کانون اندیشه جوان
🔰 نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه 🎞فیلم کامل دومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های
نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه.mp3
42.73M
🎧 صوت دومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه» را بشنوید.
👥 با حضور مصطفی حسینخانی و علی اکبر کارگر
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆انقلاب ما
🌱آرمان نهم: استقلال و اقتدار ملی
#ایران
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی
#آیت_الله_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_ایران
📌@canoon_org
🔶جلوه حقیقی حیات یعنی آدمی به #هدف واقعی خویش بیندیشد و به حیات، از افقی بالاتر از لذت جویی و بی بند و باری بنگرد. #خدا را تنها هدف حیات خود قرار داده و جز او کسی را قابل پرستش نداند و در راه خدا و برای خدا کار کند. همچنین حرکتش برای خدا و به سوی او باشد و زندگی را در رابطه با #خداوند تفسیر و تبیین کند.
🔷کسی که به جلوه #حقیقی حیات می اندیشد، دیگر زندانی را در رابطه با #نفس_اماره توجیه نمی کند. زندگی دنیا برای او وسیله ای جهت تکامل نفس تلقی می شود و زندگی آخرت فدای زندگی دنیا نمی شود. وی این دو نوع حیات را در رابطه با یکدیگر دانسته و #حیات اخروی را مقصد واقعی خود تلقی می کند.
💢بنابر آیاتی از #قرآن، حیات آخرت، باطن حیات دنیا است و آن حیات، حیات برتر و بالاتر است. آن حیات، #حیات_حقیقی می باشد چرا که در آن جا اثری از شر و #فساد، رنج و بیماری، تزاحم و تضاد وجود ندارد؛ برخلاف حیات دنیا که آمیخته با همه این امور است. برای رسیدن به آن حیات باید در همین دنیا به تلاش و کوشش پرداخت چرا که حیات اخروی نتیجه حیات دنیوی است.
📖کتاب #فلسفه_خلقت_انسان به کوشش #عبدالله_نصری
#دنیا
#آخرت
#تکامل
#زندگی
📌@canoon_org
🔷بنابر تعریف حداقلی از انقلاب، #انقلاب_اسلامی_ایران یک انقلاب کاملاً موفق بوده است به خصوص که در نظام نوین هیچ اثر و ردپایی از #نخبگان سیاسی حاکم در رژیم سابق به چشم نمی خورد و اگر این دگرگونی و فروپاشی به نحوی کامل انجام گرفت، ساختارها و نهادهای #امنیتی، #نظامی و #سیاسی سابق یا از بین رفت و یا دستخوش تحول و بازسازی اساسی قرار گرفت.
🔶در چارچوپ تعریف حداقلی از #انقلاب، دستاورد انقلاب کاملاً منطبق با خواسته و هدف آن بوده اما اندیشه پردازان انقلاب اسلامی هرگز به این حداقل قانع نبوده و در تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب بسیار فراتر از آن اندیشیده و توده #مردم نیز به امید آرمان هایی فراتر از سقوط #رژیم_پهلوی گام در #میدان_انقلاب نهادند.
💢می توان گفت که #انقلاب_اسلامی در چارچوب تعریف حداکثری از انقلاب شکل گرفت. این تعریف عبارتست از یک #حرکت_مردمی توام با خشونت داخلی در جهت تغییر سریع و بنیانی در ارزشها و باورهای مسلط نهادهای سیاسی، ساختارهای #اجتماعی، #رهبری روش ها و فعالیت های حکومتی یک #جامعه.
📖کتاب #فرهنگ_جامعه_انقلاب به کوشش جمعی از نویسندگان
#شاه
#ایران
#پهلوی
#امام_خمینی
#جمهوری_اسلامی
📌@canoon_org
🔰انقلاب اسلامی و هویت ایرانی
🎞فیلم کامل قسمت دوم نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «انقلاب اسلامی و هویت ایرانی»
🔷این نشست با حضور علیرضا شجاعی زند «عضو هیئت علمی گروه جامعهشناسی دانشگاه تربیت مدرس» و مهدی نصیری «نویسنده و فعال فرهنگی» برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید.
#معرکه
#هویت
#مدرنیته
#حکمرانی
#هویت_ملی
#هویت_دینی
#هویت_ایرانی
#باستان_گرایی
#ایران_معاصر
#نظام_اسلامی
#مهدی_نصیری
#انقلاب_هویتی
#انقلاب_اسلامی
#علیرضا_شجاعی_زند
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰انقلاب اسلامی و هویت ایرانی 🎞فیلم کامل قسمت دوم نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «انقلاب اسلامی و هو
انقلاب اسلامی و هویت ایرانی.mp3
43.98M
🎧صوت نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «انقلاب اسلامی و هویت ایرانی» را بشنوید.
👤با حضور علیرضا شجاعی زند و مهدی نصیری
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆انقلاب ما
🌱آرمان دهم: مردم سالاری دینی
#ایران
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی
#آیت_الله_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_ایران
📌@canoon_org
🔰 بررسی بحران های اجتماعی ایران معاصر
🎞فیلم کامل سومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «بررسی بحران های اجتماعی ایران معاصر»
🔷این نشست با حضور داوود طالقانی (دبیر سابق انجمن علمی علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران) و محمدحسین اصغریان (مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر) برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#هویت
#فرهنگ
#دانشگاه
#دانشجو
#داوود_طالقانی
#محمدحسین_اصغریان
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگوهای_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰 بررسی بحران های اجتماعی ایران معاصر 🎞فیلم کامل سومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانش
بررسی بحران های اجتماعی ایران معاصر .mp3
42.52M
🎧 صوت سومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «بررسی بحران های اجتماعی ایران معاصر» را بشنوید.
👥 با حضور داوود طالقانی و محمدحسین اصغریان
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆انقلاب ما
🌱آرمان یازدهم: تکریم حقوق زنان و دستیابی به برابری جنسیتی
#ایران
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی
#آیت_الله_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_ایران
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مقام معظم رهبری (مدظله العالی) :
🔶 بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت.
📜بیانات رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم۱۳۶۸/۱۱/۰۴
🇮🇷سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گرامی باد🇮🇷
📌@canoon_org
🔰سیاستگذاری هویتی و حکمرانی
🎞فیلم کامل قسمت سوم نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «سیاستگذاری هویتی و حکمرانی»
🔷این نشست با حضور سیدجواد میری «عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» و علیرضا بلیغ «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید.
#معرکه
#هویت
#مدرنیته
#حکمرانی
#هویت_ملی
#هویت_دینی
#هویت_ایرانی
#باستان_گرایی
#ایران_معاصر
#نظام_اسلامی
#علیرضا_بلیغ
#انقلاب_هویتی
#انقلاب_اسلامی
#سید_جواد_میری
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰سیاستگذاری هویتی و حکمرانی 🎞فیلم کامل قسمت سوم نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «سیاستگذاری هویتی
سیاستگذاری هویتی و حکمرانی.mp3
36.31M
🎧صوت نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «سیاستگذاری هویتی و حکمرانی» را بشنوید.
👤با حضور سیدجواد میری و علیرضا بلیغ
📌@canoon_org
🔶عدالت مظلوم ترین مفهوم در طول #تاریخ بوده است؛ عمق این ستم را می توان در فراز و فرودهای #سیاسی هر ملتی مشاهده کرد درحالی که در فرهنگ شیعی، به دست گرفتن #حکومت و قدرت، مقدمه ای برای تحقق عدالتی همه جانبه است. در این زمینه، کتاب #گفتمان_عدالت_در_انقلاب_اسلامی به قلم #سیدحسین_فخر_زارع توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.
🔷نویسنده در این کتاب، به بررسی مفهوم بنیادین #عدالت که در حقیقت تئوری اصلی انقلاب اسلامی بر آن سوار و استوار است، از دیدگاههای انطباقگرایانه، مساوات طلبانه، #لیبرالی، شایستهگرایی و حقگرایانه پرداخته تا از دریچه این نگاه، به بحث دربارۀ چرایی و نیز میزان استواری و پایبندی #انقلاب به «عدالت» مباحثی را مطرح کند.
💢در این مسیر، چالشهایی که از این شاهراه، فراروی #انقلاب_اسلامی است تحلیل شده و راهکارهایی که به حل این چالشها و معضلات کمک میکند، تبیین گردیده است. این مطالعه با نگاهی بر آرای #امام_خمینی و استاد #مرتضی_مطهری و با تاملی در کتاب #نهج_البلاغه و سخنان #حضرت_علی (ع) دربارة عدالت، صورت گرفته است.
#ایران
#قانون
#عدالت
#معرفی_کتاب
#جمهوری_اسلامی
📌@canoon_org
🔰هویت ملی و گرایش های قومی
🎞فیلم کامل قسمت چهارم نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «هویت ملی و گرایش های قومی»
🔷این نشست با حضور حمید هوشنگی «عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)» و علی اشرف نظری «عضو هیئت علمی دانشگاه تهران» برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید.
#معرکه
#هویت
#مدرنیته
#حکمرانی
#هویت_ملی
#هویت_دینی
#هویت_ایرانی
#باستان_گرایی
#ایران_معاصر
#نظام_اسلامی
#انقلاب_هویتی
#انقلاب_اسلامی
#حمید_هوشنگی
#علی_اشرف_نظری
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰هویت ملی و گرایش های قومی 🎞فیلم کامل قسمت چهارم نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «هویت ملی و گرایش ه
هویت ملی و گرایش های قومی.mp3
41.29M
🎧صوت نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «هویت ملی و گرایش های قومی» را بشنوید.
👤با حضور حمید هوشنگی و علی اشرف نظری
📌@canoon_org
🔶رویکردی که به #فمینیسم_رادیکال یا #فمینیسم_افراطی معروف گردیده در دهه ١٩٦٠ میلادی در غرب رواج یافته است. این جریان، یک گرایش منسجم و یکپارچه نبوده و بیشتر، حالت طیفی از آرا و شعارها را دارد که وجه غالب آن را نحوی #مردستیزی بیمارگونه و دعوت به #انحرافات_اخلاقی چون همجنس خواهی زنانه تشکیل می دهد.
🔷این جریان معتقد به نابرابری #دوجنس می باشد و اصلی ترین صورت این نابرابری ها را نابرابری جنسی میان زن و #مرد می داند؛ یعنی فقدان تشابه در این زمینه مطلق بوده و اعتقاد آنان بر این است که تقسیم کار براساس #هویت_جنسی و قرار دادن وظیفه مادری و همسری برای #زن اصلی ترین عامل نابرابری و بی عدالتی می باشد.
💢گروهی از #فمینیست های رادیکال خواهان کناره گیری از اجتماع #مردانه و تشکیل «کمون های زنانه» اند. آنها دین را اختراع مردان برای انقیاد زنان می دانند و از مبلغان و مدافعان آزادی همجنس گرایی #زنانه و تصویب قوانینی جهت مجاز بودن خرید و یا دریافت نطفه برای #بارداری در روابط دو زن با یکدیگر هستند.
📖کتاب #جستارهایی_در_ادبیات_داستانی_معاصر نوشته ی #شهریار_زرشناس
#برابری
#فمینیسم
#جنبش_زنان
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰مسائل هویتی ایران معاصر 🎞فیلم کامل قسمت اول نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «مسائل هویتی ایران معاص
🔰 بازیابی هویت ایرانی؛ محصول انقلاب اسلامی
🔷 نشست اول معرکه(فصل هویت) با موضوع «مسائل هویتی ایران معاصر» با حضور جبار رحمانی «عضو هیئت علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی» و سیدحسین شهرستانی «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» در کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰زن و سه نقش اساسی
🔷زنان در کدام عرصه ی فردی، اجتماعی و خانوادگی می توانند موفق باشند؟ آیا این عرصه ها با یکدیگر تداخل دارند و کدام یک از این عرصه ها بیشترین اهمیت را در جامعه دارا است؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#زنان
#کالک
#تربیت
#جامعه
#رسالت
#سیاست
#تشکیلات
#جریان_سازی
#فهیمه_شریفیان
#تینا_حاج_محمدی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷كلمات، همواره از معنا شدن و #دلالت نهایی می گریزند؛ حتی کلمه ساده ای مانند «آب» می تواند دلالت های فراوانی بیافریند. این معناگریزی در مورد #مفاهیم انتزاعی تری مانند «حق» شدت بیشتری می یابد و این راز همه ی کژتابی ها و سوء تفاهم ها در عرصه اندیشه و حتی #زندگی روزمره است.
🔶آنچه #معلم برای دانش آموز بیان می کند، توسط گفتمان های غالب در ذهن #کودک ترجمه می شود و آنچه به وسیله حس شنوایی و بینایی وارد مغز #دانش_آموز می شود، دقیقا همانی نیست که مدنظر معلم بوده. همین معناگریزی و گفتمان های گوناگون و رنگارنگ، و همین ترجمه های گفتمانی است که راه را برای یافتن حقیقت غایی می بندد.
💢بسیاری از اندیشمندان نتیجه می گیرند که هیچ #حقیقت مطلقی وجود ندارد و حقیقت را همان گفتگو می دانند. اما بیان اینکه هیچ حقیقتی وجود ندارد و فقط باید زبان بازی و گفتگو کرد، نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه انسان را در خلا بی معنایی، #پوچی و نیست انگاری معلق می کند؛ این درحالیست که سودای رهایی از همین پوچی و نیست انگاری بود که انسان را به #اندیشه واداشت.
📖ماهنامه زمانه، شماره سه، سال نهم، ص ۳۴
#معنا
#زبان
#تفکر
#زمانه
📌@canoon_org
44.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ابن خلدون و خوانش های انحرافی
🔶ابن خلدون کلید مهمی برای فهم اندیشه بسیاری از متفکران معاصر اروپایی و مسلمان است.
⁉️اما چرا متفکری همچون ابن خلدون در دوره مدرن و توسط متفکران معاصر مورد خوانش های ناصحیح قرار گرفته است؟
#اسلام
#تاریخ
#شابک
#عمران
#فلسفه
#طه_حسین
#ابن_خلدون
#معرفی_کتاب
#موسی_نجفی
#مقاله_تصویری
#جامعه_شناسی
#جمال_عبدالناصر
#سیدجواد_طباطبایی
#مراتب_ظهور_فلسفه_سیاست_در_تمدن_اسلامی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ابن خلدون و خوانش های انحرافی 🔶ابن خلدون کلید مهمی برای فهم اندیشه بسیاری از متفکران معاصر اروپایی
ابن خلدون و خوانش های انحرافی.mp3
5.11M
🎧 صوت کلیپ «ابن خلدون و خوانش های انحرافی» را بشنوید.
📌@canoon_org
🔷سکولاریسم در اصل به معنای «جدایی دین از دنیا» است و این تعریف، هسته اصلی سکولاریسم است. جدایی دین از دنیا مراتبی دارد و آنچه در غرب اتفاق افتاده حداقل سه مرتبه دارد؛ ولی در کشورهای غیر غربی مراتب آن متفاوت است. مرتبه اول یا پایین ترین مرتبه سکولاریسم عبارت است از اینکه متولیان دین در امر حکومت دخالت نکنند و متولیان حکومت هم در امر دین دخالت نکنند.
🔶مرتبه بالاتر جدایی دین از اجتماع است. در این مرتبه دین امری خصوصی و فردی است و به ارتباط فرد با خدا محدود میشود و به همین دلیل دین نباید در سیاست، تعلیم و تربیت و... دخالت کند. آنچه اکنون در غرب اتفاق می افتد، این مرحله از سکولاریسم است. مرتبه سوم سکولاریسم که شدیدتر است، به معنای جدا شدن فکر و اندیشه و فرهنگ به صورت کلی از دین است. در این مرحله کلیه امور انسان باید غیر دینی شود.
💢نوع تلقی از تربیت می تواند در پیوند آن با سکولاریسم یا تقابل با آن اثرگذار باشد. مثلاً تلقی سوم از سکولاریسم، تعلیم و تربیت کاملاً سکولار را اقتضا می کند که مطابق آن هیچ نوع آموزه دینی به دانش آموزان نباید ارائه شود. تلقی دوم از سکولاریسم نیز تعلیم و تربیتی را اقتضا می کند که مطابق آن آموزه های اجتماعی دین از آموزش و پرورش کنار گذاشته می شوند؛ بنابراین آنچه نقش مهمی دارد، تلقی از سکولاریسم است که نوع تعلیم و تربیت و سکولار بودن یا نبودن آن را تعیین می کند.
📖کتاب #تربیت_سکولار به کوشش #سید_نقی_موسوی
#تربیت
#مسئله
#سکولاریسم
#پرسش_و_پاسخ
#آموزش_و_پرورش
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰زنان اجتماعی
🔷حضور اجتماعی زن دقیقا چه معنایی می دهد؟ آیا یک زن اجتماعی می تواند در خانه هم حضور داشته باشد؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#زنان
#کالک
#تربیت
#جامعه
#رسالت
#سیاست
#تشکیلات
#جریان_سازی
#فهیمه_شریفیان
#تینا_حاج_محمدی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام کاظم علیه السلام :
◾️کم گویی، حکمت بزرگی است، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفیف گناه است.
📖 منبع : بحارالانوار، ج 78، ص 321
🏴شهادت امام کاظم علیه السلام تسلیت باد.
📌@canoon_org