eitaa logo
هادیانه ها
669 دنبال‌کننده
553 عکس
181 ویدیو
28 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قراباغی
📝گزارش یک بازدید / ش۱ 🔰 از نمایشگاه دستاوردهای مراکز تخصصی های کشور بازدید کردم حدود ۲ ساعتی طول کشید فارغ از ضعف و قوت ها، اصل کار، امر مبارکی است و جای چنین نمایشگاهی برای مدارس مقدمات هم خالیه ✅ یکی از نکاتی که توجه مرا جلب کرد آمار فارغ التحصیلان رشته های مختلف بود ⭕️ ناهمگونی و فاصله فاحش تعداد فارغ التحصیلان و رساله های در رشته های مختلف مشهود بود؛ 👈از ۳۸% مباحث کلامی تا زیر نیم درصد علوم اجتماعی و مدیریت!!!🧐 👈 آمار کم رساله های رشته اخلاق، تربیت و مشاوره اسلامی با وجود وسعت نیازها و کمبودها هم خیلی عجیب بود(فقط ۱۱۳ رساله) 💡 البته صرف کثرت دانشجویان بدون ساماندهی مطلوب برای به کار گیری ایشان کافی نیست و خود این مطلب هم قابل توجه است 📌 اگرچه دو درختواره رشته های حوزوی و کارویژه های روحانیت علامتی برای حرکت رو به جلو است 👈(دیدن این دو سند رو برای طلبه هایی که برای آینده خودشون فکر می کنن مفید می دانم و در دو پیام بعدی به اشتراک می گذارم) 🔴 به نظرم یکی از مهم ترین علل پیشرانی بعضی رشته ها (مثل کلام و قرآن) در جذب مخاطب، علمداری و زحمات شخصیت های بنام و موثری همچون آیةالله سبحانی و آیةالله مکارم است ای کاش برای کارهای و جنبی🧐 مثل و و هم زودتر از این علمدارانی پیدا می شد❗️❗️❗️ ✅از خدا می خواهم به کار علمداران و رهروان تولید علوم ضروری برکت عنایت کند🤲 @hadianeha
هدایت شده از قراباغی
هدایت شده از قراباغی
کارویژه های روحانیت.pdf
792.5K
۲۶۳ کارویژه در سه عرصه: حوزه، نظام و جامعه ✅ پیشنهاد مطالعه برای طلبه هایی که به آینده خود فکر می کنند @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهندسی شگفت انگیز یک ماهی کوچک در اعماق اقیانوس 🎥 یک ماهی کوچک کف اقیانوس.... چنان شگفتی می آفریند که زبان انسان از بیان آن قاصر میماند... 🐬یا من فی البحار عجائبه🦈 🌱به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست 🆔@hadianeha 👌ببینید و لذت ببرید و بفرستید برای همه عزیزانتان
🌱نامه اخلاقی ملاحسینقلی همدانی🌱 ⭕️ می خوام شما رو در شیرینی یک اتفاق شریک کنم👌 شیرینی همراهی با هنگام شنیدن نامه زیبای از زبان ☺️ ✅ صداقت، تواضع و مهربانی در این نامه محسوسه؛ 👈اگرچه از محضر این اولیاء خدا محروم شدیم ولی خدا رو شکر از برخی آثار آنان مثل این نامه می توانیم بهرمند شویم ✅ در این نامه درباره موضوعات ذیل نکات نابی مطرح شده👇 📌تصویر بخش عمده این نامه زیبا رو از کتاب جذاب کهکشان نیستی براتون به اشتراک می گذارم @hadianeha
📌تصویر هنرمندانه سریع و خوب از جریان مقابله با دزدی دریایی اخیر آمریکا در دریای عمان👌 📌برای این عزت چقدر باید شکر کنیم رحمت خدا بر این دلاورمردان شجاع 🌱و در این شب و روز جمعه یاد می کنیم از شهدایی که این عزت را برای ما به یادگار گذاشتند و همنشینی با سالار شهیدان را نصیب خود کردند @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدتاش هم کمه چقدر خوبه آدم داشته باشه👌 🎞این فیلم رو رفیق اهل بصره ما فرستاده اربعین امسال در راه برگشت با وجود خستگی بیش از ده روز موکب داری در کربلا، یک شب ما رو تو خونه اش در شهر بصره مهمان کرد حالا هم با هم ارتباط داریم اینم ذکر و دعای خاص او برای ما تو کربلا 📌اگر تو بهشت هم شفاعتمون کنه کار به کمال میرسه 🤲ان شاء الله زیارت شب جمعه کربلا نصیب همه مون🤲 ان شاء الله رفیق خوب نصیب همه تون @hadianeha
📝گزارش یک بازدید / ش۲ 🔰 در بازدیدی که از نمایشگاه دستاوردهای مراکز تخصصی های کشور داشتم، بعضی از غرفه ها بیشتر توجهم رو جلب می کرد؛ یکی از این غرفه ها، قسمت مربوط به حوزه بود 🔴رسالت این مرکز، تربیت تخصصی استادانی در سه حوزه علمی ، و است ⭕️چند نکته درباره این موسسه 👇 🔹در سطح ۳ و ۴ دانش پژوه می پذیرد 🔹اساتید نام آشنایی در آن مشغول فعالیت هستند 🔹 در تعیین مواد درسی آن علاوه بر توجه به جهت محتوای مربوط به علم، به جهت مهارت های تدریس نیز به صورت خاص توجه شده 🔹 البته به نظرم در این رشته هم همانند اکثر رشته های دیگر، برای بازار کار دانش آموختگان، تدبیر کافی اندیشیده نشده 👳‍♂متصدی غرفه در پاسخ بنده درباب نقد امتحان تدریس مرکز که چرا فاقد ارزیابی مهارت های تدریس است از وقوع تغییراتی در آینده خبر داد ⭕️ به نظرم بخشی از آموزش های این مراکز برای همه اساتید لازم است؛ لذا پیشنهاد من تفاهم مرکز یا مدارس با این موسسه جهت برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید است پ ن: نام و تصویر اساتید + سرفصل های دانشی موسسه در دو تصویر فوق @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ادب حضور در محضر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🌱از زبان متفکر و حکیم بزرگ مرحوم آیت الله مصباح یزدی🌱 📌ما آماده کمک هستیم بیایید 📌خودت و خانواده ات و هرچه داری از برکت ماست، این تشکر نمی خواد 📌روزی چند دقیقه برو حرم بگو بی بی جان ما گدا هستیم @hadianeha
📝 گزارش یک بازدید / ش۳ ⌛️ یکی از مسأله های طلبه ها در مقطع پایان دوره مقدمات (پایه۵ و ۶) انتخاب مسیر در ادامه راه است ⭕️ مهم ترین گزینه های پیش رو: 1⃣ ادامه مسیر رسمی فقه و اصول تا پایان سطح ۲یا ۳ و تا درس خارج به صورت آزاد 2⃣ ادامه همان مسیر در مراکز فقهی (بیش از ۵۰ مرکز فقهی در قم فعال هستند) 3⃣ ورود به مقطع کارشناسی (سطح ۲) رشته های مرتبط موجود در موسسات حوزوی یا دانشگاهی 👈 گزینه سوم در بسیاری از موارد قابل جمع با گزینه اول یا دوم هست 🌱 حقیر گزینه سوم رو به دوستانم پیشنهاد نمی کنم (دلیل در پی‌نوشت) ولی در این پیام، جهت آشنایی، لیست مجموعه هایی که از بعد از پایه ۶ برای سطح ۲ در قم در رشته های مختلف طلبه می پذیرند را تقدیم می کنم👇 🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹 1⃣ موسسه امام صادق آیه الله سبحانی 💢رشته کلام 2⃣ مدرسه ائمه اطهار آیةالله فاضل 💢 فقه 💢تفسیر 💢کلام 3⃣ موسسه عالم آل محمد آیه الله صدیقی «تهران» (این مورد را استثنائا از موارد خارج قم اضافه کردم) (آخرهفته ها برگزار میشه) 💢 مشاوره 4⃣ مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی ادغام دو مجموعه آیةالله مقتدایی و لاریجانی 💢 حقوق و قضا 👈 با قوه قضائیه تفاهم دارند و در طول دوره برخی مراحل گزینش در قوه انجام می شود 👈 آقای لاریجانی مجموعه تخصصی جداگانه ای هم دارد که تفاهمی با قوه قضاییه ندارد 5⃣ مرکز تخصصی ( واقع در ساختمان شهید صدوقی_ به ریاست حجة الاسلام ملانوری) 💢تبلیغ 6⃣ موسسه دارالهدی 💢 اخلاق 7⃣ موسسه امام رضا دفترتبلیغات پردیسان 💢 مشاوره 8⃣ موسسه امام خمینی آیه الله مصباح ✅حضوری👇 💢ادیان💢اقتصاد💢تاریخ💢جامعه شناسی💢حقوق💢روانشناسی💢علوم تربیتی💢علوم سیاسی💢علوم قرآنی💢فلسفه💢کلام💢مدیریت💢اخلاق ✅ غیر حضوری👇 💢روانشناسی 💢علوم تربیتی 💢علوم سیاسی 💢علوم قرآن 💢فلسفه 💢تاریخ 💢کلام پ ن: (عمدتا به دلیل: ۱- به صرفه بودن ورود به این رشته ها در مقاطع بالاتر ۲- به دلیل صرفه جویی وقتی به خاطر دروس جنبی غیر لازم در مقطع کارشناسی رشته ها ۳- عدم تمرکز در مسیر تفقه) @hadianeha
4_5814697467454687840.pdf
17.93M
✅ کتاب های پیشنهادی استادان علوم در طرح «کتاب خوب؛ 90 روز تابستان، 90 پیشنهاد کتاب، از 90 استاد» که در تابستان 1398 از سوی پایگاه خبری رب اجرا شد🌱 ⭕️ در این طرح ۹۱ کتاب توسط اساتید معرفی شده است که از این تعداد 👇 🔹6⃣3⃣کتاب توسط اساتید 🔹 4⃣1⃣کتاب توسط اساتید و مدیریت آموزش عالی 🔹 🔟کتاب توسط اساتید 🔹 5⃣1⃣ کتاب توسط اساتید 🔹 4⃣ کتاب توسط اساتید ... 🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹 پ ن: 💢 این فایل شامل تصویر اساتید، تصویر جلد کتاب پیشنهاد شده و چند خط توضیح هر استاد درباره کتاب معرفی شده است👌 💢 دکتر خسروباقری، دکتر شرفی و استاد علینقی موسوی از جمله استادان معرف در این لیست هستند @hadianeha
💢 بنیامین بلوم یادگیری در حوزه شناختی رو به ۶ سطح تقسیم کرد که توجه به آن برای طلبه و استاد می تواند مفید باشد👇 1⃣ به یاد سپردن این سطح از یادگیری، سطحی ترین میزان یادگیری است. حفظ مطالب و فهرست کردن آن در حد شمارش حروف جر یا نام پادشاهان 2⃣ فهمیدن در این صورت می تواند مبحث مورد نظر را به زبان خود توضیح بدهد و از سطح حافظه فراتر رود افعال مرتبط👈 تفسیر کردن، با مثال بیان کردن، تکرار کردن، توصیف کردن، بازنویسی کردن، خلاصه کردن 3⃣ کاربرد در این مرحله آموزش از حد نظری و تئوریک، وارد فاز کاربرد و عمل می شود 👈 ضعف در این سطح یعنی۳سال ادبیات بخوانی ولی نتوانی متن کتاب را به درستی بخوانی یا نتوانی قاعده اصول را پیاده کنی 📌برای باید تمرین ویژه و جداگانه ای تعریف کرد 4⃣ تحلیل در این سطح، فرد یادگیرنده قابلیت تجزیه وتحلیل مباحث درسی را می یابد افعال مرتبط👈 فرق گذاشتن، تشخیص دادن، جدا کردن، تجزیه کردن، دسته بندی کردن، مقایسه کردن، طبقه بندی کردن 5⃣ نقد و ارزیابی نقد و ارزیابی، یکی از بالاترین سطوح یادگیری را شامل می شود. افعال مرتبط👈 انتقاد کردن، ارزیابی کردن، قضاوت کردن 6⃣ خلق و آفرینش  بالاترین سطح یادگیری، که در بردارنده تمام سطوح قبلی است. 👈یادگیرنده می تواند اطلاعات جزئی را بیان کرده و مورد استفاده قرار دهد و هم چنین آن ها را با هم ادغام کرده و مطالب تازه ای خلق نماید @hadianeha
💢نکته_نقد 🌱به نظر می رسه باید سطح ۴ (یعنی تحلیل و قدرت طبقه بندی و تسلط بر جایگاه شناسی مطالب و مقایسه اون ها) بر سطح ۳ (کاربرد) مقدم باشه 👈 یکی از اساتید مشهور حوزه در امتحانات شفاهی تمرکز سوالاتش حول تشخیص جایگاه مباحث بود مثلاً در اصول می پرسید 👈جایگاه بحث انواع دلالت 👈جایگاه بحث حسن و قبح 👈 جایگاه بحث ضد خاص 👈 جایگاه بحث تعدد عنوان و معنون طبیعتاً پاسخگویی به این سوالات به یادگیری در سطح ۴ نیاز دارد
⭕️ از من خواسته شد برای طلبه های پایه دو و سه کتاب مناسبی معرفی کنم هدفشون آشنایی بهتر با و آینده و حال بود بین کتاب هایی که می شناختم تورقی کردم و این ۴ کتاب رو مناسب تر دیدم @hadianeha
✍ هی روزگار😉 والا کلی از بزرگانی که مشاغل مختلف به اسمشون افتخار میکنن طلبه بودن حالا تو این " تقویم ها " طلبه ی ما رو گرفتن{ شهید مطهری} شهادتش رو بنام *معلم* ثبت کردن... طلبه ی دیگر ما رو گرفتن { خواجه نصیر} بنام روز *مهندس* ... طلبه دیگر ما رو گرفتن { بوعلی سینا} بنام روز *پزشک* 😄😔... ولی یک روز در تقویم بنام *روز * نیست... طلبه هایی که امروزه در خط مقدم تولید علم دینی و کارهای تبلیغی، جهادی و عمرانی هستند... ما که بخیل نیستیم روز همه تون مبارک😊 @hadianeha
👌یک نکته فوق العاده👌 🌱 حضرت امیرالمومنین علیه السلام در روایتی که به قول سید رضی قیمتی ندارد و هیچ حکمتی همتای آن نیست فرمودند: 🔹قیمة‌ کل‌ امرء ما یحسنه؛ قیمت هر کس آن است که نیکو داند آن را ⭕️ برای شناخت قیمت خودمون باید ببینیم چه چیزی رو خوب می دونیم_ یک راهش اینه که ببینیم به حال چه کسی حسرت می خوریم و دوست داریم شبیهش بشیم دلیلش هم اینه که ما آدما اگر چیزی رو خوب بدونیم به حال کسی که اون رو داره غبطه می خوریم؛ 👈حالا به نظر شما در نگاه امام چه کسی خوبه و میارزه که به حالش غبطه بخوریم و طبیعتاً به سمتش حرکت کنیم❓ آدم نماز خون؟ آدم مردم دار؟ آدم وفادار؟ آدم موفق؟ آدم منظم؟ ... 🧐🧐🧐 📌حضرت در روایت زیبای دیگری تنها کسی که غبطه خوردن به حال او ارزش دارد را معرفی می کنند؛ 🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹 📌حضرت، آدمی رو معرفی می کنن که کاری می‌کنه که با اون میشه به همه خوبی ها رسید👇 قال امیرالمومنین علی (ع): 🔹«ما المغبوط الامن کانت همته نفسه لایغبها عن محاسبتها و مطالبتها و مجاهدتها» 👈غبطه نباید خورد بر حال کسی مگر بر آن کس که همتش اوست و هر روزه خود را حسابرسی و بازخواست کرده و با آن پیکار نماید👉 غررالحکم، ج ۲، ص ۵۸۸ 🔴 پس، فقط کسی که اهل محاسبه دائمه و مدام مشغول اصلاح نفسشه ارزش غبطه خوردن داره _ تمام @hadianeha
هدایت شده از انباز
🔸 وجه تسمیۀ حضرت زینب(س) 🖌 آیت الله محمدهادی یوسفی غروی: اینکه مشهور شده «زینب» را «زینت پدر» و «زینة أب» معنا میکنند، و نیز اینکه گفته میشود پیامبر(ص) به پیشنهاد جبرئیل(ع) اسم حضرت را زینب گذاشت، اینها ریشه و سندی ندارد. و پیش از حضرت زينب(س) نیز اين نام در بین عرب رایج بود؛ بعنوان نمونه زینب خواهر بزرگتر حضرت فاطمه(س)، زینب بنت جحش دختر عمه و همسر پیامبر(ص)، و نیز زینب دختر حمزه سید الشهداء(س). و بالاخره اینطور نبود که از مصادیق ﴿لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا﴾1️⃣ باشد. زینب در اصل نام درختی [یا گلی] زیبا و خوش بو در بیابان بوده که عرب این نام را برای دختران برگزیده بود2️⃣. همچنانکه در میان غیرعرب نیز نامگذاری دختران بنام بعضی گلها و گیاهان معمول است. 🔹 زینب کبری و اینکه برخی از توصیف حضرت زینب(س) به «زینب کبری» چنین برداشت میکنند که ایشان بزرگتر از خواهرش ام کلثوم بوده است اشتباه است زیرا در کتابهای تراجمِ صحابه -شرح حال و معرفی صحابۀ پیامبر(ص)- آمده است که زینب دومین دختر امیرالمؤمنین(ع) بوده است. ــــــــــــــــــــ 1️⃣ ﴿يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ يَحْيَىٰ لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا﴾(مريم ٧). 2️⃣ اسم این درخت «زَنَب» نیز نقل شده. و اولین کسی که بسیط نبودن کلمۀ «زینب» را مطرح کرده و گفته مرکب است از «زین» و «أب» فیروزآبادی در کتابش "القاموس المحیط" است که در قرن هشتم و نهم میزیسته و این ادعا را بدون هیچ نقل و استناد و شاهد مثالی و صرفاً بعنوان یک احتمال مطرح کرده و پیش از او در جایی ذکر نشده. - لغتنامۀ دهخدا: [زَ نَ] .. درختی است خوش منظر و خوشبوی، ومنه سُميت المرأةُ زينب، أو من الأزنب للسمين..، در ذخیرۀ خوارزمشاهی بمعنی پاکیزگی بشرۀ (پوست) مردم آمده: «اندر بیان کردن پاکیزگی و آراستگی ظاهر بشرۀ مردم که آن را "زینب" گویند». - لسان العرب (ابن منظور) 1: 453، عن ابن الأَعرابي: الزَّيْنَبُ شجرٌ حَسَنُ المَنْظَر طَيِّبُ الرائحة، وبه سُمِّيت المرأَة. - لغتنامۀ لاروس: الزَّيْنَبُ: نبات عشبيٌّ بَصَليٌّ معمّر من فصيلة النرجسيات، أزهاره جميلة بيضاء اللون فوّاحة العرف، وبه سُمِّيت المرأة. https://t.me/YusufiGharawi/632
✅ دیشب در مجلسی با حضور اهل علم از جمله حضرت بودم مجلس شیرینی بود از ادبیات و حدیث و فقه و طب سخن به میان آمد ⌛️حدود ۱۵ سال پیش مدتی کتاب رو در محضر ایشان شاگردی کردم ⭕️ در حوزه علمیه قم نام ایشان با علم بلاغت عجین شده حدود ۳۰ سال در مدارس مختلف بلاغت درس می دهند و امسال هم در مدرسه رضویه، حقانی، اباصالح، اباجعفر و مرکز ائمه اطهار به این امر مشغول هستند 🌱 این روزها مشغول استخراج نکات بلاغی خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها هستند 🌱 درباره آیه «یا ارض ابلعی مائک...» صحبت شد فرمودند نکات بلاغی آیه را اخیرا درس دادند ولی هنوز منظم ننوشتند و اشاره کردند که بیش از صد نکته شده بود 💢 شخصیتی بسیار خاکی و محضری شیرین دارند همچون قند؛ بسیار شیفته و مطالعه هستند؛ آخر جلسه عرض کردم استاد یادمه می فرمودید اگر در یک اتاق با کتاب ها📚 باشید و غذایتان را از بالای در بدهند! و اصلا بیرون نیائید خسته نمی شوید! با لبخند ملیحشان تایید کردند☺️ 💢 ایشان اهل همدان هستند و در نجف طلبگی کردند و زندگی بسیار ساده ای دارند؛ تصویری که از ایشان در ذهنم ماندگار شده تصویر کیسه پارچه ای به دستشان (که با آن کتاب های خود را حمل می کنند) در حال زیارت روزانه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها است خدا سایه ایشان را بر سر ما مستدام کند🤲 @hadianeha
داستان بودجه فرهنگی کشور ✅ 👈مفید و مختصر👉 🔹 مثل هر سال باز هم سر بودجه نهادهای فرهنگی دعواست. بی‌بی‌سی و اینترنشنال و معاندان دیگر هم بر آتش این دعوا می‌دمند. اما آنچه درباره افزایش بودجه سازمان‌های فرهنگی می‌گویند یک دروغ بزرگ است که با یک حساب و کتاب ساده می‌توان آن را تشخیص داد 🔹 کل بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۳۰۰ میلیارد تومان (۲۳ ه م ت) بوده، یعنی ۱.۷ درصد کل بودجه کشور. این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۲۲۹۶۰ میلیارد تومان (۲۲ ه م ت) رسیده که معادل ۱.۵ درصد کل بودجه است که خب کاهش یافته. 👈ما کلا وقتی درباره بودجه فرهنگی حرف می‌زنیم داریم در مورد زیر ۲ درصد کل بودجه کشور می‌گوییم 🔹حالا سوال اینجاست پس چرا امسال بودجه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی مثل وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات و… افزایش یافته؟❓ جواب: چون قبلا بودجه فرهنگی را میان ۶۰ دستگاه تقسیم می‌کردند، اما در بودجه ۱۴۰۱ این دستگاه‌ها تجمیع شده و بودجه ذیل ۹ نهاد به عنوان سرگروه تعریف شده است 🔹به عنوان مثال بودجه ۵۰۳۸ میلیاردی (۵ ه م ت) وزارت ارشاد باید میان ۱۷نهاد که قبلا ردیف بودجه جداگانه داشتند توزیع شود یا بودجه ۱۵۳۴ میلیاردی (۱.۵ ه م ت) سازمان تبلیغات باید میان ۲۰سازمانی که قبلا خودشان بودجه می‌گرفتند تقسیم شود بدیهی است که در این شرایط بودجه سرگروه‌ها نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد 🔹آنهایی که نگران و دلواپس بودجه‌های مربوط به بودجه دینی و مذهبی هستند و هر سال شلوغش می‌کنند هم بد نیست بدانند سهم این بخش ۰.۰۰۲ (دو هزارم) کل بودجه کشور است 🔹جالب است بدانید ۶۰ درصد بودجه فرهنگی مربوط به حوزه‌های گردشگری، ورزش، تفریح، هنر و صنایع‌دستی است 💢حالا بیایید به یک عدد جالب‌تر برسیم کل بودجه فرهنگی کشور حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان (۲۳ ه م ت) است که با قیمت ارز این روزها می‌شود کل بودجه فرهنگی ایران = حدود ۷۶۰ میلیون دلار فقط بودجه سالانه بی‌بی‌سی حدود ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است که می‌شود بیش از ۷ برابر کل بودجه فرهنگی کشور ما 👤 دانيال معمار @TWTenghelabi @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مبلغ برتر بین المللی در آفریقا 🔹 گزارش ۲۰ سال حجت الاسلام شاهدی یزدی در آفریقا ⭕️ سر سرشار شاهدی یزدی و امثال او چیست؟ چطور میشه از بین ما ها بعضی بهرمند از توفیق سرشار بی حد خدا میشن ولی بعضی ... ⁉️ 💠 💠 💠 💠 💠 💠 🔶🔹شاید هرکسی جوابی برای این سوال داشته باشه ولی فهم من اینه که راه برای رهروان بازه البته اگر رهرو باشن🤔 🌱استدلالم آیه قرآنه که فرمود: الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا رفقای طلبه من میدونن چقدر تأکید تو آیه هست و خدا چطور قرص و محکم می فرماید: که حتما ، حتما ، حتما به سبیل ها و راه های خودم میکنم👈 به شرط این که در راه ما کنه 🔴 رفیق، انتخاب با من و توست همین الان وقت انتخابه همین الان وقت صاف کردن دله و البته پشت بندش صاف کردن عمل و مدل حرکته واقعیت اینه که توشه مهارت ها و توانمندی ها بدون زحمت پر شدنی نیست ✅میدونی که نیت حسابی و درست درمون، تو رفتار شبانه روز ما خودش رو نشون می ده ... پس امیدوارم با مرور رفتار الآنت، آینده درخشان فردایت حدس زدنی باشد بسم الله ... @hadianeha
زمستان بهاری طولانی شدن شب ها برای هرکسی یک معنایی داره 📌طولانی شدن شب ... 🔹برای عیاش ها یعنی » فرصت عیش بیشتر 🔹برای عیارها یعنی » فرصت عیاری بیشتر 🔹برای اهل شب نشینی یعنی » مهلت گعده بیشتر و ... 🔹و برای مومن یعنی » فرصت بیشتر برای عشق بازی با خدا و نیمه شب 🔸🔸🔸 🔸🔸 🔸 🖌امام صادق صلوات الله علیه می‌فرمایند: الشِّتاءُ رَبِيعُ المُؤمِنِ، يَطُولُ فيهِ لَيلُهُ فَيَستَعِينُ بهِ على قِيامِهِ، و يَقصُرُ فيهِ نَهارُهُ فَيَستَعِينُ بهِ على صِيامِهِ معاني الأخبار ج1ص228 *زمستان ، بهار مؤمن است ؛ شبهايش طولانى است و مومن براى عبادتِ نيمه شب از آن كمك مى گيرد و روزهايش كوتاه است و براى روزه گرفتن از آن مدد مى جويد* پ ن: تا یکی دو ماه دیگه فرصت زمستانی بلندی شب و کوتاهی روز ادامه داره... @hadianeha