام است. 🔺 فرار خرده جریانات مختلف از کمک به دولت و سایر ساختارها با کشف و اجرای های تخصصی کاربردی که نیازمند مطالعه و مطالبه و مبارزه و اجرا و اصلاح است، ریشه در خشم انتقادی، خطای تحلیلی، شتاب زدگی، راحت طلبی، منفعت جویی یا قدرت خواهی فردی و جناحی دارد. توسل به های توهمی بیراهه است؛ چه ستیزی با سقوط دولت توسط هایی مثل برخی از نواصولگراها و کهنه اصلاحطلبان، چه ستیزی با سقوط دولت و نظام توسط هایی مثل برخی از بهاری ها و چه ستیزی با سقوط دولت و نظام و ایران توسط هایی مثل منافقین و سلطنت طلب ها! 🔻 امروز ایران دچار شبکه ای از مسائل و مشکلات است: اختلال در ذهنیت اکثریت مسئولان و غیرمسئولین، دولت، فزاینده، اقتصادی در بخش های مختلف، ضعف شفافیت و شبهه و بی عدالتی در بخش های غیردولتی مانند سپاه و آستان قدس و بنیاد مستضعفان و...، ضعف های بسیار در عملکرد قوای قضائیه و مقننه، ضعف آزادی های سیاسی و اجتماعی، نابرابری فرصت های اقتصادی، رانت و آقازادگی و تولد و رشد یک ، کم سابقه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از سوی دشمنان و خصمانه منافقین جلاد و... 🔺 برای حل این مسائل باید شبکه راهبردها و راهکارهای ویژه ای فهم و عملیاتی شود، برخی راهبردهای کلی صرفا برای نمونه از این قرارند: تلاش مضاعف برای دقیق نقشه وضعیت به جای جدل های فرعی و شخصی، جدی برای تغییر تیم و تم اقتصادی دولت از سرمایه داری هار نئولیبرال های وطنی به سمت الگوی اقتصاددان های انقلابی، دقیق و قانونی در برخورد با مفسدان، حداکثری و اجرای عملی اقتصاد مقاومتی توسط نهادهای مختلف، شتاب در تحولات اساسی قوه قضاییه، خروج مجلس از باندبازی های متعفن به سمت گذاری برای حل مشکلات مردم و به نفع ، گسترش فضای برای انتقادات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی، حرکت به سمت و مبارزه قاطع عمومی و قانونی با بسترها و ساختارهای فسادزا و رانتی و رفاقتی و شبه سلطنتی، تقویت اسلامی و ایرانی، و انقلاب رسانه ای از روزمرگی شبه مدرن و یأس پراکنی سفارشی به سمت انقلابی و عاقلانه و رویکرد تهاجمی برای تبدیل تهدیدها به فرصت و... . 🔺 واکاوی تک تک مسائل و راه حل ها، مستلزم فرصت های مستقل و مفصل و در واقع نهضت های تخصصی همگانی است و البته به اقدامات قاطعی همچون محاکمه فاسدان دانه درشت و اصلاح روندهای آشکارا تبعیض آمیز برای تأمین انگیزه اولیه و ترمیم اعتماد زخم خورده نیازمند است. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️نماینده زاهدان درمجلس:منتظر روزی باشیم که مردم،ما نمایندگان را از مجلس بیرون کنند.تمام فسادها، رانت‌ها و دزدی‌ها زیر سر دولتمردان بی‌عرضه و ما نمایندگان مجلس است 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️راه حل ترکیدن حباب بازارهای مختلف چیست؟ 🔺چرا آخوندی و لاریجانی مالیات بر عایدی سرمایه را حذف کردند؟ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️نگاهی به مواضع امام جمعه جدید شیراز: 🔹عدالت‌خواهی را نباید موکول به آینده کرد/ پرسش‌های عدالت جویانه پاسخ دقیق می‌خواهد/انتساب به رهبری سنگینی مسئولیت است نه سلب مسئولیت 🔺آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز: در فضای امروز جامعه جریان‌هایی برای قیام کردند و باید مورد حمایت پیروان امام قرار گیرند. از همه افرادی که در راستای تلاش میکنند حمایت میکنیم. امیدواریم‌ جامعه رنگ و بویی از علی(ع) پیدا کند و همه باشیم. به پرسش‌های باید پاسخ دقیق داد و را موکول به آینده نکرد. 