🔰 دکتر مددپور از افق انقلاب اسلامی برای روایت حکمت هنر اسلامی بهره برد
🔷 نشست اندیشه مددپور در هنر اسلامی با حضور علیرضا بلیغ «عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی» به میزبانی کانون اندیشه جوان به صورت برخط برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 یکی از علومی که در دامن #فرهنگ اسلامی زاده شد و رشد و تکامل یافت عرفان است درباره #عرفان از دو جنبه میتوان بحث و تحقیق کرد: از جنبه اجتماعی و از جنبه فرهنگی #عرفا با سایر طبقات فرهنگی اسلام از قبیل #مفسرين، #محدثين، #فقها، #متكلمين ،#فلاسفه، ادبا شعرا و ... تفاوت عمده ای دارند.
🔷آنها علاوه بر این که یک طبقه فرهنگی را تشکیل میدهند و دانشی به نام عرفان به وجود آورده اند توانسته اند یک فرقه اجتماعی با ویژگی هایی خاص در جهان اسلام به وجود آورند، در حالی که سایر طبقات فرهنگی از قبیل فقها و حکما و دیگران که صرفاً طبقاتی فرهنگی هستند، یک فرقه مجزا از دیگران به شمار نمی روند.
🔻اهل عرفان هرگاه از جنبۀ فرهنگی بررسی شوند با عنوان «عرفا» و هرگاه از اجتماعی شان مورد کنکاش واقع شوند، با عنوان «#متصوفه» خوانده میشوند. عرفا و متصوفه هر چند یک انشعاب مذهبی در اسلام تلقی نمی شوند و خود نیز مدعی چنین انشعابی نیستند و در همه فرق و مذاهب اسلامی حضور دارند با این حال یک گروه وابسته و به هم پیوسته اجتماعی هستند و دارای یک سلسله ،افکار اندیشه ها و حتی آداب مخصوص در معاشرت ها و لباس پوشیدن و احیاناً آرایش سر و صورت و سکونت در خانقاه ها و... می باشند که به آنها به عنوان یک فرقه مذهبی و اجتماعی رنـگ بـه خصوصی می دهد.
🔺البته همواره (خصوصاً در میان شیعه) عرفایی بوده و هستند که هیچ تفاوت ظاهری ای با دیگران ندارند و در عین حال عميقاً اهل سیر و سلوک عرفانی میباشند در واقع عرفای حقیقی این طبقه اند، نه گروه هایی که آداب بسیار از خود اختراع کرده و بدعت ها ایجاد نموده اند. ما در بحث های تاریخی خود به جنبه اجتماعی و فرقه ای و در حقیقت به جنبه تصوف عرفانی نمیپردازیم و فقط آن را از جنبه فرهنگی و از نظر تسلسل تاریخی مورد بررسی قرار میدهیم.
💢عرفان به عنوان یک دستگاه علمی و فرهنگی دارای دو بخش:
💠 بخش عملی و بخش نظری
🔸بخش عملی عبارت است از آن چه روابط و وظایف انسان را با خود، با جهان و با خدا بیان میکند و توضیح میدهد عرفان در این بخش مانند اخلاق علمی عملی است. این بخش از عرفان «#سیر_و_سلوک» نامیده می شود.
🔹بخش دیگر عرفان نظری است که به تفسیر هستی، یعنی تفسیر خدا، جهان و انسان می پردازد عرفان در این بخش مانند فلسفه است و خواهان تفسیر هستی هستند. عرفان همانطور که در بخش اول با #اخلاق تفاوت هایی دارد، در این بخش نیز از جنبه هایی با #فلسفه متفاوت است.
📖کتاب #اسلام_و_ایران به کوشش #حجت_الله_ابراهیمیان
#معرفی_کتاب
#آموزش_مفاهیم
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔰 نسبت انقلاب اسلامی و نظام حقوقی ایران
🔷 نشست علمی انقلاب اسلامی و نظام حقوقی با حضور حامد نیکونهاد «عضو هیئتعلمی دانشگاه قم» در کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
51.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انتخابات، فرصتی برای تشکلات؟!
🔶دانشجویان و جمعیت تشکلی، بازوان قدرتمندی در جریان سازی های سیاسی و اجتماعی در اختیار دارند، به گونه ای که کاندیدا های انتخاباتی همواره به دنبال استفاده حداکثری از آنها هستند.با گذر از دهه چهارم #انقلاب و برگزاری #انتخابات متعدد، تشکل های دانشجویی تا کنون همواره با چالش های مختلفی رو به رو بوده است.
🔷کنشگری هایی که گاها با سوءاستفاده های جناح های سیاسی همراه بوده اند. با این حساب پرسشی که همواره مطرح است پیرامون مرز و اندازه کنشگری تشکل ها است؛ اینکه آنان تا چه اندازه به مسائل انتخاباتی ورود کنند؟ خطوط مرزی این فعالیت ها کجاست؟ و نیاز های دانشجویان برای مصون ماندن از سیاست زدگی در این عرصه چیست؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و هشتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
#کالک
#انتخابات
#عارف_توانگر
#ارشا_نامدار_ایوبی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶نخبه گرایی یکی از الگوهای رایج در #جامعه_شناسی سیاسی و از شاخصه های تأثیرگذار بر فرایند تصمیم گیری در حکومت ها به شمار می آید. در واقع نخبگان از گذشته های دور تاکنون همواره مهمترین جایگاه را در تصمیم گیری های کلان جامعه داشته اند.
🔷نظام سیاسی در هر جامعه مهمترین موضوعی است که توجه #روشنفکران، نخبگان و گروه های فعال اجتماعی و سیاسی را به خود جلب کرده است به گونه ای که قدرت و کنترل اجتماعی هر جامعه ای به وسیله آنها اعمال میشود تاریخ نشان داده که قدرتمند شدن و پویایی هر جامعه ای به چگونگی شکل گیری نخبگان و میزان مداخله آنان بسته است.
💢#نخبه به کسی گفته می شود که بر اساس آگاهی، نسبت به محیط پیرامون و جامعه خود احساس مسئولیت می کند. این فرد فراتر از منافع فردی به منافع اجتماعی میاندیشد و به دنبال افزایش کیفیت زندگی در جامعه خود است؛ از همین رو گفته می شود که ترجیح دادن منافع شخصی به منافع جمعی آسیب اساسی و مهمی است که نخبگان را در هر موقعیتی که باشند تهدید می کند. البته #نخبه_پروری و #روشنفکری طی تاریخ معاصر کشورمان تا حدودی متأثر از تعریف های غربی و کارکرد این گروه در #غرب بوده است که البته این امر همه شئون نخبگی در ایران را در برنمی گیرد .
📖ماهنامه #زمانه ، شماره ۱۰ و ۱۱
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔰 روایت سفر اربعین؛ با چه روش و با کدام ابزارها؟
🔷 نشست اربعین و ظرفیتهای روایت این سفر به همت کانون اندیشه جوان در حوزه هنری برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
45.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آمار سازی آرزوها!
🔶 لایحه برنامه هفتم توسعه پس از کشو قوس های فراوانی که از سال گذشته داشت، سرانجام 28 خرداد ماه امسال برای بررسی به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شد. لایحه ای که پس از بررسی آن همچون برنامه ششم توسعه، انتقادات تندوتیزی از سوی کارشناسان را متوجه خود ساخت.
🔷 انتقاداتی که حاکی از عدم تفاوت رویکردی این برنامه، نسبت به برنامه پیشین خود دارد و به جای پرداختن به مسائل بنیادین فرهنگی صرفا در جهت آمار و ارقام سازی قدم برداشته است. به راستی چرا سالیانی ست در بخش فرهنگی به مسائل بنیادین این حوزه توجهی نمی شود و صرفا مسئولان امر سعی در پوشیدن این ایراد ها با ساختار هایی فرسوده و اشتباه دارند؟
#شابک
#معرفی_کتاب
#مقاله_تصویری
#حسن_بنیانیان
#کانون_اندیشه_جوان
#برنامه_هفتم_توسعه
#مجلس_شورای_اسلامی
#پیوست_فرهنگی_ضرورت_های_وجودی_راهکارها_و_فرآیند_های_تدوین
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰آمار سازی آرزوها! 🔶 لایحه برنامه هفتم توسعه پس از کشو قوس های فراوانی که از سال گذشته داشت، سرانج
آمار سازی آرزوها!.mp3
12.55M
🎧 صوت کلیپ «آمار سازی آرزوها!» را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
💢میان اندیشمندان غربی بیش از همه تامس هابز ، جان لاک و جری بنتام در تبیین فلسفه فردگرایی نقش داشتند. هابز «فردگرایی ذره ای» را تبیین کرد؛ لاک «فردگرایی ملکی» را خوب توصیف کرد و بالاخره «فردگرایی اخلاقی» مدیون بنتام است.
۱- فرد گرایی ملکی
🔸در فردگرایی ملکی، انسان موجود واحدی است که مالك على الاطلاق وجود و اموال خویش است امیالش اهداف و ارزش هایش را بر میگزیند و عقلش راه دستیابی به آن اهداف را به خوبی نشان می دهد موجودی که در شناخت حقیقت تنها به تجربه خود تکیه می کند، به پذیرش فرمان های اخلاقی دین جامعه یا دولت ملزم نیست و تنها از امیال خویش فرمان می پذیرد.
۲- فردگرایی اخلاقی
🔹فردگرایی اخلاقی یکی دیگر از مبانی انسان شناسی اقتصاد سرمایه داری است. این نوع فردگرایی به معنای «لذت گرایی» یا «هدونیسم» و شکل تکامل یافته آن، یعنی «فایده گرایی» یا «یوتیلیتاریانیسم» است. لذت گرایی با تفسیر جرمی بنتام ۱۸۳۲ ١٧٤٧ بیشترین تأثیر را بر اقتصاد سرمایه داری گذاشته است وی لذت را یگانه خوبی و رنج را یگانه بدی و سعادت» و «لذت» را اساساً مترادف می دانست. فایده گرایی یا فردگرایی اخلاقی توسط جرمی بنتام نظریه پردازی شد و قضایای اصلی آن عبارت اند از:
۱. خوشی و لذت فردی باید غایت عمل فردی باشد .(دنیاگرایی)
۲. هر خوشی و لذت فردی قرار است برای يك نفر و نه بیشتر فرض و حساب شود (اتمیسم).
۳. هدف عمل اجتماعی باید حداکثر کردن مطلوبیت کل باشد.
این اصول سه گانه اکنون نیز حاکمیت خود را در اقتصاد جامعه شناسی، اخلاق و فلسفه سیاسی غرب نشان می دهد.
۳- فردگرایی ذره ای
🔸بر آرای هابز درباره فردگرایی ذره ای در شکل دادن به اندیشه غربی درباره انسان به خصوص در انگلستان و آمریکا نقش عمده ای داشت و علوم سیاسی اقتصادی، جامعه شناسی و روان شناسی از آن بهره ها بردند هابز مبلغ این نظریه است که افراد مانند اتم ها و ذرات مادی متحرکی هستند که هر يك به دنبال قدرت و ثروت به هزینه دیگری است. به نظر او، جامعه، مجمعی از اتم های متضاد در حرکت است که بی وقفه در پی حداکثر کردن سود و منافع خود هستند.
🔻بر اساس این دیدگاه که مبنای جامعه شناختی نظام سرمایه داری است، جامعه وجود اعتباری دارد و وجود حقیقی و اصیل از آن فرد است بر اساس اصالت فرد هر انسانی مستقلاً اهداف ارزشها و راه های دستیابی به اهداف را بر میگزیند و شخصیت خود را می سازد. جامعه مجموعه ای اعتباری و متشکل از افرادی است که امیال، عواطف ،اندیشه ها ،اراده ها اهداف و ارزش های مستقل از یکدیگر دارند. چیزی که آن را هویت جمعی یا روح جمعی می خوانیم در حقیقت قدر مشترك انتزاعی این هویت های مستقل است و در خارج چیزی جز این هویت های مستقل وجود ندارد.
🔺بنابراین هویت فرد بر هویت جامعه مقدم است؛ یعنی هویتهای مستقل افراد هویت جامعه و چیزی را که آن را روح جمعی میخوانیم به وجود میآورد بر اساس جنبه ارزشی اصالت فرد باید منافع فرد بر منافع جامعه مقدّم شود؛ زیرا منافع جامعه امری مرهوم است، تنها منافع فرد حقیقت دارد و منافع جامعه مجموع جبری منافع افراد است بنابراین، اگر زمانی منافع جامعه چنان تفسیر شد که با منافع فرد منافات داشت باید در تفسیر منافع جامعه تجدید نظر کرد. آنچه را منافع جامعه معرفی میشود زیر پا گذاشت و منافع فرد را، که اصیل است محافظت کرد.
📖کتاب #سرمایه_داری به کوشش #علی_اصغر_هادوی_نیا
#هابز
#هویت
#اتمیسم
#فرد_گرایی
#دنیا_گرایی
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔰 خوانش آیتالله طالقانی از کتاب تنبیه الامه علامه نایینی
🔷 نشست علمی خوانش آیتالله طالقانی از کتاب تنبیه الامه با حضور علی شیرخانی «عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم» در کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه
🔶لایحه برنامه هفتم توسعه، آخرین برنامه سند چشمانداز بیست ساله کشور است که در هفت بخش کلان و ۲۶ فصل که سیاستهای کلی مربوط به این بخشها را مدنظر دارد، تنظیم شده است. یکی از مهمترین و اساسیترین بخشهای این لایحه، بخش فرهنگی-اجتماعی است که در چندین بند اساسی مانند فرهنگ عمومی و سبکزندگی، جمعیت و خانواده، سیاست داخلی و ارتقای سلامت اجتماعی، تأمین اجتماعی و سیاستهای حمایتی و صنعت گردشگری و صنایعدستی تدوین شده است.
🔷به زعم برخی تحلیلگران، این لایحه حداقل در بخش فرهنگی و اجتماعی نتوانسته اهداف سیاستهای کلی ابلاغی را پوشش دهد و با خلأهایی که به همراه دارد، قابلیت تحقق را در زمینههای مختلفی از خود سلب کرده است. برای نمونه منتقدان اشاره دارند که مقوله فرهنگ در این برنامه در حاشیه قرار گرفته و جایگاهی اساسی به آن داده نشده است. از سوی دیگر، در این برنامه نسبت فرهنگ با اقتصاد به خوبی تبیین نشده و اهدافی دنبال شده که گاه بسیار ایدهآلی، بلندپروازانه و غیرقابل تحقق به نظر میرسد.
💢علاوه بر این، رهبر معظم انقلاب در دوسال پیدرپی با موضوع «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» آن را مورد تأکید قرار داده و آن را تحولی فراتر از تغییر ساختار اداری و سازمانی دانستند؛ اما متأسفانه این امر در لایحه ارائهشده، صرفاً به تعدادی نهادها و تشکیلات و دستگاههای فرهنگی خلاصه شده است. به همین خاطر این پرسش مطرح میشود که با توجه به تأکید رهبر انقلاب و مقامات بالادستی کشور بر لزوم بازسازی ساختار فرهنگی، چگونه از این امر ضروری در برنامه توسعه غفلت شده است؟
🗓 در همین راستا قصد داریم تا در پنج شنبه ۲ آذر ماه ساعت۱۲:۳۰ با حضور دکتر حسین بابایی مجرد نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان «حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه» برگزار نماییم.
🌐 این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است.
#فرهنگ
#حکمرانی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#سیاست_گزاری
#نشست_مجازی
#حکمرانی_فرهنگی
#نشست_حضوری
#خبر_نشست_علمی
#حسین_بابایی_مجرد
#برنامه_هفتم_توسعه
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
49.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دانشجو آگاه است!؟
🔶عدم بلوغ سیاسی و ناآگاهی جمعیت دانشجویان به این سوءاستفاده های سیاسی جریان ها و طیف های مختلف دانشجویی ختم می شود. نتیجه ای که به جای رشد دانشجو گاها سرخوردگی و شکست را به همراه دارد.
🔷 اما آیا این آسیب ها صرفا به دلیل سودجویی طیف های سیاسی است؟ دانشجویان به عنوان بازوان موثر در نتایج انتخابات باید خود را به چه ابزاری مسلح کنند تا در این مسیر آسیب نببینند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و هشتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#انتخابات
#عارف_توانگر
#ارشا_نامدار_ایوبی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶با سقوط دولت ملی مصدق دوره خفقان در فضای سیاسی ایران شروع شد. این وضعیت نه تنها در کیفیت زندگی فعالان سیاسی تأثیر گذاشت که در داستان نویسی نیز تأثیرگذار بود چنانکه تا امروز ،هم کودتای ۲۸ مرداد و بازتاب آن همچنان دستمایه رمان های سیاسی و اجتماعی بسیاری قرار می گیرد.
🔷حسن میرعابدینی نویسنده کتاب صد سال داستان نویسی در ایران با بیان اینکه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ضربه مهلکی بر پیکره داستان نویسی نوین ایران وارد آورد و نویسندگان این دوره را به دامن ترس از طرح مسائل انتقادی و گریز از مسائل سیاسی انداخت دوره مذکور را دوره شکست مینامد، بدیهی بود که در چنان فضایی، خلق داستان رمزی مورد توجه قرار بگیرد. سرگذشت کندوهای نوشته جلال آل احمد درباره نهضت ملی شدن نفت از جمله این آثار به شمار می رود حکیم الهی نیز در گیتا دختر کولی و یادداشت های یک ديكتاتور استبداد را در کشوری خیالی محکوم می کند.
💢نویسنده کتاب از تهران مخوف تا جای خالی سلوچ هم بر این باور است که کودتای ۲۸ مرداد باعث یأس برخی از روشنفکران شد. وی معتقد است پیدایش #ادبیات_ناتورالیستی نتیجه همین یأس بوده است.البته اذعان می کند که برخی از نویسندگان نیز از طریق پرداختن به افسانه ها و اسطوره ها با خفقان مبارزه کردند بعضی نیز سال ها بعد همچون محمود در همسایه ها گلستان در اسرار گنج دره جنی و گلشیری در بره گمشده راعی ارزش مبارزه در راه استقلال،تحولات دروغین #حکومت_پهلوی و جامعه فاسد و غرب زده روزگار خود را نشان دادند.
📖کتاب #دموکراسی_روی_کرسی به کوشش #محمد_حنیف
#مصدق
#معرفی_کتاب
#داستان_نویسی
#کودتای_۲۸_مرداد
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔰برنامه روز اول دوره آموزشی آینه فرهنگ: مناسبات ادبیات و جامعه
💢دوره آموزشی آینه فرهنگ در روز پنج شنبه و جمعه در محل دانشگاه امام صادق(ع) با مشارکت و همکاری واحد فرهنگی بسیج دانشگاه امام صادق(ع) و کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد.
🔶گفتنی است که این دوره به صورت حضوری در دانشگاه امام صادق و به صورت مجازی در اسکای روم برگزار می شود.
#تاریخ
#هویت
#تجدد
#مردم
#درسگفتار
#آینه_فرهنگ
#دوره_آموزشی
#احمد_شاکری
#زندگی_روزمره
#جامعه_ایران
#ابراهیم_فیاض
#اسماعیل_امینی
#ادبیات_مقاومت
#ادبیات_و_جامعه
#مهران_بوذری_نژاد
#محمد_رضا_سرشار
#کانون_اندیشه_جوان
#سید_حسین_شهرستانی
#بسیج_دانشگاه_امام_صادق
📌@canoon_org
🔶در جوامعی که ثروت ها و منابع طبیعی که بر اساس آیات قرآن کریم برای بهره برداری همه ی مردم آفریده شده در اختیار گروه هایی خاص قرار می گیرد و بسیاری از مردم از آن بی بهره اند فقر فراگیر می شود و به تدریج فاصله ی طبقاتی فزونی می یابد.
🔷هرچند خصوصیات شخصی طبقات فقير چون تنبلی بیکارگی پایین بودن سطح فرهنگ و برخی از عوامل دیگر اقتصادی و اجتماعی در تهیدستی بیش تر کم درآمدها مؤثر است؛ ولی در اکثر موارد سبب اصلی ستم سرمایه دارانی است که تنها به سود خود می اندیشند.
🔻خداوند می فرماید: «بی تردید خداوند هرگز بـه مـردمان ستم نمی کند و خود مردم بر خویشتن ستم روا می دارند.
🔺امام صادق نیز می فرماید: آنچه بر سر ،فقرا، نیازمندان گرسنگان و برهنگان می آید همه در اثر گناه توانگران است.
💢در روایتی دیگر چنین می خوانیم: «هرگاه میان مردم به عدالت رفتار می،شد بی نیاز می شدند.»
📖کتاب #نگاهی_به_فقر_و_فقر_زدایی_از_دیدگاه_اسلام به کوشش #سعید_فرهادنی_فرد
#فقر
#ثروت
#اسلام
#فقر_زدایی
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔰برنامه روز دوم دوره آموزشی آینه فرهنگ: مناسبات ادبیات و جامعه
💢دوره آموزشی آینه فرهنگ در روز پنج شنبه و جمعه در محل دانشگاه امام صادق(ع) با مشارکت و همکاری واحد فرهنگی بسیج دانشگاه امام صادق(ع) و کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد.
🔶گفتنی است که این دوره به صورت حضوری در دانشگاه امام صادق و به صورت مجازی در اسکای روم برگزار می شود.
#تاریخ
#هویت
#تجدد
#مردم
#درسگفتار
#آینه_فرهنگ
#دوره_آموزشی
#احمد_شاکری
#زندگی_روزمره
#جامعه_ایران
#ابراهیم_فیاض
#اسماعیل_امینی
#ادبیات_مقاومت
#ادبیات_و_جامعه
#مهران_بوذری_نژاد
#محمد_رضا_سرشار
#کانون_اندیشه_جوان
#سید_حسین_شهرستانی
#بسیج_دانشگاه_امام_صادق
📌@canoon_org
🔰نسبت حقیقی ساختارهای حقوقی با تصمیمگیری در عرصه سیاست چیست؟
🔷 نشست تعارض تصمیم سیاسی با ساختار حقوقی با حضور امیر دهنوی «مدرس دانشگاه و پژوهشگر فلسفه حقوق و سیاست» به صورت برخط توسط کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
🔰نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی هنر اسلامی»
🎞فیلم کامل نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی هنر اسلامی»
🔷این نشست با حضور محمدرضا مریدی «عضو هیئت علمی دانشگاه هنر» و علیرضا بلیغ «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید.
#هنر
#هنر_اسلامی
#علیرضا_بلیغ
#صدیقه_نایفی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#جامعه_شناسی
#نشست_مجازی
#نشست_حضوری
#محمدرضا_مریدی
#خبر_نشست_علمی
#انتشارات_سروش
#جامعه_شناسی_هنر
#کانون_اندیشه_جوان
#حوزه_هنری_استان_تهران
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی هنر اسلامی» 🎞فیلم کامل نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی هنر ا
نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی هنر اسلامی».mp3
49.22M
🎧صوت نشست نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی هنر اسلامی» را بشنوید.
👤با حضور محمدرضا مریدی و علیرضا بلیغ
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی هنر اسلامی» 🎞فیلم کامل نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی هنر ا
🔰مولفه های ضروری جامعه شناسی هنر اسلامی
🔷 نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعهشناسی هنر اسلامی» با همکاری مشترک کانون اندیشه جوان، انتشارات سروش و حوزه هنری استان تهران و با حضور محمدرضا مریدی «عضو هیئت علمی دانشگاه هنر» و علیرضا بلیغ «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار گردید.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
🔷 #فروغ_فرخزاد در سال ۱۳۱۳ در #تهران متولد شد. در سال ۱۳۳۰، در شانزده سالگی با پرویز شاپور (۱۳۰۲ - ۱۳۷۸) ازدواج کرد و چهار سال بعد از او جدا شد. حاصل این ازدواج پسری به نام کامیار (۱۳۳۱-۱۳۹۷) بود؛ همچنین فروغ فرزند خوانده ای بـه نـام حسین منصوری داشت #فرخزاد در طول حیاتش پنج دفتر شعر منتشر کرد: #اسیر (۱۳۳۱)، #دیوار (۱۳۳۵)، #عصیان (۱۳۳۶)، تولدی دیگر (۱۳۴۱)، ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد (۱۳۴۲) او را به سبب اشعار عدم پایبند به قالب های سنتی شعر از پیروان #نیما_یوشیج می دانند.
🔶فروغ در اشعار اولیه اش بیشتر به #وزن_و_قافیه و قالب های سنتی پایبندی دارد و این نکته را در سه دفتر اول او میتوان به وضوح دید، ولی دو دفتر آخر او هرچه بیشتر از شعر سنتی فاصله گرفته و به اشعاری با قافیه های پراکنده و عدول از قواعد و قوانین وزن عروضی گرایش پیدا کرده است.
📖کتاب #طلوع_و_غروب_یک_فروغ به کوشش #محمد_مهدی_ابراهیمی از انتشارات #کانون_اندیشه_جوان در هفت گفتار به این مسئله پرداخته است:
🔸گفتار اول: شخصیت فروغ فرخزاد
🔹گفتار دوم: بررسی دفتر شعر «اسیر»
🔸گفتار سوم: بررسی اشعار «دیوار»
🔹گفتار چهارم: بررسی اشعار «عصیان»
🔸گفتار پنجم: بررسی اشعار «تولدی دیگر»
🔹گفتار ششم: بررسی دفتر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد»
🔸گفتار هفتم: نگاهی کلی به اشعار فروغ فرخزاد
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔰ابعاد تحولات منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی
🔷نشست علمی قدس و چرخش نظم جهانی با حضور مجتبی رحماندوست «عضو هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین» به میزبانی کانون اندیشه جوان به صورت برخط برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org