🍃 با سلام و احترام
🔷 امیدوارم روز خود را با ذهنی پر از اندیشههای زیبا آغاز نموده باشید و مؤید و موفق و مسرور و منصور باشید. ضمن پوزش بابت تصدیعهای به عمل آمده، پروژهای در خصوص تولید داستان دیجیتال #تربیت_جنسی منطبق با آموزههای اسلامی، جهت استفاده در فرآیند تربیت جنسی دانشآموزان دوره متوسطه، در پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، در دست انجام است.
🔷 مستدعی است، با نظر به ضرورت بهرهگیری از دانش و تجارب #متخصصان و #خبرگان حوزه تربیت جنسی اسلامی، متخصصان حوزه مطالعات برنامه درسی و #معلمان و همچنین متخصصان حوزه تکنولوژی آموزشی و سواد رسانهای در این زمینه، در صورت امکان، به لینک ذیل مراجعه نمایید و به سؤالاتی از پرسشنامه (حاوی سه بخش) که منطبق با حیطه مطالعاتی و تخصصی شما است، پاسخ بفرمایید.
📌 در صورت تمایل میتوانید به سایر سؤالات نیز پاسخ دهید.
🍃 پیشاپیش از همکاری صمیمانه شما سپاسگزارم.
✍️ #دکتر_محمود_سعیدی_رضوانی
لینک پرسشنامه 👇👇👇
https://survey.porsline.ir/s/umohNKc
https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 3️⃣1️⃣ #سؤال_شماره_سیزده ✍️ از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
مسابقه هفتگی #شکوه_عفاف
#برنده_هفته_سیزدهم
👤سرکار خانم نفیسه شهرکی از شهر سرخس استان خراسان رضوی
✴️هدیه ایشان ارسال گردید.
💠 از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، سند 2030 دارای مشکلات بسیاری بوده است که مهمترین آن خدشهدار شدن #استقلال و #وابستگی کشور است. ایشان موارد زیر را هم نیز، جزء مشکلات و #ایرادات_سند_2030 برشمردند:
✅ نفوذ #سبک_زندگی معیوب، ویرانگر و فاسد غربی و آموزش فلسفه حیات بر اساس مبانی غربی به کودک
✅ نفوذ نظام لیبرال غربی به شکل حساب شده و زیرکانه در نظامهای #آموزشی و #تربیتی اسلامی، به بهانه یکسان سازی فرهنگی و رفع تبعیضهای جنسی
✅ ایجاد #استعمار_نو و به سلطه درآوردن کشورها
✅ تربیت #سرباز و رعیت برای غربیها
✅ #متضاد بودن اهداف این سند با سیاستهای اصولی جمهوری اسلامی
✅ و...
🍀 تمامی مشارکت کنندگان محترم (22 نفر)، یک و یا چند مورد از پاسخهای فوق را ارسال نموده بودند.
❇️با مسابقه هفتگی شکوه عفاف همراه باشید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔷مواظب باشیم "دلمان" جایی نرود...
🔷که اگر رفت، بازگرداندنش کار سختی و گاه محال است.
🔷و اگر برگردد، معلول و مجروح و سرخورده باز میگردد.
📌مراقب باشیم...
❤️"#دل" آرام، سربه هوا و عاشق پیشه است...
🎈و خیلی سریع "#انس" میگیرد.
⚠️اگر #غفلت کنیم میرود و خودش را به چیزهای "بی ارزش" وابسته میکند.
👤#استاد_پناهیان
https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 چهاردهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "غفلت
غفلت از گنج جنگ و گروه دوستی در تربیت جنسی.pdf
1.85M
✴️فایل پاورپونت ارائه شده در جلسه کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی
⏰در تاریخ: چهارشنبه 29 مرداد 1399
🔰با عنوان: "غفلت از «گنج جنگ» و «گروه دوستی» در تربیت جنسی"
👤ارائه دهنده: آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی مسئول کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_کودکان
#انیمیشن_شناسی
📛چراغ سبز دوباره دیزنی برای ساخت #انیمیشن_دوجنسگرا
🔺ساخت شخصیتهای همجنسگرا و دوجنسگرا در دیزنی ادامه پیدا کرده است و به تازگی کارگردان یکی از این انیمیشنها از #حمایت_رسمی مدیران دیزنی برای ساخت خبر داده است.
🔥گویا هرچقدر تا به امروز مدیران دیزنی، نسبت به این اقدامات متعفن خود سکوت میکردند، اینبار با خلق یک #کاراکتر_دوجنسگرا در انیمیشنی برای #کودکان و #نوجوانان و به لجن کشیدن دنیای معصوم آنان و خبر علنی حمایت آنان، مخاطبین سینما را به تعجب انداخته است.
🔺در انیمیشن "The Owl House" (خانه جغد)، "لوز نوسدا" قهرمان 14 ساله سریال، یک #نوجوان معمولی است که به دنیایی دیگر سفر میکند تا به یک ساحره تبدیل شود. او در طول سریال نشان میدهد که به شخصیتهای #مرد گرایش دارد، اما در دو اپیزود اخیر، رابطهی وی با شخصیت #دختر دیگری به نام "آمیتی" بررسی میشود.
🔺"دینا تراس" نویسنده این سریال انیمیشنی میگوید: "این اپیزودها قطعاً برای ترسیم روابط همجنسگرایانه بوده است، مسئلهای که بعضی از مدیران دیزنی، گاهی با آن مخالف بودهاند.
🔺او در ادمه اعتراف میکند که خود همجنسگرا است و بنابراین میخواهد یک شخصیت #دوجنسگرا بنویسد: "خوشبختانه سماجت من جواب داد و از حمایت مدیران کنونی دیزنی برخوردارم".
💥#والدین_ایرانی_مراقب_باشند
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/05/27/2329380/
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
خویشتنداری
🎥#کنترل_نگاه
🔥 عوارض زیان بار تصاویر و فیلمهای مبتذل
🔷 تصاویر و فیلمهای مبتذل، زمینه #انحرافات_فکری، و مشغلههاى ذهنى افراد را فراهم میآورد و ذهن بیننده را در طول شبانه روز، درگیر خود میکند و این موضوع علاوه بر ایجاد زمینه #گناهان بیشتر، #آرامش_روانى فرد را نیز، به خطر میاندازد.
📌 همچنین مشاهده مکرر و در دسترس بودن این نوع تصاویر و فیلمها، باعث شکستن زشتى امورى است که #اسلام، عقلاء و #عرف_جامعه آن را قبیح مىشمارند.
🔷 مشاهده، بیان و نقل اینگونه مطالب هم، باعث از بین رفتن #عفت_عمومى و اجتماعى مىشود.
📛 همچنین به دنبال مشاهده اینگونه تصاویر، افراد به مقایسه آنچه دیدهاند و زندگی خود میپردازند و در نتیجه، کمبودها و ضعفهاى احتمالى خود و همسرشان، در ذهنشان برجسته شده و چه بسا باعث کاهش علاقه به همسر شده و به تدریج #کانون_خانواده را دچار اختلال و #فروپاشى کند.
♨️ اگر ما هم خدای ناکرده، به دیدن #تصاویر_ضدعفاف میپردازیم، از خود بپرسیم که ثمره دیدن این تصاویر و فیلمها چه بوده است؟ و اگر جواب قانع کنندهای داشتیم، به این کار ادامه دهیم.
🔷 و در غیر اینصورت، هرچه زودتر نسبت به #ترک آن اقدام کنیم و نگران عملی شدن این تصمیم نباشیم.
🔷 چراکه انسان موجودی دارای #اراده است. پس خود را دست کم نگیریم و بدانیم که انسان، با قدرت فوقالعاده و تکیهگاهی مانند #خدا، به هر جا که اراده کند میتواند برسد. چه بسا افرادی که مشکلات آنها از ما بیشتر بوده ولی با #تلاش و مجاهدت به مقامات عالیه رسیدهاند.
✍️#زهرا_محمدی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#استحاله_فرهنگی
♨️هشدار یک مقام قضایی درباره رفتارهای مبتنی بر #سند_2030 در وزارت ارتباطات
📛دست جریان "#اندلس_سازی" از آستین "لایکی" در آمد!
👤 #دکتر_جاویدنیا معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران، با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ تأکید بر دسترسی به اطلاعات مختلف بدون هیچگونه مرزی را دارد، گفت:
💠 جهتگیری وزارت ارتباطات بر خلاف #مسائل_اخلاقی کودکان و نوجوانان است و قرائن زیادی وجود دارد که نشان میدهد #سند_2030 در وزارت ارتباطات نیز پیگیری میشود.
💠 این شبکه اجتماعی یکی از برنامههایی است که جدیداً در کشور به آن توجه میشود و متأسفانه قشر #نوجوان و #جوان را، مورد هدف قرار داده است.
💠 نسل جوان جایگاه تصمیمسازی و هدفگذاری است و میتواند در آینده کشور اثرگذاری جدی داشته باشد، اما مورد هجوم جریان "اندلسسازی" قرار گرفته است؛ جریانی که تلاش دارد با گرفتار کردن جوانان به #مسائل_غیراخلاقی، آنها را تبدیل به افرادی غیرمفید و بیتفاوت نسبت به سرنوشت جامعه و کشور کند.
🔥در کشورهای غربی، با وجود اینکه استانداردهای اخلاقیشان با ما متفاوت است، حساسیت جدی در شبکههایی مانند اینستاگرام و لایکی وجود دارد و آنقدر که این گونه شبکههای اجتماعی در کشور ما به سرعت گسترش پیدا میکند در بسیاری از کشورهای غربی و لائیک گسترش پیدا نمیکند!
♨️متأسفانه صداوسیمای ما پیج اینستاگرام برنامه کودکش را معرفی میکند! واقعاً با چه انگیزه و دیدگاهی جوان و نوجوان را به فضایی میکشانیم که با #استانداردهای_اخلاقی ما همخوانی ندارد؟
👇
https://www.farsnews.ir/news/13990528001177
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف
4️⃣1️⃣ #سؤال_شماره_چهارده
✍️ طبق حدیثی از حضرت امام حسین (ع)، نظر ایشان در خصوص فریضۀ نهی از منکر نمودن مؤمنان چیست؟
🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره چهارده، دوشنبه 3 شهریور
🔹اعلام برنده به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 5 شهریور
🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تقویت_ایمان
#حیا_از_خداوند
📽زلیخا خودش را به بهترین وجه ممکن #آراست و شرایط را مهیا کرد، ولی #یوسف_پیامبر در اوج جوانی و نیاز، خدا را گرفت و غیر خدا را گذاشت...
📌من و شما چطور؟!؟ چقدر حواسمان به #خدا هست؟!؟ چقدر #تقوای_مجازی را رعایت میکنیم؟!
♨️ اگر در زندگی، گاهاً در شرایطی قرار میگیریم که امکان #گناه برایمان میسر است، آن لحظه به خودمان بقبولانیم که در لحظهای که علیالظاهر کسی نیست، #خدا ما را میبیند.
⚠️امروز جامعه ما، تا حد قابل توجهی، درگیر خودنماییها و ارتباطات ناسالم در #شبکههای_اجتماعی شده است.
📛در لحظهای که در معرض #گناه و #معصیت قرار میگیریم، به چه فکر میکنیم؟!
👤#استاد_پورآقایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_کودکان
#خطرات_بازی_های_رایانه_ای_مبتذل
6️⃣#آشنایی_والدین_با_بازیهای_رایانه_ای_ناسالم (بخش ششم)
🔶 برخی از بازیهای رایانهای متداول در بین #نوجوانان، ورژنهای وحشتناکی دارد. در یکی از این بازیها که غالباً #دخترانه است، برای آغاز بازی، میبایست با اختیار خود، نوع هیکل فرد مورد نظر، رنگ چشم، نوع پوشش و... را انتخاب نمود و بعد انتخاب #حیوان_خانگی و مدل آن و بعد شروع بازی.
⚠️ همه نوع رفتار، در این بازی گفته میشود. اینکه فرد انتخاب شده الان به چه #نیاز دارد و اگر آن نیاز برآورده نشود، دچار #افسردگی خواهد شد و بازی کننده باید آن نیاز را برآورده کند که #رابطه_جنسی نیز از این دسته نیازهاست.
♨️ تفریحات آخر شب دارد و #بازی برای او تعیین میکند که کدام محلها مناسب است.
🔥در این بازی تنظیماتی وجود دارد که طریقه ارتباط جنسی با جنس مخالف یا موافق را، تنظیم میکند و برابر #نظر_طراح، این ارتباط شکل میگیرد و دقیقاً بیان میشود که چه کاری باید انجام شود. در این آموزشها ارتباطات غیرمعقول و غیربهداشتی نیز مطرح است.
💥طراح این بازی مستر رایت است که مطلقاً #خدا را قبول ندارد و غالب سازندگان این بازیها اینگونه هستند.
📌یکی از ورژنهای این بازی کفایت میکند که #تربیت_جنسی یک #کودک، #نوجوان و یا حتی #بزرگسال، تحت تأثیر قرار بگیرد و به سمتی برود، که مورد نظر هیچ پدر و مادری نیست.
⚠️ اگرنوجوانی نسبت به انجام این نوع بازیها مبادرت ورزد، تغییر در #سبک_زندگی او، اجتناب ناپذیر است.
🍃#ادامه_دارد
👤#حسین_مدبر_عزیزی پژوهشگر بازیهای رایانهای
https://eitaa.com/umefafgaraei
1.45M
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_فرزندان
🎧#پرسش_و_پاسخ
✴️پرسش در مورد #تربیت_جنسی فرزند:
🔷ما به عنوان والدین، در این دوره زمانه، که متأسفانه دختر و پسرها اصلاً با خانواده خودشان رابطه مناسبی ندارند و یا روی پدر و مادر حسابی باز نمیکنند، چه کنیم که فرزندانمان، هر مشکلی که داشتند، به ما که پدر و مادرشان هستیم مراجعه کنند و ما را غریبه ندانند؟
✴️پاسخ:
💠در صورت فراهم شدن شرایطی، فرزندان تمام مسائل و مشکلات خود را، با #والدین خود درمیان خواهند گذاشت و از آنها مشاوره خواهند گرفت.
✅تأمین امنیت کودک و نوجوان
✅ایجاد زمینههای حمایت از فرزندان
✅رازدار بودن و عدم انتشار مسائل مربوط به فرزندان
✅نگه داشتن حرمت فرزندان
✅توجه کردن و گوش دادن به نیازهای فرزندان
✅درک کردن فرزندان
✅دیدن موفقیت فرزندان و به زبان آوردن آنها
✅به رو نیاوردن مکرر ضعفهای فرزندان
✅عدم تحقیر و اذیت نکردن فرزندان
✅عدم مقایسه فرزندان با سایر بچههای فامیل
✅درک تفاوت فرزندان با یکدیگر
✅فراهم آوردن زمینه اعتماد فرزندان
✅و...
🔶در صورتی که کودک و نوجوان به والدین خود #اعتماد نداشته باشند، هرگونه مشکلی که برایشان به وجود آید را، به جای مطرح کردن آن با پدر و مادر، با دوستان خود مطرح میکنند و #دوستان آنها الزاماً ناباب نیستند، اما به دلیل #جهل و یا #تجارب_غلط، مشاوران مناسبی برای فرزندان شما نیستند و خواسته و ناخواسته #مشکلات آنها را گسترش میدهند و آنها را وارد #باتلاق میکنند.
👤#سیدکاظم_روحبخش
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تقویت_اراده_برای_ترک_گناه
🔶#اراده، ابزاری توانمند برای دور کردن نوجوان، از بسیاری از گناهان بوده و از گامهای مهم برای غلبه بر #انحرافات جنسی و اخلاقی محسوب میشود.
🔶اگر #نوجوان به تمام فنون درمان انحرافات و مشکلات آشنایی داشته باشد، ولی #اراده استفاده و #ترک از آنها را نداشته باشد، نتیجهای از این راهکارها حاصل نمیشود.
✴️راههای تقویت اراده
1️⃣تمرکز بخشیدن به فعالیتهای گوناگون
2️⃣به پایان بردن کارهای نیمه تمام
3️⃣تلقین به خود
👤 به گفته پل کلمنت ژاکوا یکی از صاحبنظران اراده:
🌱"وقتی بخواهیم با عادت زشتی مبارزه کنیم، نخست باید نتایج نامطلوب آن را، در نظر مجسم سازیم و بعد از آن، منافع و فواید ترک آن عمل زشت را در روح خود تصور کنیم و سپس مواقع مختلفی که گرفتار آن #عادت زشت شدهایم، به خاطر آوریم؛ در نتیجه این عمل، هر بار که چنین نمایشی در #روح خود میدهیم، بر آن تحریک یا وسوسه (عادت زشت) چیرگی یافته و #لذت_ترک آن را در خود احساس میکنیم".
4️⃣تشویق نوجوانان به سحرخیزی و انجام وظایف دینی
5️⃣عدم مقایسه نوجوان با دیگران
6️⃣توصیه به تجربه اندوزی از شکست ها
7️⃣تشویق به مبارزه با خواسته های نفسانی
📚علی #احمدپناهی و داود #حسینی، کتاب "با دخترم (ویژه والدین و مربیان دختران نوجوان)"
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔺نمایندگان مجلس به این دلیل به سمت توییتر میروند که رسانهها آنها را میبینند، ما در این زمینه #استراتژی نداریم و افراد را در این جریان، با اطلاعات غلط #اغفال میکنند و همه را به #اینستاگرام و #توییتر میکشانند و دیده میشود حتی #هیئات_مذهبی و #مداحان نیز به این فضا میآیند.
📛بخشهای رسمی و مسئولان که باید #کار_فرهنگی انجام میدادند و زمینهای ایجاد میکردند که قشر آسیبپذیر #کودک و #نوجوان به این فضا ورود نکنند، خودشان ابزار #تبلیغ این فضاها شدند.
♨️متأسفانه نوجوانان بالای ۸ سال تا ۱۸ سالی را داریم که در #اینستاگرام هستند و فالور بالایی دارند و اقدامات #غیراخلاقی انجام میدهند و مانعی در برابر خود نمیبینند.
🔺هر لحظه دیرتر اقدام کنیم، آسیب کشور به لحاظ اقتصادی و امنیتی و #اخلاقی بیشتر خواهد شد و تمامی افرادی که بتوانند در این زمینه اقدامی انجام دهند و انجام ندهند مسئول خواهند بود.
🔺حمایتی که #رهبری میفرمایند از تولیدات داخلی انجام شود، در بحث #رسانه شاهد نیستیم. به هر کدام از #خبرنگاران اعلام میکنیم، پاسخ میدهند ما در این پیامرسانها حضور نداریم چون خوب نیست! استدلالهای غلط را با آمارسازیهای غلطتر، به خورد حتی #افراد_مذهبی دادهاند و خیلی از افراد، وارد این فضاها میشوند و از جوان ۱۰ ساله تا پیرمرد، همگی در یک هیأت حضور دارد و چه تضمینی وجود دارد که وقتی عضو صفحه اینستاگرام شما شوند، صفحات #غیراخلاقی به آنها پیشنهاد نشود؟
👤#دکتر_جواد_جاویدنیا، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#حیاورزی
#شهید_مدافع_حرم_حاج_اصغر_پاشاپور
🍀مادر شهید پاشاپور میگوید:
🍃پسرم خیلی #باحیا و شوخ بود؛ وقتی میخواست #ازدواج کند، این مسئله را مستقیم به من نگفت.
🍃یادم هست از مهاباد که برگشت، یک #عکس را به من نشان داد؛ در آن عکس #چادر بر سر یکی از سربازهایش انداخته بود و خودش کنار سرباز ایستاده بود.
🍃وقتی این عکس حاجاصغر را دیدم، فکر کردم آن سرباز یک #خانم است!
🍃به او گفتم: "این خانم کیه؟"
🍃گفت: "من آنجا نامزد کردم"
🍃گفتم: "بدون اجازه من؟"
🍃گفت: "آره"
🍃گفتم:"خودت میدونی! عروسی کردی والان داری به من میگی؟"
🍃خیلی ناراحت شدم و گفتم: "تو چطوری دست این خانم #نامحرم رو گرفتی؟"
🍃گفت:"عقد کردیم"
🍃گفتم:"این خانم نگفت تو پدر و مادر نداری؟!"
🍃بعد کلی خندید و گفت:"مادر صاحب این عکس #سرباز منه"
🍃خندیدم و گفتم: "خب چرا با من این کار رو میکنی؟ بگو زن میخوام؛ من میرم و برات زن میگیرم".
💠#شهید_پاشاپور، یک ماه بعد از شهادت سپهبد #شهید_قاسم_سلیمانی (13 بهمن 1398) در حلب، توسط تروریستهای تکفیری به #شهادت رسید. پیکر مطهر او که توسط تروریستهای تکفیری ربوده و سر از بدنش جدا شده بود، پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#فرزندآوری
🔥آمارها حکایت از وقوع روزانه یکهزار #سقط_جنین در کشور دارد؛ یعنی هر ساعت حدود ٤١ مورد و هر سال ٣٦٥ هزار مورد.
📛اما چرا #سقط_جنین؟!...
👇#گفتگوی_جنین_سقط_شده_با_مادر👇
🌿بخواب آمد مرا طفل جنینی
🌿 بگفتا مادرم را کی ببینی؟
🌿 بگو مادر خطا از من چه دیدی؟
🌿 که بی جرمی به خونم در کشیدی؟
🌿 درونت کودکی آرام بودم
🌿 کجا محکوم بر اعدام بودم؟
🌿بهدم تازه رسیده میهمانت
🌿 چه آسیبی رسید از من به جانت
🌿 تو فکر خرج و برجم را نمودی
🌿ز جسم کوچکی جان دَر رُبودی!
🌿تو گردش را به من ترجیح دادی
🌿 اساس ظلم در عالم نهادی
🌿 امید کودکان بر مام باشد
🌿 چو مادر باشدش آرام باشد
🌿 امیدم بود رویت را ببینم
🌿 گلی از گلشن حُسنت بچینم
🌿 امیدم بود لبخندم ببینی
🌿کنار تخت خوابم خوش نشینی
🌿 امیدم بود دبستانم فرستی
🌿دهی تعلیم، درس حق پرستی
🌿 بیایم از دَر و شادت نمایم
🌿 سرود کودکان بهرت سرایم
🌿امیدم بود گَردم من جوانی
🌿 زمان پیریت قدرم بدانی
🌿زمان پیری غمخوار تو باشم
🌿 به هر کاری برایت یار باشم
🌿 من اینک روح پاکم در جنان است
🌿 مکانم در جوار حوریان است
🌿 کنون کن توبه، استغفار، شاید
🌿 خدای مهربان رحمت نماید
🌿 تمنا دارد افسر اَر توانی
🌿 پیامم را به مادرها رسانی
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از چهاردهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷با عنوان "غفلت از «#گنج_جنگ» و «گروه دوستی» در تربیت جنسی"
👤با ارائه آقای دکتر محمود #سعیدی_رضوانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیرگروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰در تاریخ چهارشنبه 29 مرداد ساعت 17
🎧جلسه مذکور بهصورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقهمندان مسائل فرهنگی، به صورت مجازی و حضوری، برگزار گردید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 دکتر سعیدی رضوانی در ابتدای جلسه، به بیان مراحل #معضلات_جنسی پرداختند و آن را در یک طیف، به صورت مشکل، مسئله، تهدید، بحران و انقلاب تصویر نمودند.
🔺 ایشان با تأکید بر اینکه صاحبنظران و پژوهشگران متعددی، تاکنون به بیان روشها و راهکارهای مقابله با #فساد_جنسی و بدحجابی پرداختند، برخی موارد را ذکر نمودند.
🔺 دکتر سعیدی رضوانی، به #شبکه_مسائل_عفاف حجتالاسلام #بیاتی، اشاره کردند و به یک نمونه از کار ایشان که در خصوص عوامل تقویت کننده عفاف بود و در 4 بخش باورهای عفاف ساز، احساسهای عفافساز، رفتارهای عفاف ساز و موقعیتهای عفاف ساز تقسیم و تشریح شده بود، پرداختند.
🔺 در ادامه، گریزی به گستره مباحث #عفافگرایی و #تربیت_جنسی_اسلامی یا (شبکه مسائل عفاف و تربیت جنسی اسلامی) استاد فرید #محمدی_مقدم زدند و تیتروار مباحث مطرح شده در آن شبکه را، که شامل 5 بخش از جمله اهميت و فايدههاي عفافگرايي و پاكدامني، ياريكنندهها در عرصه عفافگرايي و كنترل غريزه جنسي، وظايف والدين در تربيت جنسي صحيح فرزندان و عفيف گشتن آنان، تأمين مشروع نياز جنسي و شيوههاي عفافورزي و كنترل غريزة جنسي بود را، بیان نمودند.
🔺 مسئول کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به مباحث مطرح شده در طول جلسات کارگروه، در سالیان گذشته اشاره نمودند و به طور مشروح توضیح دادند که این جلسات در قالب 16 محور، در سایت پژوهشکده مطالعات اسلامی بارگذاری شده است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای دکتر سعیدی، به معرفی 4 راهبرد و راهکار اساسی برای #مقابله_با_فساد جنسی، بیحجابی و بدحجابی پرداختند.
1️⃣ #راهبرد_اول: اقناع ذهنی (شناختی):
🔺 ایشان تحول در حوزه شناختي، حوزه عاطفي و اراده را، لازمه اقدام به عمل دانستند و ابزارهای #اقناع_ذهنی را نقلی (ویژه مؤمنان) و عقلی (همگانی) عنوان نمودند. سخنران کارگروه در ادامه، به سه هدف (موضوعات) عمده اقناع ذهنی اشاره کردند که تبیین دلایل التزام به عفاف و حجاب (برای مثال: تبیین چرایی حساسیت و غریزه جنسی)؛ تبیین دلایل حجاب الزامی (مثال: بیان ضرورت عدم تهییج شده در کوچه و خیابان) و پاسخگویی به شبهات (محدوده حریم خصوصی)، از جمله این اهداف است.
🔺 مدیرگروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی، مواد و بسترهای استدلال در مبحث اقناع ذهنی را شامل #نه_حوزۀ لزوم تحکیم خانواده، تفاوتهای بین زن و مرد، حجاب در ادیان، سیره، روایات و تاریخ اسلام، قرآن، بازگشت غرب به عفاف (برای مثال بیان قوانین دانشگاهها)؛ شبکه مفاهیم (شامل حیا، عفت، غیرت)؛ اجتماعی، حقوقی، سیاسی و تاریخی (شامل حجاب و عفاف در ایران و جهان) دانستند و توضیحاتی را در این خصوص ارائه نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
2️⃣ #راهبرد_دوم: توأمسازی اقناع ذهنی با هیجانات
👤 دکتر سعیدی رضوانی متذکر شدند که، بهویژه در مسائل مربوط به ارزشها و نگرشها، استدلال عقلی خالی از بار #هیجانی و #عاطفی وجود ندارد. یعنی در بسیاری موارد، پیشفرضهای مشترکِ دو طرف بحث و جدل و استدلال، کاملاً بُعد گرایشی، عاطفی و هیجانی دارد (مثلاً تقریباً همگان از شنیدن خبر شکنجه و قتل یک فرد مظلوم و خبر تصادف یک فرد، به شدت ناراحت میشوند).
🔺 سخنران کارگروه عفافگرایی در ادامه، به بیان انواع استدلالهای مربوط به عفاف پرداختند و اذعان نمودند که، انسانها تحت تأثیر آثار مثبت و منفی و انجام اعمال خوب و بد، دست به انجام عمل میزنند و همچنین تأکید کردند، معمولاً به ویژه برای کارهای نادرست، خلاف و خطرناک، از تهدیدها استفاده میکنیم و افراد را میترسانیم (مثلاً از بیمار شدن).
🔺 دکتر سعیدی، ضمن اشاره به پژوهشی که در سال 96 انجام گرفته بود، به پیامهای مرتبط با #خویشتنداری جنسی به تفکیک در میان در بین دختران و پسران اشاره کردند. به این صورت که گروههای مختلفی، دلایل خویشتنداری خود را مسائل و مشکلات جسمی، اجتماعی، روانی، معنوی و... ابراز نموده بودند.
🔺 مسئول کارگروه عفافگرایی در ادامه به شناخت #آثار_هیجان پرداختند و ضمن بیان آثار مثبت و منفی انجام و ترک کارهای خوب و بد، به آثار جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و اخروی این موارد اشاره کردند و بر اهمیت و نقش 6 مقوله غم، شادی، ترس، تعجب، خشم و تنفر، در کیفیت و کمیت هیجان و همچنین تأثیر #تفاوت های فردی، گروهی و منطقهای، در پذیرش انواع #استدلال، تأکید نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
3️⃣#راهبرد_سوم: تربیت روحیه #عفاف_ورزی
👤 دکتر سعیدی رضوانی راهبرد سوم را مستلزم تولید محتوا دانستند و برای مثال به طرح "راهنمای برنامهی درسی تربیت جنسی دوره ابتدایی (کودکان 12-6) آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران" که در سال 1396، توسط کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی تدوین و به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزشوپرورش ارائه شده بود اشاره نمودند که متأسفانه تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.
4️⃣ #راهبرد_چهارم: ریشه کاوی #نفوذ_فساد و طراحی مناسب مواجهه
👤 دکتر سعیدی با الهام از نوشتههای حجتالاسلام بیاتی، راهبرد چهارم را در یافتن #ریشه_بی_عفتی_ها دانستند و خاطرنشان نمودند که باید متوجه شد که #دشمن از چه مسیری وارد میشود؟ ایشان مسیرهای نفوذ دشمن را شامل موارد زیر عنوان کردند:
1. از راه تصویب #اسناد_بین_المللی در جامعه اسلامی
2. گسترش اباحهگری از بستر #فضای_مجازی
3. بر هم زدن اقتصاد سالم و نوشانیدن #مال_حرام به افراد
4. از مسیر #تغذیه و مصرف گوشت خوک و شراب و تراریخته
5. از مسیر از بین بردن #هویت_جنسیتی، تشخص جنسیتی و بر هم زدن مسئولیتهای متناسب با جنسیت در جامعه
6. از طریق دانشگاهها و تولید دانش در علوم انسانی و تجربی و...
📌 و در نهایت نیز، اضافه کردند که به تعداد مداخل دشمن، #پروژه_عملیاتی تعریف میشود.
🔺 ایشان همچنین فساد جنسی را حاصل مجموعهای از محرکها از جمله نظام پاداشدهی اجتماعی، اقتصاد جنسی، فضای مسموم اعتقادی و فرهنگی و غفلت و مرعوبیت دولت، مردم و نیروهای فرهنگی و... عنوان نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 دکتر سعیدی رضوانی، وظایف فعالان عرصه عفافگرایی را در 5 بخش #ساختاری، #مبارزه پیگیر با باندهای فساد، تمهیدات پاسخ به #نیاز_جنسی مخاطبان، #تربیتی_و_آموزشی و #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر عنوان کردند و به تشریح هر یک پرداختند.
🔺 در تشریح بخش ساختاری، به 3 مورد "مقابله جدی با لیبرالیسم اقتصادی، تعبیر مناسبات اقتصادی، تلاش برای عدالت اقتصادی، کاهش فاصلۀ طبقاتی"، "تغییر جدی ساختارهای مختلف ضدعفاف" و "ایجاد محیطهای مناسب برای بانوان" اشاره کردند.
🔺 در توضیح بخش مبارزۀ پیگیر با باندهای فساد (قانونی انتظامی) و جلوگیری از عُرفیسازی فساد نیز، به توضیح اجمالی مواردی از جمله باندهای فساد و فحشا، محیطهای مختلط، منازل پناهگاه دختران فراری، جلوگیری از فسادِ تظاهرکنندگان به فساد، فیلمها و کتابهای فاسد (نمایش خانگی و...)، ایجاد کنندگان سایتهای منحرف و... پرداختند.
🔺 در تشریح بخش تمهیدات پاسخ به نیاز جنسی مخاطبان، بر دو عامل مهم تسهیل #ازدواج دائم از طُرق مختلف و تعیین راهبردها و راهکارهای ازدواج موقت مجردان، تأکید کردند.
🔺 دکتر سعیدی در انتهای این بخش، اذعان نمودند که در بسیاری از اوقات، تقسیم وظایف امری مطلوب است و تشکیل گروههای فرهنگی را در 5 دسته پیشنهاد نمودند و خاطرنشان کردند که این دستهبندی بسته به شرایط و امکانات، قابل کاهش و یا افزایش است.
1. برنامهریزی درسی و تولید محتوا
2. مطالبه از مسئولان
3. امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع
4. مقابله با نفوذ رسانهای، پاسخ به شبهات
5.حمایت از ازدواج آسان و...
https://eitaa.com/umefafgaraei
⁉️ چرا #جنگ (دفاع) مقدس ما، یک #گنج است؟
🔺 روایت جنگ (فلسفۀ آن، خاطراتش، تاریخش و...)، ابزار ناشناخته و البته نیازمند استخراج #الماس های #جوانمردی، #خویشتنداری، #غیرت، #حیا، ایمان، همت و... برای مصونیت بخشی به نسل نوجوان در مقابل جبهۀ پلید فساد است.
🔺 انجام برخی امور ضروری است.
1. تغییر #معنای_زندگی_نوجوانان از طریق تشکیل #گروه_دوستی
2. استفاده از #گنج_جنگ برای #تلنگر معنوی، هیجانی و عاطفی در مسیر تغییر معنای زندگی
📌 این دو را تک تکِ ما باید انجام دهیم! چرا؟
✴️ اگر تمام امور دیگر را انجام دهیم و این موارد یا شبیه آنها انجام نشود، متأسفانه #شکست خواهیم خورد.
👤 دکتر سعیدی در انتهای جلسه به بیان تجارب پژوهشی خود از سال 1386 تا 1399 در خصوص، کتابهای #شهدا و نقش آنها بر اعتقاد و نگرش نوجوانان و جوانان پرداختند و با اعلام چکیدهای از این پژوهشها، استفاده از "#گنج_جنگ" را در عفافگرایی نوجوانان و جوانان مؤثر دانستند.
🔺 برای مثال، در یکی از پژوهشها با عنوان "تأثیر مطالعه کتابهای معنوی و حماسی بر ارزشهای اسلامی-ایرانی و رفتار اخلاقی دانشآموزان دختر با زمینه انحرافات اخلاقی"، 4 نفر از دانشآموزان دختر یک دبیرستان در شهر مشهد بهصورت هدفمند انتخاب و تغییرات آنان در دو مؤلفه نگرش نسبت به ارزشهای دینی و ملی و رفتار اخلاقی بررسی شد. نتایج نشان داد که نگرش مثبت دانشآموزان به ارزشهای اسلامی-ایرانی، افزایش یافته و رفتارهای غیراخلاقی آنها نیز کاهش داشته است.
✴️ بحث گروه دوستی نیز، انشاالله در جلسات آتی با همکاری آقای #دکتر_باغگلی ارائه خواهد شد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 پانزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 با عنوان: "نقدی بر مجموعه کتب زندگی حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) از ولادت تا شهادت، با محوریت نقش اعتقاد و باورپذیری در تربیت اسلامی کودک، نوجوان و جوان"
👤ارائه دهنده: آقای دکتر علیرضا رسولی، پژوهشگر، منتقد و مدرس ادبیات داستانی
⏰ زمان: چهارشنبه 5 شهریور ماه ساعت 17:00
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#جای_خالی_عفاف_در_فیلیمو
⚠️فیلیمو؛ #شعبه_جم_در_ایران! 😡
🔷 سامانه فیلیمو مدتی است که بخشی به نام "#ترکی_دوبله_شده" را، در فهرست محصولات خود قرار داده است و عملاً با این کار، راه جدیدی را برای کسانی که سریالهای ترکی را در شبکههای جم دنبال میکنند، به وجود آورده تا بتوانند مجموعههای دوبلهشده بیشتری را از محصولات ترکی ببینند!.
📛 نکتهای که درباره اکثر این سریالها وجود دارد این است که خود فیلیمو برای آنها #رده_سنی بالای 17 سال را تعیین کرده است؛ رده سنیای که بیشتر به دلیل مضمون و صحنههای نامتناسب با #عرف_جامعه، تعیین شده است.
🔥 اما محتوای این سریالها چیست؟
♨️ متأسفانه عمده محتواها و #بدنه_اصلی قصههای بیش از 30 محصول ترکیهای که در فیلیمو، دوبله و بارگذاری شده است، ترکیبی از صحنههای آزاردهنده روابط غیرمتعارف، #خیانت، #مثلث_عشقی، روابط غیرمشروع، عشقهای #نامتعارف، شکنجههای روحی برای کودکان، #بدآموزی_های_اجتماعی، #روابط_غیراخلاقی و... است.
💥 همچنین، برخی از این فیلمها، جزو مجموعههای پربیننده شبکه استار تیوی ترکیه است که هنوز چند قسمت از آن بیشتر منتشر نشده و فیلیمو همزمان دارد آن را دوبله و پخش میکند.
⁉️چرا باید سریالهایی که همسو با #فرهنگ ما نیستند در یک #سامانه_رسمی در اختیار مردم قرار گیرند؟!؟
akhr.ir/6693907
🔷 فیلیمو اولین سامانه نمایش درخواستی اشتراکی #ایرانی است که در بهمن ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. این سامانه براساس رتبهبندی الکسا، چهاردهمین #سایت_پربازدید ایران است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
♻️#مراحل_تربیت_جنسی_در_چرخه_زندگی
1️⃣به هنگام همسر گزینی
2️⃣قبل از انعقاد نطفه فرزند
3️⃣به هنگام انعقاد نطفه فرزند
4️⃣در دوران بارداری
5️⃣هنگام تولد تا نوزادی (یک ماهگی)
6️⃣شیرخوارگی تا پایان دو سالگی
7️⃣خردسالی یا کودکی اول
8️⃣کودکی دوم از پایان شش سالگی تا بلوغ
9️⃣دوران نوجوانی و بلوغ
🔟دوران جوانی و خواستگاری و ازدواج فرزندان
📌به نظر شما حساسترین مرحله در #تربیت_جنسی کدامیک از مراحل یاد شده است؟
✴️روان شناسان #دوره_بلوغ را به دلیل تغییرات اساسی زیستی در نوجوان و ظهور علائم جسمی و جنسی و پیامدهای #روانشناختی، به نوعی #انقلاب تشبیه کردهاند. بنابراین نیاز است که #والدین، نسبت به اهمیت نوع برخورد با #نوجوان و آشنایی با پدیده بلوغ، حساسیت بیشتری داشته باشند.
📚سلسله نشستهای #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی و کتاب #خانواده_و_مراقبتهای_جنسی_فرزندان در آموزههای اسلامی، نوشته فرید #محمدی_مقدم
https://eitaa.com/umefafgaraei