eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
708 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
193 ویدیو
15 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
. هوشیار باشیم! ✍🏻مریم زارعی وقتی صحبت از قدرت رسانه ای می شود. شاید کمتر کسی قبول کند که رسانه توان این را داشته باشد که حقیقت را وارونه جلوه دهد.نشان دادن چهره ای جدید از محمد جواد ظریف با لباس خادمی چه مفهومی دارد؟ آن هم در زمانی که به علت قهر و آشتی های هدف دار، تصویری نا خوشایند در ذهن مردم ایجاد شده است؟ با دیدن این عکس چه چیزی در ذهن مردم نقش میبندد؟ ما مردم باید یاد بگیریم افراد را نسبت به جایگاهی که دارند بسنجیم. نقد کنیم. انتظارات داشته باشیم و... کسی که جایگاه و مسئولیت سیاسی و اجتماعی دارد. باید در همین جایگاه مورد بحث قرار بگیرد. اینکه اصلاحات با وجود رسانه ی قوی، فردی را که سابقه ی نسبتا خوبی در مسئولیت اجتماعی نداشته، در لباس خادمی نشان می دهد. یعنی هنوز ما مردم ، مسئولین را در جایگاه خودشان مورد نقد و بررسی قرار نمیدهیم. و اصلاحات به دنبال پاک سازی شخصیت محمد جواد هستند. در حقیقت مشکلات کشور با فریب و اکتفا به ظاهر حل نمیشود. به عمل کار برآید... نه به نماز خواندن و خادمی کردن و نهج البلاغه خواندن... @AFKAREHOWZAVI
«چهار هزار شهید در یک روز» ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ بود که همان زن و مرد مجاهد همیشه در صحنه، بی خبر از اعلام حکومت نظامی رژیم پهلوی، چادر بر سر و چکمه به پا، برای آنچه که خیلی ها هنوز رویای محالش می پنداشتند؛ در میدان ژاله تهران، حاضر شدند! با حضور مخالفان، از هر گوشه میدان، صدای الله اکبر و‌ مرگ بر شاه شنیده می شد، این روش، شیوه اعتراض مبارزانی بود که از روزهای پیش آغاز شده بود. اما یکباره ورق برگشت و آتش گلوله بر مردمی بی دفاع زبانه کشید، بسیاری از آنهایی که در زیر این حمله بی رحمانه محاصره شدند، شهادت را در آغوش کشیدند و آنهایی که به دور از معرکه مانده بودند، برای نجات مجروحان شتافتند… در نهایت، درگیری ها تا بعدالظهر آن روز به طول انجامید و چهار هزار نفر به دست رژیمی ناخلف، کشته شدند! از همان ابتدای ثبت این جنایت عظیم در تاریخ منحوس پهلوی، وارثان آن در تلاش تطهیر این اقدام برآمدند چنانچه، دو روز پس از ۱۷ شهریور، اردشیر زاهدی، سفیر ایران، در واشنگتن با وارن کریستوفر، معاون وزارت خارجه آمریکا، دیدار و ادعا کرد که کمونیست‌های سازمان یافته، تظاهرات های ایران را ترتیب داده‌اند! این تطهیر جنایت، همچنان در برنامه استکبار حتی در زمان فعلی پابرجا است؛ به طوری که در این سال ها از تحریف رقم کشتار مردم بی دفاع نیز، کوتاه نیامدند و منابع وابسته به آن رژیم، آن را ۷۸ تن اعلام می کنند! ✍🏻 فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
Ejraye Goroohi - Jale Khun Shod.mp3
1.47M
🔰 ژاله خون شد! ✍🏻فاطمه شفیعی 🟡 نامه‌ی استعفاء را نوشت. چهار سالی می‌شد که گروه موسیقی شیدا کار خود را در رادیو شروع کرده بودند. گروهی که هرکدوم از نفراتش جزء ستاره‌های موسیقی ایرانی بودند، از جمله: ابتهاج، لطفی و شجریان! ⚫️ بعد از آن حادثه کارد به استخوان رسید و دیگر این جنایت را نتوانستند نادیده بگیرند. محمدرضا شجریان استعفا را نوشت و گذاشت رو میز رئیس و خداحافظ! 🟡 حادثه آنقدر هولناک بود که حتی استعفا دادن هم آن‌ها را راضی نکرد. تصمیم گرفتند یک کار موسیقی تولید کنند. لطفی(موسیقی‌دان) زیرزمین خانه‌ی خود را در اختیار گروه گذاشت. شعر را کسرایی سرود و کار را با گروه کُر ضبط کردند و شد اولین قطعه‌ی زیرزمینی گروه شیدا به نام: ⚫️ موسیقی درباره‌ی کشتار ۱۷ شهریور و اعتراض به تیرباران مردم در میدان ژاله تهران سال ۵۷ بود. کشتاری که به دستور مستقیم ارتش انجام شد. 🟡 بعد از آن گروه شیدا از شرکت در کنسرت مسکو هم انصراف داد. کنسرتی که قرار بود ۲۱ شهریور همان سال برگزار شود. دیگر حتی تهدیدهای ساواک هم اثری نداشت. ⚫️ شاید درباره‌ی جنایت ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ همین گزارش خبرنگار روزنامه گاردین کافی باشد: منظره به میدانِ اعدام شباهت داشت. نظامیان، مردمی را که تظاهرات ضد رژیم می‌کردند به گلوله بستند. بالگردها کوهی از اجساد متلاشی شده به جا گذاشتند. آن روز فرمانده نظامی پایتخت، غلامعلی اویسی معروف به قصاب ایران دستور شلیک مستقیم داده بود. تعدادی از سربازها برای اینکه هموطن خود را تیرباران نکنند، یا فرار کردند و یا خودکشی.. @AFKAREHOWZAVI
🔸وقتی پارکینگ حرم محل کار خانم های آرایشگر شد. 👏 🔹«باورم نمی‌شد خانم ناشناس آن طرف خط دارد دعوتم می‌کند برای برداشتن کاشت ناخن بانوان زائر به حرم امام رضا(ع) بروم؛ آقا با این دعوت، ما آرایشگران خدامحور را سربلند کرد». این‌ها را خانم آرایشگر مشهدی می‌گوید که از یک سال قبل در گروه آرایشگران «صیانه» برداشتن رایگان کاشت ناخن خانم‌ها را شروع کرده و حالا بعد از ۲۰۰ مورد برداشت ناخن، در حرم رضوی پاداشش را گرفته است. 🔹بین تمام مشاغل برای خدمت به دستگاه اهل‌بیت(ع)، آرایشگری شاید دور از ذهن‌ترین حرفه به نظر بیاید؛ اما اهالیِ گروه آرایشگران خدامحور «صیانه» با اجرای طرح خودجوش «برداشتن رایگان » اثبات کردند آرایشگران هم می‌توانند سرباز لشکر (عج) باشند.
. هشت عدد نیست ✍کرم الدین من فکر می‌کنم در کشور ما هشت صاحب مخصوص به خود را دارد. این عدد به هیچ عنوان در محاسبات عادی جمع و تفریق های روزمره صدق نمی کند. هر مدلی که این را با اعداد دیگر ضرب کنی یا حتی به توان بی نهایت برسانی باز هم در محاسبات ما نمی‌گنجد و از معنا کردن آن ناتوانیم. عجیب است که شکل هشت هم به صورت چتر است. چتری بر سر بندگان دوستدار و حتی بدون اغراق بگویم بر سر دوست نداران این عدد. چتر رحمت! چگونه است که سرنوشت ایران با عدد هشت گره خورده است چه لیاقتی داشتند این مردم که همه وجود و داشته هایشان به طور غیبی از دست صاحب این عدد حاصل می شود. درست است کشور و ملت ما در سایه رحمت این چتر الهی قرار گرفتند.این چتر بلا ها را دفع کرده و واسطه نزول رحمت است. جایی شنیده بودم با این تاریخی که کشورمان گذرانده تا کنون هفده بار باید ویران می‌شده است و هر کشوری غیر ایران دیگر بود سال ها پیش نامش فراموش می‌شد.اینجاست که می‌بینیم دوباره این عدد یک عدد نیست. جالب است که هر که به طور ویژه خادمش شود همه جوره سرنوشتش با هشت گره میخورد که اصلاً با علم احتمالات در ریاضی مطابقت ندارد. نگاه کنیم به شهید جمهورمان شروع ریست جمهوری و پایان آن و زمان تولیت حرم رضوی و زمان ریاست قوه قضائیه به نوعی با عدد هشت گره خورده است. اگر در علم احتمالات محاسبه ای داشته باشیم این اتفاق غیر قابل پیشامد است ولی در علم الهی برای همه قابل پیشامد. «دوستان محاسبات را کنار بگذاریم دنیای واقعی ما توان محاسبه را ندارد. دیگر نگویید چون فلانی فلان کار را کرد من هم این کار را می کنم. مثل امام رؤوفمان باشیم. در دنیای الهی بدون محاسبات عددی ولی با محاسبات انفسی قدم بزنید.» @AFKAREHOWZAVI
حجاب نه دستور اسلام است نه تجویز ایران جالب است بدانید سال‌ها خیلی سال‌ها پیش از آن‌که نوری از اسلام بتابد یا سرزمینی به نام ایران باشد، حجاب وجود داشته... بله خیلی خیلی سال پیش مثلاً به قدمت زندگی پدرْ آدم و مادرْ حوا در بهشت(کار نداریم که این بهشت بهشت موعود بوده یا هر جای دیگری، فعلا اصل ماجرا را بچسبید) همان زمانی که جنابان آدم و حوا همان ترک اولی را مرتکب شده و همان خوردند که می‌دانیم و می‌دانید(حالا سیب یا گندم یا هر مأکول دیگری) و از بهشت رانده شدند از جمله عقوبات آن‌ها محروم شدن از نعمت پوشش بود. بله بعد از آن ترک اولی ایشان برهنه شده و مجبور به ستر عورت با دار و درخت شدند(خدا نشون نده)[۱] این آیات شریف که بیان شرح حالی است از آنچه که بر حضرات مادر و پدر اولیه گذشت نشان می‌دهد که حجاب و‌ میل به پوشیدگی و عفاف پاسخی است به یک نیاز درونی و البته که مرد و زن هم نمی‌شناسد اما خب بر اساس حکم عقل که می‌فرماید هر که بامش بیش برفش بیشتر پس هر که جذابیت و زیبایی‌‌اش بیش سترش بیشتر لذا زنان چون به لحاظ خلقت و ویژگی‌های ظاهری از جذابیت‌های بیشتری برخوردارند عقلا و طبیعتاً لازم است از پوشیدگی و عفت بیشتری نیز برخوردار باشند چنانکه پیامبر نور و رحمت محمد مصطفی فرمود: «شرم و حیاء نیک است ولی از زنان نیکوتر است.»[۲] و شایان ذکر است که برخورداری از این نعمت خداوندی راه رفتن بر لبه تیز خطرناکی است که چنانچه زنان بر آن بلغزند نه تنها خود که جامعه و خانواده‌های دیگران را نیز ناامن کرده و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند.( چیزی در حدود هفت جد و آباد و هفت نسل بعد از خود را خواهند سوزاند، بکش جلو خواهرم اون شال و بکش بالا اون جوراب). و جالب‌تر اینکه بدانید در اسلام بعضی دستورات و احکام تأسیسی و برخی امضایی است. اکنون به دور از هر گونه کلمات قلمبه‌سلمبه توضیح خواهیم داد که منظور چیست. فهم احکام تأسیسی را به خود شریفتان واگذار کرده اما در مورد احکام امضایی عرضه بداریم که برخی دستورات در اسلام چیز جدیدی نبوده و سابقه داشته و اسلام آن‌ها را امضا کرده و اقدام به اصلاح و تعیین حدود آن کرده است مانند احکام مناسک حج، حج سابقه ‌ای بسیار طولانی‌تر از ظهور اسلام دارد اما اسلام مناسک این واجب را اصلاح کرده وگرنه چیز جدیدی را واجب نکرده است. یا مثلاً در باب تعدد زوجات، اسلام نفرموده به جنابان آقایان که الا و لابد چهار زوجه اختیار کنید و به ازای هر کدام هم یارانه دریافت کنید بلکه مرزی و چارچوبی بر زیاده‌خواهی و تنوع طلبی جماعت ذکور زده و هفت بلانسبت افسار این گروه شریف را کشیده( از این بحث به سرعت عبور کرده که بس بلاخیز است و فتنه انگیز، همین قدر بدانید که از باب مثال بیان شد.) القصه رشته کلام از دستمان نرود که احکام حجاب را اسلام نیاورده چنانکه شاهد پوشیدگی و عفاف زنان قبل از اسلام در سایر ادیان و ملل نیز بوده و هستیم مانند اینکه در تمدن‌های کهن بشری، موضوع حجاب و پوشش برای زنان جایگاه ویژهای داشته است و در اکثر ادیان الهی، حجاب و پوشش برای زنان به عنوان یک وظیفه و الزام معرفی شده است. این موضوع در تمدن‌های باستانی مانند تمدن یونان و ایران نیز تأثیرگذار بوده است. ( می‌گید نه برید کتیبه‌های به جا مونده از دوره‌های تاریخی همین ایران خودمون رو نگاه کنید همه پوشیده و با حجابن) همه اینا حکایت از این داره که طبیعت انسانی به عنوان یک حقیقت ثابت و مشترک در میان انسان‌ها شناخته شده است. این فطرت انسانی باعث می‌شود که انسان‌ها در مسیری واحد در جهت سعادت و شقاوت حرکت کنند و این مفهوم در ادیان الهی نیز تأیید شده است. خصایصی مانند خانواده گرایی، حیا و غیرت به عنوان اموری فطری شناخته می‌شوند و ویژگی‌های مقابل آن‌ها به عنوان انحرافی در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین حجاب و میل به پوسیدگی در همه انسان‌ها خاصه بانوان از فطرت و میل درونی سرچشمه گرفته و نسخه جدیدی نیست که از بیرون برای آن ها پیچیده شود.‌ پی‌نوشت: [۱]. تفسیر نمونه، ج۶، ص۱۱۷. [۲]. نهج الفصاحه صفحه 578، حدیث 2006. @AFKAREHOWZAVI
.«در ملک بی پدری تو صادق باش» طیبه فرید خدا قوت برادر! خداوکیلی پرچم هیچ‌کس هم نه، پرچم «مادر عباس» را باید بالا می‌بردی؟ کجا؟!توی دنیایی که مقاومت را به اسم عباس و برادرهایش می شناسند؟ درست توی چشم رسانه‌های بی‌غیرت، وسط مملکتی که صدای زنازادگی ۵۷درصدی‌اش گوش عالم را پر کرده؟ دستخوش أخوی! درست رفتی انگشت گذاشتی روی آبروی نداشته شان. وگرنه اسم «ام البنین»توی مسابقات توکیو نقض قانون و رفتار خارج از چارچوب نبود! غمت نباشدها! توی مملکتی که با به رسمیت شناختن "گی‌ها" و "لزها" سرتاپای قانون ازدواج را به لجن کشیده، توی پارا المپیکی که مسیح را با دهن کجی شست و کنار گذاشت! توی دنیایی که بچه کشی در غزه کار غیر متعارفی نیست و پیاده نظام اسرائیل توی پارا المپیکش برای خودشان ول می چرخد و کک هیچ داوری هم‌نمی‌گزد تو همین صادق بیت سیاح خودمان باش! برادر! دیدمت که داشتی با شتاب توی بساطت دنبال پرچم مشکی مادر عباس می‌گشتی. سرت را بالا بگیر قهرمان!سرت را بالا بگیر پهلوان! خانواده حسین علیه‌السلام داشتند نگاهت می کردند!پسرهای ام البنین، شاه مردان علی علیه‌السلام! پهلوان‌های درجه یک عالم که خدا از هر کدامشان یکی خلق کرده! نفس‌های که توی زمین بی خداها زدی که آخرش طلا بگیری و پرچم خانواده دارها را بالا ببری ذخیره طلایی زندگی‌ات‌. دعای مادر عباس بدرقه زندگی‌ات. @AFKAREHOWZAVI
رایزن فرهنگی* - امنیتی جهانی نسا خلیلی فضای مجازی رها، به دفترِ رایزن فرهنگی - امنیتی غرب در ایران تبدیل شده است. کارکرد برخی از این رایزنان، تربیت دانش‌آموزان با باورهای غربی است. از آنجا که ساختار ذهنی کودک شکل نگرفته و نوجوان نیز در دوره تزلزل فکری است، زمینه مستعدی برای ترویج ارزش‌های همسو با آن‌هاست. اثری که دقیقا فضای مجازی با محاصرهٔ تربیتی بر باورها و ارزش‌های نسل جدید می‌گذارد. پس بی‌راهه نیست که فضای مجازی را بزرگترین رایزن فرهنگی - امنیتی غرب بنامیم. نهادهای مرتبط ایران و هر کشور دیگری نسبت به نمونه‌های سنتی این رایزنان حساس هستند و جلوی کار بر روی نسل جدید و آینده‌سازان را می‌گیرند. نمونهٔ آن برخورد قاطع با گوته* است. گوته بزرگ‌ترین سازمان حاکمیتی فرهنگی آلمان برای صدور فرهنگ و ارزش‌های آلمانی در کشورهای مختلف و به‌ویژه کشورهای هدف برلین در راستای تقویت سیاست خارجی فرهنگی برلین است. این موسسه در ایران تحت پوشش مدارس زبان‌آموزی فعالیت نرم خود را انجام می‌داد. تمرکز اصلی این موسسه‌ها تربیت معلمان است. مطابق با نظام آموزش‌و‌پرورش دولت آلمان، از آنها پشتیبانی آموزشی و فنی می‌شود تا ارزش‌های فرهنگی آلمان تدریس شود. در نتیجه با تربیت نسلی از معلمان مطابق با فرهنگ غربی، شبکه‌ای از تربیت هزاران دانش‌آموز شکل می‌گیرد که از دریچه فرهنگ و ارزش‌های آلمانی به دنیا می‌نگرند. پیش از این «بنیاد آمریکایی اورسیا» به دنبال پیاده‌کردن چنین طرحی با هدف «تغییر قوانین کشور» و جایگزینی «پایبندی به ایدئولوژی دینی» با «شهروندی دموکراتیک» بود. جالب آنکه از موفقیت ورود این مفاهیم توسط «بیش از ۷۰ معلم» در کلاس‌های درس ایران گزارش داده است‌. به رغم هوشیاری نهادها نسبت به چنین رایزن‌ها و موسسه‌هایی، برخی از نهادهای مرتبط با مجازی‌‌ و غیرواقعی‌ خواندنِ فضای سایبری، در خلسه عدم‌ واکنش فرورفته‌اند. غرق این تفسیر اشتباه شدند که حکمرانی بر فضای‌ مجازی به‌معنای قطع ارتباط با تمام دنیا است. می‌دانیم که تمام کشورها در جنگ تمدن‌ها، که لبهٔ فرهنگی آن بر نظامی غلبه دارد؛ به شدت مراقب استحالهٔ تمدن خود در مواجهه با تمدن رقیب هستند. اکثر کشورها بر ارزش‌های خود با تمام قوا پافشاری دارند؛ نمونهٔ اخیر و مشهود آن برخورد با تیک‌تاک در آمریکا یا بازداشت مدیر تلگرام در فرانسه است. اما متاسفانه، به‌رغم هشدارهای مکرر رهبر انقلاب شاهد رویکرد موثری در این حوزه نیستیم. در هشدار اخیر رهبر انقلاب فرمودند: «آنچه که مهم است این است که در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد اینکه بنده گاهی گفتم فضای مجازی رهاست، ول است، این بخاطر این است. حکمرانی، براساس قانون، یک قانونی اگر ندارید قانون را بوجود بیاورید براساس آن قانون زمام کار را بدست بگیرید همه‌ی دنیا این کار را می‌کنند... طرف را میگیرند زندان می‌کنند، تهدید می‌کنند که بیست سال محکومیت به تو خواهیم داد این بخاطر آن است که حکمرانی آنها را نقض کرده، نقض حکمرانی قابل قبول نیست یک کشور در اختیار شماست که وظیفه در قبالش دارید، مأموریت در قبالش دارید.» (بیانات در نخستین دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم،۱۴۰۳/۶/۶) حکمرانی بر فضای مجازی، راه موثر برای جلوگیری از نقش‌آفرینی رایزن فرهنگی- امنیتی جهانی است. طبق فرمودهٔ معظم له، وظیفهٔ حکمرانان، جلوگیری از نقض حکمرانی‌شان در فضای مجازی و تهیه قانون جامع برای حفظ این حکمرانی و گرفتن زمام امور این فضای زیست جمعی است.مطالبهٔ به حقی که همچنان اقدامی شایسته دریافت نکرده است. ------ *رایزن فرهنگی: یک دیپلمات با مسئولیت ویژه است که باید برای ترویج فرهنگ میهن خود در دیگر کشورها تلاش کند. *موسسه گوته: این موسسه درباره دستاوردهای خود به وزارت خارجه آلمان گزارش می‌دهد و مرتبا با مقامات وزارت خارجه دیدار می‌کند. گوته در حال حاضر دارای ۱۵۷ موسسه در ۹۸ کشور جهان و ۱۲ موسسه منطقه‌ای است. این موسسه با بیش از ۳۵۰۰ نفر کارمند (۲۸۰۰ نفر در خارج از کشور و حدود ۷۰۰نفر در دفتر مرکزی) توانست در سال ۲۰۱۹ برلین را در قدرت نرم به جایگاه سوم جهان برساند. ♻️@howzavian_tehran
به‌نام‌او . «همان پنج صلوات» ✍فاطمه میری‌طایفه‌فرد مادرم نمک غذایش را هم از اهل بیت می‌خواهد، همیشه هم به ما سفارش می‌کند جای دیگری خبری نیست، دنیا را بگردید باز می‌رسید به همین جا. مادر را همیشه متوسل دیدم، اما اگر کار به بن‌بست می‌رسید بیشتر متوسل ام‌البنین بود. هروقت صاحب‌خانه را پشت در می‌دید، پنج صلوات هم کافی بود تا مادرِ ماهِ بنی‌هاشم کارش را راه بیاندازد. موقع گرفتن تاکسی، موقع خوردن دارو، موقع عیادت مریض حتی ایام شادی و عروسی، دعایش ام‌البنین بود و همان پنج صلوات. ▫️▫️▫️▫️▫️ داشتم می‌خواندم با تلویزیون «که ای سروسامانم، شور بهارانم، جان و جهان من، کشورم ایرانم...» که مدال طلا را به زور و به جبر از ما گرفتند. ▫️▫️▫️▫️▫️ این‌که مدال طلا برق می‌زند شکی نیست؛ این‌که شکست رکورد المپیک به نام خودت و پرچم کشورت شیرین است هم شکی نیست، اما خیلی چیزها خیلی مرام‌ها رنگ طلا را می‌برد، آن هم مرامی که در عصر بلندشدن پرچم‌های رنگین‌کمانی، پرچم مادرِ ماه بنی‌هاشم را بالا می‌برد، حتی اگر طلا برود، حتی اگر ناداوری کنند، حتی اگر داغ بماند به دلت برای رکوردی که شکستی... ▫️▫️▫️▫️▫️ سرت را بالا بگیر مرد! که در عصر بی‌دینی و دنیّت فرزندان شیطان، تو سرفرازی و پرچم‌دار پهلوان اسطوره‌ای. این اتفاق که کام دل‌مان را تلخ کرد، در محاسبات پسر ام‌البنین محفوظ است. این پرچم چه بخواهند و چه نخواهند، بالاتر از تمام پرچم‌ها می‌ماند و می‌درخشد. طلای مرام و معرفت مبارکت باشد آقا ... @AFKAREHOWZAVI
. قدرت درونی و مسیر رشدنجمه صالحی در جهان امروز، بسیاری بر این باورند که شبکه‌سازی و ارتباط با دیگران کلید موفقیت و پیشرفت است. کتاب‌ها و مقالات بی‌شماری بر اهمیت این موضوع تأکید دارند و افراد را به گسترش شبکه‌های اجتماعی و حرفه‌ای خود تشویق می‌کنند. اما آیا این تنها راه رسیدن به رشد و جایگاه‌سازی است؟ آیا می‌توان به جای تکیه بر دیگران، به قدرت درونی خود اعتماد کرد؟ امروز عبارتی خواندم که می‌گفت:"هیچ جایگزینی برای شبکه‌سازی و ارتباط با دیگران که موجب رشد و پیشرفت شود، وجود ندارد." اما در پیچ‌وخم حوادث و در تراش‌خوردگی درد و نهایت استیصال دریافته‌ام که هیچ جایگزینی برای خوداندیشی، بازآفرینی جهان فکری و اقدام و عمل با تکیه بر خود، وجود ندارد. اگر قرار است دیگران یاری رسانند یا شبکه‌سازی مجالی برای رشد فراهم آورد، این در مراحل بعدی است. شاید دیگران نظر متفاوتی داشته باشند، اما ترجیح می‌دهم به جای تکیه بر کمک دیگران، پیش و بیش از هر کسی روی قدرت ذهن و عملگرایی خود، حساب باز کنم؛ زیرا معتقدم در ملال و رنج و ناکامی، جادویی نهفته است. ابعاد کشف‌نشدهٔ وجود را می‌توان در وقت درد شناخت. انسان در مواجهه با زندگی، نهایتاً تنهاست. ذهن همواره آبستن ایده‌ها و راه‌های تازه است، اگر بخواهیم و در مسیر بمانیم. از «بودن» تا «شدن» مسیری ناهموار است که نمی‌توان همواره با تکیه بر دیگران آن را هموار کرد. باید زمانی را به تفکر و بازنگری درونی اختصاص داد چون به ما کمک می‌کند تا ایده‌ها و راه‌حل‌های جدیدی برای مشکلات خود بیابیم و بر روی مهارت‌ها و توانایی‌های خود کار کنیم. یادگیری مهارت‌های جدید، تقویت مهارت‌های موجود و بهبود خودشناسی از جمله راهکارهاست. می‌توانیم به جای انتظار برای کمک دیگران، خودمان دست به کار شویم. اقدام و عمل به ما اعتماد به نفس و فرصت تجربه می‌دهد. ناکامی‌ها و شکست‌ها را به عنوان بخشی از مسیر رشد بپذیریم و از آن‌ها درس بگیریم. در مسیر خود ثابت‌قدم بمانیم و از تلاش دست نکشیم؛ چه بسا پایداری و استقامت کلید موفقیت باشد. در نهایت، هر فردی باید راه خود را برای رشد و پیشرفت پیدا کند. شبکه‌سازی و ارتباط با دیگران می‌تواند مفید باشد، اما نباید تنها راه حل باشد. قدرت درونی، خوداندیشی و عملگرایی نیز نقش مهمی در این مسیر دارند. در مواجهه با چالش‌ها و سختی‌ها، این قدرت درونی است که ما را به جلو می‌برد و به ما کمک می‌کند تا به بهترین نسخه از خود، تبدیل شویم. @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔹 سلسله نشست‌های «در آستانه‌ی قله» 5⃣و6⃣ جلسه‌ی پنجم و ششم: الگوی متخاصم (۱ و ۲) 🔰 ارائه‌دهنده: محمدعلی‌شکوهیان‌راد 🗓 زمان: شنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ 📍مکان: قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه‌ی ۶، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه‌ی سوم 🆔 ثبت‌نام: @Ketabsal003 @AFKAREHOWZAVI
. «قهرمانی به سبک دهه هشتادی‌ها» ✍🏻سیده ناهید موسوی از زیبایی‌های دنیا این است که دهه هشتادی‌ها خود را اینگونه ثابت می‌کنند که نسلی متمایز و ویژگی‌هایی منحصربه فرد دارند. اصلا باید قبول کنیم که دهه هشتادی‌ها از خوبی های عالم بهترین ها را گلچین می‌کنند. مثلا ارادت قوی به شهدا داشته باشید و خط مشی آنها را الگو قرار بدهید آنها را واسطه می‌گذارید تا برایتان پادرمیانی کنند به حضرت زهرا (س) قسم‌شان بدهید و بعد دعایتان می‌گیرد و می‌شوید؛ «شهیده فائزه رحیمی» دانشجوی معلم، ورودی 1400 در دانشگاه فرهنگیان این‌گونه به آرزویش می‌رسد. چه کسی می‌تواند این گونه با خدا معامله کند حتما گوشت و خونش با عطر و بوی شهدا اهل بیت(ع) و عشق به شهادت عجین شده بود، که در روز ولادت زهرای مرضیه (س) به آسمان پَر کشید. شهیده فائزه رحیمی فارغ التحصیل دانشگاه شهادت در شهر کرمان شد و معلمی نمونه و اسمی ماندگار از اولین دانشجوی معلم. قهرمانی‌های دختران دهه هشتادی ادامه دار است ... فرصت برای درخشیدن درهر زمینه و حرفه وجود دارد. رتبه های نخست را دِرو می‌کنند در کنکور یکی مثل «صبا معصوم نیا» رتبه نخست کنکور تجربی سال 1403 را از آن خود میکند و این پاداشِ تلاش او می‌شود. دیگری راز موفقیتش به آسمان و برق ستارگان گره می‌خورد و جزو پنج ایرانی می‌شود که با کسب پنج نشان طلا مقام نخست هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را به دست می اورد دختر ایرانی دیگری یعنی «حنانه خرم دشتی» هفده ساله که هم‌چون ستاره‌ای درخشان درقلب برزیل مدال طلا را برگردن می آویزد، شاید زیباترین حس قهرمانی این باشد که حنانه خرم دشتی می‌گوید نجوم من را با خدا پیوند داد و با افتخار می‌گوید مادرم قهرمان من است. افتخار آفرینی و مدل آوری که در این روزها بازارش داغ است. آسان بدست نیامده است و کلی اراده، پشتکار، توسل و توکلی راسخ لازم است تا به موفقیت رسید و غرور آفرید. این نخبگان امید و انرژی آفریدند و «من می‌توانمِ» با دُز بالایی در نوجوانان و جوانان جامعه تزریق کردند. ای کاش کاری کنیم که نام‌شان بیشتر و بیشتر بدرخشد و الگویی شوند تا نه تنها امثال دهه هشتادی‌ها بلکه همگی از آنها درس بیاموزیم. المپیک و پاراالمپیک پاریس میدانی شد، برای ثابت کردن خود برای خود و برای میهن عزیزتر از جان آدمی. بگذار از «ساره جوانمردی» بگویم از بانوی قهرمان و مادری که رهبری ایشان را تمجید و تقدیر کردند. بانویی که در رشته تیراندازی با کسب پنج نشان طلا لقب ملکه تپانچه برازنده او شد. و بازهم دهه هشتادی مانند مبینا نعمت زاده تکواندو کاری که تمام قدرت خود را در پاهایش جمع کرد تا هم‌چون قهرمانان دیگر هم سال خود در نوزده سالگی با کسب مدال برنز دومین مدال آور زن ایران در تاریخ المپیک با کسب نشان برنز باشد. مدال‌ها فراوان بود و رنگارنگ اما به دهه هشتادی‌هایی که از هرسوی این کشور درخشیدند باید افتخار کرد و در آخر مرام وزنه برداری که در پاریس با یک زن مصافحه نکرد و توسل «بیت سیاح» و مدال زرین مزین به نام ام البنین (س)، همان‌که دنیا و آخرتش را با آن تضمین کرد فراموش نخواهیم کرد. درخشیدن در دنیا زیباست و زیباتر زمانیکه مقدمه درخشیدن در آخرت شود. نصرٌ من الله و فتحٌ قریب @AFKAREHOWZAVI
. تبلیغ و تحقیق ✍معصومه ایرانمنش تجربیات از خاطراتی است که برای انسان در حیطه زندگی و کاری اتفاق میفتد، بدست می‌آیند، پس بهتر است خاطرات تبلیغی خود را با نوشتن، ثبت وضبط کرد؛ تا بتوان به موقع از آن‌ها استفاده کرد و هر بار با مرور خاطرات که حالا تبدیل به تجربه شده‌اند، دقت لازم را بعمل آورد تا بتوان سطح علمی و عملی خود را ارتقاء بخشید، نقدپذیربودن من جمله از موفقیت‌ها درامرتبلیغ است نه تنها از نقد و انتقاد هرگز هراسی به دل راه نداد بلکه از آن‌ها استقبال کرد مخصوصا انتقادهای سازنده و بالنده،خودشناسی در مسئله تبلیغ حرف اول را می‌زند. هرکس در این امر بایدخود را بشناسد که چه‌کاری را می‌تواند یا توانایی انجام آن را دارد. کلاسداری، سخنرانی و...درضمن طلبه باعمل کردن به وظائف خود می‌توان بهترین مبلغ باشد بدون گفتن و سخنرانی . ومه‌مترو بالاتر از همه این مسایل بالابردن سطح علمی و عملی خود است، که با این دوبال انسان می‌تواند در این مسیرموفق باشد و هدفی جزء رضایت خدا و تبلغ دین خدا نداشته باشد، اگرمسئله و یاموضوعی رانمی‌داند از گفتن نمی‌دانم واهمه نداشته باشدصراحتآ بگوید نمی‌دانم، خود را بیشترمتمرکزکند روی یک موضوع و درآن زمینه کار و تحقیق لازم را انجام دهد، مثل مسائل خانواده، یا اخلاقی و تربیتی و یا زنان، تابتوان به موفقیت‌های بیشتری دست یافت. فیش برداری و تحقیق را انجام دهدچون بخشی ازموفقیت درزمینه تبلیغ، تحقیق لازم و استفاده از منابع موثق است. @AFKAREHOWZAVI
. «وفاق ملی یا نفاق سری» ✍🏻فاطمه شکیب‌رخ خبر انتصابات این روزهای دولت چهاردهم، که در فضای مجازی حاشیه ساز شده است، از حضور جناب آقای ظفر قندی آغاز شد؛ مواضع ایشان در ماجراهایی مانند کوی دانشگاه و فتنه ۸۸ و نیز در سال گذشته که تمجید از سران فتنه بود، با انتخاب آقای حسین کرمانپور دردساز شد؛ وی نیز با توییت‌های عموماً ضد امنیت ملی و ادعاهای بی اساس و تحریک آمیز در سال ۱۴۰۱، به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تولید اخبار جعلی در حوزه بهداشت و درمان شناخته می شود. خانم فاطمه مهاجرانی، بانوی سخنگوی دولت نیز در تجمع انتخاباتی آقای پزشکیان در اراک با اظهاراتی مانند «من به عنوان یک مادر اجازه نخواهم داد مهرشاد شهیدی دیگری بر خاک بیفتد. اجازه نمی‌دهیم اندکی تمامیت‌خواه، کوچه‌های ما را پر از خون جوانان‌مان کنند.» سبب نگرانی حامیان خط انقلاب شده است. و اینک با انتصاب نسرین وزیری توسط فرزانه صادق، به عنوان روابط عمومی وزارت راه که در دی ماه سال ۸۸ به علت شرکت در اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و بعد از ۲۳ روز با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شده بود، این سوال مطرح می شود که آیا چینش افرادی که مواضعی ناخوشایند، نسبت به انقلاب و نظام اسلامی داشته اند، به منظور چینش زنجیره ای ممتد در مناصب حساس دولتی خواهد بود؟! و آیا این زنجیره قرار است اهدافی همسو با اعتقادات این افراد را دنبال کند؟! و در آخر آنکه، به نظر می رسد، وفاق تعریفی در عمل ابتدایی دولت حاضر، در دایره افراد وابسته به اصلاحات، منحصر شده است! @AFKAREHOWZAVI
. جایی درست مثل ایران ✍فاطمه میری‌طایفه‌فرد امروز به مناسبت فوت جلال، یاد یادداشتی افتادم که قرار بود بنویسم و مثل یادداشت‌هایی که طبق عادت به دلیل کمال‌گرایی همیشه به تاخیر می‌افتد، ننوشتم تا به امروز. ▫️▫️▫️▫️▫️ در حال خواندن کتاب غربزدگی با اصطلاحی از آل احمد مواجه شدم که انگار حرفی بود می‌خواستم بزنم ولی بلد نبودم و شگفتی جلال است که کلمات را به تسخیر مفهوم مورد اراده خویش می‌چیند و به کمال می‌رساند. لفظ ام‌القری واژه‌ای‌است که جلال به کمال توضیح می‌دهد: "مکه ام‌القری بود، اما این آغوش گرم مادرانه گرچه پناه‌گاهی بود برای ما کودکان، اما هیچ کودکی در نازپروردگی آغوش مادر به جایی نرسیده‌است." جلال، هجرت به سوی مدینه را برای کودک نو پای دین مسیری از کمال می‌یابد که باید از آغوش مادر کنده شود تا به رشد برسد. این هجرت هنوز نیز ادامه دارد و جدا شدن و فاصله گرفتن اسلام راستین و حقیقی از مبدا جغرافیایی خود به نوعی مصداق همین مثال جلال است. حالا این جدا شده از مادر در سرزمین‌های دیگر، عراق، مصر، شام، روم و در نهایت ایران به بلوغ و بالندگی خود نزدیک می‌شده‌است. هرچند که اسلام در موطن خود به کمال نرسید و ابتلائات آخرالزمانی دچار شد، مثل آزاد شدن مشروبات الکی و هجمه به بسیاری از مضامین دینی که با سلیقه آل سعود خوش نیامده؛ اما اسلام راستین برپایه پیامبری و ولایت در جایی دورتر از آغوش مادر به رشد رسیده و امروز جدی‌ترین ادبیات گفتمانی اسلام همین ادبیات تشیع است. ادبیاتی که عزت همراه با شعور دینی را به نمایش می‌گذارد. الان این ادبیات عزت‌مند مکانی دورتر از آغوش مادر است جایی درست مثل ایران. @AFKAREHOWZAVI
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
#ویژه_خواهران 🔶🔹 سلسله نشست‌های «در آستانه‌ی قله» 5⃣و6⃣ جلسه‌ی پنجم و ششم: الگوی متخاصم (۱ و ۲) 🔰
. 💠 سلسله نشست‌های علمی – تبیینی در آستانه‌ی قلّه 🔶🔹 توضیحات دوره دوره‌ی در آستانه‌ی قلّه نام سلسله نشست‌هایی است که مورخ تیر ۱۴۰۳ تعریف و برگزاری آن از مرداد ماه همان سال آغاز شده است. 🔰 هدف از این سلسله نشست‌ها، بررسی هویت ملت شریف ایران در عصر حاضر است که از سویی مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی به عنوان و از سوی دیگر بر اساس مطالعه‌ی الگوی تمدنی لیبرالیسم که ماحصل اندیشه‌ی حکمرانانه‌ی جریان یهودی – غربی است به‌عنوان شکل پذیرفته است. 💎 مخاطبان گرامی دوره‌ی در آستانه‌ی قله، عموماً از طلاب گرانقدر (خصوصاً مبلغان) و جریان تبیینی نخبگان دانشگاهی هستند. ❇️ الگوی برگزاری جلسات به‌صورت هفتگی است و هر جلسه شامل یک ساعت ارائه‌ی محتوا توسط استاد و یک ساعت مباحثه پیرامون مطالب ارائه شده است. 🌐 دریافت صوت جلسات https://shokoohian.ir/dar-astaneh-gholleh ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
«حقیقت زندگی» ✍ زندگی و حقیقت اینجاست که شهید آوینی می‌گوید:«چه میجویی، عشق همین اینجاست.» این همه ثانیه، ساعت، شب و روز که در پی آن هستیم اینجاست. همین اینجاست! که جان را در دو کف دست خویش بگیریم و خود را به قربانگاه برسانیم! تا جان، روح و حیاتمان را تسلیم رب و حجت اش کنیم!! عشق هزار رنگ نیست؛ بلکه یک رنگ است آن سرخی خونی است که پیراهن مان را گلدوزی می‌کند! . . . چه میجویی ای نفس سرکش من؟! در این دنیا چیزی برای بقا نیست. هرچند در این دنیا هر دم از آرزو و تمنای خود می‌زنم، اما یادم باشد، در طلب آن چیزی باشم که تو را به پرواز برساند.! پرواز در سینه‌ی آبی آسمان چه زیباست و هم پرواز پرستو های عاشق الی الله چه زیباتر است. ، به ما اهل قلم، درس بزرگی داد. آن هم: باید خواند! باید نوشت! باید گفت! باید رفت! تا کلمه کلمه متن خویش بوی خدا بگیرد، و در آخر به قربانگاه رساند. در خون غلتیدن و پرواز از میان دریای خون خود، فقط از بندگان اهل بر می آید. ای نفس من تا تسلیم رب نشوی پرواز محال است. 🌺 ۲۱ شهریور سالروز تولد دنیایی شهید سید مرتضی آوینی گرامی باد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @AFKAREHOWZAVI
. شکوفایی به سبک نونجمه صالحی آدم‌ها همیشه از فقدان عزیزان، موقعیت‌ها و داشته‌های ارزشمندشان می‌ترسند، اما کمتر کسی از «از دست ندادن» می‌ترسد. نگه داشتن چیزهایی که تاریخ انقضایشان گذشته است و خودخواهانه بخاطر منافع شخصی حفظ شده، نیز ترس دارد. هر کسی به شکلی به استقبال از دست دادن داوطلبانه می‌رود؛ مثلاً والدینی که شرایط استقلال فرزندشان را فراهم می‌کنند یا کسی که رابطه‌ای دوست‌داشتنی را برای بهبود زندگی طرف مقابل پایان می‌دهد. این موقعیت‌ها را می‌توان «شکوفایی با شکیبایی» نامید. با خویشتن‌داری و پا گذاشتن روی منافع خودخواهانه، تجربۀ خودشکوفایی را خواهیم داشت. در این موقعیت‌ها، با از دست دادن، بیشتر می‌شویم؛ مثل آتش‌سوزی طبیعی در جنگل که بعد از سوختن، زمین باروری برای رشد محصولات تازه ایجاد می‌کند. با از دست دادن، به چیزی فراتر از خودمان دست می‌یابیم و رشد می‌کنیم. درست زندگی کردن درد دارد، اما این راهی است که باید پیمود. با خویشتن‌داری و پذیرش از دست دادن، می‌توان زمینه فکری بارورتری برای ادامۀ حیات ساخت و به تجربۀ خودشکوفایی دست یافت. @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برگی از زندگی امام حسن عسکری علیه‌السلام. امام حسن عسکری آخرین امامی بودند که در بین مردم حاضر بودند و عمر امامتشان از همه امام‌های قبل از خود کوتاه‌تر. ۶ سال در بین مردم به عنوان امام و مولا حضور داشتند؛ اما چه حضوری که تمامش را در محاصره پایگاه نظامی طاغوت بودند و تحت نظارت دشمن؛ به همین خاطر است که ایشان را عسکری نامیدند. ایشان پس از سختی‌های فراوان در سن ۲۸ سالگی عمری که بیشترش را در زندان بودند به پایان رسانده و به واسطه سمی که معتمد ملعون عباسی به ایشان خوراند شمع روشن امامت را به دست فرزند پنهان از دیده‌های خود حضرت مهدی سپردند. از مظلومیت اماممان همین بس که شیعیان‌شان کمتر از او گفته‌اند و کمتر از او یاد می‌کنند و می‌شناسندش. امامی که فرزندشان قرار است مصلح کل جهان شود و ظلم را ریشه کن کند؛ قرار است حکومت الهی تشکیل دهد. ایشان پدر کسی است که وقتی امام علی بر او اشک می‌ریخت می‌گفت دلم می‌خواهد مهدی را ببینم و او را زیارت کنم ایشان پدر کسی است که امام صادق برایشان گریه می‌کرد و می‌فرمود:« لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی». « اگر دوران اورا درک می‌کردم، همه روز های زندگی‌ام را در خدمت به او می‌گذرانیدم.» ایشان پدر کسی بود که وقتی امام رضا نامشان را شنید به احترامشان دست بر سر نهاد و بلند شد. حال برآنیم تا از مجموعه اقدامات امام حسن عسکری به چندمورد اشاره کنیم: امام حسن عسکری یک فرق اساسی با بقیه ائمه داشت ایشان قرار بود فرزند خود را به عنوان آخرین امام که در پرده غیبت به سر خواهد برد، از شر دشمن و خطراتش حفظ کند و پنهان بدارد و از طرفی مردم را آگاه به وجودشان کند تا او را انکار نکنند بودند و هستند انسان‌هایی که وجود مبارک او را انکار کرده‌اند و می‌کنند. ایشان باید فرزندشان را حفظ می‌کردند تا پرچم بعثت را نگه دارند و آخرین حلقه امامت را در جامعه به دست بگیرند. پس! اقدام اول: آموزش و حفظ امام زمان انتقال ودیعه امامت و آماده کردن حضرت مهدی برای یک عمر طولانی! اقدام دوم: آماده کردن مردم برای غیبت آخرین امام! از زمان رحلت نبی مکرم اسلام و شکل‌گیری شیعه تا زمان امام حسن عسکری مردم لحظه‌ای را بدون حضور فیزیکی امام در میانشان نگذرانده بودند و حال امام حسن عسکری باید مردم را آگاه به این شرایط کنند. در آن زمان امام حسن باید شیعیان را تقویت می‌کردند که چه کار کنند که حواسشان جمع باشد و منحرف نشوند. غیبت امام چیزی نبود که مردم بتوانند به راحتی درک کنند. اقدام سوم: ارتباط با وکلا، شبکه سازی. امام در شهرهای مختلف وکیل منصوب می‌کردند و با مشقت‌های بسیار با مردم ارتباط می‌گرفتند. به سوال‌ها و نامه‌هایشان پاسخ می‌دادند و وجوهات مردم را دریافت می‌کردند. اقدام چهارم: مبارزه و مقابله با افکار انحرافی! مخصوصا انسان‌های ظاهر‌الصلاح و به ظاهر مذهبی. به قول بزرگان افراد عادی منحرف بشوند، یک نفرند؛ اما عالم و افرادی چنین که به ظاهر دین دارند، اگر منحرف شوند، به دنبالش افراد زیادی منحرف می‌شوند. اما اقدام پنجم: معرفی شیعه واقعی! نقل می‌کنند دزدی ادعا کرد شیعه امام حسن عسکری است؛ او را که نزد امام آوردند, امام او را دروغگو خواندند. ایشان فرمودند:« او از ارادتمندان و محبین ماست». حاکم که فرق میان شیعه و محب را جویا شد امام فرمودند:«شیعیان ما کسانی هستند که از آثار ما پیروی می کنند، دستورات ما را به کار می بندند، و از آنچه نهی کرده ایم اجتناب می نمایند، و اما کسانی که در بسیاری از آنچه خداوند بر آنها واجب کرده با ما مخالفت می کنند از شیعیان ما نیستند.» سخن در مورد امام حسن عسکری بسیار است و زمان کوتاه؛ زبان قاصر. اما به همین مقدار بسنده می‌کنیم و ختم کلام!  خدایا ما را از شیعیان واقعی فرزند امام حسن عسکری قرار بده! صاحب‌الزمان! صاحب عزای امروز! شهادت پدرتان را تسلیت عرض می‌کنیم. حال که شما جانشین امام حسن عسکری علیه‌السلام شده اید، با شما دوباره بیعت می‌کنیم و عهد می‌بندیم، تا آخرین قطره خونمان، پای ولایت بمانیم و به فرمان شما، برای فرجتان دعا کنیم. تا آن زمان که ندای اناالمهدی‌تان در سراسر عالم بپیچد، لبیک‌گوی نائب برحقتان سیدعلی خامنه‌ای بمانیم. به امید اون آن روزی که دعای کودکان مظلوم غزه اجابت شود و وعده الهی محقق گردد. [و نریدان نمن علی الذین استضعفوافی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین]* *آیه پنج سوره مبارکه قصص ✍زینب رضوی، یک دهه هشتادی @AFKAREHOWZAVI
مرحوم شيخ مفيد، كلينى، راوندى و ديگر بزرگان در كتاب هاى خود نقل کرده اند؛ يكى از خادمان حضرت ابوالحسن امام علىّ هادى عليه السلام - به نام نصير خادم - حكايت کرده است: بارها به طور مكرّر مى ديدم و مى شنيدم كه حضرت ابومحمّد، امام حسن عسكرى عليه السلام با افراد مختلف، به لُغت و لهجه تركى، رومى، خزرى و... سخن مى گويد. مشاهده اين حالات براى من بسيار تعجّب آور و حيرت انگيز بود و با خود مى گفتم، اين شخص - يعنى امام عسكرى عليه السلام - در شهر مدينه به دنيا آمده و نيز خانواده و آشنايان او عرب هستند، جائى هم که نرفته است، پس چگونه به تمام لغت ها و زبان ها آشنا می باشد و بر همه آن ها تسلّط كامل دارد؟! تا آن كه روزى در محضر مبارك آن حضرت نشسته بودم و بدون آن كه حرفى بزنم، فقط در درون خود، اين فكر را گذراندم. ناگهان امام حسن عسكرى عليه السلام به من روى نمود و مرا مورد خطاب قرار داد و فرمود: خداوند تبارك و تعالى، حجّت و خليفه خود را براى هدايت و سعادت بندگانش تعيين نموده که داراى خصوصيّات و امتيازهاى ويژه اى مى باشند؛ علم و آشنائى به تمام لهجه ها و لغت ها و حتّى به زبان حيوانات و نيز معرفت به نَسَب شناسى و آشنائى به تمام حوادث و جريانات گذشته و آينده را كه خداوند متعال از باب لطف به حجّت و خليفه خود عطا كرده است، به طورى كه هر لحظه اراده كنند، همه چيز و تمام جريانات را مى داند. سپس امام حسن عسكرى عليه السلام افزودند: چنانچه اين امتيازها و ويژگى ها نبود، آن وقت فرقى بين آن ها و ديگر مخلوق وجود نداشت و حال آن كه امام و حجّت خداوند، بايد در تمام جهات از ديگران برتر و والاتر باشد. 🏴 سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) محضر امام زمان (عج) و تمامی شیعیان تسلیت باد. ┄┅═══••✾••═══┅┄ منابع: اصول كافى : ج 1، ص 509، ح 11، الخرايج و الجرايح : ج 1، ص ‍ 436، ح 14، إرشاد شيخ مفيد: ج 343، بحارالا نوار: ج 50، ص 268، ح 8. @Ghalamzaniii
. *داستان فاصله‌ها* ✍زهرا نجاتی از این بالا،نه فقط آدم‌ها، همه کوچکترند. حتی فکر اینکه نزدیک باشیم به ستاره‌ها شوق آور است. البته که عروج چیز دیگری است و ملکوت جای دیگریـ. 🔹از اینجا که برای ما آدمها، بالاست اما برای تو، ارتفاعی پست، به تو نزدیکتریم؟؟؟ گمان نمی‌کنم! اما از خیلی چیزها دورتریم، خیلی چیزها کم اهمیت ترند! اینجا پایبندیمان به زمین به قدر کمربند است. برجهای بلند، همه حقیر جلوه می‌کنند و خانه‌های کذایی، مثل دیو سپید، پابست به زمین. کاش یادمان باشد! کاش یادمان بماند! که این چندهزار پا ارتفاع برای ما، خیلی خیلی خیلی حقیر است اگر نه ملکوت که همین عالم ماده را با چشم عقل و دانش ببینی. چه برسد به ملکوت! ملکوتی که یک متر و کیلومتر و هیچ برایش فرق نمی‌کند! 🔹می‌ماند درد فاصله‌ها! درست است که دل آدمی‌زاد متصل به خاک و از خاک برخاسته گیر کرده به هزار و پانصد کیلومتر آن طرفتر، اما نه. برای شما، برای کسی که قدش از عالم خاک، بلندتر و سینه‌اش از عالم ماده فراخ‌تر باشد، چه تفاوت می‌کند اینجا یا آنجا! محمد جایی است که قلب به تو متصل است. مهم ارتباط قلبی است، مهم این است که لبخند رضایت روی لبت نقش ببندد والا چه بسیار کسانی که در مسافت نزدیکند و در بعد روحانی، دور. و چه بسیار کسانی که کیلومتر را با دل و قلب می‌پیمایند و قلبشان پر ازنور حضور است.. چه باک!! اینجا،فعلا شیراز. به وقت هجرت سوم. @AFKAREHOWZAVI