eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
153 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاریخ از روزی تحریف شد که در مقابله با علی ابن ابی طالب، شمشیرها بالا رفت و قرآن پایین آمد حاکم شارجه امارات
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ ۶۰۰ سال پس از میلاد مسیح؛ خداوند امانتی را در رحم زنی قرار داد، که تجلیِ تمام پیامبران، در یک انسان بود! ✳️ 660 years after the birth of Jesus ... 💠 رونمایی از این امانت از کعبه شروع شد ... و در کعبه نیز به پایان خواهد رسید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ عاشقانه‌های روحانی هندو در مدح امیر مومنان امام علی علیه السلام 🔹جشن ۱۳ رجب؛ دانشگاه علیگر هند 🌺 میلاد امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام تبریک و تهنیت🌺
در کنار نخست وزیر اسکاتلند بخشی از دستور زیبای امام علی(ع) به مالک اشتر نقش بسته است ، به این مضمون : " مردمان یا برادران تو در دین و آئینت هستند و یا همانندت در آفرینش "
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تیزر پرشورترین فیلم درباره امیرالمومنین (ع) 👈 نمایش متفاوتی از میلاد حضرت علی (ع) در کعبه، لیله المبیت، حاتم بخشی، واقعه کساء، برکندن در خیبر و جنگ با مرحب خیبری... ماجرای غدیر و فرجام سرخ آن حضرت (ع) در مسجد کوفه 📽 معرفی فیلم: نام: نبأ السما | موضوع: زندگانی حضرت امیر (ع) از ولادت تا شهادت | كارگردان: یک جوان ایرانی - کویتی به نام عباس یوسفی | وضعیت فیلم: در حال ساخت در شهرک سینمایی نور تابان (پیامبر اعظم)، همان مکان تولید فیلم «محمد رسول‌الله (ص)». باید منتظر بود و پس از ساخت، آن را مورد نقد و بررسی قرار داد.
✳️ چه زمانی می‌توانیم بگوییم علی(ع) امام ماست؟ 🔻 علیه‌السلام یعنی ما از ایشان. زمانی امامت علی برای ما محقق است که به ایشان کنیم. در غیر این صورت، علی امام ما نیست. علی در صورتی امام ماست که از او پیروی کنیم، وگرنه تفاوتی میان ما و دیگران نیست. ‼️ برادران عزیز! علی بسیار بسیار بزرگ است. اما علی مرواریدی نیست که در ویترین بگذارند یا فضیلت‌های وی را روی لوح‌ها بنویسند و ما به آن افتخار کنیم. هرگز! هرقدر که به علی عمل شود و هر اندازه ما با علی مطابق باشد و خویشتن را با علی بسنجیم، به همین اندازه می‌توانیم بگوییم که علی از ما و ما از علی هستیم. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۵۸، ۱۶۹ و ۱۷۰
✳ علی؛ اسلام مجسم 🔻 در حقیقت دارای همه‌ی ابعاد بود؛ یعنی شخصیت او یک اسلام مجسم بود. اگر ما اسلام را ترکیبی بدانیم از و و ، این هر سه عنصر در شخصیت (علیه السلام) جمع بود. 🔸 ایمان این بزرگوار در شمار بافضیلت‌ترین ایمان‌ها است. ایمان در غربت، در تنهایی، اولین ایمان، ایمان در هنگامی که همه تکذیب می‌کردند. 🔹 در علم ـ علم قرآن و علم زندگی و علم شناختن جامعه و علم انسان ـ چهره‌ی با عظمت علی‌بن‌ابی‌طالب همچنان مانند یک اسطوره در تاریخ پیشرفت فکری و فرهنگی بشر می‌درخشد. هنوز کلمات علی‌بن‌ابی‌طالب، نامه‌هایش، خطبه‌هایش، فرمان‌ها و توصیه‌هایش، درس زندگی است. 🔸 از جهت عمل، عبادتش او را افسر عابدان و زاهدان و قبله‌ی متعبدان قرار می‌دهد. جهادش درس آموزنده‌ای برای همه‌ی فداکاران در راه خدا است. اخلاصش نشان‌دهنده‌ی معنی واقعی بندگان شایسته‌ی خدا است. رسیدگی‌اش به مستضعفان و مستمندان، چیزی است که دیگر در تاریخ تکرار نشده است. ☑ انسان، از همه‌ی ابعاد شخصیت انسانی که این بزرگوار را نگاه می‌کند، اسلام مجسم و کامل را می‌بیند. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۶۹ و ۷۰
✳ علی ما را بیشتر از خودمان دوست دارد 🔻 مالک می‌دانست که ، بیش از خود او، او را دوست دارد. علاقه‌ی من به خودم، علاقه‌ی مالک به خودش، یک علاقه‌ی است و علاقه‌ی علی علیه السلام، علاقه‌ای از روی است. مالک، خودش را برای خودش می‌خواهد و علی، مالک را برای خدا می‌خواهد. و تفاوت علاقه‌ها به همان اندازه است که انگیزه‌ی علاقه‌ها با هم تفاوت دارند. 🔸 و آن‌ها می‌دانستند و مالک می‌دانست که ولی، بیش از او به او آگاهی دارد. آخر، دید ما محدود است؛ خیلی که ببیند بیش از این گذرگاه هستی -این محدوده‌ی هفتاد ساله- و این فرصت از زمان را نمی‌بیند، از قانون‌ها، از عوامل حاکم بر تمام هستی آگاهی ندارد و چه بسا که آن‌چه در این محدوده و در این هفتاد سال مفید باشد، در مجموعه‌ی حیات‌ها و زندگانی‌های ما جز ضرر چیزی نداشته باشد. 👤 📚 برگرفته از کتاب 📖 صفحات ۱۷ و ۱۸
📌نتیجه حکومت و طبق گزارش مسعودی از مورخان مشهور: يكى از دوستان ما كه اهل علم بود مي گفت: در انجمنى در درباره ، ، و سخن مي گفتيم و سخنان اهل علم را ياد مي كرديم؛ جمعى از عامه مردم مي آمدند و سخنان ما را مي شنيدند. يكى از آنان كه از ديگران خردمندتر بود و ريش بزرگتری داشت، روزى به من گفت: چقدر در باره و معاويه و فلان و فلان حرف ميزنيد. گفتم: تو در اين باب چه نظر دارى؟ گفت: در باره كى؟ گفتم: در باره على چه ميگوئى؟ گفت: مگر او پدر نيست؟ گفتم: فاطمه كى بود؟ گفت: زن و دختر و خواهر معاويه بود. گفتم حكايت على چگونه بود؟ گفت: در جنگ با پيامبر كشته شد. 📚مسعودی، مروج الذهب و معادن الجوهر، ج2، ص33.
📌خباثت های معاویه در غارتگری معاویه، به نمایندگان خود دستور میداد: «اگر دو نفر گواهی دهند که کسی از علی(ع) و خاندان او است، اسم او را از دفتر دولتی و او را قطع کنند. خانه اش را خراب کرده و بلایی بر سر او بیاورند که برای دیگران درس عبرت باشد.» (1) به اعتراف ، هدف از هایی که در حکومت امیرمؤمنان (ع) انجام می داد، فرار مردم از حکومت علی(ع) بود؛ چنانکه به سُفیان بن عَوف غامدی که از فرماندهان نظامی در به شهر هیت و شهر انبار بود، می گفت: «به خداوند سوگند بعد از اندك زمانى مردم از على(ع) فرار می كنند و به طرف ما می آيند.»(2) 📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج11، ص44. 📚 ابراهيم بن محمد ثقفى، الغارات، ج2، ص465.
📌فریب حلوای روزی ، زعفرانی برای دُؤلی فرستاد. ابوالاسود حلوا را کنار گذاشته بود، اما دختر وی نادانسته انگشتی از آن را خورده بود. ابوالاسود به دخترش اعتراض کرد که چرا حلوای معاویه را خورده است؛ زیرا معاویه قصد دارد دل ما را از سیاه کند تا امیرمؤمنان (ع) از آن گرفته شود. دختربچه گفت: پدر جان، هنوز حلوا جذب بدن من نشده است. پاهایم را بگیر و من را وارونه کن تا آن را بالا بیاورم. ابولاسود چنین کرد و در قابل شعری گفت: «ای پسر هند! ایا با حلوای زعفرانی، میخواهی و خود را به تو بفروشیم؟ پناه بر خدا! چگونه این کار عملی خواهد شد، در حالیکه سرور ما امیرمؤمنان علی(ع) است.» 📚عباس قمی، الكنى والألقاب، ج1، ص10. 📚منتجب الدين بن بابويه، الاربعون حدیثا، ص81.
📌کشته سازی و تحریف تاریخ لازم به یادآوری است که دشمنی با امیرمؤمنان علی(ع) در طول تاریخ بوده است. در دوره امام حسن (ع) نیز این دشمنی چنین منعکس شده است: ابراهیم بن یعقوب جوزجانی(م259ق) از امیرمؤمنان (ع) رویگردان شده و دلیل آنرا کشته شدن اصحاب توسط آن حضرت می داند. وی، می گفت: «هیچ کس حاضر نیست مرغ را ذبح کند، اما علی در نصف روز(جنگ جمل) بیش از بیست هزار مسلمان را کشت.» 📌نقد: جالب آن است که منابع کهن تاریخی بر این نکته اتفاق دارند که اهل جمل جنایات مسلحانه انجام داده و شورشی بودند و شیعیان و غیر شیعیان بصره را شهید کردند و امام 5 هزار نفر از آنان را کشت، اما جوزجانی تاریخ را و سازی می کرد تا امام را از چشم مردم بندازد. 📚ابن عساکر، تاریخ مدینه دمشق، ج7، ص281؛ 📚ابن حجر عسقلانی، تهذیب التهذیب، ج1، ص159.