فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ مجموعه کلیپهای #تشکیلات_هیئت:
قسمت نهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش اول
مروری بر مباحث استاد عابدینی
پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهلبیت (علیهمالسلام)
🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی
تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت
🔗 کانال #سلوک_تشکیلاتی استاد عابدینی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مربی باحال
🔻 شما چه بخواهید چه نخواهید، در ذهن مخاطبتان با دیگران مقایسه میشوید. پس باید حداقلی از نکات مثبت را در شما ببیند تا جذب دیگران نشود. یکی از این ویژگیها خوش رویی است. داشتن چهرة خندان و بشّاش در مواجهه با نوجوانها بسیار مهم است.
امام علی علیه السلام میفرماید:
«به درستی که هرگز نمیتوانید با اموالتان مردم را داشته باشید، پس با خوشرویی و برخورد نیک، آنها را به خود جلب کنید.»
باور کنید برای لبخند روی صورتان لازم نیست پولی خرج کنید. بگذارید تصویری که از شما در ذهن مخاطب شکل میگیرد، یک لبخند شیرین همیشگی باشد.
یک مربی جذاب به مخاطبش احترام میگذارد، شاداب و پرنشاط است، در تصمیمگیریها مشورت میکند، معلوماتش در مباحثی که طرح میکند عمیق است، خوش ظاهر و خوشلباس است و کارهایی از مخاطبش میخواهد که در حد توان اوست.
با هرکس به شیوة خودش رفتار کنید
مربی هنرمند در فرصت کوتاهی شاگردان خود را شناسایی کرده و به قلق و رفتار و روحیات هریک آشنا شده و با توجه به مشخصات هر شاگرد با او ارتباط برقرار می سازد. در نتیجه به این نکته می رسیم که هر شاگردی انسان خاصی بوده و نیازمند یک نوع رفتار خاص است.
پیامبران خدا همان گونه که در ارتباط تکلمی با گروهها و تیپ های مختلف با زبان خاص آنان سخن می گفتند، به طور قطع و مسلم رفتارشان نیز مختلف و گوناگون بوده است. یعنی در ارتباط با کودکان رفتار خاص کودکانه داشتند. در ارتباط با زنان و خواهران رفتاری دیگر داشتند و این نکته های هنرمندی مربی و معلم است.
#مهارتهای_سرگروه
#مهارت_مدیریت
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 سخن شورانگیز استاد مطهری درباره عدالت جهانی امام عصر(عج)
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۰
↩️ شامل آیات ۹۱ تا ۱۰۱ سوره مبارکه #انبياء
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اَصدَقُ القَولِ وَ اَبلَغُ المَوعِظَةِ وَ اَحسَنُ القَصَصِ، کِتابُ اللهِ»؛
راست ترین گفتار و رساترین پندها و نیکوترین قصهها کتاب خداست.
📚 (امالی صدوق /۳۹۴)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انبياء
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 اردویی بدون قاشق
🔻 استاد پناهیان:
گفتم: بیایید در اردو بدون کلاس آموزش بدهید بابا! کشتید این بچهها را از بس سخنرانی و کلاس بردید، خفه شدند.
گفتند چهجوری ما این کار را بکنیم؟ گفتم این کار را بکنید ببین شما یک شب آش به بچهها بدهید بعد همچین که آش در اردو دادید یکدفعهای بگویید که ببخشید! این قاشقها امشب قاشق نیست سرِ سفره باید دوستان زحمت بکشند بدون قاشق غذا بخورند، حالا هر کی یک عکس العملی نشان میدهد، آقا! شما هم اردو بلد نیستی بگذاری اردو نگذار دیگر، یک قاشق هم نتوانستید هماهنگ بکنید مدیریت ضعیف است.
یکی میرود قاشقش را میآورد به بغلدستیاش میگوید هان! ببین من قاشق دارم بهت گفتم قاشق شخصیات را هم بیاور، آن یکی میرود قاشقش را میآورد میدهد به بغلدستیاش میگوید بگیر عزیزم! تو بخور بعداً من میخورم اشکال ندارد، یکی برخورد قشنگ میکند میگوید آقا! حالا یک شب نتوانستند قاشق بیاورند دیگر اردو است دیگر، اردو که نیامدید میهمانی که عروسی که نیست اردو است بالاخره باید زجر میکشیدی حالا یک شب قاشق نداری.
برخوردها که شد نصف سوپ را که خوردند و آش را که خوردند آخر آش بدون قاشق هم یک کمی سخت است خوردنش، بعد چیکار میکنی؟ میگویی قاشقها را بیاورید، بعد میگوید قاشقها اینجا پشت پرده بود خواستیم آنهایی که عکس العمل قشنگ نشان دادند ازشان تشکر کنیم، ده دفعه در اردو در مقاطع مختلف این بلا را سر بچهها بیاورید بعد دیگر در اردو برق میرود بچهها به هم نگاه میکنند به جای بد و بیراه گفتن میگویند این امتحان است ها! صبر کن الان الان یک چیزی میشود صبر کن.
بعد آقا! ما این کار را کردیم، کار به جایی رسید زیرپیراهنشان را بچهها تا کرده بودند انداخته بودند روی بند، اردوگاه باغرود نیشابور، بعد میرفتیم زیرپیراهن را برمیداشتیم یک زیرپیراهن را گِلی میکردیم میانداختیم روی زمین، حالا زیرپیراهنها شبیه همدیگر است دیگر، بعد میگفتیم آقا! مثل اینکه زیرپیراهن شما را انداختند روی زمین، میگفت ای! اینها چه بیمبالات هستند زیرپیراهن را من شسته بودم، میگفتیم هان! این زیرپیراهن مال شما، «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ» این امتحان خوفی بود، عجله کردی در قضاوت، آن یک زیرپیراهن دیگر است، منبعد اگر اتفاقی برایت افتاد زود قضاوت نکن.
آقا! تمام زندگی میشد...، آخر اردو شرترین بچهها که هیچی را نمیتوانستند تحمل بکنند کفششان را دمِ نمازخانه برمیداشتند بعد میگفتند کفشت را بردند میگفت نه! حالا حتماً یک امتحان است، آرام میشد، آرام شد دیگر، فهمید همهاش امتحان است، میگفتند آقا! این هدیه اینجا بود مثل اینکه مال شماست، دیگر برنمیداشت میگفت نه! این امتحان است الان من این را بگیرم میگوید مال تو نبود، همهاش امتحان است.
یک اردوی سرگرم کننده، پرمحتوا، به جای اینکه هِی کلاس بگذاری، با زبان عمل بهش بگو این امتحان است، همه چیز در آن اردو امتحان بود، همه چیز در آن اردو نقشه بود، همه چیز برنامه بود، نه برنامهها و نقشههایی که اذیت بکند، خیلیهایش هم شادیآفرین بود، خیلیهایش هم صفا میداد، دقت فرمودید؟
یک غذای خوشمزه...، میگفتم به دوستان یک غذای خوشمزه ببرید بعد از یک مقداری گرسنگی بعد بچهها میگفتند ببین! این غذا زیاد هم دارند غذا میدهند این یک امتحان است ها! فکر کنم امشب میخواهند سحر بردارند ببرند کوه، آقا! بچهها با احتیاط غذا را میخورند میگفتند حالا چی نکن این همه چیز در این اردو امتحان است.
بهخدا زندگی همهاش این است، بگذارید ما شبهای بعد به ویژگیهای امتحانات الهی بپردازیم اصل نگاه به زندگی از عینک امتحان دیگر حل شده باشد دیگر، امشب تمامش کنیم این بحث را دیگر. خدایا! توفیق این نگاه که در قرآن کریم از ما خواستهای که به کلّ زندگی از عینک امتحان نگاه بکنیم به ما عنایت بفرما. نه در هیچ شادیای غش بکنیم و نه در هیچ غمی ضعف بکنیم، یک روحیۀ متعادلی داشته باشیم برویم جلو، با صلابت و ایستادگی، آدم در این روحیۀ متعادل عاطفهاش سرِ جایش هست ولی تذلذل پیدا نمیکند، انسان رنجها را میفهمد میچشد امّا متذلذل نمیشود.
#اردو
#اصول_کار_تربیتی
#استاد_پناهیان
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۶.mp3
8.3M
🎚️سلسله #پادکست های #تشکیلات_هیئت
با بیان استاد محمدرضا عابدینی
#قسمت_ششم: #حب_ذات و اطلاق انسان
🔺 مقام اطلاق هر انسان چه نسبتی با حب ذات دارد؟
🔺 تجلی نسبت امام و عالم چیست؟
🔺 مدل تشکیلات الهی را چگونه دریابیم؟
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ مجموعه کلیپهای #تشکیلات_هیئت:
قسمت دهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش دوم
مروری بر مباحث استاد عابدینی
پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهلبیت (علیهمالسلام)
🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی
تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت
🔗 کانال #سلوک_تشکیلاتی استاد عابدینی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 باید کاری کرد...
🔻 فرهنگ یعنی اون کارهایی که آدمها عادت به انجام دادنش دارن... چه در زندگی شخصیشون، چه در زندگی اجتماعیشون... و مردم عادت به انجام کارهایی دارن که بهش اعتقاد دارن... و از اونجایی که بهزودی هر کس در برابر کاری که در لحظهلحظهٔ زندگیش انجام داده، باید پاسخگو باشه و زندگی ابدیش بر اساس اعمالش شکل میگیره، پس فرهنگ میتونه سرنوشت ابدی آدمها رو رقم بزنه...
این متن مشهور که برخی به مولا علی(علیهالسلام) نسبتش میدن، شاید به بهترین شکل واژه فرهنگ رو تعریف میکنه:
مواظب افـکــارت بــــــاش که گفتــارت میشود
مواظب گفتــارت بــــــاش که رفتـــارت میشود
مواظب رفتـــارت بــــــاش که عـــادتت میشود
مواظب عــــادتت بـــــاش که شخصیـتت میشود
مواظب شــخـصیتت بــــاش که سرنوشتت میشود...
پس اگه میخوای فرهنگ کسیو (یا جامعهای رو) ارتقا بدی، باید اعتقادات و تفکراتش رو ارتقا بدی...
بنابراین «کار فرهنگی» یعنی هر کاری که فکر آدمها رو ارتقا بده...
پس با یه نگاه خیلی ساده میشه فهمید بالای 99 درصد کارهایی که در کشور ما با اسم کار فرهنگی -چه توسط آدمها و چه توسط سازمانها- انجام میشه، اصلاً کار فرهنگی نیس... بلکه توهم کار فرهنگیه... خیلی از این کارها اساساً بیهوده ست، خیلی هاشون مضره و نتیجهٔ عکس داره، خیلیهاشون هم شاید مفید باشه ولی کار فرهنگی به این معنی که گفتم، نیس... یه کار دیگه ست... مثلاً ممکنه کار معنوی باشه... یا کار تفریحی باشه که به اشتباه تعبیر به کار فرهنگی میشه...
و بدین ترتیب متأسفانه بهراحتی بودجه بیتالمال تخصیص داده شده به حوزهٔ فرهنگ، دود میشه میره هوا بدون هیچ خروجی فرهنگی و وقت و انرژی فعالین فرهنگی این وسط تلف میشه بدون اینکه حتی ذره ای فکر کسی ارتقا پیدا کرده باشه...
تا وقتی که فعالین فرهنگی و مسئولین فرهنگی ما معنی کار فرهنگی رو نفهمن، اوضاع فرهنگ همینه که می بینیم... و از اونجایی که دشمن شدیداً داره کار فرهنگی مد نظر خودش رو با قدرت و فکر و انسجام انجام میده، روز به روز اوضاع فرهنگ مردم بدتر میشه که بهتر نمیشه...
باید کاری کرد...
#توهم_فرهنگی
#کار_فرهنگی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۱
↩️ شامل آیات ۱۰۲ تا آخر سوره مبارکه #انبياء
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«فَضلُ القُرآنِ عَلی سائِرِالکَلامِ کَفَضلِ اللهِ عَلی خَلقِهِ»؛
برتری قرآن بر سایر سخنان، همانند برتری خداوند است بر بندگانش.
📚 (جامع الاخبار/ ۴۷)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انبياء
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 تعارضات سازمانی
چند تا برادر تصمیم می گیرند مرغداری بزنن، یکی شون بدقلق و لجباز بوده،
بهش می گن: تو شریک نیستی!
می گه: به ارواح بابام اگه شریکم نکنین پرورش روباه می زنم بغلش!
💥💥💥💥💥💥💥💥💥
این روش برخورد کسانی است که یک مجموعه بزرگ را فدای اغراض کوچک خود میکنند، حال چگونه میتوان این افراد را توجیه کرد؟!
با نشر و تقویت روحیه جهادی و انقلابی، ایجاد فضای خالصانه و خداخواهانه در مقابل فضای مغرضانه و خودخواهانه، تبیین ضرورت همیاری و همفکری، توضیح خطر این طرز تفکر(پرورش روباه) به فرد مقابل، آموختن از خودگذشتگی و ایثار برای رسیدن به هدفی بزرگتر و احقاق حقی مهمتر و در یک کلام آموختن آموزه های دینی و اخلاقی...
پس اگر آموزه های دینی و اخلاقی، وی را کنترل نکرد هیچ تدبیر و عملیات تکنیکی و استراتژیکی روی ایشان جواب نمیدهد، این فرد هم خود را هلاک میکند و هم مجموعه مرتبط را...
اگر در وجود افراد یک مجموعه، بندگی وجود نداشته باشد، بندگی شیطان وجود دارد و شیطان با هزاران سال تجربه عملیاتی برای هر فنی صدها بدل سراغ دارد و آن را به سرباز خود میاموزد... آنچه شیطان را نابود میکند #خلوص است زیرا خلوص تمام درهای ورودی شیطان به ذهن و دل انسان را میبندد...
پس ناچار باید مدارا کرد تا مجوعه آسیب کمتری ببیند...
🔹🔸🔹🔸🔷🔴🔷🔸🔹🔸🔹
امام على عليه السلام :
لَيسَ الحَكيمُ مَن لَم يُدارِ مَن لايَجِدُ بُدّا مِن مُداراتِهِ؛
حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
(بحارالأنوار، ج75، ص57)
#اصول_کار_تشکیلاتی
#تعارضات_سازمانی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۷.mp3
4.25M
🎚️ سلسله #پادکست های #تشکیلات_هیئت
با بیان استاد محمدرضا عابدینی
#قسمت_هفتم: #من_شامل
🔺 من شامل چیست؟
🔺 اصالت با فرد است یا جمع؟
🔺 نسبت افراد یک #تشکیلات با یکدیگر چیست؟
🔺 تعبیر روایت برای افراد جامعه چیست؟
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ مجموعه کلیپهای #تشکیلات_هیئت:
قسمت یازدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش سوم
مروری بر مباحث استاد عابدینی
پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهلبیت (علیهمالسلام)
🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی
تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت
🔗 کانال #سلوک_تشکیلاتی استاد عابدینی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 اخلاق تدریس (31)
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
رعایت اصل تدریج در درخواست ها
در ادامه مبحث قبلی گفتیم که ارائه تکالیف به متربیان باید به گونه ای باشد که در حد توانایی آنان باشد و آنان را مایوس و نا امید و مقصد رو برای آن ها دست نیافتنی نکند... حال به ادامه مبحث می پردازیم.
✅حضرت علی ع در حدیثی می فرماید:
«قَلیلٌ مَدُومٌ عَلَیهِ خَیرٌ مِن کَثیرٍ مَملُولٍ مِنهُ»
(عمل اندکی که ادامه یابد بهتر از عمل بسیاری است که موجب ملال و خستگی گردد)وسائل الشیعه،ج 1 ص118
بر آگاهان روشن است شارع مقدس نیز برای عرضه دین انسان ساز اسلام همین روش را پیش گرفته و احکام را به تدریج و با توجه به میزان طاقت و توان مردم بر آن ها نازل نموده و آن ها را گام به گام به مقصد نزدیک ساخته است.
همه ما داستان مسلمان شدن یک شخص مسیحی توسط یک مسلمان را می دانیم و شنیده ایم که چگونه در اثر کثرت خواسته ها و سماجت بیش از حد آن مسلمان در انجام مراسم عبادی،آن شخص دوباره به دین و آیین خود برگشت.
و نیز واضح است که اگر متعلمی بتواند با اندکی از لذایذ سیر آشنا شود و آن را بچشد بدون تردید برای ادامه راه مشتاق تر گشته،با انگیزه و اراده ای قوی تر تن به سختی های بیشتری می دهد.
📚 گزیدهای از اخلاق تدریس (امیدواریان)
#اخلاق_تدریس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 عکسی دیوانه کننده از سردار سلیمانی در ویرانههای سوریه؛ بدون سلاح و محافظ در چند ده متری دشمنی سفاک و درنده!
🔻 نمیدانم چه تاریخی است، دقیقاً کی و کجاست! فقط از نوع لباس حاجی میشود فهمید زمستان است و سرد!
آنقدر که مغزم خسته میشود عصبی میشوم و دندان به هم میسایم.
که آن زمان که او در بیابانها با جسم جانباز و مجروحش برای امنیت ما مردم ایران و انسانها تلاش میکرد ما چکار میکردیم؟ ما کجا بودیم؟ ما به چه کاری مشغول بودیم...
زمانی که او مرگ را به سخره گرفته بود
مسئولان چکار میکردند؟
احتمالاً برخیهایشان تا گردن در جکوزی و استخر بودند. شاید هم در جای گرم و نرمی خوابیده بودند.
وقتی حاجی بهخاطر ما دولا دولا میدوید زمین میخورد و زانوهایش زخمی میشد. وقتی سرما به استخوانهایش میزد
وقتی سوت خمپاره
میآمد و روی زمین میخوابید و سرش به زمین میخورد و محاسنش خاکی میشد
و سر من بر بالش نرم بود!
وقتی غم کودکان را میخورد
من در حال غصه خوردن برای چه بودم؟
او هیچگاه بر کسی منت نمیگذاشت
اصلاً چیزی نمیگفت!
این اذیت میکند مرا
بغض گلویم را میفشارد
از این همه خدمت سلیمانی
و این همه ریا و خیانت چپ و راست
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۲
↩️ شامل آیات ۱ تا ۵ سوره مبارکه #حج
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ»؛
قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمیشود و پس از آن هیچ فقری باقی نمیماند.
📚 (تفسیرابی الفتوح ۱/۱۰)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_حج
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 ت مثل تجربه
یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد
🔰تجربه سیزدهم
🔹عنوان تجربه🔹 شبهه قشنگ حرف زدن
🔸شــرح تجــربه🔸
✍️‹‹بچـه ها به نظر شما قشنگ حرف بزنیم بهتره یا حرف قشنگ بزنیم؟!›› اگر شما این جمله را بعنوان "بیان مسئله"ویا "طرح موضوع"، توسط یڪ مربی در ابتداے اداره جلسه تربیتی گروه تصور ڪنید ڪه همین طور هم هست،فڪر می ڪنید مخاطبان شما ڪه در رده سنی نوجوان هستند چه عڪس العملی در این باره نشان می دهند.
عده ی زیادی با استناد به موفقیت افراد سخنران و خطیب توانا در زندگی،"قشنگ حرف زدن" را دارای اصالت دانسته و توصیه می ڪنند اما برخی نیز بدون ذڪر دلیل مناسب "حرف قشنگ زدن" را دارای اصالت دانسته و توصیه می ڪنند امّا برخی نیز بدون ذڪر دلیل مناسب"حرف قشنگ زدن را دارای اولویت می شمارند، حال بر این اساس،شما می توانید در خاتمه و در جمع بندی مطالب بازگوشده یادآور شوید ڪه مثلا˝ دوستان یادمان باشد ڪه "علامه محمدتقی جعفرے" فیلسوف مشرق زمین تا آخر عمر لهجه غلیظ آذری خود را ترڪ نڪرد وشایدبه زَعـم خیلی از فارسی زبانان زیاد قشنگ هم حرف نمی زد امّا بدون شڪ همه فرهیختگان این سرزمین دوست دارند پنج دقیقه سخنرانی او را در خلوت خویش گوش دهند و حَظّ و بهـره روحی ببرند.
بر این اساس ،نتیجه می گیریم ڪه هر چند"قشنگ حرف زدن" مهم است امّا آنچه حایز اهمیت اساسی است"حرف قشنگ زدن است" وتنها این حرف قشنگ است ڪه از انسان به یادگار می ماند. لازم است ڪه ما در زندگی تمرین ڪنیم تاهم "درست حرف بزنیم"و هم"حرف درست بزنیم".
🔸هدف از اجـراے تجربه🔸
دعوت به تدبّر و تفڪر پیرامون نڪات تربیتی، زمینه سازی انجام مباحثات جمعی و هم اندیشی گروهی ونیز سؤال برانگیزی و رغبت افزایی نسبت به موضوعات مطرح شده در جلسات گروه.
🔷🔹نڪتـه مرتبط تڪمیلے
✍️در تڪمیل اجرای این قبیل تجربیات و برای شروع جلسات گروه با این سبڪ و سیاق،بیان این نڪته ضرورت دارد ڪه گاهی می توان،موضوع جلسه را با خواندن یڪ بیت شعر یا یڪ ضـرب المثل به افراد اعلام ڪرد.
مثلا˝ با موضوع"نقش دوست در زندگی" می توان به متربیان گفت:
🔅تواول بگو با ڪیان دوستی!
🔅پس آنگه بگوییم ڪه تو ڪیستی
ویا با موضوع اهمیت پیشگیری از انجام اشتباه و خطا در طول حیات،می توان به افراد یادآور شد ڪه "علاج واقعه قبل از وقوع باید ڪرد"
ویا برای طرح بحث با موضوع "دقت در مطالعه " اینگونه شروع ڪرد ڪه:
🔅می ڪوش به هر ورق ڪه خوانی
🔅 تا معنی آن تمام دانــی
📚 "ت مثل تجربه" محمدمهدے نجاتے
#تجـربه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۸.mp3
6.28M
🎚سلسله #پادکست های #تشکیلات_هیئت
با بیان استاد محمدرضا عابدینی
#قسمت_هشتم: نسبت الگوی #امامت با #رهبری_تشکیلات
🔺آیا میتوان رهبری در تشکیلات را نوعی امامت نسبی و جزئی دانست؟
🔺 آیا از ویژگیهای امام میتوان در ویژگیهای رهبر تشکیلات الگو گرفت؟
🔺 عدالت بعنوان یکی از ویژگیهای محوری امام چه جایگاهی در رهبری تشکیلات دارد؟
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپهای #تشکیلات_هیئت:
قسمت دوازدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش چهارم
مروری بر مباحث استاد عابدینی
پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهلبیت (علیهمالسلام)
🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی
تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت
🔗 کانال #سلوک_تشکیلاتی استاد عابدینی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 با مشکلات جنسی متربی چگونه برخورد کنیم؟
🔻 اگر مربی یا سرگروه به مشکلات جنسی یکی از اعضای حلقه آگاهی پیدا کرد چگونه میتواند به او کمک کند؟
اگر شما به عنوان سرگروه یا مربی حلقه هستید، در چنین مواردی ابتدا باید سعی کنید که با کمتوجهی و کنایهوار، او را متوجّه اشتباه خود کنید و تا جایی که امکان دارد بهطور مستقیم با او در این مورد مواجه نشوید؛ زیرا باید حریم مطرح شدن چنین گناهانی تا حدّ امکان، بین مربی و اعضای حلقه شکسته نشود و حتی به همین اندازه نیز برای متربّی عادی نشود. البته اگر این مرحله تأثیری نداشت و نتیجه مطلوب حاصل نشد، باید به مرحله بعد روی آورید؛ یعنی سراغ صحبتهای خصوصی و مشاورهای بروید، یعنی از موضع نرم و خیرخواهانه با او صحبت کنید و از آسیبها و پیامدهای مخرّب این گناه در دنیا و آخرت، برای او بگویید. باید مواظب بود که در این مرحله هرگونه برخورد تند و خشن میتواند تأثیر معکوس داشته باشد؛ یعنی باعث لجاجت و سرسختی بیشتر فرد شود.
از دیگر راههای بازداشتن او از چنین اعمالی، تشویق او به حضور پررنگتر در برنامههای حلقه و مراسمات مسجد است که حتی میتوانید با دادن مسئولیت به او، انرژی او را در چنین برنامههایی بهکار بندید تا فکر و ذهن و وقت او را از کارهای سابق منحرف کنید. حضور در هیئت و عزاداری اهلبیت علیهمالسّلام، میتواند تأثیر زیادی در بازداشتن او از این گناه کند، پس چنین فضایی را برای او فراهم کنید. شما به عنوان مربی حلقه باید در ضمن توجه متمرکز بر روی این شخص، مواظب ارتباط او با دیگر اعضای حلقه هم باشید و دقت کنید که بقیه اعضا از او یاد نگیرند و در آنها تأثیر نگذارد. ضمناًٌ ممکن است که لازم باشد او را به یک مشاور متخصص در این زمینه معرفی کنید و آن مشاور قطعاً تأثیر عمیقتری بر او خواهد گذاشت. همچنین در این موارد نباید از نقش خانواده و دوستان آن فرد در این زمینه غافل شد؛ چراکه گاهی ممکن است خانواده بتوانند زمینه بیرونی چنین مواردی را برطرف کنند؛ مثلاً دسترسی به ماهواره، اینترنت و تلفن همراه را برای فرزند خود محدود کنند. همچنین در مواردی لازم است دوستان فرد تغییر کنند؛ چراکه ممکن است منشأ بروز چنین مسائلی دوستان آلوده به این موارد باشد که باعث تحریک این فرد شدهاند.
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#مهارتهای_سرگروه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۳
↩️ شامل آیات ۶ تا ۱۵ سوره مبارکه #حج
🔻 پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) خطاب به امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«یاعَلی! سَیِّدُ الکَلامِ القُرآنُ»؛
ای علی! برترین سخن، قرآن است.
📚 (تفسیر ابی الفتوح ۲/۳۱۹)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_حج
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
تشکیلات هیئت۹.mp3
6.06M
🎚 سلسله #پادکست های #تشکیلات_هیئت
با بیان استاد محمدرضا عابدینی
#قسمت_نهم: محور تمام اختلافات در #تشکیلات
🔺 اساس تمام اختلافات تشکیلاتی چیست؟
🔺 چگونه روابط تشکیلاتی را تنظیم کنیم که موجب اختلاف نشود؟
🔺 محبت و بغض در تشکیلات چه جایگاهی دارد؟
🔺 علت محبتها و جذب و کشش میان دو نفر چیست؟
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 حرکت در لبۀ تیغ؛ انس گیری یا محبت؟؟؟
🔷🔹حد و اندازۀ دوستی در جذب
🔻 در نحوۀ چگونگی ارتباط با یک نوجوان باید در نظر داشته باشیم که هیچگاه به او پیشنهاد مستقیم جذب را ندهیم. او را باید با احتیاط و مراقبت وارد فضای مجموعه کرد.
اما در چگونگی ارتباط با او باید بدانیم نوجوان منتظر سلام ماست، بهتر بگویم غرور نوجوانی به او اجازه نمیدهد که او اول جلو بیاید و گاهی اوقات ممکن است غرور با چاشنی خجالت آمیخته شود و در مجموع یک نوجوان به همین راحتی مهمان یک شبۀ مرکز یا مجموعه باشد.
همه چیز در همان دیدار اول رقم خواهد خورد.
اگر چهره تان را عبوس و عصبانی نشان دهید او از شما یک آدم عصبانی می سازد و اگر با چهره ای خندان و مهربانانه با او رفتار کنید او از شما یک چهرۀ جذاب میسازد.
در ارتباط با نوجوان همیشه باید با لبخند سخن گفت و او را با روی خوش همیشه پذیرفت؛ بهتر بگویم باید او را دریابیم.
نکته ای مهم در جذب وجود دارد که اکثر مسئولین جذب و مربیان از او غافل اند.
گاهی فراموش میشود نوجوان باید جذب مرکز یا مجموعه شود نه جذب یک مربی ...
این نکته بسیار حائز اهمیت است. اگر کسی جذب مربی یا مسول جذب شد، دیگر احساسی نسبت به مجموعه ندارد و فقط تمرکز و الگویش میشود مسئول جذب.
حال اگر فرد، جذب مربی شد باز جای تأمل دارد چرا که او مربی اش است و ممکن است سالیان درازی با او ارتباط داشته باشد و همین هم باید با احتیاط رفتار شود ولی به هیچ عنوان نباید مسئول جذب، نوجوان را مجذوب خود کند.
در جذب نوجوان باید دانست که او به شدت دل می بندد و سریع انس میگیرد.
انس و حب دو تعریف مجزا دارد.
حب در معنای کلمه یعنی ایجاد دوستی کردن است، مربی و مسئول جذب باید نسبت به نوجوان حب داشته باشد. اگر این حب تبدیل به انس شد به سه چیز ضرر وارد خواهد شد.
اولین قربانی انس گیری، نوجوان است.
نوجوانی که با احساس رئوف و عاری از هرگونه تظاهر دل می بندد و آنچنان دل باخته میشود که همه چیز را فراموش خواهد کرد.
در این ارتباط به هر حال نوجوان به طور طبیعی جدا میشود چرا که مسئول جذب یا مربی گروه مشغله های خود را دارند و گاهی از مرکز جدا خواهند شد. حال نوجوان میماند و فراق یارش...
جدایی ممکن است ضربه ای به نوجوان وارد کند که او را خانه نشین کند. ضربه ای که درمان روحی اش از یک دوره درمان بیماری جسمی سخت تر است.
شخص دوم که آسیب می بیند مسئول جذب یا مربی است.
به هر حال باید پذیرفت که مربی هم دلبستۀ متربی یا نوجوان خواهد. بستری در مرکز به وجود آمده که این دو نفر بهم وابسته و با هم انس گرفته اند. بستری که مانند سنگری میماند در برابر تهمت ها و هر صحبت دیگری ...
اما آیا شخصی که انس گرفته است و وابسته شده است فقط به ارتباط در جلسات هفتگی اکتفا میکند؟؟؟
خیر او دوست دارد متربی یا نوجوان را همه جا با خود ببرد و فراموش میکند متربی هم محدودیت دارد، محدودیت های سنگین تر نسبت به مربی... و فراموش میکند که او یک محدودیت هایی دارد.
محدودیت زمانی و یا حتی مکانی...
و حتی مربی وظیفۀ اصلی خود را فراموش خواهد کرد. وظیفه اش انس گیری با یک شخص نبود، او وظیفه داشت نوجوان را با فضای مرکز آشنا کند و به او بفهماند که مرکز جای امنی است برای دوستی...
اینجاست که یک مربی یا مسئول جذب ضربه میخورد. او پیش خود فکر میکند که رفیق یا هم صحبتی برای خود یافته اما غافل از این که متربی یا نوجوان دیر یا زود از پیش او جدا میشود و اینجا هم ضربه ای به مربی یا مسئول جذب وارد میشود.
و اما سومین جایی که ضربه می خورد برند مرکز یا مجموعه است.
واضح تر آن است که یک مجموعه برای ادامه کار در بحث تربیت احتیاج به اعتماد دارد. اگر این اتفاقات بیفتد قطعاً مسکوت نخواهد ماند و به بیرون درز خواهد کرد.
آن وقت است که صلاحیت و اعتماد مردم به آن مجموعه خدشه دار خواهد شد.
ممکن است این لکه برای مدت طولانی بر روی اسم مرکز بماند و یا سریع از بین برود ولی اثر خود را خود به خود بگذارد.
پس نتیجۀ بحثمان به آنجا رسید که همیشه حواسمان به ارتباطات باشد. حالا ممکن است این ارتباط و این انس گیری بین دو نوجوان اتفاق بیفتد که در مطالب قبلی کانال توضیح داده شد.
بحث تربیت و مخصوصاً ارتباط گیری در تربیت شاهرگ حیاتی یک مجموعه است.
اگر این شاهرگ بسته شود و یا حتی بریده شود، به طور قطع در روند مجموعه دچار معضل خواهیم شد.
در اینجا مسئول جذب و مربی منظور همان دو نفری است که ارتباط مستقیم با متربی یا نوجوان دارند، و ممکن است در مرکزی این اسامی نباشد و یا با اسم دیگری باشند. مهم یک ارتباط پایدار است، ارتباطی که بر پایه عقل و منطق پیش برود و نه احساسات...
✍️مصطفی کریمی
#جذب
#آسیبهای_مرحله_جذب
#اصول_کار_تربیتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 امروز سالروز ربوده شدن "امام موسی صدر" رهبر شیعیان لبنان است
🔻امام موسی صدر پس از وفات آیتاللَّه سیدعبدالحسین شرفالدین، رهبری شیعیان لبنان را بهعهده گرفت و آنان را از وضعیت ناهنجار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رهایی بخشید و در برابر دسیسههای دشمنان اسلام، آنان را در تشکیلات "حرکت المحرومین" متشکل ساخت.
🔺این مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر با هدف ایجاد اتحاد بین اعراب و جلب حمایت کشورهای عربی و متقاعد ساختن آنان به منزوی کردن اسرائیلِ متجاوز و تحریم هرگونه رابطه با اشغالگران فلسطین و بهمنظور تقویت جنبش محرومین و تهیه سلاح، به کشورهای مختلف سفر میکرد. امام موسی صدر، بهتدریج جزء بزرگترین شخصیتهای سیاسی جهان به شمار آمد و در پی دعوت رسمی دولت لیبی، به این کشور سفر نمود، ولیکن بر اثر توطئه دشمنان انقلاب اسلامی، در همان سفر ربوده شد. گرچه اخبار ضد و نقیضی درباره زندانی بودن وی منتشر میشود، با این حال هنوز اطلاعات موثّقی از ایشان به دست نیامده است.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۴
↩️ شامل آیات ۱۶ تا ۲۳ سوره مبارکه #حج
🔻 امام رضا (علیهالسلام) میفرمایند:
«لا تَطلُبُوا الهُدی فی غَیرِالقُرآنِ فَتَضِلّوا»؛
هدایت را جز از قرآن مجویید که گمراه خواهید شد.
📚 (امالی صدوق /۴۳۸)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_حج
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