فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥#کلیپ_ویژه_کودکان
✅مفهوم #محرم و #نامحرم به زبان ساده
📌پی نوشت: بازیگر نقش خانم کم حجاب، آقا #محمدعلی هستند.
🔺اگر بخواهيم #فرزندان خود را طورى تربيت كنيم كه #احكام_الهى را رعايت نمايند، بايد از همان زمان #كودكى، آغاز نماييم.
🔺براى اينكه دختران و پسران هنگام #بلوغ با مشكلى روبرو نشوند و به تدريج با #نقش_خاص خود به عنوان #دختر و يا #پسر آشنا شوند، بايد از همان ابتدا به طور جداگانه با آنها رفتار شود و اين مسئله در مورد #دختران اهميت بيشترى دارد؛ زيرا آنها زودتر از پسران به بلوغ مىرسند.
🔺میبايست از دوران كودكى، زمينه براى رشد ويژگيهاى فطرى دختر و پسر در #خانواده فراهم آيد و هر يك از اين دو، در مسيرى كه آفرينش با تدبيرى حكيمانه پيش پاى آنها نهاده است، سوق داده شوند.
🔺در ارتباط با آموزش كودكان، بايد اين نكته را مدنظر داشت كه آيا ما هستيم كه کودک را #متدين و #عفیف مىسازيم و يا خود اوست كه مىبايد ايمان بياورد و عفیف شود؟
🔺كودك موقعى فعل تربيتى را درونى مىكند كه خود بهطور فعال، در آن نقش داشته باشد. اگر خواهان آن هستيم كه كودكان مقررات، #ارزشها و فضايل اخلاقى را درونى كنند و در عمق وجودشان جايگزين شود، بايد شرايط تربيت را به گونهاى فراهم كنيم كه كودك، خود به آن تمايل پیدا کند.
🔺 #فرزندان را بايد به گونهاى تربيت كرد كه #خودكنترل بار آيند و نياز كمترى به كنترل بيرونى داشته باشند. در این صورت، حتی اگر به درون درياى گناه و #لغزش هم وارد شوند، همانند مرغابى، آب بر اندامشان نمینشيند و خشك بيرون میآيند.
✍️#دکتر_محمدرضا_مطهرى
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#مرد_هم_باید_عفیف_باشد
🌿مردی گفت:
🍃وقتی #همسرم را انتخاب کردم، در نظرم طوری بود که گویا #خداوند مانندش را در دنیا نیافریده!!!
🍃وقتی #نامزد شدیم، بسیاری را دیدم که مثل او بودند.
🍃وقتی #ازدواج کردیم، خیلیها را از او زیباتر یافتم.
🍃چند سالی را که با هم #زندگی کردیم، دریافتم که همه زنان از همسرم بهترند.
🍀حکیم گفت: "آیا دوست داری بدانی از همه اینها تلختر و ناگوارتر چیست؟"
🌿گفت: "آری".
🍀حکیم گفت: "اگر با تمام زنان دنیا هم #ازدواج کنی، احساس خواهی کرد که همه موجودات از آنها زیباترند".
🌿لبخندی زد و گفت: "چرا این حرف را زدی؟"
🍀حکیم گفت: "چون مشکل در #همسر تو نیست".
💥مشکل اینجا است که:
🍀"وقتی انسان #قلبی_طمعکار و #چشمانی_هیز داشته باشد و از #شرم خداوند خالی باشد، محال است چیزی جز خاک گور چشمانش را پر کند".
🍀حکیم به مرد گفت: "آیا دوست داری دوباره همسرت زیباترین زن دنیا باشد؟"
🌿مرد گفت: "بله..."
🍀حکیم گفت: "#چشمانت_را_حفظ_کن" 👀
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی_کودک
#اعتبار_پدرانه
📛 "بذار بابات بیاد... نشونت میدم!"
📛"اگه به بابات نگفتم!"
📛 "مگر اینکه بابات نفهمه!...."
📛 "باید بابات حسابی ادبت کنه!"
🔷 گفتن این نوع جملات و نظایر آن، انتخابی رایج برای #مادرانی است که از #رفتار_کودک خود کلافه و درمانده شدهاند.
♨️ این دسته از مادران، توجه کنند که از کوپن #اعتبار_پدرانه، نزد کودکشان، این چنین استفاده نکنند.
⚠️اعتباری که برای سالهای بعد و سنین #نوجوانی و #بلوغ، برای #تعاملی_سازنده و نه برای ترساندن، بهشدت مورد نیاز است.
️ 📌 نقش مؤثر پدر را در #تربیت_فرزندان، مخصوصاً در دوران حساس #نوجوانی، نادیده نگیریم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃 با سلام و احترام
🔷 امیدوارم روز خود را با ذهنی پر از اندیشههای زیبا آغاز نموده باشید و مؤید و موفق و مسرور و منصور باشید. ضمن پوزش بابت تصدیعهای به عمل آمده، پروژهای در خصوص تولید داستان دیجیتال #تربیت_جنسی منطبق با آموزههای اسلامی، جهت استفاده در فرآیند تربیت جنسی دانشآموزان دوره متوسطه، در پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، در دست انجام است.
