eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فکرت
🎧 فایل صوتی کامل شانزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های مجازی آشنایی با « نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسل
نظریه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای.mp3
14.86M
🎧 فایل صوتی کامل شانزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های مجازی آشنایی با « نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی » 🔹با موضوع « نظریه‌ی سیاسی رهبر معظم انقلاب (مدّظله‌العالی) » با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسجاد ایزدهی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻توانایی معنوی زنان در سه دین ابراهیمی بر اساس متن مقدس 🖋مریم السادات سیاهپوش 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4144 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻توانایی معنوی زنان در سه دین ابراهیمی بر اساس متن مقدس 🖋مریم السادات سیاهپوش 👇ادامه م
📋 🔻توانایی معنوی زنان در سه دین ابراهیمی بر اساس متن مقدس 🖋مریم السادات سیاهپوش 🔸کتب مقدس، باور پیروان هر دین را در مورد به صورت عمیقی شکل می­دهند. 🔸بنابراین، هنگامی که متن مقدس با نام بردن از برخی زنان شناخته شده، تصریح می­دارد که این زنان توانایی معنوی بالایی داشته و امکان برقراری ارتباط با امر قدسی برای ایشان برقرار است، زنان مومن با الگو گرفتن از آن­ها برای ارتقای سطح معنویت خود کوشش می­کنند. 🔸این امر از آن جهت حائز اهمیت است که این زنان با توانایی روحانی بالای خود مجال حضور برجسته­ تری را در جامعه­ ی دینی پیدا کرده و از مقبولیت ویژه­ ای در طول تاریخ نزد بزرگان برخوردار می­شوند. 🔸این جایگاه تا آن حد مهم است که سخنان و سیره­ ی زندگی این زنان اسوه­ ی تمامی پیروان، حتی مردان می­شود. در نهایت این موضوع می­تواند برای متفکران فمینیسم دینی کاربرد بسیاری داشته باشد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4144 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 🔻کتاب «عصر حیرت» میوه بدفهمی و سطحی‌اندیشی از اسلام است(بخش دوم) ✍️حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3888 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📚#کتاب 🔻کتاب «عصر حیرت» میوه بدفهمی و سطحی‌اندیشی از اسلام است(بخش دوم) ✍️حجت الاسلام والمسلمین ر
📚 🔻کتاب «عصر حیرت» میوه بدفهمی و سطحی‌اندیشی از اسلام است(بخش دوم) ✍️حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی 🔸برخی به غلط تصور می‌کنند که تمدن نوین اسلامی همان تمدن مهدوی موعود است. خیر، تمدن نوین اسلامی، تمدنی است در قواره عصر غیبت و در چارچوب بضاعت‌هایی که با حضور ولی فقیه مبسوط الید ایجاد شده است. 🔸جناب آقای نصیری از یک طرف ضرورت تلاش برای اصلاح جامعه در دوران غیبت معصوم (ع) را رد نمی‌کنند و از سوی دیگر تلاش برای تمدن سازی را کوششی نامشروع و از قبل شکست خورده معرفی می کنند! 🔸خب، مگر تمدن سازی غیر از ایجاد شرایطِ اصلاح جامعه اسلامی است؟ البته ظاهراً ما در زمینه معنا و گستره اصلاح با آقای نصیری اختلاف نظر داریم. ما معتقدیم در دوران غیبت و با حضور مشروعیت‌بخش ولایت فقیه اصلاح جامعه سقفی ندارد و در حد بضاعت باید به سمت اصلاح بالعمنی الاعم حرکت کرد. 🔸تمدن نوین اسلامی، یک نظم اجتماعی ممتاز مبتنی بر استنباط ما از تعالیم اسلامی است که می تواند شرایط رشد و تعالی فرد و جامعه را در عصر غیبت فراهم کند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3888 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🌐 معنای لغوی تصوف ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔘ریشه های غیرقابل قبول 🔺 در اشتقاق لغویِ صوفی و تصوف، صح
🌐 ادوار پنج گانه عرفان اسلامی (2) ✍️ استاد علی امینی نژاد 🌐 دورۀ اول: دورۀ آغازین عرفان اسلامی 🔘 شخصیت های دورۀ آغازین عرفان اسلامی 1️⃣ اویس قرنی (م 37) 🔺 از سرزمین یمن و از قبیلۀ بنی مراد است. زندگی او به گونه ای بوده که اطرافیانش وی را دیوانه می پنداشتند اما بعد ها به خاطر انتشار جملاتی از رسول الله (ص) در شأن اویس، آرام آرام مورد توجه مردم و مسلمین قرار گرفت. 🔺 ایشان در زمان خلیفۀ دوم او را به ترک خلافت توصیه می کند، اما در زمان خلافت ظاهری حضرت علی (ع) با وی بیعت می کند و در پیکار صفین به فیض شهادت می رسد. 2️⃣ حسن بصری (م110) 🔺 از جمله افرادی که سلسله های صوفیه به او اعتنای فراوان دارند و مطابق برخی نظرات، سلسله صوفیه از طریق وی خود را به امیر مؤمنان، علی (ع) می رسانند ،حسن بصری است. وی در اصل ایرانی است. 🔺 استاد شهید مطری (ره) در کلیات علوم اسلامی در شرح احوال حسن بصری می گوید: کتابی به نام رعایة حقوق الله تألیف کرده که می تواند اولین کتاب تصوف شناخته شود. 3️⃣ حبیب عجمی (م119) 🔺 در ابتدا اهل فساد و ربا خواری بوده است، اما پس از توبه و انقلاب درونی، آن قدر در مسیر طاعت و بندگی پیش می رود که صاحب کرامات می شود. 4️⃣ مالک بن دینار (م131) 🔺 آنچه از وی نقل شده است، افراط در زهد است، آن چنان که گاهی با ازدواج نیز مخالفت می نموده و وقتی از او می پرسند: چرا ازدواج نمی کنی؟ در پاسخ می گوید: اگر بتوانم، خود را طلاق می دهم! 🔺 در زندگی او علاوه بر زهد، دو چیز دیگر نیز قابل دقت است؛ یکی غلبۀ حال حزن بر اوست، دیگر اینکه از کتب مقدس همچون تورات و انجیل کلمات فراوان نقل کرده است که از دیدگاه برخی بررسی های تاریخی دارای اهمیت است. 5️⃣ ابوهاشم صوفی کوفی 🔺 وی آغازگر مرحلۀ دوم در دورۀ آغازین است؛ زیرا اول کسی است که به اسم صوفی خوانده شده است و به نظر می رسد قبل از او نحلۀ صوفیه وجود داشته است؛ زیرا سفیان ثوری که از شاگردان ابوهاشم است، می گوید: من صوفی را نمی دانستم که چیست تا اینکه ابوهاشم صوفی را دیدم. پس معلوم می شود قبل از آنکه ثوری، ابوهاشم را ببیند، مسئلۀ صوفی و تصوف مطرح بوده است. 6️⃣ ابراهیم ادهم (م161_166) 🔺 وی از اشخاصی است که بسیار مورد توجه عرفاست. جنید دربارۀ او می گوید: «مفاتیح العلوم ابراهیم؛ ابراهیم ادهم کلیدهای علوم الهی و سلوکی است». 🔺 در زندگی خود داستانی شبیه داستان بودا دارد؛ زیرا در بلخ پادشاه زاده بوده و پس از توبه مسافرت ها دارد و با فضیل عیاض و سفیان ثوری صحبت داشته است. 📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 107_114 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود دیده‌بان اندیشه (ماهنامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🏷( شماره 25 ) 🔷کودتای تحریف آسیب‌شناسی روایت تاریخ معاصر با تاکید بر جریان 🔻مواجهه جریانات مختلف با روایت کودتای سوم اسفند 1299 چگونه است؟ 🔻رضاشاه؛ گماشته انگلستان یا معمار ایران امروز؟ 🔻رسانه های تطهیرکننده رژیم پهلوی به دنبال چه اهدافی هستند؟ 🔻در مقابل جریانات بزک کننده پهلوی باید چه کرد؟ 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه (با همکاری گروه تاریخ) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• آدرس مطلب در سایت: ⭕️ http://fekrat.net/4140 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📍 #اختصاصی 📰 #نشریه ✅ پیشنهاد دانلود دیده‌بان اندیشه (ماهنامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🏷( شم
دیده بان اندیشه 25.pdf
9.85M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود دیده‌بان اندیشه (ماهنامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🏷( شماره 25 ) 🔷کودتای تحریف آسیب‌شناسی روایت تاریخ معاصر با تاکید بر جریان 🔸بازتاب مناظره‌ها و یادداشت‌های اساتیدی همچون صادق زیباکلام، خسرو معتضد، موسی نجفی، رسول جعفریان و... •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• آدرس مطلب در سایت: ⭕️ http://fekrat.net/4140 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای شناخت برگزار می‌نماید: «نشست تخصصی زن و رسانه» 🔺آسیب‌شناسی جایگاه و نقش زنان در غرب 🔻دکتر سهیل اسعد (مبلّغ فعال در منطقه آمریکای لاتین) 📅18 اردیبهشت 1400؛ ساعت 17 🔺بازنمایی نقش و جایگاه زنان در سینمای ایران 🔻دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی (مدیر موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت) 📅19 اردیبهشت 1400؛ ساعت 17 🔺جریان‌شناسی و بازخوانی رئوس راهبردی فمینیسم 🔻دکتر محمدرضا کدخدایی (محقق و پژوهشگر مطالعات زن و خانواده) 📅20 اردیبهشت 1400؛ ساعت 17 🔺بررسی نقش زنان در ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی در غرب 🔻شیخ عبدالکریم پاز (امام جمعه شهر بوینس‌آیرس و مدیر شبکه «نور» در آرژانتین) 📅21 اردیبهشت 1400؛ ساعت 17 🔺افشای راهبردهای سایبری غرب علیه زنان 🔻مهندس محمد علی شکوهیان‌راد (پژوهشگر مطالعات سایبرنتیک و مدرس دانشگاه تهران) 📅22 اردیبهشت 1400؛ ساعت 17 🎞پخش از طریق صفحه آپارات رسانه فکرت: www.aparat.com/Fekratnet 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻گفت وگویی در نگرفت مسعود پورفرد، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی✍️ 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4158 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻گفت وگویی در نگرفت مسعود پورفرد، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی✍️ 🔸در مورد روشنفکری ایرانی و ساختار سیاسی و فرهنگی ایران باید گفت خیلی شبیه حوزه غرب نیست و واژگان آن هم در ایران از زمان قاجار با کلماتی مانند منورالعقول و منورالفکر وارد ادبیات فارسی شد. 🔸در دوره مشروطه ابتدا میرزا آقا کرمانی واژه منورالعقول را وارد ادبیات کرد و آن را برای افرادی به‌کار می‌برد که متاثر از نهضت روشنفکری و عصر خردگری فرانسه در قرن ۱۹ بوده و طرفداری از قانون و تجدد می‌کردند. 🔸پس از مدتی هم اصطلاح منورالعقول به منورالفکر تبدیل شد. منورالفکران افرادی تجددخواه و طرفدار سرنگونی استبدادسیاسی و استقرار حکومت قانون بودند. 