🔺ما خود را پیرو مظهر یعنی امیرالمؤمنین (ع) می‌دانیم بنابراین باید به مؤلفه‌های نیز توجه کنیم که متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود را که برپا نکردیم هیچ، در برخی موارد دچار ظلم نیز شده‌ایم. 🔺برای تحقق نیاز به نظریه‌پردازی استادان حوزه و دانشگاه داریم نه اینکه تنها بیرون گود نشسته و انتقاد کنیم بدون آنکه از وضعیت اجرایی خبر داشته باشیم. 🔺چالش اصولگرایی این است که گاهی ما به بهانه اصولگرایی میشویم! دیدید امام چگونه به این متحجرها می‌توپید؟ یعنی بین اصول و چیزهایی که باید بماند و آراء قابل تغییر فرق نمی‌گذارند. همینطور که امام(ره) بعضی وقتها با اصلاح‌طلبها درگیر میشد و اینها را میزد کنار، همینطور هم با متحجرها درگیر میشد. ممکن است زیر پوست عده‌ای رشد کنند. 🔺صریح می گویم که همه ما درباره اینکه عدالت خوب و مطلوب است سخن می گوییم اما اگر از ما بپرسند که عدالت را چگونه باید اجرا کنیم مسئولین این قسمت هم مطلب کم دارند. جای نظریه پردازی در موضوع عدالت را خالی است. لازم است نظریه پردازی و ایجاد بحث علمی درباره عدالت در کشورمان شروع شود. 🔺انتساب ولایت از این جهت است که یک چیزهایی حق ولی امر است و ایشان چون در همه جا نمی توانند این مسئولیت ها را انجام دهند حق خود را به دیگری واگذار می کنند اما این واگذار کردن به این معنا نیست که بنا به انتساب صرف، خود را نشسته پاک بدانیم. با این انتساب مسئولیت ما افزایش پیدا کرده است. 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️هشدار شهید بهشتی درباره «جنگ طبقاتی» 🔺وقتی که قهوه خانه اشراف غیر از قهوه خانه کارگر است، حمام اشراف غیر ازحمام کارگر است، وسیله نقلیه اشراف غیر از کارگر است 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️راهکارهای آقا برای قضایی ها؛ تبلیغ، تشهیر، حمله... (پانوشتی کوتاه بر دیدار آقا با مسئولین قضایی) 1⃣نظر آقا در مورد گزارش رئیس قوه قضاییه بسیار مثبت تر از گزارش چند روز قبل رئیس مجلس است و درست برخلاف گزارش مجلس که آقا آن کمی و فارغ از کیفیت می خواند و تلویحا به لاریجانی میگوید گزارشت به درد خودت میخورد از گزارش قوه قضاییه بسیار تمجید می کند اما حسرت این را میخورد که ای کاش این گزارش به دست مردم میرسید. 2⃣شاید حدود یک سوم صحبت های آقا با قوه قضائیه در مورد تبلیغ است، و نقطه اوجش آنجاست که میگوید تبلیغ رساندن حقیقت به دل مخاطب است نه گوش او و از قوه قضاییه گله می کند که چرا اقداماتش را برای افکار عمومی مطرح نمی کند و چرا به جای بیان مجتهدانه و عالمانه اقداماتش، از هنر برای تبلیغ استفاده نمیکند. 3⃣آقا دو راهکار ایجابی و سلبی را هم برای قضایی ها مطرح میکند، قضات صالح خود را مطرح و بولد کنید و قضات ناسالم خود را که تنبیه کرده اید در صورت لزوم و جواز حتما تشهیر کنید یعنی علنا اعلام کنید فلانی فاسد بود و ما تنبیهش کردیم. البته آقا در دیدارهای قبلی هم از قوه قضاییه خواسته بود که قوه صرفا به تنبیه قضات فاسد افاقه نکرده و اسامی آنها را اعلام بکند، و آقای آملی هم قرار بود این کار را انجام بدهد اما معلوم نیست بنا بر چه مصالحی هنوز این کار صورت نگرفته و همین امر موجب شد آقا مجددا مطالبه خود در این زمینه را تکرار کند. 4⃣آقا در مورد بحث های حقوق بشری و زن از موضع قدرت وارد میشود و می گوید ما نه تنها در این زمینه ها نباید دفاع کنیم بلکه اتفاقا باید حمله بکنیم. کاری که متاسفانه سال هاست ارگان های فرهنگی و رسانه ای ما خلافش را انجام داده اند، چه در بحث حجاب و زن، چه مباحث حقوق بشری، چه موسیقی و... این در حالی است که ما در این مباحث هم حرف و تئوری های فراوانی برای حمله داریم که امثالش در کتب شهید مطهری و در دل تاریخ فراوان است و هم نمونه عملیاتی که در عملکردهایمان در برهه های مختلف به خصوص در دهه ۶۰ پیاده کرده ایم. (در این بحث رجوع کنید به نحوه برخورد جریان انقلاب با بحث موسیقی در دهه ۶۰، خواندن کتاب متولد بهمن در این زمینه خالی از لطف نیست). ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
🔺دیشب بیانیه کارگروه ویژه اقدام مالی FATF منتشر شد. مفاد بیانیه بطور خلاصه: 🔹ایران در لیست سیاه و بیانیه عمومی FATF باقی ماند 9 مورد الزام از ایران خواسته شده است 🔺ایران باید تامین مالی گروه های تروریستی را بدون هیچگونه استثنایی مجرمانه بداند تصویب و اجرای کنوانیسیون های پالرمو و TF از جمله درخواست های FATF از ایران است تا اکتبر 2018(مهر 97) نیز برای اجرای درخواست های خود به ایران مهلت داده است 🔹نهایتا این گروه در بیانیه جدید به 37 عضو خود و دیگر کشورهای جهان پیشنهاد کرده است که «به توصیه به موسسات مالی خود نسبت به هوشیاری در روابط و مبادلات» با ایران، ادامه دهند. 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انتقاد مردمی از عضو هیئت رئیسه مجلس: تا کی میخواید بخوابید؟حقوق شما حرامه!همین محافظه کاری انقلاب را به اینجا کشید. همونایید که امیرالمؤمنین میگفت 20 تا میدهم یکی از معاویه میگیرم 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️مالیات بر عایدی سرمایه و سوداگری های میلیاردی! 🔹 بنا بر تمامی گزارشات فصلی پایش فضای کسب و کار تهیه شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان و فعالان کسب و کار در حال حاضر مسئله تامین مالی است و به اذعان مسئولان امر، با کمتر از 15 درصد نقدینگی موجود، می توان بخش قابل توجهی از ظرفیت های خالی تولیدی کشور را فعال کرد. این در شرایطی است که «بازارهای غیرمولد و مخرب تولید» مانند زمین، مسکن، طلا، ارز و امثال آن چند صد هزار میلیارد تومان سرمایه و نقدینگی مردم را به خود جذب کرده اند. 🔹 در بخش زمین و مسکن، شاهد این هستیم که افراد و نهادهایی از جمله بانک‌ها، با ورود حجم زیاد نقدینگی و معاملات مکرر در این حوزه، یک شبه به «سودهای کلان» دست یافته اند یا به امید این ثروت بادآورده، سرمایه هایشان را در این بخش راکد کرده‌اند. نتیجه این اقدام، افزایش قیمت زمین و مسکن به طور دائمی و بیش از تورم عمومی کالاها و خدمات، کاهش سهم مالکان به 60 درصد خانوارها و رشد سالیانه 17 درصدی خانه های خالی است که به اذعان جنابعالی، سرمایه‌ای معادل 250 میلیارد دلار را در خود حبس کرده است. این عوامل بزرگترین مانع در تحقق منویات حضرت امام خمینی (ره) در فرمان تاریخی تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در سالروز آن قرار داریم. 🔹 بازار غیرشفاف طلا و ارز که از طرفی در معرض تهدیدات خارجی قرار دارد و از طرفی دچار تلاطمات داخلی است، بستر مناسبی برای سوداگری چند ده میلیارد دلاری شده که می تواند علاوه بر انحراف نقدینگی از بخش های تولیدی، ضربات جبران ناپذیری به «امنیت اقتصادی» کشور وارد کند. 🔹 چند دهه است که کشورهای متعددی در جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آمریکا، ژاپن، هند، کره جنوبی و امثال آنها، از ابزار «مالیات بر عایدی سرمایه» جهت کاهش سودآوری این بازارهای غیرمولد و موازی تولید، بهره می‌برند تا از تولیدکنندگان و آحاد جامعه در مقابل اقلیت سوداگر حمایت کنند. مالیاتی که بر مابه التفاوت قیمت خرید و فروش دارایی های غیرمولد اعمال شده و دارایی های مصرفی افراد عادی جامعه از آن معاف هستند. 🔹 در کشورمان نیز تا زمانی که بازارهای پرسود غیرمولد از جمله زمین و مسکن و طلا و ارز وجود دارد و حجم بالای نقدینگی سرگردان در این بازارها در جریان است، تلاش ها در جهت «حمایت از کالای ایرانی» موثر واقع نخواهد شد. این درحالیست که تاکنون طرح ها یا لوایح مرتبط با مالیات بر عایدی سرمایه، در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شده اما به مصوبه قانونی منجر نشده است. 🔹 با این اوصاف، در صورت وجود عزم جدی برای نقش آفرینی در تحقق شعار سال، ضروری است نمایندگان محترم دوره دهم مجلس شورای اسلامی، «کاهش جذابیت بازارهای غیرمولد» را از طریق «تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه»، در اولویت دستور کار خود در سال جاری قرار دهند. 📃 بازخوانی بخشی از نامه شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی به رئیس مجلس شورای اسلامی در فروردین ماه 1397 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️فردا مجلس شورای اسلامی حزب الله لبنان را تروریست می خواند؟! 🔺فردا تبصره 2 ماده 1 قانون فعلی مبارزه با تامین مالی تروریسم مجددا در مجلس بررسی می شود. یکی از خواست های FATF در بند 8 action plan از ایران حذف این تبصره است. 🔹دولت جمهوری اسلامی ایران درتیرماه 95 بصورت محرمانه "تعهد سطح بالای سیاسی" به اجرای برنامه اقدام FATF داده است. حال طبق خواسته FATF ایران باید تبصره 2 ماده 1 قانون فعلی مبارزه با تامین مالی تروریسم که مربوط به «معافیت از جرم تامین مالی تروریستی برای گروه‌های مشخص شده ای که مقابله با سلطه و اشغال خارجی و استعمار و نژادپرستی دارند» را، حذف نماید. 🔺همچنین در بیانیه ای که دیشب نیز FATF در مورد وضعیت ایران صادر کرد در بند اول در خواست ها از ایران آمده است : "اقدام مناسب برای اعلام تأمین مالی تروریسم به عنوان جرم از جمله با رفع معافیت از گروه‌هایی که برای «پایان دادن به اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی تلاش می‌کنند» یعنی همان حذف تبصره مذکور و رفع معافیت برای گروه های مقاومت! 🔺با حذف این تبصره عملا باید تروریسم را مطابق تعاریف سازمان ها و کنوانسیون های بین المللی مانند FATF بپذیریم و جمهوری اسلامی ایران نهایتا گروه های مقاومت مانند حزب الله لبنان را باید در ردیف گروه های تروریستی قلمداد کنند و با تامین مالی آنها نیز مقابله کند. 🔺برای نمونه FATF در گزارش اکتبر 2015، با عنوان "خطرات در حال ظهور تامین مالی تروریسم" (Emerging Terrorist Financing Risks) اعلام کرده است: "یک رابطه میان قاچاق مواد مخدر و تامین مالی گروههای تروریستی همچون حزب‌الله لبنان وجود دارد. سازمان‌های تروریستی به راحتی می‌توانند سود حاصل از قاچاق موادمخدر را دریافت نمایند چرا که آنها شبکه‌ای از روابط پنهان بانکی دارند." 🔹امثال این گزارش‌ها به خوبی نشان می‌دهد که آمریکا و FATF ، حزب‌الله لبنان را رسما گروه تروریستی و متهم به پولشویی می‌دانند. حذف این تبصره در قانون داخلی کشور هم خلاف اصل 154 قانون اساسی و هم خیانت آشکاری به جبهه مقاومت است و عملا با حذف آن حزب الله لبنان و بقیه گروه های مقاومت را در لیست گروه های تروریستی قلمداد کرده ایم و باید به جلوی تامین مالی آنها را نیز بگیریم. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شعرمشترک سیار و عرفان‌پور که مورد تعریف رهبری نیز قرار گرفت: 🔹اینطرف موج خنده‌های شما/ناو وینسنس آنطرف پیداست . . #حقوق_بشر_آمریکایی 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️ آقای آذری‌ جهرمی اسم این کار شفافیت نیست، بی‌کفایتی است! 🔹آنچه از تجربه چندماه اخیر مشخص است اینکه بخش قابل توجهی از واردکنندگانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت دریافت کرده‌اند، کالای خود را به قیمت بازار آزاد محاسبه کرده و عرضه می‌کنند. در شرایطی که دولت کنترل و نظارتی بر نظام عرضه کالا ندارد و همواره تلاشش این بوده که قیمت‌ها را آزادسازی کند، طبیعی است که تخصیص ارز یارانه‌ای به واردات، تبدیل به یک پروژه رانت‌خواری برای عده‌ای واردکننده خواهد شد. 🔺بر اساس برخی برآوردها فقط ۴۰ شرکت واردکننده موبایل ۱۱۰۰ میلیارد تومان از این محل به جیب زده‌اند؛ ۱۱۰۰ میلیارد تومانی که مستقیما از جیب مردم برداشته اند. 🔹اقدام وزیر ارتباطات در انتشار اسامی این ۴۰ شرکت نیز شگفت‌انگیز و مایه تاسف است. اینکه یک مسئله نظارتی و امنیتی تبدیل به یک مسئله عمومی شود، چه دردی درمان خواهد شد؟ اینکه دولت به جای اعمال نظارت حاکمیتی، یک سامانه اعلام کند که هر کس در این مدت گوشی موبایل خریده، نوع ارز گوشی خود را استعلام کرده و اگر تخفلی مشاهده کرد، به تعزیرات شکایت کند، نوعی شانه خالی کردن از وظایف دولت در رابطه با بازار نیست؟ 🔺نام این اقدام آقای آذری جهرمی شفاف‌سازی نیست، بی‌کفایتی است. دولت که به این ۴۰ شرکت ارز یارانه ای داده است، اولا باید نظارت می‌کرد که منافع ارز تخصیص داده شده به مصرف کننده نهایی برسد. ثانیا اکنون که از این ارزهای ۴۲۰۰ تومانی سوء استفاده شده، دولت باید سریعا حاشیه سود ناشی از سوداگری این ۴۰ شرکت را از حلقوم آنان بیرون کشیده و به بیت‌المال باز گرداند، نه اینکه صرفا نام آنها را به مردم اعلام کند و احساس کند شق القمر کرده است! 🔹مردم اقتداری در رابطه با این شرکت ها ندارند که اطلاعشان از ماوقع، مشکلی را حل کند. آذری جهرمی یک نیروی اطلاعاتی است. او سال‌ها در وزارت اطلاعات بوده و کاملا می‌داند چگونه از ظرفیت دستگاه‌های اطلاعاتی می‌توان برای مدیریت این سوداگری بهره برد. از او انتظار حرکت پوپولیستی نمی‌رفت! 🔺مشکل اقتصاد ما و وضعیت کنونی، گل آلود بودن آب و ماهیگیری ماهیگیران حرفه‌ای از آن است. راه حل روشن است و بارها گفته‌ایم. دولت باید بر تمامی روندهای اقتصادی و معاملاتی اشراف داشته باشد و جلوی هر کنش فسادزایی را در سیستم بگیرد. 🔹اینکه هر کلان‌سرمایه داری اختیار این را داشته باشد که با دارایی نقدی خود، دست به هر اقدامی بزند و به قیمت افزایش هزینه زندگی مردم، سودهای یک شبه و نجومی ببرد، نتیجه‌اش وضع کنونی خواهد بود. اقدام برای این کار، یک اراده انقلابی می‌خواهد. دولت باید این تصمیم را بگیرد که اقتصاد را مدیریت کند. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
آمریکا_چگونه_جنگ_اقتصادی_علیه_ایران.pdf
405.4K
⭕️آمریکا چگونه جنگ اقتصادی علیه ایران را راهبری می‌کند؟ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️خونین شهر تشنه است! 🔺بحران آب در خوزستان به عنوان یکی از پرآب ترین استان های کشور جز داخلی هیچ دلیلی نمی تواند داشته باشد. در کوتاهی مسئولان با تحمیل وضعیت مشقت بار به مردم خوزستان و بی توجهی طولانی مدت به منتقدان دلسوز درباره بحران آب کشور شکی نیست؛ پس از ادامه تلاش های اورژانسی برای حل فوری مسئله خرمشهر و آبادان باید آنها که غفلت کرده اند، شناسایی و تأدیب یا اخراج شوند، از کوچکترین کارمند تا وزیر کشور، و افراد و افکار شایسته و کارآمد جایگزین شوند. 🔹 به بحران آب و همه مسائل کشور می بایست از سال ها قبل شروع می شد و هیچگاه متوقف نشود! این اعتراضات اجتماعی که امروز برخی خرده مسئولان را برای بهبود وضعیت آب خرمشهر مجبور به تجویز کار فشرده و حتی سه شیفته کرده، و احتمالا دولت را وادار به ترمیم کابینه خواهد کرد، در حل مسائل دیگر و بیشتر هم جواب خواهد داد! 🔺 در خیانت از جمله منافقین منفور به مردم هم شکی نیست؛ آنها که با سلاح سرد به تیراندازی پراکنده شبانه در سطح شهر پرداخته و اموال عمومی را تخریب می کنند. برخورد با عوامل آشوب های این چنینی یکی از پیش نیاز های فراهم کردن شرایط امن اعتراضات مردمی است. حساب منافقان آدمکش جداست اما خشم مردمی که حتی در آب خوردن و هوای تنفس هم مشکل دارند طبیعی است و باید در قبال آنها حداکثر مدارای ممکن توسط نیروهای انتظامی انجام شود. 🔹خباثت را هم مردم تشخیص می دهند؛ شمر زمان که بی شرمانه به مردم ایران وعده حل بحران آب می دهد و با بهانه بمب و ولخرجی! به فعالیت هسته ای ایران حمله میکند اما راه حل اصلی اش نیروگاه آب شیرین کن هسته ای است، هرچند اینجا نیز ساده لوحی برخی مسئولین و اقشاری از جامعه عامل اصلی این غفلت استراتژیک است که امیدواریم تداوم نداشته باشد. ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️امام جمعه خرمشهر الگوی عملی برای مدیران 🔹جوشکاری برای پروژه آبرسانی غدیر 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️آزادی‌خواهی، ضامن اسلامیت حکومت و یک جهاد است 🔹هم آزادی ضامن ولایت‌فقیه است، هم ولایت‌فقیه ضامن آزادی است. 🔺در نگاه دینی و انقلابی ما یک رابطه رفت و برگشتی بین استقلال و آزادی هست، گرچه استقلال مثل عدالت آرمانی درجه اول است و قیدبردار نیست (به یک معنا استقلال، عدالت در فضای بین‌المللی است)، برخلاف آزادی که طبیعتاً قید می‌خورد. رهبر انقلاب آمدند و گفتند: استقلال، آزادی در چارچوب یک ملت است. ولی در مقام تزاحم زمان‌هایی شما مجبور هستید آزادی را محدود کنید وگرنه از بین رفتن استقلال موجب از بین رفتن اصل حکومت یا آرمان‌های اصلی آن می‌شود. https://t.me/jomedia/223 🔺محدود کردن آزادی به‌صورت محدود، موقت و در موارد خاص است، مثل فتنه ۸۸؛ اما اگر آزادی را به بهانه‌های واهی و نامحدود و مدام مقید کنند، شما حتی از استقلال هم نمی‌توانید دفاع کنید و کشور به انحراف می‌رود؛ مثلاً اگر در ماجرای برجام که اجازه اعتراض و انتقاد به آن داده نمی‌شد، جلوی معترضین را نمی‌گرفتند، رسانه‌ها آن‌ها را سانسور نمی‌کردند و...، ما به خسارت محض امروز نمی‌رسیدیم! خلاصه محدودیت آزادی ممکن است، اصل حکومت یا جهت درست آن را از بین ببرد! 🔺 آزادی منهای استقلال، کشور را از بین می‌برد، مثل ماجرای مشروطه یا انقلاب‌های ۲۰۱۱ بیداری اسلامی به‌ویژه در مصر. 🔺ما هم آزادی را می‌خواهیم، هم امنیت را. به بهانه آزادی نمی‌توان هرج‌ومرج و ناامنی را اجازه داد و به بهانه امنیت نمی‌شود کل آزادی را محدود کرد. آن پیام ۸ ماده‌ای امام که به مناسبت حفظ آزادی و حریم خصوصی دادند؛ چه موقع صادر شد؟ اوج درگیری ما با گروهک‌ها و مشکلات امنیتی. 🔺امنیت مهم است، اولویت هم دارد؛ اما نمی‌شود به اسم امنیت، آزادی آدم‌ها را محدود کرد. البته اگر دیدید اصل امینت عمومی با خطر واقعی روبه‌روست شرایط فرق می‌کند. بسیاری مواقع، چیزهایی که می‌گویند خطر نیست یا خطر ملی نیست، منافع یک جریان یا گروه درخطر است، مثل اتفاقی که سر ماجرای برجام افتاد. عده‌ای، هر دوره را برهه حساس خوانده و هر محدودیتی را همیشگی کردند. 🔺قانون اساسی دایره بازی برای تجمعات گذاشته است، اما در قانون احزاب این ماجرا را با نگاه تهدیدمحور محدود کردند. تجمعات ممنوع نشد، اما به نحوی سخت و سلیقه‌ای شد که اکثر تجمعات برگزار نمی‌شود، یعنی یا مجوز داده نمی‌شود، یا خود افراد عطایش را به لقایش می‌بخشند یا اگر می‌خواهند غیرفرمایشی و مؤثر تجمع برگزار کنند مجبورند قید مجوز را بزنند. مثل‌اینکه این قانون برای برگزار نشدن تجمعات نوشته‌شده است. در این میان علی‌الاصل تجمع‌های بیهوده و بی‌ربط و یا تجمعی که به‌جایی گیر نکند و مطالباتش گرد باشد یا اثری نداشته باشد مجوز می‌گیرد. 🔺 اگر در این بحث، آزادی نهادینه‌شده بود، مردم ما می‌توانستند در یک سیستم مشخصی اعتراض کنند، این‌گونه نمی‌شد که یک اعتراض کوچک اقتصادی به این نحو در طول این دو هفته کشیده بشود به یک اغتشاش! و تبدیل به انفجار بشود و بلافاصله دشمن خارجی بتواند استفاده کند. 🔺بدترین کار برای بی‌اثر کردن تجمعات نیز همین ایده مشخص کردن مکان‌هایی بی‌ربط برای تجمعات است که از اساس اعتراض و تجمع را بی‌اثر و مثل استودیو، آکوستیک کند. 🔺متأسفانه به‌خاطر تعاریف بسته‌ای که از آزادی داشتیم و سوءاستفاده‌هایی که از آزادی به‌ویژه در سال‌های آغازین انقلاب شده است، در این سال‌ها اصلاً آزادی از جمع متدینین ما، از فضای حوزه و دانشگاه و حزب‌اللهی‌های ما رخت بربسته و جزو آرمان‌هایشان نیست. 🔺دومین شعار انقلاب اسلامی، آزادی است. آزادی آرمان بسیار مهمی است، آزادی ابزار کار انبیا و اجرای عدالت و بنای محوری حکومت دینی است. 🔺یکی از چیزهایی که باعث شد حکومت ما به سمت دیکتاتوری نرود، وجود همین آزادی و جمهوریت بود که جریان‌های مختلف قدرت را توانستند مردم بشناسند و بتوانند با منحرفین برخورد کنند. 🔺آزادی‌خواهی باید یکی از رسالت‌های مهم ِمتدینین و جریان‌های انقلابی ما باشد، برای حفظ انقلاب و اجرای احکام دین. آزادی‌خواهی باعث می‌شود که مردم حس کنند در حکومت می‌توانند حرف بزنند و اینکه جریان‌های منحرف نتوانند بدون دخالت دیگران در حکومت بیایند و حکومت را منحرف کنند. استعدادها شکوفا شود و برای اصلاح حکومت و اجرای احکام ظرفیت‌سازی شود. 🔺باید برای بسط آزادی برنامه جدی داشته باشیم، برای اینکه موانع آزادی را برداریم، برای اینکه حدود آزادی را چارچوب‌مند معرفی بکنیم و این یک جهاد است. مصاحبه نشریه مناره با متن کامل:http://ghiam.ir/?p=2900 فایل نشریه:https://t.me/manare_mag/13 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️تلاش ۳شیفته کارگران قرارگاه خاتم سپاه برای اتمام پیش از موعد پروژه انتقال آب شیرین کرخه به آبادان و خرمشهر تا ۱۵ تیرماه 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
⭕️ریچارد یکی از طراحان ها علیه ایران کتابی با عنوان ها نوشته است که مطالعه آن نگرش خوبی نسبت به نوع نگرش مسئولین نسبت به ساختار و شکل ها در ایران می‌دهد. سرفصل مهمترین مطالبی که در کتاب مطرح میکند موارد زیر است: 🔺 نفیو توضیح میدهد که هدف اصلی تحریم ها شکستن کشور هدف است و برای ارزیابی میزان تحقق این هدف بیش از این که شاخص های مهم باشند، تحلیل محتوای سخنان کشور هدف اهمیت دارند. کاری که وی از آن به عنوان و استقامت نام می برد. 🔺 معتقد است در ، مادورو رئیس جمهور این کشور توانست با کار ای قوی در برابر تحریم ها از خود چهره ای مقاوم به مردم آن کشور و متحدانش نشان دهد و همین باعث شد تحریم ها برای دولت این کشور تبدیل به شود و آن را تقویت کند. 🔺وی میگوید بعد از سال ۲۰۰۹ و انتخاب مجدد سیاست مداران در ایران مخالف رسیدن به توافق با ایران بوده اند و همین به دولت فرصت داد تا برنامه های خود برای تحریم را با انسجام بیشتری پیش ببرد. 🔺وی می نویسد: "وقتی یک کشور اعتراف میکند با مشکل دارد تقریبا نیمی از کار انجام شده است" 🔺 معتقد است روی کار آمدن حسن در سال ۲۰۱۳ نشانه یک تغییر در بوده و کمرنگ شدن یا محو تاکید بر اهمیت ای در سخنان مسئولین ایرانی از نظر وی نشانه شکسته شدن کشور هدف بوده است. اشاره میکند که حتی نشانه هایی مانند انتشار با تصویر ای نیز برای آنها از لحاظ نشانه شناسی در درک میزان کشور هدف اهمیت داشته است. 🔺 نفیو توضیح میدهد که حتی در سخت ترین شرایط تحریم ها نیز کالاهای مصرفی را از ها معاف کرده اند تا هم خروج از ایران بیشتری بگیرد و هم چون اغلب مردم قدرت خرید این کالاها را ندارند، احساس و تشدید شود. 🔺 با ذکر نمودارهایی شرح میدهد که بعد از سال ۹۱ تلاش برای تشدید های ایران بی حاصل بوده است و در زمانی که مذاکرات منتهی به شروع شد امکان افزایش بیشتر برای آمریکا وجود نداشته است. وی عدم موفقیت آمریکا در کاهش بیشتر فروش نفت ایران و همچنین افزایش تدریجی غیر نفتی ایران و اثرگذاری را سه شاخصی میداند که نشان داده است تشدید فشارها بر ایران بیشتر خود را از دست بوده است. 🔺 به اعتقاد نفیو شکست ایران باعث شده است در پایان دوره تحریم ها به ابزاری ممتاز در تبدیل شود و در مورد سایر کشورها هم به کار گرفته شود ✍ 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon