eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻شهید حاج قاسم سلیمانی به مثابه انسان الگوی سوژگی امت اسلامی ✍️دکتر امیر ملکی و رضا زهرایی 🔹تحلیل مضمون قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین سند رسمی و حقوقی این کشور نشان می‌دهد که دولت – کشور ایران دارای اهداف و ویژگی‌های جهانی و اسلامی در سطح امت جهانی اسلام است. 🔹امامان و رهبران که ایده‌های آن‌ها در قانون اساسی نمودار شده، اصل آغاز انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر مبارزه با وابستگی به امپریالیسم جهانی تبیین کرده‌اند. 🔹 وظیفۀ اتحاد مستضعفین در قالب نیروی ضد امپراطوری از اهداف جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است، و حتی بخشی از وظایف رسانه ملی به امر جهانی اختصاص یافته است. 🔹 ایدۀ امامان انقلاب اسلامی به عنوان یکی از عناصر امت اسلامی، از مُقَوِّمات نیروی ضد امپراطوری خواهد بود. زبان مشترک، تقویم و ارتش از دیگر مقوّمات نیروی جهانی ضد امپراطوری است که به صراحت در این قانون آمده است. 🔹برای همین، یک نهاد نظامی به نام « نیروی سپاه قدس» وظیفۀ اختصاصی برون‌مرزی را برعهده دارد. بدین ترتیب، حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده ارتش مکتبی در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی برون‌مرزی قدس، از نظر قانون اساسی وظیفۀ جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان را خواهد داشت. 🔹به این معنی که قانون اساسی دولت_ کشور ایران چارچوب الگوی سوژگی امت اسلامی را در اختیار ملت ایران قرار می‌دهد و توانایی تولید کنشگران فعال جهانی تحت عنوان امت در راه مبارزه با امپراطوری را دارد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3174 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻فلسفه اقتصاد اسلامی از منظر آیت الله مصباح یزدی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3172 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻فلسفه اقتصاد اسلامی از منظر آیت الله مصباح یزدی 🔸در سیستم اقتصاد اسلامی هیچ‌گاه کالاهایی که به ضرر جسم و روح انسان است تولید نخواهد شد، همچنین در این سیستم صاحب سرمایه حق ندارد از کارگر بیگاری بکشد و مزد را به اندازه‌ای که دلش خواست بدهد. 🔸 شرایط رفتار باید کاملاً عادلانه و در جهت خیر عموم مردم باشد در این سیستم رباخواری به صورتی که در کشورهای لائیک مطرح است پذیرفته نیست، در این سیستم معمولاً کارگر با صاحب سرمایه در سود شریک و به صورت عادلانه طبق قرارداد از سوی سرمایه بهره‌مند می‌شود. 🔸براساس این سیستم است که بانک‌های اسلامی می‌توانند به صورت بانک‌های غیر ربوی عمل کنند یعنی بانک به صورت یک عامل اقتصادی کار می‌کند و سرمایه‌ها را از دیگران جذب کرده و سود حاصل از فعالیت اقتصادی را بین خود و صاحبان سرمایه تقسیم می‌کند؛ برای مثال بانک یک پروژه بزرگ اقتصادی را عهده‌دار می‌شود و با سرمایه‌هایی که مردم در اختیارش گذاشته‌اند آن کار را به پایان ببرد و سود حاصل از بین سود حاصل را بین خود و صاحبان سهام و تقسیم می کند. 🔸در این سیستم صاحب سرمایه سود می‌برد اما نه تنها به این دلیل که مدتی سرمایه‌اش را در اختیار دیگری گذاشته است، بلکه به‌جهت سعودی که از فعالیت اقتصادی حاصل شده و شده و او سهم عادلانه‌ای از آن می‌برد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3172 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
مبانی طب سنتی و طب مدرن .mp3
25.51M
🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با عنوان: مبانی طب سنتی و طب مدرن در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه میبد در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۹ 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
: تغییر میدان بازی در نسبت 🎙حسین سوزنچی : 26 آذر ماه ساعت 19 در بستر اسکای روم، از طریق لینک زیر (ورود به عنوان مهمان): https://b2n.ir/143448 🔰رویدادهای علوم انسانی اسلامی 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از R
🔔نشست‌های♨️♨️ را به‌صورت و پیگیری کنید💻📲 🔹 نشست‌های تخصصی 🔹کرسی‌های نظریه‌پردازی 🔹 کلاس‌های مجازی 🔹 کارگاه‌های علمی 🔹 همایش‌ها و جشنواره‌ها 🔰پیوند عضویت🔰 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
📋 🔻کشور فرقه‌ها و سیاست اقتضایی ✍️داوود طالقانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3193 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻کشور فرقه‌ها و سیاست اقتضایی ✍️داوود طالقانی 🔹در کلیساهای آمریکا که به شکل فرقه‌ عمل می‌کنند، دیگر رقابت اصلی بین اعضای فرقه نیست، بلکه رقابت بین فرقه‌های مختلف است. 🔹مارکس وبر گوشزد می‌کند که فرقه در آمریکا هرچه جلوتر می‌رود، غیردینی‌تر عمل می‌کند، چنانچه اشکال انجمن‌ها را شاهد هستیم که دینی نیستند اما همان سختگیری‌ها را دارند. صورت‌ مدرن‌تر و غیردینی‌تر انجمن‌ها، باشگاه‌ها و کلاب‌ها هستند و شکل سیاسی‌شده آنان نیز حزب و ایالت است. 🔹حزب فرد نیست، بلکه مجموعه‌ای از انسان‌هاست و در انتخابات‌های آمریکا شاهد هستیم که فرد رأی نمی‌دهد، بلکه این ایالت است که رأی می‌دهد. 🔹بسیاری از ما در فیلم‌ها، سریال‌ها و رمان‌ها مردان و زنانی را دیده‌ایم که تمام‌زیست‌ و هویت‌شان را بر مبنای هواداری از یک تیم ورزشی، یک حزب سیاسی، یک انجمن محیط‌زیستی و… بنا نهاده‌اند. 🔹 در آمریکا تنها سه ورزش بسکتبال، راگبی و بیس‌بال قوام‌دهنده هویتیِ اکثریتِ مردمِ آمریکا هستند. مسابقات میامی‌هیت، لیکرز، بوستون سلتیکس، سن‌آنتونیو پرز و شیکاگو بولز تنها بازی‌هایی در رده کنفرانس شرق و غرب نیستند، بلکه رقابت فرقه‌ها به‌شکل امروزین آن است. 🔹برای مسابقات پیتسبورگ استیلرز، دالاس کاوبویز، گرین بای‌پکرز و نیویورک جاینتز تنها پول نیست که آنها را سرپا نگه‌ داشته است، بلکه این اعضای فرقه‌ها هستند که ماهانه به‌حساب تیم‌های راگبی‌شان پول واریز می‌کنند تا منزلت اجتماعی داشته باشند. 🔹 اینکه فرد طرفدار کدام یک از تیم‌های بیس‌بال یانکی‌ها، رودساکس، رنجرز و ریوز باشد، مشخص خواهد کرد که شخصیت او در جامعه، چه سیمایی خواهد داشت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3193 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
نشست سوم.mp3
20.57M
▫️فایل صوتی سومین پیش نشست علمی همایش فلسفه دین اسلامی با موضوع " تمایزات فلسفه دین اسلامی با فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای "با حضور دکتر محمد لگنهاوزن و حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمی نیا 💫 این نشست به همت قطب علمی فلسفه دین اسلامی و جمعی از موسسات علمی به صورت مجازی برگزار گردید. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
♨️افشاگری حجت الاسلام داوود مهدوی زادگان از تحولات پژوهشگاه علوم انسانی 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقش فمینیسم در تضعیف انگاره‌های زنانگی 🎤فرخنده کیهانی یزدی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3188 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقش فمینیسم در تضعیف انگاره‌های زنانگی 🎤فرخنده کیهانی یزدی 🔸وضعیتی که امروز گریبان خانواده‌ها را گرفته است، مثل: بی‌اعتنایی به خانواده، کم ارزش شدن جایگاه زن به عنوان یک مادر و تضعیف جایگاه مادری همه از پیامدهای رشد تفکر فمینیسم است، و همچنان در حال رشد بیشتر است. 🔸از طریق اساتید دانشگاهی هم این تفکر درحال تبلیغ و گسترش است. چندسال قبل در دانشگاه تربیت مدرس، یکی از دانشجوهای دکتری برنامه‌ای را برای ارائه یک کار تحقیقی برگزار کرد. 🔸 در آنجا دقیقاً تفکرات فمینیستی، ایرانیان خارج نشین و متفکران خارجی که با تمام‌شان از قبل آشنایی داشتم و در سمینارهای بین‌المللی دیده بودم را به راحتی تدریس می‌کردند، البته خیلی از آن‌ها مسلمان بودند، مصداق همان اسلام آمریکایی که امام(ره) فرمودند. 🔸آن‌هم در جلسه‌ای که اصلاً انتظار نداشتم و به عنوان کسی که به این حوزه علاقمند بودم، خیلی از این مصادیق را مشاهده کردم. 🔸الان هم کار سختی نیست؛ اگر یک نگاه ظاهری به جامعه داشته باشیم، می‌بینیم که در حوزه زنان خیلی کم موفق بودیم و نتوانستیم آن اسلام اصیل را پیاده کنیم و زنان جامعه را طبق آن چیزی که در واقع اسلام خواسته‌ است پیش ببریم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3188 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مستندات هجوم به خانه صدیقه طاهره 🎤حشمت‌الله قنبری 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• (ع) (ع) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3208 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مستندات هجوم به خانه صدیقه طاهره 🎤حشمت‌الله قنبری 🔹مستندات هجوم به خانه حضرت زهرا (س) این چنین است که بخاری در «تاریخ صغیر» جلد یک، صفحه ۱۰۱ به بعد، هجوم به خانه حضرت صدیقه طاهره (س) را تأکید کرده است. 🔹ابن قتیبه در کتاب «الامامه و السیاسه» جلد اول، صفحه ۱۲ به بعد و بلاذری در «انساب الاشراف» جلد اول این موضوع را تصریح کرده است. طبری در جلد دوم «تاریخ الرسل و الملوک»، ابن عبد ربه اندلسی در کتاب «العقد الفرید»، جلد ۳، مسعودی معتزلی شافعی در «اثبات الوصیه»، ابن عبدالبر قرطبی در «الاستیعاب فی معرفه الاصحاب»، شهرستانی در «ملل و نحل» جلد اول و جوهری بصری در کتاب «السقیفه» در صفحه ۵۰ به بعد، این موضوع را مفصل شرح داده است. حمله به خانه حضرت زهرا (س) یک موضوع قطعی و حتمی است و اتفاقی است که قطعاً رخ داده است. 🔹من نمی‌خواهم بگویم که این واقعه را باید نادیده گرفت و سانسور کرد تا با سانسور کردن آن، اتحاد و اتفاق به وجود بیاید؛ زیرا این اهانت به جامعه اسلام و همه مسلمانان است. 🔹 قاطبه مسلمانان با این تحریف و تعریف، مورد اهانت واقع می‌شوند، یعنی قاطبه امت اسلامی از این اتفاق راضی بودند و چون کسانی در عمق اعتقاداتشان راضی به این موضوع نبوده‌اند، گفته‌اند که آن را حذف کنید، در حالی که این‌گونه نیست. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• (ع) (ع) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3208 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نیازمند یک بازسازی فقهی در تمدن‌سازی جدید هستیم 🎤حجت‌الاسلـــام والمسلمین دکتر منصور میراحمدی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3205 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نیازمند یک بازسازی فقهی در تمدن‌سازی جدید هستیم 🎤حجت‌الاسلـــام والمسلمین دکتر منصور میراحمدی 🔸اگر از منظر تحلیل واقعیت صورت‌گرفته به موضوع «رابطه بین تمدن اسلامی و فقه» نگاه کنیم، فکر می‌کنم فرهنگ و تمدن اسلامی در دوران گذشته وامدار فرهنگ فقه بوده و خیلی از گزاره‌هایی که از فرهنگ و تمدن اسلامی در این دوران موردتوجه قرار گرفته، بر بنیاد فقه شکل گرفته است. 🔸قطعا نمی‌توانیم فقه را از پشتوانه فرهنگ و تمدن اسلامی حذف کنیم. یک نسبت‌سنجی در این نکته می‌کنم که فرهنگ و تمدن اسلامی با فقه رابطه وسیعی برقرار کرده است اما آیا می‌توانیم بگوییم در آن زمان فقه شیعه به‌طور کلی غایب از صحنه دانش بوده است؟ 🔸من باورم این است که پاسخ آن خیر است و دلایل آن را از دو جهت می‌توانم توضیح دهم؛ یک اینکه این مکاتب فقهی خیلی تحت‌تاثیر دانش امامان معصوم بوده و بنابراین فقهی هم که در آن زمان مطرح می‌شده است به‌معنای دور بودن کامل از مبانی فقهی شیعه نیست، گرچه فقه شیعه در ظاهر، فقه غالب نیست، اما گرایش‌‌های دیگر فقهی تحت‌تاثیر فقه و مبانی فقه شیعه هم بوده‌اند. 🔸نکته دیگر اینکه ما معتقد نیستیم فقهی که در آن زمان یک دانش مرتبط با فرهنگ و تمدن اسلامی است، با یک نگرش کامل و دقیقی همراه بوده است، بلکه معتقدیم [اتفاقا] برخی نقاط ضعفی که در فقه و تمدن اسلامی در دوران گذشته داریم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3205 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پیش از انقلاب فارسی زبان علم نبود 🎤دکتر حمیدرضا خادمی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3221 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پیش از انقلاب فارسی زبان علم نبود 🎤دکتر حمیدرضا خادمی 🔹نیازسنجی‌های لازم برای چاپ کتاب براساس رصد تحولات علوم انسانی و نیازهای جامعه دانشگاهی است، یعنی عضو هیات‌علمی سمت موظف است با دانشگاه در ارتباط باشد. 🔹 اکثر اعضای هیات‌علمی ما در دانشگاه‌ها تدریس دارند؛ مثلا از دانشگاه‌های علامه طباطبایی، تهران، شهیدبهشتی، تربیت دبیر شهیدرجایی و یا در جاهای مختلفی مشغول هستند و برخی از این اساتید در شوراهایی مانند شورای تحول و ارتقای علوم انسانی عضو هستند و یکی از وظایف این گروه‌ها نیازسنجی است. 🔹 علاوه‌بر این ما دفتر نیازسنجی و آینده‌پژوهی داریم که باید براساس مدل‌های تخصصی هر رشته اینها فضای جامعه جهانی را که هم‌اکنون موضوعات اصلی را که در آن رشته خودشان است اینکه الان در دنیا در چه موضوعاتی کار می‌کنند و این اساتید باید استخراج کنند و بعد نیازهای داخلی فضای دانشگاه‌های ما و تخصص هریک از اساتید در رشته‌های علمی مختلف اینها جمع‌آوری می‌شود و براساس یک مدل نیازسنجی و آینده‌پژوهی این مدل‌ها تعریف می‌شود. 🔹 بعد این اولویت‌ها وقتی تعیین می‌شود عمده کسانی که این اولویت‌ها را در قالب طرح‌های پژوهشی برای سمت تولید می‌کنند، اساتید مهم حوزه و دانشگاه‌های کشور هستند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3221 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻در زمان نهضت ملی هم سیاست غرب، چماق و هویج بود 🎤محمد رضا کائینی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3224 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻در زمان نهضت ملی هم سیاست غرب، چماق و هویج بود 🎤محمد رضا کائینی 🔸آمریکایی‌ها به‌طور مشخص در دوره نهضت ملی تلاش کردند تا حدی جای خالی انگلیسی‌ها را پر کنند؛ یعنی انگلیس از ایران رانده شده بود و آمریکایی‌ها که یک قدرت جوان بودند، طالب سهمی از نفت ایران بودند. 🔸البته این به‌معنای آن نیست که آمریکایی‌ها در این زمینه فعال مایشاء بودند و با انگلیسی‌ها همکاری نمی‌کردند، اما در طمع‌ورزی‌شان نسبت به نفت ایران تا یک‌جایی پیش می‌آمدند و البته جانب انگلیسی‌ها را هم رها نمی‌کردند. 🔸این طمع نهایتا به‌دلیل اینکه دکتر مصدق پیشنهادهای آمریکایی‌ها را برای خرید نفت از ایران برخلاف اصل ملی شدن نفت تشخیص می‌داد، عملا برآورده نشد. 🔸بگذریم از اینکه تقریبا تمام رهبران سیاسی آن روز از یک توافق عادلانه با آمریکا استقبال می‌کردند. 🔸خود دکتر مصدق خیلی به آمریکایی‌ها امید داشت. حتی برخی نقل می‌کنند با اینکه در جریان کودتای ۲۸ مرداد، آمریکایی‌ها در سقوط او نقش اساسی داشتند، او همچنان به کمک آمریکا امیدوار بود و این امیدواری به آمریکا البته در چهره‌هایی مثل آیت‌الله کاشانی هم وجود داشت. 🔸 می‌توانم بگویم نیرویی که نه آمریکا، نه انگلیس و نه روس، هیچ‌کدام را نمی‌پذیرفت و بر اصل نه شرقی نه غربی تاکید داشت، صرفا فداییان اسلام بود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3224 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📲📱 🔻 با موضوع: مروری کوتاه بر حافظ از منظر پیروان حکمت متعالیه 💠 دکتر محمدهادی توکلی 👈عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه ودانشگاه ⏱یکشنبه شب ساعت 20 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حقوق منهای بشر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3229 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حقوق منهای بشر 🔹ماده دوازدهم اعلامیه جهانی حقوق بشر مربوط به حریم خصوصی است؛ در این ماده آمده است: نباید در زندگی خصوصی، امور خانوادگی، اقامت گاه یا مکاتبات هیچ کس مداخله‌های خودسرانه صورت گیرد یا به شرافت و آبرو و شهرت کسی حمله شود. 🔹در برابر چنین مداخله‌ها و حمله‌هایی، برخورداری از حمایت قانون، حق هر شخصی است. 🔹ایالات متحده حتی حقوق شهروندان امریکایی را هم نادیده گرفته و به نقل از راشا تودی دولت امریکا توانسته است از “جیمز بوزبرک” قاضی عالی دادگاه فیسا حکمی محرمانه برای اف بی آی بگیرد که به موجب آن اف بی آی می تواند از هرکس که لازم بداند شنود کند. 🔹استفاده از اطلاعات افراد در اینترنت، هک و سرقت اطلاعات شخصی؛ رصد از طریق آی پی آدرس و هوش مصنوعی برای پرونده سازی برای شخصیت ها و صدها مورد دیگر از موارد نقض حریم خصوصی اشاره شده در ماده دوازدهم اعلامیه حقوق بشر است که سال ها است توسط امریکا در حال انجام است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3229 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مدرنیته در ذات خود توتالیتر است (بخش اول) 🎤بیژن عبدالکریمی و علیرضا شجاعی زند 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3235 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مدرنیته در ذات خود توتالیتر است (بخش اول) 🔸خیلی وقت است که نسبت اندیشه و عمل، اندیشه و راهبرد و اندیشه و سیاست وارونه شده است. 🔸 از همین رو هم این اهل اندیشه و نظر هستند که با کمال تاسف برای راهبردهای سیاسی اتخاذشده ازسوی دولتمردان، نظریه‌پردازی می‌کنند و نه به عکس. 🔸 ایده پایان هم به‌نظر می‌رسد در کار تئوریزه کردن همین واقعیت‌های محقق و راهبردهای سیاسی پیاده شده بوده است. پایان تاریخ یعنی کسی به پس از مدرنیته فکر نکند. 🔸کسی به تغییرات شالوده‌شکن فکر نکند. هرگونه تغییر و تحولی هم که لازم باشد، باید در درون مدرنیته و با حفظ همین چارچوبه‌ها رخ دهد. چرا؟ چون تاریخ به انتهای راه خود رسیده و قرار نیست اتفاق مهم دیگری در آن رخ دهد و سرنوشت دیگری را برای بشر رقم بزند. 🔸پایان معرفت و پایان فلسفه یعنی باید به گفتمان مدرن و محصولات فکری و نظری حاضر و آماده‌اش در ساحت‌های مختلف اکتفا شود. 🔸این ما را به‌سوی نوعی پراگماتیسم یا نوپراگماتیسمی می‌خواند که مدرنیته سابقا چندان میانه‌ای با آن نداشت و بر تقدم و فضل اندیشه و ابتنای عمل بر آن تاکید می‌کرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در این لینک: 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net