🔸بنابراین باز هم اینجا در ایران می‌بینیم که بخشی از روشنفکری، درگیری شدید با استبداد سیاسی می‌کند و از حوزه فرهنگ شاید به‌دلیل شرایط و اقتضائات جامعه، فاصله گرفته است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4158 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻مهمان ناخوانده بازخوانی تحلیل های اندیشه ای متفاوت در مورد اپلیکیشن کلاب هاوس دلایل موافقت یا مخالفت عده ای با این برنامه نوظهور را در فتوکلیپ فوق مشاهده کنید...!!! •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای شناخت برگزار می‌نماید: «نشست تخصصی زن و رسانه» 📎جلسه اول: 🔺آسیب‌شناسی جایگاه و نقش زنان در غرب 🔻دکتر سهیل اسعد (مبلّغ فعال در منطقه آمریکای لاتین) 📅18 اردیبهشت 1400؛ ساعت 17 پخش از طریق صفحه آپارات و اینستاگرام رسانه فکرت: instagram.com/fekratmedia instagram.com/roshanie_baran aparat.com/Fekratnet
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش اول) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4168 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🎙#مصاحبه 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش اول) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئ
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش اول) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸براى تمام نظام‏‌هاى سیاسى دینى دو شرط لازم و کافى یعنی نص از جانب شارع؛ مقبولیت عمومى وجود دارد. 🔸در مجموع سیادت و سلطه همواره دو سویه است، بدون پذیرش یک طرف اعمال قدرت با پایدارى نظام سنخیتى نمی‌یابد و اعمال سلطه و سیادت مستبدانه حکومتى یکسویه را ترویج می‌کند که با هیچ منطقى سازگار نیست؛ بنابراین به لحاظ این‏که اعمال قدرت انجام گیرد همزمان سؤال و پرسش از مجوز آن مطرح می‌گردد که در واقع ما این سوال را پرسش مشروعیت می‌نامیم، یعنى توجیه عقلىِ اعمال قدرت حاکم که حکومت‏‌ها ارتباطى دوسویه با حکومت شوندگان دارند و در نتیجه پدیده مشروعیت داراى دو وجه انفکاک ‏ناپذیر است، مشروعیت از ناحیه حاکمان و اعمال کنندگان حاکمیت و مشروعیت در ناحیه حکومت‏ شوندگان و پذیرندگان حاکمیت؛ از این‏ رو بحث از مشروعیت به مفهوم حقانیت و مقبولیت معطوف خواهد شد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4168 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اطلاعات جعلی و دغل بازی رسانه‌ای چه تفاوتی با هم دارند؟ ✍️عزت الصمدی؛ استادیار رایانه و امنیت سایبری در تگزاس 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4165 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻اطلاعات جعلی و دغل بازی رسانه‌ای چه تفاوتی با هم دارند؟ ✍️عزت الصمدی؛ استادیار رایانه
📋 🔻اطلاعات جعلی و دغل بازی رسانه‌ای چه تفاوتی با هم دارند؟ ✍️عزت الصمدی؛ استادیار رایانه و امنیت سایبری در تگزاس 🔸«اطلاعات نادرست»؛ یعنی اطلاعات گمراه کننده‌ای که بدون نیت دخل و تصرف در دیدگاه مردم تهیه یا به اشتراک گذاشته می‌شود. 🔸یک مثال از این نوع اطلاعات می‌تواند شایعه مرگ «فلان سلبرتی» باشد که بعد معلوم می‌شود نادرست بوده است. 🔸برعکس، اطلاعات جعلی به تلاش‌های عامدانه برای سردرگم کردن یا دخل و تصرف در دیدگاه مردم با استفاده از اطلاعات دروغین گفته می‌شود. 🔸در حدود سال ۳۱ پس از میلاد اوکتاوین که یک افسر نظامی رومی بود، کارزاری را برای بدنام کردن دشمن سیاسی خود مارک آنتونی به راه انداخت. 🔸آنطور که یک نویسنده روایت کرده در این اقدام از «شعارهای کوتاه و تندی استفاده شده بود که روی سکه‌هایی به سبک توئیت‌های باستانی ضرب شده بود.» این کارزار حول این ایده ساخته شده بود که آنتونی سربازی است که پای در جاده خطا گذاشته است: یک فیلسوف، یک عشرت طلب و یک باده پرستی که شایستگی تصدی این مقام را ندارد. 🔸این کارزار جواب داد. در نتیجه اوکتاوین و نه آنتونی اولین امپراتوری رومی شد که نام ژولیوس سزار را بر خود می‌گذاشت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4165 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🌐 معنای لغوی تصوف ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔘ریشه های غیرقابل قبول 🔺 در اشتقاق لغویِ صوفی و تصوف، صح
🌐 ادوار پنج گانه عرفان اسلامی (3) ✍️ استاد علی امینی نژاد 🌐 دورۀ اول: دورۀ آغازین عرفان اسلامی 🔘 شخصیت های دورۀ آغازین عرفان اسلامی 7️⃣ رابعه عَدَویّه (م 135 یا 185) 🔺 نامدارترین زن عارفه در طبقۀ صوفیه، رابعه عَدَویّة است. وی به جهت تأکید فراوان در مسئلۀ محبت الهی و عشق، در عرفان اسلامی نقطۀ عطفی پدید آورده است. 🔺 رابعه عَدَویه حکایات و سخنانی با حسن بصری، سفیان ثوری، مالک بن دینار و کسانی دیگر دارد و مریم بصری _ از عرفای بصره _ شاگرد او بوده و معاذة بنت عبدالله نیز با وی صحبت داشته است. 8️⃣ فضیل عیاض (م187) 🔺 وی از مشایخ بزرگ صوفیۀ خراسان است. داستان توبۀ او بسیار شهرت دارد. گفته می شود: در ابتدا جزء راهزنان بوده است، اما شبی که جهت سرقت قصد بالا رفتن از دیوار خانه ای داشته است، شخصی شب زنده دار در آن اطرف به تلاوت آیات قرآن مشغول بود و این آیه را تلاوت می کرد که: أَلَم یَأنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَن تَخشَعَ قُلُوبُهُم لِذِکرِ اللهِ؛ « آیا وقت آن نرسیده که دل های مؤمنان برای یاد خدا نرم و رام شود؟» 🔺 فضیل مکثی کرد و گفت: بلی یا ربّ! قد ان؛ «چرا ای پروردگارم! وقت آن رسیده است». از دیوار پایین آمد و آن چنان با صداقت مسیر تهذیب نفس و سیر و سلوک الی الله را پیمود که به مقامات عالی انسانی دست یافت. مطابق نقل با خلفای عباسی میانۀ خوبی نداشته و به تشیع تمایل نشان می داده است. 🔺 یکی از کتاب هایی که جزء جوامع روایی ما به حساب می آید، کتاب شریف مصباح الشریعة است که به امام صادق (ع) منسوب می باشد. این مجموعۀ نفیس را به فضیل عیاض نسبت می دهند و می گویند: این کتاب سلسله درس هایی بوده که وی از امام صادق (ع) گرفته است. 9️⃣ شقیق بلخی (م194) 🔺 شقیق از بزرگ عارفان خراسان است و شاگرد ابراهیم ادهم بوده و تصانیف و کلمات فراوانی دارد. شاید اولین کسی باشد که عرفان عملی را به صورت منازل و مراحل تبیین کرده است. 🔺 شاگردان بسیاری تربیت کرده. گفته می شود: شقیق با امام موسی بن جعفر (ع) ملاقاتی داشته و از آن حضرت مقامات و کرامات نقل کرده است. 🔟 معروف کرخی (م200) 🔺 وی اهل کرخ بغداد است و در واقع بنیان گذار مکتب عرفانی بغداد به شمار می آید. پافشاری معروف بر مقولۀ معرفت، مقدمه ای برای بروز معارف بلند عرفانی در مرحلۀ بعدی دورۀ عرفان اسلامی بوده است. 🔺 از جملات بلند او در توحید آن است که می گوید:« لیس فی الوجود الا الله». که به روشنی مسئلۀ وحدت شخصیۀ عرفانی را گوشزد می کند. 🔺 گفته می شود: معروف ابتدا نصرانی بوده و به دست امام رضا (ع) مسلمان می شود و ملازم درگاه آن حضرت می گردد. از این رو برخی از سلسله های صوفیه از طریق وی خود را به امام رضا (ع) و اجداد طاهرینش تا رسول الله (ص) می رسانند و به همین جهت این سلسله را «سلسلة الذهب» یا سلسلۀ ذهبیه می گویند. 📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 114_118 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای شناخت برگزار می‌نماید: «نشست تخصصی زن و رسانه» 📎جلسه دوم: 🔺بازنمایی نقش و جایگاه زنان در سینمای ایران 🔻دکتر رفیع الدین اسماعیلی (مدیر موسسه شناخت) 📅 19اردیبهشت 1400؛ ساعت 15 پخش از طریق صفحه آپارات و اینستاگرام رسانه فکرت: instagram.com/fekratmedia instagram.com/roshanie_baran aparat.com/Fekratnet
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 🏷 نظریه دین و قدرت 🔶نقدهایی که اندیشمندان به نظریه دین و قدرت دکتر سروش وارد نموده‌اند را در این اپیزود از رادیو فکرت بشنوید •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
📋 🔻انقلاب دیجیتال فرزند خود را می خورد ✍️مارک اسپوزیتو؛ نویسنده و مدرس دانشگاه 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4174 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻انقلاب دیجیتال فرزند خود را می خورد ✍️مارک اسپوزیتو؛ نویسنده و مدرس دانشگاه 👇ادامه مط
📋 🔻انقلاب دیجیتال فرزند خود را می خورد ✍️مارک اسپوزیتو؛ نویسنده و مدرس دانشگاه 🔸شرکت‌های دیجیتال ظاهرا می‌توانند بدون محدودیت رشد کنند، در حالی که رشد بقیه مشروط به شرایط بسته‌ای است که در آن فعالیت می‌کنند. 🔸این گرایش نه تنها فرض‌های نئولیبرال درباره خلق ارزش را به چالش می‌کشد، بلکه ما را به سمت سناریویی سوق می‌دهند که در آن سیاست‌های دولتی برای بازتوزیع ارزش، دیگر گزینه‌های موجهی نیستند. 🔸در این میان دولت‌ها و برخی در درون بخش خصوصی راه حل‌هایی مثل مالیات بر دارایی‌های دیجیتال را پیشنهاد کرده‌اند، در حالی که مدافعین یک رویکرد بازار آزاد همچنان به این اصرار خود ادامه می‌دهند که هر شکلی از مداخله دولت، صرفا انحرافات بازار بیشتری را موجب می‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4174 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش دوم) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4172 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🎙#مصاحبه 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش دوم) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئ
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش دوم) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸از نظر ما قدرت به مثابه مقوله‌ای متغییر در مناسبات اجتماعی سلطه و توزیع سلسله مراتبی آن تلقی می‌گردد. 🔸اگر با توجه به ویژگی‌هایی که برای شکل گیری تشکل‌های مردمی گفته شد دقت شود آنان دارای قدرتی خواهند شد که تقریبا شبیه یک شبه ساختار می‌گردد و از این حیث می‌تواند ساختارهای اقتدار گرا را که بتدریج فاقد مشروعیت و کارامدی می‌شوند را درهم بشکند. 🔸اهمیت رویکرد به عاملیت جمعی در این است که به نتیجه‌گیری‌های بدبینانه‌ای که ناظر به ناتوانی انسان در تغییرات و تحولات زندگی سیاسی ـ اجتماعی مدرن است منتهی نمی‌شود و کنشگران در آن بی‌قدرت محسوب نمی‌گردند. 🔸در این میان نصوص دینی ضمن تأکید بر عاملیت جمعی به لحاظ اهمیت، انتخاب سایر شیوه‌های زندگی مانند: «گوشه گیری و انزوا طلبی» را امری نامطلوب می‌شمارد. و در حوزه اجتماعی تقدّم مصالح جمعی بر مصلحت فردی است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4172 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net