44.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مدرس علیه جمهوری!
🔶مخالفت آیت الله مدرس با مسئله جمهوریت، اذهان بسیاری را به این سوال واداشته که بهراستی علت مخالفت او با مسئلهای به این مهمی که باعث ایجاد تحولی بزرگ در کشور میشد، چه بود؟
#قاجار
#پهلوی
#شابک
#آتاترک
#رضاشاه
#جمهوری
#مشروطه
#احمدشاه
#مقاله_تصویری
#میرزاده_عشقی
#رضا_عیسی_نیا
#سیدحسن_مدرس
#مجلس_شورای_ملی
#اندیشه_سیاسی_شهید_مدرس
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰مدرس علیه جمهوری! 🔶مخالفت آیت الله مدرس با مسئله جمهوریت، اذهان بسیاری را به این سوال واداشته که ب
مدرس علیه جمهوری.mp3
4.74M
🎧صوت کلیپ «مدرس علیه جمهوری!» را بشنوید.
📌@canoon_org
🔰نشست حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات
🔶کانون اندیشه جوان در پنجمین نشست از سری جدید نشست های کرسی آزاد اندیشی تحت عنوان مجموعه نشستهای معرکه به موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات» می پردازد.
🔷فصل اول برنامه گفتگومحور معرکه به اعتراضات اخیر جامعه ایران اختصاص داده شده است تا زوایای پیدا و پنهان اتفاقات اخیر جامعه فارغ از هیجانات و کنش های زودگذر مورد بررسی، نقد و موشکافی قرار گرفته و راهکارهای جامعه دانشگاهی و اندیشمند پیرامون آن ارائه شود.
🗓در نشست پنجم از این فصل، روز چهارشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۱۵ محمدحسین سیاح طاهری «دکترای جامعه شناسی و کارشناس حوزه فضای مجازی» و محمد کشوری «مدیر اندیشکده طیف» به بحث و گفتوگو خواهند پرداخت.
💢قابل ذکر است این گفتگوها به صورت زنده از صفحه آپارات کانون اندیشه جوان به نشانی https://www.aparat.com/canoon.org و کانال روبیکا کانون اندیشه جوان به نشانی https://rubika.ir/canoon_org پخش خواهد شد.
#رسانه
#معرکه
#دانشجو
#حکمرانی
#اعتراضات
#فضای_مجازی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#محمد_کشوری
#سیاست_گذاری
#نشست_مجازی
#کرسی_آزاد_اندیشی
#محمد_حسین_سیاح_طاهری
📌@canoon_org
🔶یکی از ویژگی های مهم و برجسته شبه مدرنیته یا تجددمآبی سطحی، وجه تقلیدی و سطحی و ظاهرگرایانه و بی ریشه و بنیاد آن است. غرب زدگی، تلخ تر از قرار داشتن در افق نیست انگاری غربی است و غرب زده شبه مدرن بودن، به مراتب و صد چندان از غرب زده مدرن بودن، تلخ تر و رنج آورتر است. یک جامعه شبه مدرن، در واقع یک اجتماع فاقد هویت منسجم و واحد، و گرفتار نحوی وضعیت برزخی، و بحران فقدان هویت است.
🔷یک جامعه شبه مدرن، دیگر نه به تمدن کلاسیک و سنتی خود تعلق دارد و نه به طور تام و تمام در ساحت مدرنیته قرار گرفته است؛ بلکه سرگردان و گرفتار هویت برزخی، و یا به تعبير دقیق تر، بی هویتی است. اساس شبه مدرنیته، بر تقلید ظاهر گرایانه سطحی و بی بنیاد قرار دارد که نه تنها توان از قوه به فعل در آوردن قابلیت ها و ظرفیت های خود تاریخی - فرهنگی ما و احيا و رستاخیز آنها را ندارد، بلکه حتی توان یک اقتباس موفق از مظاهر و شعائر و وجوه فرهنگ و جهان نگری مدرن را نیز دارا نیست.
💢در ساحت شبه مدرنیته، ایدئولوژی ها و ایسم ها حضور فعال اما سطحی دارند؛ و اگر چه دهان ها، بسیاری شعارها و اسامی ایدئولوژی ها و ایسمها - از لیبرالیسم تا مارکسیسم و فمینیسم - را دائما بر زبان می آورند، اما اکثریت سینه چاکان آن ایدئولوژی ها و خود روشنفکران، از داشتن درکی روشن و عمیق از محتوا و شعائر و مبادی و غایات مدرنیته و ایدئولوژی های آن، غافل و عاجز هستند.
📖کتاب #جستار_هایی_در_ادبیات_داستانی_معاصر نوشته ی #شهریار_زرشناس
#مشاوره
#مدرنیته
#شبه_مدرنیته
📌@canoon_org
38.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰صنایع خلاق محتاج هسته های خلاق
🔶مسئولین و نهادهای متولی علم و فرهنگ، چگونه می توانند از دانش و ظرفیت های هسته های خلاق در رشد و توسعه صنایع خلاق استفاده کنند؟ به طور کلی صنایع خلاق در کشور ما از چه اهمیت و جایگاهی برخوردار بوده است و چگونه می توان ماهیت و هویت آن را از سایر دانش ها تمییز کرد؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانش_بنیان
#علوم_انسانی
#اکبر_محمدی
#احمد_فضلوی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶در کتاب قرارداد اجتماعی اثر #ژان_ژاک_روسو، وطن چنین تعریف شده است:
#وطن سرزمینی است که گروهی از مردم با یکدیگر بر محور پیمانی اجتماعی زندگی می کنند و نوعی از حکومت را در میان خود برپا کرده اند.
🔷ولی این تعریف از وطن با دیدگاه اسلام نسبت به دولت، مطابقت ندارد؛چرا که وطن اسلامی عبارت است از همه سرزمین های مسلمان نشین که تحت نظارت حکومت واحد اسلامی بر اساس قانون اسلام که از جانب خداوند یکتا برای بشر فرستاده شده اداره می شود.
🔻از جمله اندیشمندان مسلمانی که در تشریح و بکارگیری مفهوم وطن دقت و حساسیت نشان می دهند، می توان #شهید_مدرس و #اقبال_لاهوری را نام برد. بحث از مفهوم وطن در عصر ایشان بحثی است که همزاد ناسیونالیسم است. یعنی بعدی که به مفاخر نژادی، عصبیت های قومی و تظاهر به آب و خاک پرستی اهمیت می دهد.
🔺نگرش و تلقی که افرادی همچون اقبال و مدرس از آن نفرت داشته اند و این نفرت به حدی عمیق است که احساس ملی گرایی را بزرگترین دشمن اسلام و مسلمین دانسته و دین را مایه وحدت و منشا قدرت می دانند نه عصبیت و نژاد را.
📖کتاب #اندیشه_سیاسی_شهید_مدرس نوشته ی #رضا_عیسی_نیا
#نژاد
#ملی_گرایی
#ناسیونالیسم
📌@canoon_org
🔷در قرن گذشته، الگوی مطبوعات و رسانه های لیبرالیسم، گرفتار یک سلسله تناقضات بزرگ و بحرانی شده است. تئوری و الگوی متداول رسانه ها در غرب، وظایف مطبوعات و رسانه های جمعی را اطلاع رسانی، تشکل افکار عمومی، انتقال فرهنگ، سرگرم کردن و تفریح مردم، ابزار و آلات سوداگری و پول در آوردن می دانند؛
🔶اما همین لیبرال ها و محافظه کاران در غرب بر این عقیده هستند که مطبوعات و رسانه ها در عمل، به وظایف اطلاع رسانی و نظارت بر امور دولت و جامعه آن طور که باید و انتظار می رود، وفادار نبوده اند. اولویت مطبوعات و کارنامه آنها مملو از ثروت گرایی، دلالی سیاسی، کنترل عقاید و آرای عمومی، انتقال فرهنگ مبتذل و ارزان به نسل های جدید و بالاتر از همه سرگرم کردن مردم و استفاده بازرگانی و سیاسی از آنها بوده است.
💢در سالهای اخیر، بسیاری از جامعه شناسان، حقوق دانان، روانشناسان و استادان معتبر علوم سیاسی و ارتباطات به این نتیجه رسیده اند که مطبوعات و رسانه های مسلط و حاکم لیبرالیسم، نمی توانند آن نقشی را که یک جامعه مدنی از آنها انتظار دارد، ایفا کنند.
📖ماهنامه زمانه، سال دوم، شماره 14، ص 76
#رسانه
#فرهنگ
#لیبرالیسم
📌@canoon_org
26.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حکمرانی مجازی بر اعتراضات!
🔶فضای مجازی نه یک ابزار که یک راهبرد در ناآرامی های اخیر بود. اما جمهوری اسلامی چگونه از این فضا در کنش ها و واکنش هایمان استفاده کرد؟ آیا فضای استفاده از فضای مجازی در این ایام عقلانی بود؟ برای حکمرانی صحیح فضای مجازی به چه مواردی باید توجه کرد؟
#رسانه
#معرکه
#دانشجو
#حکمرانی
#اعتراضات
#فضای_مجازی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#محمد_کشوری
#سیاست_گذاری
#نشست_مجازی
#کرسی_آزاد_اندیشی
#محمد_حسین_سیاح_طاهری
📌@canoon_org
🔷اشو مطالعات بسیاری داشت، به خصوص در زمینۀ فلسفه و روانشناسی. اما نکتۀ جالب اینجاست که او بعدها به شدت با علم اکتسابی مخالفت میکند! او سالها استاد فلسفه دانشگاه جبل پور بود. در همان دوران تدریس خود، به تمام هندوستان سفر کرد و با رهبران مذهبی بسیاری مناظره نمود؛ با مردم ملاقات کرد و سیستمهای اعتقادی و روانشناسی بسیاری را جستجو نمود تا بتواند راهی برای آرامش انسان معاصر بیابد.
🔶اما به راستی اشو از آفرینش، تاریخ، فلسفه، شعر، شورش، عشق، آزادی، فردای آدمی و بودن و نبودن چگونه سخن به میان میآورد؟ در این زمینه، کتاب #اشو_از_واقعیت_تا_خلسه به کوشش #هادی_وکیلی و #آزاده_مدنی ، به شرح اندیشهها و تحلیل انتقادی باورها و آموزشهای اشو پرداخته است.
💢این اثر که محصولی از کانون اندیشه جوان می باشد، در چهار فصل تنظیم شده است. در فصل اول، زندگی نامه و شالوده فکر اشو مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل دوم، الهیات اشو به بوته نقد کشیده می شود. در فصل سوم هم دیدگاه های دیگر اشو بیان شده و بالاخره در فصل چهارم، نگرشی انتقادی به اشو صورت گرفته تا نقاط ضعف اندیشه وی آشکار شود.
#اشو
#عرفان
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات 🔶کانون اندیشه جوان در پنجمین نشست از سری جدید نشست های کرسی آز
🔰حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات
🎞فیلم کامل پنجمین نشست معرکه با موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات»
🔷این نشست با حضور محمدحسین سیاح طاهری «جامعه شناس و کارشناس حوزه فضای مجازی» و محمد کشوری «مدیر اندیشکده طیف» برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید.
#رسانه
#معرکه
#دانشجو
#حکمرانی
#اعتراضات
#فضای_مجازی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#محمد_کشوری
#سیاست_گذاری
#نشست_مجازی
#کرسی_آزاد_اندیشی
#محمد_حسین_سیاح_طاهری
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات 🎞فیلم کامل پنجمین نشست معرکه با موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات
حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات.mp3
39.23M
🎧صوت نشست معرکه با موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات» را بشنوید.
👤با حضور محمدحسین سیاح طاهری و محمد کشوری
📌@canoon_org
🔰مجمع دفاتر فرهنگی دانشگاه علم و صنعت، نخستین ایستگاه قرارهای تشکلی کانون اندیشه جوان
🔶ضرورت پرداختن به امر گفتگو در بستری مناسب و با محوریت دانشجویان، از اموری است که همواره در کانون اندیشه جوان مورد اهتمام بوده و ارتباط مستمر با تشکل های دانشجویی و برگزاری ۱۰۰ نشست گفتگوی تشکل های دانشجویی کالک در کانون و در ایام کرونا از مویدات این امر است.
🔷در همین راستا و در دور جدیدی از فعالیت های دفتر ارتباطات تشکلی کانون اندیشه جوان این مجموعه در جهت گفتمان سازی و ترویج روحیه گفتگو و تضارب آرا در میان قشر نخبه دانشگاهی و تقویت تشکل های دانشجویی به عنوان سردمدار جنبش دانشجویی تلاش نموده است با حضور موثر در بین تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها، به رشد بیش از پیش آنها و زمینه سازی شکل گیری بسترهای گفتگو در میان نخبگان دانشگاهی گام بردارد.
💢سه شنبه 8 آذرماه نخستین مقصد و قرار از قرارهای تشکلی کانون اندیشه جوان بود که با حضور معاون مخاطب شناسی و مسئول دفتر تشکلی کانون، معاونت جهاد تبیین مجمع دفاتر فرهنگی، مسئول دفتر فرهنگی دانشکده مهندسی صنایع، مسئول دفتر فرهنگی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و همچنین مسئول دفتر فرهنگی دانشکده راه آهن در دفتر مرکزی این تشکل در دانشگاه علم و صنعت برگزار گردید. در این نشست صمیمی طرفین پیرامون مسائل روز دانشگاه به گفتگو پرداخته و تفاهماتی برای افزایش همکاری ها علی الخصوص در حوزه کرسی های آزاد اندیشی صورت گرفت.
#دانشگاه
#دانشجو
#دانشگاه_علم_و_صنعت
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷در عربی، واژه شیعه دو معنای نزدیک به هم دارد: «الشیعه» به شکل مفرد «بدون اضافه به واژه دیگر» به معنای گروه و دسته ای که بر سر امری یگانه گرد هم آیند. شیعه الرجل (شیعه آن مرد) به شکل «مضاف» به معنای «پیروان» و یاران آن مرد. در قرآن کریم واژه «شیعه» در مجموع چهار بار (یک بار به شکل مفرد و سه بار به شکل مضاف) به کار رفته است که در آیه اول به معنای «گروه» و در سه مورد دیگر به معنای «پیرو» است.
🔶شیعه در کاربردی اصطلاحی به یاران و حامیان امام علی(ع) گفته می شود. پژوهشگران در اینکه این اصطلاح با گذشت زمان بر سایر کاربردهای لغوی آن غالب شد و نام عمومی پیروان و شیعیان امام علی(ع) قرار گرفت اختلاف چندانی ندارند. به طور عام، اصطلاح «شیعه علی» به معنای یاران و دوستداران علی(ع) و فرزندان ایشان است.
💢عام بودن معنای فوق بدان علت است که اعتقاد به امامت منصوص و بلافصل علی(ع) و فرزندان ایشان، معیار نیست بلکه اصطلاحی فراگیر می باشد و بر کسانی تطبیق می یابد که در حوادث صدر اسلام به ویژه پس از قتل خلیفه سوم، هوادار و طرفدار خلافت علی شدند.
📖کتاب #تشیع_در_ایران نوشته ی #رضا_صفری
#تشیع
#شیعه
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
42.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰درباره دانش بنیان های واقعی!
🔻آیا می دانستید شرکت های دانش بنیان مونتاژی هم وجود دارند؟
🔺اما یک شرکت دانش بنیان دقیقا باید چه ویژگی داشته باشد که دانش بنیان بشود؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و پنج برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#تولید
#دانش
#توسعه
#فناوری
#دانش_بنیان
#سبک_زندگی
#ارزش_افزوده
#کمیل_یزدانی
#جمال_نظامی_پور
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلسله نشست های درباره علم دینی
💢کانون اندیشه جوان سومین محصول از گنجینه آرشیو خود را منتشر کرد.
🔷بحث علم دینی بحث نسبتا جدیدی است که نه در دوره تاریخ تمدن اسلامی صحبتی از آن بوده و نه در شروع علم جدید در غرب. مدرنيته دارای روح است و اين روح در تمام اجزای آن جريان دارد و تنها علومی دينی هستند كه منشا وحيانی دارند اما آیا اسلام با كليت مدرنيته مشكل دارد؟ آيا امور ديگر در علم تأثير گذارند؟ جايگاه ارزش ها و بايدها و نبايدها در مقابل علم چيست؟ آيا بايدها و نبايدها مقدم برعلم اند؟
🔶سلسله نشست های درباره علم دینی در خرداد ۱۳۹۱ در ۵ جلسه با ارائه مهدی گلشنی، مهدی نصیری، سعید زیبا کلام، حسین سوزنچی و علیرضا پیروزمند برگزار شده و به نقد و بررسی موضوعات چیستی علم و فهم علم دینی، نسبت علم و دین، اسلام و تجدد، پیوند علم دینی با انقلاب اسلامی و علوم اجتماعی دینی اختصاص دارد.
💠 برای تهیه و خرید این دوره به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐https://canoon.org
#همدرس
#علم_دینی
#دوره_آموزشی
#نشست_علمی
#مهدی_گلشنی
#مهدی_نصیری
#سعید_زیبا_کلام
#حسین_سوزنچی
#علیرضا_پیروزمند
📌@canoon_org
🔷از قرن نوزدهم تا نیمه دوم قرن بیستم، برخی نحله ها و مکاتب همچون مارکسیسم و ماتریالیسم سر برآوردند اما از پایان قرن بیست، بازگشت مجدد به سوی دیانت هم در جهان غرب و هم خارج از جهان غرب به وقوع پیوست. در این قرن، عرصه های گوناگون جهان مدرن مانند عرصه علمی و عرصه هنری به صورت رسمی سکولار شده بود.
🔶پیتر برگر می گوید: ما جامعه شناسان فکر می کردیم که آخرین سنگر دین، فرهنگ عمومی است و این عرصه هم تا آخر قرن بیستم از دست دین می رود! تصور این بود که اگر جایی برای دین باشد، در عرصه خصوصی است که این هم در حال از بین رفتن است، اما خیزش مجدد به سوی دیانت خودش را نشان داد و این مسئله تأملاتی را ایجاد کرد که دین چه کار می کند.
💢فردی مانند برگر که یک پدیدارشناس کارکرد گراست، نظام معنایی دین و مفاهیم دینی را در ایجاد انسجام اجتماعی بی بدیل دانست. هر چند این توجه را داشت که نیاز به دین به لحاظ نظام معرفتی و علمی جهان مدرن قابل دفاع نیست؛ بنابراین به تعبیر او باید دین را ترویج کرد و اگر دین نباشد، همین جهان سکولار هم فروخواهد ریخت.
📖کتاب #تربیت_سکولار به کوشش #سیدنقی_موسوی
#دین
#سکولار
#پیتر_برگر
#سکولاریسم
📌@canoon_org
42.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اعدام مشروطه مشروعه!
🔻علل مخالفت شیخ فضل الله نوری با مشروطه چیست؟
🔺ریشه های اختلاف نظر وی با علامه نائینی چه بود؟
💢و چرا سرانجام شیخ به اعدام رسید؟
#آزادی
#شابک
#قاجار
#قانون
#مشروطه
#سکولاریسم
#علامه_نایینی
#قانون_اساسی
#مقاله_تصویری
#دیده_بان_بیدار
#علی_ابوالحسنی
#مجلس_شورای_ملی
#شیخ_فضل_الله_نوری
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰اعدام مشروطه مشروعه! 🔻علل مخالفت شیخ فضل الله نوری با مشروطه چیست؟ 🔺ریشه های اختلاف نظر وی با علام
اعدام مشروطه مشروعه.mp3
4.72M
🎧 صوت کلیپ «اعدام مشروطه مشروعه!» را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات 🔶کانون اندیشه جوان در پنجمین نشست از سری جدید نشست های کرسی آز
🔰 نقش فضای مجازی در اعتراضات اخیر
🔷 نشست پنجم معرکه با موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات» با حضور محمدحسین سیاح طاهری و محمد کشوری، جامعه شناس و کارشناس حوزه فضای مجازی و مدیر اندیشکده طیف، در صفحه آپارات و روبیکا کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
💢عوامل متعددی در پیدایش و ایجاد رویکردهای پوپولیستی در یک جامعه تاثیر دارند که مهمترین شان عبارتند از:
۱. آشفتگی ساختار اقتصادی: تضادهای فقیر و غنی، شهری و روستایی، کشاورزی و صنعتی، حاشیه نشین و متن نشین، استقلال اقتصادی دولت از جامعه، نابرابری و احساس تبعیض، فقر و فساد اقتصادی که همگی شاخصه های ساختار و نهاد معیوب اقتصادی است، در ایجاد رویکردهای پوپولیستی در جامعه تاثیر فراوانی دارد.
۲. بحران مشروعیت: رشد و قوت بوروکراسی و فربه شدن دولت، ضعف بدنه اجتماعی، فاصله دولت و ملت و... نوعی سوءظن به قدرت پدید می آورد که سرانجام به ایجاد بحران مشروعیت منجر می شود. با اختلاف میان انگیزش های اعلام شده از سوی دولت، نظام آموزشی و شغلی از یک سو و انگیزش های فراهم شده توسط نظام اجتماعی و فرهنگی، جامعه به سمت این بحران حرکت می کند و سرانجام، پوپولیسم را به ارمغان می آورد.
۳. ضعف جامعه مدنی: ضعف نهادهای مدنی، فعالیت جدی نداشتن احزاب، مطبوعات و انجمن های غیر دولتی، تحقیر فرد و به حاشیه رانده شدن او، رشد نکردن مفهوم شهروندی، نبود مشارکت سیاسی واقعی، ضعف همبستگی ارگانیکی و وجود نوعی جمع گرایی قبیله ای در عین خودخواهی فردگرایانه از دیگر مشکلات جوامع در حال گذار است که امکان دارد آنها را به مشکل پوپولیسم دچار کند.
📖ماهنامه زمانه، سال هفتم، شماره 71، ص 62
#جامعه
#مشاوره
#پوپولیسم
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰چرا به دانش بنیان نیاز داریم؟
🔶در وضعیتی که کشور تحریم است و با مشکلات اقتصادی دسته و پنجه نرم می کند، چرا ما به دانش بنیان نیاز داریم؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و پنج برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#تولید
#دانش
#توسعه
#فناوری
#دانش_بنیان
#سبک_زندگی
#ارزش_افزوده
#کمیل_یزدانی
#جمال_نظامی_پور
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔹روز دانشجو
🔸روز تأکید بر اهمیت علم آموزی و لزوم حقیقت جویی،
🔹روز تأکید بر لزوم افزایش بصیرت سیاسی و معرفت دینی
🌺بر تمامی دانشجویان، دانشگاهیان و اهالی علم مبارک باد🌺
📌@canoon_org
🔷در سال ۱۳۳۲ یکی از رویدادهای مهمی که نماد حرکت دانشجویی شد، حادثه ۱۶ آذر در دانشگاه تهران بود؛ زیرا حرکت های بعدی دانشجویان، با این خیزش تاریخی، پیوندی ناگسستنی یافته بود؛ در واقع حادثه ۱۶ آذر بر این حرکتها به گونه ای بسیار آشکار تأثیر گذاشته و به آنها مفهومی جدید بخشیده بود.
🔶جنبش های دانشجویی کنونی در ایران، هویت خود را در چنین روزی جستجو می کنند. ۱۶ آذر روزی شد که جنبش دانشجویی ایران هویت خود را بدان گره زد و با آن شناخته شد. این جنبش، همواره حرکت های مهم و در خور توجهی داشته است اما می توان گفت ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نقطه آغاز فعالیت سامان یافته برای جنبش دانشجویی است.
💢پیش از این تاریخ، #جنبش_دانشجویی ، کمتر تشکیلاتی و نهاد یافته بود و بیشتر حرکتهای آن خودجوش و برنامه ریزی نشده بود، اما بعدها ۱۶ آذر سرمنشاء سازمان یافتن اقدامات و خروج تدریجی از حرکتهای صنفی به سوی حرکتهای دیگر گردید به گونه ای که پس از آن، دانشجویان دانشگاه های گوناگون حرکتی هماهنگ و یکسان داشتند که در سطح جامعه نیز انعکاس بسیار گسترده ای داشت.
📖ماهنامه زمانه، شماره 7، صفحه 6
#دانشجو
#دانشگاه
#شانزده_آذر
#دانشگاه_تهران
📌@canoon_org
◼️ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها :
◾️ همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگاری ها در دوستی علیّ علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود.
📖 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید:ج 2، ص449.
🏴شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد🏴
📌@canoon_org
🔷نوآم چامسکی معتقد بود زبان، یک قضیه همه یا هیچ است که ما حین تکامل خود و با مقوله هایی که برای دستیابی به آن ضروری بوده است به آن مجهز شده ایم. این مقوله ها «ساختار عمیق» کلام ما را تعیین می کنند، آن هم بدون وابستگی به زبانی خاص. جمله ها در عملیات تکراری از یک «دستور زبان گشتاری» که ساختار عمیق را به زنجیره ظاهری تبدیل می کند، نمود می یابد.
🔶در نتیجه همه ما انسانها می توانیم تعداد بسیاری جمله را به طور نامحدود درک کنیم؛ یعنی هرگاه که ما توانایی مقدماتی زبان شناختی را کسب کرده باشیم. مهارت های زبانی اساسا خلاقانه اند و قلمروی نامحدود ادراک ما نیز از قلمروی نامحدود آنچه می توانیم در ذهن خود بپرورانیم حکایت می کند.
💢#چامسکی، اندیشه های منطق جدید را با قوه تشخیص مبتنی بر تخیل قوی که کاملا مدیون خلاقیت و تلاش های خود اوست، به تکامل رساند. او دارای توانایی علمی راستین برای ترجمان نظریه انتزاعی به مشاهده عینی و دریافت و حل معضلات روشنفکرانه، آن هم در جایی است که دیگران فقط داده های معمولی را تشخیص می دهند.
📖ماهنامه زمانه، شماره 10 و 11، صفحه 70
#زبان
#منطق
#اندیشه
#دستور_زبان
#نوآم_چامسکی
📌@canoon_org