eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
393 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
233 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
..‌.یَا سَیِّدَنا یَا رَسُولَ اللّٰهِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَیْکَ وَعَلَىٰ آلِ بَیْتِکَ الطَّاهِرِینَ، هٰذَا یَوْمُ السَّبْتِ وَهُوَ یَوْمُکَ، وَأَنَا فِیهِ ضَیْفُکَ وَجَارُکَ، فَأَضِفْنِى وَأَجِرْنِى، فَإِنَّکَ کَرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیَافَةَ، وَمَأمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَأَضِفْنِى وَأَحْسِنْ ضِیَافَتِى، وَأَجِرْنا وَأَحْسِنْ إِجَارَتَنا، بِمَنْزِلَةِ اللّٰهِ عِنْدَکَ وَعِنْدَ آلِ بَیْتِکَ، وَبِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ، وَبِمَا اسْتَوْدَعَکُمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَکْرَمُ الْأَکْرَمِینَ🌹🌹🌹🌹🌹
. ⭕️ قوانین در چند دانشگاه‌مختلف‌برای‌دانشجویان👇👇👇 1_ لباسی که بطور نامناسب اندام‌ها را نشان دهد، مجاز نمی‌باشد. 2_ رنگ‌کردن مو مجاز نمی‌باشد. 3_ آرایش کردن مجاز نیست. 4_ مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید و جوراب استفاده کنند. 5_ موها رنگ طبیعی باید داشته باشد. 6_ ریش‌بزی ممنوع. 7_ سوئیت‌شرت ممنوع است. 8_ دکمه های پیراهن بسته باشد 9_ هرگونه جواهرآلات به جز ساعت و یک جفت گوشواره برای بانوان مجاز نمی‌باشد. 10_ پوشش دانشجویان باید طوری باشد که باعث حواس‌پرتی خود و دیگران و مانع تمرکز بر روی درس نشود. 11_ پوشیدن لباس لی برای بانوان ممنوع. 12_ پوشیدن هرگونه تی‌شرت، لباس ورزشی، شلوار تنگ ممنوع. 13_ لباس رسمی برای آقایان: پیراهن یقه‌دار و آستین‌دار، بدون‌کروات به همراه جوراب. 14_ لباس پاره و تنگ ممنوع 15_ لباس‌هایی که ترغیب به مصرف مشروبات الکلی بکند، ممنوع است. 16_ لباس‌ها باید داخل شلوار باشد و آنقدر بلند باشد که در موقع نشستن و بلندکردن دست‌ها قسمت‌های توزده لباس بیرون نیاید. 17_ اگر دانشجو نتواند پوشش خود را اصلاح کند، با اولیاء او تماس خواهند گرفت تا برای او لباس مناسب بیاورند و او بیرون از کلاس خواهد ماند و غیبت خواهد خورد. ♨️حدس‌می‌زنید این‌قوانین👆 برای‌کدام‌دانشگاه‌هاست ...⁉️ 🔻دانشگاه آزاد اسلامی⁉️ 🔻دانشگاه‌های دولتی⁉️ 🔻مربوط به دانشگاه امام صادقه‼️ 🔻 دانشگاه الزهرا⁉️ 🔻حوزه علمیه قم‼️ ✖️ خیر..! این قوانین مربوط ب این دانشگاه هاست : 👇👇👇 موارد 1، 2، 3 👈 دانشگاه گرین ویل آمریکای شمالی موارد 4، 5، 6 👈 دانشگاه آکسفورد انگلیس موارد 7 تا 10👈 کالج رابرت ترکیه موارد 11، 12، 13👈 هاردین لیمونز آمریکا موارد 14 تا 17👈 دانشگاه ایالتی کالیفرنیا 📚منبع: کتاب"نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه‌های جهان" 🔹🔷پس غربی‌ها هم دارند که پوشش می‌تواند باعث حواس‌پرتی دیگران بشود... 🔸🔶 مگر تو این کشورها بده که می‌گویند رو لباس نباید تبلیغ شود⁉️ مگر فقط تو اسلام این چیزا ممنوع نیست...‼️ 🔹🔷چرا فقط تو دانشگاه‌ها این قوانین سخت پوشش رو لحاظ کردند.⁉️ یعنی تو خیابون اگر باعث حواس پرتی و دل مشغولی دیگران بشن و رو کانون خانواده‌ها، جوان‌ها و نوجوان‌ها تأثیر منفی بذارند اشکالی ندارد.‼️ 🔸🔶راستی دانشجویان به این قوانین سخت اعتراضی نمی‌کنند، به این قوانین سخت اون هم تو اون کشورها که مهد آزادی هست...‼️⁉️ ✍️حسین دارابی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2431 🍃⃟🥀᭄•🍃⃟🥀᭄﷽🍃⃟🥀᭄•🍃⃟🥀᭄• ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
⭕️مجازات بی حجابی از نظر اسلام 🟡 شبهه یه آیه یا یه روایت بیارید که برای بی‌حجابی مجازات تعیین کرده باشه!! 🟢 پاسخ ✍️ حجت الاسلام دکتر 🔹درباره اصل لزوم حجاب آیات متعددی در قرآن و روایات زیادی از اهل بیت علیهم السلام وجود دارد که به دلیل تکرار زیاد آن و رعایت اختصار از طرح آن خودداری می شود. 🔹اما اینکه آیا درباره مجازات بی حجابی آیه یا روایتی داریم؟ 📌در پاسخ گفته می شود هم آری هم خیر! چرا خیر؟ 👈چون ظاهرا این مسئله در زمان اهل بیت مصداق خارجی نداشته (یعنی بی حجابی در جامعه ‌آن زمان نبوده) تا برای آن مجازاتی تعیین شود (همانگونه که اینترنت نیز وجود نداشته و لذا احکام آن مطرح نشده است). البته اختلاط زن و مرد در کوچه و بازار از اموری است که در گذشته نیز وجود داشته به همین دلیل نهی از آن به طور صریح در روایات نیز دیده می شود. مثلاً در روایات آمده است که امام امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) وقتی از مدینه به کوفه آمدند و آنجا را مرکز حکومت خود قرار دادند، وضع جامعه را مناسب ندیدند. لذا روزی ضمن یکی از خطاباتشان فرمودند: «یا اهل العراق انی نبات ان نسائکم یدافعن الرجال فی الطریق اما تستحیون»؛ 👈 ای اهل عراق! به من خبر رسیده که زنانتان در گذرگاه‌ها با مردان برخورد می‌کنند آیا حیا نمی‌کنید؟ 📙(کافي، ج ۵ ، ص۵۳۶) 📌در حدیث دیگری از آن حضرت نقل شده که فرمودند: «اما تستحیون و لا تغارون نسائکم یخرجن الی الاسواق و یزاحمن العلوج»؛ 👈آیا شرم نمی‌کنید و غیرت نمی‌ورزید که زنانتان به بازارها می‌روند و با مردان برخورد می‌کنند. 📙(همان) 🔹 با این وجود اهل بیت علیهم السلام به عنوان مفسرین وحی، تکلیف این موضوع و گناهان دیگری را به طور کلی و به صورتی که برای هر گناه نوپدیدی قابل استناد باشد، مطرح کرده اند. ✍در این نوشتار به طور خیلی مختصر برخی از دلایل لزوم مجازات بی حجابی را بررسی می کنیم. 👇 🔹لازم به ذکر است که همه این دلایل موجب شده تا اساساً فقها قاعده ای را مطرح کنند با این عنوان: «التعزیر لکل عمل محرم؛ هر معصیتی مجازات تعزیری دارد» 🟢 تذکر: مخاطب این نوشتار کسانی هستند که اسلام و دستورات آن را قبول دارند، اما به دلایلی در لزوم مجازات بر بی حجابی دچار شبهه شده اند. 1⃣ دلایل عام الف) معروفترین دلیل که هم در قرآن کریم و هم در روایات به آن پرداخته شده، آیات و روایاتی است که با الزام امر به معروف و نهی از منکر، جلوگیری از هر گونه معصیت را وظیفه مسلمانان و حکومت اسلامی شمرده است. با توجه به اینکه بی حجابی طبق نص قرآن از منکرات به شمار می رود، پس باید از آن جلوگیری کرد. ب) لزوم اطاعت از حاکم اسلامی: بر اساس ادله متعددی، حاکم اسلامی حق دارد برای پیشبرد اهداف الهی، قوانینی را در جامعه وضع کند و مردم لازم است از آن تبعیت کنند. ج) تقسیم مجازات اسلامی به حد و تعزیر: در روایات متعدد از جمله (صحيحة حماد بن عثمان «قلت له: كم التعزير؟ فقال: دون الحدّ.؛ 📔وسائل ج ۲۸ ص ۳۷۵) در قانون جزایی اسلام، دو نوع مجازات وجود دارد: حد و تعزیر. 📌با توجه به اینکه موضوع حدود معلوم است (گناهانی خاصی که در روایات اشاره شده و فقه به آن پرداخته است)، این سوال مطرح می شود: موضوع تعزیر چیست؟ پاسخی ندارد جز گناهانی غیر از آنچه حد برای آن تعیین شده است. از جمله این گناهان بی حجابی است و لذا تعزیر دارد. 2⃣ دلایل خاص در روایات متعددی آمده است: «لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ جَعَلَ لِكُلِّ شَيْ‌ءٍ حَدّاً وَ جَعَلَ لِمَنْ تَعَدَّى ذَلِكَ الْحَدَّ حَدّاً‌» من مضمون این روایات به این معنا است که هرکس از حدود الهی (قوانین اسلام) تجاوز کند، حد (به معنای مجازات) بر او لازم می شود. 👈 برای مطالعه این روایات می توانید به📔 کتاب لا يحضره الفقيه، ج ۴، ص: ۲۵ و وسائل ج ۲۸ ص ۱۴ و ... مراجعه کنید. .... 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2432 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌸‌اَلّلهُم عجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج‌َ‌🌸 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ ادامه👇👇
⭕️مجازات بی حجابی از نظر اسلام 3⃣ بیان یا اجرای تعزیر برای گناهان متعدد در روایات 📌برای این گناهان در روایات [با ذکر منبع] مجازات تعزیری بیان یا اجرا شده است: 🔹خوردن خون و میته، خوردن گوشت خوک، ناسزا گویی، شهادت اشتباه، افترا بستن، ازدواج با زن غیر مسلمان بدون، اذن گرفتن از زن مسلمان قبلی، رباخواری، دیوانه خطاب کردن کسی، افترا بستن به اهل کتاب، جماع در حال عادت ماهیانه 📙(کافی ج ۷ ص ۲۴۰ به بعد ) ➕روزه خواری 📘(وسائل الشيعة، ج ‌۱۰، ص ۲۴۹)، ➕صید در حال احرام 📗(وسائل الشيعة، ج ‌۱۳، ص: ۸۹)، ➕رفتار توهین آمیز (بول کردن) در مسجد الحرام 📗(همان ص ۲۹۰)، ➕لواط با حیوانات 📗(همان ۲۸ ص ۳۵۷)، ➕استمنا 📗(همان ص ۳۶۳)، ➕قصه گویی در مسجد 📗(همان ص ۳۶۸)، ➕خوابیدن با نامحرم زیر یک لحاف (بدون هیچ عمل دیگری) 📕(من لا يحضره الفقيه، ج۴، ص: ۲۳)، ➕تهمت به همسر 📕(همان ج ۲۲ ص ۴۳۶) 👈وقتی برای این گناهان تعزیر لازم شمرده است، چگونه می توان پذیرفت که از نظر اسلام بی حجابی با آن همه مفاسدی که در پی دارد، تا جایی که بنیاد خانواده (به عنوان مهمترین رکن اجتماع و مرکز ثقل تربیت اشرف مخلوقات یعنی انسان) را به خطر می اندازد، بدون مجازات باشد. 👈هر منصفی آن گناهان را مستحق مجازات بداند، به طریق اولی بی حجابی را هم قابل برخورد می داند. 4⃣ اجماع هر مسلمانی می داند که در کنار قرآن و روایات، اجماع فقهای قدیم که در زمان امامان یا نزدیک به زمان آن‌ها زندگی کرده‌اند هم، از دلایل استنباط احکام اسلامی است. 👈با بررسی کتب فقهی قدیمی معلوم می شود که مجازات هر گناهی تحت عنوان تعزیر از موارد اجماعی بین مسلمین است. 📝سید ابن زهره از فقهای بزرگ و قدیمی شیعه؛ در این باره ادعای اجماع کرده و می نویسد: 👇 «إنّ التعزير يجب بفعل القبيح، أو الإخلال بالواجب الذي لم يرد الشرع بتوظيف حدّ عليه، أو ورد بذلك فيه و لم تتكامل شروط إقامته ... كلّ ذلك بدليل إجماع الطائفة.» 📙غنیة النزوع ص ۴۳۵ 📌شبیه این عبارت از علمای زیادی از جمله شیخ طوسی (المبسوط ج ۸ ص ۶۹)، محقق حلی (شرایع الاسلام ج ۴ ص ۱۵۵) و .... نیز نقل شده است. 🔹 نتیجه اینکه از نظر فقهی مسلم است که هر معصیتی از جمله بی‌حجابی در اسلام نوعی مجازات دارد که به آن تعزیر گفته می‌شود و انکار آن یا از سر ناآگاهی است یا عوام زدگی! ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... ✍️ حجت الاسلام دکتر 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2432 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌸‌اَلّلهُم عجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج‌َ‌🌸 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺تقدیم نگاههتان ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
⏰یکی از ثروتمندترین فرد تمام تاریخ "مانسا موسی" امپراتور مالی بود که در قرن ۱۴ می‌زیسته و بزرگ‌ترین تولید کننده طلا بود. 📌او در راه سفر خود به مکه ۱۴ هزار کیلو طلا را به فقرای کشورهای مختلف بخشید! 💥 📜سلطنت ح.۱۳۱۲–۱۳۳۷ (۲۵ سال) 📜پیشین ابوبکر دوم 📜جانشین ماگان موسی 📜زاده حدود ۱۲۸۰ 📜امپراتوری مالی 📜درگذشته ح. ۱۳۳۷ 📜فرزند(ان) ماگان موسی 📜خاندان دودمان کیتا 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2413 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜 📌مار و پله یک بازی باستانی هندی است! ✍تاریخچه‌ی این بازی بر می‌گردد به ۲۰۰۰ سال پیش و اولین بار در هندوستان ابداع و اجرا شد. در آن زمان از این بازی برای آموزش فلسفه‌های هندو و جین و به خصوص آموزش کارما و کاما به کودکان استفاده می‌شد. منظور از کارما و کاما همان خواسته‌ی انسان است. روند این بازی، مفهوم سرنوشت و بخت انسان را با چرخاندن یک تاس و آمدن یک عدد تصادفی نشان می‌دهد. به عبارتی ساده‌تر بازی مار و پله برای آموزش اعمال و کارهای خوب، در مقابل کارهای بد معنا شده‌است. 📌این بازی در اصل، ریشه‌ای مذهبی و اخلاقی دارد و نمادی از جریان زندگی انسان در میان فضیلت‌ها (پله‌ها) و پلیدی‌ها (مارها) است! 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2414 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔸مراسم تشییع پیکر پدر شهید حشمت الله پاشا امیری 🔶به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بندپی شرقی مراسم تشییع پیکر مرحوم مغفور پدر شهید بزرگوار صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین عابدی امام جمعه بندپی شرقی و اقشار گرانقدر مردم از منزل آن مرحوم تا گلزار شهدا سید نظام الدین [سیدصاعد حسینی ] (ره) برگزار شد. یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2433 🍃⃟🥀᭄•🍃⃟🥀᭄﷽🍃⃟🥀᭄•🍃⃟🥀᭄• ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🌸بَزو وِشکو هَلی دارِ قِوارِه 🌼بَهیتِه پیتِکی کُلّ صَرا رِه 🌺بِرو زودتِر شِه دونِه رِه دَپیسِن 🍃اَمِه وَعدِه یِ عاروسی بِهارِه 📝شعر از: خسرونقدی گنجی 🔎برگردان تبری به فارسی: روی درخت آلوچه شکوفه زد مه تمام صحرا را گرفته است بیا زودتر برنجها را خیس بده که وعده ی عروسی مان بهاره 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2434 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
💢 دوبیتی_تبری ❤️دواره چِب چِبه، اویِ صـدائه ❤️هوا، وارش بروشتـه باصفائه ❤️منــا دلتنــــگی آ دردا تنـــاری ❤️مه محله سر، پییزِ ونگا وائه 📌 برگردان👇 دوباره صدایِ (چِب چِبِ) آب می آید هـوا باران باریـــد و باصفاســـت مـن و دلتنــگی و دردِ تنـهایـی در محله ی من صدای پاییز است. ✍️حوا واحدی گشنیانی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2421 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌸‌اَلّلهُم عجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج‌َ‌🌸 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
🟢تِرِه قَسِم دِمبِه چار فَصلِ مازرون 🌕بهارو تابسّون ، پاییز ، زِمِسّون 🟠شومبی بازارخَریدکِمبی عِیدی شو 🟣شِسّه لِواس گیرنی بَیر،اَتی اَرزون 📙شعر از: خسرونقدی گنجی 📖برگردان تبری به فارسی: توراقسم میدم به چهارفصل مازندران بهارو تابستان ، پاییز و زمستان میریم بازار خرید میکنیم شب عیدی هرچه میخوای براخودت بگیراما ارزون پیشاپیش سال نو سال خوشی باشه برای تون 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2420 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌸‌اَلّلهُم عجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج‌َ‌🌸 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
🌸 پـادَنـگ ، آشنایی یا ساختار و اجزای مختلف پادَنگ و نحوه یِ کار با آن ): 🍃پادَنگ : سازه و ابزار و دستگاه چوبی، برای جداسازی ِ پوست و سبوس ِ شلتوک و بینج یا شالی و اَرزَن به کمک نیروی پای انسان با کوبیدنِ پادنگ کَلّه در داخلِ چاله سنگی(پادنگ چاله )در مکانی بنام دَنگِ سَر. یا آسیابی که برنج را (برای تهیه حلوای برنجی)نیم کوب یا به آرد تبدیل می کند . همچنین گندم و جو را هم آسیاب کرده و تبدیل به آرد میکند . سازه و دستگاه چوبی که عمل آسیاب کردن برنج و گندم و جو را به کمک نیروی پای انسان انجام می دهد . 🍃نوع مشابه ِ آن ، اُدَنگ یا آبدَنگ میباشد که با نیرویِ فشار جریان آب حرکت میکند . 🍃به مکانی که این دستگاه قرار گرفته است دَنگِ سَر می گویند. 🍃پادنگ ، تیر چوبی بلند و الوار پادنگ ، بدنه اصلی : ابزار چوبی که از یک قطعه بزرگ الوار بعنوان بدنه اصلی به صورت افقی با تراشیدن تنه درخت ، و یک قطعه کوچکِ تیر چوبی بطور استوانه ای ، بنام پادنگ کلّه درست میشود .‌یک سر پادنگ کلّه بصورت زبانه در آمده تا در شکاف تیر یا الوار چوبی اصلی بطور عمودی فرو رفته و با میخ چوبی محکم میشود و سر دیگر آن محل نصب قسمتهای فلزی یعنی تونکه و دندان های پادنگ هست. 📌با ایستادن و فشار و ضربه بر روی عقب و ابتدای تیر چوبی و الوار پادنگ ( که روی دو پایه قرار گرفته است)به کمکِ نگهداشتن ِ دستگیره ،حالت اَهرُم ایجاد میشود ابتدایِ این تیر چوبی پایین میرود و قسمت جلویی و سر پادَنگ( پادَنگ کَلّه ، تیر چوبی ِ چَکُش) در انتها و سرِ الوار پادنگ ، بالا رفته و با فشار بطور عمود بر غلات و برنج داخل چاله سنگی ضربه میزند و عمل آسیاب انجام میشود. 🍃تونکه : حلقه ی گرد آهنی بر سر آزاد پادنگ کلّه نصب میشود از ساییده شدن و شکستن ِ آن جلوگیری میکند 🍃دندانها: هفت عدد میخ آهنی ساخته شده توسط آهنگران محلی که سر تیزِ آن در چوب پادنگ کلّه فرو می رود و سر دیگر آن برای خراشیدن و جدا کردنِ پوست شلتوک دارای فرم مخصوص و آج دار و برجستگی می باشد. 🍃پایه های پادَنگ: دو قطعه چوب کلفت از تنه درخت که با فاصله در زمین فرو رفته و روی آن ها شیاری برای قرارگرفتن ِ چوبِ عرضی و استوانه ای شکل پادنگ ایجاد میشود. این چوب عرضی از سوراخ تعبیه شده در تیر و الوار چوبی پادنگ عبور کرده و در جای خود ثابت و بی حرکت روی پایه ها محکم نصب میشود .‌ در حقیقت تیر چوبی یا الوار پادنگ به کمک چوب عرضی روی پایه ها قرار میگیرد . فرد پادَنگ زن یک‌ پایش را روی قسمت ابتدایی و عقب پادنگ و پای دیگرش را روی پایه قرار میدهد. با فشار پا بر روی پادنگ ، قسمت جلویی و سر پادنگ به بالا حرکت کرده و بعد از برداشتن پا از قسمت ابتدایی پادنگ ، پادنگ رها شده و بر شلتوک و گندم ضربه وارد میشود. 🍃دستگیره: چوب عرضیِ ثابت بر دو چوب بلند فرو رفته در زمین ، برای حفظ تعادل ِ فرد پادنگ زن هنگام وارد کردن نیرو. 🍃پادَنگ چاله:چاله سنگی و گود، جایی که شلتوک و برنج و گندم و ارزن در آن ریخته میشود و تبدیل به آرد میشود. ✍پژوهش ابوالفضل وکیلی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2419 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📄عدم حضور فروشنده در دفترخانه ⚖ عدم حضور فروشنده در دفتر خانه اسناد رسمی ✍اگر شما خریدار هستید و در روز مشخص شده برای تنظیم سند در دفتر خانه حاضر شدید و فروشنده حاضر نشد و سر دفتر گواهی عدم حضور ایشان را به شما نداد⚠️ حتما در همان روز برای فروشنده اظهارنامه مبنی بر عدم حضور بفرستید.❌ ✍ زیرا با این روش می توانید از همان روز حتی بدون گواهی عدم حضور، خسارت مربوط به تاخیر در تنظیم سند را از فروشنده مطالبه کنید.
📄وکالت بلاعزل ✍ نکات مهم اعطای وکالت بلاعزل؛ ۱- حق عزل وکیل رو حتما برای خودت نگهدار. ۲- حق اخذ وجه از سوی وکیل رو از وکالت نامه حذف کن ۳- حق صلح و سازش رو هم حذف کن ۴- با حفظ این حقوق برای خودت در وکالت اعطایی، بعدا به مشکلات کمتری برخورد خواهی کرد.
📄قرارداد مشارکت ✍در قراردادهای مشارکت در ساخت، تعداد صفحات زیاد است، لیست متریال هم اضافه میشود... و گاها حدود چهل صفحه قرارداد خواهید داشت. دقت داشته باشید؛ ⚖ تک تک صفحات رو شما و هر کسی که طرف قرارداد شماست، باید امضا کنید ❌ ⚖روی صفحه امضا شود، نه پشت آن ❌ ⚖ اگر تعداد طرفین قرارداد زیاد بود، از یک نسخه قراردادِ امضا شده توسط همه طرفین قرارداد، کپی تهیه و در دفتر اسناد رسمی برابر با اصل شده و تحویل افراد شود⚠️ ⚖ دقت کنید، نسخه اصلی قرارداد رو همه باید امضا کنند و ⚖ تحویل فردی که مورد اعتماد همه طرفین است داده شود یا در همان دفتر خانه که برابر با اصل شده، بایگانی شود، جایی که در زمان لازم بتوانید به آن استناد کنید.
✍حسن فاضلی نشلی متولد سال ۱۳۴۲ در بابل است. 📌دوره کارشناسی خود را در رشته باستان‌شناسی دانشگاه تهران گذراند و کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس. سپس به انگلستان رفت و در دانشگاه برادفورد موفق به اخذ مدرک دکترا گردید. 📌او هم‌اکنون دانشیار گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران است. 📌 تحقیقات و فعالیت‌های میدانی وی بیشتر مربوط به دشت تهران و دشت قزوین است. 📌از جمله تألیفات دکتر فاضلی می‌توان به کتاب «تغییرات سیاسی و اجتماعی دشت قزوین؛ کاوش‌های باستان‌شناسی تپه قبرستان» اشاره کرد که پژوهشگاه میراث فرهنگی آن را منتشر نموده است. 🌐https://www.iranketab.ir/profile/37422-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%DB%8C-%D9%86%D8%B4%D9%84%DB%8C 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2417 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
#دکتر_حسن_فاضلی_نشلی ✍حسن فاضلی نشلی متولد سال ۱۳۴۲ در بابل است. 📌دوره کارشناسی خود را در رشته با
🔲🔴 پژوهش های تاریخی و کاوش های باستانی نیازمند حمایت مادی و معنوی مردمی 🔺در عصر بهاری یک شنبه بیستم اسفند، بنیاد محتشم حریری بابل چون همیشه میزبان ایران دوستان و اهالی فکر و فرهنگ و مجری رونمایی از کتاب" باستان شناسی ایران از دوره پارینه سنگی تا امپراتوری هخامتشی " اثر فاخر باستان شناس برجسته بابلی ،جانباز دفاع مقدس ، دکتر حسن فاضلی نشلی استاد دانشگاه تهران بود.محفلی پرانگیزه ای که طرح دغدغه های ایران دوستانه اصحاب فرهنگ را نیز بدنبال داشت. 🔺این قلم را اگرچه یارای نوشتن درباره عظمت علمی و فرهنگی اندیشمند ارزنده دیارمان که به گفته خودش" در چین بیشتر از ایران او را می شناسند" نیست! اما بسیار تا بسیار خرسند شدم که جمعی از شاگردان استاد و محققان دانشگاهی در معرفی این سرمایه گرانسنگ ملی مدخلی را برای بزرگداشت ایشان فراهم نمودند که امیدوارم به همت دوستداران ایران عزبز بزوددی اتفاقات مبارکی در تجلیل از سرآمدان علمی و فرهنکی استان رقم بخورد.‌ 🔺اگرچه نهادهای پر تعداد و فربه فرهنگی در بخش های مختلف جامعه تکالیف و مسوولیت های سازمانی دارند اما اگربدنبال نشاط علمی و فرهنگی حرکت بخش و سازنده هستیم شایسته است حمایت ها و مشارکت های مردمی و غیر دولتی در پشتیبانی از مطالعات و تالیفات ، کاوش و حفظ مواریث تمدنی و تاریخی رونق بیشتری درمازندران بگیرد. چه آنکه سرمایه گذاری و حمایت بخش خصوصی در این حوزه موجب تحول و شکوفایی گردشگری و اقتصادی و معرفی تاریخ و فرهنگ هم می شود. 🔺در کنار اهمیت حمایت های مردمی و بخش خصوصی از مطالعات و رویداد های فرهنگی اما امیدوارم تاسیس بنیاد ایران شناسی در مرکز استان و همچنین تالار ( پژوهشکده مازندران شناسی ) در مراکز علمی و فرهنگی و تمامی شهرستان های استان که اخیرا توسط استانداری مازندران هدایت و راهبری می شود شتاب دهنده جریان پرنشاط علمی فرهنگی استان تاریخی و فرهنگ پرور مازندران گردد. ✅ ایرج نیازآذری/ ۲۱ اسفند۱۴۰۲ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2417
💠 نهال کاری در آستانه بهار 1403 🏢 دبیرستان (سلام الله علیها ) 📸 فهیمه عسکریان ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ✅روابط عمومی آموزش و پرورش بندپی شرقی ​─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ ➕https://eitaa.com/EDMOLA ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
ویزیت و ارائه خدمات پزشکی رایگان در ادملا 🌙با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با روزهای پایانی سال، در روستای ادملا؛ باکرمحله بندپی برگزار میگردد. 🗓زمان: سه شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ بعد از اقامه ی نمازجماعت مغرب و عشا 🕌مکان: مسجد حضرت ولیعصر عج الله تعالی فرجه الشریف 💠میزبان: حوزه حضرت امیر علیه السلام بندپی شرقی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2416 ​─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ ➕https://eitaa.com/EDMOLA ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📩شناسه۱۴۰۲۱۲۲۱۱۷۵۵ 📔 ؛ می تواند بهترین روش جهت پیوند دهنده ی فرهنگ و تاریخِ دور و نزدیک محلات فعلی و فراموش شده، در بخش های بندپی شرق و غرب شهرستان باشد. 📌 ؛ بطور قطعی می تواند جذّاب ترین حامل و ناقل افکار و اندیشه های مردم این دو بخش برای نسل فعلی و آیندگان باشد . 🖊چنانچه قلم، و عاشق بندپی وقتی با قلم خویش، در یک حرکت جهادی اقدام به ثبت وقایع، جمع آوری اسنادقدیمی، ضبط منظومه های بومی و محلی،یافته های تاریخ شفاهی، توجه به آواها، تدوین کتاب فرهنگ اسامی شگفت انگیز نهرها،چشمه ها، مراتع و زمین های زراعی و...نمایند، این امر مهم می تواند سینه ی مخاطب را بشکافد و ناآگاهی و ندانستن را به علم و بصیرت تحویل دهد. ✍اما به یاد داشته باشید که تلاش برای مربوط به دیروز و امروز نیست که حالا برخی از دوستداران بندپی پیوسته از می خواهند بدون تاخیر، جهت پژوهش در برخی از ابعاد سرزمین کهن ورود کند. 📌همگان را دوست دارند و در گفتار و نوشتار از بزرگی آن یاد می کنند. اما شیوه ی احساسی و هیجانی اعمالی از برخی ،سالها در نشست های صمیمی میان برخی از اهالی فقاهت، فرهنگیان و دوست داران فرهنگ عامه بعنوان یک مطرح بوده، و هر شخص یا شخصیتی آن را در اختیار داشته، آسمانش را به غایت نموده اما تحقق آن را ناممکن میدانسته است! 🔸حالا اگر به یکباره از احتمال ی اصحاب قلم در ؛سرزمین علم، همّت و دیانت، جهت تدوین و تالیف سخن به میان می آید، نیاز به مدیریت واحد در قالب تالیف یک اثر فاخر به نام ((دائرةالمعارف)) جامع به دور از تعصبات قومی، طایفه ای و حواشی خارج از اصول نگارش و پژوهش باشد. 🔸خلاصه مردم سخت کوش، مهربان و دانای بدانید اگر از اهتمام پژوهشگران برای نوشتاری متفاوت در معرفی زیاد میشنوید، دلیلش این است که دیگر قرار نیست سفرنامه ی خارجیِ جدیدی منبع و مآخذ دانش پژوهان و محققان بومی و ملی باشد.!!! 🍃ان شاالله ❤️کاش بشود دانشنامه ی بندپی را نوشت..... دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2415 ____________________________ 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نیست. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا