eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قيس بن سعد بن عباده با چند تن از يارانش از شهر بيرون آمد و برفت تا به مصر داخل شد و بر منبر فرا رفت و فرمان داد تا منشور امارت او بر مردم بخوانند. و آن چنين است: 🔻بسم اللّه الرحمن الرحيم از بنده خدا على أميرالمؤمنين به هر كس از مسلمانان كه اين فرمان من به او رسد. سلام بر شما. مى‏ستايم خداوندى يكتا را كه جز او خدايى نيست. 🔸أمّا بعد، خداى تعالى از روى نيك‌خواهى و حسن تقدير و تدبيرش اسلام را دين خود و فرشتگانش و رسولانش قرار داد. و براى تبليغ آن پيامبران را به ميان بندگان خويش فرستاد و بندگان برگزيده خود را ويژه امر رسالت گردانيد. يكى از مواردى كه خداى (عزّ و جلّ) مردم را بنواخت و فضيلت خويش ارزانى داشت اين بود كه محمّد (صلّى اللّه عليه و آله) را به سوى ايشان مبعوث داشت. محمّد (صلّی اللّه علیه و آله) آنان را كتاب و حكمت و سنت و فرايض آموخت. و تا مگر هدايت شوند تأديب كرد و تا پراكنده نشوند، متّحد ساخت و تا از آلايش‌ها پاك گردند جسم و جانشان تزكيه نمود. چون اين وظايف به پايان برد، جانش بگرفت و به نزد خود برد. درود و سلام و بخشايش و خشنودى خدا نصيب او باد كه او ستوده و صاحب مجد و عظمت است. ⚫️ مسلمانان پس از او دو مرد را، جانشينى‏اش دادند. دو مرد صالح كه به كتاب خدا عمل مى‏كردند و سيرت نيكو داشتند. آن دو از سنّت و آيين او تجاوز نكردند. خداوند آن دو را رحمت كناد. از پس آن دو حاكمى آمد كه بدعت‌ها آورد و مردم به عيب‌جويى او زبان گشادند. نخست به زبان گفتند و سپس بر او خشم و كين آشكار كردند و او را بر افكندند و نزد من آمدند و با من بيعت كردند. من از خدا هدايت مى‏خواهم و مى‏خواهم كه مرا در پرهيزگارى يارى دهد. ⚪️ وظيفه ما در برابر شما اين است كه به كتاب خدا و سنّت رسول او عمل كنيم و حقّ او بگزاريم و نيك‌خواه شما باشيم. از خدا يارى مى‏خواهيم. خدا ما را بس است و بهترين كارساز است. 🔻قيس بن سعد انصارى را به امارت به سوى شما فرستادم. پس ياريش كنيد و مددش رسانيد در كارهايى كه بر مقتضاى حقّ است. او را فرمان داده‏ام به نيكوكار شما نيكى كند و بر آنان كه در اين امر در ترديدند سخت بگيرد و با عوام و خواص به مدارا رفتار كند. قيس بن سعد از كسانى است كه من از ايمان او خشنودم و اميدم بر آن است كه اين مهم را صالح باشد و جز نيكى و خير نخواهد. از خداوند براى خود و براى شما عملى پسنديده و پاك و ثوابى فراوان و بخشايشى فراخ خواستارم. و السّلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 74 و 75 @Arshiv_Gholam
🔰امينى گويد: براى ما مهمّ نيست كه إبن كثير قسمتى از حديث را مشتمل بر ذكر گروهى كه نزد جابر بوده‏اند از آن انداخته و مناشده مرد عراقى را بر جابر ذكر نكرده و حديث را كوچك و بى قدر ذكر نموده!! 🔻زيرا صفحات تاريخ نامبرده «البداية و النّهاية» لسان بى‏شرم او و دست جنايت‌كار او را نسبت به ودايع پيغمبر بزرگ (صلّى اللّه عليه و آله) و فضايل ذرّيه و عترت او كه آل اللّه هستند آشكار مي‌سازد و درون آلوده او را كه از عداوت نسبت به خاندان پيغمبر صلى اللّه عليه و آله شعله ور است نشان مي‌دهد. ⚠️چنانچه مشاهده مي‌كنيد (در كتاب مزبور) دوستان اين خاندان را دشنام و ناسزا مي‌دهد و نسبت به دشمنان اين خاندان و مخالفين آن‌ها مدح و ستايش مي‌نمايد؟!! و روايات صحيح و صريح در مناقب أهل‌بيت را به ساختگى بودن متّهم مي‌نمايد، و راوى آن روايات را با وصف ثقه بودن آن‌ها به ضعف منسوب مي‌نمايد. 💠 و هيچ يك از اين امور او مبتنى بر قاعده و دليلى نبوده. سخنان حق را از موضوع هاى اصلى منحرف مي‌سازد، و اگر بخواهيم در مقام ذكر تمام آنچه كه مورد تصرّفات ستم‌كارانه و تعصّبات معاندانه او واقع گشته برآئيم، يك كتاب ضخيم تشكيل مى‏يابد! علّامه عبدالحسین أمینی 📖ترجمه الغدیر، ج۲، ص ۷۵ و ۷۶ @Arshiv_Gholam
أسس المنطقيّة للاستقراء_ دراسة جدیدة للاستقراء تستهدف اکتشاف الاساس المنطقی المشترک للعلم الطبیعیة وللایمان بالله نسخه PDF.pdf
14.84M
💥أسس المنطقیة للإستقراء ✍ آیت اللّه، الشّهید، سیّد محمّد باقر الصّدر (رحمه اللّه) 💠 دراسة جدیدة للإستقراء تستهدف إکتشاف الأساس المنطقیّ المشترک للعلوم الطّبیعیة و للإیمان باللّه @Arshiv_Gholam
80K
🔰سئوال⁉️ با سلام حاج اقا نمازهای صبحم اکثراً قضا میشه. ساعت هم میزارم، ولی از بس خوابم سنگینه و تبلیم میاد از خواب بلند شم دوباره ساعت رو خاموش می‌کنم و می‌خوابم. شما رو به خدا هم دعام کنید دیگه نماز صبحم قصا نشه، و هم دستور مجرّبی بفرمایید برای رفع این مشکلم. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
🎥بگو حرم چخبر🎥 ♥️ ممنونم حسن جان 💎 رفیق خوب @Arshiv_Gholam
همه انحراف‌ها و همه گرفتاري‌هايى كه براى يك كشور پيش مى‏آيد براى اين است كه مراكز تعليم و تعلّمشان، مراكز تهذيب نيست‏. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 4 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب حجّ... 🔻أمّا زاد او اعمال خارجيه اوست كه تعبير از آن به تقوى مى‏شود از فعل واجبات و ترك محرّمات و مكروهات و إتيان به مستحبّات. 🔻و اصل معنى تقوى پرهيز است كه اوّل درجه آن پرهيز از محرّمات است و آخر درجه آن پرهيز از ما سوى اللّه (جلّ جلاله) و بينهما متوسّطات. 🔹فحاصل الكلام‏ اينكه هر يك از ترك محرّمات و إتيان به واجبات به منزله زادي است كه هر يك را در منازل اخرويه احتياج افتد به درجات الحاجه كه اگر همراه خود نياورده باشى مبتلاء خواهى بود، نستجير باللّه من هذه البلوى العظيمة. 📜تذكرة المتقين، ص 55 و 56 @Arshiv_Gholam
«خبر وفاتها و دفنها و ما جرى لأمير المؤمنين (صلوات اللّه عليه) مع القوم‏» 🔰حَدَّثَنِي أَبُو الْحُسَيْنِ مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ بْنِ مُوسَى التَّلَّعُكْبَرِيُّ، قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي، قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو عَلِيٍّ مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامِ بْنِ سُهَيْلٍ (رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ)، قَالَ رَوَى أَحْمَدُ ابْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الْبَرْقِيِّ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيِّ الْقُمِّيِّ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي نَجْرَانَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ، عَنِ ابْنِ مُسْكَانَ، عَنْ أَبِي بَصِيرٍ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، قَالَ: 🔸وَلَدَتْ فَاطِمَةُ (عَلَيْهَا السَّلَامُ) فِي جُمَادَى الْآخِرَةِ، يَوْمَ الْعِشْرِينَ مِنْهُ، سَنَةَ خَمْسٍ وَ أَرْبَعِينَ مِنْ مَوْلِدِ النَّبِيِّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ). 🔸وَ أَقَامَتْ بِمَكَّةَ ثَمَانَ سِنِينَ، وَ بِالْمَدِينَةِ عَشْرَ سِنِينَ، وَ بَعْدَ وَفَاةِ أَبِيهَا خَمْسَةً وَ سَبْعِينَ يَوْماً. 🔸وَ قُبِضَتْ فِي جُمَادَى الْآخِرَةِ يَوْمَ الثَّلَاثَاءِ لِثَلَاثٍ خَلَوْنَ مِنْهُ، سَنَةَ إِحْدَى عَشْرَةَ مِنَ الْهِجْرَةِ. 🔸وَ كَانَ سَبَبُ وَفَاتِهَا أَنَّ قُنْفُذاً مَوْلَى عُمَرَ لَكَزَهَا بِنَعْلِ السَّيْفِ بِأَمْرِهِ، فَأَسْقَطَتْ مُحَسِّناً وَ مَرِضَتْ مِنْ ذَلِكَ مَرَضاً شَدِيداً، وَ لَمْ تَدَعْ أَحَداً مِمَّنْ آذَاهَا يَدْخُلُ عَلَيْهَا. 🔸وَ كَانَ الرَّجُلَانِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) سَأَلَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ أَنْ يَشْفَعَ لَهُمَا إِلَيْهَا، فَسَأَلَهَا أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) فَأَجَابَتْ، فَلَمَّا دَخَلَا عَلَيْهَا قَالا لَهَا: كَيْفَ أَنْتِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ؟ ▫️قَالَتْ: بِخَيْرٍ بِحَمْدِ اللَّهِ. ▫️ثُمَّ قَالَتْ لَهُمَا: مَا سَمِعْتُمَا النَّبِيَّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) يَقُولُ «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي، فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي، وَ مَنْ آذَانِي فَقَدْ آذَى اللَّهَ»؟ ▪️قَالا: بَلَى. ▫️قَالَتْ: فَوَ اللَّهِ، لَقَدْ آذَيْتُمَانِي. 🔸قَالَ: فَخَرَجَا مِنْ عِنْدِهَا وَ هِيَ سَاخِطَةٌ عَلَيْهِمَا. 📜دلائل الإمامة، ص 134 و 135 @Arshiv_Gholam
🔰معاويه به قيس بن سعد نامه نوشت و علىّ آن روزها در كوفه بود و هنوز رهسپار صفيّن نشده بود: 💥بسم اللّه الرحمن الرحيم از معاوية بن أبى سفيان به قيس بن سعد. سلام بر تو باد. خداوندى را كه جز او خدايى نيست حمد مى‏گويم. 🔻أمّا بعد، شما با عثمان دشمنى ورزيديد، به بهانه اينكه خودكامگى پيشه گرفته، يا مردم را تازيانه مى‏زند، يا فلان كس را دشنام داده است، يا سرزنش كرده، يا آنكه جوانانى را از خاندان خويش در جاهايى امارت داده. 🔻و شما خود مى‏دانستيد كه اين اعمال ريختن خون او را إيجاب نمى‏كرده. پس مرتكب گناهى عظيم شده‏ايد و كارى فجيع كرده‏ايد. 🔻اى قيس، اگر تو نيز از كسانى بوده‏اى كه مردم را به قتل عثمان تحريض كرده‏اى توبه كن، و نمى‏دانم كه آيا كسى كه مؤمنى را بكشد توبه‏اش سود خواهد كرد يا نه. 🔻أمّا دوست تو [يعنى على (علیه السّلام)] يقين داريم كه او مردم را بر ضدّ عثمان ترغيب مى‏كرده و آنان را به كشتن او وامى‏داشته تا كشتندش، و حال آنكه بيشتر قوم تو هم در كشتن او دست داشته‏اند. 🔻اى قيس، اگر مى‏توانى كه به خون‌خواهى عثمان برخيزى چنين كن و با ما در اين كار بيعت نماى و من در عوض اگر پيروزى يافتم تا زنده‏ام فرمان‌روايى دو عراق را به تو خواهم داد و به هر كس از خاندانت كه بخواهى حكومت حجاز را مى‏دهم و افزون بر اينها هر چه دوست مى‏دارى از من بخواه. زيرا هر چه از من بخواهى به تو ارزانى خواهم داشت. پس نظر و رأى خويش براى من بنويس. و السّلام. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 76 @Arshiv_Gholam
🔰مناشده‌ی مردى بر زيد بن أرقم به حديث غدير: 🔥از أبى‌عبداللّه شيبانى (رضى اللّه عنه) روايت شده كه گفت: ✅ زمانى من در نزد زيد بن أرقم بودم، ناگاه مردى آمد و پرسيد، كدامين از شما زيد بن أرقم است؟ زيد را به او نشان دادند، آن مرد روى به او كرد و گفت: تو را سوگند مي‌دهم به آن خداوندى كه معبودى جز او نيست، آيا شنيدى از رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) كه مي‌فرمود: «من كنت مولاه فعلى مولاه، اللّهم وال من والاه، و عاد من عاداه؟» ⚠️زيد گفت: آرى ♨️مأخذ اين روايت: مودّة القربى، و ينابيع المودّه، صفحه ۲۴۹. علّامه عبدالحسین أمینی 📖ترجمه الغدیر، ج۲، ص ۷۳ @Arshiv_Gholam
169.7K
🔰سئوال⁉️ سلام علیکم استاد من به سریال های کره‌ای از دوره نوجوانی خیلی علاقه دارم. در زمان نوجوانی تقریباً اعتیاد به این‌ سریال ها داشتم. أمّا بعد یه مدّت ترک کردم و الآن گاهی بسیار دلم می‌خواد که برم سراغش. البته سریال ها أصلاً صحنه‌ی خاصّی ندارند و میشه گفت مفسده ای نداره، با این حساب اشکالی نداره اگه من باز برگردم و به صورت معمول نه افراطی سریال های کره‌ای رو دنبال کنم؟ از این لحاظ که درگیر این چیز ها هستم متأسّفم، أمّا گاهی میگم به عنوان سرگرمی هست و شاید کار بیهوده ای باشه، أمّا به هرحال سرگرمی در اسلام امری ضروری هستش. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
جلوه ها بسیار أمّا دل یکی، دلبر یکی بین این میخانه ها، باده یکی ساغر یکی ریشه های ما یکی، مصدر یکی، محشر یکی تا أبد حیدر یکی، کوثر یکی، مادر یکی چارده تا جلوه دیدیم از خدا، مطلب یکی است سجده کن چون حضرت معشوق ما امشب یکی است وا شده امشب به سمت آسمان ها پنجره می‌شود گفت از نگاه یار، صدها خاطره می‌رسد گاهی از آنجا که نباید تذکره من گدای این درم، من کار دارم با گره از گره هایی که کورند عشق پیدا می‌شود خوش به حال ما رضا این بار بابا می‌شود عشق را وقتی خدا در بین عالم باب کرد ابروی دلدار ما را قبله‌ی محراب کرد تا رضا را دیدن این گل پسر بی تاب کرد خنده ای کرد و دل بابای خود را آب کرد او که عشقش بوده از حالا به زهرا آمده آن یکی یکدانه‌ی آغوش بابا آمده جان فدای آن کسی که مست و حیرانش شده هرچه حور است و ملک گهواره جنبانش شده بارها خورشید، محو نور ایمانش شده عالمی دلبسته‌ی ذکر رضاجانش شده خوب شد أصلاً کسی امشب جوابم را نداد چون عریضه می‌برم مشهد دم باب الجواد اینکه می‌گویند دستش سفره‌ی جود خداست آینه قدّی سلطان سریر ارتضاست عاشقش کعبه است، ذاتاً قبله و روح دعاست کاظمینش چون خراسان، چون نجف، چون کربلاست ابتدای حاجت است و انتهای حاجت است سائل و مسکین کنار سفره او راحت است از زیارت دور شش گوشه، چه چیزی بهتر است کعبه‌ی مشکل گشا، باب الحوائج أصغر است من فدای آنکه تا دنیاست، عشق مادر است خنده اش شیرینی بزم علی اکبر است از میان عرش، نور محشری آورده اند جلوه ای از جلوه های حیدری آورده اند می‌درخشد ماه شب های کویری حسین می‌شود دید از دو چشم او دلیری حسین می‌کند در وقت وقتش دستگیری حسین می‌شود سرباز عصر روز پیری حسین از لب خشکیده اش گفتم که آب آتش گرفت بر فراز نیزه ها قلب رباب آتش گرفت «رضا دین پرور» @Arshiv_Gholam
إسلام يقود الحياة نسخه PDF.pdf
4.42M
💥الإسلام یقود الحیاة ✍ آیت اللّه، الشّهید، سیّد محمّد باقر الصّدر (رحمه اللّه) 💠 یحتوی هذا الکرّاس علی جواب الرّسالة الّتی وجهها جماعة من علماء المسلمین فی لبنان إلی سماحة آیة اللّه العظمی السّید محمّد باقر الصّدر، یستوضحون فیها فقهیّاً عن مشروع دستور الجمهوریة الإسلامیة في ایران الّذی طرحه امام المجاهدین و زعیم المسلمین سماحة آیة اللّه العظمی سیّد الخمیني (دام ظلّه) @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حق پدر🎥 🔰 حضرت استاد رخشاد (حفظه اللّه) 💠 حق والدین بر فرزندان و حق فرزندان بر والدین 🔸قَالَ أمیرالمؤمنین (علیه السّلام): 🔻إِنَّ [لِلْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ] لِلْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ حَقّاً وَ إِنَّ [لِلْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ] لِلْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ حَقّاً فَحَقُّ الْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ أَنْ يُطِيعَهُ فِي كُلِّ شَيْ‏ءٍ إِلَّا فِي مَعْصِيَةِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ، وَ حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ أَنْ يُحَسِّنَ اسْمَهُ وَ يُحَسِّنَ أَدَبَهُ وَ يُعَلِّمَهُ الْقُرْآن‏. 📜نهج البلاغة، حکمت ۳۹۹، ص ۵۴۶ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰قيس بن سعد بن عباده با چند تن از يارانش از شهر بيرون آمد و برفت تا به مصر داخل شد و بر منبر فرا رفت
🔔حسب الامر اساتید و برخی از رفقا، ناظر به این مطلب، نکته کوتاهی رو عرض می‌کنم: 🔻باتوجّه به مجموع روایات ما، روشن است که اگر در روایتی، مدح و منقبتی در مورد خلفاء ثلاثه بیان شده، از باب تقیّه است. ⚠️مردم جامعه، حتّی در زمان خلافت ظاهری أمیرالمؤمنین (صلوات اللّه علیه)، بعضاً نگاه مثبتی نسبت به آن‌ها داشته‌اند و حضرات هم در مواجهه با عموم مردم این نکته را لحاظ کرده‌اند. 🕯این هم از مظلومیت حضرات بوده و هست. 💠 برای نمونه و شاهد مدّعی به روایتی اشاره می‌کنم: 🔰كِتَابُ نَفَحَاتِ اَللاَّهُوتِ نَقْلاً مِنْ كِتَابِ اَلْمَثَالِبِ لاِبْنِ شَهْرَآشُوبَ، أَنَّ اَلصَّادِقَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) سُئِلَ [عَنْهُمَا]، فَقَالَ: 🔸كَانَا إِمَامَيْنِ قَاسِطَيْنِ عَادِلَيْنِ، كَانَا عَلَى اَلْحَقِّ وَ مَاتَا عَلَيْهِ، فَرَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِمَا يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ؛ 🔸فَلَمَّا خَلاَ اَلْمَجْلِسُ، قَالَ لَهُ بَعْضُ أَصْحَابِهِ: كَيْفَ قُلْتَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ⁉️ 🔸فَقَالَ: نَعَمْ، أَمَّا قَوْلِي «كَانَا إِمَامَيْنِ» فَهُوَ مَأْخُوذٌ مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى «وَ جَعَلْنٰاهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى اَلنّٰارِ»، وَ أَمَّا قَوْلِي «قَاسِطَيْنِ» فَهُوَ مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى «وَ أَمَّا اَلْقٰاسِطُونَ فَكٰانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً»، وَ أَمَّا قَوْلِي «عَادِلَيْنِ» فَهُوَ مَأْخُوذٌ مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى «اَلَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ»، وَ أَمَّا قَوْلِي «كَانَا عَلَى اَلْحَقِّ» فَالْحَقُّ عَلِيٌّ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، وَ قَوْلِي «مَاتَا عَلَيْهِ» اَلْمُرَادُ أَنَّهُ لَمْ يَتُوبَا عَنْ تَظَاهُرِهِمَا عَلَيْهِ بَلْ مَاتَا عَلَى ظُلْمِهِمَا إِيَّاهُ، وَ أَمَّا قَوْلِي «فَرَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِمَا يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ» فَالْمُرَادُ بِهِ أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) يُنْتَصَفُ لَهُ مِنْهُمَا، آخِذاً مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى «وَ مٰا أَرْسَلْنٰاكَ إِلاّٰ رَحْمَةً لِلْعٰالَمِينَ». 📜بحار الأنوار، ج ۳۰، ص ۲۸۶ @Arshiv_Gholam
🔰وَ أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ أَخْبَرَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى الْعَلَوِيُّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عُمَرَ الْيَمَانِيِّ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) أَنَّهُ قَالَ: 🔻لَتُمَحَّصُنَّ يَا شِيعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ تَمْحِيصَ الْكُحْلِ فِي الْعَيْنِ، وَ إِنَّ صَاحِبَ الْعَيْنِ يَدْرِي مَتَى يَقَعَ الْكُحْلُ فِي عَيْنِهِ وَ لَا يَعْلَمُ مَتَى يَخْرُجُ‏ مِنْهَا، وَ كَذَلِكَ يُصْبِحُ الرَّجُلُ عَلَى شَرِيعَةٍ مِنْ أَمْرِنَا وَ يُمْسِي وَ قَدْ خَرَجَ مِنْهَا وَ يُمْسِي عَلَى شَرِيعَةٍ مِنْ أَمْرِنَا وَ يُصْبِحُ وَ قَدْ خَرَجَ مِنْهَا. 📜الغيبة للنعماني، ص 206 و 207 @Arshiv_Gholam
♦️ممكن است كه بسيارى از اشخاص حتّى خودشان هم توجّه نداشته باشند به اينكه بنده خودشان هستند، نه بنده خدا. خودشان هم خودشان را مبرّا و منزّه مى‏دانند، و اين براى همان حُبّ نفسى است كه انسان دارد. اين حُبّ نفس، تمام عيوب انسان را به خود انسان مى‏پوشاند. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 9 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب حجّ... 🔹و أمّا همسفر، مؤمنين هستند كه به همّت همديگر و إتّحاد قلوب شخص اين منازل بعيده را طيران خواهد نمود و إليه يشير قوله عزّ من قائل «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى‏». 🔻و لعلّ بدون إجتماع كار انجام نگيرد و شايد از اين جهت رهبانيت در اين امّت منع شده باشد. 🔸استاد ما (رضوان اللّه عليه) مى‏فرمود: خيلى كار از إتّحاد قلوب ساخته گردد كه از متفرّد برنمى‏آيد. إهتمام تامّى در اين مطلب داشت. 🔅همين‏طورهاست همه مفاسد، زير سر اختلاف قلوب است كه شرح آن به طول انجامد، شايد اگر موفّق شدم اشاره كنم كه همسفر و رفيق چه در حضر و چه در سفر بايد به چه نحو باشد و تو با او به چه نحو بايد سلوك كنى. 📜تذكرة المتقين، ص 56 @Arshiv_Gholam
⭕️ چون نامه معاويه به قيس رسيد، صلاح در آن ديد كه دفع الوقت كند و او را از تصميم خود آگاه نسازد و در لشكركشى به جنگ او شتاب نورزد. پس در پاسخ او نوشت: 💠أمّا بعد، نامه‏ات رسيد و در باب قتل عثمان هر چه گفتى دريافتم. من در اين حادثه شركت نزديك نداشته‏ام. گفتى كه دوست من مردم را بر ضدّ عثمان برانگيخت تا او را كشتند، من از اين امر بى‏خبرم. و گفتى كه عشيره من از اين واقعه بر كنار نبوده‏اند، به جان خودم سوگند كه عشيره من در كار او سزاوارترين مردم بودند. و أمّا از من خواسته بودى كه در خون‌خواهى عثمان از تو متابعت كنم و وعده‏هايى هم به من داده‏اى، اين چيزى است كه بايد در آن بينديشم و كارى نيست كه در انجامش شتاب توان كرد. به تو تعرّضى نخواهم كرد و از من عملى كه تو از آن ناخشنود باشى سر نخواهد زد. تا ببينى و ببينيم. و السّلام عليك و رحمة اللّه و بركاته. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 77 @Arshiv_Gholam
119.5K
🔰سئوال⁉️ سلام سئوال داشتم تمرکز حواسم خیلی کم شده. دیگه مثل چند روز پیش نمی‌تونم حواسم رو سرکلاس جمع کنم، مرتّباً پرت میشه. هیچ اتّفاقی هم نیفتاده، بحث ازدواج و... هم نیست. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آمادگی نفس🎥 🔰 حضرت استاد رخشاد (حفظه اللّه) 💠 سلمان خواست که سلمان شد... 🔸عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): 🔻لَا يَسْتَغْنِي الْمُؤْمِنُ عَنْ خَصْلَةٍ وَ بِهِ الْحَاجَةُ إِلَى ثَلَاثِ خِصَالٍ، تَوْفِيقٍ مِنَ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ. 📜المحاسن، ج‏2، ص 604 @Arshiv_Gholam
إصلاح النفس نسخه PDF.pdf
3.21M
💥إصلاح النّفس ✍ آیت اللّه سیّد کمال الحیدري 💠 عرض للأخلاق التّعلیمیة و الواقعیة @Arshiv_Gholam