✍حاکمیتِ جهانی عدالت و معنویت
🔰مقام معظم رهبری:
🔹«آن چیزی که مهدویت مبشر آن هست، همان چیزی است که همهی انبیاء، همهی بعثتها برای خاطر آن آمدند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته و پرداختهی بر اساس عدالت و با استفادهی از همهی ظرفیتهائی است که خدای متعال در انسان به وجود آورده»
#امام_زمان
#امام_خامنه_ای
@albayann
🔰استاد آیت الله فرحانی در جمع نمازگزاران نماز جمعه پردیسان:
🔹تشکیل جبهه مقاومت با هجرت ائمه اطهار رقم خورد و دو هجرت بزرگ تمدن شیعی را شیعی کرد هجرت امیرالمؤمنین به عراق و هجرت ثامن الحجج به ایران
🔸انقلاب اسلامی در جایگاهی به نام قم و با خواستگاهی به نام حریم اهل بیت شکل گرفت
🖇ولایت خط قرمز پیشرفت یا پسرفت انقلاب اسلامی است وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ این قانون خداست و نتیجه گیری هر جبهه ای به این مهم بستگی دارد
📌یکی از عرصه های جهاد تبیین امروز مساله مهم انتخابات هست که رهبری از اول سال بر این امر تاکید کردند لذا تقویت مجلس و دولت انقلابی یعنی پیشرفت انقلاب اسلامی
#انقلاب
#ولایت
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
🔰"وارث بعثت"
گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)
🔸با سخنرانی:
آیت الله عبدالکریم #فرحانی
(مختصات اسلام از منظر امام خمینی)
🔸مکان:
خیابان آیت الله شیرازی، بین شیرازی ۹ و ۱۱، حسینیه آیت الله شیرازی
مدرسه علمیه ولایت
🔻تشکل طلبگی #ربیون با همکاری:
اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
مدرسه علمیه ولایت
مدرسه علمیه عالی نواب
مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج)، سطح دو
جبهه روحانیت مردمی
#امام_خمینی
@albayann
🔰سخنرانی #آیت_الله_فرحانی در گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)
🔹رهبر انقلاب می فرمایند یک روزی خدمت امام(ره) رسیدم و در مورد فردی سوالی کردم ایشان یک حرف تندی در مورد او زدند و بعد هم فرمودند نمی شناسم در دیدار بعدی که پیش امام آمدم فرمودند آن حرف تند را از ذهنت پاک کن و فقط همان نمی شناسم! بنده هم فراموش کردم و دیگر یادم نیست نمی دانم جریان چیست به نظر حضرت امام در من تصرف کردند.
🖇حضرت آقا به ولیّ خودشان اعتقاد داشتند که او می تواند در مولی علیه تصرف کند لذا آن بسیجی که به دیدن حضرت امام(ره) می رفت وقتی بیرون می آمد یک طور دیگر بود.
🔹در مورد شهدا این گونه بود بعضی از آنها حاضر نبودند یک کلمه لغو بشنوند اگر کسی آن ارتباط قلبی با ولیّ فقیه را باور کند آثارش را در زندگی می بیند
📌این مشخصه تربیت شدگان مکتب امام است
به نظر می رسد یک صیرورتی در این تربیت و این نظام اتفاق افتاده است.
🔸البته تمدن ولایی توحیدی با سختی هایی شکل گرفته است و اولیا الهی با دستان خالی واقعا تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند.
#امام_خمینی
@albayann
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: بزرگترین توصیه امام نگهبانی از میراث اوست
📢 هماکنون؛ حرم امام خمینی(ره)
📽 پخش زنده در KHAMENEI.IR👇
Farsi.khamenei.ir/live
رحلت امام.mp3
468.5K
🎙#بشنوید
🔰استاد آیت الله فرحانی:
🔹نفهمیدن نظام استنباطی کتاب و سنت امام راحل باعث مظلومیت ایشان است
📌فقه امام توسط بزرگان حوزه احیا شد اما باید اینکار ادامه پیدا کند...
#امام_خمینی
@albayann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ببینید
🎙استاد آیت الله فرحانی
💠تحلیل آغاز جریان انقلاب و نگاه امام خمینی(ره) بر اساس #مردم_سالاری_دینی
➖نقش نماد ۱۵ خرداد در تبیین حقیقی جمهوری اسلامی
➖تأثیر ارتباط مردم و مرجعیت شیعه در پیروزی انقلاب
📌مسئله غیبت و انتظار امام عصر(عج) بر اساس دیدگاه معرفتی ما یعنی تحقق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی
#امام_خمینی
@albayann
البیان
🖋بررسی نظرات فقهای اعلام در حکم خلل به جهل در نماز (بخش دوم : نظرات سید حکیم و محقق حائری و امام خم
🖋بررسی نظرات فقهای اعلام در حکم خلل به جهل در نماز
(بخش سوم : تبیین دیدگاه امام خمینی رحمه الله علیه)
📕برگرفته از خارج فقه استاد آیت_الله_فرحانی
✍ مقرر: حجت الاسلام مهدی سلامتیان
گفته شد که از نظر مشهور اگر کسی مثلا بدلیل جهل و ناآگاهی به جزئیت یا شرطیت عملی در نماز ، آن را بجا نیاورد نماز او باطل است زیرا فتوا به صحت نماز مستلزم این است که احکام را مختص به عالم بدانیم که در این فرض گرفتار تصویب و دور عقلی خواهیم شد. ضمن اینکه اجماع بر بطلان تصویب قائم شده است .
✅زیرا اختصاص احکام به عالم بدین معناست که تنها زمانی حکم وجود دارد که من به آن علم پیدا کنم و اگر جهل به حکم داشته باشم حکمی وجود نخواهد داشت. در این حالت با ۲ محذور مواجه خواهیم شد .
1⃣تصویب لازم می آید زیرا قائل می شویم که حکم در لوح محفوظ بر اثر جهل من برداشته می شود .
2⃣دور یا خلف بوجود می آید بدین صورت که باید معلومی باشد که بتوان به آن علم پیدا کرد و از طرفی باید علم باشد تا معلوم و حکم بوجود آید .
در مقابل این دیدگاه، امام خمینی(ره) معتقد است که این دو اشکال قابل حل است و ۲ راه حل وجود دارد:
۱)اولاجواب می دهیم رفع ادعائی است و عدم الآثار است. اگر حکم باشد ولی اثر نداشته باشد، دیگرتصویب پیش نمی آید . حکم شرعی وجود داشته باشد ولی بی اثر باشد، در حکم بی اثر دور نیست، چون معلوم(یعنی حکم شرعی) وجود دارد اما اثر ندارد.(عبارات استاد فرحانی)
۲)امام از راه حل اول تنزل می کنند و می گویند اگر قائل به این شویم که نفس حکم برداشته می شود میتوان بدون در نظر گرفتن حقیقت ادعائی مساله را حل کرد با این توضیح که ما قائل شویم به اینکه حدیث رفع، رفع فعلیت حکم می کند و حکم در مرتبه انشاء وجود دارد .
💠لذا حدیث رفع می گوید در فرض جهل به جزئیت فعلیت آن حکم را برداشتم لذا تنجز آن هم از بین می رود و این تصویب محال به حساب نمی آید چون حکم در مرحله انشاء باقی است . پس در این راه حل ۲ محذور دور و تصویب مرتفع شد .
تنها مساله اجماع می ماند که امام در این باره می فرمایند :
"و اثبات الاجماع فی المقام محل تامل بعد استناد فتوی المعظم الی الامر العقلی اللذی تشبث به کثیر من المحققین و لو ثبت اجماع علی بطلان التصویب، فانما هو فی التصویب اللذی قال به غیرنا لا فی مثل ما ذکرناه فی المقام"(الخلل فی الصلاه ص ۱۹)
استاد فرحانی در توضیح این عبارت می فرمایند اجماع مدرکی است و مستند به حکم عقلی و استحاله عقلی دور است و اجماع مدرکی حجت نیست و محل تامل است
حضرت امام می فرمایند ما با راه حل دوم، تصویب دیگری را معرفی کردیم که بعضی از مخالفین ما قائل به آن هستند و هیچ محذور عقلی هم ندارد .و این تصویب از نظر ما هم مانعی ندارد و اجماع هم بر بطلان این تصویب قائم نشده بلکه اجماع بر بطلان دو تصویب اشعری و معتزلی قائم شده است.
🔆در نتیجه امام با حفظ مبنای اشتراک احکام بین عالم و جاهل و با قبول اجماع بر بطلان تصویب اشعری و معتزلی قائل به صحت نمازی شدند که در آن خلل عن جهل وجود دارد .
پایان .
📕الخلل في الصلاه، ص ۱۹
📕خارج فقه، سال ۱۴۰۱_۱۴۰۲ جلسه ۴۰ و جلسه ۶۶
#خارج_فقه
#فقه_الخمینی
@albayann
39.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞#ببینید
🔰مقام معظم رهبری
🔸عَن اَبی قَتادَةَ، قالَ اَبو عَبدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ: لَیسَ لِحاقِنٍ رَأیٌ، وَ لا لِمَلولٍ صَدیقٌ، وَ لا لِحَسودٍ غِنًى، وَ لَیسَ بِحازِمٍ مَن لَم یَنظُر فِی العَواقِبِ، وَ النَّظَرُ فِی العَواقِبِ تَفتَحُ القُلوبِ.
🔹«عاقبتاندیشی در امور و لزوم نشاط در کارها»
📌«بیحوصلگی» و «ناامیدی» را از خود دور کنید و بدانید انقلاب اسلامی بهپیش خواهد رفت.
#درس_اخلاق
#امام_خامنه_ای
@albayann
🖊بررسی ادله برائت از دیدگاه بزرگان مدرسه نجف و قم
📘برگرفته از درس خارج اصول استاد #آیت_الله_فرحانی (زید عزه )
✍🏻مقرر: حجه الاسلام امیر دانایی
یکی از آیاتی که اصولیین در مورد برائت به آن استناد می کنند، آیه شریفه {وما كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولًا}است.در ادامه به طور خلاصه به استدلالاتی که ذیل این آیه شریفه درمدرسه نجف و قم صورت گرفته است می پردازیم.
🔹در مدرسه نجف ابتدا به سراغ شیخ اعظم (ره)می رویم، ایشان آیه شریفه را حمل بر امم سابقه کرده اندو نفی عذاب دنیوی قبل از بعث رسل است و به عذاب اخروی دلالت ندارد.اما محل استدلال شیخ اعظم (ره) عبارت {ماکنّا}است که فعل ماضی است و دلالت برگذشته می کند.
🔹نظریه آخوند خراسانی(ره) دراین رابطه این است که این آیه دلالت برنفی فعلیت عذاب دارد و در مورد نفی استحقاق عقاب و اینکه منحصر درامم سابقه باشد اینطور نیست.
🔹مرحوم نائینی(ره)می فرمایند:این آیه شریفه در مقام این است که عذاب واقع درامم گذشته بعد ازاتمام حجت صورت می گرفته است و موضوع آیه اتمام حجت است و هیچ ارتباطی با بیان و یاعدم بیان احکام ندارد.
🔸اما نظرحضرت امام (ره) در مدرسه قم به این صورت است که ایشان با عنایت به این سه اشکالی که به آیه شده است و مورد قبول آقایان در مورد برائت نشده است و سه فضایی که درمدرسه نجف حاکم است، تمرکزی دارند برروی مناسبت حکم و موضوع و می فرمایند: موضوع درآیه شریفه چیست؟ حکم چیست؟موضوع دراین آیه بعث رسل است وحکم نفی عذاب است.
📌نکته مهم دیگر این است که در این آیه شریفه کلمه رسول آمده است ونه نبی ،کلمه رسول دلالت براین دارد که رسول وظیفه اش تبلیغ وبیان و ایصال حکم است. از دیدگاه عرفی وقتی ما موضوع وحکم ومناسبت بین این دو را مورد بررسی قرار می دهیم به این نتیجه می رسیم که
1️⃣اولا : آیه ربطی به امت های سابق ندارد بلکه درتمام دوران اینگونه است و تا قیامت این سنت پا برجاست و
2️⃣ثانیا: ازآیه هم نفی فعلیت وهم نفی استحقاق عذاب، برداشت می شود.
🖇{ما کنّا}درآیه به معنای شأن است وباید ببینیم شأن ربوبی به چه معنا است و اگر شأن ربوبی را ازجهت لطف مورد بررسی قرار دادیم نفی فعلیت به دست می آید و اگر از جهت عدل الهی به نفی استحقاق عقاب می رسیم آن وقت با این تحلیل این آیه شریفه ازابلغ ادله برائت می شود.البته حضرت امام (ره)می فرمایند:اگر کسی مناسبت حکم وموضوع را قبول نکردما با قیاس اولویت برایش این مطالب را اثبات می کنیم.که انشالله درتقریرات بعدی به آن می پردازیم .
📚انوارالهدایه ج2ص13.
#فقه_الخمینی
#اصول
#امام_خمینی
@albayann
فرائد شماره هفتم.jpg
10.64M
📚 شماره هفتم لوح پژوهشی مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(علیه السلام) تحت عنوان «فرائد» منتشر شد.
📌این لوح که به صورت ماهیانه منتشر می شود، به دست نوشته های اساتید و طلاب مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) می پردازد.
📘ستون ها و عناوین مختلفی در این لوح مدنظر قرار گرفته است که در شماره هفتم خود، مطالبی با سه سرفصل اجتهاد در اسلام، توحید عوام و توحید خواص، و معرفی کتاب مسئله ترتب و نظریه خطاب قانونی ارائه شده است.
📖مطالب لوح شماره هفتم به شرح ذیل می باشد:
1️⃣ معرفی کتاب مسئله ترتب و نظریه خطاب قانونی
اثر استاد آیت الله فرحانی مدرس درس خارج حوزه علمیه قم
2️⃣ توحید عوام و توحید خواص
به قلم حجةالاسلام والمسلمین سید فرید موالی زاده؛ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
3️⃣ اجتهاد در اسلام(بخش دوم)
به قلم حجةالاسلام والمسلمین طاهر علیزاده؛ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
👈🏻علاقه مندان می توانند نسخه چاپ شده آن را جهت درج و نصب در مدراس و اماکن علمی مختلف با مراجعه حضوری به معاونت پژوهش مدرسه تهیه نمایند.
#فرائد
#مدرسه_فقهی_امیرالمومنین
#فقه_الخمینی
#معاونت_پژوهش
@albayann
✍یکی از لوازم مهم هر جریان پژوهشی تعریف مرکز انتشارات، جهت تدوین و نشر آثار و تحقیقات صورت گرفته است.
📎 از آن جایی که مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) از ابتدای فعالیت علمی خود در دهه های گذشته، متمرکز بر تحقیق، پژوهش و تدوین دستاوردهای علمی خود بوده است اهمیت و ضرورت شکل گیری این امر بیشتر می باشد.
📌به همین مناسبت مرکز نشر البیان در سال 98 در راستای تحقق این امر فعالیت خود را آغاز نمود . این واحد، که توسط اساتید و فضلای مدرسه مذکور پیگیری می شود ؛ بر تحقیق ، پژوهش و ارائه ای بر اساس گفتمان فقه الخمینی تمرکز کرده و به دنبال تبیین و ارائه منظومه گفتمان مذکور و امتداد تمدنی آن می باشد.
🖊حال بحمدالله این مرکز نشر به تولیت استاد آیت الله فرحانی ، اولین آثار خود را در بهار 1402 رسما منتشر کرد. اولین کتاب خود را تحت عنوان « مسئله ترتب و نظریة خطاب قانونی» ارائه کرده و انشاءالله در آینده نزدیک و تا پایان امسال 14 اثر دیگر در علوم مختلف آماده انتشار و چاپ خواهد شد.
#انتشارات_البیان
#فقه_الخمینی
@albayann
#مسئله_ترتب_ونظریه_خطاب_قانونی
📚نگاهی به کتاب «مسئله ترتب و نظریه خطاب قانونی»
🔸اولین اثر منتشر شده از انتشارات البیان🔸
#فقه_الخمینی
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
البیان
#مسئله_ترتب_ونظریه_خطاب_قانونی 📚نگاهی به کتاب «مسئله ترتب و نظریه خطاب قانونی» 🔸اولین اثر منتشر شد
📚نگاهی به کتاب «مسئله ترتب و نظریه خطاب قانونی»
✍️درمیان مسائل متعدد ومختلف دانش اصول برخی ازآنها نقش محوری ومهم تری نسبت به سایرمسائل درفراهم کردن نظام اصولیِ فقیه ایفا می کنند؛
🖇بی تردید مباحثی نظیرتعریف حکم شرعی، کیفیت جعل احکام، چیستی متعلقات احکام وهمچنین چگونگی وکیفیت خطابات شرعیه جزو محوری ترین واساسی ترین مباحث علم اصول به شمارمی روند که نوع نگاه به این مباحث وکیفیت تحلیل آنها، دستگاه استنباط فقیه وبه تعبیر دقیق تر تفسیر او از متون دینی را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می دهد.
🔹متأسفانه علمای اصول ازاین مباحث بصورت مستقل ومجزّا بحث نکرده اند ولی ضمن برخی مباحث مانند مبحث ضدّ وترتّب و مبحث اجتماع امرونهی، از این مسائل وآثار آنها سخن گفته اند.
📌سخن گفتن از مباحث فوق الذکر ذیل مسأله ضدّ، این مسئله وبه تبع آن مسئله ترتب را به یکی از دقیق ترین وجنجالی ترین مباحث اصولی مبدّل کرده و بزرگان بسیاری درآن به نظریه پردازی پرداخته اند.
🔸امام خمینی (رحمت الله علیه) ازجمله اندیشمندانی است که براساس یکی از نوآوری های اصولی خود که به خطابات قانونی شهرت یافته ، دراین مسأله نظریه بدیعی را ارائه کرده است.
📎درکتاب حاضرکه برگرفته از درس خارج اصول #آیت_الله_فرحانی درسال های96،95و97می باشد، ضمن اشاره به سابقه تاریخی واصولی مسئله که به نوعی از زمان محقق کرکی وشیخ بهایی (رحمت الله علیهما) شکل گرفته است، نظریات مطرح شده درمدرسه اصولی نجف به بحث وبررسی گذاشته شده وبا تبیین برجستگی های اندیشه اصولی مکتب قم مانند بیانات آیت الله شیخ عبدالکریم حائری(ره) وآیت الله بروجردی(ره) -که تأثیرزیادی درشکل گیری اندیشه اصولی امام خمینی داشتند، درنهایت نظریه امام خمینی به عنوان نظریه مختار ارائه گردد.
🖊در ادامه به عبارتی از مقدمه این کتاب به قلم استاد آیت الله فرحانی اشاره می شود:
بزرگترین بن بست فکری علم اصول فقه سؤالی است که به تقریر شیخ اعظم(ره) از ابن قبه و به تحقیق آخوند خراسانی در طلب و اراده طرح شد. بزرگان از تلامذه آخوند خراسانی(ره) تلاش شایسته ای در پاسخ به قلم شکسته آخوند (ره) داشته اند و هر چند گاهی به صورت مسئله محور و منزلی پاسخ صحیحی را متأثر از کلمات اهل معقول ارائه کردهاند، لکن جایگاه علم اصول فقه برای استنباط احکام فقهی و رابطه آن با عقاید و کلامیات روشن نشد و مبهم ماند. این توضیح مختصر، ارزش ابداع عالمانه نظریه خطاب قانونی امام خمینی(ره) و تحلیل بدیع ایشان از ماهیت حکم را نمایان می سازد.
🌐https://albayan-nashr.ir/product/slimline-stainless-led-pocket-otoscope-3/
#فقه_الخمینی
#انتشارات_البیان
@albayann
✍با عرض سلام و وقت بخیر
⚠️قابل توجه متقاضیان محترم کتاب مسئله ترتب و نظریه خطاب قانونی
👈 برای تهیه کتاب لطفا اطلاعات زیر را در سایت انتشارات البیان وارد کنید
✔️نام و نام خانوادگی
✔️استان
✔️شهر
✔️آدرس دقیق (محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه، واحد)
✔️کدپستی
✔️شماره همراه
💰قیمت کتاب👈 ۱۶۰ هزارتومان
💵قیمت با تخفیف ۱۳۰ هزار تومان
لطفا اطلاعات فوق را به صورت کامل ارسال کنید تا در امور مربوط به ثبت خرید و ارسال کتاب وقفه ایجاد نشود.
ارسال پستی به صورت هفتگی صورت می گیرد از صبوری شما سپاسگزاریم.
🔺 عزیزانی که ساکن قم هستند و تمایل به دریافت حضوری دارند برای تحویل حضوری کتاب، در قسمت توضیحات این نکته را یادداشت بفرمایند و همچنین با هماهنگی قبلی میتوانند به صورت حضوری از معاونت نشر وآثار مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام کتاب را تهیه بفرمایند.
〰〰〰〰〰〰
🆔آدرس سایت انتشارات البیان جهت خرید کتاب
🌐https://albayan-nashr.ir/product/slimline-stainless-led-pocket-otoscope-3/
〰️〰️〰️〰️
#انتشارات_البیان
@albayann
روش تحصیل فلسفه اسلامی.mp3
1.55M
🎙#بشنوید
🔰استاد آیت الله فرحانی
🔹سیر علمی فلسفه باید رعایت شود.
🔸تا زیر ساخت سیر علمی فلسفه درست نشود مطالب ادق فهمیده نمیشود....
#روش_تحصیل
#فلسفه
@albayann
البیان
🎙#بشنوید 🔰استاد آیت الله فرحانی 🔹سیر علمی فلسفه باید رعایت شود. 🔸تا زیر ساخت سیر علمی فلسفه درست
#متن_بیانات
📗بسط و امتداد فلسفه| آیت الله فرحانی:
🔹رهبر انقلاب می فرمایند ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفه مان احتیاج نداریم آن چه ما نیاز داریم این است که خوب فلسفه را بفهمیم و بعد از آن امتدادش بدهیم.
🖇لازمه امتداد و بسط فلسفه اسلامی، فهم عمیق و قوی از آن است باید فلسفه بوعلی و صدرا فهمیده شود و بعد امتداد صورت پذیرد.
🔸آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که هم برای فلسفه بوعلی سینا می توان مباحث امتدادی را داشت که در این زمنیه (ایت الله مصباح رضون الله علیه) این کار را انجام داده اند و هم برای فلسفه صدرا می شود این اقدام را کرد که در این زمینه ایت الله جوادی خواسته اند این امتداد را سیستم صدرایی داشته باشند.
اگر قرار باشد امتدادی در سیستم صدرایی صورت بگیرد باید در آن نظام اسمائی و بسیط الحقیقة و صرف الحقیقة آورده شود و اسماء را با بساطت یا صرافت تبیین کرد و بعد وارد بحث و امتداد آن شد.
📌فلسفه اسلامی دژ است مبنای فهم است و بعد هم باید نقصان آن که همان امتداد پیدا نکردنش هست برطرف شود و قرار نیست رنسانسی اتفاق بیفتد آن چه لازم است نظام اسماء درست شود و امتداد پیدا کند و مشخص شود توحیدی عینی و توحید عملی و توحید اسمائی امتدادش چیست و بُعد آن در فرد و جامعه چه با فرض ترکیب حقیقیت و چه با فرض ترکیب اعتباری چگونه است و چه معنایی دارد.
🔰اگر به این نگاه، مبحث صیرورت که یک شدن، شدن دائمی، تحول دائمی است اضافه شود؛ وقتی در جامعه با فرض ترکیب حقیقی این صیرورت بخواهد شکل بگیرد الزاماتی را به دنبال خواهد داشت و سبک زندگی ولایی بر اساس این صیرورت به دست خواهد آمد.
📎لذا اگر اندیشه و نگاه انسان یک نگاه صیرورتی امتدادی باشد همه اش می شود امید زیرا شدن و تحول است واین صیرورت هم به عقب نمی رود لذا رهبر انقلاب می فرمایند این نسل قوی تر از نسل اول انقلاب است کما اینکه این شبهات قوی تر از شبهات دوره اول انقلاب هستند.
#فقه_الخمینی
#روش_تحصیل
#فلسفه
@albayann