🔷 مستدعی است، با نظر به ضرورت بهرهگیری از دانش و تجارب #متخصصان و #خبرگان حوزه تربیت جنسی اسلامی، متخصصان حوزه مطالعات برنامه درسی و #معلمان و همچنین متخصصان حوزه تکنولوژی آموزشی و سواد رسانهای در این زمینه، در صورت امکان، به لینک ذیل مراجعه نمایید و به سؤالاتی از پرسشنامه (حاوی سه بخش) که منطبق با حیطه مطالعاتی و تخصصی شما است، پاسخ بفرمایید.
📌 در صورت تمایل میتوانید به سایر سؤالات نیز پاسخ دهید.
🍃 پیشاپیش از همکاری صمیمانه شما سپاسگزارم.
✍️ #دکتر_محمود_سعیدی_رضوانی
لینک پرسشنامه 👇👇👇
https://survey.porsline.ir/s/umohNKc
https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 3️⃣1️⃣ #سؤال_شماره_سیزده ✍️ از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
مسابقه هفتگی #شکوه_عفاف
#برنده_هفته_سیزدهم
👤سرکار خانم نفیسه شهرکی از شهر سرخس استان خراسان رضوی
✴️هدیه ایشان ارسال گردید.
💠 از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، سند 2030 دارای مشکلات بسیاری بوده است که مهمترین آن خدشهدار شدن #استقلال و #وابستگی کشور است. ایشان موارد زیر را هم نیز، جزء مشکلات و #ایرادات_سند_2030 برشمردند:
✅ نفوذ #سبک_زندگی معیوب، ویرانگر و فاسد غربی و آموزش فلسفه حیات بر اساس مبانی غربی به کودک
✅ نفوذ نظام لیبرال غربی به شکل حساب شده و زیرکانه در نظامهای #آموزشی و #تربیتی اسلامی، به بهانه یکسان سازی فرهنگی و رفع تبعیضهای جنسی
✅ ایجاد #استعمار_نو و به سلطه درآوردن کشورها
✅ تربیت #سرباز و رعیت برای غربیها
✅ #متضاد بودن اهداف این سند با سیاستهای اصولی جمهوری اسلامی
✅ و...
🍀 تمامی مشارکت کنندگان محترم (22 نفر)، یک و یا چند مورد از پاسخهای فوق را ارسال نموده بودند.
❇️با مسابقه هفتگی شکوه عفاف همراه باشید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔷مواظب باشیم "دلمان" جایی نرود...
🔷که اگر رفت، بازگرداندنش کار سختی و گاه محال است.
🔷و اگر برگردد، معلول و مجروح و سرخورده باز میگردد.
📌مراقب باشیم...
❤️"#دل" آرام، سربه هوا و عاشق پیشه است...
🎈و خیلی سریع "#انس" میگیرد.
⚠️اگر #غفلت کنیم میرود و خودش را به چیزهای "بی ارزش" وابسته میکند.
👤#استاد_پناهیان
https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 چهاردهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "غفلت
غفلت از گنج جنگ و گروه دوستی در تربیت جنسی.pdf
1.85M
✴️فایل پاورپونت ارائه شده در جلسه کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی
⏰در تاریخ: چهارشنبه 29 مرداد 1399
🔰با عنوان: "غفلت از «گنج جنگ» و «گروه دوستی» در تربیت جنسی"
👤ارائه دهنده: آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی مسئول کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_کودکان
#انیمیشن_شناسی
📛چراغ سبز دوباره دیزنی برای ساخت #انیمیشن_دوجنسگرا
🔺ساخت شخصیتهای همجنسگرا و دوجنسگرا در دیزنی ادامه پیدا کرده است و به تازگی کارگردان یکی از این انیمیشنها از #حمایت_رسمی مدیران دیزنی برای ساخت خبر داده است.
🔥گویا هرچقدر تا به امروز مدیران دیزنی، نسبت به این اقدامات متعفن خود سکوت میکردند، اینبار با خلق یک #کاراکتر_دوجنسگرا در انیمیشنی برای #کودکان و #نوجوانان و به لجن کشیدن دنیای معصوم آنان و خبر علنی حمایت آنان، مخاطبین سینما را به تعجب انداخته است.
🔺در انیمیشن "The Owl House" (خانه جغد)، "لوز نوسدا" قهرمان 14 ساله سریال، یک #نوجوان معمولی است که به دنیایی دیگر سفر میکند تا به یک ساحره تبدیل شود. او در طول سریال نشان میدهد که به شخصیتهای #مرد گرایش دارد، اما در دو اپیزود اخیر، رابطهی وی با شخصیت #دختر دیگری به نام "آمیتی" بررسی میشود.
🔺"دینا تراس" نویسنده این سریال انیمیشنی میگوید: "این اپیزودها قطعاً برای ترسیم روابط همجنسگرایانه بوده است، مسئلهای که بعضی از مدیران دیزنی، گاهی با آن مخالف بودهاند.
🔺او در ادمه اعتراف میکند که خود همجنسگرا است و بنابراین میخواهد یک شخصیت #دوجنسگرا بنویسد: "خوشبختانه سماجت من جواب داد و از حمایت مدیران کنونی دیزنی برخوردارم".
💥#والدین_ایرانی_مراقب_باشند
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/05/27/2329380/
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
خویشتنداری
🎥#کنترل_نگاه
🔥 عوارض زیان بار تصاویر و فیلمهای مبتذل
🔷 تصاویر و فیلمهای مبتذل، زمینه #انحرافات_فکری، و مشغلههاى ذهنى افراد را فراهم میآورد و ذهن بیننده را در طول شبانه روز، درگیر خود میکند و این موضوع علاوه بر ایجاد زمینه #گناهان بیشتر، #آرامش_روانى فرد را نیز، به خطر میاندازد.
📌 همچنین مشاهده مکرر و در دسترس بودن این نوع تصاویر و فیلمها، باعث شکستن زشتى امورى است که #اسلام، عقلاء و #عرف_جامعه آن را قبیح مىشمارند.
🔷 مشاهده، بیان و نقل اینگونه مطالب هم، باعث از بین رفتن #عفت_عمومى و اجتماعى مىشود.
📛 همچنین به دنبال مشاهده اینگونه تصاویر، افراد به مقایسه آنچه دیدهاند و زندگی خود میپردازند و در نتیجه، کمبودها و ضعفهاى احتمالى خود و همسرشان، در ذهنشان برجسته شده و چه بسا باعث کاهش علاقه به همسر شده و به تدریج #کانون_خانواده را دچار اختلال و #فروپاشى کند.
♨️ اگر ما هم خدای ناکرده، به دیدن #تصاویر_ضدعفاف میپردازیم، از خود بپرسیم که ثمره دیدن این تصاویر و فیلمها چه بوده است؟ و اگر جواب قانع کنندهای داشتیم، به این کار ادامه دهیم.
🔷 و در غیر اینصورت، هرچه زودتر نسبت به #ترک آن اقدام کنیم و نگران عملی شدن این تصمیم نباشیم.
🔷 چراکه انسان موجودی دارای #اراده است. پس خود را دست کم نگیریم و بدانیم که انسان، با قدرت فوقالعاده و تکیهگاهی مانند #خدا، به هر جا که اراده کند میتواند برسد. چه بسا افرادی که مشکلات آنها از ما بیشتر بوده ولی با #تلاش و مجاهدت به مقامات عالیه رسیدهاند.
✍️#زهرا_محمدی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#استحاله_فرهنگی
♨️هشدار یک مقام قضایی درباره رفتارهای مبتنی بر #سند_2030 در وزارت ارتباطات
📛دست جریان "#اندلس_سازی" از آستین "لایکی" در آمد!
👤 #دکتر_جاویدنیا معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران، با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ تأکید بر دسترسی به اطلاعات مختلف بدون هیچگونه مرزی را دارد، گفت:
💠 جهتگیری وزارت ارتباطات بر خلاف #مسائل_اخلاقی کودکان و نوجوانان است و قرائن زیادی وجود دارد که نشان میدهد #سند_2030 در وزارت ارتباطات نیز پیگیری میشود.
💠 این شبکه اجتماعی یکی از برنامههایی است که جدیداً در کشور به آن توجه میشود و متأسفانه قشر #نوجوان و #جوان را، مورد هدف قرار داده است.
💠 نسل جوان جایگاه تصمیمسازی و هدفگذاری است و میتواند در آینده کشور اثرگذاری جدی داشته باشد، اما مورد هجوم جریان "اندلسسازی" قرار گرفته است؛ جریانی که تلاش دارد با گرفتار کردن جوانان به #مسائل_غیراخلاقی، آنها را تبدیل به افرادی غیرمفید و بیتفاوت نسبت به سرنوشت جامعه و کشور کند.
🔥در کشورهای غربی، با وجود اینکه استانداردهای اخلاقیشان با ما متفاوت است، حساسیت جدی در شبکههایی مانند اینستاگرام و لایکی وجود دارد و آنقدر که این گونه شبکههای اجتماعی در کشور ما به سرعت گسترش پیدا میکند در بسیاری از کشورهای غربی و لائیک گسترش پیدا نمیکند!
♨️متأسفانه صداوسیمای ما پیج اینستاگرام برنامه کودکش را معرفی میکند! واقعاً با چه انگیزه و دیدگاهی جوان و نوجوان را به فضایی میکشانیم که با #استانداردهای_اخلاقی ما همخوانی ندارد؟
👇
https://www.farsnews.ir/news/13990528001177
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف
4️⃣1️⃣ #سؤال_شماره_چهارده
✍️ طبق حدیثی از حضرت امام حسین (ع)، نظر ایشان در خصوص فریضۀ نهی از منکر نمودن مؤمنان چیست؟
🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره چهارده، دوشنبه 3 شهریور
🔹اعلام برنده به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 5 شهریور
🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تقویت_ایمان
#حیا_از_خداوند
📽زلیخا خودش را به بهترین وجه ممکن #آراست و شرایط را مهیا کرد، ولی #یوسف_پیامبر در اوج جوانی و نیاز، خدا را گرفت و غیر خدا را گذاشت...
📌من و شما چطور؟!؟ چقدر حواسمان به #خدا هست؟!؟ چقدر #تقوای_مجازی را رعایت میکنیم؟!
♨️ اگر در زندگی، گاهاً در شرایطی قرار میگیریم که امکان #گناه برایمان میسر است، آن لحظه به خودمان بقبولانیم که در لحظهای که علیالظاهر کسی نیست، #خدا ما را میبیند.
⚠️امروز جامعه ما، تا حد قابل توجهی، درگیر خودنماییها و ارتباطات ناسالم در #شبکههای_اجتماعی شده است.
📛در لحظهای که در معرض #گناه و #معصیت قرار میگیریم، به چه فکر میکنیم؟!
👤#استاد_پورآقایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_کودکان
#خطرات_بازی_های_رایانه_ای_مبتذل
6️⃣#آشنایی_والدین_با_بازیهای_رایانه_ای_ناسالم (بخش ششم)
🔶 برخی از بازیهای رایانهای متداول در بین #نوجوانان، ورژنهای وحشتناکی دارد. در یکی از این بازیها که غالباً #دخترانه است، برای آغاز بازی، میبایست با اختیار خود، نوع هیکل فرد مورد نظر، رنگ چشم، نوع پوشش و... را انتخاب نمود و بعد انتخاب #حیوان_خانگی و مدل آن و بعد شروع بازی.
⚠️ همه نوع رفتار، در این بازی گفته میشود. اینکه فرد انتخاب شده الان به چه #نیاز دارد و اگر آن نیاز برآورده نشود، دچار #افسردگی خواهد شد و بازی کننده باید آن نیاز را برآورده کند که #رابطه_جنسی نیز از این دسته نیازهاست.
♨️ تفریحات آخر شب دارد و #بازی برای او تعیین میکند که کدام محلها مناسب است.
🔥در این بازی تنظیماتی وجود دارد که طریقه ارتباط جنسی با جنس مخالف یا موافق را، تنظیم میکند و برابر #نظر_طراح، این ارتباط شکل میگیرد و دقیقاً بیان میشود که چه کاری باید انجام شود. در این آموزشها ارتباطات غیرمعقول و غیربهداشتی نیز مطرح است.
💥طراح این بازی مستر رایت است که مطلقاً #خدا را قبول ندارد و غالب سازندگان این بازیها اینگونه هستند.
📌یکی از ورژنهای این بازی کفایت میکند که #تربیت_جنسی یک #کودک، #نوجوان و یا حتی #بزرگسال، تحت تأثیر قرار بگیرد و به سمتی برود، که مورد نظر هیچ پدر و مادری نیست.
⚠️ اگرنوجوانی نسبت به انجام این نوع بازیها مبادرت ورزد، تغییر در #سبک_زندگی او، اجتناب ناپذیر است.
🍃#ادامه_دارد
👤#حسین_مدبر_عزیزی پژوهشگر بازیهای رایانهای
https://eitaa.com/umefafgaraei
1.45M
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_فرزندان
🎧#پرسش_و_پاسخ
✴️پرسش در مورد #تربیت_جنسی فرزند:
🔷ما به عنوان والدین، در این دوره زمانه، که متأسفانه دختر و پسرها اصلاً با خانواده خودشان رابطه مناسبی ندارند و یا روی پدر و مادر حسابی باز نمیکنند، چه کنیم که فرزندانمان، هر مشکلی که داشتند، به ما که پدر و مادرشان هستیم مراجعه کنند و ما را غریبه ندانند؟
✴️پاسخ:
💠در صورت فراهم شدن شرایطی، فرزندان تمام مسائل و مشکلات خود را، با #والدین خود درمیان خواهند گذاشت و از آنها مشاوره خواهند گرفت.
✅تأمین امنیت کودک و نوجوان
✅ایجاد زمینههای حمایت از فرزندان
✅رازدار بودن و عدم انتشار مسائل مربوط به فرزندان
✅نگه داشتن حرمت فرزندان
✅توجه کردن و گوش دادن به نیازهای فرزندان
✅درک کردن فرزندان
✅دیدن موفقیت فرزندان و به زبان آوردن آنها
✅به رو نیاوردن مکرر ضعفهای فرزندان
✅عدم تحقیر و اذیت نکردن فرزندان
✅عدم مقایسه فرزندان با سایر بچههای فامیل
✅درک تفاوت فرزندان با یکدیگر
✅فراهم آوردن زمینه اعتماد فرزندان
✅و...
🔶در صورتی که کودک و نوجوان به والدین خود #اعتماد نداشته باشند، هرگونه مشکلی که برایشان به وجود آید را، به جای مطرح کردن آن با پدر و مادر، با دوستان خود مطرح میکنند و #دوستان آنها الزاماً ناباب نیستند، اما به دلیل #جهل و یا #تجارب_غلط، مشاوران مناسبی برای فرزندان شما نیستند و خواسته و ناخواسته #مشکلات آنها را گسترش میدهند و آنها را وارد #باتلاق میکنند.
👤#سیدکاظم_روحبخش
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تقویت_اراده_برای_ترک_گناه
🔶#اراده، ابزاری توانمند برای دور کردن نوجوان، از بسیاری از گناهان بوده و از گامهای مهم برای غلبه بر #انحرافات جنسی و اخلاقی محسوب میشود.
🔶اگر #نوجوان به تمام فنون درمان انحرافات و مشکلات آشنایی داشته باشد، ولی #اراده استفاده و #ترک از آنها را نداشته باشد، نتیجهای از این راهکارها حاصل نمیشود.
✴️راههای تقویت اراده
1️⃣تمرکز بخشیدن به فعالیتهای گوناگون
2️⃣به پایان بردن کارهای نیمه تمام
3️⃣تلقین به خود
👤 به گفته پل کلمنت ژاکوا یکی از صاحبنظران اراده:
🌱"وقتی بخواهیم با عادت زشتی مبارزه کنیم، نخست باید نتایج نامطلوب آن را، در نظر مجسم سازیم و بعد از آن، منافع و فواید ترک آن عمل زشت را در روح خود تصور کنیم و سپس مواقع مختلفی که گرفتار آن #عادت زشت شدهایم، به خاطر آوریم؛ در نتیجه این عمل، هر بار که چنین نمایشی در #روح خود میدهیم، بر آن تحریک یا وسوسه (عادت زشت) چیرگی یافته و #لذت_ترک آن را در خود احساس میکنیم".
4️⃣تشویق نوجوانان به سحرخیزی و انجام وظایف دینی
5️⃣عدم مقایسه نوجوان با دیگران
6️⃣توصیه به تجربه اندوزی از شکست ها
7️⃣تشویق به مبارزه با خواسته های نفسانی
📚علی #احمدپناهی و داود #حسینی، کتاب "با دخترم (ویژه والدین و مربیان دختران نوجوان)"
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔺نمایندگان مجلس به این دلیل به سمت توییتر میروند که رسانهها آنها را میبینند، ما در این زمینه #استراتژی نداریم و افراد را در این جریان، با اطلاعات غلط #اغفال میکنند و همه را به #اینستاگرام و #توییتر میکشانند و دیده میشود حتی #هیئات_مذهبی و #مداحان نیز به این فضا میآیند.
📛بخشهای رسمی و مسئولان که باید #کار_فرهنگی انجام میدادند و زمینهای ایجاد میکردند که قشر آسیبپذیر #کودک و #نوجوان به این فضا ورود نکنند، خودشان ابزار #تبلیغ این فضاها شدند.
♨️متأسفانه نوجوانان بالای ۸ سال تا ۱۸ سالی را داریم که در #اینستاگرام هستند و فالور بالایی دارند و اقدامات #غیراخلاقی انجام میدهند و مانعی در برابر خود نمیبینند.
🔺هر لحظه دیرتر اقدام کنیم، آسیب کشور به لحاظ اقتصادی و امنیتی و #اخلاقی بیشتر خواهد شد و تمامی افرادی که بتوانند در این زمینه اقدامی انجام دهند و انجام ندهند مسئول خواهند بود.
🔺حمایتی که #رهبری میفرمایند از تولیدات داخلی انجام شود، در بحث #رسانه شاهد نیستیم. به هر کدام از #خبرنگاران اعلام میکنیم، پاسخ میدهند ما در این پیامرسانها حضور نداریم چون خوب نیست! استدلالهای غلط را با آمارسازیهای غلطتر، به خورد حتی #افراد_مذهبی دادهاند و خیلی از افراد، وارد این فضاها میشوند و از جوان ۱۰ ساله تا پیرمرد، همگی در یک هیأت حضور دارد و چه تضمینی وجود دارد که وقتی عضو صفحه اینستاگرام شما شوند، صفحات #غیراخلاقی به آنها پیشنهاد نشود؟
👤#دکتر_جواد_جاویدنیا، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#حیاورزی
#شهید_مدافع_حرم_حاج_اصغر_پاشاپور
🍀مادر شهید پاشاپور میگوید:
🍃پسرم خیلی #باحیا و شوخ بود؛ وقتی میخواست #ازدواج کند، این مسئله را مستقیم به من نگفت.
🍃یادم هست از مهاباد که برگشت، یک #عکس را به من نشان داد؛ در آن عکس #چادر بر سر یکی از سربازهایش انداخته بود و خودش کنار سرباز ایستاده بود.
🍃وقتی این عکس حاجاصغر را دیدم، فکر کردم آن سرباز یک #خانم است!
🍃به او گفتم: "این خانم کیه؟"
🍃گفت: "من آنجا نامزد کردم"
🍃گفتم: "بدون اجازه من؟"
🍃گفت: "آره"
🍃گفتم:"خودت میدونی! عروسی کردی والان داری به من میگی؟"
🍃خیلی ناراحت شدم و گفتم: "تو چطوری دست این خانم #نامحرم رو گرفتی؟"
🍃گفت:"عقد کردیم"
🍃گفتم:"این خانم نگفت تو پدر و مادر نداری؟!"
🍃بعد کلی خندید و گفت:"مادر صاحب این عکس #سرباز منه"
🍃خندیدم و گفتم: "خب چرا با من این کار رو میکنی؟ بگو زن میخوام؛ من میرم و برات زن میگیرم".
💠#شهید_پاشاپور، یک ماه بعد از شهادت سپهبد #شهید_قاسم_سلیمانی (13 بهمن 1398) در حلب، توسط تروریستهای تکفیری به #شهادت رسید. پیکر مطهر او که توسط تروریستهای تکفیری ربوده و سر از بدنش جدا شده بود، پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#فرزندآوری
🔥آمارها حکایت از وقوع روزانه یکهزار #سقط_جنین در کشور دارد؛ یعنی هر ساعت حدود ٤١ مورد و هر سال ٣٦٥ هزار مورد.
📛اما چرا #سقط_جنین؟!...
👇#گفتگوی_جنین_سقط_شده_با_مادر👇
🌿بخواب آمد مرا طفل جنینی
🌿 بگفتا مادرم را کی ببینی؟
🌿 بگو مادر خطا از من چه دیدی؟
🌿 که بی جرمی به خونم در کشیدی؟
🌿 درونت کودکی آرام بودم
🌿 کجا محکوم بر اعدام بودم؟
🌿بهدم تازه رسیده میهمانت
🌿 چه آسیبی رسید از من به جانت
🌿 تو فکر خرج و برجم را نمودی
🌿ز جسم کوچکی جان دَر رُبودی!
🌿تو گردش را به من ترجیح دادی
🌿 اساس ظلم در عالم نهادی
🌿 امید کودکان بر مام باشد
🌿 چو مادر باشدش آرام باشد
🌿 امیدم بود رویت را ببینم
🌿 گلی از گلشن حُسنت بچینم
🌿 امیدم بود لبخندم ببینی
🌿کنار تخت خوابم خوش نشینی
🌿 امیدم بود دبستانم فرستی
🌿دهی تعلیم، درس حق پرستی
🌿 بیایم از دَر و شادت نمایم
🌿 سرود کودکان بهرت سرایم
🌿امیدم بود گَردم من جوانی
🌿 زمان پیریت قدرم بدانی
🌿زمان پیری غمخوار تو باشم
🌿 به هر کاری برایت یار باشم
🌿 من اینک روح پاکم در جنان است
🌿 مکانم در جوار حوریان است
🌿 کنون کن توبه، استغفار، شاید
🌿 خدای مهربان رحمت نماید
🌿 تمنا دارد افسر اَر توانی
🌿 پیامم را به مادرها رسانی
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از چهاردهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷با عنوان "غفلت از «#گنج_جنگ» و «گروه دوستی» در تربیت جنسی"
👤با ارائه آقای دکتر محمود #سعیدی_رضوانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیرگروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰در تاریخ چهارشنبه 29 مرداد ساعت 17
🎧جلسه مذکور بهصورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقهمندان مسائل فرهنگی، به صورت مجازی و حضوری، برگزار گردید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 دکتر سعیدی رضوانی در ابتدای جلسه، به بیان مراحل #معضلات_جنسی پرداختند و آن را در یک طیف، به صورت مشکل، مسئله، تهدید، بحران و انقلاب تصویر نمودند.
🔺 ایشان با تأکید بر اینکه صاحبنظران و پژوهشگران متعددی، تاکنون به بیان روشها و راهکارهای مقابله با #فساد_جنسی و بدحجابی پرداختند، برخی موارد را ذکر نمودند.
🔺 دکتر سعیدی رضوانی، به #شبکه_مسائل_عفاف حجتالاسلام #بیاتی، اشاره کردند و به یک نمونه از کار ایشان که در خصوص عوامل تقویت کننده عفاف بود و در 4 بخش باورهای عفاف ساز، احساسهای عفافساز، رفتارهای عفاف ساز و موقعیتهای عفاف ساز تقسیم و تشریح شده بود، پرداختند.
🔺 در ادامه، گریزی به گستره مباحث #عفافگرایی و #تربیت_جنسی_اسلامی یا (شبکه مسائل عفاف و تربیت جنسی اسلامی) استاد فرید #محمدی_مقدم زدند و تیتروار مباحث مطرح شده در آن شبکه را، که شامل 5 بخش از جمله اهميت و فايدههاي عفافگرايي و پاكدامني، ياريكنندهها در عرصه عفافگرايي و كنترل غريزه جنسي، وظايف والدين در تربيت جنسي صحيح فرزندان و عفيف گشتن آنان، تأمين مشروع نياز جنسي و شيوههاي عفافورزي و كنترل غريزة جنسي بود را، بیان نمودند.
🔺 مسئول کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به مباحث مطرح شده در طول جلسات کارگروه، در سالیان گذشته اشاره نمودند و به طور مشروح توضیح دادند که این جلسات در قالب 16 محور، در سایت پژوهشکده مطالعات اسلامی بارگذاری شده است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای دکتر سعیدی، به معرفی 4 راهبرد و راهکار اساسی برای #مقابله_با_فساد جنسی، بیحجابی و بدحجابی پرداختند.
1️⃣ #راهبرد_اول: اقناع ذهنی (شناختی):
🔺 ایشان تحول در حوزه شناختي، حوزه عاطفي و اراده را، لازمه اقدام به عمل دانستند و ابزارهای #اقناع_ذهنی را نقلی (ویژه مؤمنان) و عقلی (همگانی) عنوان نمودند. سخنران کارگروه در ادامه، به سه هدف (موضوعات) عمده اقناع ذهنی اشاره کردند که تبیین دلایل التزام به عفاف و حجاب (برای مثال: تبیین چرایی حساسیت و غریزه جنسی)؛ تبیین دلایل حجاب الزامی (مثال: بیان ضرورت عدم تهییج شده در کوچه و خیابان) و پاسخگویی به شبهات (محدوده حریم خصوصی)، از جمله این اهداف است.
🔺 مدیرگروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی، مواد و بسترهای استدلال در مبحث اقناع ذهنی را شامل #نه_حوزۀ لزوم تحکیم خانواده، تفاوتهای بین زن و مرد، حجاب در ادیان، سیره، روایات و تاریخ اسلام، قرآن، بازگشت غرب به عفاف (برای مثال بیان قوانین دانشگاهها)؛ شبکه مفاهیم (شامل حیا، عفت، غیرت)؛ اجتماعی، حقوقی، سیاسی و تاریخی (شامل حجاب و عفاف در ایران و جهان) دانستند و توضیحاتی را در این خصوص ارائه نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
2️⃣ #راهبرد_دوم: توأمسازی اقناع ذهنی با هیجانات
👤 دکتر سعیدی رضوانی متذکر شدند که، بهویژه در مسائل مربوط به ارزشها و نگرشها، استدلال عقلی خالی از بار #هیجانی و #عاطفی وجود ندارد. یعنی در بسیاری موارد، پیشفرضهای مشترکِ دو طرف بحث و جدل و استدلال، کاملاً بُعد گرایشی، عاطفی و هیجانی دارد (مثلاً تقریباً همگان از شنیدن خبر شکنجه و قتل یک فرد مظلوم و خبر تصادف یک فرد، به شدت ناراحت میشوند).
🔺 سخنران کارگروه عفافگرایی در ادامه، به بیان انواع استدلالهای مربوط به عفاف پرداختند و اذعان نمودند که، انسانها تحت تأثیر آثار مثبت و منفی و انجام اعمال خوب و بد، دست به انجام عمل میزنند و همچنین تأکید کردند، معمولاً به ویژه برای کارهای نادرست، خلاف و خطرناک، از تهدیدها استفاده میکنیم و افراد را میترسانیم (مثلاً از بیمار شدن).
🔺 دکتر سعیدی، ضمن اشاره به پژوهشی که در سال 96 انجام گرفته بود، به پیامهای مرتبط با #خویشتنداری جنسی به تفکیک در میان در بین دختران و پسران اشاره کردند. به این صورت که گروههای مختلفی، دلایل خویشتنداری خود را مسائل و مشکلات جسمی، اجتماعی، روانی، معنوی و... ابراز نموده بودند.
🔺 مسئول کارگروه عفافگرایی در ادامه به شناخت #آثار_هیجان پرداختند و ضمن بیان آثار مثبت و منفی انجام و ترک کارهای خوب و بد، به آثار جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و اخروی این موارد اشاره کردند و بر اهمیت و نقش 6 مقوله غم، شادی، ترس، تعجب، خشم و تنفر، در کیفیت و کمیت هیجان و همچنین تأثیر #تفاوت های فردی، گروهی و منطقهای، در پذیرش انواع #استدلال، تأکید نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
3️⃣#راهبرد_سوم: تربیت روحیه #عفاف_ورزی
👤 دکتر سعیدی رضوانی راهبرد سوم را مستلزم تولید محتوا دانستند و برای مثال به طرح "راهنمای برنامهی درسی تربیت جنسی دوره ابتدایی (کودکان 12-6) آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران" که در سال 1396، توسط کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی تدوین و به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزشوپرورش ارائه شده بود اشاره نمودند که متأسفانه تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.
4️⃣ #راهبرد_چهارم: ریشه کاوی #نفوذ_فساد و طراحی مناسب مواجهه
👤 دکتر سعیدی با الهام از نوشتههای حجتالاسلام بیاتی، راهبرد چهارم را در یافتن #ریشه_بی_عفتی_ها دانستند و خاطرنشان نمودند که باید متوجه شد که #دشمن از چه مسیری وارد میشود؟ ایشان مسیرهای نفوذ دشمن را شامل موارد زیر عنوان کردند:
1. از راه تصویب #اسناد_بین_المللی در جامعه اسلامی
2. گسترش اباحهگری از بستر #فضای_مجازی
3. بر هم زدن اقتصاد سالم و نوشانیدن #مال_حرام به افراد
4. از مسیر #تغذیه و مصرف گوشت خوک و شراب و تراریخته
5. از مسیر از بین بردن #هویت_جنسیتی، تشخص جنسیتی و بر هم زدن مسئولیتهای متناسب با جنسیت در جامعه
6. از طریق دانشگاهها و تولید دانش در علوم انسانی و تجربی و...
📌 و در نهایت نیز، اضافه کردند که به تعداد مداخل دشمن، #پروژه_عملیاتی تعریف میشود.
🔺 ایشان همچنین فساد جنسی را حاصل مجموعهای از محرکها از جمله نظام پاداشدهی اجتماعی، اقتصاد جنسی، فضای مسموم اعتقادی و فرهنگی و غفلت و مرعوبیت دولت، مردم و نیروهای فرهنگی و... عنوان نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 دکتر سعیدی رضوانی، وظایف فعالان عرصه عفافگرایی را در 5 بخش #ساختاری، #مبارزه پیگیر با باندهای فساد، تمهیدات پاسخ به #نیاز_جنسی مخاطبان، #تربیتی_و_آموزشی و #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر عنوان کردند و به تشریح هر یک پرداختند.
🔺 در تشریح بخش ساختاری، به 3 مورد "مقابله جدی با لیبرالیسم اقتصادی، تعبیر مناسبات اقتصادی، تلاش برای عدالت اقتصادی، کاهش فاصلۀ طبقاتی"، "تغییر جدی ساختارهای مختلف ضدعفاف" و "ایجاد محیطهای مناسب برای بانوان" اشاره کردند.
🔺 در توضیح بخش مبارزۀ پیگیر با باندهای فساد (قانونی انتظامی) و جلوگیری از عُرفیسازی فساد نیز، به توضیح اجمالی مواردی از جمله باندهای فساد و فحشا، محیطهای مختلط، منازل پناهگاه دختران فراری، جلوگیری از فسادِ تظاهرکنندگان به فساد، فیلمها و کتابهای فاسد (نمایش خانگی و...)، ایجاد کنندگان سایتهای منحرف و... پرداختند.
🔺 در تشریح بخش تمهیدات پاسخ به نیاز جنسی مخاطبان، بر دو عامل مهم تسهیل #ازدواج دائم از طُرق مختلف و تعیین راهبردها و راهکارهای ازدواج موقت مجردان، تأکید کردند.
🔺 دکتر سعیدی در انتهای این بخش، اذعان نمودند که در بسیاری از اوقات، تقسیم وظایف امری مطلوب است و تشکیل گروههای فرهنگی را در 5 دسته پیشنهاد نمودند و خاطرنشان کردند که این دستهبندی بسته به شرایط و امکانات، قابل کاهش و یا افزایش است.
1. برنامهریزی درسی و تولید محتوا
2. مطالبه از مسئولان
3. امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع
4. مقابله با نفوذ رسانهای، پاسخ به شبهات
5.حمایت از ازدواج آسان و...
https://eitaa.com/umefafgaraei
⁉️ چرا #جنگ (دفاع) مقدس ما، یک #گنج است؟
🔺 روایت جنگ (فلسفۀ آن، خاطراتش، تاریخش و...)، ابزار ناشناخته و البته نیازمند استخراج #الماس های #جوانمردی، #خویشتنداری، #غیرت، #حیا، ایمان، همت و... برای مصونیت بخشی به نسل نوجوان در مقابل جبهۀ پلید فساد است.
🔺 انجام برخی امور ضروری است.
1. تغییر #معنای_زندگی_نوجوانان از طریق تشکیل #گروه_دوستی
2. استفاده از #گنج_جنگ برای #تلنگر معنوی، هیجانی و عاطفی در مسیر تغییر معنای زندگی
📌 این دو را تک تکِ ما باید انجام دهیم! چرا؟
✴️ اگر تمام امور دیگر را انجام دهیم و این موارد یا شبیه آنها انجام نشود، متأسفانه #شکست خواهیم خورد.
👤 دکتر سعیدی در انتهای جلسه به بیان تجارب پژوهشی خود از سال 1386 تا 1399 در خصوص، کتابهای #شهدا و نقش آنها بر اعتقاد و نگرش نوجوانان و جوانان پرداختند و با اعلام چکیدهای از این پژوهشها، استفاده از "#گنج_جنگ" را در عفافگرایی نوجوانان و جوانان مؤثر دانستند.
🔺 برای مثال، در یکی از پژوهشها با عنوان "تأثیر مطالعه کتابهای معنوی و حماسی بر ارزشهای اسلامی-ایرانی و رفتار اخلاقی دانشآموزان دختر با زمینه انحرافات اخلاقی"، 4 نفر از دانشآموزان دختر یک دبیرستان در شهر مشهد بهصورت هدفمند انتخاب و تغییرات آنان در دو مؤلفه نگرش نسبت به ارزشهای دینی و ملی و رفتار اخلاقی بررسی شد. نتایج نشان داد که نگرش مثبت دانشآموزان به ارزشهای اسلامی-ایرانی، افزایش یافته و رفتارهای غیراخلاقی آنها نیز کاهش داشته است.
✴️ بحث گروه دوستی نیز، انشاالله در جلسات آتی با همکاری آقای #دکتر_باغگلی ارائه خواهد شد.
https://eitaa.com/umefafgaraei