🌹خانه داری به معنای خانه نشینی نیست…🌹
✍🏻 فاطمه شکیب رخ، عضو تحریریه مجتهده امین
در چهل و دومین عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، در مجلسی متفاوت از جلسات پیشین، زنانی اندیشمند و فرهیخته، گرد پدر امت آمدند تا به واگویی ناگفته های زنانه بنشینند؛ برجستگی کلام رهبر معظم انقلاب در این جمع، بر محوریت مسئله حجاب، ایستادگی زنان در برابر نسخه پیچی غرب، ارزش و جایگاه خانواده، هویت زنانه بر مدار مادری و نقش ارزشمند زن در خانواده مطرح شد.
به راستی که این مجلس، گذشته از ساختار محتوای مسئله مندی که داشت، نشانگر جایگاه اجتماعی زن مومن در منظر اسلام می باشد.
تاکید بر اصول و گزاره هایی همچون «عدم وابستگی معنایی خانه داری به خانه نشینی»، دلالت بر خلاهای تبیینی جامعه علمی و فرهنگی ما در نهادینه سازی فرهنگ اسلامی را دارد؛ جا دارد که زنان و مردان اندیشمند مومن، در صددِ حل چالش ترسیمی موجود در جامعه، با برگزاری محافل علمی و هماندیشی، قدمی استوار بر دارند.
مسئله ای که به رغم اهمیت فوق العاده سالها ست که در ورای نقش مادری و همسری مستور مانده؛ اینکه چگونه یک بانوی متعهد و دین دار، در عین ایفای نقش زنانگی خویش، از حضور مثمر در عرصه های گوناگون اجتماعی عقب نماند و جای خود را به حضور روی گردانان از این نقش نسپارد، در صدرِ سوالاتی است که نیاز به واکاوی و ارائه راهکارهای نوین و متناسب با جامعه فعلی را دارد.
از سوی دیگر این سوال به نظر می آید که آیا بانوانی که گزینه منزل نشینی را می پذیرند، خویشتن را مبرا از نیاز ارتباطات اجتماعی می پندارند؟ و یا برخلاف آنچه در سطح عموم بانوان دیده می شود بازار گردی، حضور غیر ضرور در سالن های آرایش و یا فضاهای مجازی، جای خالی فراغت هوشمندانه ی آنان را پر می سازد؟!
بدون تردید جدا از آسیب هایی که متوجه حضور غیر هدفمند زنان در فضاهای نامبرده است، استمرار چنین فرهنگی، هویت و شخصیت زن آتی و جامعه پیش رو را دچار تزلزل خواهد نمود. از این رو، ترغیب و تشویق زنان در شاکله ی حضوری پاکیزه و علمی در اجتماع می تواند یکی از راهکارهای ارتقای فرهنگی جامعه باشد.
اما آنچه مسلم است عدم سازگاری یا تناقص بسیاری از عرصه های اجتماعی و عدم تعبیه تدابیر لازم، چه از لحاظ قانونی و اجرایی برای حضور اجتماعی بانوان خانه دار است، در این مسئله عدم تبیین کافی در فرهنگ سازی برای وقوع فعالیت های زنانه، گفتمان مغفولی ست که در دیگر ساختارهای اجتماع، از جمله خانواده سایه افکنده!
از این رو ایجاب می کند که با شناسایی دقیق چالش های موجود و موانع حضور اجتماعی بانوی خانه دار، همچون ازدواج، فرزند آوری متناسب با نیاز کشور، تربیت و رسیدگی به فرزندان و امور منزل، همسر داری و غیره که هر کدام در جایگاه خویش به مثابه شغلی پر زحمت بوده، راهکارهایی در جهت برطرف شدن این مسئله ارائه شود و متصدیان امر به اجرای آن همت گمارند.
#جهاد_تبیین
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
هدایت شده از 🍃 شاعران حوزوی 🍃
تقدیم به مادر علمدار کربلا حضرت ام البنین سلاماللهعلیها🌹
در خیال مادر عباس گشتم بیقرار
در غم آلاله هایش کربلا اوج فگار
گاهی از عباس وگاه ازعون وجعفر غرق غم
گشته خونین قلب وجانش درغم آن شهسوار
در گلویش غم نشسته از غم سلطان دین
ندرکرده تاشود در مکتبش او جان نثار
پشت غمهای پياپي شد خروشی بیکران
در کنار زینب درد آشنا شد غمگسار
خواب دیده دستهای ماه خود گشته قلم
زخم ساقی وفا گشته زاعدا بی شمار
مشتعل گشته تمام حس وحال این جهان
شسته مادر در خیالش دیده خون وغبار
گر توخواهی مادری با اشک وآه وحسرتی
حک نما بر قلب وجان ،ام البنینی پر مرار
دامن خیس خیالم می زند پر دربقیع
تا که اشک وآه خود ریزد کنار آن مزار
منتظر برگو کلام آخرت بی دغدغه
تا خزان گردد همه غمها زیمن هربهار
#مهدی_منتظری
#شاعران_آئینی
💠 #شاعران_حوزوی
💠 @shaeranehowzavi
مجله افکار بانوان حوزوی
✨مادر ماه، برگزیده علی ✍️طیبه فرید مدتی پس از شهادت حضرت زهرا(س) امام علی (ع) بر آن شدند که جهت سر
🔰روزنامه سراسری سراج
1⃣انتشار یادداشت مادر ماه؛برگزیده علی علیهالسلام/طیبه فرید عضو تحریریه مجتهده امین
2⃣انتشار یادداشت دیپلماسی شهری پازل تمدن نوین اسلامی/فاطمه میری عضو تحریریه مجتهده امین
3⃣ انتشار یادداشت به بهانه نفس های آخر یک مسجد تاریخی/نجمه صالحی مدیر تحریریه مجتهده امین
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🖤مثل عود
✍️طیبه فرید، عضو تحریریه مجتهده امین
پیرزن، عبا را روی سرش انداخت و بند پوشیه را بست! کفشهایش را پوشید و آرام آرام عرض حیاط خاکی را طی کرد تا رسید به در چوبی، دلشوره داشت. عُبید دم در منتظرش بود.
خبر زود در شهر پیچیده بود! انگار کسی آمده، مثل اینکه خبرهایی آورده !
دلش مثل سیر و سرکه میجوشید. در را باز کرد و پا به پای پسرک بااضطراب و تشویش کوچهی تنگ را پشت سر گذاشت، حواسش به قیافهی عابرها نبود، دستش را به دیوار میگرفت که نیفتد، سرانگشتهایش روی دیوارهای خشن ساییده میشد .توی دلش میگفت: «کاش خبرهای خوب آورده باشد. مُردم از دلتنگی! دلم برای قد و بالایشان تنگ شده . هیچ کسی مثل من این همه آقازاده، توی خانهاش نداشته! پسرهای نازنینم. قربان شکل و شمایلتان بروم.
از وقتی رفتند غبار غم پاشیدند توی این شهر و خانه! »
رسید به کانون همهمه! چشمش افتاد به گنبد. پایش را که گذاشت توی مسجد. جمعیت با دیدن هیبت رشید پیرزن و شمایل عبید با احترام راه را باز کردند. چشمهای پیرزن به صورت آفتاب سوختهی بشیر افتاد. چشمهای خسته ی بشیر در نگاه پیرزن قفل شد، کسی از بین جمعیت گفت :او مادر عباس است!
بیچاره بشیر!
آرزو میکرد کاش پیش از اینها مرده بود و کارش به اینجا نمیرسید! چشم از پیرزن گرفت و رو به جمعیت کرد و با لحنی مضطرب گفت :
مردم! یوسف را برادران ناخلفش سربریدند، حتی لباسی هم از او باقی نگذاشتند! به یعقوب بگویید دیگر چشم انتظار نماند.
اشک در چشمهای بشیر حلقه زد، با آستین رد اشک را روی صورتش پاک کرد و دوباره چشمش به چشمهای پیرزن گره خورد!
پیرزن با اضطراب پرسید: «از حسین خبری داری؟»
بشیر گفت:«همه ی فرزندانت شهید شدند!»
پیرزن این بار انگار اصلا چیزی نشنیده باشد دوباره پرسید:«از حسین ،از حسین خبری داری؟»
بشیر گفت:«یوسف را سر بریدند...»
نهر آب، پهنای کویر صورت پیرزن را پر کرده بود! عباس رسیده بود کنار نهر!
تصویرش افتاده بود توی آب!
پیرزن برگشت!
الف قامت او دال و همه هستی او در کف گودال
ناله میکرد و مویهکنان میگفت:
من دیگر حسین را نمیبینم!
من دیگر چشمهایش را نمیبینم!
خندههایش را، صدایش را نمیشنوم!
من دیگر حسین را نمیبینم!
همهی زندگیام، پسرانم،عباسم فدای او!
بوی دود اسپند و عود حسینیه را پر کرده بود، پرچمهای یا حسین یا عباس به اهتزاز درآمده بود، با اشارهی بشیر سینهزنها کوچه باز کردند!
بشیر با صورت آفتاب سوخته شروع کرد به خواندن:
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
علمدار نیامد، علمدار نیامد... .
مادر عباس آمده بود! با دل سوخته، عین عود سیب که خاکستر شده باشد!
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔖 خاکریزِ دوم، زنانِ جانفدا1⃣
✍ کبری خالقی، نویسنده حوزوی
[۱]. اساس اجتماعات بشری و تشکیل هر جامعهای منوط به تشکیل خانوادههاست. قوام خانواده نیز منوط به وجود و حضور زن، میباشد؛ به این معنا که نسل بشر با زن ادامه پیدا میکند و در واقع بدون حضور زن خانواده مفهوم پیدا نمیکند در نتیجه، اجتماع بشری از بین خواهد رفت، و چنین است که نقش مهم و اثرگذار زن و خانواده در هر جامعه مشخص میشود.
[۲]. پس از انقلاب اسلامی، زنان جامعه همراه با مردان در صحنه حضور پیدا کرده و نقش بیبدیل خود را در جامعه به ظهور رسانده و جایگاه رفیع زن در نظام اسلامی را به جهان عرضه کردند. زن مسلمان ایرانی، با پدیدهی معجزهگون انقلاب از زیر خروارها مفاهیم ضد بشریِ اسلام اموی سربلند کرد و بیدار شد، تا الگوی جدیدی را به زنان عالم ارائه نموده و از رنج و محنت و ظلم و ستم استکبار و ایادی استکبار خود را برهانند و به شأنی که خدای متعال بر اساس فطرت زنانه به آنان عطا کرده است؛ برسند.
[۳]. بنابراین زنان ما به تإسی از زنان صدر اسلام که در آن جامعه جاهلی مانند آفتاب درخشیدند و همچنان درخشندهترین هستند، به برکت انقلاب، با معرفی الگویی جدید و با هویتی ملی، اسلامی و انقلابی تاریخ ساز شده و با روحیهی ایثار و فداکاری صحنههای زیبایی در انقلاب و دفاع مقدس... آفریدند و همچنان ادامه میدهند؛ تا آنجا که نه تنها در تجهیز و تشجیع مردان نقش اَبَر زن را به عهده گرفته بلکه هفتنه هزار زن در این راه به شهادت رسیدند.
[۴]. مردان و زنان، این ندای آسمانی از عمق جانِ با ایمان و والای امامخمینی(رحمةاللهعلیه) را به گوشِ جان شنیدند و بهپاخاستند؛ تا نقشی شایسته در برپایی تمدن نوین اسلامی داشته و اثرگذار در سرنوشت تاریخ باشند. از طرفی مقام معظم رهبری درباره زنان عفیف و پاکدامن که در خانواده در نقش همسری عشق و آرامش را تقدیم کرده و همیشه در مقام مادر مایهی حیات هستند؛ میفرمایند:«زن مسلمان ایرانی... ثابت کرد که میتوان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود. میتوان سنگر خانواده را پاکیزه نگاهداشت و در عرصهی سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازیهای جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد... »( پیام به مناسبت کنگره هفت هزار زن شهید ۱۵ اسفند ۱۳۹۱).
[۵]. اینجاست که حدیث امام صادق(علیهالسلام):«اکثر الخیر فی النساء»(من لایحضره الفقیه، جلد۳ صفحه ۳۵۸) معنا میشود، که اگر زن، بر محور فطرت و طبق منطق و معرفت الهی زندگی کند؛ میتواند نیکیهای زیادی را که خداوند در او به ودیعه نهاده، در خود پرورش دهد و پشتیبان و حامی همسر و فرزندانش باشد و در اجتماع نیز حضور پیدا کرده و نقشآفرین باشد. از این منظر است که مقام معظم رهبری در مقولهی زن میفرمایند:«در مسئلهی زن، موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست... بیان نظر و عقیده اسلامی است»(در دیدار با زنان فرهیخته ۱۴دی ۱۴۰۱).
[۶]. اگر در صدر اسلام پیامبر (صلیاللهعلیهوآله)، حضرت علی، امام حسین، حضرت سجاد...(علیهم السلام) تاریخ و جبههی حق را به حرکت در آورده و پیش میرانند مدیون حضور باشکوه و پر از مهر و محبت و روحیهی شجاعانهی حضرت زهرا و حضرت زینب ( سلاماللهعلیهما) هستند، یا اگر حضرت عباس و برادرانش در آستان امام خون میدهند و آوازهی وفاداری و ایثارشان در طول تاریخ به قلب و جان انسانها مینشیند، به دلیل حضور مقتدرانه و سرشار از عاطفه حضرت امالبنین(سلاماللهعلیها) به عنوان مادر است.
[۷]. مقام معظم رهبری در این درباره میفرمایند:«بارها من گفتهام، خاکریزِ شهدا در مقابل دشمنان دین و حقیقت، خاکریز اوّل است؛ خاکریز دوم، خانوادههای شهدایند. پشت سرِ آنها شما(مادران و همسران شهدا) هستید. این رنج های شما و این فراق ها و غصّهها و محرومیت از دیدن و احساس کردن حضور عزیزانتان، پیش خدای متعال اجر دارد.»(در دیدار با ۲۰ آبان ۱۳۸۰)
#ادامه_دارد
#زن_و_خانواده
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔖 خاکریزِ دوم، زنانِ جانفدا2⃣
✍ کبری خالقی، نویسنده حوزوی
#ادامه
[۸]. بنابراین اگر شهدای انقلاب اسلامی توانستند مجاهدت کرده و نهال انقلاب را همچون درخت تناوری به ثمر برسانند به همت زنان و مادران آنان است، اگر حاج قاسم عزیز ما، در خاکریز دشمنان حق و حقیقت جانفدا شد، علاوه بر ارادهی پولادینش، بهخاطر پدر و مادری پاک و متدین و همراهی همسری جانفدا در سنگر خانواده توام با صبوری و روحیهی مقاوم و لبریز از عشق و عاطفه است.
[۹]. به قول ظریفی که میگفت:«حاج قاسم یک نفر نبود..دو نفر بود. او را باید به عنوان یک اَبَرمرد ستود و همسرش را به عنوان یک اَبَر_زن، عطر آن گلاب اگر جهانی شد، بخاطر این گل پرده نشین مخلص و صبور بود. تحمل رنجها و تنهاییهای این بانو، آن چنانْ جهادی را رقم زد. او هم مانند سردار شهیدمان، به گردن همهی ما حق دارد.» درود به تمام زنان سرافراز جانفدا در خاکریز دوم که در سنگر خانواده، نه در کنج عزلت، که با شورانگیزیِ باورنکردنی مردان و فرزندانشان را برای رویارویی با شیطان بزرگ و استکبار جهانی و یاری جبههی حق آماده و خود نیز همراه آنان مجاهدت میکنند.
پایان
#زن_و_خانواده
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔖برای ریحانهی وجودت
آمنه عسکری منفرد، عضو تحریریه مجتهده امین
🌹برای تو مینویسم! برای ریحانهی وجودت!
با استعانت از الفاظ ظریف و لطیف حکیم انقلاب در توصیف «المرأة ریحانه...»
🌹امروز یکبار دیگر به زن بودنت افتخار کن. از اینکه هوای خانه را انباشتی از حضورت، از اینکه اهالی خانه، تنفس میکنند در هوایت که تو چون گل و عطر خوشبویی و آن زمان که به لباسِ همسری مزین میشوی، مظهر عشق و آرامشی و چون تاج مادری بر سر مینهی، صاحب حق حیات میگردی، چون اشرف مخلوقات را در وجودت میپروری، پس با عشقی بیبدیل او را پرورش میدهی.
🌹وقتی مادر شوی ، بیشاز همه میتوانی هویت ملی را در وجود دلبندت نهادینه کنی و بذرهای ایمان و اخلاق را در وجودش بیفشانی و با مهر و رحمت مادرانه که ودیعهی الهی است به جانش نیوش کنی. آنگاه در بزنگاه انتخاب حق و باطل، چون مادران معزز شهدا، فرزندت را به سمتِ قلهی رحمت رهنمون شوی تا اوج بگیرد و از دامان تو به معراج برسد.
🌹تو همانی که خانواده بدون حضور و احساس تکلیفِ تو، قابل اداره شدن نیست و من مطمئنم که برخی گرهها جز با سرانگشتِ ظریفِ زنانگیات باز نمیشود، پس زنانه جهاد کن و نقش همسری و مادری –خانهداری– را مانع پیشرفت خود قرار نده و به این جمله، خوب بندیش:
«اکثر الخیر فی النساء: بیشتر خوبیها در زنان است.» (من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۳۸۵) بیندیش و برای رسیدن به آن رتبه تلاشکن. تلاشی مؤثر و کارآمد، از جنس «جهادِ یک زن».
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚪️در حسرت دیدار
✍️مرضیه رمضانقاسم، عضو تحریریه مجتهده امین
آقا جان زبانم الکن است شما سلام مرا به امامم ابلاغ کنید.
ای کاش پیغام یکی از اهالی دیار سلمان را که یاسین ندیده عاشق شدهاست را به امامش میرساندید شاید شامل بدائی میشدم و مخاطبِ خطابِ مِنّا.
اگر زنان مصری با دیدن یوسف عصرشان، دست بریدند من دست از دل و جان میبُرم اگر یوسف زمان پرده از رخبرتابد. شاید عمرم به دنیا بوده است وگرنه در عصر غیبت نیز میتواند به سائل آوارهاش که صاحب قلبی ضعیف و ظرفیتی قلیل است رخنماید.
امید که آرزوی دیدار یار جزء آمال نباشد.
آقای من بر این طالبِ قلبِ سلیم، بچشان طعم دیدارت را هر چند میدانم دیدار خوبان ملائم طبع و سازگار با ذائقهی حقیر نیست و موجب تعجیلِ اجل میگردد.
#حامی_رهبرم
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔰«ترویج فرهنگ وحدت» ادامه راه حاج قاسم
✍️سیده ناهید موسوی، عضو تحریریه مجتهده امین
▪️هدف اصلی جامعه اسلامی ترویج وحدت به اندازهای است که در ذهن، فکر، عمل و رفتار تمام افراد جامعه دیده شود و همگی در برابر دشمنان بزرگ اسلام و مسلمین یکصدا باشند.
▪️بیشک انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون برای ایجاد برای ایجاد امنیت و توسعه کشور اقدامات زیادی را انجام داده است؛ چه در مناطقی که بزرگان اهل سنت و چه در مناطقی که اهل تشیع حضور دارند و تاکنون هر توطئهای که از سوی دشمن بوده را خنثی کردند.
🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🖤روضهخوان "وَیلي على شِبلي"
✍️زهرا سعادت
فاطمه ثانی خانه مولا(ع) که بعداز حضورش به احترام قلب محزون فرزندان مادر،به مادرپسران ملقب شده و خود را کنیز حضرت زینب سلام الله علیها در محضرشان میدانست.
حالا چشم انتظار و گوش به زنگ خبری از قافله کربلا بود تا با خبر سلامتی روشنی چشم زهرا سلام الله علیها،جانش آرام بگیرد!
بالاخره سفیر حزین حماسه عاشورا به مدینه بازگشت و با دیدن چشمان نگران "امّ بنین"،از رشادتهای پسران و علمدار قافله سالار غمنامه خواند تا آرام آرام،مادر شیرپرور را آماده شنیدن خبر شهادت سرافرازانه شان کند!
اما...
همه حواس مادر دلیر پیش احوالات آقازادهای بود که قنداقه قمر العشیره اش را دور سر او چرخانده و فدایی برادر و مدافع حریم مخدّره علیای کاروان بلادیده و پاسدار بنات خیمه نشین تربیت کرده بود!
هیچ چیزی به اندازه از حسین شنیدن، تسلّای قلب زخم خوردهاش نمیشد و مقتل خوانی روز واقعه،تنها تیغی بود که هر لحظه، شریان حیات افتخار قبیله بنی کلاب را از دنیای بی حسین(ع) قطع کرده و موعد دیدار ابدی را نزدیک و دست یافتنی تر مینمود!
آه....
از روضهخوان"وَیلي على ِشبلي"
حتی اگر چهار بار پای ارادتش به مولا علیه السلام جان بدهد!
#ام_البنین
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
#پرونده_ویژه_نویسندگان_حوزوی
#نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
✍️ با آثاری از
1️⃣ خبر منار؛ نمایشگاه مسجد جامعه پرداز
2️⃣ علی اصغر کاویانی، استاد نویسندگی خلاق
3️⃣ گزارش تصویری منار؛ بازدید از نمایشگاه جامعه پرداز
4️⃣کلیپ؛ کاری از گروه سواد رسانه طلاب
5⃣مسجد؛ هستهی مقاومت انقلاب فرهنگی؛آمنه عسکری منفرد
6⃣اردوی مسجد نگاشت؛ سمیه رستمی
7⃣ تن، مسجد و روح حول جنین؛ اشرف پهلوانی قمی
8⃣ مدتهاست که فراموششدهای؛ ریحانه حاجی زاده
9⃣ روایت دومین حضور، زهرا سبحانی
0⃣1⃣ معلم مسجد، مهتا صانعی
1⃣1⃣ مسجد؛ قلب شهر؛فاطمه میری طایفهفرد
2⃣1⃣ مسجدِ جامعهساز یا جریانساز،زهرا کبیری پور
3⃣1⃣ مسجد و رنگ دوستی، نجمه صالحی
4⃣1⃣ مسجدِ انسانساز؛بابک شکورزاده
5⃣1⃣ نقش حکمرانی محلی در بازسازی فرهنگ،مهدی قیاسی کارگر
6⃣1⃣ کلیپ بازدید مجمع نویسندگان حوزوی از نمایشگاه مسجد جامعهپرداز
7⃣1⃣ سخن پایانی مرحله اول و طرح آغازین مرحله دوم
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🍃ذهن جوال و نماز چهار رکعتی
نیت میکنم. فاطمه زهرا در حال بازی است و سر و صدایی به راه انداخته. مهرم دست زینب است و دارد با آن بازی میکند.
این چه نمازی است که هیچ کدام از ارکانش سر جایش نیست؟
دلت خوش است نماز میخوانی؟
این نماز به آسمان که هیچ از سقف خانه هم بالا نمی رود!
اصلا رکعت سومم یا چهارم؟
بنا را به چهار بگذارم و سلام دهم. بعد
سریع یک رکعت نماز احتیاط بخوانم.
چه جالب؟ پس خدا هم توقع داشته زمانی به وجود بیاید که انسان شک کند بین رکعت سوم و چهارم؟!
اصلا شاید خدا همین نماز چهار رکعتیِ شک دارِ بدون حواس ولی با بچه را، بهتر از نماز آهسته با تحریرهای کشیده ولی بدون بچه قبول کند!
من چه میدانم اوست که حواسش به همه چیز هست.
حتی به شک ۳و۴در نماز ۴رکعتی!
✍🏼مریم زارعی
#مادری_را_با_همه_سختی_هایش_دوست_دارم
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
☂️ چتر مادری
✍️نرگس ایرانپور
خیالت راحت در پناه مادری هستی که پدری مهربان اصلی ترین وظیفهاش را پرورش نهال وجود تو میداند.
مادر بودن چتری است که بر سایر فعالیتهای زنانه یک مادر پهن میشود. مادر است که سرچشمه حیات است و زندگی میبخشد. تنها زن میتواند سرانگشتان تخصص و هنرش را در جایی بیرون از خانه به کار بگیرد اما دلش همچنان در اندیشه کودکان و زندگیاش بتپد و این است راز مادر بودن.
«خانه داری به معنای خانه نشینی نیست.» این عبارت از زبان رهبر انقلاب است که خدا حفظش کند برایمان، گفتند که زن حق دارد به هر علاقه ای که دارد برسد اما خانه و خانواده در اولویت است.
به روزهایی فکر میکنم که باید به درسهای دختر کوچکم برسم اما خودم هم درس دارم و هم باید مطلبی بنویسم، اولویت کدام است شاید اگر من مادر از هر جایی از چرخه دنیا کوتاه بیایم کار زمین نماند و هم چنان چرخ روزگار بچرخد اما تنها جایی که فقط و فقط من برای آن خلق شدهام مادری است.
زنانگی در پیش بردن سالم خانواده است چه همسر باشی و مایه آرامش و چه مادر باشی تکیه گاه گاه و بیگاه فرزندان.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
📱گوشی نمیگذارد
✍️فاطمه رجبی
چند سال پیش به بهانه نوشتن پایاننامه، آیین ذن مطالعه میکردم. تأکید ذن بر تمرکز در تمامی کارهاست، حتی وقت غذاخوردن! ولی من تمام حواسم سمت نوشتن پایاننامه بود و نمیفهمیدم تمرکز حین غذا یعنی چه؟! مثل همین حالا که در همه حال، حواسم پیش نوشتن است و دنبال پیداکردن سوژه و طراحی متن.
بیشتر بچهها تا قبل از رفتن به دبستان، اگر مدیریت پدر و مادر نباشد، وقتشان را با گوشی، تلویزیون و لپتاپ میگذرانند.
حتی وقت غذاخوردن گوشی را رها نمیکنند و گوشی به دست، غذا میخورند. اگر هم وقتی برا خواندن کتاب و بازیهای جمعی بماند، پر از تنش و بیعلاقگی است. یا دل به خواندن و نوشتن نمیدهد، یا تندتند و بیدقت مینویسد که باز وقتش را با گوشی بگذراند. نوشتنی که پر از فشار و عصبانیت است، هم برای مادر و هم برای فرزند.
خیلی وقت است وقت غذاخوردن، من و محمدحسن، گوشی و تلویزیون و لپتاپ را خاموش میکنیم.
حالا داریم بیشتر فکر میکنیم که حین انجام کدام کارها گوشی نمیگذارد حواسمان جمع باشد؟!
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
«همین روزها، هشتادسال پیش»
✍️زهرا نجاتی، عضو تحریریه مجتهده امین
هفده دی سالها پیش محجبترین زنان مشهد که بهخاطر تسلیم ارادهی رضاشاهی، چادرهایشان را کنار نگذاشته بودند، توسط رضاشاهی به گلوله بسته شدند که بعدها تطهیر شد. آنقدر که وقتی نمایندهی سویس پیشش آمد، گفت: سلام بر سایهی خدا .
و تصور کنید کسی که بزرگترین هنر زورگوییش بود، در جوابش چه گفت!؟
گفت: گاهی با خودم فکر میکنم، شاید خود خدا باشم.
همان رضاشاه، که به دروغ برای تطهیرش روایتهایی ساختند نظیر اینکه وقتی نانوایی را دید که در نان، برادهی چوب میریخته، او را در تنور انداخته.
روایتی که به دروغ ساختند اما به همهی ما رسیده و بعضاً باورش هم کردهایم.
همان رضاشاه، زنانی را در مسجد و درحرم امام رئوف علیه السلام، به گلوله بست به جرم چادر به سر کردن و چه زنانی که بچههایشان سقط شد و چه زنانی که از غم واندوه آب شدند و چه زنانی که خانهنشین شدند و چه سختیها که کشیدند تا حالا به دروغ باز طرفداران همان رضاشاه و فرزند ملعون بیعقلش، به طمع بالاکشیدن ثروت این ملت، شعار زن_زندگی_ آزادی ، سر دهند و عدهای ساده، پشت سرشان مو پریشان کنند و گمان کنند این جماعت دلسوزشان هستند.
یاد و خاطرهی مرحوم بهلول، سخنران حادثهی گوهرشاد و تمام شهدای گلولهباران، گرامی و الهی که دعایشان شامل حال جامعهی امروز ما!
پ.ن: مجموعهی سعدا دو کتاب خاطره از شاه و محمدرضا به نامهای «خودخدا» و «فرستادهخدا»، در دههی فجر، منتشرخواهند کرد، لطفا بخوانید.
#سبک_زندگی
#روزحجاب
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
❓چرا این همه دعوا بر سر حجاب؟
✍️مریممنصوری، عضو تحریریه مجتهده امین
اساسا مسالهی پوشش، مسالهی به تصویر کشیده شدن ساحت فرهنگ و زبان هویت انسانی در قالب تصویر به عنوان قویترین عرصهی ارائهی نوع تفکر دربارهی هویت خویش است.
✅مقولهی حجاب یک بُعد اجتماعی و یک بُعد سیاسی مهم دارد:
مسالهی نوع پوشش بر بزرگترین دعوای تاریخ یعنی دعوای غریزه و فطرت ایستاده است و این دعوا نه کلامی و فلسفی و مبتنی بر استدلالات، که در موثرترین ساحت، یعنی ساحت «تصویر» در حال رقم خوردن است و لذا به عنوان کلاننماد انسان، و ابرنماد زن باید از آن سخن گفت.
نحوهی مواجهه با بدن، در پوشش زنان_ به مثابهی موجودی که بدن او به دلایل مختلفی از جمله تولید مثل- به لحاظ تاریخی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، به اوج تصویرسازی کشیده میشود چرا که تلاش میشود تا با پوشانندگی در حوزهی عمومی، دعوا با غلبهی فطرت و عقلانیت پایان یابد و لذا، مقولهی پوشش زن، اساسا زنانه نیست.
نظریهی پوشش انسان به طور عام و پوشش زن به طور خاص، خارج از گفتمان قدرت، بر پوشیدگی بدن ، به عنوان قوام انسان بر عقلانیت غیرجنسی و غیرجنسیتی در حوزه ی عمومی پایبند است و در حال نظم دهی به حیات انسانی، فارغ از امیال، رانهها و غرایز است . هرچند که در نگاه اسلامی، متفاوت با منطق مسیحیت، توضیح امیال و غرایز طبیعی انسان بر پایهی سرکوب نیز شکل نمیگیرد و آنها را به حوزهی خصوصی و خانواده میراند. لذا زیست جنسی انسان حوزهمند میشود، نه سرکوب و نه همگانی! و اساسا ما در تدبیر پوشش ذیل نظریهی حجاب، با نوعی از نظمدهی مبتنی بر حیثیات انسانی - در مقابل حیثیات نباتی و حیوانی- مواجهیم و اساسا مساله، مسالهی نظم و نوع این نظم است که در حجاب، بر ابعاد انسانی این نظم، یعنی عقلانیت در چارچوب فطرت قوام مییابد.
نظریهی حجاب دعوایی سیاسی است؛ به این معنا که انقلاب اسلامی، گفتمان نوع معنادهی مدرن و پست مدرن و نظم دنیای تجدد را در ساحت نماد به چالش میکشد و با زبان تصویر، در تلاش برای اثبات ادعای فطرت گزینی به جای غریزه گزینی در تمدن است. و حجاب، نه به عنوان یک ابزار ایجاد قدرت ، که به عنوان نماد مقاومت علیه آن چه دنیای غرب در سلطهی میل رقم زده، مبدل شده است. که اگر انقلاب اسلامی میخواست با پوشش زنان بر اریکهی قدرت تکیه زند، حجم انبوه ثروت تولید شده از طریق بدن زنان و سکسوالیته را رها نمی کرد.
#حجاب
#انقلاباسلامی
#مقاومت
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
1⃣پویش بانوان حامی رهبر
🔰خفاشهای مهد" توحش"
✍️زینب سید میرزایی، عضو تحریریه مجتهده امین
در پاسخ به توهین بیشرمانه مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس نائب امام زمان(عج) امام خامنهای حفظهالله.
آنقدر کوتاهید که دستتان به بوتهها هم نمیرسد. فکر کردهاید میتوانید مهتاب را خط خطی کنید؟!
آنقدر پست و حقیرید که انسانیت در بند مطامع شیطانیتتان دست و پا میزند!
چگونه به خود اجازه دادهاید در ورقپارههای آلوده به بیاخلاقیتان به خورشید تابناک علم و اخلاق و انسانیت حضرت امام خامنهای توهین کنید؟!
شما آفتاب را میشناسید؟ با بهار نسبتی دارید؟ با زبان رسای آسمان آشنایید؟ شما در گِل زمین گرفتارید. تعفن کشنده هوسرانیهایتان حال دنیا را خراب کرده است. کنار بروید، دور شوید که آفتاب آمدنی است و بهار جهان انسانیت در راه است. این ماه که اینگونه شما را ترسانده، نماینده خورشید است.
ای خفاشهای مهد" توحش" دور شوید و کور شوید که آینده جهان به دست ساکنان آسمان است به امامت آفتاب.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
2⃣پویش بانوان حامی رهبر
🔰سیاهی سرنوشت محتوم ذغالها
✍️فاطمه میری، عضو تحریریه مجتهده امین
برای خودتان نگران باشید، بترسید برای اینهمه تضاد و نفاق. تَرَک برمیدارید با این سیاستهای دوگانه. به بهانه آزادی بیان، به مقدسات توهین میکنید ولی وقتی از هولوکاست حرفی به میان میآید برنمیتابید.
یک بام و چند هوا؟ کاش به گذشته ننگین خود نگاه کنید تا شاید عبرت بگیرید. توهین کردید ولی نفرت مردمان همه دنیا را خریدید.
اگر شک دارید بروید و در خیابانهای شهرهای به ظاهر متمدنتان قدم بزنید. شاید گوشهای شما صدای اعتراض شهروندانتان را بشنود.
باد بکارید، طوفان درو میکنید. طوفانی که کاخهای پوشالی نفاق و ریای شما را از بین میبرد.
بیشتر از این در منجلاب توحش فرو نروید.
بهار آمدنیست و سیاهی سرنوشت محتوم ذغالها.
#امام_خامنهای
#جانم_فدای_رهبر
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
3⃣پویش بانوان حامی رهبر
🔰حق و باطل در یک ظرف نمیجوشد!
✍🏻 فاطمه شکیب رخ، عضو تحریریه مجتهده امین
بی هدف نمیزنند این را، همه خوب می دانیم. وقتی شلیک تخریب آغاز میشود که دادِشان درآمده، درست در زمانی که برای سقوط نظام اسلامی سالها برنامهریزی کردند و با امید فراوان در تلاش بودند که اینبار تحقق آرزوی دیرینهشان را میسر کنند، با یک فرمان از مقر فرمانده، در ۹ دی ۱۳۸۸ خروش مردم انقلابی را در سراسر ایران نظاره کردند. در این سالها بسیار زیاد از امثال چنین تدبیرهایی بهیاد داریم.
چرا راه دور برویم در همین سال جاری، بهترین وسیله را برای خودخوری نظام یافته بودند، مسئله حجاب! حال چه چیزی مانند دوگانگی موافقان و مخالفان حجاب میتوانست اصل نظام را نشانه برود؟ جامعه را دچار آشوب پیشرونده کند؟ حاکمیت را به نظامیگری در سطح جهانی متهم کند؟
اما او که معرف انسانیت و عدالت اسلامی است؛ همان رهبری که فرزانگی زیبندهی اوست با چه گفتمانی فرزندان گریز پای را به دامان مادر باز گرداند؟
در جهان با او چه کنند؟ بسیاری از اندیشمندان غیر مسلمان بر اندیشهورزی و فرزانگی او اعتراف می کنند، از فِرَق گوناگون مسلمانان جهان او را رهبر خویش میدانند و با دقت ایدههای فکریاش را پیگیری میکنند، در حالیکه مواضع او بر هم زنندهی اهداف ظالمانه و استکبرانه ی آنهاست.
مسلم است که جای آنها را تنگ و بازارشان را کساد کرده است، همین که در قلب غرب دغدغهی بزرگشان، توهین به رهبر ملت ایران است؛ حاکی از ارسال هدفمند پیام انقلاب اسلامی به جهانیان میباشد.
آری دشمنان مردم ایران نقطه قوت و ایستادگی این ملت را نشانه رفتهاند، رهبری جامع و مقتدر را شناختهاند و دست به ماشه تخریب شدهاند.
بگذار تخریب کنند، گویا عجز و ناتوانیشان را جز دشنام، تسلی نمیدهد، هرچند که در همین جوسازیهای تاریخی بوده که دلهای حقجو همیشه به شناخت حقیقت هدایت شدهاند.
مدعی خواست کند ریشه ما
غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما
#جهاد_تبیین
#لبیک_یا_خامنهای
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
4⃣پویش بانوان حامی رهبر
🔰جسارت به پدر بیجواب نمیماند
✍️صدیقه عالیپور، عضو تحریریه مجتهده امین
از زبان فرزند برای پدر به مجله هتاک فرانسوی، مونسی را نشانه گرفتید که نه تنها پدر ایران است، بلکه پدر تمام مقاومت و آزادگی است، کسی که کافی هست لب تر کند و فقط بگوید فرزندان من به میدان بیایید! همه میآیند! تصور کردهاید فقط ایرانیان میآیند؟
اشتباه کردهاید!
ایرانی میآید.
لبنانی میآید.
عراقی میآید.
یمنی میآید.
فلسطینی میآید.
واضحتر بگویم هم کیش و تبار خودتان در روسیه و... هم میآیند.
پس این پدر برای همه آزادمردان است!
حواستان به قلمتان باشد، هنوز جوهر بر کاغذ نزده، از لغزش میافتد چون قلم حق بسیار مانا و قلم باطل شکننده است.
برخود نبالید چون درپیچ زمانه مانده و ادعای آزادی اراده، افکار واندیشه دارید، درحالی که درخم یک کوچه آزادی ماندهاید!
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
5⃣پویش بانوان حامی رهبر
🔰تاریخ تکرار می شود
✍️مینا سادات حسینی، عضو تحریریه مجتهده امین
یزید بایک دنیا غرور و مستی بر تخت مجلل خود درحالیکه به چوب دستی مخصوص خود تکیه زده است و اسیران اهل بیت (ع) را در حالیکه همه آنها به طناب به هم بسته شدهاند وارد مجلس میکنند، یک سر طناب بر گردن امام زین العابدین (ع)است و طرف دیگر آن به بازوی حضرت زینب(س) بسته شده است.سر مقدس سیدالشهداء(ع) در داخل طشت طلا در مقابل یزید قرار داده شده و او نسبت به سر مبارک اهانت میکند.
همه اسلام در مقابل همه کفر نمایان است، غرور وحشمت فرعونی برمجلس سایه افکنده است.
غرور مقام و مال آنچنان بر دل یزید مسلط شده که کُفر باطنی خود را آشکار میکند و زبان به توهین میگشاید.
این توهینها نقاب را از چهره او کنار زد و موجب رسوایی او گردید و ننگ و عار همیشگی رابرای اوبه ارمغان آورد که از صفحه تاریخ هرگز محو نمیشود!
تاریخ در حال تکرار است و نسل یزیدی همچنان ادامه دارد، باید از تاریخ عبرت گرفت و فریب یزدیان زمان را نخورد امروزه باور یزیدی در استعمار حکمفرماست و باید بااین باور مقابله کرد.باید حق و باطل را شناخت. باید مثل زینب کبری(س) دست به افشاگری زد و یزیدیان را دوباره رسوا ساخت؛ راه ما استمرار راه بانوان کربلاست!
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
6⃣پویش بانوان حامی رهبر
🔰قَسَم به قَسَمهای قاسِم
✍️آمنه عسکری منفرد،عضو تحریریه مجتهده امین
🇮🇷بِسمِالله القاصِمِ الجَبارین و مُبیرِ الظّالِمین
نشریه فرانسوی هتاک شارلی ابدو، وابسته به صهیونیست و اتاقهای فکر رسانههای غربی و دولت فرانسه، که سابقهی جسارت به مقام نبوت و اسلام را در کارنامهی ننگین خود دارد، بار دیگر «با دهان گشوده شده با غضب و دندانهای بههم فشرده» بر علیهِ اسلام، انقلاب و قدرت مطلق منطقه، اقدام به توهین و جسارت به مرجعیت دینی و سیاسی دنیای اسلام کردهاست. این اقدامِ شنیع، نشان از افول و سقوط شدید اعتقادی و فکری و انحطاط اخلاقی غرب است. اکنون که دنیای غرب و کفر و استکبار، بار دیگر خود را در مقابل عظمت و اقتدار انقلاب و ایران اسلامی خوار و ذلیل یافته، به خیالِ خام خود با این اقدام موهن، بهدنبال منحرف کردن اذهان جهانیان از مشاهدهی نابسامانی و فتنه و زوالِ دنیای غرب است.
🇮🇷امروز با گذشت چهلواندی سال از پیروزی انقلاب، با وجود تمام شرارتها و فتنهافکنیهای برنامهریزیشده علیه انقلاب، آنها بار دیگر انقلاب اسلامی را «زنده و زاینده» یافته و نتوانستند خدشهای بر اعتقادات و آرمانهایِ انقلابی مردمِ بااراده، فهیم و بصیر ایران اسلامی وارد کنند، چراکه که این مهم، ریشه در «اقتدار و حقانیت» انقلاب اسلامی ایران، در برابر توطئههای استکبار جهانی دارد. امروز سردمداران کفر و استکبار بدانند؛ ملت شهیدپرور ایران اسلامی «یدِ واحدهی امت اسلام» هستند و برای دفاع از حرم انقلاب اسلامی و آرمانهای امامین انقلاب و ساحت مقدس مرجعیت اسلام و انقلاب تا پای جان ایستادهاند، چراکه خود را وارثان خون شهدا میدانند.
🇮🇷قَسَم به قَسَمهای حاج قاسِم؛ ما ملت ایران؛ زن و مرد، کوچک و بزرگ چون سردار خویش، «حکیم انقلاب» را از جان عزیزتر میداریم و یقین داریم شاهراه هدایت و عاقبتبهخیری در گرو ایجاد رابطهی قلبی و عملی با «سکاندار انقلاب» است و هر آن کس را که بخواهد به مقدسات اسلام، انقلاب و مرجعیت ما توهین و دستدرازی کند، به خاک ذلت خواهیمنشاند. بدانید که با توهین و جسارت، ملتها را بیدارتر از قبل میکنید و عزم و ارادهی آنها را در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم مصممتر مینمایید.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
7⃣پویش بانوان حامی رهبر
🔰سرانجامِ غباری بر آفتاب فروزان
✍زینب نجیب، عضو تحریریه مجتهده امین
استهزاء، یکی از حربههای جبههی مخالف انبیاء الهی، مؤمنان، آیات قرآن، احکام عبادی، پیامبران و حتی خداوند است که با هدف جبران کمبود شخصیت، تقویت روحیهی دشمن یا تضعیف روحیهی دیگری انجام میشود. این روش جنگی در هر دوران چهرهای به خود گرفته است. چه آن زمان که با پرسشهای ناروا و از روی عناد، نوح، هود، پیامبر اسلام و دیگر پیامبران الهی را به تمسخر میگرفتند چه آن زمان که با خندیدن و حرکت دادن سر و نسبت دادن القاب ناروا، آنها را مورد استهزاء قرار میدادند یا آنجا که معجزات را تمسخر میکردند یا حتی بر سر پیامبر عظیمالشأن اسلام زباله میریختند. اگر چه این روشِ همیشگیِ برخورد دشمنان علیه حق بوده است؛ اما گاهی به فراخور اثرگذاری جبههی حق این روش بیشتر و وسیعتر صورت گرفته است و دقیقاً از همین روست که پیامبر اسلام میفرماید؛ هیچ کس به اندازه من مورد اهانت و تمسخر دشمنانش قرار نگرفت. آری، مؤمنین همیشه از سه جهت مورد آزمایش قرار میگیرند گاهی از جهت مال، گاهی جان و گاهی سخنان رنجآور یهود و نصارا و مشرکین.
امروز نیز اسلام و ایران قوی که خاستگاه انقلاب اسلامی است مورد لجاجت و حسادت و رفتار وقیحانهی دشمنان قرار گرفته است و هر روز سعی بر انتقال سخنان و پیامها و تصاویر زهرآگین خویشاند تا شاید بتوانند در دل مؤمنان و پیروان حق، خراشی ایجاد کنند. غافل از اینکه ایمان مؤمنان مانند کوه همیشه استوار است و این دلِ پر اضطراب و متزلزل آنها است که شاید دردش با این اعمال شنیع، التیام یابد.
حال سؤال اینجاست که وظیفه ما در این شرایط چگونه خواهد بود؟
از آنجا که شرایط همیشه به یک صورت نیست بهطور قطع واکنشها متفاوت خواهد بود. گاهی با کلام منطقی و زیبا، گاهی با رد اتهام و برخورد سِلمآمیز میتوان جریان استهزاء و اهانت را کنترل کرد اما گاهی با نگاهی گذرا به پیشینهی این جریان از سوی عدهای، با دشمنی عمیقی مواجه خواهیم شد که مسلماً واکنشی در خور میطلبد.
اقدام وقیحانهی یک نشریه فرانسوی علیه ساحت دین اسلام، مرجعیت شیعه و ولایت فقیه، صورت دیگری از دشمنی و کینهتوزی این کشور پر مدعا است که خود را مهد تمدن، تفکر، آزادی و فرهنگ میداند.
این عملیات رسانهای در برابر ملت ایران، از سوی کشوری همچون فرانسه ، که همپیالهی آمریکاست، چندان بعید نبود؛ چراکه این مهد به اصطلاح آزادی در انواع و اقسام جنگها علیه ایران یدِ طولایی دارد، چه آن زمان که با پشتیبانی فردی مانند صدام در جنگ نظامی، علیه ایران شرکت داشت؛ چه امروز که دستشان از این سرزمین کوتاه شده است و نقشههای هر روزهشان، نقش برآب شده و چارهای جز به کارگیری هنر سخیف خود برای استهزاء و تمسخر ندارند.
امروز محکوم کردن آنها و تحریم کردنشان در همنشینی با ایران اسلامی در محافل بینالمللی به روشهای خاص دیپلماتیک میتواند پاسخ مناسبی به این وقاحت باشد.
این را دشمنان باید بدانند
خورشید در این سرزمین همچنان تابناک و فروزان است...
ذرهای غبار از جلای انوار درخشان آن نخواهد کاست...
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI