#تلفیقی_فارسی_هنر_املا
#مناسبت_روز_پست
#نامه_ی_تشکر_از_خدا
#توجه_به_نعمت_ها
#توجه_به_داشته_ها
#سپاس_گزاری
#دست_ورزی
#کاردستی
#شور_نشاط
با توجه به شعر ستایش که روز قبل تدریس شد در مورد نعمت هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده صحبت کردیم و در زنگ املا نامه ای بابت تشکر از نعمتهای خداوند نوشتندو با نقاشی آنرا زیباتر کردند.
در ادامه به مناسبت روز جهانی پست در مورد راههای ارتباطی از ابتدا تا کنون صحبت کردیم. در مورد پست چی ،صندوق پست، نامه و .....
سپس صندوق پستی به عنوان کاردستی برش زده ،تزئین کردیم و روی برگه چسباندیم.
🌺🌺🌺
❎❎❎ تأثیر نخوردن صبحانه:
🔸مواد مغذی به عنوان پیش سازهای مواد شیمیایی_عصبی هستند و برای ساخته شدن آن ها ضروری هستند. کمبود مواد مغذی ، کارکرد مغز و سیستم عصبی را تغییر میدهند، طوری که علائم بی توجهی یا تحریک پذیری در دانش آموزان مبتلا به سوء تغذیه پروتئین_انرژی دیده شده است.
🔸در کوتاه مدت خوردن یک صبحانه با کیفیت خوب می تواند احساس هشیاری و انگیزه برای یادگیری را افزایش دهد. مصرف صبحانه به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن در هنگام صبح، برای دانش آموزان اهمیت فراوان دارد.
🔸 دانش آموزانی که از گرسنگی رنج میبرند، معمولاً در درس ریاضیات نمرات کمتری کسب میکنند. گرسنگی موقت موجب اختلال در درک مطلب میشود و هنگامی که سوء تغذیه با نخوردن صبحانه توام باشد اثر آن بر فعالیت های ذهنی بسیار عمیق تر از زمانی میشود که کسی یکی از عارضهها را به تنهایی داشته باشد.
🔸سوء تغذیه مزمن منجر به حواس پرتی، بیتوجهی به محرکهای طبیعی و رفتارهای کنش پذیری میشود. تحقیقات نشان داده است دانش آموزی که صبحانه نخورده باشد، قند خونش پس از گذشت ساعاتی پایین میآید. در نتیجه انرژی فرد برای یادگیری کم میشود و قدرت حل مسائل فکری مثل ریاضی در او به شدت کاهش مییابد. چنین دانش آموزی در اواخر ساعات مدرسه کسل است و حوصلهی نشستن در کلاس و گوش دادن به درس را ندارد؛ لذا باید گفت « آموزش از صبحانه شروع می شود نه از زنگ مدرسه ». در این جا نقش صبحانه و میان وعدهی مغدی بسیار آشکار میشود.
🔸كاهش توجه و تمركز است. حواس برخی از دانش آموزان به راحتی پرت میشود.
چون فردا نگارش نداریم نیازی به آوردن کتاب نگارش نیست .جلسه ی بعد تکلیف نگارش بررسی میشود .🌺
#ریاضی
#روش_نیمه_مجسم
#نقشه_مفهومی
#الگوها
#شمارش_چند_تا_چند_تا
#دسته_بندی
#تقویت_جمع_ذهنی
درابتدا دو دسته شکل که تعداد مساوی داشتند را روی تخته چسباندیم و آنها را به دوشکل دسته بندی کردیم و برای هر کدام الگوی شمارش عددی و جمع نوشتیم و بعد از توضیحات، ریاضیدانان کوچک سوالات مربوط به این مبحث را در کتاب کامل کردند و دریافتند که با دسته هایی که تعداد برابر شکل دارند میتوان دسته بندی های متفاوت انجام داد.
سه شنبه۷/۱۹
🍒تکلیف تلفیقی🍒
یکی از صفحه های دفتر مشق را به ده قسمت مساوی تقسیم کن
۱.در یک قسمت یک جمله ی محبت آمیز به مادر بگو
۲.در یک قسمت ۶کلمه بنویس که بدون نقطه هستند
۳.در یک قسمت بنویس دوست داری در آینده چکاره شوی
۴.در یک قسمت ۶کلمه بنویس که پنج نقطه دارند
۵.در یک قسمت سال تولدت( دورقم آخر ) را با سال تولد مادرت جمع کن و جواب را با حروف بنویس
۶.در یک قسمت یک نقاشی کوچک بکش
۷.در یک قسمت سن مادرت را از سن خودت کم کن و با حروف بنویس
۸.در یک قسمت یک خاطره خیلی کوتاه چند کلمه ای از کلاس دوم بنویس
۹.یک جمله زیبا به دلخواه انتخاب کن و بنویس
۱۰. در یک قسمت بنویس چه احساسی نسبت به کلاس سوم داری؟
دیکته شب یادت نره گل پسرم🌺
#زنگ_علوم
#پرسش_کلاسی
#درس _در _یک_نگاه
#مشاهده،جمع اوری اطلاعات،دسته بندی،نتیجه
روش های جمع اوری اطلاعات ،مرتب کردن اطلاعات و گزارش مرور شد
#اهداف
#اشنایی_با تغذیه_سالم و نا سالم
#اشنایی_با مراحل_پژو هش
#اشنایی_با منابع_متعدد
#توجه_به موضوع_حل مساله
پرسش های مورد نظر خود را تنظیم و منابع و ابزار جمع اوری اطلاعات محدودی را برای پاسخگویی بیان کردیم.
با توجه به مسئله /موضوع مورد مطالعه چند منبع مختلف را شناسایی نموده و ابزار متناسب با منبع را تهیه و به پرسش های خو د را پاسخ دادند .
یک دانشمند و پژوهشگر منابع متعدد را شناسایی و اطلاعات جمع اوری شده را به صورت منسجم گزارش می دهد .
#آستینهای_خالی
اهداف این درس:
#فضا_سازی
#نعمت_های_خداوند
#سپاس_گزاری_از_خداوند
#حواس_پنج_گانه
در مورد فواید اعضای بدن حرف زدیم و گفتگو کردیم کلمه نعمتها را بیان کرده و بچه ها شروع به نام بردن نعمتها کردند.
در مورد نداشتن اعضا حرف زدیم وسعی کردیم بدون انگشت شصت دکمه های لباسمان را باز یا بسته کنیم یا بدون دست کتابمان را باز کنیم،صحبت کردیم .
تدریس با تصور و فضا سازی شروع شدواز عزیزانم خواستم تا چشمهایشان را ببندند و به صدایی که می شنوند خوب گوش کنند و نعمتهای خداوند را نام بردیم از روی درس به شکل قصه خوانی خوانده شد و پس از توضیحات در مورد نعمت ها سوالات داخل متن را با هم در کتاب پاسخ دادیم .
#تلفیقی_علوم_انشا
#داستان_نویسی
#بند_نویسی
#خلاقیت
#تقویت_قوه_تخیل
یکی از راه های پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان تقویت قوه تخیل است. داستان نویسی توسط کودک می تواند به نوعی محرک و پرورش دهنده تخیل و خیال پردازی کودکان باشد.
داستان نویسی به کودک کمک می کند تا قدرت تفکر، منطق و نظم را در خود پرورش دهد. زمانی که کودکتان یاد بگیرد که چطور ساختار یک داستان را بشناسد در سنین نوجوانی و بزرگسالی می تواند به راحتی داستان ها را تحلیل و نقد کند.
داستاننویسی میتواند یکی از جذابترین و مؤثرترین موضوعات آموزشی باشد، تأثیر و نتایج آن در آیندۀ دانشآموزان انکار ناپذیر است.
آموزش داستان نویسی به کودک کمک می کند تا مهارت حل مسئله، اعتماد به نفس، خلاقیت را در خود پرورش دهد.
امروز درزنگ بندنویسی داستانی برای عزیزانم خواندم و از نویسندگان کوچک خواستم تا داستان را ادامه داده و به هر شکلی که دوست دارند به پایان برسانند و بعد تعدادی از پسران گلم داستانشان را برای ما خواندند .
نکته ی اخلاقی و جالب این داستان پر خوری نکردن و غذای مفید خوردن و ورزش کردن بود که با توجه به توضیحات درس علوم اکثر بچه ها به این نتیجه رسیده بودند.
عزیزان دلم :
اولین کاربرگ از پَک کاربرگ های کمک آموزشی را امروز دریافت کرده اید .
لطفا روز شنبه همین قدر تمیز و مرتب و پاسخ داده شده و کامل همراه کتاب و دفتر و لوازم التحریر به کلاس بیاورید تا پس از بررسی داخل پوشه کارتان قرار گیرد.
نکته: فقط قسمت کاربرگ فارسی سوال ۳ که مربوط به علامتهای جمع است را کامل نکنید تا توضیحات آن داده شود .این قسمت را روز شنبه در کلاس کامل می کنیم.
آخر هفته ی خوبی داشته باشین بهترین ها و مراقب خوردنی های خوشمزه تون باشین که یه موقع سرما قاطی شون نشه و اشتباهی سرما رو نخورین😊🌺
#برنامه_هفتگی
🌺🌺برنامه هفتگی کلاس سوم 🌺🌺
گل پسرهای نازنین لطفاً این برنامه را یادداشت کنید و از روز شنبه طبق این برنامه کتاب و دفتر همراه خود داشته باشید😊
در ضمن چون فردا اردو دارید فقط کاربرگ های آخر هفته و کتاب ریاضی را به همراه خود به کلاس بیاورید.
May 11