eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
490 دنبال‌کننده
433 عکس
761 ویدیو
130 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ مجموعه کلیپ‌های : قسمت دهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش دوم مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 باید کاری کرد... 🔻 فرهنگ یعنی اون کارهایی که آدم‌ها عادت به انجام دادنش دارن... چه در زندگی شخصی‌شون، چه در زندگی اجتماعی‌شون... و مردم عادت به انجام کارهایی دارن که بهش اعتقاد دارن... و از اونجایی که به‌زودی هر کس در برابر کاری که در لحظه‌لحظهٔ زندگی‌ش انجام داده، باید پاسخگو باشه و زندگی ابدی‌ش بر اساس اعمالش شکل می‌گیره، پس فرهنگ می‌تونه سرنوشت ابدی آدم‌ها رو رقم بزنه... این متن مشهور که برخی به مولا علی(علیه‌السلام) نسبتش میدن، شاید به بهترین شکل واژه فرهنگ رو تعریف می‌کنه: مواظب افـکــارت بــــــاش که گفتــارت می‌شود مواظب گفتــارت بــــــاش که رفتـــارت می‌شود مواظب رفتـــارت بــــــاش که عـــادتت می‌شود مواظب عــــادتت بـــــاش که شخصیـتت می‌شود مواظب شــخـصیتت بــــاش که سرنوشتت می‌شود... پس اگه می‌خوای فرهنگ کسیو (یا جامعه‌ای رو) ارتقا بدی، باید اعتقادات و تفکراتش رو ارتقا بدی... بنابراین «کار فرهنگی» یعنی هر کاری که فکر آدم‌ها رو ارتقا بده... پس با یه نگاه خیلی ساده میشه فهمید بالای 99 درصد کارهایی که در کشور ما با اسم کار فرهنگی -چه توسط آدم‌ها و چه توسط سازمان‌ها- انجام میشه، اصلاً کار فرهنگی نیس... بلکه توهم کار فرهنگیه... خیلی از این کارها اساساً بیهوده ست، خیلی هاشون مضره و نتیجهٔ عکس داره، خیلی‌هاشون هم شاید مفید باشه ولی کار فرهنگی به این معنی که گفتم، نیس... یه کار دیگه ست... مثلاً ممکنه کار معنوی باشه... یا کار تفریحی باشه که به اشتباه تعبیر به کار فرهنگی میشه... و بدین ترتیب متأسفانه به‌راحتی بودجه بیت‌المال تخصیص داده شده به حوزهٔ فرهنگ، دود میشه میره هوا بدون هیچ خروجی فرهنگی و وقت و انرژی فعالین فرهنگی این وسط تلف میشه بدون اینکه حتی ذره ای فکر کسی ارتقا پیدا کرده باشه... تا وقتی که فعالین فرهنگی و مسئولین فرهنگی ما معنی کار فرهنگی رو نفهمن، اوضاع فرهنگ همینه که می بینیم... و از اونجایی که دشمن شدیداً داره کار فرهنگی مد نظر خودش رو با قدرت و فکر و انسجام انجام میده، روز به روز اوضاع فرهنگ مردم بدتر میشه که بهتر نمیشه... باید کاری کرد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۱ ↩️ شامل آیات ۱۰۲ تا آخر سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «فَضلُ القُرآنِ عَلی سائِرِالکَلامِ کَفَضلِ اللهِ عَلی خَلقِهِ»؛ برتری قرآن بر سایر سخنان، همانند برتری خداوند است بر بندگانش. 📚 (جامع الاخبار/ ۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تعارضات سازمانی چند تا برادر تصمیم می گیرند مرغداری بزنن، یکی شون بدقلق و لجباز بوده، بهش می گن: تو شریک نیستی! می گه: به ارواح بابام اگه شریکم نکنین پرورش روباه می زنم بغلش! 💥💥💥💥💥💥💥💥💥 این روش برخورد کسانی است که یک مجموعه بزرگ را فدای اغراض کوچک خود میکنند، حال چگونه میتوان این افراد را توجیه کرد؟! با نشر و تقویت روحیه جهادی و انقلابی، ایجاد فضای خالصانه و خداخواهانه در مقابل فضای مغرضانه و خودخواهانه، تبیین ضرورت همیاری و همفکری، توضیح خطر این طرز تفکر(پرورش روباه) به فرد مقابل، آموختن از خودگذشتگی و ایثار برای رسیدن به هدفی بزرگتر و احقاق حقی مهمتر و در یک کلام آموختن آموزه های دینی و اخلاقی... پس اگر آموزه های دینی و اخلاقی، وی را کنترل نکرد هیچ تدبیر و عملیات تکنیکی و استراتژیکی روی ایشان جواب نمیدهد، این فرد هم خود را هلاک میکند و هم مجموعه مرتبط را... اگر در وجود افراد یک مجموعه، بندگی وجود نداشته باشد، بندگی شیطان وجود دارد و شیطان با هزاران سال تجربه عملیاتی برای هر فنی صدها بدل سراغ دارد و آن را به سرباز خود میاموزد... آنچه شیطان را نابود میکند است زیرا خلوص تمام درهای ورودی شیطان به ذهن و دل انسان را میبندد... پس ناچار باید مدارا کرد تا مجوعه آسیب کمتری ببیند... 🔹🔸🔹🔸🔷🔴🔷🔸🔹🔸🔹  امام على عليه السلام : لَيسَ الحَكيمُ مَن لَم يُدارِ مَن لايَجِدُ بُدّا مِن مُداراتِهِ؛ حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست. (بحارالأنوار، ج75، ص57) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۷.mp3
4.25M
🎚️ سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : 🔺 من شامل چیست؟ 🔺 اصالت با فرد است یا جمع؟ 🔺 نسبت افراد یک با یکدیگر چیست؟ 🔺 تعبیر روایت برای افراد جامعه چیست؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ مجموعه کلیپ‌های : قسمت یازدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش سوم مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 اخلاق تدریس (31) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 رعایت اصل تدریج در درخواست ها در ادامه مبحث قبلی گفتیم که ارائه تکالیف به متربیان باید به گونه ای باشد که در حد توانایی آنان باشد و آنان را مایوس و نا امید و مقصد رو برای آن ها دست نیافتنی نکند... حال به ادامه مبحث می پردازیم. ✅حضرت علی ع در حدیثی می فرماید: «قَلیلٌ مَدُومٌ عَلَیهِ خَیرٌ مِن کَثیرٍ مَملُولٍ مِنهُ» (عمل اندکی که ادامه یابد بهتر از عمل بسیاری است که موجب ملال و خستگی گردد)وسائل الشیعه،ج 1 ص118 بر آگاهان روشن است شارع مقدس نیز برای عرضه دین انسان ساز اسلام همین روش را پیش گرفته و احکام را به تدریج و با توجه به میزان طاقت و توان مردم بر آن ها نازل نموده و آن ها را گام به گام به مقصد نزدیک ساخته است. همه ما داستان مسلمان شدن یک شخص مسیحی توسط یک مسلمان را می دانیم و شنیده ایم که چگونه در اثر کثرت خواسته ها و سماجت بیش از حد آن مسلمان در انجام مراسم عبادی،آن شخص دوباره به دین و آیین خود برگشت. و نیز واضح است که اگر متعلمی بتواند با اندکی از لذایذ سیر آشنا شود و آن را بچشد بدون تردید برای ادامه راه مشتاق تر گشته،با انگیزه و اراده ای قوی تر تن به سختی های بیشتری می دهد. 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ‏عکسی دیوانه کننده از سردار سلیمانی در ویرانه‌های سوریه؛ بدون سلاح و محافظ در چند ده متری دشمنی سفاک و درنده! 🔻 نمی‌دانم چه تاریخی است، دقیقاً کی و کجاست! فقط از نوع لباس حاجی می‌شود فهمید زمستان است و سرد! آنقدر که مغزم خسته می‌شود عصبی می‌شوم و دندان به هم می‌سایم. که آن زمان که او در بیابان‌ها با جسم جانباز و مجروحش برای امنیت ما مردم ایران و انسان‌ها تلاش می‌کرد ما چکار می‌کردیم؟ ما کجا بودیم؟ ما به چه کاری مشغول بودیم... زمانی که او مرگ را به سخره گرفته بود مسئولان چکار می‌کردند؟ احتمالاً برخی‌هایشان تا گردن در جکوزی و استخر بودند. شاید هم در جای گرم و نرمی خوابیده بودند. ‏وقتی حاجی به‌خاطر ما دولا دولا می‌دوید زمین می‌خورد و زانوهایش زخمی می‌شد. وقتی سرما به استخوان‌هایش می‌زد وقتی سوت خمپاره می‌آمد و روی زمین می‌خوابید و سرش به زمین می‌خورد و محاسنش خاکی می‌شد و سر من بر بالش نرم بود! وقتی غم کودکان را می‌خورد ‏من در حال غصه خوردن برای چه بودم؟ او هیچگاه بر کسی منت نمی‌گذاشت اصلاً چیزی نمی‌گفت! این اذیت می‌کند مرا بغض گلویم را میفشارد از این همه خدمت سلیمانی و این همه ریا و خیانت چپ و راست 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۲ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ»؛ قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمی‌شود و پس از آن هیچ فقری باقی نمی‌ماند. 📚 (تفسیرابی الفتوح ۱/۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰تجربه سیزدهم 🔹عنوان تجربه🔹 شبهه قشنگ حرف زدن 🔸شــرح تجــربه🔸 ✍️‹‹بچـه ها به نظر شما قشنگ حرف بزنیم بهتره یا حرف قشنگ بزنیم؟!›› اگر شما این جمله را بعنوان "بیان مسئله"ویا "طرح موضوع"، توسط یڪ مربی در ابتداے اداره جلسه تربیتی گروه تصور ڪنید ڪه همین طور هم هست،فڪر می ڪنید مخاطبان شما ڪه در رده سنی نوجوان هستند چه عڪس العملی در این باره نشان می دهند. عده ی زیادی با استناد به موفقیت افراد سخنران و خطیب توانا در زندگی،"قشنگ حرف زدن" را دارای اصالت دانسته و توصیه می ڪنند اما برخی نیز بدون ذڪر دلیل مناسب "حرف قشنگ زدن" را دارای اصالت دانسته و توصیه می ڪنند امّا برخی نیز بدون ذڪر دلیل مناسب"حرف قشنگ زدن را دارای اولویت می شمارند، حال بر این اساس،شما می توانید در خاتمه و در جمع بندی مطالب بازگوشده یادآور شوید ڪه مثلا˝ دوستان یادمان باشد ڪه "علامه محمدتقی جعفرے" فیلسوف مشرق زمین تا آخر عمر لهجه غلیظ آذری خود را ترڪ نڪرد وشایدبه زَعـم خیلی از فارسی زبانان زیاد قشنگ هم حرف نمی زد امّا بدون شڪ همه فرهیختگان این سرزمین دوست دارند پنج دقیقه سخنرانی او را در خلوت خویش گوش دهند و حَظّ و بهـره روحی ببرند. بر این اساس ،نتیجه می گیریم ڪه هر چند"قشنگ حرف زدن" مهم است امّا آنچه حایز اهمیت اساسی است"حرف قشنگ زدن است" وتنها این حرف قشنگ است ڪه از انسان به یادگار می ماند. لازم است ڪه ما در زندگی تمرین ڪنیم تاهم "درست حرف بزنیم"و هم"حرف درست بزنیم". 🔸هدف از اجـراے تجربه🔸 دعوت به تدبّر و تفڪر پیرامون نڪات تربیتی، زمینه سازی انجام مباحثات جمعی و هم اندیشی گروهی ونیز سؤال برانگیزی و رغبت افزایی نسبت به موضوعات مطرح شده در جلسات گروه. 🔷🔹نڪتـه مرتبط تڪمیلے ✍️در تڪمیل اجرای این قبیل تجربیات و برای شروع جلسات گروه با این سبڪ و سیاق،بیان این نڪته ضرورت دارد ڪه گاهی می توان،موضوع جلسه را با خواندن یڪ بیت شعر یا یڪ ضـرب المثل به افراد اعلام ڪرد. مثلا˝ با موضوع"نقش دوست در زندگی" می توان به متربیان گفت: 🔅تواول بگو با ڪیان دوستی! 🔅پس آنگه بگوییم ڪه تو ڪیستی ویا با موضوع اهمیت پیشگیری از انجام اشتباه و خطا در طول حیات،می توان به افراد یادآور شد ڪه "علاج واقعه قبل از وقوع باید ڪرد" ویا برای طرح بحث با موضوع "دقت در مطالعه " اینگونه شروع ڪرد ڪه: 🔅می ڪوش به هر ورق ڪه خوانی 🔅 تا معنی آن تمام دانــی 📚 "ت مثل تجربه" محمدمهدے نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۸.mp3
6.28M
🎚سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : نسبت الگوی با 🔺آیا می‌توان رهبری در تشکیلات را نوعی امامت نسبی و جزئی دانست؟ 🔺 آیا از ویژگی‌های امام می‌توان در ویژگی‌های رهبر تشکیلات الگو گرفت؟ 🔺 عدالت بعنوان یکی از ویژگی‌های محوری امام چه جایگاهی در رهبری تشکیلات دارد؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپ‌های : قسمت دوازدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش چهارم مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 با مشکلات جنسی متربی چگونه برخورد کنیم؟ 🔻 اگر مربی یا سرگروه به مشکلات جنسی یکی از اعضای حلقه آگاهی پیدا کرد چگونه میتواند به او کمک کند؟ اگر شما به عنوان سرگروه یا مربی حلقه هستید، در چنین مواردی ابتدا باید سعی کنید که با کم‌توجهی و کنایه‌وار، او را متوجّه اشتباه خود کنید و تا جایی که امکان دارد به‌طور مستقیم با او در این مورد مواجه نشوید؛ زیرا باید حریم مطرح شدن چنین گناهانی تا حدّ امکان، بین مربی و اعضای حلقه شکسته نشود و حتی به همین اندازه نیز برای متربّی عادی نشود. البته اگر این مرحله تأثیری نداشت و نتیجه مطلوب حاصل نشد، باید به مرحله بعد روی آورید؛ یعنی سراغ صحبت‌های خصوصی و مشاوره‌ای بروید، یعنی از موضع نرم و خیرخواهانه با او صحبت کنید و از آسیب‌‌ها و پیامدهای مخرّب این گناه در دنیا و آخرت، برای او بگویید. باید مواظب بود که در این مرحله هرگونه برخورد تند و خشن می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد؛ یعنی باعث لجاجت و سرسختی بیشتر فرد شود. از دیگر راه‌های بازداشتن او از چنین اعمالی، تشویق او به حضور پررنگ‌تر در برنامه‌های حلقه و مراسمات مسجد است که حتی می‌توانید با دادن مسئولیت به او، انرژی او را در چنین برنامه‌هایی به‌کار بندید تا فکر و ذهن و وقت او را از کارهای سابق منحرف کنید. حضور در هیئت و عزاداری اهل‌بیت علیهم‌السّلام، می‌تواند تأثیر زیادی در بازداشتن او از این گناه کند، پس چنین فضایی را برای او فراهم کنید. شما به عنوان مربی حلقه باید در ضمن توجه متمرکز بر روی این شخص، مواظب ارتباط او با دیگر اعضای حلقه هم باشید و دقت کنید که بقیه اعضا از او یاد نگیرند و در آنها تأثیر نگذارد. ضمناًٌ ممکن است که لازم باشد او را به یک مشاور متخصص در این زمینه معرفی کنید و آن مشاور قطعاً‌ تأثیر عمیق‌تری بر او خواهد گذاشت. همچنین در این موارد نباید از نقش خانواده و دوستان آن فرد در این زمینه غافل شد؛ چراکه گاهی ممکن است خانواده بتوانند زمینه بیرونی چنین مواردی را برطرف کنند؛ مثلاً دسترسی به ماهواره، اینترنت و تلفن همراه را برای فرزند خود محدود کنند. همچنین در مواردی لازم است دوستان فرد تغییر کنند؛ چراکه ممکن است منشأ بروز چنین مسائلی دوستان آلوده به این موارد باشد که باعث تحریک این فرد شده‌اند. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۳ ↩️ شامل آیات ۶ تا ۱۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) خطاب به امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «یاعَلی! سَیِّدُ الکَلامِ القُرآنُ»؛ ای علی! برترین سخن، قرآن است. 📚 (تفسیر ابی الفتوح ۲/۳۱۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
تشکیلات هیئت۹.mp3
6.06M
🎚 سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : محور تمام اختلافات در 🔺 اساس تمام اختلافات تشکیلاتی چیست؟ 🔺 چگونه روابط تشکیلاتی را تنظیم کنیم که موجب اختلاف نشود؟ 🔺 محبت و بغض در تشکیلات چه جایگاهی دارد؟ 🔺 علت محبت‌ها و جذب و کشش میان دو نفر چیست؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 حرکت در لبۀ تیغ؛ انس گیری یا محبت؟؟؟ 🔷🔹حد و اندازۀ دوستی در جذب 🔻 در نحوۀ چگونگی ارتباط با یک نوجوان باید در نظر داشته باشیم که هیچگاه به او پیشنهاد مستقیم جذب را ندهیم. او را باید با احتیاط و مراقبت وارد فضای مجموعه کرد. اما در چگونگی ارتباط با او باید بدانیم نوجوان منتظر سلام ماست، بهتر بگویم غرور نوجوانی به او اجازه نمی‌دهد که او اول جلو بیاید و گاهی اوقات ممکن است غرور با چاشنی خجالت آمیخته شود و در مجموع یک نوجوان به همین راحتی مهمان یک شبۀ مرکز یا مجموعه باشد. همه چیز در همان دیدار اول رقم خواهد خورد. اگر چهره تان را عبوس و عصبانی نشان دهید او از شما یک آدم عصبانی می سازد و اگر با چهره ای خندان و مهربانانه با او رفتار کنید او از شما یک چهرۀ جذاب میسازد. در ارتباط با نوجوان همیشه باید با لبخند سخن گفت و او را با روی خوش همیشه پذیرفت؛ بهتر بگویم باید او را دریابیم. نکته ای مهم در جذب وجود دارد که اکثر مسئولین جذب و مربیان از او غافل اند. گاهی فراموش میشود نوجوان باید جذب مرکز یا مجموعه شود نه جذب یک مربی ... این نکته بسیار حائز اهمیت است. اگر کسی جذب مربی یا مسول جذب شد، دیگر احساسی نسبت به مجموعه ندارد و فقط تمرکز و الگویش میشود مسئول جذب. حال اگر فرد، جذب مربی شد باز جای تأمل دارد چرا که او مربی اش است و ممکن است سالیان درازی با او ارتباط داشته باشد و همین هم باید با احتیاط رفتار شود ولی به هیچ عنوان نباید مسئول جذب، نوجوان را مجذوب خود کند. در جذب نوجوان باید دانست که او به شدت دل می بندد و سریع انس میگیرد. انس و حب دو تعریف مجزا دارد. حب در معنای کلمه یعنی ایجاد دوستی کردن است، مربی و مسئول جذب باید نسبت به نوجوان حب داشته باشد. اگر این حب تبدیل به انس شد به سه چیز ضرر وارد خواهد شد. اولین قربانی انس گیری، نوجوان است. نوجوانی که با احساس رئوف و عاری از هرگونه تظاهر دل می بندد و آنچنان دل باخته میشود که همه چیز را فراموش خواهد کرد. در این ارتباط به هر حال نوجوان به طور طبیعی جدا میشود چرا که مسئول جذب یا مربی گروه مشغله های خود را دارند و گاهی از مرکز جدا خواهند شد. حال نوجوان میماند و فراق یارش... جدایی ممکن است ضربه ای به نوجوان وارد کند که او را خانه نشین کند. ضربه ای که درمان روحی اش از یک دوره درمان بیماری جسمی سخت تر است. شخص دوم که آسیب می بیند مسئول جذب یا مربی است. به هر حال باید پذیرفت که مربی هم دلبستۀ متربی یا نوجوان خواهد. بستری در مرکز به وجود آمده که این دو نفر بهم وابسته و با هم انس گرفته اند. بستری که مانند سنگری میماند در برابر تهمت ها و هر صحبت دیگری ... اما آیا شخصی که انس گرفته است و وابسته شده است فقط به ارتباط در جلسات هفتگی اکتفا میکند؟؟؟ خیر او دوست دارد متربی یا نوجوان را همه جا با خود ببرد و فراموش میکند متربی هم محدودیت دارد، محدودیت های سنگین تر نسبت به مربی... و فراموش میکند که او یک محدودیت هایی دارد. محدودیت زمانی و یا حتی مکانی... و حتی مربی وظیفۀ اصلی خود را فراموش خواهد کرد. وظیفه اش انس گیری با یک شخص نبود، او وظیفه داشت نوجوان را با فضای مرکز آشنا کند و به او بفهماند که مرکز جای امنی است برای دوستی... اینجاست که یک مربی یا مسئول جذب ضربه میخورد. او پیش خود فکر میکند که رفیق یا هم صحبتی برای خود یافته اما غافل از این که متربی یا نوجوان دیر یا زود از پیش او جدا میشود و اینجا هم ضربه ای به مربی یا مسئول جذب وارد میشود. و اما سومین جایی که ضربه می خورد برند مرکز یا مجموعه است. واضح تر آن است که یک مجموعه برای ادامه کار در بحث تربیت احتیاج به اعتماد دارد. اگر این اتفاقات بیفتد قطعاً مسکوت نخواهد ماند و به بیرون درز خواهد کرد. آن وقت است که صلاحیت و اعتماد مردم به آن مجموعه خدشه دار خواهد شد. ممکن است این لکه برای مدت طولانی بر روی اسم مرکز بماند و یا سریع از بین برود ولی اثر خود را خود به خود بگذارد. پس نتیجۀ بحثمان به آنجا رسید که همیشه حواسمان به ارتباطات باشد. حالا ممکن است این ارتباط و این انس گیری بین دو نوجوان اتفاق بیفتد که در مطالب قبلی کانال توضیح داده شد. بحث تربیت و مخصوصاً ارتباط گیری در تربیت شاهرگ حیاتی یک مجموعه است. اگر این شاهرگ بسته شود و یا حتی بریده شود، به طور قطع در روند مجموعه دچار معضل خواهیم شد. در اینجا مسئول جذب و مربی منظور همان دو نفری است که ارتباط مستقیم با متربی یا نوجوان دارند، و ممکن است در مرکزی این اسامی نباشد و یا با اسم دیگری باشند. مهم یک ارتباط پایدار است، ارتباطی که بر پایه عقل و منطق پیش برود و نه احساسات... ✍️مصطفی کریمی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 امروز سالروز ربوده شدن "امام موسی صدر" رهبر شیعیان لبنان است 🔻امام موسی صدر پس از وفات آیت‌اللَّه سیدعبدالحسین شرف‌الدین، رهبری شیعیان لبنان را به‌عهده گرفت و آنان را از وضعیت ناهنجار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رهایی بخشید و در برابر دسیسه‌های دشمنان اسلام، آنان را در تشکیلات "حرکت المحرومین" متشکل ساخت. 🔺این مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر با هدف ایجاد اتحاد بین اعراب و جلب حمایت کشورهای عربی و متقاعد ساختن آنان به منزوی کردن اسرائیلِ متجاوز و تحریم هرگونه رابطه با اشغال‌گران فلسطین و به‌منظور تقویت جنبش محرومین و تهیه سلاح، به کشورهای مختلف سفر می‌کرد. امام موسی صدر، به‌تدریج جزء بزرگ‌ترین شخصیت‌های سیاسی جهان به شمار آمد و در پی دعوت رسمی دولت لیبی، به این کشور سفر نمود، ولیکن بر اثر توطئه دشمنان انقلاب اسلامی، در همان سفر ربوده شد. گرچه اخبار ضد و نقیضی درباره زندانی بودن وی منتشر می‌شود، با این حال هنوز اطلاعات موثّقی از ایشان به دست نیامده است. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۴ ↩️ شامل آیات ۱۶ تا ۲۳ سوره مبارکه 🔻 امام رضا (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «لا تَطلُبُوا الهُدی فی غَیرِالقُرآنِ فَتَضِلّوا»؛ هدایت را جز از قرآن مجویید که گمراه خواهید شد. 📚 (امالی صدوق /۴۳۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اخلاق تدریس (32) 🔻توجه به تفاوت ها و نیاز های مشترک از دیگر اموری که باید بدان توجه شود این است که متعلمین دارای انواع گرایش ها و سلیقه ها بوده، در محیط های مختلف تربیتی رشد کرده اند واز جهات گوناگونی بایکدیگر فرق دارند؛ از این رو ارائه نسخه ای واحد برای تمام آن ها تنها در صورتی میسر و ممکن خواهد بود که نسخه مذکور با توجه هب نیاز های مشترک میان آن ها تهیه شده باشد؛ وگرنه نسخه هایی که فاقد این شاخصه باشند نسبت به بعضی از متعمین ممکن است آثاری منفی بر جا گذارند. ✅ به عنوان مثال برای جوانی که به علت عدم شناخت معارف دینی و لذایذ ارتباط با خالق یکتا حتی نماز نیز نمی خواند، سخن گفتن از نماز شب یازده رکعتی و مانند بیهوده است؛ اما سخن گفتن از اهمیت اصل نماز و آثار آن در زنگی، سخن گفتن از حضرت باری تعالی و عشق و محبت بی نهایت او به بندگان، توبه، آثار دعا در زندگی و... مباحثی هستند مورد نیاز همگان و هر کس در حد ظرفیت خود از آن سود خواهد برد. 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۵ ↩️ شامل آیات ۲۴ تا ۳۰ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم»؛ هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راه‌ها هدایت می‌شود. 📚 (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 نکته ناب تربیتی 🔹آقا مجتبی تهرانی رحمه الله: 💢در روایاتمان داریم که علی(علیه السلام) به امام حسن (علیه السلام) فرمود: 💠 إنَّما قَلبُ الحَدَث کَالأَرضِ الخَالیةِ ما ألقِیَ فیها مِن شَئٍ قَبِلَتهُ فَبادَرتُکَ بِالأَدَبِ قَبلَ أَن یَقسُوا قَلبُکَ 💠 ⚜️قلب بچّه مانند زمین خالی است که هر چه در آن ریخته شود آن را قبول میکند، پس من به تربیت تو مبادرت ورزیدم، پیش از آنکه قلبت سخت شود. این بچّه، هیچ چیزی در او نیست، هر چیزی در آن بریزی، مثل زمین میماندکه درآن بذری، درختی، بنشانی قبول میکند. این زمین صاف است. 🔵 حضرت فرمود من قبل از آنکه این دل تو سخت بشود شروع کردم. قبل از اینکه این زمین چیزی قبول نکند، تو را ادب کردم. فرزند ابتدا که می آید، پاک و تمیز است. فطریاتی هم همراه خودش آورده است چه در بُعد معنویاش، چه در بُعد انسانیاش. خدا در او نهاده، آمده است اینجا. تو هستی که الآن میخواهی پایه ریزی کنی. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپ‌های : قسمت سیزدهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش پنجم مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 اخلاق تدریس (33) 🔻 لزوم آرامش خاطر نکته دیگری که مراعات آن از جانب استادو مربی لازم است آرامش هنگام تدریس و حضور در کلاس درس و بین متربیان می باشد.بدیهی است با ذهنی آشفته و روحیه مضطرب و نا آرام نمی توان آن گونه که شایسته است حق تعلیم و تربیت را ادا نمود.استاد باید هنگام حضور در کلاس درس،تمامی افکار آشفته را از خود دور ساخته تنها به وظیفه فعلی خویش توجه نماید. ✅ضرورت این امر به حدی است که در روایتی می خوانیم : روزی شخصی از علی علیه السلام سوالی می پرسد ولی با تعجب می بیند که امام ع به جای پاسخ گویی به او به درون منزل رفته پس از مدتی بر می گردد و بعد از او می خواهد دوباره سوال را مطرح نماید و سپس به سوال او پاسخ می دهد آن شخص با تعجب می گوید: پیش از این هر زمانی که از شما سوالی میشد،بدون تاخیر پاسخ آن ار میدادید پس چرا این دفعه این چنین رفتار نمودید؟حضرت علی علیه السلام در پاسخ به او می فرماید آن زمان که تو از من سوال نمودی،من نیازمد رفع حاجت بودم و می بایست به منزل می رفتم و کسی که در چنین وضعیتی قرار دارد نمی تواند آنگونه که شایسته است صاحب رای و نظر باشد. با اندکی دقت در این فرمایش علی علیه السلام به راحتی می توان فهمید که برای یک تدریس موفق دوری استاد و دانش جو از هر امری اعم از روحی،فیزیکی،محیطی و... که موجب تشتت افکار و اندیشه آن ها می گردد ضروری است.بنابر این مشکلاتی نظیر مسائل اقتصادی،اختلافات خانوادگی،جدال های محیط کار و ... همه از اموری است کهذهن یک معلم و مربی خوب و دلسوز هنگام حضور در بین بچه ها و کلاس درس را به خود مشغول میدارد. 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۷ ↩️ شامل آیات ۳۹ تا ۴۶ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ.»؛ بدانید که این قرآن پندآموزی است که خیانت نمی‌کند و هدایت‌گری است که گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید. 📚 (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 اهداف پیامبر از تشکیل نظام اسلامی 🔺 نماهنگی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۶۷ به مناسبت ۲۸ صفر، رحلت پیامبر(صلی‌الله علیه وآله وسلم) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir